نحوه مصرف قرص فلوکستین 10

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف قرص فلوکستین 10
نحوه مصرف قرص فلوکستین 10

فلوکستین چیست؟
فلوکستین داروی نام آشنا، کم عارضه و پرطرفدار در داروهای ضدافسردگی می باشد که در موارد متنوعی مانند پرخوری عصبی،افسردگی و وسواس اجباری تجویز می شود.
علت اصلی بروز افسردگی ناشناخته است اما هدف از درمان دارو همراه با مشاوره درمانی برطرف کردن علائم افسردگی نظیر خلق پایین، بی حالی،نداشتن انگیزه، افکار خطرناک ،اختلالات خواب و کاهش اشتها و…جهت رساندن فعالیت و عملکرد روزانه ی فرد به سطح طبیعی، می باشد.

فلوکستین چگونه عمل می کند؟
سلول های مغزی که نورون نام دارند،چندین نوع ماده ی شیمیایی را به عنوان پیام رسان در فضای بین سلولی آزاد می کنند تا نورون ها تحریک شوند و پیام عصبی منتقل گردد.این روند برای کنترل بسیاری از عملکردهای مغزی صورت می گیرد.
سروتونین یکی از این ترکیبات می باشد که پس از تحریک نورون ها توسط پمپ هایی به داخل سلول های عصبی بازگردانده می شود.
داروهای مهارکننده ی اختصاصی این پمپ های جمع کننده ی سروتونین (SSRI) كه فلوكستين يكي از آنهاست، با مهار بازجذب سروتونين به داخل سلول ها منجر به باقي ماندن سروتونين در فضاي بين سلولي در مغز و در نتيجه تحريك بيشتر سلول هاي عصبي مي شوند.
در بیماری هایی نظیر افسردگی،پرخوری عصبی و وسواس،سطح سروتونین در مغز کاهش می یابد و با اثر این داروها می توان تعادل بین عوامل شیمیایی مغز را برقرار کرد تا علائم این بیماری ها برطرف گردد.

طریقه ی مصرف صحیح فلوکستین
این دارو در ایران بصورت کپسول ۱۰و ٢٠ ميلي گرم و شربت ٢٠ميلي گرم در ۵ میلی لیتر موجود می باشد.
فرم شربت بیشتر برای درمان مشکلات افسردگی و وسواس در اطفال استفاده می شود.
اگر این دارو بصورت یک نوبت در روز تجویز شود می توانید آن را هر زمان که راحت هستید مصرف کنید زیرا مشاهده شده است که این دارو برخی از افراد را دچار خواب آلودگی و برخی از افراد را دچار بی خوابی می کند به همین دلیل بسته به شرایط خودتان زمان مشخصی در شبانه روز را برای مصرف این دارو تعیین نمایید.
ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.
این دارو با غذا تداخلی ندارد و میتوانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید.
کپسول را باید بصورت کامل میل کنید و از بازکردن یا جویدن آن خودداری نمایید و در صورتی که با بلع کپسول مشکل دارید می توانید از پزشک خود بخواهید که فرم دارویی شربت را برایتان تجویز نماید.

توصیه های دارویی فلوکستین
پیش از شروع مصرف این دارو در صورت باردار یا شیرده بودن ،سابقه ی بیماری هایی نظیر تیروئید پر کار ،مشکلات کبدی ،صرع،دیابت،یبوست های مزمن،بیماری قلبی عروقی،چشمی و یا بیماری های اعصاب و سایر بیماری هارا به پزشک خود اطلاع دهید.
در صورتی که همزمان با مصرف این دارو تحت درمان با جریان الکتریکی برای بیماری خود می باشید،پزشک تجویز کننده را مطلع نمایید.
از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتذایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و سوالات خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید .
قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض نامناسبی برای بیمار در برداشته باشد که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت دارو می گویند و عوارضی همچون سردرد،تهوع،ضعف،حملات ترس و بی حالی در بر دارد.
از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود (خصوصا سایر داروهایی که تاکنون و در یک ماه اخیر برای درمان افسردگی و خواب استفاده نموده اید) در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
به دلیل این که مسمومیت با این دسته از داروها بسیار خطرناک می باشد دارو را به همان مقدار تجویز شده مصرف کنید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.در صورت مصرف بیش از حد یا ناخواسته ی دارو حتما با مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید.

آیا فلوکستین در کاهش وزن موثر است؟
برخلاف تصور ایجاد شده در جامعه که فلوکستین در کاهش وزن و درمان هرگونه چاقی موثر است، باید بگوییم که اینگونه نیست.این دارو تنها برای درمان چاقی ناشی از پرخوری های عصبی کاربرد دارد لذا مصرف خودسرانه ی آن بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.

عوارض شایع فلوکستین
در مدت درمان با این دارو ممکن است احساس خستگی و کوفتگی،سوهاضمه و یا اسهال خفیف را تجربه کنید که با یک رژیم غذایی حاوی وعده های غذایی سبک و ساده و حاوی فیبر مناسب و با محدود کردن غذا های چرب و پر ادویه این علائم را کاهش دهید.
سردرد و تغییرات خلق و خو،عصبانیت و اضطراب،گیجی،ضعف وتاری دید نیزمی تواند از عوارض این دارو باشد.
مصرف این دارو ممکن است خشکی دهان ایجاد کند که برای برطرف نمودن آن می توانید از آدامس یا آبنبات های بدون شکر استفاده نمایید.
در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند.
بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید .
مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد.
اگر برای اولین بار از این دارو استفاده می کنید ممکن است با تغییروضعیت سریع از حالت نشسته به ایستاده سرگیجه مختصری ایجاد شود کهبه مرور برطرف می شود. این حالت طبیعی است. هنگام برخواستن ، به ارامیبلند شويد.
در صورتی که مبتلا به دیابت هستید ،مصرف این دارو ممکن است باعث افزایش قندخون شما شود لذا قندخون خودرا به صورت منظم چک کنید و با پزشک خود درمورد آن صحبت کنید.
یک عارضه ی خاص: سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین یک عارضه ی خاص مربوط به داروهای موثر برروی سطح سروتونین می باشد که اگرچه احتمال وقوع آن کم است اما در صورت عدم رسیدگی درمانی می تواند تهدیدکننده ی حیات باشد.
این عارضه ناشی از فعالیت بیش از اندازه ی سروتونین در بدن می باشد .در صورت مشاهده ی علایمی همچون احساس برافروختگی،تعریق، بی خوابی و بی قراری، سفت شدن یا گرفتگی عضلات،پریشانی و تغییرات خلق و خو فورا تا پیش از مصرف نوبت بعدی این دارو به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه نمایید.
 

دوره مقدماتی php

Reference:https://www.drugs.com

“),t.close()},t.write(‘

فلوکستین چیست؟ – فلوکستین یک بازدارنده انتخابی ضد افسردگی سروتونین (SSRI) است. فلوکستین بر روی مواد شیمیایی داخل مغز تاثیر می گذارد که ممکن است در افرادی که دارای افسردگی، وحشت، اضطراب یا علائم وسواسی هستند، باعث به هم خوردن متعادل شود. … … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

نحوه مصرف قرص فلوکستین 10

0

سایر خبرها

باشید ممکن است بیماری شما شدت یابد. آنتی بیوتیک هنگامی که به صورت صحیح استفاده شود می تواند زندگی های بسیاری را نجات بخشد. به عنوان نمونه این دارو می تواند برونشیت، ذات الریه، گلودرد استرپتوکوکی، عفونت گوش و قرمزی چشم را در صورتی که به واسطه باکتری ایجاد شده باشند درمان نماید. برخی اوقات پس از آنکه به سرماخوردگی دچار شدید با باکتری عفونی می شوید. از عوامل چنین پیش آمدی درد در …

گرم کلم پیچ بیش از 20 درصد نیاز روزانه ما به فیبر را تامین می کند. کلم: در انواع و اشکال مختلف وجود دارد مانند کلم قرمز، گل کلم، کلم بروکسل و …این سبزی حاوی ویتامین ب، ویتامین ث، کلسیم، منیزیم، فسفر، پروتئین و روی است و به عنوان یک ضد التهاب برای جلوگیری از تورم در بدن موثر است. همچنین برای درمان سردرد، زخم معده و بیماری های پوستی کاربرد فراوان دارد. منداب: یک سبزی برگ سبز از …

مبتلا به بیماری کرون شدیدا دنبال راه هایی برای کنترل این بیماری می گردند . در ادامه با مشهورترین درمان های دروغین برای مقابله با بیماری کرون آشنا می شویم. رژیم سم زدای لیمو از سال ها پیش به عنوان یکی از رژیم های فوری برای کاهش وزن شناخته می شود. فرد در این رژیم باید مصرف مواد غذایی جامد را متوقف کند و برای چندین روز فقط از ترکیب لیمو، آب معدنی، شربت افرا و فلفل قرمز استفاده کند. این رژیم …

…. مهارکننده ها یا سرکوب کننده ها، فعالیت خودشان را از طریق مهار کردن خود عمل سرفه انجام می دهند. دکسترومتورفان (Dextromethorphan)، رایج ترین و معروف ترین دارو در این گروه است. شما می توانید اصطلاح DM را روی بطری شربت یا بسته بندی محصول دارویی مورد نظر ببینید. این نوع از داروها برای درمان سرفه های همراه با خلط استفاده نمی شوند. همچنین، این دارو نمی تواند درد را مانند …

. روغن پامچال یک داروی گیاهی دیگر است که می تواند برای درمان گرگرفتگی استفاده شود ، اما هیچ دلیل علمی ای برای این مسئله وجود ندارد . عوارض جانبی آن شامل تهوع ، استفراغ ، مشکل در سیستم ایمنی و لختگی خون است . خانم هایی که چنین مشکلاتی را دارند و یا داروهای دیگر را مصرف می کنند نباید از روغن پامچال استفاده کنند . Dong quai یک داروی گیاهی دیگر است که بنظر می آید بتواند فرد را از …

هفته و 2 بار در روز شکلات تلخ 74٪ مصرف کردند، کمتر شده است. خوردن شکلات تلخ می تواند سطح سروتونین پیام رسان های عصبی را افزایش دهد و از این طریق استرس منجر به اضطراب را کاهش دهد. بررسی ها نشان می دهد افرادی که تحت فشار و تنش زیادی بودند، بعد از مصرف روزانه 40 گرم شکلات تلخ به مدت 2 هفته، از استرس شان به میزان قابل توجهی کاسته شده است. هرچند به دلیل کالری زیاد و خوش خوراک بودن …

(ص) در این زمینه نقل شده است و از آن جمله این حدیث امام صادق (ع) که فرموده اند؛ هیچ بنده ای خوش بو نباشد، مگر آن که عقلش افزون شود . اسفندیاری ادامه داد: در صورت بروز عارضه اسهال، از داروهای ضد اسهال حاوی ترکیبات آنتی کولینرژیک نباید استفاده شود، اما مصرف قرص دی فنوکسیلات یک عدد در شبانه روز به خوبی این نوع اسهال را کنترل می کند. وی گفت: برای درمان افراد مبتلا به فراموشی …

. نکته قابل توجه اینجاست که پوست، گوشت و استخوان کروکودیل کاربردهای زیادی در بخش های مختلف تجارت، دارویی و صنعتی دارد و به گفته جلیلی پودر استخوان این حیوان خاصیت ضد سرطانی دارد و در صنعت داروسازی و همچنین برای معالجه دردهای مفصلی بسیار مفید است. به گزارش ایرنا، وی ادامه می دهد: گوشت کروکودیل علاوه بر مصرف خوراکی بویژه در کشور چین، در درمان برخی بیماری ها مانند آسم، دردهای عضلانی …

را خنثی کنید. نکات زیر را دنبال کنید تا خوابی راحت تر و با کیفیت تر داشته باشید. . هر روز سر ساعت مشخصی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. . محیط خواب خود را خنک، ساکت و تاریک نگه دارید. .حواس پرت کن هایی چون تلویزیون و تلفن را در زمان خواب به حداقل برسانید. . دو تا سه ساعت قبل از خواب از اسکرین های الکترونیک اجتناب کنید. نور آبی تابیده شده از این …

… ژنتیک و محیط در بیماری ام اس تاثیرگذار هستند. در صورت وجود زمینه ژنتیک، فاکتورهای محیطی بسیاری ممکن است دست به دست هم دهند تا سیستم ایمنی بدن را به اشتباه با رشته های عصبی در سیستم عصبی مرکزی درگیر کنند. بنابراین اگر شرایط محیطی فراهم باشد، کسی که از نظر ژنتیک نیز شرایط را داشته باشد، به این بیماری مبتلا می شود. منظور از محیط، تغذیه نامناسب، مصرف نیترات زیاد به شکل غیرمستقیم، مواد نگهدارنده …

کننده پروتون پمپ موجب افزایش 2.4 برابری خطر ابتلا به سرطان معده می شود. در انگلیس هر سال بیش از50 میلیون نسخه برای داروهای مهار کننده پروتون پمپ تجویز می شود که البته این داروها عوارض جانبی دارند و حتی خطر مرگ را افزایش می دهند. متخصصان دانشگاه هنگ کنگ و کالج دانشگاهی لندن دریافتند پس از خارج کردن هلیکوباکتر پیلوری خطر ابتلا به این بیماری در ارتباط با دوز و طول دوره مصرف داروهای مهار …

سوال مخاطب نی نی بان: من 24 سالم هست و از زمان بلوغ تا الان پریود نا منظم و تنبلی تخمدان و تخمدان پلی کیستیک دارم. دکتر قرص یاز برام تجویز کردن که از روز 2 پریود بخورم. من 19 اردیبهشت پریود شدم و پریود قبلی هم آخر اسفند بود (9-10روز خونریزیمه) و دوره هام 38 تا 50 روزه است. اما الان 7 تیر است و هنوز پریود نشدم که قرص رو مصرف کنم. 28 اردیبهشت و 9 خرداد نزدیکی داشتم اما مایع منی داخل نشد و مدت دخول …

ویژه بوده اند و افرادی که با مراجعه به پزشک و استفاده از دارو های عادی بیماری آن ها رفع نشده است کسانی هستند که باید به موقع مراجعه و دارو های خود را مرتب مصرف کنند. وی با تاکید مجدد بر اینکه خود بیماری آسم کشنده نیست ادامه داد: افرادی که بیماری آسم دارند و تحت درمان قرار نمی گیرند به مرور زمان فشار خون ریوی در این افراد بالا می رود و منجر به از کار افتادگی طرف راست قلب می شود. فوق …

پزشکی سراسر کشور برای درمان مبتلایان به اختلال مصرف مواد و ضرورت ساماندهی این مراکز برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده و در راستای تکالیف و مصوبات ابلاغی ستاد مبارزه با موادمخدر، سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد ایران (آیداتیس) از مهرماه سال گذشته در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تابعه راه اندازی شده و در حال حاضر اکثریت مراکز درمانی تحت پوشش این سامانه درآمده اند . مدیرکل دفتر …

رفتار والدین باعث این رفتار کودک بوده و هیچ نشانه ای از اختلال بیش فعالی در کودکان نیست. . از مشکلات کودکان بیش فعال می توان به نداشتن صبر و حوصله، عدم تمرکز، ناتوانی در توجه به جزییات اشاره کرد و کودکانی که در سنین مدرسه هستند در انجام تکالیف خود ناتوانند و بی دقت و بی قرار هستند. برای تشخیص این نوع اختلال، کودک می بایست حداقل 6 ماه مجموعه ای از این علائم و نشانه ها را داشته باشد …

پنجم قاشق چای خوری نمک را در 230 میلی لیتر آب گرم حل کنید و دهانتان را با استفاده از این محلول غرغره کنید. به دانه دانه های به را کمی در آب خیس کنید و پس از اینکه لعاب آن خارج شد، آن را میل کنید. همچنین می توانید کمی دانه به را در آب جوش بریزید و آن را بجوشانید تا به صورت ژله ای دربیاید سپس آن را مصرف کنید. معجزه گیاهان دارویی در تسکین سرفه/تسکین سرفه با گیاهان …

مطالعه ای که این محققان بر روی موش های Swiss Albino انجام دادند، عصاره متانولی گل ساعتی در دوز 10 میلی گرم بر کیلوگرم در در هر دو جنس داده شد و نتایج حاکی از اثرات ضد اضطرابی این دارو داشته است. در مطالعه دیگری پیش داروی خوراکی گل ساعتی موجب کاهش بی قراری در ریکاوری کودکان 3 تا 6 سال تحت درمان دندان پزشکی با روش بیهوشی عمومی شد. نتایج مطالعات اخیرا این گروه در بررسی اثرات ضد …

حفاظتی است. در این سامانه تا کنون نام 674940 نفر ثبت شده است یعنی به طور کلی اطلاعات 90 درصد معتادان وارد سامانه شده است که از این میان پرونده درمان 565629 تکمیل شده است و 496260 نفر متقاضیان با پرونده درمانی هستند که تجویز دارو برای آنها صورت گرفته است. بنابراین از این تعداد تا ساعت 20 شب گذشته 472633 نفر بر اساس این سامانه داروی خود را تحویل گرفته اند. حریر چی تصریح کرد: ما امیدواریم که …

. با این همه، سعی کنید پتوهای بزرگ و حجیم و سنگین با خودتان نیاورید تا اذیت نشوید. بهترین چیز این است که از همین پتوهای سبک سفری تهیه کنید تا در صورت لزوم از آن برای گرمایش خود بهره بگیرید. – حتماً یکی دو تا ملحفه سبک سفید تمیز و نیز چند ماسک یک بار مصرف با خودتان بیاورید. – قاشق و چنگال و یک چاقوی کوچک و استکان یا لیوان کوچک دسته دار(برای چای خوردن در طول مسیر)، خمیردندان کوچک سفری و …

کلی داریم که شامل سیاست پرهیز از اعتیاد و حذف مصرف کننده جدید است دوم کاهش آسیب و درمان معتادان و بازگرداندن آنها به زندگی عادی است. وی افزود: در رویکرد کاهش آسیب تلاش این است که معتادان تزریقی به اعتیاد خوراکی تغییر مصرف بدهند و با استفاده از مواد جایگزین مانند متادون و بوپرنورفین یا سایر مواد مشابه اعتیاد آنها را کنترل کنیم. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون 700 هزار نفر در مراکز …

…، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان ها می شود.میوه های شیرین و با کالری بالا مانند خرما، برای افراد چاق یا کسانی که بیماری دیابت دارند، تقریباً مضر است و باید در خوردن آن مراعات کنند. مصرف خرما، روش شناخته شده ای برای درمان سرطان و سایر بیماری های عفونی است. دستور غذا با خرما این میوه گرم و خشک تنها برای خوردن به صورت خام استفاده نمی شود بلکه می می توان با آن انواع غذا …

شان بیرون رفته که تا امروز، برای پیدا کردن پاتوق چنگیز و رساندن لباس و سرنگ و باند پانسمان و غذای گرم به رسوبی های پاتوق، چند بار حاشیه رودخانه فرحزاد را گز کرده اند. پاتوق ؛ مکانی برای مردن یا بودن پاتوق بخشی از خرده فرهنگ اعتیاد در عصر موبایل و تکنولوژی است که با تورق تاریخ دو دهه اخیر مصرف مواد مخدر در پایتخت، ردش را در اوایل دهه 80 پیدا می کنیم. مدلی از زیست در اعتیاد که …

…. مصرف قرص کلسیم بهتر است همراه غذای گوشتی و سبزیجات نباشد تا جذب آن بهتر انجام شود. محمدحسینی در خصوص عوارض مصرف مکمل پروتئینی (گلوتامین) تصریح کرد: بسته به تاثیر دارو بر کبد و میزان مصرف دارو تاثیر دارد. کبد آسیب می بیند چون وظیفه دفع دارو را عهده دار است. باید مراقب باشیم و از محل های نامناسب مکمل ها را تهیه نکنیم چون ممکن است غیر از پروتئین مواد دیگری هم داشته باشد. وی …

سه روز بهبود پیدا کرده و نیازی به درمان بلند مدت نیست ولی اگر عفونت تکرار می شود باید درمان نگهدارنده برای شما در نظر گرفته شود. دوباره به پزشک تان مراجعه کنید و معاینه بشوید تا برا یتان دارو تجویز شود. بعد از رفع عفونت هم باید معاینه شوید تا مطمئن شویم که شما به طور کامل درمان شده اید یا نه.

های متفاوتی واکنش نشان می دهد. از بین رفتن کیفیت مو یکی از آن هاست. استرس عاطفی می تواند محرکی برای کاهش چشمگیر یا حتی توقف چرخه عادی رشد مو باشد. درمان و کاهش استرس با کمک پزشک باعث می شود به مرور زمان دوباره موهای شما رشد عادی پیدا کند. مانند استرس عاطفی، بدن ما به استرس فیزیکی مانند بیماری ها، جراحات یا جراحی با ریزش مو واکنش نشان می دهد. استرس فیزیکی اغلب با مصرف دارو همراه است و در نهایت خود …

…> در مورد گزینه های درمانی باید اطلاعات کاملی درباره خطرات و فواید هر روش درمانی کسب کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که بهترین راه این است که هیچ درمانی را در پیش نگیرید. این به این دلیل است که علائم شما خفیف هستند، مشکل بارداری ندارید و یا نزدیک دوران یائسگی هستید که ممکن است علائم بهبود یابند. درمان های موجود گزینه های درمانی شامل: ضد درد: داروهای ضد درد التهاب …

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محققان در نروژ دریافتند در بین حدود 113 هزار کودک، آنهایی که مادرشان در طول بارداری استامینوفن مصرف کرده بود بیشتر از همه مبتلا به اختلال بیش فعالی تشخیص داده شدند. اگرچه این ارتباط در صورت مصرف طولانی استامینوفن بخصوص برای مدت یک ماه یا بیشتر محدود شده است. به گفته محققان زمانیکه مادران در طول بارداری به مدت 29 روز یا بیشتر استامینوفن مصرف کرده …

مدام تکرار می شود باید تحت درمان نگهدارنده قرار بگیرید. شما حتما باید به یک پزشک متخصص زنان وزایمان مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید و پس از بهبودی دوباره معاینه بشوید تا متوجه بشوند واقعا خوب شده اید یا خیر. اگر بیماری اصلا درمان نشود که عفونت مقاوم است. در آن صورت باید تحت مداوای دیگری قرار بگیرید. اگر عفونت خوب بشود و دوباره اتفاق بیفتد می شود عفونت راجعه است که این دو نوع عفونت با هم متفاوت …

سرماخوردگی (به انگلیسی: common cold) که با نام های نازوفارنژیت (nasopharyngitis)، رینوفارنژیت (rhinopharyngitis) و زکام حاد (acute coryza) نیز شناخته می شود، بیماری واگیر مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی است که عمدتاً بینی را تحت تأثیر قرار می دهد. سرماخوردگی معمولاً با خستگی، احساس سرما، عطسه و سردرد آغاز می شود و با علائمی چون سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب ادامه می یابد و معمولاً هفت تا ده روز بعد برطرف می شود و برخی علائم ممکن است تا سه هفته طول بکشد. بیش از دویست نوع ویروس عامل سرماخوردگی وجود دارد، با این حال راینو ویروس ه …

، سبزی خوردن و یا پخته شده در غذا نیاز دارد و بایستی هر روز 4 تا 5 عدد میوه مصرف کند. چربی ها : در شیرمادر یک سری چربی های غیر اشباع موجود است که در غدد پستان ساخته نمی شوند و باید از طریق غذا تامین شوند. پس بهتر است مادر هفته ای یک بار ماهی مصرف کند و از روغن زیتون در سالادش استفاده کند. آب: مادر در روز به 6 تا 8 لیوان اب یا اب میوه نیازدارد. …

“),t.close()},t.write(‘

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

نحوه مصرف قرص فلوکستین 10
نحوه مصرف قرص فلوکستین 10
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *