طرز تهیه کیک الویه مجلسی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کیک الویه مجلسی
طرز تهیه کیک الویه مجلسی

کیک مرغ

کیک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با گوشت مرغ تهیه می شود. این کیک خوشمزه از نظر مواد و ظاهر شباهت زیادی به سالاد الویه دارد و مانند سالاد الویه بیشتر برای جشن های تولد سرو می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۶ نفر کیک مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری کیک مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کیک مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر

طرز تهیه کیک الویه مجلسی

دستور پخت

دوره مقدماتی php

ابتدا در قابلمه ای آب می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوش بیاید سپس یک عدد پیاز کوچک را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و به همراه یک چوب دارچین داخل آبجوش می اندازیم و سینه مرغ ها را نیز در قابلمه آب جوش می گذاریم

تا به مدت ۳۰ دقیقه خوب پخته شوند.(همیشه مرغ را در آب جوش می گذاریم تا بپزد) تخم مرغ ها را در کیسه فریزر قرار می دهیم و در قابلمه ای می گذاریم و تا روی آن ها آب می گیریم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا آبپز شوند.

سینه های پخته شده را در آبکش می گذاریم تا خنک شوند و بعد استخوانهای آن را جدا می کنیم و با چاقو سینه مرغ را ریش ریش می کنیم و در یک کاسه می ریزیم.سپس تخم مرغ ها را پوست می گیریم و رنده می کنیم

و داخل کاسه مرغ می ریزیم و آنگاه پیازچه ها و جعفری را می شویییم و روی تخته خرد می کنیم به مواد اضافه می کنیم و بعد ماست خامه ای و ۱%۲سس مایونز ،خیارشور خرد شده و فلفل سیاه،نمک را به مواد اضافه می کنیم

و گردو ها را با چاقو خرد می کنیم و روی مواد می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا همه مواد با هم یکدست شوند. نان های تست را روی تخته اشپزخانه قرار می دهیم و لبه های آن ها را با چاقو می گیریم و کف ظرف مان را تا جایی که امکان دارد

نان تست می چینیم و روی آن ها مقداری از مواد گوشت را می ریزیم تا نان ها مشخص نباشند سپس روی آن ها مجددا نان تست می چینیم،همین طور یک لایه نان تست می چینیم و لای بعدی مواد مرغ را می ریزیم تا موادمان تمام شود

و روی مواد مرغ را سس مایونز باقیمانده را می ریزیم و همه ی بقاط کیک را با سس می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت کیک مرغ را در یخچال قرار می دهیم تا مواد جذب نان تست شوند. کیک را از یخچال خارج می کنیم و با گوجه فرنگی ،جعفری و یا ذرت تزئین می کنیم.نوش جان

عکس از maryam_zakizadeh31

همچنین ببینید

سالاد الویه

سالاد الویه یکی از معروف ترین غذاهای کشور روسیه است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این سالاد خوشمزه از محبوبیت بسیار زیادی در کشور روسیه برخوردار است و جالب است بدانید غذای شب عید در این کشور سالاد الویه است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد الویه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد الویه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه سالاد الویه با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه کیک الویه مجلسی

کالری سالاد الویه : برای هر نفر ۳۵۰ تا ۴۰۰ کالری

دستور پخت

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و به همراه تخم مرغ ها داخل یک قابلمه مناسب قرار دهید ، سپس چند لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سیب زمینی ها و تخم مرغ ها آبپز شوند.

در مرحله بعدی سینه مرغ را به همراه مقداری نمک ، زردچوبه و یک عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب بریزید سپس مقداری آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر به جوش بیاید و سینه مرغ نیز آبپز شود.

پس از اینکه تخم مرغ ها و سیب زمینی ها آبپز شدند آنها را رنده کنید و داخل یک کاسه جادار و بزرگ بریزید. مرغ را هم پس از اینکه به طور کامل پخت از قابلمه خارج کنید و به صورت ریش ریش خرد کنید سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید.

خیار شور را به صورت جداگانه رنده کنید سپس پس از اینکه آب اضافی اش را گرفتید به کاسه مواد اضافه کنید. برای سالاد الویه باید از نخود فرنگی آبپز استفاده کنید ، در صورت تمایل می توانید از کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنید.

نخود فرنگی را هم اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. در مرحله بعدی سس مایونز ، نمک ، فلفل سیاه و مقداری آبلیمو را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید سپس به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند سپس طعم سالاد را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در پایان سالاد را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد سپس به همراه گوجه فرنگی ، خیار شور و نان سرو کنید.

نکات تهیه سالاد الویه

یکی از مشکلات رایج خانم ها در درست کردن سالاد الویه این است که بعد از اینکه سالاد آماده می شود با اینکه به مواد آن نمک زیادی نزده اند ولی سالاد خیلی شور شده است. دلیل شور شدن سالاد الویه خیارشور است.

قبل از رنده کردن خیارشور آنها را با آب سرد بشویید سپس داخل یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی شان خارج شود ، پس از اینکه خیارشورها را مزه کنید و اگر هنوز طعم شوری آنها زیاد است مجددا یک بار دیگر خیارشورها را بشویید تا طعم شوری کمتر شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک الویه مجلسی
طرز تهیه کیک الویه مجلسی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *