لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

دوره مقدماتی php
لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست
لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

اصطلاح “لکه بینی”، خونریزی کم واژینال را توصیف می کند. لکه بینی در تمام دوران های حاملگی می تواند رخ دهد. تقریبا نیمی از زنان که در دوران بارداری دچار لکه بینی یا خونریزی می شوند، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. به گفته متخصصان در زمینه زنان و زایمان، حدود 15 تا 25 درصد زنان در سه ماهه اول بارداری خود خونریزی دارند. اصولا خونریزی کم شایع است، و نوع نگران کننده اش بیشتر در سه ماهه دوم یا سوم اتفاق می افتد ، برای داشتن اطلاعات کافی در مورد لکه بینی در بارداری با این بخش از نمناک همراه شوید.

کدام لکه بینی در بارداری خطرناک تر است؟

 

به طور کلی، ترشحاتی که می بینید قهوه ای، قرمز یا صورتی رنگ است و دارای بافت کمی غلیظ یا رشته ای است (زیرا ترشحات شامل چند قطره خون خشک شده است که با مخاط دهانه رحم مخلوط می شود). از لحاظ مقدار، انتظار می رود که مقدارش کمتر از دوره قاعدگی معمولی باشد – معمولا فقط چند قطره است.علل بسیاری در اوایل دوران بارداری وجود دارد. مطمئنا، سقط جنین یکی از دلایل است، اما دلایل بسیار زیادی نیز وجود دارند که یک تشخیص حاملگی طبیعی و سالم را به همراه دارند.

لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

دوره مقدماتی php

 

 

لکه بینی در بارداری چه رنگی است؟

 

تحریک دهانه رحم بعد از رابطه جنسی:

یک آزمایش لگن یا سونوگرافی فرانسویگال می توانند از دلایل باشند. گردن رحم در دوران بارداری بسیار باز می شود و پر از عروق خونی می شود و گاهی اوقات با حداقل تماس موجب خونریزی می شود. این خونریزی خطرناک نیست، به جز ترس از اینکه اتفاق بدی افتاده، لازم نیست که در دوران بارداری از مقاربت (یا آزمایشات لگن یا اولتراسوند) اجتناب کنید.

خونریزی لانه گزینی :

زمانی که جفت در دیواره رحم می چسبد، ممکن است لکه بینی رخ دهد. در واقع، فکر کردن در مورد این که چگونه لکه بینی اتفاق می افتد، شگفت آور است که اکثرا خونریزی لانه گزینی زیاد اتفاق نمی افتد. (خونریزی لانه گزینی در متن زیر شرح داده شده است).

آیا لکه بینی در سه ماهه اول بارداری نگران کننده است؟

 

گردن رحم :

گردن رحم اشاره به حمله به سلول هایی است که به طور معمول در رحم و یا کانال گردن رحم به سطح دهانه رحم وجود دارند. از آنجایی که این سلول ها نسبت به سلول های معمولی که در سطح گردن رحم قرار دارند ظریف تر هستند، آنها تمایل به خونریزی و تحریک بسیار کمی دارند. در زنانی که در گذشته زایمان طبیعی داشته اند (کشش دهانه رحم) و کسانی که قرص های ضد بارداری برای مدت طولانی مصرف کرده اند، شایع تر است.

عفونت دهانه رحم (سرویکیت) :

گردن رحم به التهاب دهانه رحم اشاره دارد و بیشتر به علت عفونت اتفاق می افتد. این عفونت ها می توانند ناشی از عفونت های منتسب به جنس مانند کلامیدیا، گونوره، تریکوموناس، یا تبخال تناسلی یا عفونت های غیر جنسی از قبیل واژینوز باکتریایی باشند. سرویکس نیز ممکن است ناشی از تحریک دیافراگم یا آلرژی به لاتکس در کاندوم باشد.

لکه بینی در دوران بارداری کی هشدار دهنده است؟

 

سقط جنین :

تقریبا نیمی از لکه بینی ها در بارداری های اولیه به علت سقط جنین است.

حاملگی خارج رحمی:

حاملگی که در لوله های فالوپ اتفاق می افتد ممکن است منجر به لکه بینی شود که خود نیاز به یک اورژانس پزشکی دارد.

 

 لکه بینی در حاملگی خارج از رحم

 

اغلب علت هایش شناخته شده نیست و مشکلی ایجاد نمی کند ، عللی که در ادامه می خوانید.

لانه گزینی جفت :

لانه گزینی جفت اشاره به قرار گرفتن جفت در بالای دهانه رحم است.

انقباض جفتی :

جداسازی جفت از دیواره رحم قبل از زایمان اغلب باعث خونریزی بسیار شدید می شود اما در مواردی خونریزی در بالای جفت قرار می گیرد و تنها لکه بینی رخ می دهد.

درد زایمان :

در ابتدای درد زایمان، دهانه رحم شروع به رشد می کند. شایع است که یک لکه بینی داشته باشیم.

لکه بینی نشانه درد زایمان است؟

 

لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

بسیاری از مردم می ترسند که لکه بینی در اوایل دوران بارداری نشانه سقط جنین باشد، اما همان طور که اشاره کردیم، علت های بسیاری برای سقط جنین وجود دارد. تقریبا نیمی از زنان که در اوایل بارداری دچار لکه بینی می شوند، سقط جنین دارند. این همچنین بدان معنی است که نیمی از زنان که در اوایل بارداری خود لکه بینی دارند، سقط جنین ندارند ، بین 10 تا 30 درصد از زنانی که بچه های کامل سالمی را به دنیا می آورند، گزارش می دهند که در برخی موارد در طول دوران بارداری خود دچار لکه بینی شده بودند. لکه بینی در اواسط و اواخر دوران بارداری ، در دوره های دوم و سوم اغلب کمتر جدی هستند، اما همچنین می تواند بسیار جدی باشند. هر کسی که در طول سه ماهه دوم یا سوم خود لکه بینی داشته باشد، باید فوری با پزشک خود تماس بگیرد.

 خونریزی و لکه بینی در دوران بارداری از کجا می آیند؟

 

خونریزی لانه گزینی ممکن است در اوایل بارداری رخ دهد،زمانی که انتظار دوره قاعدگی خود را دارید، اما معمولا مقدار آن کمتر است و خونریزی طولانی مدتی نیست. خونریزی لانه گزینی معمولا هنگامی رخ می دهد که تخمک در رحم می چسبد و قرار می گیرد، حدود 10 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. اغلب زنان تنها رنگ قرمز را در نوارهای خود و یا کاغذ توالت می بینند، هر چند گاهی اوقات ممکن است بیشتر باشد. در حقیقت، زنانی که معمولا دوره های قاعدگی سبکی دارند، ممکن است یک دوره خونریزی لانه گذاری را با قاعدگی خود اشتباه بگیرند و متوجه نشوند که باردار هستند.

اگر خونریزی در اوایل دوره بارداری است و بسیار کم است و غیر از این نشانه دیگری در خود ندارید، صبر کنید و در ملاقات بعدی خود با پزشکتان، در این باره صحبت کنید. اما اگر خیلی نگران هستید، فوری به دفتر دکتر خود تماس بگیرید. حاملگی می تواند یک دوره استرس زا باشد و صحبت با پزشک خود در مورد علائمتان می تواند بسیار دلگرم کننده باشد.

اقدامات و مراقبتهای لازم در لکه بینی بارداری

 

علائم دیگری که همراه با خونریزی و لکه بینی در طول بارداری هستند:

 آیا لکه بینی دوران بارداری طبیعی است؟

 

خونریزی در هر سه ماهه بارداری طبیعی نیست. نیاز به مراقبت و توجه فوری دارد. در موارد خونریزی شدید، توصیه می شود که بلافاصله با پزشک متخصص خود مشورت کنید. علاوه بر این، خونریزی سبک و روشن را می توان با برخی از درمان های خانگی ساده که در زیر ذکر شده کنترل کرد.

1} استراحت روی تخت:

این یکی از آسانترین و بهترین راههای درمان خونریزی در دوران بارداری است. پزشکان همچنین پیشنهاد می کنند که در زمانی که خونریزی می بینید یا لکه بینی دارید، کامل روی تخت خود استراحت کنید. استراحت کردن تضمین می کند که جفت در محل مناسب باقی می ماند و ایمن نگه داشته شود. این کار باعث کاهش احتمال سقط جنین می شود.

علل لکه بینی در دوران بارداری

 

2} اسید فولیک:

اسید فولیک در طول بارداری برای مادر و جنین در حال رشد فواید بسیار زیادی دارد. است. اسید فولیک عملکرد جفت را بهبود می بخشد تا بتواند به طور موثری از جنین و رحم مراقبت کند. ماهی، تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز منابع عالی اسید فولیک هستند. اسید فولیک به بدن کمک می کند که با آنمی مبارزه کند و میزان هموگلوبین را در مغز استخوان افزایش دهد. افزایش میزان مصرف اسید فولیک همچنین از سقط جنین در زنان باردار جلوگیری می کند.

اسید فولیک از سقط جنین جلوگیری میکند

 

3} مصرف مکمل پروژسترون:

اغلب خونریزی ها می توانند به علت تغییرات ناگهانی هورمون پروژسترون ایجاد شوند. توصیه می شود که آزمایش پروژسترون را انجام دهید. اگر سطح پروژسترون شما کم باشد، پس از مشاوره با پزشک خود، توصیه می شود که از مکمل های پروژسترون استفاده کنید. از آنجائیکه پروژسترون برای حفظ و پایداری حاملگی مهم است، نباید سطح آن در بدن پایین قرار گیرد.

4} از مقاربت جنسی اجتناب کنید:

معمولا توصیه می شود که هیچ رابطه جنسی در بارداری نداشته باشید. اگر در دوران بارداری خونریزی دارید، توصیه ها را باید دقیق تر دنبال کنید. مگر اینکه علت خونریزی مشخص باشد، شما و همسرتان باید به شدت از مقاربت جنسی اجتناب کنید. این کار به عملکرد طبیعی بدن در دوران بارداری کمک می کند.

 درمان های لکه بینی در بارداری

 

5} ترکیب برگ های گواوا و برگ های سیب ستاره ای:

یکی از بهترین درمان های طب طبیعی برای متوقف کردن خونریزی در دوران بارداری، ترکیبی از مخلوط برگ گواوا و برگ های سیب ستاره ای در آب است. این مخلوط یک درمان فوری برای متوقف کردن خونریزی و لکه بینی در طول دوران بارداری است. این نوشیدنی خونریزی را از داخل مسدود می کنو و قطع می کند و از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند. این مخلوط یک اثر فوری است و خونریزی را در عرض چند ساعت متوقف می کند.

6} اجتناب از فعالیت های شدید:

فعالیت های فیزیکی و شدید بیش از حد می تواند فشار زیادی بر روی دیواره رحم ایجاد کند. این کار می تواند پلاسمید مخاطی را تشدید کند و باعث خونریزی یا لکه بینی شود. در دوران بارداری توصیه می شود که از فعالیت های شدید که می تواند پیامدهای جدی را در دوران بارداری شما داشته باشد را کنار بگذارید. احتیاط های اضافی همیشه در طولانی مدت کمک می کنند.

 درمان خانگی لکه بینی در بارداری

 

7} انجام STI:

تصور کردنش سخت است، اما خونریزی نیز می تواند ناشی از عفونت های منتقله جنسی باشد. توصیه می شود از خودتان را برای هر گونه عفونت آزمایش بگیرید و بلافاصله با دکتر خود مشورت کنید. مصرف آنتی بیوتیک در زمان مناسب می تواند STIS را درمان کند و خونریزی را کاهش دهد.

هنگامی که خونریزی دارد، ممکن است یک ترکیب از احساست مختلفی را در خود به طور همزمان حس کنید. کمی نگرانی و کمی حس گناه. اما خودتان را سرزنش نکنید زیرا هیچ کار بدی انجام نداده اید. خونریزی می تواند برای تقریبا هر زنی در دوران بارداری رخ دهد. مهم است که با دقت بدن خود را بررسی کنید و بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. علاوه بر این، بدن شما برای داشتن یک دوره سالم بارداری، نیاز به استراحت زیاد و آرامش روانی دارد.

* هرگز بدون مشورت با پزشک از روش های پیشنهادی برای درمان لکه بینی در بارداری استفاده نکنید*

لکه ‌بینی و هرگونه خونریزی در دوران بارداری ترسناک خواهد بود. اما جای نگرانی نیست. خبر خوب این است که لکه بینی یا خونریزی سبک در ابتدای بارداری امری طبیعی است. این نوع خونریزی که سبک‌تر از خونریزی دوره شما است، بین یک سوم خانم‌های باردار شایع است و خطری ندارد.

درصد کوچکی از خانم‌ها، پس از رابطه با همسر خود، ممکن است لکه بینی دارند. دیگران هم ممکن است به دلایلی که ربطی به بارداری ندارد دچار خونریزی شوند. این دلایل شامل، عفونت یا زخم و خرابی دیواره واژنی می‌شود. دکتر آلیسا استیفسون (Alyssa Stephenson) باور دارد که اکثر موارد لکه بینی بی‌خطر است. با این حال، خونریزی هر چقدر هم که کم باشد، ممکن است نوید یک مشکل پیچیده را بدهد؛ مشکلاتی همچون سقط جنین خود به خودی، حاملگی خارج رحم و جفت سر راهی که نباید نادیده گرفته شوند.

در ادامه به دلایل مختلف خونریزی در بارداری اشاره خواهیم کرد. برخی موارد بی‌خطر هستند اما باید بدانید که کدام موارد خونریزی و لکه بینی خطرناک خواهند بود. همچنین باید نشانه‌ها را به درستی به متخصص خود اعلام کنید. با کودکت همراه باشید.

به گفته متخصصین، ۲۵ تا ۴۰ درصد بانوان در اوایل بارداری تجربه خونریزی واژنی را خواهند داشت. پس از این دوباره بارداری با حالت طبیعی خود ادامه خواهند داشت. اما دلایل مختلفی برای لکه بینی و خونریزی وجود دارد. دلایل زیر متعلق به نیمه ابتدایی بارداری است:

لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

 

گاهی اوقات، خونریزی نیمه ابتدایی بارداری می‌تواند نشانه شرایط جدی‌تری باشد. این شرابط عبارت اند از:

بعد از ۲۰ هفته ابتدایی، بسیاری از خطرات مانند سقط جنین خود به خودی یا حامگی مولار و خارج رحم از بین خواهند رفت. بعد از این سه ماهه ابتدایی، دیگر این خطرات فاکتوری برای خونریزی نیستند. خونریزی در نیمه دوم بارداری باید جدی گرفته شود، مخصوصا اگر ادامه دار است. دلایل خونریزی در نیمه دوم بارداری موارد زیر هستند:

همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم، خونریزی واژنی در دوران بارداری نادر نیست، اما کاملا طبیعی هم نیست. این خونریزی می‌تواند نشانه اتفاقات فراوانی باشد. سبکی یا سنگینی، مدت زمان ادامه خونریزی، رنگ خون و همچنین زمان رویداد بسیار مهم هستند. اگر خونریزی سنگین است (همانند خونریزی ماهانه) می‌تواند نشانه سقط جنین خود به خودی، مشکلات جفت یا زایمان زودرس باشد. خونریزی مداوم همراه با گرفتگی عضلات، تب و خونریزی با مشاهده بافت، هم می‌تواند نشانه مشکلات بالا باشد.

فراموش نکنید که خون قرمز روشن، نگران کننده‌تر از خونریزی قهوه‌ای است.

مهم نیست لکه بینی و خونریزی چه زمانی رخ می‌دهد یا اینکه چه مقدار است، بهتر است برای امنیت به متخصص خود مراجعه کنید. مشخصا هر نوع خونریزی واژنی در دوران بارداری خطرناک نیست، اما این احتمال وجود دارد که نشانه یک مشکل بزرگ‌تر باشد. اگر با متخصص تماس می‌گیرید، تمامی اطلاعات را با دقت کامل انتقال دهید و هیچ چیز را از قلم نندازید. اینکه چه مقدار خون از دست دادید و چه حسی دارید یکی از سوالات مهم است.

اطلاعاتی که انتقال می‌دهید به درک متخصص کمک خواهد کرد. اینگونه ممکن است متخصص از شما بخواهد که در صورت مشاهده دوباره تماس بگیرید؛ یا اینکه از شما بخواهد سریعا به مطب او مراجعه کنید. در این صورت عموما مراجعه با تست سونوگرافی همراه خواهد شد. اگر خونریزی شما زیاد است یا حال بدی دارید، حتما آن را با دقت کامل به متخصص بگویید.

همچنین اگر خونریزی مداوم است و درد و تب به همراه دارد، باید به دکتر مراجعه کنید.

متاسفانه اگر خونریزی به دلیل سقط جنین خود به خودی باشد، کاری نمی‌توان انجام داد. اگر خونریزی به خاطر زایمان زودرس باشد، دکتر توصیه‌هایی خواهد کرد که مانع از این اتفاق شود. استراحت و داروها می‌توانند جلوی زایمان زودرس را بگیرند.

اگر خونریزی یا لکه بینی به خاطر جفت سر راهی باشد، دکتر حتما تجویز می‌کند که استراحت کامل داشته باشد. در این حالت باید در تخت بمانید. همچنین در آینده دکتر از آزمایشات واژنی هم پرهیز خواهد کرد. در مورد جفت سر راهی، زایمان طبیعی امکان‌پذیر نیست و دکتر به شما سزارین را پیشنهاد خواهد داد. برنامه سزارین عموما در هفته ۳۸ یا ۳۹ بارداری خواهد بود. اما اگر مادر باردار رحم بسته شده‌ای داشته باشد، باید زودتر سزارین را انجام دهد.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

https://moshavere.niniban.com/

یک متخصص زنان و زایمان با هشدار اینکه لکه‌بینی در بارداری به‌هیچ‌وجه طبیعی نیست، گفت: «هر خانمی ممکن است در اوایل بارداری (زمان لانه‌گزینی) دچار لکه‌بینی شود که این مساله نشان‌دهنده تشکیل سلول تخم و جایگزینی آن در دیواره رحم است که به دلیل تخریب برخی از عروق خونی خونریزی جزئی ایجاد می‌شود. معمولا این خونریزی برای مدت کوتاهی مشاهده می‌شود البته در این مدت پزشک هم باید درجریان این مساله باشد چراکه برخی از سقط‌ها در همان اوایل بارداری اتفاق می‌افتد.»

دکتر آزیتا صفارزاده کرمانی اظهار داشت: «وجود خونریزی در 3 ماهه اول بارداری می‌تواند تهدید به سقط، احتمال بارداری خارج رحمی و مولار (بچه‌خوره که در ایران بسیار شایع است)، باشد که بسیار خطرناک است.»

وی در ادامه درخصوص این عوارض توضیح داد: «اگر احتمال بارداری خارج رحمی باشد، جنین در ناحیه‌ای غیر از حفره رحم مانند لوله رحمی یا روی تخمدان یا داخل شکم لانه‌گزینی می‌کند. از آنجا که در این شرایط، احتمال خونریزی داخل شکمی و در پی آن مرگ مادر وجود دارد، درصورت درد مادر حتما باید به پزشک مراجعه کند. متاسفانه یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر مادران در 3 ماهه اول همین مساله است. در مول نیز سلول‌های جنینی تشکیل نشده یا به شکل ناقص تشکیل می‌شود و به جای آن سلول‌های جفتی بسیار تکثیر پیدا می‌کند که در موارد بسیار کم هم می‌تواند به سرطان تبدیل شود بنابراین تشخیص به موقع آن اهمیت بسیار دارد. درصورت احتمال سقط نیز چون این عارضه همراه با خونریزی زیاد است، در سنین بالا می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کرد تا با تجویز داروهای لازم همراه با استراحت، جلوی سقط گرفته شود.»

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه همچنین گفت: «با وجود خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری نیز احتمال جفت سرراهی یا ضایعات دهانه رحم و کنده شدن جفت مطرح است که عوارض بسیار خطرناکی دارد. در مواردی هم وجود ضایعات یا سرطان در دهانه رحم می‌تواند با خونریزی همراه باشد که درهر صورت درمان مناسب خود را می‌طلبد. بنابراین خانمی که دچار لکه‌بینی است، نباید این مساله را ساده بگیرد و حتما باید به پزشک مراجعه کند تا بررسی‌های لازم از طریق سونوگرافی انجام شود.»

صفارزاده با ذکر این موارد در ادامه به عوارض احتمال جفت سرراهی و کنده شدن آن اشاره و عنوان کرد: «در جفت سرراهی، جفت نزدیک دهانه رحم لانه‌گزینی می‌کند. این نوع از جفت خیلی زود با کوچک‌ترین فشار یا انقباض رحمی خونریزی می‌کند که به رنگ روشن و بدون درد است. درمواردی که خونریزی شدید باشد، خطر جانی را برای مادر به همراه دارد. درصورت تشخیص جفت سرراهی، پزشک به مادر استراحت مطلق با مصرف برخی داروها که باعث شل شدن رحم می‌شود را تجویز می‌کند تا هفته سی‌وشش یا سی و هفتم بارداری. در این زمان ختم بارداری زودتر از موعد اعلام می‌شود.»

لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

به گفته این متخصص زنان و زایمان درصورت بروز دکولمان (کنده شدن زودهنگام جفت که در خانم‌های باردار مبتلا به فشارخون بالا هم شایع‌تر است)، وقتی جفت کنده می‌شود، پشت آن لخته تجمع می‌یابد که با پیشرفت و بزرگ‌شدن لخته، جفت کاملا کنده و باعث مرگ داخل رحمی جنین می‌شود. دراین شرایط، بروز اختلالات انعقادی نیز می‌تواند مرگ مادر را به دنبال داشته باشد. با توجه به اینکه وجود خونریزی در سه ماه دوم بارداری تهدیدکننده حیات مادر است، مادران باردار درصورت خونریزی و لکه‌بینی باید حتما به پزشک کنند. گاهی در سونوگرافی می‌توان لخته خون را تشخیص داد. در این شرایط اگر جنین در سن قابل زندگی خارج رحمی باشد یعنی حدود 38 هفتگی، می‌توان جنین را خارج و داخل دستگاه قرار داد و به این ترتیب جان مادر را نجات داد. اگر هم در سنین پایین بارداری باشد با این حال پزشک مجبور است، جان بیمار را به روش زایمان طبیعی یا سزارین اورژانس نجات دهد.»

 

 

منبع: سلامانه

 

 

* در طول دوران بارداری چند سونوگرافی لازم است؟

* اهمیت شنا کردن در دوران بارداری

* دلایل کمردرد در بارداری

 

 

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

لکه بینی خونریزی خفیف از واژن است. لکه بینی مشابه پریودی است اما خیلی خفیف تر است. رنگ خون می تواند قرمز تا قهوه ای باشد.
لکه بینی یا خونریزی کم در ابتدای بارداری امری رایج است. از هر پنج خانم باردار، یک نفر لکه بینی را در سه ماهه اول بارداری مشاهده می کند.
احتمال لکه بینی در بارداری با لقاح مصنوعی یا سایر روش های باروری بیشتر است. اگر دو نطفه در رحم قرار داده شده باشد، احتمال دارد یکی از آن ها رشد نکند که باعث شروع خونریزی می شود.
گاهی اوقات، لکه بینی جدی تر است و گاهی نشانه سقط جنین است بنابراین بهتر است به پزشک مراجعه شود.

در ابتدای بارداری، لکه بینی و خونریزی خفیف بی ضرر است. این لکه بینی در زمان پریودی اتفاق می افتد و ممکن است یک یا دو روز طول بکشد. احتمالا لکه بینی را هنگامی که دستشویی می روید مشاهده کنید.
کارشناسان مطمئن نیستند دلیل لکه بینی چیست اما ممکن است به دلایل زیر باشد:

عوامل دیگری که باعث خونریزی می شود شامل:

متاسفانه خونریزی و لکه بینی در اوایل بارداری نشانه سقط جنین یا بارداری خارج از رحم می باشد. در هر دو مورد، درد شکم، گرفتگی عضله و درد لگن مشاهده میشود.
سقط جنین در ابتدای بارداری اتفاق می افتد زمانی که جنین هنوز کامل رشد نکرده است و باعث خونریزی شدید و مداوم می شود. سقط جنین در ابتدای جنین امری رایج است. بیشتر خانم ها پیش از این که از بارداری آگاه شوند، سقط جنین را مشاهده می کنند.بارداری خارج از رحم هنگامی اتفاق می افتد که لقاح تخمک بارور در بیرون رحم انجام می شود. خونریزی ادامه می یابد و رنگی تیره و آبکی دارد. .. بارداری مشکلی جدی است و باید به سرعت برطرف شود.
دلیل غیر رایج خونریزی بارداری مولار است که معمولا در هر هفتصد خانم، یک خانم باردار آن را مشاهده می کند. این اتفاق زمانی می افتد که لقاح کامل انجام نشده است اما سلول هایی که جفت را تشکیل می دهند، رشد کرده اند. بارداری مولار هر چه سریع تر باید برطرف شود.
این اتفاق معمولا در اثر یک ضربه به شکم یا افتادن نمایان می شود.

با پزشک تماس بگیرید؛ حتی اگر خونریزی به صورت ناگهانی قطع شد. 
پزشک داخل واژن را بررسی می کند و از شما می خواهد سونوگرافی انجام دهید. اسکن برای بررسی سالم بودن جنین انجام می شود.
پزشک آزمایشات مختلفی بر روی شما انجام می دهد. آزمایش خون و ادرار برای بررسی سطح هورمون های بارداری انجام می شود. آزمایش برای بررسی گروه خونی و مثبت یا منفی بودن آن انجام می شود.

لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

اگر لکه بینی و خونریزی خفیف باشد به جنین آسیبی نمی رسد. بیشتر بارداری ها با وجود لکه بینی و خونریزی خفیف ادامه می یابد.
اگر خونریزی به دلیل سقط جنین باشد، عضلات شکم درد می گیرد و خونریزی شدیدتر است. لکه بینی یا خونریزی اغلب به خودی خود متوقف می شود. 
اگر لکه بینی یا خونریزی خفیف در بارداری اتفاق افتاد، با پزشک صحبت کنید حتی اگر متوقف شد. این کار برای اطمینان از عدم وجود مشکلات دیگر است.
مثبت فکر کنید. لکه بینی و خونریزی خفیف مشکلی نگران کننده در بارداری نیست و به زودی آن را پشت سر می گذارید.

منبع:http://www.babycentre.co.uk/a3081/vaginal-spotting-or-bleeding-in-pregnancy

سلام ، به خاطر مطالب مفیدتون خیلی متشکرم .یه سوال ضروری داشتم اگه میشه جواب بدین خیلی ممنون میشم ، من الان هفته نهم بارداری هستم ، هفته هفتم لکه بینی داشتم که رفتم سونو و مشکلی نبود و دکترم برام شیاف سیکلوژست نوشت که بعد از مصرف دگ قطع شد ، البته هنوزم دارم استفاده میکنم ، ولی امروز رفته بودم بیرون اومدم دیدم دوباره لکه بینی دارم البته کم، به رنگ قهوه ای روشن ، الان چن روز تا وقت دکترم مونده ، به نظرتون من چیکتر کنم ، یعنی مشکلی بوجود اومده که با اینکه دارم شیاف استفاده میکنم بازم لکه بینی داشتم ؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم جوابم رو بدین خیلی نگرانم ❤

سلام عزیزم. باید شیاف مرتب استفاده شود. استراحت نسبی داشته باشید، نزدیکی نداشته باشید. پیاده روی نکنید. اگر مجدد لکه بینی داشتید به پزشک مراجعه کنید

بارداری آگاهانه یا غیر منتظرانه برای اکثر افراد روندی طبیعی را طی خواهد کرد. اما در برخی موارد از قبل بارداری (با توجه به شرایط و بیماریها) یا دوران بارداری عواملی سلامت مادر و جنین را تهدید میکنند که زین پس فرایند بارداری تبدیل به بارداری پرخطر می گردد. سقط و حاملگی خارج از رحمی از جمله امکان لکه بینی در بارداری خواهد داشت. مراقبت های مورد نیاز در این دوران و هنگام و بعد از زایمان نیازمند خدمات پرستاری است.

خون خفیفی که از واژن در بارداری خارج شده را لکه بینی نامند. خانم هایی که منتظر نشانه های بارداری هستند یا ماه ها آرزوی بارداری را دارند، از علائم اولیه ای چون علائم پیش از پریودی، گرفتگی و خستگی عضلات، خونریزی یا لکه بینی ناشی از لانه گزینی یا پریودی را جزء این نشانه ها می دانند. از این میان می بایست انواع لکه بینی در بارداری را شناخت.

بانوان باردار در حدود20 تا 25 %در این دوران دچار لکه بینی یا خونریزی می‌شوند. از هر 4 یا 5 مادر باردار یک نفر لکه بینی خواهد داشت. اکثر این مادران به سلامت فرزندان خود را به دنیا آورده اما برخی دیگر دچار سقط جنین می‌شوند و این پاسخی برای خطر لکه بینی در بارداری است. گاهی پزشک برای مادر استراحت مطلق توصیه می کند و برای این مورد خانواده ها می توانند از پرستار در منزل کمک بگیرند.

بیشتر مادران یا خانم ها در طول بارداری یک مرتبه خونریزی و لکه بینی را تجربه می کنند اما برخی استثناعا در کل دوره خونریزی دارند. در هر فرد با توجه به شرایط خونریزی مانند پریودی، لکه‌ بینی، رگه‌های خون و … رخ می دهد. رنگ لکه بینی در بارداری می تواند از قرمز تا قهوه ای باشد.

لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست

پاسخ به سوال رایج هفته چندم از بارداری لکه بینی رخ می دهد؟ آیا در همه مادران این اتفاق می افتد؟ باید گفت: لکه بینی در هفته های ابتدایی بخصوص در 3 ماهه اول بارداری شایع است. گاهی خونریزی های ابتدای حاملگی نشانه سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم هست.

لکه بینی ای که در زمان پریودی رخ داده و فقط با توالت رفتن یا پاک کردن خود متوجه آن می شوید و یک یا دو روز طول بکشد، بی ضرر می باشد. اما در هر صورت دلایلی برای لکه بینی در طول بارداری وجود دارد با پزشک خود همیشه درمیان گذاشته و به موقع وی را مطلع سازید.

علت شایع لکه بینی ابتدایی بارداری بیشتر هورمونهای پریودی یا لانه گزینی تخمک بارور می باشد. در زیر این دلایل را نامبرده و به بررسی مختصری می پردازیم.

اتصال تخمک بارور شده به رحم، موجب لکه بینی یا رگه های خونی کمی می شود. که در این مورد خانم ها اشتباها پریود ملایم و آرام می پندارند. خون روشن یا رگه های مخاطی روشن و مدت زمان یک یا دو روزه از علائم آن بوده که با پزشک حتما درمیان بگذارید.

بارداری مسبب افزایش هورمون هایی شده که پریود را متوقف میکند. هنگامیکه این هورمون ها کافی نباشند خونریزی پیشروی در هفته های 4 و 8 و 12 رخ می دهد. این خونریزی بعد 3 ماه با تکمیل هورمون ها قطع شده اما گاهی تا اخر حاملگی ادامه داشته که تحت نظر پزشک میتوان نوزادی سلامت به دنیا آورد.

بیشتر سقط ها به علت جنین ناقص بوده که بدن این بارداری غیر عادی را نمی پذیرد و سقط انجام میشود.

اولین سوالای که از خانم هایی مراجعه کننده به بخش زنان پرسیده میشود: به تازگی نزدیکی یا آمیزش جنسی داشته اید؟ این مورد از دلایل خونریزی واژنی است. رابطه جنسی در بارداری به جنین آسیب نمیرساند و در صورت خونریزی بهتر است پزشک یا مامای خود را در جریان قرار دهید. 

در این نوع بارداری، تخمک بارور شده خارج از رحم و بطور معمول در لوله های فالوپ جایگزین می شود. در این مورد با پارگی لوله های فالوپ و آسیب دیدگی آنها، خونریزی داخلی و بهم ریختگی سیستم مادر رخ می دهد.

درد شدید یا عموم زیر شکمی، حالت تهوع یا بی حالی، توقف درد و برگشت ناخوشایند آن بعد چند روز و …. همه از نشانه های خونریزی بارداری خارج از رحمی می باشد.

جفت سرراهی زمانی صورت گرفته که پایین تر از حد معمول و روی گردنه ی رحم جای میگیرد. درصد کمی از بانوان و مادران دچار آن می شوند. جفت سرراهی بعد از هفته بیستم منجر به خونریزی شده که شدت بروز متفاوتی خواهد داشت. 

تشخیص جفت سرراهی با سونوگرافی ممکن است. در صورتیکه جفت بالا کشیده نشده، پزشک استراحت مطلق و زایمان القائی یا سزارین تجویز می کند. این خطر برای افرادی سیگاری، دارای فشار خون بالا، مشکلات کلیوی یا پره اکلامپسی اند بسیار بیشتر است.

علائم اولیه بارداری، باید ها ونبایدها در کنار ممنوعیت های که زمینه ساز بارداری پرخطر شده نیاز به پرستاری در منزل برای مادران باردار را ایجاد می کنند. مراقبت های ویژه در منزل از سقط های خود به خودی البته با رعایت تجویزهای پزشک متخصص خود جلوگیری خواهد کرد.

کارشناسان آسانیسم ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده پاسخ دهی به شما عزیزان می باشند. معتبر ترین مرکز پرستار کودک و پرستار سالمند در منزل. دارای پرستار مرد و پرستار زن در منزل آماده ارائه خدمات می باشد.

آسانیسم اولین پلتفرم در حوزه سلامت و مراقبت است که افراد نیازمند به پرستار را به موسسات پرستاری متصل می‌کند. آسانیسم فعالیت خود را از سال 1397 آغاز نموده است. آسانیسم قصد دارد تا دریافت خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل را راحت نماید.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسانیسم می باشد.

لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست
لک بینی در دوران بارداری نشانه چیست
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *