فواید نعناع فلفلی در لاغری

دوره مقدماتی php
فواید نعناع فلفلی در لاغری
فواید نعناع فلفلی در لاغری

کوچک کردن شکم شاید به نظر کسانی که رژیم های لاغری دارند جزو سخت ترین کارهایی باشد که باید انجام دهند. ولی به راحتی با خوردن خوراکی های زیر می توانید شکم تان را…

نعنا فلفلی که به نام های سوسنبر (سیسنبر)، آس بویه، آویشن وحشی، خزنده و برکلند هم شناخته می شود، از انواع گیاهان دارویی معطر از  خانواده ی نعناع بوده و از پیوند نعناع معمولی و نعناع آبی به وجود آمده است.

نعناع فلفلی به بهبود هضم غذا کمک کند، باعث رفع بوی بد دهان شده و به دلیل خواص ضد میکروبی طبیعی که دارد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آلرژی فصلی مفید می باشد.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید نعنای فلفلی برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

دوره مقدماتی php

نعناع فلفلی ممکن است باعث درمان سو هاضمه، کاهش نفخ شکم و احتباس گاز در روده ها شود؛ مطالعات نشان می دهد که نعنا فلفلی به آرامش دستگاه گوارش کمک کرده و معده درد و اسپاسم روده ها را کاهش می دهد.

مطالعات بر روی 926 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نشان می دهد که درمان دو هفته ای با روغن نعناع فلفلی به طور قابل توجهی باعث بهبود علائم آن ها می شود.

فواید نعناع فلفلی در لاغری

تحقیقات نشان می دهد که کپسول حاوی روغن نعناع فلفلی باعث کاهش شدت تهوع و استفراغ در افراد مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، می شود.

هنوز مطالعات کاملی بر روی اثر دمنوش نعناع فلفلی برای درمان این بیماری ها انجام نشده اما به نظر می رسد که دمنوش این داروی گیاهی مانند روغن آن عمل می کند.

نعناع فلفلی یک ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی است که به کاهش درد عضلات، سردرد و میگرن کمک می کند؛ در واقع منتول موجود در روغن نعنا فلفلی باعث افزایش جریان خون در بدن شده و با خنک کردن باعث کاهش درد می شود.

در یک مطالعه بالینی بر روی 35 بیمار مبتلا به میگرن، مالیدن روغن نعناع فلفلی روی پیشانی و گیجگاه به میزان قابل توجهی سردرد را پس از 2 ساعت کاهش می دهد.

در مطالعات دیگری که بر روی 41 نفر انجام شد، مالیدن روغن نعناع فلفلی بر روی پیشانی در کاهش سردرد مانند 1000 میلی گرم استامینوفن عمل می کند.

هنوز مطالعات کاملی بر روی اثر دمنوش نعناع فلفلی برای درمان این بیماری ها انجام نشده اما به نظر می رسد که دمنوش این داروی گیاهی مانند روغن آن عمل می کند.

نعناع فلفلی یه دلیل عطر و بوی قوی و همچنین خواص ضد میکروبی که دارد به سلامت دهان و دندان کمک می کند؛

نعناع فلفلی دارای خواص ضد باکتریایی است و با کاهش میکروب هایی که باعث ایجاد پلاک دندان می شوند، به رفع بوی بد دهان کمک کرده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

نعنا فلفلی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی طبیعی است و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بیماری های عفونی و سینوزیت کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که منتول – یکی از ترکیبات فعال در نعناع فلفلی – احتقان و گرفتگی سینوس ها را کاهش داده و باعث بهبود تنفس هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا می شود.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات طبیعی موجود در دمنوش نعناع فلفلی باعث کاهش خستگی شده و به افزایش انرژی بدن کمک می کنند.

نعناع فلفلی یکی ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی است و می تواند به درمان دل درد و کمردرد شدید پریود کمک کند.

در یک مطالعه بر روی 127 زن مبتلا به قاعدگی دردناک مشخص شد که کپسول عصاره نعناع فلفلی به درمان درد پریود کمک زیادی می کند.

چای نعناع فلفلی یک آرام بخش طبیعی است و با کاهش استرس و اضطراب به درمان بی خوابی شبانه کمک می کند.

دمنوش نعناع فلفلی کالری کمی دارد و برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که این دمنوش با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

علاوه بر این دمنوش نعناع فلفلی با بهبود هضم غذا، بهبود حرکات روده و افزایش جریان صفراوی به هضم سریع تر و بهتر چربی ها کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

چای نعناع فلفلی و زنجبیل به عنوان یکی از بهترین دمنوش ها برای لاغری و کاهش وزن شناخته می شود؛ زنجبیل ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک می کند و نعناع فلفلی با بهبود هضم چربی ها باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

مواد لازم

دستور تهیه

1. ریشه زنجبیل را تمیز بشویید و به صورت حلقه حلقه نازک ببرید.

2. نعناع فلفلی و زنجبیل های خرد شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

3. از صافی رد کنید، اگر دوست دارید مقداری عسل طبیعی در آن بریزید و بنوشید.

دمنوش نعناع فلفلی و دارچین با کنترل سطح قند خون باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

مواد لازم

دستور تهیه

فواید نعناع فلفلی در لاغری

1. چوب دارچین سیلانی را درون یک فنجان آب جوش بیندازید و به بگذارید 5-7 دقیقه بجوشد.

2. ظرف را از روی حرارت بردارید و برگ های خشک نعناع فلفلی را به آن اضافه کنید، بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

3. دمنوش نعناع فلفلی و دارچین آماده است، از صافی رد کنید و بنوشید.

نعناع فلفلی حاوی مقادیر قابل توجهی رزمارینیک اسید است که علائم آلرژی فصلی مانند آبریزش بینی، خارش چشم ها و آسم را کاهش می دهد.

در یک مطالعه 21 روزه بر روی 29 فرد مبتلا به آلرژی فصلی افرادی که مکمل خوراکی حاوی رزمارینیک اسید را مصرف کرده اند، بهبود بیشتری در خارش چشم ها نشان می دهند.

نوشیدن چای و دمنوش نعناع فلفلی ممکن است باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز و دقت در افراد شود.

نعناع فلفلی با برخی از دارو ها مانند سیکلوسپورین، داروهایی که اسید معده را کاهش می دهند، دارو های کاهش دهنده ی قند خون، داروهای کاهش دهنده فشار خون بالا و داروهایی که توسط کبد متابولیزه می شوند تداخل ایجاد می کند.

طبیعت و مزاج نعناع فلفلی بسیار خنک می باشد. نعناع فلفلی سرشار از منتول، منتون و لیمونن است.

نعناع فلفلی (به انگلیسی :Peppermint) و (نام علمی:Mentha × piperita) گیاهی بومی اروپا و آسیاست، از گیاهان علفی و چند ساله محسوب می شود که دارای ساقه ای بنفش و برگ های سبز رنگ می باشد. گل های آن به رنگ بنفش و میوه ی کپسولی آن قرمز رنگ می باشد.

نعناع فلفلی تازه و خشک به عنوان طعم دهنده در تهیه انواع آدامس، آب نبات، شکلات، چای و دمنوش گیاهی بدون کافئین آن، اسانس و روغن نعنا فلفلی (بیشتر به صورت موضعی و برای آروماتراپی استفاده می شود) استفاده می شود.

  • عکس پروفایل خاص روز دختر
  • نعناع فلفلی را برای تهیه مکمل، انواع خمیر دندان، دهانشویه و محصولات بهداشتی مانند صابون به کار می برند.

    منابع : healthline – medicalnewstoday

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    دمنوش لاغری نعناع فلفلی با داشتن خواص فراوان منجرب به لاغری افراد می شود از خواص نعنا فلفلی برای لاغری می توان به کاهش اشتهای کاذب آن اشاره کرد. علاوه بر آن دمنوش لاغری نعناع فلفلی نیوشا برای افرادی که پرخوری عصبی دارند بسیار مفید است.از دیگر خواص دمنوش نعناع فلفلی نیوشا می توان به سلامت سیستم گوارش، درمان درد، از بین برنده و رفع التهاب، آرامش بخش بودن، رفع بوی بد دهان ،لاغری و تقویت سیستم ایمنی بدن از دیگری ویژگی های دمنوش نعناع فلفلی نیوشا است . نعناع فلفلی را می توان از بهترین دارو ها برای لاغری در طب سنتی دانست. جهت خرید دمنوش نعنا فلفلی و قیمت دمنوش نعناع فلفلی به فروشگاه سایت مراجعه کنید.

    دمنوش نعناع فلفلی تاثیر بسزایی بر روی سیستم گوارش بدن دارد که از عناصر اصلی آن می توان به  مانتول، به عنوان  با ارزش ترین ماده در قسمت ساختار طبیعی آن اشاره کرد نعنا فلفلی مصرف زیادی در بین ایرانیان دارد و یکی از دمنوش های محبوب برای ایرانیان به شمار می آید.برای تهیه دمنوش نعناع فلفلی می توان برگ های این محصول را دم کرده و آن را مصرف کرد و به دلیل نداشتن کافئین آرامش بخش بوده و بریا افرادی که دچار بی خوابی هستند بسیار مناسب خواهد بود. گیاه نعناع فلفلی را می توان برمی اروپا دانست اما در سراسر جهان  به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. دمنوش نعناع فلفلی در سراسر جهان محبوب است و به دلیل اینکه روغن آن خواص درمانی بالایی دارد در سراسر جهان از آن استفاده می شود اگر روده تحریک پذیر دارید می توانید از دمنوش لاغری نعناع فلفلی استفاده کنید.عطر دمنوش نعناع فلفلی بسیار مناسب است این عطر خاص باعث محبوبیت دوچندان آن شده است. 

    مانتول که به وفور در دمنوش نیوشا قرار دارد یک عامل خنک کنند قوی به شمار می آید. نوشیدن دمنوش نعناع فلفلی باعث تعرق بیشتر می شود و مانتول موجود در آن باعث خنک سازی بدن از داخل می شود. این خاصیت دمنوش نعناع فلفلی باعث برطرف سازی تب شده و التهاب ناشی از آن را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

    در هزاران سال پیش نیز از دمنوش نعناع فلفلی و روغن آم برای درمان سیستم گوارشی و مشکلات آن استفاده می کردند . شواهد حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰۰ سال است که از دمنوش نعناع فلفلی به عنوان یکی از مکمل های غذایی استفاده می شود. از دیگر خواص دمنوش نعناع فلفلی می توان به بادشکن بودن آن و از نفخ، قولنج و ناراحتی معده جلوگیری می کند. این دمنوش با تحریک کردن جریان صفرا به گوارش بهتر شما کمک می کند

    از دیگر ویژگی های نعناع فلفلی می توان به تسکین بخش بودن آن اشاره کرد که می تواند دردهای ناشی از قولنج، نفخ و سوء هاضمه را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. این تأثیر دمنوش نعناع فلفلی ناشی از اثر آرام بخشی آن بر روی روده و شل کردن عضلات مجاری گوارشی است. از دیگر خواص دمنوش نعناع فلفلی می توان به درمان اسهال، سندروم روده ی تحریک پذیر و یبوست و بهبود کارکرد عملکرد سیستم گوارش بدن اشاره کرد

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    تهوع و استفراغ

    تهوع و استفراغ می تواند یمی از بدترین عوارض هنگام بروز برخی از مریضی ها باشد. دمنوش نعناع فلفلی ضد تشنج بوده  بنابراین می تواند احتمال تهوع و استفراج ناشی از هر دلیلی را کاهش دهد.  کاهش دل درد و دلشوره ی مربوط به تهوع از دیگر ویژگی های این محصول است که خواص ضد التهابی آن می تواند عملکرد سیستم گوارش شما را به حالت قبلی بازگرداند

    خواص ضد تشنجی و ضدانقباضی در نعناع فلفلی باعث می شود که میزان سرفه تا حد زیادی بهبود پیدا کرده وبه بهبود دستگاه تنفسی شما کمک شایانی می کند. دمنوش نعناع فلفلی این کار را با آرام کردن عضلات گلو و سینه، انجام می دهد که این ویژگی آن می تواند به رفع علائم سرماخوردگی و آنفولانزا در بیماری شما کمک شایانی کند.

    خواص ضدباکتریایی در دمنوش نعناع فلفلی می تواند، به بهبود بسیاری از بیماری ها مانند تب، سرفه و سرماخوردگی شما کمک کند. دمنوش نعناع فلفلی علاوه بر اینکه بر بهبود شما در طول دوران بیماری کمک می کند. حتی می تواند مانع از بیماری مجدد شما شود از ویتامین های موجود در نعناع فلفلی می توان به ویتامین B، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها و کلسیم اشاره کرد که باعث جذب مواد مغذی در بدن می شود و می تواند سیستم دفاعی بدن را تا حد زیادی بهبود بخشد

    عطر نعنا فلفلی و خاصیت ضد باکتریایی ان باعث شده است که تاثیر بسزایی د ررفع بوی بد دهان داشته باشد. عوامل ضدباکتریایی موجود در آن باعث می شود که باکتری ها و میکروب های موجود در دهان که باعث بوی بد دهان شده اند از بین بروندو مانتول موجود در آن باعث تازه و خوشبو شدن نفس می شود.

    نعنا فلفلل و موادی که به صورت طبیعی در گیاه آن قرار دارد باعث می شود که میزان اشتهای افراد را تا حد زیادی کاهش دهد ؛ بنابراین مصرف دمنوش های نعنا فلفلی باعث میشود که تا حد زیادی اشتهای غذایی شما را کاهش دهد

    آرام بخش، ضد تشنج و ضدانقباض بودن آن را به  بهترین ماده برای کاهش استرس های ذهنی تبدیل کرده است. ضدالتهاب بودن آن باعث کاهش فشار خون و حرارت بدن تا حد زیادی می شود که به آرامش و تخلیه ذهن شما کمک شایانی می کند.

    نعنا فلفلی برای لاغری دارای طبع گرم و خشک است. 

     شما میتوانید به اندازه مورد نیاز خود از دمنوش نعناع فلفلی نیوشا را داخل یک قوری که حاوی آب جوش است ریخته و آن را روی کتری آب جوش گذاشته و به مدت 5 الی 10 دقیقه فرصت دم کشیدن به دمنوش بدهید. بعد از آن شما می توانید از نوشیدن دمنوش نعناع فلفلی نیوشا لذت ببرید. 

     

    جهت ارتباط بهتر با مشاوران نیوشا می توانید با آنها از طریق تلگرام در ارتباط باشید.

    09131258641

    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدdocument.getElementById(‘cloakebe35d02126ae8b459c7edac76ac7bb1′).innerHTML=”;var prefix=’ma’+’il’+’to’;var path=’hr’+’ef’+’=’;var addyebe35d02126ae8b459c7edac76ac7bb1=’info’+’@’;addyebe35d02126ae8b459c7edac76ac7bb1=addyebe35d02126ae8b459c7edac76ac7bb1+’healthteashop’+’.’+’com’;var addy_textebe35d02126ae8b459c7edac76ac7bb1=’info’+’@’+’healthteashop’+’.’+’com’;document.getElementById(‘cloakebe35d02126ae8b459c7edac76ac7bb1′).innerHTML+=’‘+addy_textebe35d02126ae8b459c7edac76ac7bb1+’‘;

    خ سپهسالار (قائم مقام فراهانی ) جنب کلینک ابان – رضا سنگتراش

    طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا

    تندرستی » اگر قصد لاغر شدن دارید نوشیدن 5 نوع چای می‎تواند کمک زیادی به شما کند.

    درنگ : اگر احساس می‌‏کنید زمانش رسیده کمی برای لاغر شدن تلاش کنید باید بدانید برخی دمنوش‌ها و چای‌ها هستند که می‏‌توانند در این راه به شما کمک کنند. در این مطلب به برخی از این چای‎ها اشاره می‏‌کنیم.

    چای سبز | چای سبز یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در لاغری دارد. کافئین آن از چای سیاه کمتر است و در نتیجه تاثیرگذاری آن بر خواب شما هم کمتر است. همچنین محتویاتی دارد که به چربی‏ سوزی کمک زیادی می‏‌کند.

     

     

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    چای نعناع فلفلی | این نوع از چای بسیار برای لاغری مفید است و به غیر از آن باعث بهبود عملکرد سیستم تنفسی بدن می‌‏شود. طعم فوق‎العاده آن لذت‏بخش است و به سوزاندن چربی و کاهش اشتها هم کمک می‌‏کند.

     

     

    چای ماچا | این نوع چای نوع پودر چای سبز با طعم و رنگ بهتر است. تحقیقات نشان داد نوشیدن آن ۱۳۷ برابر چای سبز معمولی متابولیسم بدن را افزایش می‌‎دهد، اگر خیلی تلخ بود می‌‏توانید آن را با شیر و عسل هم میل کنید.

     

     

    چای زنجبیل | وقتی شدیدا هوس خوراکی تند دارید می‏‌توانید از این چای لاغری استفاده کنید. این چای علاوه بر چربی‎سوزی به تنظیم فشار خون هم کمک می‏‌کند. کافی است مقداری زنجبیل را در آب جوش برای مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و آن را میل کنید.

     

     

    چای رازیانه | رازیانه سطح ملاتونین در بدن را افزایش می‎دهد، هورمونی که به خوابیدن شما هنگام شب کمک زیادی می‎کند. بهتر است آن را همراه با چای‌های لاغر کننده دیگر میل کنید تا نتیجه و طعم بهتر باشد.

     

    بهنام حسینی متولد اردیبهشت ۱۳۶۶ است. او از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی را گذرانده و از سال ۱۳۸۸ فعالیت در رسانه‌ها و مطبوعات به عنوان مترجم را آغاز و کار با چندین روزنامه و وب‌سایت را تجربه کرده است

    با عضویت در خبرنامه‌، به محض انتشار محتوای جدید، از طریق ایمیل باخبر شوید و به این ترتیب هیچ مطلبی را از دست ندهید.

    کاربر گرامی، پست الکترونیک شما با موفقیت ثبت گردید

    0 دیدگاه تاکنون برای این مطالب نوشته شده است.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اینترنتی متعلق به درنگ است.

    دمنوش نعناع فلفلی خواص گوناگونی دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند به استفاده‌ی موثرتر از آن کمک کند. در این مطلب چای نعناع فلفلی و خواص آن را معرفی می‌کنیم.

    نعناع فلفلی (به انگلیسی Mentha piperita) یکی از گونه‌های نعناع به شمار می‌رود که برگ‌های سبزی دارد و خوشبو و معطر است. گیاه نعناع فلفلی از پیوند دو نوع نعناع به وجود آمده که نعناع آبی و نعناع زینتی (تند) نام دارند. کاربرد صنعتی نعناع فلفلی بیشتر برای معطر کردن محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی است و برای مثال در خمیردندان‌ها و دهانشویه‌ها به کار می‌رود.

    دمنوش نعناع فلفلی خواص مختلفی را در خود دارد که قصد داریم در اینجا به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

    بنا به برخی تحقیقات، مصرف نعناع فلفلی، انقباض عضلات معده را به همراه دارد و از این جهت، خاصیتی ضد اسپاسم دارد. تاثیر چای نعناع فلفلی بر سندروم روده تحریک‌پذیر (IBS)، تا حدودی پذیرفته شده است و کسانی که به این بیماری مبتلا هستند پس از مصرف نعناع فلفلی، می‌توانند به کاهش نفخ معده و درد و اسهال ناشی از این بیماری امیدوار باشند.

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    دمنوش نعناع فلفلی به معده در هضم غذا کمک می‌کند و با کنترل جریان صفرا در معده می‌تواند به بهبود درد معده و همچنین کاهش گاز معده‌ی ناشی از غذا کمک کند و سوزش‌های معده را به حداقل برساند.

    به تاثیر نعناع فلفلی در مشکلات مربوط به معده پرداختیم. نقش دمنوش نعناع فلفلی در تنظیم عملکرد معده، می‌تواند کاهش اشتها را به همراه داشته باشد؛ زیرا وقتی نعناع فلفلی مصرف می‌شود معده دچار انبساط بیش از حد نخواهد شد و به همین دلیل فرد مصرف کننده، احساس سیری می‌کند. این فرایند در نهایت می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد. البته مصرف دمنوش نعناع فلفلی برای لاغری، باید همراه با رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی لازم باشد.

    یکی از خواصی که برای دمنوش نعناع فلفلی تعریف می‌شود خاصیت آرامش‌بخشی و التیام‌بخشی آن است که مصرف چای نعناع فلفلی را برای کاهش استرس و فشارهای روزانه مناسب می‌کند.

    همانطور که اشاره شده خاصیت تسکین‌دهندگی در دمنوش نعناع فلفلی، وجود دارد. براساس همین خاصیت، بررسی‌های انجام گرفته بر روی بیمارانی که دچار سردرد یا میگرن بوده‌اند نشان داده است که مصرف نعناع فلفلی می‌تواند به کاهش درد در این بیماران کمک کند.

    اگر دچار حالت تهوع‌های بسیار و استفراغ هستید، ممکن است بتوانید از نعناع فلفلی کمک بگیرید. برخی از تحقیقات این خاصیت را برای نعناع فلفلی نشان داده است و البته برخی دیگر از آزمایشات، چنین موضوعی را تایید نکرده‌ است. مصرف نعناع فلفلی برای کاهش حالت تهوع می‌تواند بستگی به فرد مصرف‌کننده نیز داشته باشد. بنابراین بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. توجه داشته باشید که مصرف نعناع فلفلی برای زنان باردار و شیرده حتما باید زیر نظر پزشک باشد.

    خاصیت دیگری که برای چای نعناع فلفلی برشمرده می‌‌شود مقابله با حساسیت‌ها و آلرژی‌هاست. با مصرف دمنوش نعناع فلفلی این احتمال وجود دارد که ترکیبات ضد حساسیت موجود در نعناع فلفلی بتواند به فرد مصرف کننده در این خصوص کمک کند.

    اگر نگاهی به مواد تشکیل دهنده‌ی نعناع فلفلی بیندازیم، حجم زیاد منتول در این گیاه خودنمایی می‌کند. وجود مقدار زیاد منتول در نعناع فلفلی می‌تواند به مقابله با باکتری‌های منتشر شده به وسیله‌ی تعریق یاری دهد و در نتیجه به کاهش تعریق در فرد مصرف کننده منجر شود. حدود ۴۰ درصد ساختار نعناع فلفلی را منتول تشکیل می‌دهد و این نشان از اهمیت این ماده در گیاه نعناع فلفلی دارد.

    پیش‌تر اشاره کردیم که خاصیت ضد اسپاسمی نعناع فلفلی در موارد مختلفی دیده شده است. ترکیبات موجود در چای نعناع فلفلی گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد و می‌تواند نقشی محرک در انقباض‌های ماهیچه‌ای بازی کند. در نتیجه‌ی این عملکرد، گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها برطرف می‌شود.

    از دیگر خواصی که می‌توان برای نعناع فلفلی به آن اشاره کرد، تاثیر این گیاه در کاهش میزان خارش پوست و همچنین کم‌کردن قرمزی پوست است. این خاصیت بیشتر برای روغن نعناع فلفلی معنا پیدا می‌کند.

     

    چای نعناع فلفلی را می‌توانید تا ۴ فنجان در روز میل کنید. بهتر است مصرف دمنوش نعناع فلفلی در بین وعده‌های غذایی صورت گیرد.

    نحوه‌ی مصرف دمنوش نعناع فلفلی نیوشا بسیار ساده است. اگر یکی از کیسه‌های دمنوش نعناع فلفلی را در قوری یا فنجان آب جوش قرار دهید، پس از حدود ۱۰ دقیقه که برای دم کشیدن آن لازم است می‌توانید این دمنوش خوش عطر و بو را بنوشید و از فواید آن استفاده کنید.

    برخی از افراد برای مصرف نعناع فلفلی باید احتیاط کنند و بدین منظور با پزشک خود مشورت کنند. در اینجا برخی از مواردی که ممکن است باعث تداخل با چای نعناع فلفلی شوند و مشکلاتی را برای فرد ایجاد کنند مرور می‌کنیم.

     

    اگر چای نعناع فلفلی را برای مصرف انتخاب کرده‌اید، هر زمان که قصد خرید آن را داشتید می‌توانید به وبسایت نیوشا ۲۰۲۰ مراجعه کنید و دمنوش نعناع فلفلی را با بهترین قیمت خریداری نمایید. همچنین برای مشاوره در خصوص دمنوش نعناع فلفلی و سایر دمنوش‌های نیوشا، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

     

     

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    نام *

    ایمیل *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    فواید نعناع فلفلی در لاغری


    تهران خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، بن بست سرو، پلاک ۷ و ۵

    تلفن: ۰۹۱۳۱۱۴۱۱۴۱

    Email: info[at]newsha2020.com



    خواص چای نعناع فلفلی نیوشا می تواند کمک زیادی به از دست دادن وزن و کاهش وزن نماید.

    خواص چای نعناع فلفلی نیوشا می تواند کمک زیادی به از دست دادن وزن و کاهش وزن نماید. چای نعناع فلفلی نیوشا باعث کاهش اشتها و کمک به سوزاندن کالری بیشتر می شود و برای لاغری بسیار موثر است.

    آیا قبلا نوشیدن چای سبز یا چای سیاه برای کاهش وزن را امتحان کرده اید؟ آیا می خواهید اینبار چیزی متفاوت و با طراوت را امتحان کنید؟ اگر جوابتان مثبت است پس چای نعناع فلفلی نیوشا را امتحان کنید. این نوشیدنی معطر می تواند هر روز به شما حس خوردن یک کاپوچینو فانتزی یا میکسی از چند آب میوه که حاوی مقدار بسیار کمی کالری است، بدهد.

    حالا فکر می کنید آیا چای نعناع فلفلی نیوشا برای کاهش وزن خوب است؟ چای نعناع فلفلی نیوشا نه تنها کالری کمی دارد، بلکه باعث کاهش اشتها، بهبود هضم و کاهش استرس می شود. و بهترین قسمت آن، این است که عوارض جانبی ندارد. بنابراین، بیایید شروع کنیم و همه چیز را درباره چای نعناع فلفلی نیوشا و کاهش وزن بوسیله آن بفهمیم.

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    نعناع دارای عطر و بویی قوی می باشد که برای کاهش اشتها و جلوگیری از میل به غذا خوردن بسیار موثر است. به همین دلیل است که افرادی که در طول روز یک تکه نعناع می جوند یا قرص نعناع می خورند، کم غذا هستند. اگر شما طبع شیرینی داشته باشید، می توانید به منظور کاهش وزن خود مصرف یک فنجان چای نعناع را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

    بسیاری از مطالعات علمی تایید کرده اند که چای نعناع به تصفیه و پاکسازی معده و روده کمک می کند و حرکات سالم روده را افزایش می دهد. چای نعناع برای کاهش یبوست و بهبود هضم بسیار مناسب است. افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر و سوءهاضمه با خوردن چای نعناع یا کپسول روغن نعناع، می توانند تسکین پیدا کنند.

    محققان ناسا بر اساس مطالعاتی مشخص کرده اند که استرس را می توان با عطر و بوی نعناع کاهش داد. براساس این مطالعات، افرادی که در معرض بوی نعناع قرار دارند میزان اضطراب و خستگی در آنها ۲۰٪ و ناامیدی در آنها ۲۵٪ کاهش می یابد.

    هنگامی که وزن شما کاهش می یابد، سطح کورتیزول افزایش می یابد و این امر می تواند باعث استرس شود، که موجب هضم نامناسب مواد غذایی می شود. چای نعناع حاوی عطر و طعم تسکین دهنده و اثر آرام بخش می باشد که می تواند به شما در آرامش و دوری از استرس کمک کند.

    برای کاهش وزن، باید کالری بسوزانید. اگر تعداد کالری هایی که می سوزانید بیشتر از تعداد کالری هایی باشد که مصرف می کنید، وزن شما کاهش می یابد.

    چای نعناع دارای مقدار کمی کافئین و کاتچین است. این مواد شیمیایی درجه حرارت بدن را افزایش می دهند و به نوبه خود باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. این ویژگی کمک می کند تا طرفداران چای نعناع در فرم ایده آلی قرار گیرند و از دیگران سالم تر باشند.

    ویژگی های ضد التهابی، بالا بردن فشار خون و ضد اسپاسم بودن نعناع آن را به موضوعی جالب برای بسیاری از مطالعات استقامتی ورزشی تبدیل کرده است. تمرین برای افرادی که مایل به از دست دادن وزن هستند، حیاتی است.

    مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی مطالعه ای انجام داد، که بر اساس نتایج بدست آمده از آن روغن نعناع می تواند باعث اکسیژن رسانی و افزایش غلظت اکسیژن در مغز، بدون اثرات محرک ایجاد لاکتات شود. اکثر این اثرات می تواند به افزایش قدرت و استقامت کمک کند.

    نعناع می تواند از نفخ معده جلوگیری کند؛ همچنین به درمان سایر مشکلات معده کمک می کند. این سبزی ماهیچه های شکمی را شل کرده و گردش صفرا را افزایش می دهد و در هضم راحتتر چربی بسیار موثر است. نعناع دستگاه گوارش را تسکین می دهد و به برطرف شدن باد شکم کمک می کند.

    این گیاه برای درمان علائم IBS، از جمله درد شکم، استفراغ، اسهال و نفخ شکم بسیار شناخته شده است.

    سوء هاضمه بعضی اوقات خستگی یا ناراحتی زیادی ایجاد می کند. بهبود عملکرد دستگاه گوارشی شما می تواند به کاهش کالری شما که می تواند منجر به کاهش وزن شما شود کمک می کند.

    نعناع فلفلی نیوشا از چه چیزهایی ترکیب شده است

    نعناع فلفلی نیوشا ترکیب شده از دوز خاصی از نعاع کوهی + چای سبز میباشد . طعم بسیار مطبوعی دارد. بر خلاف نامش که از فلفل گرفته شده است ، طعمی شبیه فلفل اصلا ندارد. . صرفا شباهت اسمی میباشد.

    خواص چای نعناع فلفلی نیوشا برای تنظیم کلسترول و فشار خون

    بر اساس یک مطالعه، آنتی اکسیدان های موجود در برگ های نعناع می توانند به کاهش سطح کلسترول و کاهش مسمومیت کمک کنند.

    برگ نعناع همچنین به حفظ سلامت دستگاه گوارش و روده کمک می کند و به کاهش یا کنترل سطح کلسترول هم کمک می کند. بنابراین، چای نعناع باعث کاهش وزن می شود و در صورتی که از رژیم غذایی استفاده می کنید، سلامت روده را حفظ می کند.

    از موارد فوق روشن است که چای نعناع با یکسری دلایل ریشه ای به کاهش وزن کمک می کند و می تواند باعث کاهش وزن شود. اگر تا بحال از چای نعناع برای کاهش وزن استفاده کرده اید خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما از طریق قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

    اگر شما مایل به استفاده از دمنوش های کاهش وزن نظیر نعناع فلفلی نیوشا و دیگر محصولات نیوشا که برای کاهش وزن استفاده میشود هستید ، روی لینک زیر کلیک کنید و به بخش پک لاغری بروید .

    برای مشاوره و خرید محصولات چای و دمنوش نیوشا کلیک نمایید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    دیدگاه

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    نام وب سایت “ایران نیوشا” به “سلام تی” تغییر کرد و از طریق دامین SalamTea.ir در دسترس می باشد.

    نام شما (الزامی)

    شماره تماس شما (الزامی)

  • زمان تخمک گذاري در زن ها
  • 

    حتما راجع به دمنوش نعناع فلفلی و خواص آن شنیده اید! در اینجا قصد داریم بیشتر این گیاه را بشناسیم…

    نعناع فلفلی (Peppermint) گیاهی است علفی که نام دیگر آن سوسنبر یا سیسنبر می باشد، جزو رده دولپه ای هاست و مورد استفاده خوراکی و دارویی می باشد.

    نام علمی نعناع فلفلی، Mentha piperita است و این گیاه از تلاقی گیاهان نعناع معمولی و نعناع آبی حاصل می شود. منشا نعناع فلفلی آفریقای شمالی و منطقه مدیترانه است. در ایران نعناع فلفلی را بیشتر به اسم پونه کوهی و یا نعنای دو آتیشه می شناسند.

    ساقه این گیاه چهارگوش و گل های آن به رنگ بنفش روشن است که به شکل خوشه های مرکب اند. در پیکر رویشی نعناع فلفلی اسانسی وجود دارد که حتما شما را مدهوش بوی مطبوع و خنک خود می کند. طعم آن اندکی تند است. از جمله فعالترین موادی که در این گیاه پرخاصیت وجود دارد می توان به منتون و منتول اشاره کرد.

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    با وجود اینکه نعناع فلفلی از گیاهان بسیار قدیمی اروپایی است اما بدلیل فواید بی نظیری که این گیاه برای سلامتی دارد، از دیرباز تا به حال در طب سنتی چین و ژاپن نیز همواره مورد استفاده قرار گرفته است.

    نعنا فلفلی خواص ضد میکروبی دارد و روی بسیاری از مشکلات و بیماری های بدن تاثیر بسیار مثبت دارد. امروزه اسانس ها، روغن ها و دمنوش های بسیاری از نعناع فلفلی تهیه می شود که برخی از خواص آن ها به شرح ذیل می باشد:

     

    استفاده از دمنوش نعنا فلفلی یا استنشاق دمنوش آن سبب کم شدن اشتها و کاهش وزن می شود. در افرادی که پرخوری عصبی دارند این دمنوش بسیار موثر است. برای تاثیر بیشتر معمولا این دمنوش را قبل از وعده غذایی مصرف می کنند. مصرف دمنوش نعناع فلفلی، در صورتی که با چای سبز مرغوب ترکیب شود، می تواند اثرات لاغری آن را به مراتب بیشتر کرده و همچنین علاوه بر کاهش اشتها، به روند چربی سوزی هم سرعت بیشتری ببخشد. در واقع به نوعی دمنوش لاغری می توان آن را نامید. اگر تصمیم دارید کاهش وزن داشته باشید، پیشنهاد میکنیم این ترکیب خاص را در برنامه خود داشته باشید.

    اما نعناع فلفلی خواص بسیار دیگری نیز دارد…

     

    روغن تهیه شده از نعناع فلفلی در واقع مانند یک مسکن و آرام کننده طبیعی بدن است. این روغن باعث شل شدن عضلات می شود و درنتیجه در تسکین درد های عضلانی مثل کمر، کتف و همچنین سردرد هایی که عامل آن ها تنش و استرس است موثر است.

     

    اگر شما روغن نعناع فلفلی را استنشاق کنید، به سرعت سبب باز شدن سینوس های شما می شود. این گیاه خارش گلو را رفع می کند و در درمان سرماخوردگی و سینوزیت موثر است.

     

    اگر شما از جمله افرادی هستید که فعالیت های کاری پر از مشغله و خسته کننده مواجه هستید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای افزایش انرژی و دقت بیشترتان حتما از دمنوش های نعناع فلفلی استفاده کنید و از تاثیر بی نظیر آن لذت ببرید. این دمنوش ها در واقع جایگزینی بسیار مناسب در برابر نوشابه های انرژی زا خطرناک است.

     

    افرادی که دارای حساسیت های پوستی خارش آور، مستعد جوش و اگزما هستند مصرف نعناع فلفلی برایشان مفید است. با مصرف روغن نعنا فلفلی به همراه روغن اسطوخودوس می توانند آن را تسکین دهند.

     

    اضافه کردن چند قطره روغن نعناع فلفلی به شامپویی که هر روزه استفاه می کنید مفید و موثر است. این کار باعث می شود که با جذب مواد این گیاه به ریشه موها با استفاده مکرر موهای آسیب دیده و نازک تقویت شده و ضخیم تر شوند. همچنین به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده این گیاه باعث رفع شوره و شپش سر نیز می شود.

     

    اسم نعناع برای همه ی ما یاد آور بویی خوش، اندکی تند و خنک است. دمنوش های نعناع فلفلی هم از این قاعده مستثنی نیستند. خاصیت ضد باکتری این گیاه سبب از بین بردن میکروب های دهان شده و باعث رفع بوی بد و نامطبوع دهان می شود.

     

    نعناع فلفلی برای آرام کردن معده و رفع حالت تهوع و استفراغ بسیار موثر است. تهوع های ناشی از حرکت، دریا زدگی و بعد از بیهوشی … با مصرف این گیاه تا حدودی رفع می شود.

     

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    وب‌سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    زعفران ادویه ای است که از گل های crocus sativusLinné به دست می اید.  این گیاه در خاورمیانه و بخش…

    چاقی یک بیماری مزمن است و مثل هر بیماری مزمن دیگری نیاز به درمان دارد. با توجه به فراوانی…

    زیتون میوه ای بسیار کهن و پر از خاصیت است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است….

    به دنبال نوشیدن دمنوش هستید؟ نوشیدن روزانه یک فنجان دمنوش می تواند برای بدنتان بسیار مفید باشد. مطالعات مختلف…

    در این مقاله میخواهیم به اصولی بپردازیم که کسانی که میخواهند از دمنوش های گیاهی استفاده کنند، باید بدانند. قبل…

  • علت استفراغ نوزاد چيست
  • همانطور که میدانید دمنوش زنجبیل نیز یکی از اعضای خانواده دمنوش نیوشا می باشد و کاملا گیاهی و بدون…

    دمنوش لاغری یکی از مواردی است که این روز ها توجه زیادی را به خود جلب کرده است. امروزه…

    بیشتر ماها در فصل های مختلف سال دچار حساسیت می شویم. گیاهانی که در حال رشد هستند و گل…

    برگشت پذیری دمنوش لاغری یکی از سوالاتی است که در مورد لاغری به این روش وجود دارد. برای آشنایی…

    تناسب اندام و لاغری فقط یک فرمول دارد: رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی مناسب و کنترل استرس. اما گاهی در…

    شماره تماس ما:   09100188556

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    فهرست مطالب

    نعناع فلفلی با نام علمی  Mentha piperita یک گیاه دو رگ از خانواده نعناع است. به دلیل طعم تند برگ های آن این گیاه به نام نعناع فلفلی مشهور شده است. عنصر اصلی نعناع فلفلی ماده ای به نام مانتول است.

    بر اساس متون کهن، نعناع فلفلی از ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مصرف خوراکی و دارویی داشته است. ارسطو در نوشته های خود از نعناع فلفلی به عنوان تقویت کننده قوای جنسی نام برده است.

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    نعناع فلفلی موارد مصرف و کاربرد زیادی دارد از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    برگ‌های نعناع فلفلی یا همان منتا پیپریتا به ‌صورت خشک یا تازه در تهیه چای به‌ کار برده می شوند. این گیاه اصالتا بومی اروپاست اما امروزه در سراسر جهان کشت می‌شود.

    توصیه ما به شما بسته های لاغری شامل دمنوش های چربی سوز + دمنوش های کاهش اشتها + نسخه مخصوص شما:

    بسته ۴۰ روزه دمنوش لاغری نیوشا + ویزیت آنلاین

    بسته ۱۲۰ روزه دمنوش لاغری نیوشا + ویزیت آنلاین

    بسته ۸۰ روزه دمنوش لاغری نیوشا + ویزیت آنلاین

    البته در کنار فواید زیادی که دارد اما مصرف آن می‌تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد همچنین مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی شود.

    خانم های باردار و شیرده و افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا قبل از مصرف نعناع فلفلی، حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.

    در صورتی که نعناع فلفلی همزمان با آهن مصرف شود می‌تواند جذب آهن را کاهش دهد. در صورت مصرف مکمل‌های آهن و نعناع فلفلی دست کم سه ساعت بین مصرف این دو فاصله بیندازید.

    نعناع فلفلی یکی از بهترین و پراستفاده گیاهان در طب سنتی ایران است. این گیاه طبیعی گرم و خشک دارد.

    همان طور که در ابتدا با خواص نعنا فلفلی آشنا شدیم با مصرف دمنوش نعنا فلفلی می توانید از تمام خواص بی نظیر این گیاه بهره ببرید. دمنوش نعناع فلفلی یکی از محبوبترین دمنوش ها است و طعم وعطر بسیار خوبی دارد.

    این دمنوش‌ به دلیل طبیعت گرم و خشکی که دارد برای فصل زمستان بسیار مفید است  و از طرف دیگر به دلیل خاصیت خنک ‌کنندگی که دارد در فصل تابستان هم بسیار مفید و قابل استفاده است.

    اگر تمرکز کردن برایتان دشوار است چای نعناع فلفلی یک پیشنهاد عالی برای شماست.

    طبق مطالعات مجله بین المللی علوم اعصاب چای نعناع فلفلی می تواند قدرت تمرکز را افزایش دهد.

    با مصرف دمنوش نعناع فلفلی می توانید از رایحه آن هم بهره ببرید چرا که رایحه نعناع باعث تحریک هیپوکامپوس که مرکز حافظه مغز است، می‌شود.

    این روزها که همه به دنبال راهی برای لاغری هستند می توانند با مصرف این دمنوش فرآیند لاغری و رسیدن به وزن دلخواه خود را کوتاه کنند. دمنوش نعناع فلفلی جز بهترین دمنوش های لاغری محسوب می شود. این دمنوش مهارکننده اشتها است و به شما در داشتن رژیم غذایی سالم کمک کند.

    منتول موجود در این گیاه یک ضد انعقاد طبیعی است که باعث رهایی از فشار سینوسی، مربوط به سرماخوردگی و آلرژی‌ها می‌شود، این نوشیدنی گرم می‌تواند گلو درد همراه با علائم سرماخوردگی و همچنین خشکی بینی و خارش گلو را تسکین دهد.

    منتول که به طور طبیعی در گیاه نعناع وجود دارد به دلیل خاصیت آرام بخشی، ضد تشنج و ضدانقباض بودن تاثیر زیادی در کاهش فشار ذهنی دارد. همچنین به دلیل ویژگی ضد التهاب بودن باعث کاهش فشار خون و حرارت بدن می شود و به آرامش و تخلیه ذهن از نگرانی ها کمک می کند.

    زمانی که استرس و اضطراب دارید، چای نعناع فلفلی یکی از بهترین انتخاب ها است.

    همچنین به دلیل این که این دمنوش کافئین ندارد برای کسانی است که از بی خوابی رنج می برند بسیار مناسب است.

    چای نعناع فلفلی را می‌توانید تا ۴ فنجان در روز میل کنید. بهتر است مصرف دمنوش نعناع فلفلی در بین وعده‌های غذایی صورت گیرد.

    اگر یکی از کیسه‌های دمنوش نعناع فلفلی را در قوری یا فنجان آب جوش قرار دهید حدود ۱۰ دقیقه برای دم کشیدن آن کافی است و سپس می‌توانید این دمنوش خوش عطر و بو را نوش جان کنید و از فواید بی نظری آن بهره ببرید.

    فواید نعناع فلفلی در لاغری

    کم زیاد

    میانگین رتبه 3.7 / 5. تعداد امتیازات 27

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

  • عکس عروسکی
  • وب‌سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    فواید نعناع فلفلی در لاغری
    فواید نعناع فلفلی در لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *