خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

دوره مقدماتی php
خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری
خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

کوچک کردن شکم شاید به نظر کسانی که رژیم های لاغری دارند جزو سخت ترین کارهایی باشد که باید انجام دهند. ولی به راحتی با خوردن خوراکی های زیر می توانید شکم تان را…

خواص عرق نعناع / خواص عرق نعنا برای لاغری / بهترین زمان مصرف عرق نعنا چه زمانی است / طرز نگهداری از عرق نعناع / مضرات عرق نعناع / عرق نعناع و یبوست / فواید عرق نعناع / عرق نعنا و لاغری / عرق نعناع و خواص آن

خواص عرق نعناع 

دوره مقدماتی php

عرقیات مختلفی در ایران وجود دارد که از گذشته های دور در طب سنتی ایرانی از آن استفاده می شده است. یکی از این عرقیات که فواید آن بسیار زیاد است ، عرق نعنا می باشد ، مقالات وکتب های زیادی در رابطه با این ماده نوشته شده است.

بسیاری از مراجع و کتاب های مربوط به طب گیاهی، تاریخچه تقطیر و تولید عرق های گیاهی را ایران و مردم این کشور می دانند. بر اساس اطلاعات موجود در این کتاب های مرجع، تولید عرق گیاهی به ابن سینا و دوره های پس از او نسبت داده شده است…خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

همه ما یا حداقل خیلی از ما وقتی دل درد و دل پیچه داریم، می‌رویم سراغ نسخه مادربزرگ‌ها: «ننه! عرق نعناع بخور.» تاثیر این نسخه از لحاظ علمی هم ثابت شده اما باید بدانید نعناع هم ممکن است ایجاد حساسیت کند و بهتر است هر روز از این گیاه استفاده نشود و در صورت مصرف، همراه با غذا خورده ‌شود.در ادامه با خواص عرق نعناع همراه شوید.

خواص عرق نعنا برای لاغری 

افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق

نعنا مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد. 

« مهدی برهانی » ، مدیر انجمن علمی طب سنتی گفت : افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن

می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن

ایجاد یبوست و نفخ معده است.

به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند.

مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ از

سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد.

در حالت کلی، میزان مصرف مشخصی برای مصرف عرق نعناع در طول روز وجود ندارد.  

نکته ای در مورد حساسیت افراد به نعنا؛ چنان چه افراد به خود گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن

آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند، نه تنها عرق نعناع، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه

نعناع تولید شده است، نباید مصرف کنند.

عرق نعناع و یبوست

عرق نعناع ضد نفخ است و می‌تواند باعث کاهش درد معده شود و برای بادشکن هم می‌تواند به خوبی استفاده شود و برای بعضی از دل‌دردها، دل‌پیچه‌ها، رفع سوء‌هاضمه و اینگونه بیماری‌ها فرآورده خوبی است. این گیاه برای کمک به هضم معده بسیار مفید است و افرادی که مشکل گوارشی دارند، می‌توانند از عرق نعناع استفاده کنند. نعناع تازه چون دارای اسانس بیشتر است مسلما خواص درمانی بیشتری هم دارد ولی حرارت دادن باعث کم شدن خاصیت آن می‌شود. از برگ‌های این گیاه برای خوشبو کردن ماست و دوغ نیز استفاده می‌شود که مفید است. دم‌کرده عرق نعناع هم برای تقویت معده و روده کاربرد دارد.

بهترین زمان مصرف عرق نعنا چه زمانی است

معمولا روی بسته بندی عرقیات سنتی تاریخ تولید و انقضا وجود ندارد و گاهی فقط تاریخ تولید روی بسته بندی نوشته می شود. بهتر است عرق های گیاهی را حداکثر ۶ تا ۱۲ ماه پس از تولید مصرف کنید تا از خاصیت آنها بهره مند شوید. فساد عرق گیاهی را هم می توان از ظاهر آن متوجه شد. عرق سالم و عاری از آلودگی، کاملا شفاف است. وجود هر گونه کدورت یا رسوب در عرق های گیاهی می تواند نشان دهنده وجود آلودگی های میکروبی یا قارچ و کپک، درون آنها باشد و باید از مصرف چنین محصولاتی خودداری کرد.

طرز نگهداری از عرق نعناع

بهتر است تمام عرق های گیاهی از جمله عرق نعناع در ظرف های شیشه ای نگهداری شود. از آنجا که شیشه های رنگی (مانند شیشه های سبز یا قهوه ای) نور کمتری از خود عبور می دهند، استفاده از آنها برای نگهداری از عرقیات از شیشه های شفاف بهتر است. پس از ظرف های شیشه ای، ظرف های فلزی (مانند ظرف های آلومینیومی) بهترین ظرف ها برای نگهداری از عرق ها هستند. این روزها برای پایین آوردن قیمت نهایی محصول از پلاستیک برای بسته بندی بطری های عرق استفاده می شود اما پلاستیک، برای نگهداری این محصولات مناسب نیست. به همین دلیل بهتر است یا عرقیاتی که در شیشه هستند بخرید یا آنها را پس از خرید در ظرف های شیشه ای رنگی یا فلزی پاکیزه و بدون بو بریزید. تمام عرق های گیاهی باید در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. اگر فروشنده ای عرق را بیرون از مغازه و در معرض آفتاب قرار داده بود، از خرید محصول او خودداری کنید.

مضرات عرق نعناع

مصرف بی‌قاعده و بیش از حد عرق نعنا در درمان بیماری‌های گوارشی مؤثر نیست و تشدید کننده‌ بیماری هم هست، گفت: مصرف عرق نعنا در بیماری‌های گوارشی و به‌خصوص نفخ و ریفلاکس ( ترش کردن و سنگینی معده ) باید کم و محدود شود و روزی چند لیوان عرق نعناع مصرف نکنید و بهترین میزان ، یک چهارم تا نصف یک استکان عرق نعناع را با آب ولرم رقیق کنید و یک قاشق عسل هم به این استکان اضافه کنید و سپس میل کنید. این ترکیب بعد از وعده های غذایی ، سبب سبکی معده و کاهش دردهای گوارشی می شود. البته بهترین کار این است که پرخوری نکنید و همچنین از خوردن نوشابه های گازدار بعد از وعده غذایی پرهیز کنید.

فته وی کسانی که دچار این بیماری هستند، علاوه بر پرهیزات عمومی،‌ از مصرف شنبلیله و کنجد نیز پرهیز کنند که هر دو مضعف معده‌اند.خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

 مربای به، مربای سیب، مربای زنجبیل،‌ مربای آمله، مربای هلیله،‌ عسل، ماش، بادام،‌ پسته، مویز و کرفس و نعناع و گشنیز در رژیم غذایی بیماران باید قرار گیرد.

کردافشاری اضافه کرد: از گوشتهای مفید برای این بیماران می‌توان از گوشت پرندگانی چون جوجه مرغ،‌ دراج، تیهو، کبک و گنجشک که سریع‌الهضم است و معده را برای هضم دچار اشکال نمی‌کنند, نام برد.

یکی از غذاهای مفید گوشت جوجه مرغ است که بنابر مزاج فرد با دارچین، زعفران و زیره سبز و سیاه و نیز سماق و آبلیمو و آب‌انار چاشنی‌دار شده باشد.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

نعنا فلفلی که به نام های سوسنبر (سیسنبر)، آس بویه، آویشن وحشی، خزنده و برکلند هم شناخته می شود، از انواع گیاهان دارویی معطر از  خانواده ی نعناع بوده و از پیوند نعناع معمولی و نعناع آبی به وجود آمده است.

نعناع فلفلی به بهبود هضم غذا کمک کند، باعث رفع بوی بد دهان شده و به دلیل خواص ضد میکروبی طبیعی که دارد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آلرژی فصلی مفید می باشد.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید نعنای فلفلی برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

نعناع فلفلی ممکن است باعث درمان سو هاضمه، کاهش نفخ شکم و احتباس گاز در روده ها شود؛ مطالعات نشان می دهد که نعنا فلفلی به آرامش دستگاه گوارش کمک کرده و معده درد و اسپاسم روده ها را کاهش می دهد.

مطالعات بر روی 926 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نشان می دهد که درمان دو هفته ای با روغن نعناع فلفلی به طور قابل توجهی باعث بهبود علائم آن ها می شود.خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

تحقیقات نشان می دهد که کپسول حاوی روغن نعناع فلفلی باعث کاهش شدت تهوع و استفراغ در افراد مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، می شود.

هنوز مطالعات کاملی بر روی اثر دمنوش نعناع فلفلی برای درمان این بیماری ها انجام نشده اما به نظر می رسد که دمنوش این داروی گیاهی مانند روغن آن عمل می کند.

نعناع فلفلی یک ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی است که به کاهش درد عضلات، سردرد و میگرن کمک می کند؛ در واقع منتول موجود در روغن نعنا فلفلی باعث افزایش جریان خون در بدن شده و با خنک کردن باعث کاهش درد می شود.

در یک مطالعه بالینی بر روی 35 بیمار مبتلا به میگرن، مالیدن روغن نعناع فلفلی روی پیشانی و گیجگاه به میزان قابل توجهی سردرد را پس از 2 ساعت کاهش می دهد.

در مطالعات دیگری که بر روی 41 نفر انجام شد، مالیدن روغن نعناع فلفلی بر روی پیشانی در کاهش سردرد مانند 1000 میلی گرم استامینوفن عمل می کند.

هنوز مطالعات کاملی بر روی اثر دمنوش نعناع فلفلی برای درمان این بیماری ها انجام نشده اما به نظر می رسد که دمنوش این داروی گیاهی مانند روغن آن عمل می کند.

نعناع فلفلی یه دلیل عطر و بوی قوی و همچنین خواص ضد میکروبی که دارد به سلامت دهان و دندان کمک می کند؛

نعناع فلفلی دارای خواص ضد باکتریایی است و با کاهش میکروب هایی که باعث ایجاد پلاک دندان می شوند، به رفع بوی بد دهان کمک کرده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

نعنا فلفلی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی طبیعی است و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بیماری های عفونی و سینوزیت کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که منتول – یکی از ترکیبات فعال در نعناع فلفلی – احتقان و گرفتگی سینوس ها را کاهش داده و باعث بهبود تنفس هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا می شود.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات طبیعی موجود در دمنوش نعناع فلفلی باعث کاهش خستگی شده و به افزایش انرژی بدن کمک می کنند.

نعناع فلفلی یکی ضد درد و ضد اسپاسم طبیعی است و می تواند به درمان دل درد و کمردرد شدید پریود کمک کند.

در یک مطالعه بر روی 127 زن مبتلا به قاعدگی دردناک مشخص شد که کپسول عصاره نعناع فلفلی به درمان درد پریود کمک زیادی می کند.

چای نعناع فلفلی یک آرام بخش طبیعی است و با کاهش استرس و اضطراب به درمان بی خوابی شبانه کمک می کند.

دمنوش نعناع فلفلی کالری کمی دارد و برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که این دمنوش با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

علاوه بر این دمنوش نعناع فلفلی با بهبود هضم غذا، بهبود حرکات روده و افزایش جریان صفراوی به هضم سریع تر و بهتر چربی ها کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

چای نعناع فلفلی و زنجبیل به عنوان یکی از بهترین دمنوش ها برای لاغری و کاهش وزن شناخته می شود؛ زنجبیل ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک می کند و نعناع فلفلی با بهبود هضم چربی ها باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

مواد لازم

دستور تهیه

1. ریشه زنجبیل را تمیز بشویید و به صورت حلقه حلقه نازک ببرید.

2. نعناع فلفلی و زنجبیل های خرد شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

3. از صافی رد کنید، اگر دوست دارید مقداری عسل طبیعی در آن بریزید و بنوشید.

دمنوش نعناع فلفلی و دارچین با کنترل سطح قند خون باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

مواد لازم

دستور تهیه

خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

1. چوب دارچین سیلانی را درون یک فنجان آب جوش بیندازید و به بگذارید 5-7 دقیقه بجوشد.

2. ظرف را از روی حرارت بردارید و برگ های خشک نعناع فلفلی را به آن اضافه کنید، بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

3. دمنوش نعناع فلفلی و دارچین آماده است، از صافی رد کنید و بنوشید.

نعناع فلفلی حاوی مقادیر قابل توجهی رزمارینیک اسید است که علائم آلرژی فصلی مانند آبریزش بینی، خارش چشم ها و آسم را کاهش می دهد.

در یک مطالعه 21 روزه بر روی 29 فرد مبتلا به آلرژی فصلی افرادی که مکمل خوراکی حاوی رزمارینیک اسید را مصرف کرده اند، بهبود بیشتری در خارش چشم ها نشان می دهند.

نوشیدن چای و دمنوش نعناع فلفلی ممکن است باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز و دقت در افراد شود.

نعناع فلفلی با برخی از دارو ها مانند سیکلوسپورین، داروهایی که اسید معده را کاهش می دهند، دارو های کاهش دهنده ی قند خون، داروهای کاهش دهنده فشار خون بالا و داروهایی که توسط کبد متابولیزه می شوند تداخل ایجاد می کند.

طبیعت و مزاج نعناع فلفلی بسیار خنک می باشد. نعناع فلفلی سرشار از منتول، منتون و لیمونن است.

نعناع فلفلی (به انگلیسی :Peppermint) و (نام علمی:Mentha × piperita) گیاهی بومی اروپا و آسیاست، از گیاهان علفی و چند ساله محسوب می شود که دارای ساقه ای بنفش و برگ های سبز رنگ می باشد. گل های آن به رنگ بنفش و میوه ی کپسولی آن قرمز رنگ می باشد.

نعناع فلفلی تازه و خشک به عنوان طعم دهنده در تهیه انواع آدامس، آب نبات، شکلات، چای و دمنوش گیاهی بدون کافئین آن، اسانس و روغن نعنا فلفلی (بیشتر به صورت موضعی و برای آروماتراپی استفاده می شود) استفاده می شود.

  • عکس ضد پرسپولیسی
  • نعناع فلفلی را برای تهیه مکمل، انواع خمیر دندان، دهانشویه و محصولات بهداشتی مانند صابون به کار می برند.

    منابع : healthline – medicalnewstoday

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    تندرستی » اگر قصد لاغر شدن دارید نوشیدن 5 نوع چای می‎تواند کمک زیادی به شما کند.

    درنگ : اگر احساس می‌‏کنید زمانش رسیده کمی برای لاغر شدن تلاش کنید باید بدانید برخی دمنوش‌ها و چای‌ها هستند که می‏‌توانند در این راه به شما کمک کنند. در این مطلب به برخی از این چای‎ها اشاره می‏‌کنیم.

    چای سبز | چای سبز یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در لاغری دارد. کافئین آن از چای سیاه کمتر است و در نتیجه تاثیرگذاری آن بر خواب شما هم کمتر است. همچنین محتویاتی دارد که به چربی‏ سوزی کمک زیادی می‏‌کند.

     

     

    خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

    چای نعناع فلفلی | این نوع از چای بسیار برای لاغری مفید است و به غیر از آن باعث بهبود عملکرد سیستم تنفسی بدن می‌‏شود. طعم فوق‎العاده آن لذت‏بخش است و به سوزاندن چربی و کاهش اشتها هم کمک می‌‏کند.

     

     

    چای ماچا | این نوع چای نوع پودر چای سبز با طعم و رنگ بهتر است. تحقیقات نشان داد نوشیدن آن ۱۳۷ برابر چای سبز معمولی متابولیسم بدن را افزایش می‌‎دهد، اگر خیلی تلخ بود می‌‏توانید آن را با شیر و عسل هم میل کنید.

     

     

    چای زنجبیل | وقتی شدیدا هوس خوراکی تند دارید می‏‌توانید از این چای لاغری استفاده کنید. این چای علاوه بر چربی‎سوزی به تنظیم فشار خون هم کمک می‏‌کند. کافی است مقداری زنجبیل را در آب جوش برای مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و آن را میل کنید.

     

     

    چای رازیانه | رازیانه سطح ملاتونین در بدن را افزایش می‎دهد، هورمونی که به خوابیدن شما هنگام شب کمک زیادی می‎کند. بهتر است آن را همراه با چای‌های لاغر کننده دیگر میل کنید تا نتیجه و طعم بهتر باشد.

     

    بهنام حسینی متولد اردیبهشت ۱۳۶۶ است. او از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی را گذرانده و از سال ۱۳۸۸ فعالیت در رسانه‌ها و مطبوعات به عنوان مترجم را آغاز و کار با چندین روزنامه و وب‌سایت را تجربه کرده است

    با عضویت در خبرنامه‌، به محض انتشار محتوای جدید، از طریق ایمیل باخبر شوید و به این ترتیب هیچ مطلبی را از دست ندهید.

    کاربر گرامی، پست الکترونیک شما با موفقیت ثبت گردید

    0 دیدگاه تاکنون برای این مطالب نوشته شده است.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اینترنتی متعلق به درنگ است.

     

    مقدار و طریقه مصرف عرق نعناع برای بزرگسالان: نصف فنجان تا یک فنجان بسته به غلظت عرق نعناع همراه با آب بعد از غذا مقدار و طریقه مصرف عرق نعناع برای کودکان: یک تا دو قاشق غذاخوری همراه با آب بعد از غذا

    خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

    برای تهیه عرق نعناع از برگ‌های تازه‌ی این گیاه استفاده می‌شود. به این
    منظور برگ‌های تازه گیاه جوشانده می‌شوند و پس از تبخیر آب، عملیات سرد
    کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود. طی فرآیند تبخیر و
    تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول‌های آب نفوذ می کند. مایعی که با
    تقطیر به دست آمده، همان عرق نعناع است که حاوی خواص گیاه می‌باشد.
    لازم به ذکر است بهترین ظروف برای نگهداری عرق نعناع ظرف‌های شیشه‌ای رنگی
    یا فلزی پاکیزه و بدون بو است. تمام عرق‌های گیاهی باید در جای خشک و خنک و
    دور از نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند.

    دمنوش نعناع فلفلی فواید سلامتی بسیاری  برای سندرم روده تحریک پذیر، حالت تهوع، سردرد، سرماخوردگی و آنفولانزا نشان داده است. یک دمنوش خوش‌عطر و خوش‌طعم که در این روزهای سرد سال می‌تواند مزایای بسیاری برای سلامتی شما داشته باشد. با ما همراه باشید تا چند دمنوش ترکیبی با این گیاه را با هم بررسی کنیم.

    نعناع فلفلی گیاهی معطر از خانواده
    نعناست. از پیوند نوعی هندوانه و نعنای تند،
    رشد می‌کند. بومی اروپا و آسیا و قرنهاست که به عنوان یک داروی سنتی برای انواع
    بیماری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ‌های نعناع حاوی چندین ماده ضروری از
    جمله منتول، مونتون و لیمونن است. منتول خاصیت خنک کنندگی و رایحه بخشی به نعناع می‌دهد.
    نعناع فلفلی فواید بسیاری دارد که
    در ادامه بررسی می‌کنیم.

    به گفته محققان،
    نعناع برای بهبود عضلات معده و جریان صفرا داروی مناسبی است. همین مورد باعث می‌شود،
    برای افرادی که مشکل سوء هاضمه دارند، مناسب باشد. همچنین اسپاسم روده را برطرف
    کرده و عمل هضم را بهبود می‌بخشد.

    البته بهتر است
    افرادی که مبتلا به بیماری رفلکس معده هستند، از خوردن این دمنوش اجتناب کنند.

    نعناع فلفلی می‌تواند علائم بیماریIBS ، شامل درد، نفخ و اسهال را بهبود بخشد. نعناع با فعال کردن کانال ضد درد در روده بزرگ، موجب کاهش درد التهابی می‌شود.خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

    روغن نعناع برای کاهش
    سوزش و خارش پوست و همچنین بهبود قرمزی پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته
    باید کمی رقیق شود و با احتیاط در ناحیه‌ای کوچک تست شده. و سپس استفاده کنید.

    دمنوش نعناع
    فلفلی با ایجاد احساس آرامش و بهبود
    اسپاسم عضلات، تاثیر زیادی در کاهش سردرد دارد. منتول موجود در نعناع، موجب افزایش
    جریان خون و ایجاد احساس خنک کنندگی می شود. همین طور استفاده موضعی از روغن نعناع
    روی پیشانی، می‌تواند سردرد‌های تنشی را بهبود بخشد.

    منتول، ماده اصلی نعناع،
    تاثیرات ضدعفونی کنندگی موثری دارد. و برای افراد مبتلا به سرفه خوب است. همچنین
    می‌توانید از بخور نعنا برای گرفتگی راه تنفسی استفاده کنید. همچنین ممکن است گرفتگی‌های
    سینوس را تسکین دهد. و راحت‌تر نفس بکشید.

    از عصاره نعناع
    برای ساخت انواع خمیردندان و دهانشویه استفاده می‌شود. چای نعنا نیز با ایجاد حس
    خنکی، و از بین بردن میکروب‌های ایجاد کننده پلاک دندان، نفس شما را تازه و خوشبو
    می‌کند.

    دمنوش نعناع فلفلی با کاهش خستگی و تنش‌هایی که در طول روز، پیش می‌آید، میزان انرژی شما را افزایش داده و شما را شاداب‌تر می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات طبیعی موجود در نعناع اثرات مفیدی بر میزان انرژی و کاهش خواب آلودگی دارد.

    نوشیدن چای نعناع شدت
    و طول گرفتگی قاعدگی را کاهش دهد. زیرا نعناع به جلوگیری از انقباض و گرفتگی عضلات
    کمک می‌کند.

    نوشیدن دمنوش
    نعناع فلفلی قبل از خواب گزینه ای
    ایده آل است. زیرا به طور طبیعی فاقد کافئین بوده و علاوه بر این، به عنوان یک شل
    کننده عضله، آرامش بیشتری را قبل از خواب برای شما به ارمغان می‌آورد.

    چای نعناع به طور
    طبیعی فاقد کالری و دارای طعمی دلپذیر است. پس هنگام تلاش برای کاهش وزن، این دمنوش
    به یک انتخاب هوشمندانه تبدیل می‌شود. و بتوانید وزن خود را کنترل کنید.

    نعناع فلفلی حاوی
    رزمارینیک اسید می‌باشد. یک ترکیب گیاهی که در گلاب و گیاهان خانواده نعناع یافت می
    شود. و با کاهش علائم آلرژیک مانند آبریزش بینی، خارش چشم و آسم مرتبط است.

    بوی نعناع به افزایش هوشیاری و حافظه کمک کرده. و قدرت تمرکز مغز را بالا می‌برد.

    یک چای خوشمزه، با
    میزان کم کالری و کافئین است. که در هر ساعت از روز می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

    برای تهیه دمنوش نعناع فلفلی:

    ۲ فنجان آب را به
    جوش بیاورید.

    حرارت را خاموش
    کرده و یک مشت برگ نعناع فلفلی را به آب اضافه کنید.

    به مدت ۵ دقیقه بجوشانید.

    چای را صاف کنید و
    بنوشید.

    می‌توانید با کمی
    عسل، شیرین کنید.

    چای سبز حاوی انواع ویتامین های گروه  Bاست. و درصورت ترکیب با نعناع، یک دمنوش ایده‌آل را تشکیل می‌دهند. همچنین ترکیب این دو موجب کم کردن اشتها و در نتیجه رسیدن به تناسب اندام در افراد چاق می‌شود. البته اگر منع مصرفی در موارد بالا که گفته شد، نداشته باشند.

    به مقدار مساوی از نعناع فلفلی و چای سبز را با هم
    ترکیب کنید. درون آب جوش ریخته و بگذارید تا دم بکشد. همراه عسل یا لیمو میل کنید.

    به دلیل طعم و عطر قوی نعناع، این دمنوش برای زنان
    باردار می‌تواند موثر باشد. البته در صورتی که در خوردن آن زیاده روی نشود. دمنوش نعناع فلفلی به دلیل بهبود مشکلات گوارشی و کاهش
    حالت تهوع، می‌تواند یک نوشیدنی مناسب، در صورت رعایت تعادل باشد.

    سپیده سرداری هستم. مهندسی نرم افزار خوندم و مدرس نرم افزارهای گرافیکی و تدوین.
    به خاطر علاقه زیادی که به آشپزی دارم، دوست دارم به وسیله ترجمه و نوشتن در حوزه سلامتی و خواص مواد غذایی، همیشه اطلاعات به روز داشته باشم.

    خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

    اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.


    با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

    تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

    @2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

    خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری
    خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *