مصرف کندر خوراکی در بارداری

دوره مقدماتی php
مصرف کندر خوراکی در بارداری
مصرف کندر خوراکی در بارداری



خانهموبایل

کندر مقوی قلب-حافظه- صاف شدن صدا- ضد خلط خونی است.

 

کُندُر گیاهی دارویی است از راسته افراها (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌شود. صمغ کندر را معمولا با اسفنددانه می‌سوزانند.مصرف کندر خوراکی در بارداری

کندر مقوی قلب-حافظه- صاف شدن صدا- ضد خلط خونی است.

دوره مقدماتی php

نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra است. طعم این عصاره بسیار تلخ است .محققان دریافتند که تجویز کندر ، به ویژه دوز ‏‎g/kg‎‏0/05 ، در دوران بحرانی رشد و نمو سیستم عصبی جنین و نوزاد ، موجب افزایش چشمگیر (001/0>‏‎p‎‏) قابلیتهای یادگیری ، به ویژه تقویت و نگهداری حافظه می شود . از این رو به نظر می رسد که کندر می تواند دارای تاثیری مثبت بر روند تکامل مغز و احتمالا شکل گیری مناسب درختهای دندریتی ، اکسونها و برقراری ارتباطات صحیح بین آنها باشد. از چند ماهگی کندر بخورم؟متاسفانه بعضی از زنان باردار برای اینکه ضریب هوشی فرزند خود را افزایش دهند ماه ها اقدام به خوردن کندر می کنند که این باعث می شود فرزندشان دچار بیماری بیش فعالی شود. کندر را باید فقط  –در ماه سوم بارداری– و هر روز به اندازه ی- یک عدس– ( نه بیشتر ) مصرف کرد. در ضمن اگر در خانواده ی خود سابقه ی فرزند بیش فعال را دارید بهتر است به جای کندر مویز بخورید. اگر شما از ابتدای بارداری فولیک اسید مصرف کرده و میکنید دیگر نیازی به خوردن کندر نیست چرا که فولیک اسید همان عملکرد را روی جنین دارد و اگر فولیک اسید را به همراه کندر میل کنید احتمال اینکه فرزند شما لب شکری یا بیش فعال بشود بسیار زیاد است.  آن چه از روایات راجع به کندر آمده به این شرح است:محمد بن سنان از امام رضا(ع) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: «همسران باردارتان را کندر دهید؛ اگر حمل آنها پسر باشد، پاکیزه قلب ودانشمند و شجاع خواهد شد و اگر دختر باشد، خوش اخلاق و زیبا مى‏شود.»

پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ):به زنان باردار خود، کندر بدهید؛ چرا که عقل کودک را افزون مى کند.

پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ):بر شما باد کندر؛ چرا که … عقل را افزون مى کند، ذهن را ذکاوت مى دهد، چشم را جلا مى بخشد و فراموشى را از میان مى برد.

امام رضا (علیه السلام ):فراوان کندر بخورید، آن را در دهان نگه دارید و بجوید. بلغم معده را مى زداید و آن را تمیز مى کند، عقل را استحکام مى بخشد و غذا را مى گوارد.

 

کندر، عقل را افزون مى کند، ذهن را ذکاوت مى دهد، چشم را جلا مى بخشد

 

  بهترین راه مصرف کندرآنرا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید.

همچنین میتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.

داشتن رژیم غذایی متعادل و دریافت آهن کافی ( با توصیه پزشک) و خوردن منابع غذ ایی کولین دار در هوش نوزاد موثر است و یادتان باشد که در مصرف هر ماده غذایی رعایت تعادل را بنمایید.

برای تقویت حافظه، مصرف آنتی‌‌اکسیدان‌ها(مثل میوه‌ و سبزی ها) که از سلول‌های بدن دفاع و آنها را تغذیه می‌کند، پیشنهاد شده است. آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین از رسوب‌کردن چربی در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کنند و باعث می‌شوند که خون به راحتی جریان پیدا کند و به مغز برسد.

مطالعاتی که در دانشگاه پزشکی هاروارد انجام شده، نشان داده است افرادی که مقدار زیادی سبزیجات تازه استفاده می‌کنند، کمتر دچار فراموشی و تضعیف حافظه می‌شوند.

کولین، ماده ای است که به طور طبیعی در غذاهای چرب وجود دارد و حافظه را تقویت می کند. پزشکی از دانشگاه کارولینای شمالی بیان کرد، اگر در دوران بارداری مادر، به رژیم غذایی او کولین اضافه شود، قدرت حافظه جنین در حال رشد را برای مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد.

در دوران بارداری و شیردهی، ذخایر کولین بدن مادر تخلیه می شود، در نتیجه کولین کافی برای رشد طبیعی مغز در دسترس نخواهد بود. کولین برای حفظ سلامتی افراد، موردنیاز است.کولین یک ترکیب فسفولیپیدی است که در بدن، مواد محلول در چربی را حمل و چربی ها را امولسیه* می کند. این ماده مستقیماً روی پیام های عصبی موثر است و قدرت ساخت و آزادسازی استیل کولین را سرعت می بخشد. استیل کولین یک ناقل عصبی است که در کنترل عضلات و قدرت حافظه دخالت دارد. منابع غذایی کولین عبارت اند از: شیر، جگر، تخم مرغ و بادام زمینی. در بدن نیز از اسید آمینه متیونین ساخته می شود. کولین به صورت مکمل های خوراکی نیز وجود دارد و مقدار مورد نیاز آن برای مردان 550 میلی گرم در روز و برای زنان بالغ 425 میلی گرم در روز است از چند ماهگی کندر بخورم؟ مغز برای انجام فعالیت های طبیعی خود به استیل کولین نیاز دارد که منشأ آن از لسیتین می باشد. وقتی لسیتین ازطریق غذا دریافت می شود طی مراحل جذب وهضم به کبد وارد شده ، شکسته و کولین که جزئی از ساختمان لسیتین است از آن جدا می شود که از این کولین آزاد شده بسیاری از مواد حیاتی و ضروری بدن ساخته خواهد شد.

یکی از نقش های مهم کولین در ساختن استیل کولین است. استیل کولین اهمیت بسیاری برای فعالیت مغز و مرکز حافظه دارد و با بودن استیل کولین، مغز و مرکز حافظه توانایی ضبط و نگهداری صحبت ها، نوشته ها و دیده ها را خواهند داشت و تا زمانی که این ماده حیاتی یعنی استیل کولین ساخته شده از لسیتین به اندازه کافی به مغز برسد ما دچار فراموشی نمی شویم و برعکس در اثر کاهش مقدار استیل کولین به دنبال کمبود لسیتین ، حتی به مدت کوتاه، قدرت حافظه کاهش یافته و فرد قدرت حفظ طولانی صحبت ها و دیده ها را از دست خواهد داد و یا مطالب و مسائل جدید را به سختی به خاطر می سپارد. منابع غذایی لسیتینلسیتین درعدس، ذرت، شیر، زرده تخم مرغ، تخم آفتابگردان، جوانه گندم، بادام زمینی، آرد جو و سر، کبد(جگر) گوساله و… وجود دارد ولی از همه بیشتر در لوبیای سویا یافت می شود. مقدار لسیتین موجود در لوبیای سویا بسیار بالاتر از لسیتین سایر مواد ذکر شده می باشد و به همین علت در سازمان بهداشت جهانی(WHO) سویا را، سلطان لسیتین معرفی کرده اند. به عبارتی کیفیت لسیتین گرفته شده از سویا از سایر ترکیبات بهتر و بالاتر می باشد.

 

منبع: niniban.com

درمان گیاهی بواسیروشقاق جایگزین جراحی!!

بهبود رتبه سایت در کمترین زمان

لوازم آرایشی صدف بیوتی از روژا تا20% تخفیف

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

در یک جلسه هموروئید را درمان کنید

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

آبسردکن های یخچال‌دار مناسب برای اتاق خواب

مصرف کندر خوراکی در بارداری

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

مشاوره تلفنی طلاق

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

هر آنچه برای سئوی حرفه ای سایت نیاز دارید!

راهکاری که درآمدتان را زیرو رو می کند!!

بهترین رایحه هاازمطرح ترین برندهای عطرسازی

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

مصرف کندر خوراکی در بارداری

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

3

مقدمه: به زنان باردار کندر بخورانيد، کودک هرگاه در شکم مادر با کندر تغذيه شود دلش قوي و عقلش زياد گردد (پيامبر گرامي اسلام (ص)). كندر (Frankincense) صمغ گياهي است كه از گونه هاي مختلف گياه Boswellia به دست مي آيد. در طب سنتي و پزشكي اسلامي از كندر به عنوان ماده اي كه اثر تقويت هوش و حافظه دارد نام برده شده است. مهم ترين جايگاه يادگيري و حافظه در مغز، هيپوكامپ است، احتمالا عصاره كندر با تاثير بر اين ناحيه موجب افزايش انتقال پيام ها و تقويت حافظه مي شود. با توجه به استفاده گسترده از توصيه هاي طب سنتي و اسلامي در کشور، در مطالعه حاضر، وضعيت استفاده از کندر در دوران بارداري در زنان تحت پوشش مراکز بهداشتي در ماني شهرستان مشهد در سال 1386-1385 بررسي شده است.مواد و روش ها: در اين پژوهش مقطعي تعداد 900 زن باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتي درماني مورد مصاحبه قرار گرفتند. افراد واجد شرايط طي نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شدند. سن بارداري در زنان باردار مورد پژوهش بين 4 تا 41 هفته و ميانگين آن 26.2 هفته بود. جهت پردازش داده ها از نرم افزارSPSS  استفاده شد.نتايج: 263 نفر (29.2 درصد) از مادران به منظور با هوش شدن كودك از كندر استفاده كرده بودند. ميزان مصرف کندر از يك نوبت در طي بارداري تا مصرف روزانه در کل دوران بارداري متفاوت و به طور متوسط 74.2 روز از دوران بارداري بود. 39.8 درصد از مادران استفاده كننده از کندر داراي تحصيلات زير ديپلم و 60.2 درصد داراي تحصيلات ديپلم و بالاتر بودند. در 94.6 درصد از مادران مصرف كننده هيچ عارضه اي در بارداري مشاهده نشد و تنها در 5.4 درصد از مادران تهوع يا ساير عوارض جزيي همراه با مصرف کندر گزارش گرديد.نتيجه گيري: با توجه به اهميت يادگيري و نقش تعيين كننده قواى ذهنى و حافظه در زندگى و موفقيت انسان توصيه مي شود تحقيقات تكميلي براي تعيين ميزان تاثير آن بر بهره هوشي كودكان متولد شده از مادران مصرف كننده كندر و مقايسه آن با ساير كودكان توصيه مي شود.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1
مصرف کندر خوراکی در بارداری

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.

دکتر روشنک قدس در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است، افزود: با تنظیم مزاج استفاده از غذاهای مغذی مانند شوربای ساده شامل مرغ، ادویه گرم، سبزیجات و همچنین سوپ چرب توصیه می‌شود و پرهیز از پرخوری در پیشگیری از یبوست موثر است.
مصرف کندر خوراکی در بارداری

وی ادامه داد: بهتر است از ملین کننده‌های کم خطر مانند تمرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده و از حبوباتي مثل نخود، لوبیا و کنجد در دوران بارداری خودداری شود. همچنين بهتر است فرد نان تهیه شده از گندم مرغوب و غذاهايی مانند سوپ و گوشت بره را جایگزین کند.

این متخصص طب سنتی مصرف کشمش، به شیرین، گلابی، سیب و انار ملس را در دوران بادراری مفید دانست و اظهار کرد: راه رفتن در حد اعتدال و سبک در دوران بارداری توصیه می‌شود. همچنین زنان باردار از بوی تند بايد پرهیز کنند.

وی با توصیه بر رعایت تعادل روحی در دوران بارداری گفت: از بلند صحبت کردن، ناراحتی، عصبانیت و استرس در دوران بارداری به ویژه در ماه‌های اول باید خودداری شود.

دكتر قدس اظهارداشت: زنان باردار در ماه‌های اول بارداری از بلند کردن شیء سنگین پرهیز کنند و مراقب ضربه‌های فیزیکی خصوصاً به شکم باشند و از سردنده‌های نزدیک شکم به پایین خود را با پارچه‌ای نرم پشمی بپوشانند و از شروع ماه نهم بارداری برای تسهیل زایمان روزی 6 گرم روغن بادام شیرین و شیرگاو مصرف کنند. همچنین مالیدن روغن بابونه برای تسهیل زایمان کمک کننده است.

وی با اشاره به ممنوعیت استحمام طولانی در زنان باردار گفت: استحمام طولانی منجر به سستی تمام اندام‌های بدن می‌شود.


انتهاي پیام

در احادیث آمده کندر برای افزایش هوش جنین مفید است. بر روی تاثیر گذاری کندر تحقیقات اساسی صورت نگرفته، اما توصیه می شود مادران باردار از هفته ۱۲ تا ۱۴ بارداری کندر به اندازه یک نخود بجوند تا به طور کامل با بزاق دهان مخلوط شود.

کندر صمغ درخت خاردار با ارتفاع تقریبی ۲ متر است که در نواحی نسبتا گرم زمین رشد می کند. بهترین نوع کندر، کندری است که خالص، تازه، نرم و ظاهرش سفید باشد. خیلی زود شکسته نشود و وقتی آن را می شکنیم داخلش یک حالت چسبنده زرد و طلایی رنگ باشد.

اگر هر روز کندر میل کنید احتمال بروز بیش فعالی را در نوزاد دلبندتان افزوده اید. البته در خصوص زیاده روی در میل نمودن خرما، عسل، ارده و سایر گرمی ها نیز این امر صادق است. حال اگر خیلی تمایل به مصرف کندر دارید، از شروع هفته ۱۲ تا اتمام هفته ۱۴ سه گرم از آن را هر شب میل کنید تا به طور کامل با بزاق دهان مخلوط شود.

گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش بر افزایش هوش جنین تأثیر مثبتی دارد. گوش سپردن به قرائت قرآن در تقویت هوش جنین بسیار مهم است و بوییدن عطرهای طبیعی مانند گل محمدی و بهارنارنج نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

با تشکر از همکار متخصص طب سنتی سرکار خانم دکتر الهام اختری و سرکار خانم دکتر مامک هاشمی حبیب آبادی در تهیه این مطلب.مصرف کندر خوراکی در بارداری

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود از ما حمایت کنید.

چرا باید حمایت کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

از تیم طبایع برای تولید محتوای جدید حمایت می‌کنم.

چرا حمایت کنم؟

| طب سنتی برای همه © 1398 – تمامی حقوق محفوظ است. |

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید ها و نباید هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی خطر است اما در ماه های بعد برای جنین مضر است.

دکتر روشنک قدس، با بیان اینکه یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است، افزود: با تنظیم مزاج استفاده از غذاهای مغذی مانند شوربای ساده شامل مرغ، ادویه گرم، سبزیجات و همچنین سوپ چرب توصیه می شود و پرهیز از پرخوری در پیشگیری از یبوست موثر است. وی ادامه داد: بهتر است از ملین کننده های کم خطر مانند تمرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده و از حبوباتی مثل نخود، لوبیا و کنجد در دوران بارداری خودداری شود. همچنین بهتر است فرد نان تهیه شده از گندم مرغوب و غذاهایی مانند سوپ و گوشت بره را جایگزین کند. این متخصص طب سنتی مصرف کشمش، به شیرین، گلابی، سیب و انار ملس را در دوران بادراری مفید دانست و اظهار کرد: راه رفتن در حد اعتدال و سبک در دوران بارداری توصیه می شود. همچنین زنان باردار از بوی تند باید پرهیز کنند. وی با توصیه بر رعایت تعادل روحی در دوران بارداری گفت: از بلند صحبت کردن، ناراحتی، عصبانیت و استرس در دوران بارداری به ویژه در ماه های اول باید خودداری شود.

دکتر قدس اظهارداشت: زنان باردار در ماه های اول بارداری از بلند کردن شیء سنگین پرهیز کنند و مراقب ضربه های فیزیکی خصوصاً به شکم باشند و از سردنده های نزدیک شکم به پایین خود را با پارچه ای نرم پشمی بپوشانند و از شروع ماه نهم بارداری برای تسهیل زایمان روزی ۶ گرم روغن بادام شیرین و شیرگاو مصرف کنند. همچنین مالیدن روغن بابونه برای تسهیل زایمان کمک کننده است. وی با اشاره به ممنوعیت استحمام طولانی در زنان باردار گفت: استحمام طولانی منجر به سستی تمام اندام های بدن می شود.

نکته: خانم های باردار حتما برای گذراندن این دوران به صورت سلامت کامل هم برای خودتان و جنین با پزشک تغذیه مشورت کنید.

باروری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن ها می شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش فعالی کودک آن ها شده و این مسئله در آینده آن ها را با مشکلات متعددی روبه رو می کند.
بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می کند و این یک ماه هم باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.
پژوهش های اندکی پیرامون تاثیر خوردن کندر در بارداری بر روی جنین انجام شده اما نتایج همین پژوهش ها خوردن کندر در بارداری را با افزایش خطر سقط جنین مرتبط می داند.
کندر که با نام علمی olibanum نیز شناخته می شود، از رزین درخت بوسولیا بدست می آید و معمولا در مناطق خشک و کوهستانی هند، آفریقا و خاورمیانه رشد می کند. کندر بوی شبیه به چوب دارد و می تواند از راه تنفس، تماس با پوست، تهیه دمنوش و با مکمل جذب بدن شود.
به نظر می رسد کندر در درمان آرتروز، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش حملات آسم و سلامت دهان و دندان بسیار موثر است. همچنین در مبارزه با نوع خاصی از سرطان نیز کمک کند. اما آیا خوردن کندر در بارداری توصیه می شود؟مصرف کندر خوراکی در بارداری

گفته های زیادی پیرامون تاثیر خوردن کندر در بارداری بر افزایش هوش جنین در طب سنتی نقل شده است. اما هنوز هیچ پشتوانه علمی برای آن وجود ندارد و این ارتباط اثبات علمی نشده است. از سوی دیگر شبهاتی در ارتباط میان خوردن کندر در بارداری و بیش فعالی کودکان نیز مطرح شده است.
برخی از تحقیقات علمی نشان می دهند که مصرف کندر در بارداری خطر سقط جنین را افزایش می دهد، بنابراین بهتر است زنان باردار از خوردن کندر در بارداری اجتناب کنند!
از طرفی طی تحقیقی که در سال ۱۳۸۶-۱۳۸۵ در یکی از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان مشهد درباره وضعیت استفاده از کندر در دوران بارداری در زنان تحت پوشش این مرکز صورت گرفت؛ میزان عوارض خوردن کندر در بارداری بررسی شد. در این پژوهش مقطعی تعداد ۹۰۰ زن باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی مورد مصاحبه قرار گرفتند. افراد واجد شرایط طی نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. سن بارداری در زنان باردار مورد پژوهش بین ۴ تا ۴۱ هفته و میانگین آن ۲۶.۲ هفته بود. ۲۶۳ نفر (۲۹.۲ درصد) از مادران به منظور باهوش شدن کودک از کندر استفاده کرده بودند. میزان مصرف کندر از یک نوبت در طی بارداری تا مصرف روزانه در کل دوران بارداری متفاوت و به طور متوسط ۷۴.۲ روز از دوران بارداری بود. ۳۹.۸ درصد از مادران استفاده کننده از کندر دارای تحصیلات زیر دیپلم و ۶۰.۲ درصد دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر بودند. در ۹۴.۶ درصد از مادران مصرف کننده هیچ عارضه ای در بارداری مشاهده نشد و تنها در ۵.۴ درصد از مادران تهوع یا سایر عوارض جزیی همراه با مصرف کندر گزارش گردید.
با این وجود نیاز به تحقیقات گسترده تری برای اثبات بی خطر یا خطرناک بودن خوردن کندر در بارداری نیاز است تا مادران با خیال راحت تری بتوانند در این دوران حساس و سرنوشت ساز از این ماده گیاهی استفاده کنند. از آنجایی که هنوز پژوهش های کافی در زمینه مصرف کندر در دوران شیردهی نیز انجام نشده است؛ به مادران شیرده نیز توصیه می شود که از مصرف کندر خودداری کنند.

-کندر در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود.

-مصرف کندر در بارداری به دلیل احتمال افزایش خطر سقط جنین توصیه نمی شود.

-به دلیل عدم وجود تحقیقات کافی، مصرف کندر در دوران شیردهی نیز توصیه نمی شود.

-کندر برای درمان آسم و آرتروز، بیماری های روده و سلامت دهان و دندان توصیه می شود. هم چنین ممکن است خواص ضد سرطان داشته باشد.

-برای حفظ سلامت خود، پیش از مصرف کندر بهتر است نظر پزشکتان را جویا شوید.

مصرف کندر خوراکی در بارداری
مصرف کندر خوراکی در بارداری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *