مواد لازم برای فلافل ایرانی

دوره مقدماتی php
مواد لازم برای فلافل ایرانی
مواد لازم برای فلافل ایرانی

فلافل

فلافل یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار جنوب کشورمان است که به دلیل طعم بسیار خوبش در تمام کشور فراگیر شده است. البته اصالت فلافل متعلق به کشورهای عربی می باشد و یکی از غذاهای پر مصرف در این کشورها می باشد.

این غذای خوشمزه با روش های مختلفی طبخ می شود ، در برخی مناطق فلافل را با گوشت چرخ کرده طبخ می کنند. دلیل محبوبیت فلافل این است که خیلی فوری آماده می شود و نسبت به غذاهای دیگر قیمت بسیار مناسبی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر فلافل تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری فلافل تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی فلافل با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای فلافل ایرانی

دوره مقدماتی php

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

توجه داشته باشید که اگر می خواهید فلافل شما مانند فلافل بیرون شود حتما باید نخود را مدت زیادی در آب بخیسانید تا کاملا نرم شده و نفخش برطرف شود. برای این منظور نخود را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در یک ظرف آب بخیسانید.

در صورتی که امکانش هست چند بار آب نخودها را تعویض کنید. پس از اینکه نخودها به خوبی خیس خوردند آنها را به همراه سیر و پیاز دو مرتبه چرخ کنید. پس از اینکه نخود را به همراه سیر و پیاز چرخ کردید ، مواد را داخل یک کاسه مناسب بریزید.

در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید و به همراه تخم مرغ به کاسه حاوی نخود چرخ شده اضافه کنید. در مرحله بعدی آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کنید تا مایه فلافل خودش را بگیرد. در آخرین مرحله باید طعم دهنده ها را اضافه کنید.

برای این منظور تخم گشنیز را به همراه زیره آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند سپس به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه فلافل اضافه کنید. اگر می خواهید فلافل شما به سبک جنوبی ها تند باشد می توانید مقداری فلفل قرمز تند هم اضافه کنید.

مواد را خوب زیر و رو کنید تا کاملا مخلوط شوند و ادویه ها به تمام نقاط مایه فلافل برسند. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد یک ظرف گود مانند شیر داغ کن روی حرارت قرار دهید و به مقدار مناسب روغن مایع داخل آن بریزید.

توجه داشته باشید که باید به قدری روغن مایع داخل ظرف شیر داغ کن بریزید که فلافل ها پس از افتادن در آن به صورت شناور در روغن سرخ شوند. پس از اینکه روغن داغ شد از مایه فلافل قالب بزنید و داخل روغن بیندازید.

اگر قالب مخصوص فلافل ندارید می توانید با دست این کار را انجام دهید. باید مقداری از مایه فلافل ببردارید و مانند یک کوفته کوچک به آن شکل دهید. در پایان آنرا مانند کوکو سیب زمین کمی تخت کنید و داخل روغن بیندازید.

توجه داشته باشید که نباید بیش از حد ظرفیت ظرف فلافل داخل آن بیندازید زیرا اینکار باعث می شود فلافل ها به هم بچسبند. نکته مهم دیگر این است که حرارت زیر ظرف باید خیلی ملایم باشد تا فلافل ها به طور کامل مغز پخت شوند.

به همین ترتیب تمام فلافل ها ها سرخ کنید و داخل یک توری فلزی بریزید تا روغن اضافی شان خارج شود. پس از اینکه فلافل ها به طور کامل آماده شدند آنها را به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور ، سیب زمینی سرخ کرده و نان سرو کنید. مطالب پیشنهادی

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

مواد لازم برای فلافل ایرانی

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

falafel Abadani asl

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

مواد لازم برای فلافل ایرانی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

فلافل، غذایی تند است و با ترشی سرو می‌شود، یعنی در ساندویچ آن به جای گوجه‌فرنگی و خیارشور، ترشی استفاده می‌کنند. نام این غذا نیز از فلفل گرفته شده است زیرا اصل لبنانی آن فلفل قرمز فراوانی دارد. با ما همراه شوید تا با نکته‌های ظریفی که بهتر است هنگام پخت این غذا آن‌ها را رعایت کنید، آشنا شوید.

مقدار کالری

مواد غذایی یادشده در مجموع تقریباً دارای 1200 کیلوکالری انرژی هستند که در صورت تقسیم کردن آن‌ها میان 4 نفر مقدار کالری دریافتی به 300 کیلوکالری خواهد رسید. از آنجایی که این غذا با نان میل می‌شود، به ازای هر برش نان 30 گرمی (یک کف دست) با فلافل، 80 کیلوکالری دیگر نیز به مقدار انرژی یادشده اضافه خواهد شد.

همراه غذا

اگر می‌خواهید فلافل‌ها را با سس میل کنید، بهتر است که سستان، سس گوجه‌فرنگی خانگی باشد که از نمک کمی تهیه شده و گوجه‌فرنگی تازه در آن به کار رفته باشد. ترشی نیز یکی از همراهان اصلی این غذاست. البته می‌توانید فلافل را با برگ‌های تازه کاهو و گوجه‌فرنگی حلقه شده نیز میل کنید. نوشیدنی مناسب این غذا نیز می‌تواند یک لیوان شربت آب‌لیمو البته طعم‌دار شده با عرق نعناع باشد تا به هضم غذایتان کمک کند. البته چای نعناع هم گزینه مناسبی برای تندخوری های حرفه ای (مانند هندی ها) است.

طـرز تـهـیـه:

* در یک کاسه بزرگ، نخودهای چرخ شده را بریزید و رویشان پیاز رنده شده، تخم‌مرغ و ادویه‌ها را اضافه کنید.

* پیاز را ریز رنده کنید و به دلخواهتان فلفل قرمز اضافه کنید. اصل این غذا تند است اما در صورت تمایل می‌توانید مقدار تندی غذا را کم یا زیاد کنید.

* در تابه‌ای با دیواره‌های بلند مقداری روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و بگذارید تا داغ شود.

* سپس مقداری از مایه فلافل را بردارید و در قالب مخصوص بریزید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.

* پس از سرخ شدن نیز فلافل‌ها را در سبدهای فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. به این ترتیب می‌توانید فلافل‌های آماده شده را با برش‌های نان و ترشی سرو کنید.

مـواد لازم برای 4 نفر:

9 راز فلافل:

فلافل از جمله غذاهای نانی است که اصلیت آن به لبنان برمی‌گردد البته چند نوع فلافل وجود دارد که اصلی‌ترین آن نوعی است که با نخود تهیه می‌شود اما فلافل ماش، عدس، بادمجان، سیب‌زمینی و نخود نیز وجود دارد اما برای خوش‌طعم‌تر شدن این غذا باید به نکته‌هایی دقت کرد:

1. برای آنکه نفاخی نخود گرفته شود، بهتر است که آن را چند روز قبل خیس کنید و هر بار آب آن را دور بریزید. حتی می‌توانید آن را چند بار بجوشانید و آبش را خالی کنید و سپس نخودها را چرخ کنید. به این ترتیب کمتر باعث نفخ می‌شوند.

2. بهترین ادویه برای تهیه این غذا، زیره است البته فرقی نمی‌کند که شما زیره سیاه اضافه می‌کنید یا سبز. افزودن زیره به این غذا به هضم بهتر آن کمک خواهد کرد. در ضمن، می‌توانید به مایه فلافل کمی هم نعناع خشک اضافه کنید به این ترتیب غذایتان عطر بهتری پیدا خواهد کرد.

3. هنگام چرخ کردن نخودها دقت کنید که آن‌ها را زیاد چرخ نکنید تا له نشوند زیرا در این صورت مایه فلافل وا می‌رود. البته بهتر است خیلی هم نخودها درشت نباشند که زیر دندان احساس شوند بهتر است اندازه نخودهای چرخ شده کمی از دانه‌های شکر درشت‌تر باشد.

4. در صورت تمایل می‌توانید به مایه فلافلتان تخم‌مرغ بزنید زیرا اگر نخودها به خوبی چرخ شده باشند، دیگر برای چسبنده شدن آن‌ها نیاز به افزودن تخم‌مرغ نخواهد بود. درباره بیکینگ‌پودر نیز باید بگویم که فقط مقدار کمی از آن را به مایه فلافل اضافه کنید تا باعث پف کردن آن‌ها شود.

چاشنی مناسب این غذا فقط ترشی است، آن هم ترشی انبه، بادمجان یا میوه.

البته شما می‌توانید این غذا را با کلم شور یا ترشی نیز میل کنید

5. برای سرخ کردن فلافل، آن‌ها را در ظرفی نچسب و کوچک که روغن عمق پیدا کرده است، قرار دهید تا فلافل‌ها بعد از افتادن در روغن داغ به کف ظرف برخورد کنند و به سطح بیایند. به این ترتیب آن‌ها پوک خواهند شد.

6. برای سرخ کردن فلافل‌ها از قالب‌های مخصوص استفاده کنید و بگذارید تا روغن کاملاً داغ شود به این ترتیب باز هم شرایطی را فراهم کرده‌اید که فلافل‌های آماده‌شده ترد باشند.

7. چاشنی مناسب این غذا فقط ترشی است، آن هم ترشی انبه، بادمجان یا میوه. البته شما می‌توانید این غذا را با کلم شور یا ترشی نیز میل کنید.

مواد لازم برای فلافل ایرانی

8. بهتر است نان مناسب برای خوردن این غذا پیتا باشد که نوعی نان لبنانی است و کمی ضخیم‌تر از نان لواش است و دو لایه دارد.

9. نوشیدنی پیشنهادی من همراه فلافل نیز یک لیوان چای نعناع است. البته هندی‌ها با این غذا نوشیدنی‌ای به نام لاسی می‌نوشند؛ «لاسی» دوغ شیرینی است که مواد تشکیل‌دهنده آن، میوه است.

اگر اضافه وزن دارید

بهتر است به تعداد برش‌های نانی که همراه این غذا می‌خورید، دقت کنید و از زیاده‌روی در خوردن آن بپرهیزید. قبل از غذا نیز بهتر است یک بشقاب سالاد سبزیجات تازه میل کنید یا سبزی‌های بخارپز شده را در کنار آن قرار دهید چرا که زودتر احساس سیری خواهید کرد.

اگر یبوست دارید

از نان‌های سبوس‌دار برای خوردن فلافل استفاده کنید و سبزی خوردن را در کنار این غذا فراموش نکنید. یادتان باشد افزایش فیبر دریافتی همراه هر وعده غذایی به شما کمک خواهد کرد مشکل گوارشیتان بهبود پیدا کند.

اگر کلسترول دارید

از آنجایی که این غذا سرخ شده است به شما پیشنهاد می‌کنیم در مصرف آن محدودیت به خرج دهید و آن را با سبزی‌های بخارپز شده‌ای مثل کدوسبز و لوبیاسبز بخارپز شده میل کنید. البته می‌توانید به غیر از پیاز به این غذا چند حبه سیر تازه نیز بزنید زیرا این سبزی به تنظیم چربی خون کمک می‌کند.

منبع: هفته نامه سلامت – شماره 400 – ساقی اخوان – سامان گلریز

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

فلافل از غذاهای خوشمزه جنوب کشورمون می باشد و بسیار محبوب است. اصالت فلافل به کشورهای عربی باز می گردد، اما به دلیل خوشمزه تر بودن و طرز تهیه آسان هم اکنون پخت آن در کشور ما مخصوصاً جنوب ایران بسیار مرسوم شده است. جالب است بدانید هم اکنون فلافل در تمامی مغازه های ساندویچ فروشی و رستوران های اهواز و آبادان سرو می شود.

همان طور که می دانید فلافل جزو غذاهای فوری به حساب می آید و با مواد ساده و ارزان قیمتی همچون نخود، سیب زمینی، پیاز و ادویه مخصوص تهیه می شود. البته امروزه در بسیاری از مناطق، فلافل را با مواد دیگری همچون گوشت چرخ کرده هم درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن فلافل آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم فلافل را برای 4 نفر آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید فلافل خانگی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه کنید اگر می خواهید برای 8 یا 12 نفر فلافل خانگی درست کنید می توانید از 2 یا 3 برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

1. برای اینکه فلافل خوشمزه و بدون نفخی داشته باشیم بهتر است نخودها را از 48 ساعت قبل خیس کنیم تا جوانه های کوچکی هم بزنند. در این مدت زمان بهتر است چند باری آب نخودها را هم عوض کنید تا نفاخی آن به طور کامل از بین برود. اگر هم فرصت کنید پوست نخودها را بگیرید این طوری هضم نخودها خیلی آسان تر می شود.

مواد لازم برای فلافل ایرانی

2. برای شروع آب نخودهای خیس شده را به طور کامل با آبکش می گیریم و با پیاز، سیب زمینی نیم پز شده، سیر و ادویه و با استفاده از چرخ گوشت دو بار چرخ می کنیم و بعدش حسابی ورز می دهیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.

3. توجه کنید لازم نیست نخودها پس از چرخ کردن به صورت کامل له شود، اگر فقط به صورت دانه های ریز باشد کافی است. چون اگر نخود ها را زیاد چرخ کنید و له شوند، فلافل های شما موقع سرخ کردن وا خواهند رفت. در صورتی که احساس کردید موادتان خیلی سفت شده است، می توانید مقداری آب سرد اضافه کنید و دوباره ورز بدهید. توجه کنید باید مایه فلافل باید قابل فرم دهی باشد پس بیش از اندازه آب اضافه نکنید.

4. حالا نوبت اضافه کردن ادویه جات مخصوص فلافل می باشد. بهترین ادویه برای پخت فلافل زیره است. افزودن زیره به فلافل باعث می شود فلافل به خوبی هضم شود. البته فرقی نمی کند که شما از زیره سبز استفاده کنید یا سیاه. پس از افزدون فلافل می توانید مقداری نعنا خشک یا جعفری هم به مواد فلافل اضافه کنید تا فلافل عطر بهتری داشته باشد.

5. پس از آماده کردن مایه فلافل، باید فلافل ها را قالب بزنید. من برای قالب زدن از قالب مخصوص فلافل استفاده کردم. ولی شما می توانید با دست هم فلافل ها را به صورت گنبدی قالب بزنید. اگر داخل خمیر فلافل آب افتاد می توانید با اضافه کردن کمی آرد نخودچی با پودر سوخاری آب خمیر را جمع کنید.

6. پس از اینکه تمامی مواد را قالب زدیم آن ها را داخل روغن داغ قوطور شده می ریزیم تا هر دو طرف فلافل ها با حرارت ملایم سرخ شوند. توجه کنید اگر فلافل ها را با حرارت خیلی زیاد سرخ کنید، فلافل های شما مغز پخت خواهند شد.

7. پس از اینکه فلافل ها به خوبی سرخ شد آن ها را روی دستمال تمیز یا صافی فلزی مخصوص این کار بگذارید تا روغن اضافی فلافل ها گرفته شود. بعد از گرفتن کامل روغن فلافل ها، آن ها را به همراه خیارشو، گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو کنید. امیدواریم از خوردن این فلافل های خوشمزه و خانگی لذت ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

فلافل یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار شهرهای جنوبی کشور مانند آبادان ، اهواز و … است. این غذا در برخی کشورهای عربی هم طرفداران زیادی دارد و جزو غذاهای فوری و بسیار ارزان محسوب می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۳ نفر فلافل تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه فلافل در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا نخود را در آب می خیسانیم تا نفخ آن برطرف و نرم شود. حدود ۶ ساعت زمان نیاز است تا نخودها به خوبی نرم شوند. البته اگر زمان دارید نخود را از شب قبل بخیسانید. حالا اگر مخلوط کن دارید می توانید به راحتی تمام مواد را میکس کنید.

توجه داشته باشید که هنگام میکس کردن مواد خیلی له نشوند. ولی اگر مخلوط کن در دسترس ندارید نخود را بعد از خیس خوردن دو بار چرخ کنید. سپس سیر و پیاز را رنده کنید و به نخود اضافه کنید. جعفری را نیز ساطوری خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

در مرحله بعد آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه می کنیم و تخم مرغ را نیز به مواد فلافل اضافه می کنیم. حالا باید مواد را خوب ورز دهیم تا کاملا مخلوط شوند. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد نوبت سرخ کردن فلافل می رسد.

مواد لازم برای فلافل ایرانی

برای سرخ کردن فلافل ها باید در یک ظرف گود مقداری روغن بریزیم. توجه داشته باشید باید ظرف کوچک و گود باشد تا فلافل ها هنگام سرخ کردن در روغن شناور باشند. باید اجازه دهید روغن کاملا داغ شود سپس مایه فلافل را در روغن بیندازید.

مقداری از مایه فلافل را بر میداریم و مانند کوکو سیب زمینی به صورت دایره شکل حالت می دهیم. البته مانند کوکو سیب زمینی نیاز نیست آنرا تخت کنید و باید به شکل گلوله باشد. حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا فلافل ها به آرامی مغز پخت شوند.

پس از اینکه فلافل ها را سرخ کردیم آنها را در یک ظرف می چینیم. در کنار فلافل می توانید مقداری سیب زمین هم سرخ کنید. بهتر است فلافل را به صورت ساندویچی به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و … سرو نمایید.

توجه داشته باشید که اضافه کردن تخم مرغ در مایه فلافل اختیاری است. اضافه کردن تخم مرغ باعث می شود مواد به خوبی به همدیگر بچسبند. نکته دیگر این است که اضافه کردن تخم مرغ باعث پفکی تر شدن فلافل می شود.

برای خیس کردن نخود به صورت عادی ۶ ساعت نیاز است. البته اگر وقت زیادی نداشته باشید می توانید با یک ترفند زمان خیس خوردن نخودها را نصف کنید. برای این منظور مقداری نمک به نخودهای در حال خیس خوردن اضافه کنید. با این کار فقط ۳ ساعت زمان برای خیساندن نخودها نیاز است.

اگه نخود ابپز باشد عیبی نداره؟من نخود ابپز داخل فریزر دارم و تا یه حدی نیم پزه اگه اینو بریزم مشکلی پیش نمیاد یا حتما باید خام باشد؟

سلام و عرض ادب ما تا حالا تست نکردیم ولی فکر نمی کنم مشکلی پیش بیاد. البته می توانید برای تست کمی مایه با نخود پخته درست کنید ، اگر خوب شد به تعداد دلخواه درست کنید. موفق باشید.

ما ییه بار با نخودآبپز درست کردیم افتضاح شد مایه فلافل بسیار شل میشه

سلام و عرض ادب تشکر از شما دوست عزیز به خاطر به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون با آرزوی موفقیت برای شما

امتیاز دهید


3.6
از

325

اگر از طرفداران فلافل جنوبی هستید این دستور آشپزی مخصوص شماست. همه میدانیم که غذای خانگی کیفیت و عطر و طعم خاص خودش را دارد پس بیایید یکبار برای همیشه طرز تهیه فلافل خانگی را یاد بگیریم. گرچه برای ما فلافل اهوازی و فلافل آبادانی آشناست، این غذا غذای معروف و دوست داشتنی خاورمیانه است که در کشورهای عربی ریشه دارد. در ضمن به غیر از فلافل ساده یعنی مدل ستنی  یا کلاسیک این غذا که قصد داریم آن را آموزش دهیم انواع دیگری مانند فلافل چغندر ، فلافل هویج و فلافل سویا نیز دارد. این غذا برای گیاهخواران و همچنین کسانی است که یک رژیم غذایی سالم و مقوی میخواهند عالی است. پس پیش به سوی تهیه فلافل بندری خوشمزه و هیجان انگیز…

 

مواد لازم برای فلافل ایرانی

 

 

نخود را به مدت 6 الی 12 ساعت بخیسانید. در این مدت چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخ نخود برود. همچنین میتوانید به آب آن کمی نمک اضافه کنید یا نخود ها را بپزید تا زودتر آماده شوند.

 

 

نخود خیس خورده را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. پیاز خرد شده، سیر، جعفری خرد شده، پودر زیره، تخم گشنیز یا پودر سیاهدانه، آبلیمو، آرد نخود چی، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب بزنید تا مایه یکدست شود اما خیلی ریز نشود و حالت خمیری داشته باشد. همچنین میتوانید نخود خیس خورده را 2 بار چرخ کنید و مواد دیگر را به آن اضافه کنید و ورز دهید.

 

 

حالا موادی که آماده نموده اید، باید قابلیت فرم دهی داشته باشند. اگر حس میکنید اینطور نیست میتوانید یک عدد تخم مرغ به مواد اضافه کنید که باعث چسبندگی بیشتر و پفکی تر شدن آن خواهد شد.

 

 

با دست از مایه فلافل بردارید و به شکل گرد حالت دهید. دست خود را نمدار کنید تا مواد به دستتان نچسبد. برای فرم دهی از قالب مخصوص استفاده کنید. اگر به قالب دسترسی ندارید با قاشق یا اسکوپ ساز هم میتوان به فلافلها شکل داد.

 

 

داخل قابلمه روغن فراوان بریزید و روی حرارت قرار دهید، پس از اینکه روغن داغ شد فلافلها را داخل روغن بریزید. (روغن باید زیاد باشد تا آنها در روغن شناور بمانند)، پس از اینکه سرخ شدند آنها  را روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود سپس سرو کنید.

 

 

یک روش دیگر برای سرخ کردن فلافلها این است که آن ها را گرد تخت به شکل کتلت درآورید و با روغن کمی هر بار یک طرف آن را به مدت پنج دقیقه سرخ نمایید.

 

 

فلافلهای آماده شده را همراه نان و سبزیجات و سس انبه یا هر سس دلخواه سرو کنید.

 

 

– برای بهتر شدن کیفیت، میتوانید مواد را قبل از سرخ کردن به مدت یک الی دو ساعت در یخچال قراردهید.

-فلافل را بهتر است با گوجه فرنگی،خیار، کاهو یا کلم، انواع سس، خیارشور، انواع ترشی به ویژه ترشی بادمجان یا ترشی کلم قرمز سرو کنید.

-میزان تندی این غذا؛ بسته به ذائقه شماست. میتوان از فلفل یا سس های تند استفاده کرد. -از نشانه های یک فلافل خوشمزه و عالی، ترد بودن آن است برای این کار می توانید از یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر استفاده نمایید. -به غیر از نخود میتوان از ماش، سیب زمینی، باقلای زرد، بادمجان و عدس استفاده کرد؛ اما در این شرایط مقدار نخود باید قالب باشد.  

 

مواد لازم برای فلافل ایرانی

 

من با دستورتون برای اولین بار فلافل درست کردم و عااالی شد. ترد و خوش طعم…همسر عاشقش شد و توی سه سوت ۷ تیکه فلافل رو بلعید :)))) دستتون درد نکنه

میشه زحمت بکشید فلافل کنجدی هم آموزش بدید

سلام وقت بخیر
ببخشید سرکار خانم تخم گیشنیز به چه منظوری استفاده میشه?
اگر نریزیم موردی داره?

ببخشید توی چه غذاهایی تخم گیشنیز میریزیم?

خیلی خوبه

خوبه

سلام تورو خدا نظرات جدا کنید که وقتی کلیک میکنیم فقط نظرات همون غذای مورد نظرو ببینیم اینجوری خیلی بهتره، اخه نظرات زیاده پیدا کردن غذای مورد نظر سخته، لطفا ممنونم

سمیه جان نظرات زیر هم باشه صفحه بلند میشه و مشکلات خاص خودشو داره عزیزم … اگه کمی وقت بذاری راحت نظر خودتو پیدا میکنی

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

مواد لازم برای فلافل ایرانی
مواد لازم برای فلافل ایرانی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *