مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

دوره مقدماتی php
مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم
مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

ترشی گل کلم

ترشی گل کلم یکی از انواع ترشی های سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که مانند دیگر ترشی ها در فصل پاییز یا زمستان تهیه می شود. ماده اصلی این ترشی گل کلم است ولی مواد دیگر آن در شهرهای مختلف کشور متفاوت هستند.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه بزرگ ترشی گل کلم تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی گل کلم تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی گل کلم با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ شیشه

مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

دستور تهیه

دوره مقدماتی php

برای تهیه ترشی گل کلم ابتدا گل کلم را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود.سپس ترخون تازه را نیز پاک می کنیم و می شوییم و آبکش می کنیم و می گذاریم تا آب اضافه آن خارج شود. هویج ها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم

و به صورت حلقه حلقه خرد می کنیم و در ظرف بزرگی می ریزیم.سیب زمینی ها را نیز پوست می گیریم و متناسب با اندازه هویج ها خرد می کنیم و به هویج ها ملحق می کنیم. بعد گل کلم را را نیز خرد می کنیم به ظرف مواد خرد شده می افزاییم.

اندازه مواد خرد شده در ظاهر زیبای ترشی بسیار تاثیر دارد پس سعی می کنیم تا اندازه ها با هم تناسب داشته باشند. سپس ترخون تازه را روی تخته آشپزخانه ساطوری می کنیم و روی مواد می ریزیم.می توانید از ترخون خشک شده نیز استفاده کنید

و با دست آن ها را خرد تر کنید  و روی مواد ترشی بریزید.گلپر را نیز در مرحله آخر روی مواد ترشی می پاشیم و با هم مخلوط می کنیم.شیشه ای که ترشی را در آن می خواهیم بریزیم را چک می کنیم تا کاملا خشک باشد

و کم کم مواد ترشی را در شیشه می ریزیم و لابه لای هر ملاقه ترشی که می ریزیم فلفل سبز تند نیز قرار می دهیم.اندازه دوبند انگشت روی شیشه را خالی می گذاریم برای اضافه کردن سرکه ترشی مان. سرکه و نمک را با هم مخلوط می کنیم

و داخل شیشه ترشی می ریزیم به مقداری که روی مواد را سرکه بگیرد و درب شیشه را محکم می بندیم و در جای مناسب که خنک باشد حدودا ۱۵ روز آن را نگهداری می کنیم و بعد مصرف می کنیم. می توانید برای طعم یا رنگ متفاوت ترشی از لبو نیز استفاده کنید که ترشی قرمزی خواهید داشت.

همچنین می توانید این ترشی را آماده طی ۲ ساعت داشته باشید به این شکل که مواد ترشی را با سرکه مخلوط کنید و در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا با هم بپزند.(البته نگذارید کاملا مواد نرم شوند کمی که دندان گیر بود از روی حرارت بر دارید)

امتیاز دهید


3.6
از

112

ترشی از جمله مزه هایی است که به ویژه در فصل های سرد سال، در سفره ایرانی ها در کنار بسیاری از غذاهای سنتی قرار می گیرد و انواع گوناگون دارد؛ یکی از پرطرفدارترین انواع ترشی، ترشی مخلوط است که به آن ترشی گل کلم مخلوط یا ترشی هفت بیجار هم گفته میشود. برای تهیه ی ترشی مخلوط گل کلم با توجه به ذائقه و سلیقه ی خانواده  میتوانید مواد گوناگونی را به ترشی بیافزایید؛ ولی آنچه در این دستور از ترشی مخلوط گل کلم خواهید خواند، شاید مرسوم ترین نوع آن باشد که ذائقه ی افراد بسیاری را در بر میگیرد. در ادامه طرز تهیه ترشی مخلوط را به صورت مرحله به مرحله مشاهده میکنید.

 

 

مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

تمام مواد را به خوبی شسته و خشک و خرد کنید – اندازه ی خرد کردن مواد ترشی گل کلم به سلیقه ی شما بستگی دارد. سیر و فلفل سبز را دو نیم کنید. اگر از موسیر خشک استفاده می کنید بهتر است آن را یک ساعت در آب خیس کنید و بعد در صافی بریزید، خوب که خشک شد با سایر مواد مخلوط کنید.

 

بادمجان های خرد شده را در قابلمه مناسب ریخته، روی بادمجان ها سرکه بریزید تا روی آن را بپوشاند؛ قابلمه را روی شعله قرار داده بعد از به جوش آمدن سرکه 4-3 دقیقه زمان لازم است تا بادمجان ها حرارت ببینند. بادمجان نباید بپزد یا نرم شود. بعد از این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

 

تمام مواد خرد شده را به جز سیر و فلفل سبز همراه سبزی ترشی و ادویه در ظرفی بزرگ خوب مخلوط کنید.

 

مواد را داخل ظرف هایی که برای نگهداری ترشی در نظر گرفته اید بریزید. به این صورت که مقداری از مواد مخلوط ترشی گل کلم درون ظرف ریخته روی آن چند حبه سیر و فلفل قرار دهید و دوباره از مواد مخلوط روی آن بریزید؛ به همین ترتیب ادامه دهید  تا تمام ظرف پر شود- بهتر است مواد را خوب با دست فشار دهید تا مقدار مواد بیشتری در ظرف جا بگیرد این انباشته سازی از ورود هوا به داخل ظرف های ترشی گل کلم و کپک زدنش جلوگیری میکند.

 

 سرکه یا سرکه مخلوط با آب جوشیده ی سرد شده را روی مواد بریزید تا جایی که سطح مواد را به خوبی بپوشاند. تناسب آب و سرکه ی ترشی گل کلم به ذائقه ی شما بستگی دارد که تا چه حد طعم ترشی سرکه را می پسندید.

 

در انتها، در ظرف های ترشی گل کلم را به خوبی سفت کنید تا هوا وارد آن نشود؛ برای اطمینان می توانید قبل از قرار دادن درپوش روی سطح باز شیشه را با فویل بپوشانید و بعد در آن را بگذارید و محکم ببندید. ترشی مخلوط بعد از یکی دو هفته آماده مصرف میشود.

 

 

1- ظرف های انتخاب شده برای نگهداری هر نوع ترشی به ویژه ترشی مخلوط بهتر است از جنس شیشه باشد؛ ظرف های پلاستیکی از نظر سلامت گزینه ی مناسبی برای نگهداری ترشی نیست و همچنین در طعم و مزه ی ترشی موثر اسـت.

2-  از نکات مهم برای تهیه ترشی گل کلم مخلوط علاوه بر تمیزی و خشک بودن ظرف نگهداری ترشی، خشک بودن تمام مواد است پس مواد ترشی گل کلم را پس از شست و شو روی پارچه ای تمیز بریزید تا آب آن به خوبی گرفته شود؛ این کار مانع از کپک زدن ترشی شما می شود.

3- مقدار زردچوبه تأثیر بسیاری روی رنگ ترشی گل کلم می گذارد اگر مایل بودید رنگ ترشی شما زرد تر یا سفید تر باشد مقدار آن را کم و زیاد کنید.

4- تند و تیزی سرکه های صنعتی بیش از سرکه ی خانگی است پس برای متعادل کردن طعم ترشی مخلوط، سرکه را با مقداری آب جوشیده و سرد شده مخلوط کنید.

5- در برخی از دستورهای ترشی مخلوط علاوه بر مواد ذکر شده در این دستور، ممکن است موادی چون: به، سیب، پیاز، فلفل دلمه، لوبیا سبز، قوره، گوجه فرنگی نارس و … را هم ببینید که چنانچه پیشتر گفته شد به ذائقه هر شخص یا خانواده بستگی دارد. حتی ادویه و سبزی های مورد استفاده در ترشی گل کلم نیز ممکن است متفاوت باشد.

ادویه ها: از زردچوبه و نمک گرفته تا کاری، زیره، آویشن،ادویه ی ترشی آماده و… ممکن است استفاده شود.

6- در مورد سبزی ها، بعضی افراد در تهیه ترشی مخلوط گل کلم گاهی از گلپر تازه یا پودر آن و تخم گشنیز هم استفاده می کنند.

7- در فصل گرما یک هفته و در فصل سرد یک ماه زمان نیاز است تا ترشی گل کلم به خوبی جا بیافتد.

 

سلام ممنون بابت برنامه خوبتون من هر ساله ترشی خودم درست میکنم بنظر من اصلا خوشمزه نمیشه جوشاندن مواد همه خوشمزگیش ب خامیشه و ترد بودنش

خیلی خوشمزه بود. جای شما خالی ?

ممنون از دستوری که گذاشتید .اما بنظر من باید مواد رو جوشاند بعد سرکه ریخت.من با این دستوری که گذاشتید قبلا درست کردم ولی اصلن خوب نشد و کلم ها و بقیه مواد خیلی سفت بودن

سلام عزیزم ، گل کلم و هویج و کرفس را نباید 5 دقیقه بجوشانیم و سپس در سرکه بگذاریم ؟ ممنون از راهنمایی شما

معصومه جان در این روش تهیه نیازی نیست سبزیجات رو بجوشونی ، ترشی با این روش ترد تر میشه

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

صفحه نخست » ? آموزش آشپزی آسان » مربا، ترشی، سس » طرز تهیه ترشی گل کلم مخلوط | ترشی هفت بیجار | ترشی خانگی

الان که فصل پاییزه و بازار ترشی حسابی داغه، تصمیم گرفتیم در بخش آموزش آشپزی مجله تصویر زندگی روش تهیه ترشی گل کلم مخلوط را تقدیمتون کنیم. این ترشی خوشمزه که ترشی کلم مخلوط هم بهش میگن کلی طرفدار داره.

 

گل کلم: ۳ کیلو

بادمجان: ۱.۵ کیلو

مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

خیار: ۱ کیلو

هویج: نیم کیلو

کرفس: نیم کیلو

لوبیا سبز: نیم کیلو

سیب زمینی ترشی: نیم کیلو

سبزی ترشی: نیم کیلو

پیاز ریز مخصوص ترشی: نیم کیلو

سیب: ۲ عدد

به: ۲ عدد

فلفل دلمه: ۳ عدد

فلفل سبز تند: ۱۰ عدد

سیر: ۲ بوته

موسیر: ۱۰۰ گرم

گلپر و تخم گشنیز ( طعم دهنده اصلی ترشی )

ادویه ترشی

زردچوبه و نمک به مقدار لازم

 

 

همه مواد رو ( به غیر از بادمجان ) شسته و به اندازه دلخواه خرد می کنیم. گفتم اندازه دلخواه چون یکی دوست داره موادش ترشیش ریز باشه یکی هم درشت.

خود من ترجیح میدم مواد ترشی گل کلمم درشت باشه بعد از خرد کردن، همه مواد را روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم تا آبش بره و مطمئن باشیم که خشک هستن.

میریم سراغ بادمجان ها که این ها رو هم به اندازه ای که دوست داریم خرد می کنیم. یک قابلمه رو آماده می کنیم بادمجان ها رو داخل ریخته و روش سرکه می ریزیم تا حدی که روی بادمجان ها با سرکه پر شده باشه.

گاز رو روشن می کنیم و زمان میدیم تا سرکه به جوش بیاد به محض به جوش آمدن زمان می گیرم بعد از سه چهار دقیقه بادمجان ها رو از روی حرارت بر میداریم.

یعنی بادمجان ها نباید بپزه در حدی که چند تا جوش بزنه و فقط کمی نرم باشه کافیه.

 

 

بعد از اینکه بادمجان ها کمی از حرارت افتاد همه مواد ترشی رو در ظرفی بزرگ تر مخلوط می کنیم و بادمجان رو به همراه سرکه ای که در قابلمه بود روی موادمون می ریزیم.

ادویه های ترشی نمک و فلفل و زرچوبه هم در این مرحله اضافه میشه و باز هم مواد مخلوط میشن تا ادویه ها به همشون برسه. در مورد گلپر هم من از خود گلپر استفاده می کنم نه پودرش.

اگر عطر گلپر رو دوست دارین به اندازه یک قاشق غذاخوری در غیر این صورت نصف قاشق گلپر رو روی مواد بریزین و یک قاشق مرباخوری هم تخم گشنیز کافیه و عطر خوبی به ترشی میده.

حالا دبه ها یا ظرف هایی رو که برای ترشی گل کلم در نظر گرفتین آماده می کنیم و مواد ترشی رو به داخلشون انتقال می دیم. لابه لاش سیر و فلفل رو هم می ریزیم و در انتها سرکه قرمز ( سرکه های صنعتی آماده ) رو روشون می ریزیم.

یک کیسه فریزر رو دور درب ظرف ترشی ها پیچیده و بعد در رو محکم می بندیم تا حدی که مطمئن بشیم هوا نمیکشه.

این دبه ها رو به مدت یک روز در هوای آشپزخانه قرار میدیم و بعد از یک روز به یخچال یا قسمتی از تراس یا حیاط منزل که خنک هست انتقال می دیم تا ترشی جا بیفته.

معمولا بعد از ۲ هفته می تونین سراغش برین و کمی ناخنک هم بزنین اما زمان مناسب برای جا افتادن ترشی گل کلم همون یک ماه هست.

 

مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

 

من در تهیه ترشی گل کلم از سیب زمینی ترشی استفاده نمیکنم چون دوست ندارم، پس مواد ترشی با توجه به سلیقه شما میتونه تغییرات کوچکی هم داشته باشه.

اما برای ریختن لوبیا و کرفس سعی کنین از تازه و به قول معروف جوان آن استفاده کنین چون خوشمزه تر میشه.

سبزی ترشی رو هیچ وقت فراموش نکنین ، چون یکی از رازهای خوشمزه شدن ترشی گل کلم  وجود همان مزه ترخون گشنیز نعناع تازه در ترشی هستش.

بعضیا یک قاشق نعناع خشک هم به همراه این سبزی ها در ترشی به کار می برن، دوست دارین بریزین شما. اما من همین سبزی ترشی رو می پسندم.
نکته خیلی مهم در کپک نزدن ترشی ها اول خشک بودن مواد ترشی هستش و بعد هم خشک بودن دبه های ترشی و صد البته تمیزی و چرب نبودن این ظروف هستش. پس مراقب این قسمت هم باشین.
اگر برای تهیه ترشی از سرکه های خانگی استفاده میکنین که چه بهتر. در غیر این صورت اگر شما هم مثل من از سرکه صنعتی استفاده می کنین اگر دقت کرده باشین این سرکه ها بسیار ترش هستن.

پس کاری که من میکنم این هستش که کمی آب جوشیده ای که خنک شده به سرکه اضافه می کنم و بعد روی مواد ترشی میریزم.

با این کار کمی تند و تیزی این سرکه ها گرفته میشه و با این کارمم تا به حال ترشی هام کپک نزده. برای ۳ لیتر سرکه نهایت ۳ لیوان آب اضافه میکنم، بیشتر نریزین.
ریختن سیب و به طعم بسیار خوبی رو به ترشی میده و باعث میشه ترشی کمی طعم ملس تر داشته باشه.
نیمی از فلفل سبزهای تند رو من در ترشی خورد میکنم تا طعمش رو به ترشی پس بده و نیمی رو درسته در ترشی می ریزم.
اگر از موسیر خشک شده استفاده میکنین، چند ساعت قبل خیسش کنین و بعد شسته و از صافی رد کنین و اجازه بدین آبش بره و بعد به مواد ترشی اضافه کنین.
اگر دوست دارین از فلفل دلمه های رنگی در ترشی استفاده کنین، خیلی زیباتر دیده میشه.
سیاه دانه رو اگر در این زمان به ترشی اضافه کنین قسمت بیشترش در ته ظرف ته نشین میشه ، پس اون رو زمانی که میخواین از ترشی استفاده کنین روی ترشی میتونین بریزین.
اگر دوست دارین ترشیتون خیلی ترش نباشه و معدتون به ترشیجات حساسه علاوه بر به و سیب میتونین تعدادی خرمای بدون هسته هم به مواد اضافه کنین.
فکر میکنم همه نکات مربوط به تهیه و نگهداری ترشی گل کلم رو بهتون گفتم.

 

 

 

 

ارسال این مطلب برای دوستانتان (دکمه رو لمس کنید)


نام(لازم)

 

روش درست کردن ترشی لیته کیوی   ترشی لیته کیوی به روش های مختلفی تهیه می شود. در ادامه روش تهیه ترشی لیته کیوی با خیار و هویج و سیب را خواهید دید. در پست های …

روش های مختلف تهیه ترشی غوره یا غوره غوره الان فصل غوره هست و زمان گرفتن آبغوره و تهیه ترشی غوره یا غوره غوره. در این مطلب چهار روش تهیه ترشی غوره تقدیم شما میشه. …

چگونه ترشی آلبالو درست کنیم ؟ ترشی آلبالو از جمله ترشی های محبوب ایرانی است. این ترشی خوشرنگ در کنار انواع غذاهای گوشتی و پلو ها طعم بی نظیری دارد. با فرا رسیدن فصل تابستان، بازار …

دستور تهیه ترشی نارنگی و پرتقال  ترشی نارنگی و پرتقال ؟؟!! تا حالا مزشو تست نکردین ؟ پس در این مطلب از بخش  آموزش آشپزی مجله تصویر زندگی روش پخت این ترشی خوش رنگ و خوش …

طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی   ظروف ترشی مخلوط را در محلی خشک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.   ترشی یکی از مخلفات خوشمزه و دلخواه برای انواع غذاهای ما ایرانیان است، که …

طرز تهیه سس کچاپ در منزل (سس گوجه فرنگی خانگی)   سس کچاپ (سس گوجه فرنگی) که در ادامه دستور تهیه اون تقدیمتون می کنم، خوشرنگ و خوشمزه هست و اگه با دقت و خوب تهیه کنین از سس …

مواد لازم جهت تهیه مربای هلو : شکر : 1 کیلو آب : 3 پیمانه بادکا : ¼ پیمانه هلو : 1 کیلو خلال بادام : ¼ پیمانه وانیل شکری : ¼  قاشق چایخوری آب …

طرز تهیه سس کره قهوه ای سس ساده پاستا   سس کره قهوه ای یک سس ساده پاستا است که به سرعت آماده می شود  برای زمانی که هیچی در خانه نداریم. با این سس می …

  مواد لازم جهت تهیه ترشی خرمالو : خرمالو و هل سبز و فلفل بهار و خرمای زرد از هر کدام هشت عدد جوز هندی درسته   یک عدد سرکه سفید  و نمک   به میزان لازم …

طرز تهیه مربای انجیر با عطر گلاب مربای انجیر یکی از مرباهای مقوی و بسیار خوشمزه هست که برای صبحانه ، سحری یا افطاری سرو میشه. بعضی ها مربای انجیر را به عنوان دسر بعد …

به طور متداول ترشی ها مخصوص فصول سرد سال هستند. یکی از این ترشی ها ، ترشی گل کلم است که از پر طرفدارترین ترشی هاست. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقدار کمی ترشی گل کلم به صورت آزمایشی تهیه نمایید. در صورتی که تجربه ای بیشتری به دست آوردید می توانید مواد ترشی را افزایش دهید. با دستور طرز تهیه ترشی گل کلم در ادامه با همدوره همراه باشید.

پس از شستشو و خشک کردن تمام سبزیجات ، ابتدا گل کلم ها را به اندازه دلخواه خرد می کنیم . توجه داشته باشید زیبایی این ترشی به اندازه گل کلم ها خیلی بستگی دارد و اگر خیلی درشت و یا خیلی ریز خرد شوند روی زیبایی ترشی تاثیر می گذارند.

سپس پوست هویج ها را می گیریم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. سیب زمینی ترشی را نیز پوست می گیریم و با اندازه مناسب خرد می کنیم. اگر از ترخون تازه استفاده می کنید آنرا ساطوری کنید و روی مواد ترشی بریزید.

اگر از ترخون خشک استفاده می کنید آنرا با دست خرد کنید و روی مواد ترشی بریزید. مواد ترشی را داخل ظرف بزرگی می ریزیم و پودر گلپر را نیز اضافه می کنیم. خوب مواد را مخلوط می کنیم تا گلپر به تمام مواد ترشی برسد.مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

حالا مواد ترشی را به همراه فلفل سبز تند داخل شیشه مناسب می ریزیم و روی مواد ترشی مخلوطی از سرکه و نمک می ریزیم تا حدی که روی تمام مواد را سرکه بگیرد. ترشی را در جای مناسبی قرار می دهیم تا حدود ۱۵ روز تا آماده مصرف شود.

در این ترشی می توانیم مواد دیگری نیز اضافه کنیم تا هم روی رنگ آن تاثیر بگذاریم و هم روی مزه اش. مثلا برخی دوست دارند رنگ ترشی که درست می کنند قرمز باشد. برای این منظور مقداری لبو بگیرید و داخل ترشی بریزید.

شما می توانید ترشی گل کلم را به صورت فوری تهیه نمایید به صورتی که دو ساعت بعد از تهیه بتوانید از آن مصرف کنید. برای این منظور مواد ترشی را داخل سرکه بریزید و بگذارید با سرکه بپزند. مواد ترشی نباید بیش از حد بپزند که خیلی نرم شوند.

خیلی ممنون از سایت خوبتون

سلام و عرض ادب تشکر از شما همراهان گرامی که به ما انرژی می دهید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

خیلی ممنون از سایت خوبتون

سلام و عرض ادب خوشحالیم که مطالب مورد پسندتان قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام من ترشی گل کلم ریختم باهمین دستور الان چند ماهه اصلا له نشده بنظرتون باید چکارکنم ؟

سلام و عرض ادب اگر می خواهید ترشی له شود مواد را داخل سرکه بپزید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

ترشی گل کلم یکی از ترشی های سنتی و قدیمی ایرانی است که در فصل پاییز تهیه می شود و مانند سالاد در کنار غذا سرو می شود. برای یادگیری این ترشی خوشمزه با این آموزش همراه باشید.

آموزش تهیه ترشی و دستور تهیه ترشی گل کلم خوشمزه در منزل

گل کلم :•: 1 عدد

مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

هویج :•: نیم کیلو

ساقه کرفس :•: 1 دسته

سیب ترشی :•: نیم کیلو

سرکه :•: به میزان لازم

فلفل سبز تند :•: 4 عدد

نمک :•: به میزان لازم

ترخان :•: به میزان لازم

گلپر :•: 1 قاشق مرباخوری

پودر سیر :•: 1 قاشق مرباخوری

پودر موسیر :•: 2 قاشق مرباخوری

ادویه ترشی :•: به میزان لازم

آموزش تهیه ترشی و دستور تهیه ترشی گل کلم خوشمزه در منزل

برای تهیه ترشی گل کلم ابتدا سیب،هویج،ساقه های کرفس را بشورید و در سبدی قرار دهید تا آّب آنها برود.

سر سیب ها را بگیرید و به دو نیم برش دهید و هسته های آن را در بیاورید

و به هر مدل و اندازه ای که دوست دارید روی تخته با چاقو خرد کنید(اگر برش ها ریزتر با شد ترشی زودتر آماده استفاده است) سپس هویج هارا پوست بگیرید

و با ساقه کرفس ها حلقه حلقه برش دهید یا میتوانید برای زیباتر شدن ترشی (هویج ها)از قالب های کوچکی که بشکل گل یا قلب هستند استفاده کنید.

در شستن گل کلم دقت کافی را بکنید زیرا ممکن است در لابلای گل برگها یا ساقه های آن کرم وجود داشته باشد و در آّبکش قرار دهید تا آب آن برود و آنها را خرد کنید.

سپس در کاسه ای ادویه ترشی و پودر سیر و پودر موسیر وگلپر و ترخان و نمک را با هم مخلوط کنید.

شیشه ای ترجیحا تیره رنگ که کاملا خشک باشد لایه لایه از سبزیجات خرد شده بریزید و روی آنها از ادویه ها مخلوط شده بریزید

و 1عدد فلفل سبز تند بگذارید و سپس لایه بعدی (میتوانید سبزیجات را با هم مخلوط کنید و درون شیشه بریزید)تا شیشه پر شود .

اما توصیه من برای بهتر شدن طعم ترشی گل کلم این است که در آخر ادویه ها را اضافه کنید.

و در آخر سرکه را روی مواد تا حدی بریزید که روی سبزیجات را بگیرد و در شیشه را محکم ببندید

و پس از 3الی 4 روز بعد سری به ترشی بزنید اگر روی آن خالی شده بود مجددا سرکه بریزید

زیرا سرکه به خورد مواد میرود و جذب سبزیجات میشود و روی آن خشک میشود پس نیاز به سرکه دارد. ترشی گل کلم را در جای خشک و دور از نور نگداری کنید

و در هر بار کشیدن از این ترشی خوش طعم کاملا قاشق یا ملاقه خشک باشد زیرا کمترین رطوبتی ممکن است باعث کپک زدن ترشی شود و زحمات شما از بین برود.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

دستور تهیه مواد لازم:گل کلم ۱ عددهویج ۵۰۰ گرمکرفس ۱ دستهبادمجان ۵۰۰ گرمخیار ۲۵۰ گرمسیب زمینی ترشی ۵۰۰ گرمموسیر ۱۰۰ گرمسیر ۲ بوتهفلفل تند چند عددیک یا چند مورد از سبزیجات زیر به دلخواه:کلم برگ ۱ عدد کوچکپیاز ترشی ۲۰۰ گرملوبیای سبز ۲۰۰ گرمگوجه ریز چند عددسبزی معطر ترشی:نعنا، ترخون، جعفری، گشنیز و ریحان از هر کدام ۵۰ گرممواد لازم برای چاشنی:نمک تقریبا ۲ قاشق غذاخوریادویه ترشی ۲ قاشق غذاخوریسرکه به اندازه لازم (تقریبا ۲ لیتر)پودر گلپر ۴ قاشق غذاخورییک یا چند مورد از ادویه های زیر بصورت غیر پودر در صورت دلخواه:سیاه دانه ۲ قاشق غذاخوریتخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوریدانه فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوریتخم خردل ۱ قاشق غذاخوریبرگ بو چند عدددارچین چند تکه کوچکبرای درست کردن ادویه ترشی پودر ادویه های زیر را با هم مخلوط کنید:جوز هندی ۱ قاشق چایخوریفلفل تند ۱ قاشق چایخوریپودر هل ۱ قاشق چایخوریزیره سیاه ۱ قاشق چایخوریزیره سبز ۱ قاشق غذاخوریزردچوبه ۱ قاشق غذاخوریپودر تخم گشنیز ۲/۱ قاشق غذاخوری ترشی مخلوط

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم
مواد لازم ترشی مخلوط گل کلم
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *