فوايد و مضرات ماهي مرکب

دوره مقدماتی php
فوايد و مضرات ماهي مرکب
فوايد و مضرات ماهي مرکب

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

ایکس – شبهه / پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات: مشکل او “ماهی مرکب” نیست، بلکه غرور بی‌جا به خُرده‌ علمی می‌باشد که حاصل نموده است. متأسفانه برخی اینطورند، تا دو کلمه یا دو تا فرمول یاد می‌گیرند، به آن خوشحال و فرحناک شده و گمان می‌کنند که دیگر نه تنها به علوم اول و آخر عالِم شده‌اند، بلکه دیگر نیازی هم به هدایت و آگاهی ندارند.

«فَلَمَّا جَاءتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَرِحُوا بِمَا عِندَهُم مِّنَ الْعِلْمِ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُون» (غافر، 83)

ترجمه: و چون پيامبرانشان دلايل آشكار برايشان آوردند، به آن چيز [مختصرى‏] از دانش كه نزدشان بود خرسند شدند، و [سرانجام‏] آنچه به ريشخند مى‏گرفتند آنان را فروگرفت.

“طغیان” همین است. انسانی که همیشه فقیر و محتاج است، گاهی خود را در امری “غنی” می‌بیند، [البته خود را غنی می‌بیند، نه این که غنی شده است]، و بالتبع “طغیان” می‌کند. یعنی از مجرای طبیعی خود خارج می‌شود. «كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى * أَن رَّآهُ اسْتَغْنَى – چنين نيست (كه آنها اين نعمت‏ها را شكر كنند بلكه) به يقين انسان طغيان مى‏كند * همين كه خود را بى‏نياز پندارد.‌»

الف – او هنوز هیچ الزامی به پیروی از “فقه” در خودش احساس نکرده است! گمان دارد چون چند سال در شیلات تحصیل کرده، از فقه بی‌نیاز شده است! حتی نمی‌داند که «علم شیلات»، با علم «فقه و اصول» و اجتهاد متفاوت است.

دوره مقدماتی php

فوايد و مضرات ماهي مرکب

ب – شاید خیلی چیزها برای انسان فایده‌هایی داشته باشد، اما “حرام” باشد. مثل “ربا” که شاید فایده‌ی اقتصادی نیز برای یک طرف داشته باشد و یا مثل “شراب”، که فایده‌هایی نیز بر آن مترتب شده است؛ اما ضررهای بیشتری دارند و به همان دلایل حرام شده‌اند.

خُب، چه کسی به جز خداوند علیم و حکیم به همه جوانب خیر و شر یا فایده و ضرر آگاه است؟ تحصیلکرده در شیلات یا رشته‌های دیگر، یا خداوند متعال و رسول و اولی الامر و راسخون فی العلمی که از ناحیه او دین و احکام را ابلاغ کرده‌اند؟

ج – طبق احکام، هر گونه ماهی که “فلس” داشته باشد، ولو چند عدد یا بسیار کوچک، حلال است و هر گونه ماهی که فلس نداشته باشد، حرام است.

بدیهی است که فلس نداشتن، دلیل بر آن نیست که آن ماهی هیچ گونه فایده‌ای نیز نداشته باشد، منتهی قطعاً ضررش بیشتر است.

*- بیشترین ضرر خوردن ماهی بدون فلس، این است که خورنده، به خاطر چند تکه گوشت ماهی، حکم خدا را پشت سر می‌اندازد و توجیه می‌کند که من بیشتر از فقیه درس ماهی‌شناسی خوانده‌ام و به فایده‌هایی در ماهی بدون فلس رسیده‌ام، پس از علم خود پیروی می‌کنم و نه از علم و احکام الهی. پس آن را می‌خورم. نباید انسان معده‌ی خود را ببیند، اما از روح و روانش غافل شود.

د – حال به این شخص چه می‌خواهید بگویید؟ می‌خواهید یک آزمایشگاه کاملاً مجهز ایجاد کنید، سال‌های سال تحقیق کنید و بعد بگویید: آهان، یافتم، یافتم … این ضرر را هم دارد؟ بعد او بگوید: من به خاطر فایده‌اش می‌خورم (گویی که اثرش به خاطر او تغییر می‌کند)، یا یک ماهی دیگری را نام ببرد و بگوید: این هم فلس ندارد، اما فایده دارد و من می‌خورم و … (دور باطل).

پس، مشکل او در ماهی با فلس یا بدون فلس یا فایده و ضرر نیست، بلکه در مبانی دیگر است.

 

 

نام و نام خانوادگی


ایمیل


نظر


کد امنیتی

ولایت ، امامت، غدیر

کربلا ، محرم ، عزاداری

غیبت ، قیام ، انتظار

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به «پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات – ایکس شبهه – ‌x-shobhe» می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ماهی مرکب یکی از ماهیان بی مهره خلیج فارس می باشد که هر ساله صد ها تن از این ماهی ارزشمند توسط صیادان صید و بعد از عمل آوری در شرکت های فرآوری بصورت کامل یا فیله شده به کشورهای دور یا نزدیک صادر می شود . در استان بوشهر فصل صید این ماهی از بهمن ماه هر سال شروع و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد و به عنوان یکی از محصولات غیر نفتی علاوه بر اشتغال زایی ، فرآوری و صادرات آن باعث ارز آوری می شود .

این ماهی از راسته هشت پایان و تیره سرپایان با نام علمی Sepia pharaonis  دارای هشت عدد پا ( شش عدد کوتاه و 2 عدد بلند ) یک جفت چشم ، یک  دهان با دو دندان غیر فکی ، بدن کیسه مانند به شکل اتو می باشد که در قسمت پشتی این ماهی  Cattle Bone  قرار دارد که استخوانی بیضوی شکل و اسفنجی فرم است . که علاوه بر تثبیت شکل جانور باعث محافظت از ارگانها و احشاء داخلی می شود .

این قسمت در گویش محلی کف دریا نامیده می شود و استخوان گونه های دیگر sepia مثل Sepiella maindroni   و   Sepia  esculenta  را نیز شامل می شود .

به منظور آماده سازی یا فرآوری  Cuttle bone  آن را از قسمت پشتی برداشته و با آب شستشو می دهند سپس آنرا در مقابل نور خورشید خشک می نمایند و شب هنگام در معرض رطوبت شبانه قرار می دهند تا بو و عطر ماهی خود را از دست بدهد ، این قسمت به صورت تازه نیز قابل استفاده است .

مزه آن کمی شور است ، رنگ آن سفید و قوام اسفنجی دارد ، مانند خود ماهی طبع بسیار گرمی دارد و بر روی فعالیت های کبد ، کلیه و کانال گوارشی موثر است . باعث تنظیم کارکرد کلیه و کبد می شود . تولید اسید معده را کاهش می دهد ، ترشحات لوکوسی بافت های پر خون را کاهش می دهد ، رطوبت را جذب کرده و با انقباض عروقی باعث جلوگیری از خونریزی می شود  و در درمان عفونت های اگزودایی پوست موثر است . کاربرد آن در درمان خونریزی و ایستایی رحم نیز مشاهده شده است .

فوايد و مضرات ماهي مرکب

مقدار مصرف و روش تجویز :

روزانه 12-6 گرم در آب جوشیده و یا 3-5/1 گرم پودر آن در هر نوبت بلعیده شود . در مصارف خارجی بمنظور جلوگیری از خونریزی های ناشی از ضربه و یا جلوگیری و درمان عفونت های اگزودایی پوست از پودر آن به مقدار کافی بصورت موضعی استفاده می شود .

این پودر در زمانی که یبوست وجود دارد نباید به صورت خوراکی تجویز شود .

قابل ذکر است که مردمان بوشهر سالهاست که به خواص دارویی  Cuttle Bone   پی برده اند و از پودر آن در زمان خونریزی های ناشی از ضربه و درمان عفونت های خارجی استفاده می نمایند ، بومیان منطقه پودر آن را با دان و غذای طیور و دامهای خود مخلوط می نمایند که علاوه بر تنظیم کارکرد کبد و کلیه و کاهش تولید اسید معده و سایر خواص مربوطه بدلیل سرشار بودن از کلسیم  ) Ca ) و سایر مواد معدنی ، تاثیر بسزایی در رشد و سلامت دام و طیور دارد

ناگفته نماند از ماهی مرکب در علم پزشکی هامیوپاتی برای درمان بیشتر مشکلات رحمی استفاده می شود.

مطالب بیشتر از قلم دکترحسین زاده صحافی(عضوهیئت علمی موسسه تحقیقات شیلات ایران)

در زیر طرز پاک نمودن انکاس جهت طبخ را میتوانید ببینید .

فوايد و مضرات ماهي مرکب

منبع تصاویر : وبلاگ آموزش ماهیگیری ورزشی حرفه اي

خواص و طرز پاگ کردن ماهی مرکب

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو موفق به توسعه یک روش دقیق‌تر برای بررسی لثه‌ها شدند که می‌تواند جایگزین مناسبی برای استفاده از “پروب پریودنتال” (periodontal probe)باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، این روش شامل شستشوی لثه‌ها با جوهر ماهی مرکب است.

به طور معمول، پروب پریودنتال(ابزاری برای بررسی سلامت لثه‌ها) زیر لثه در پایه هر دندان قرار می‌گیرد.

اگر بافت لثه سالم باشد، پروب زیاد به داخل لثه نخواهد رفت(شاید تنها یک یا دو میلی متر) اما اگر بافت خیلی تحلیل رفته باشد، یک پاکت بین آن و سطح دندان شکل خواهد گرفت و اجازه می‌دهد پروب به طور قابل توجهی به داخل نفوذ کند.

در حالت پیشرفته بیماری لثه، شیار طبیعی لثه اطراف دندان که باید بین صفر تا یک میلی متر عمق داشته باشد، عمیق می‌شود. این عمیق شدن نشانه تخریب اتصال بین لثه و دندان و در مراحل پیشرفته‌تر، در اثر تخریب استخوان اطراف دندان است. با اندازه‌گیری عمق این شیار یا پاکت، همچنین میزان خونریزی احتمالی آن، دندانپزشک یا متخصص لثه به میزان مشکل پی می‌برد.

فوايد و مضرات ماهي مرکب

این روش نه تنها اغلب دردناک است، بلکه گاهی اوقات باعث خونریزی لثه شده و همچنین بسیار زمان‌بر است، زیرا هر دندان باید به صورت جداگانه بررسی شود.

علاوه بر این می‌تواند کاملا ذهنی و فردی باشد، زیرا دندانپزشکان مختلف مقادیر مختلفی از فشار را به پروب اعمال می‌کنند، در نتیجه تشخیص‌های آنها می‌تواند متفاوت باشد.

در روش جدید، بیماران دهان خود را با مخلوطی از جوهر ماهی مرکب خوراکی، آب و نشاسته ذرت شستشو می‌دهند.

سپس عمل موئینگی باعث می‌شود که مایع به پاکت‌های لثه رفته و حتی پس از شستشو نیز در آنجا بماند.

عمل موئینگی (Capillary action) یکی از پدیده‌های فیزیکی ناشی از نیروهای چسبندگی سطحی است.

سپس یک منبع نور مثل یک پالس لیزر یا یک ال‌.ای‌.دی به لثه‌ها تابانده می‌شود. این کار سبب گرم شدن نانوذرات ملانین جاذب نور در جوهر ماهی مرکب شده و سیگنال صوتی ایجاد می‌کند. این سیگنال توسط مبدل اولتراسوند تشخیص داده شده و تصویری از پاکت را ایجاد می‌کند.

پس از انجام این کار تنها با یک بار مسواک زدن استاندارد می‌توان این جوهر را از روی لثه‌ها پاک کرد.

تاکنون، این فناوری با استفاده از یک مبدل دستی با موفقیت بر روی یک مدل خوک آزمایش شده است. با این حال، در نهایت، محققان امیدوارند بتوانند یک قطعه دندانی را بسازند که سیگنال نور را به تمام دندان‌ها فرستاده و سپس تمام سیگنال‌های صوتی را در یک زمان بخواند.

به این ترتیب، تمام پاکت‌ها می‌توانند همزمان به نمایش در آیند و در مورد ابعاد و عمق آنها، تردیدی وجود نخواهد داشت.

محققان در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش این فناوری جدید بر روی انسانها هستند اگرچه ابتدا باید ترکیب جوهر را اصلاح کرد زیرا در حال حاضر طعم آن تلخ و شور است.

این پژوهش در مجله Dental Research منتشر شده است.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

شما باید آگاهی کامل در مورد اینکه چه نوع ماهی را بخورید و به چه میزان از آن بخورید داشته باشید.


چرا ماهی می‌خوریم؟

ماهی یک منبع پروتئین است. ماهی حاوی چربیهای مفیدی است که موجب کاهش کلسترول شما شده و به سلامتی شما کمک می‌کند. ماهی همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد که ضمن اینکه می‌تواند موجب سلامت قلب شما شود، همزمان می‌تواند موجب تغییرات خلق و خوی شما نیز بشود. ثابت شده است که ماهی یک رژیم غذائی بسیار مهم افرادی است که زندگی طولانی داشته‌اند.


مشکلات مصرف ماهی

همه ماهیان دارای میزان کمی جیوه می‌باشند. وجود مقدار کم جیوه برای اغلب افراد بی‌ضرر می‌باشد، ولی برخی از ماهیان دارای مقدار جیوه بالائی بوده و می‌توانند به جنین ویا نوزاد آسیب برسانند. بنابراین مادران باردار و همچنین مادرانی که به نوزادان خود شیر می‌دهند باید در مقدار و نوع ماهی که می‌خورند دقت کنند. طبق نظر FDA، زنان باردار و کودکان خردسال زیر ۶ سال نباید بیش از دو وعده در هفته ماهی مصرف کنند و باید از ماهیانی استفاده کنند که دارای جیوه کمی می‌باشند.

فوايد و مضرات ماهي مرکب


کدام ماهی‌ها بیشترین جیوه را دارند؟

ماهیهای بزرگ دارای میزان جیوه بیشتری می‌باشند، چرا که این ماهیان دارای طول عمر زیادی بوده و این سبب ازدیاد جیوه در بدن آن‌ها می‌شود. آن‌ها در طول زندگی زمان بیشتری برای تولید جیوه در سطوح بالاتری را دارند.

در زیر مقدار سطوح عمومی جیوه در انواع ماهیان متداول و همچنین میزان مصرف ماهی توسط انسان آورده می‌شود.

ماهیانی که کمترین میزان جیوه را دارند عبارتند از: آنچوی – گربه ماهی – صدف – خرچنگ – شاه میگو – شاه ماهی – کفال – ماهی آزاد – ساردین – کلیکا – میگو – ماهی مرکب – ماکرل – تیلاپیا – قزل آلا – ماهی سفید. خوردن ۲تا ۳ وعده در هفته از این ماهیان (آبزیان) توصیه می‌شود (زنان باردار و کودکان خردسال نباید بیش از ۱۲ انس (۳۵۰ گرم) در ۲ وعده در هفته بخورند)

ماهیانی که دارای جیوه متوسطی می‌باشند عبارتند از: ماهی باس – کپور – کاد – لابستر – ماهی ماهی – اسناپر – ماهی تون (تُن). خوردن ۶ وعده یا کمتر در هر ماه از این آبزیان توصیه می‌شود. (زنان باردار و کودکان خردسال باید از خوردن آن‌ها اجتناب کنند.)

ماهیانی که بیشترین جیوه را دارند عبارتند از: مارلین – کوسه ماهی – اره ماهی – نوعی ماهی تون با عنوان Ahi. همه افراد در تمام سنین باید از خوردن آن‌ها اجتناب کنند. (مهندس منیری، اکولوژیست/پایگاه خبری سلامت نیوز)

منابع:
Food and Drug Adminstration – FDA
National Resource Ddefes council
Center for Disease Control

ارسال نظر

یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 15:20

چهارشنبه 5 آذر 1393 06:34

پنج شنبه 27 آذر 1393 08:43

سه شنبه 7 بهمن 1393 09:58

دوشنبه 31 فروردین 1394 12:47

دوشنبه 4 خرداد 1394 15:16

شنبه 17 مرداد 1394 08:10

ضمیمه این هفته

بیشتر ماهی های مرکب مادامیکه پخت آن بدون روغن زیاد و به روش های سالم باشد حاوی موادمغذی است. ۸۵ گرم از ماهی خام حاوی ۸۰ کالری بوده و ۱۳ گرم پروتئین دارد. همچنین تامین کننده ی ۲۰ درصد از ارزش روزانه برای فسفر، ریبوفلاوین، ویتامین B12 و مقدار کمتری از روی، نیاسین، منیزیم، ویتامین C، کلسیم، آهن و ویتامین B6 است. همچنین براساس انستیتوی پزشکی ماهی مرکب منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است.

امگا ۳ اسیدچرب ضروری بوده که در ماهی و سایر غذاهای دریایی، مغزها و برخی گیاهان یافت می شود. بدن انسان قادر به ساخت آن نبوده، بنابراین باید این اسیدهای چرب را از طریق رژیم غذایی دریافت کرد. مصرف امگا ۳ ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و آرتریت روماتوئید شود. براساس مرکز پزشکی دانشگاه تافتز، همچنین ممکن است باعث تقویت حافظه و بهبود خلق و خو شود.

براساس انستیتوی پزشکی ایالات متحده، مصرف ۱۰۰ گرم از ماهی مرکب حاوی ۶۳۰ میلی گرم از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده که بیشتر از میزان توصیه شده ی ۷ تا ۱۱ گرم در هفته است. این ماهی یکی از بهترین منابع چربی های امگا۳ محسوب می شود.

ماهی مرکب بهتر است با درجه حرارت بالا و مدت کوتاه یا درجه حرارت کم و مدت طولانی پخته شود. اگرچه کالاماری سرخ شده ممکن است لذیذ باشد، اما حاوی مقدار زیادی چربی افزودنی بوده و فواید سلامتی را به حداقل می رساند. بنابراین باید از روش های بهتری برای طبخ این ماهی استفاده کرد.

ماهی مرکب منبعی نسبتا سازگار با محیط زیست و حاوی چربی های امگا ۳ است. بسیاری از مردم امریکا با روش پخت ماهی مرکب آشنایی ندارند و بیشتر از روش سرخ کردن با روغن فراوان استفاده می کنند، بنابراین مصرف این ماهی مقدار امگا ۳ کمی در رژیم غذایی برای آنها فراهم می کند.

فوايد و مضرات ماهي مرکب

ترجمه شده از وب سایت: www.livestrong.com

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

در این راهنما چگونگی مصرف انواع مختلف پروتئین را بیان می‌کنیم تا از سلامتی خود اطمینان پیدا کنید. میزان پروتئین لازم برای بدن شما چقدر است؟ و از چه راهی آن را کسب کنید

هیچ غذای خاصی نمی تواند از سرطان پیشگیری کند اما ترکیب درست غذاها ممکن است تفاوتی ایجاد کند. برای آشنایی با این موارد با ما همراه شوید

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین برای متابولیسم چربی ها، اسیدهای آمینه و کربوهیدرات ها ضروری بوده و برای ساخت اسیدفولیک و […]

میوه انار دانه­ ای یاقوتی و آبدار دارد و طعم تازه آن مخلوطی از طعم ­های ترش و شیرین است. […]

مصرف سبزیجات خام یا افزایش مقدار آن در رژیم غذایی می ­تواند به تلاش شما برای کنترل وزن کمک شایانی […]

چرب، سیر کننده، حاوی مواد مغذی و بسیار چند منظوره؛ مواد غذایی کمی وجود دارد که به اندازه آووکادو شما […]


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

همانطور که همه ما می دانیم مواد غذایی طی فرآیند پخت و پز یا طبخ دستخوش تغییرات بسیار زیادی می شوند ، هر چقدر مواد غذایی به صورت طبیعی تری مصرف شوند نمایه گلایسمی شان کمتر است و هرچقدر عمل فرآوری در آنها بیشتر انجام شود نمایه گلایسمی شان افزایش پیدا می کند. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

فوايد و مضرات ماهي مرکب

می پسندم

0

سایر خبرها

به گزارش سلام خبر، روزنامه شهروند نوشت: … و خروجی روز، مرگ است و ارمغان شب، مرگ؛ که روز، هر لحظه مرده می آورند، با بدن های تکه تکه، دست و پای سوخته، گوشت های پخته، استخوان های سیاه، چشم های از حدقه درآمده و شب، برای آنها، برای شوالیه های قدرتمند مرگ با خیال مرگ و کابوس آن می گذرد… با آوازی غمناک، غمناک خروجی آن روزها هم برای شناسندگان مرگ که در همسایگی مردگان تهرانی خانه …

…> هنگامی که غذاهای مغذی و سالم بخورید، بارداری سالم و بی مشکلی خواهید داشت. مشکلاتی مانند یبوست و سوزش معده با مصرف غذاهای مناسب حل می شوند. این کار به رشد بهتر جنین کمک می کند و از بیماری ها جلوگیری می کند. رژیم غذایی مناسب شامل: – غذاهای غنی از فیبر: مانند سبزیجات، میوه، نان، خرما و … – غذاهای غنی از آهن: مانند ماهی، مرغ، زرده تخم مرغ، کلم بروکلی، عدس، نخود، اسفناج، توت، سویا و …

عصبی جنین ضرر دارد. اگر می خواهید ماهی بخورید، سعی کنید ماهی های غیر چرب و عاری از جیوه مصرف کنید. پنیر نرم: سعی کنید پنیرهای نرم مصرف نکنید. تخم مرغ خام یا نپخته: باید در طول بارداری از خوردن تخم مرغ های خام یا نپخته پرهیز کنید. این مواد باعث مسمومیت غذایی می شوند. صدف خام: از مصرف غذاهایی که حاوی صدف خام هستند مانند سوشی اجتناب …

تمرینات منظم و سخت برای سلامتی و تناسب اندام مفید است اما ممکن است ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را هم بالا ببرد. مطالعات زیادی نشان داده اند تمرینات شدید می تواند به بدن فشار و استرس وارد کند، همچنین ثابت شده که فعالیت بدنی سخت و نیروگیر، می تواند میزان اسید فولیک خون را کاهش داده و به مرور زمان بر سلامت قلب اثر منفی بگذارد. چک کردن وضعیت اسید فولیک می تواند ریسک مشکلات قلبی …

: به نان پاکیزه ای تبدیل می شود که مردمان از آن می خورند تا از حساب فارغ شوند، گوینده ای به او گفت: مردمان در آن روز گرفتارند و به خوردن و نوشیدن نمی توانند بیندیشند! (تفسیر نور الثقلین) البته مصرف جزو امور نسبی است یعنی به خودی خود ناپسند نیست ولی می تواند انسان را به قهقرا بکشاند! یعنی اگر مدیریت نشود در سیر نزولی انسان موثر است. مصرف امری غریزی و جزو ملزومات زندگی است و معیشت بدون آن ممکن …

، یک پدیده شایع است که سبب بروز علائمی چون تهوع، بی خوابی، و مشکلات بینایی می شود. کارشناسان علت بروز میگرن دراین بازه زمانی را استرس، تغییر شرایط آب و هوایی و اختلال در الگوهای خوردن غذا و ساعات خواب می دانند. کارشناسان برای کاهش عوارض ناشی از تغییرات هورمونی، سطح مواد شیمیایی بدن، بر هم خوردن الگوهای خواب و خوراک در حین تعطیلات توصیه می کنند افراد از خواب زیاد خودداری کنند، رژیم غذایی عادی هفتگی …

سطح خاک و مصرف آب های سطحی و زیرزمینی به طور متوسط سالانه پنج تا 10 تن نمک به خاک وارد شده و روند شور شدن خاک تشدید می شود. وی ادامه داد: تولید هر چه بیشتر محصولات کشاورزی از یک سو و محدودیت منابع آب و خاک و نبود زهکشی مناسب از سوی دیگر موجب شده است که هر ساله شور و قلیایی شدن این اراضی افزایش یابد. وی گفت: برخی از اراضی در محدوده پایاب سدهای مهاباد، میاندوآب، ماکو و ارس به …

به استان های دیگر تعبیه شده و در صورت فروش مناسب با هماهنگی صورت گرفته یک وسیله نقلیه پشتیبان مواد خوراکی را به آشپزخانه سیار می رساند. غلامی درباره ایده و نوآوری این شیوه فعالیت گفت: با همسرم در نظر داشتیم در سن کهولت، خودرویی با امکانات یک خانه کوچک خریداری و به کشورهای مختلف سفر کنیم تا اینکه از مهارت همسرم در طبخ غذا استفاده کردم و آشپزخانه سیار راه اندازی شد. وی افزود …

دیابت بیماری مزمنی است که موجب تجمع میزان ناسالمی از قند در خون می شود. دیابت نوع یک بیشتر در میان کودکان شایع است، اما دیابت نوع دو اغلب بزرگسالان (به ویژه بعد از چهل سالگی) را مبتلا می کند. آنچه اتفاقی می افتد در واقع به شرح زیر است: وقتی کودکتان چیزی می خورد آنزیم های گوارشی بدن وی اکثر غذا ها را به قند ساده ای به نام گلوکز تجزیه می کنند، گلوکز منبع اصلی تأمین سوخت بدن است. گلوکز …

بیماری های قلبی و عروقی دارد. در واقع کلسترول بد خون را پایین می آورن دو از کشش دیواره های رگ های خون بدن محافظت می کنند . این هم دلیل دیگری برای این که شکلات بیشتری بخورید ! شکلات مانع از فشار خون بالا می شود. این ماده ی غذایی مانع از بالا رفتن فشار خون می شود. غنی از فلاونوئیدهاست ، در واقع به طور قابل توجهی فشار خون را پایین می آورد و به ثبات فشار خون کمک می کند. شکلات …

گریپ فروت به سالم نگه داشتن کبد کمک زیادی خواهد کرد، و می تواند به عنوان یک میان وعده سالم مورد استفاده باشد. چای سبز چای سبز خود به تنهایی به سوخت و ساز بدن کمک نخواهد کرد اما خوردن آن در بین وعده های غذایی به چربی سوزی بدن شما کمک بسیاری می کند. ادویه جات وترشیجات هر چند که فلفل تند و فلفل قرمزوترشیجات و… قند خون را پایین می آورند و باعث افرایش گرسنگی می شوند اما در زمان کمی فشار زیادی را روی متابولیسم بدن وارد کرده و باعث سوراندن چربی زیادی می شوند. منبع: آرمان …

. به جای مصرف وعده های بزرگ، وعده های کوچک به تعداد زیاد بخورید. غذاهای مناسب در طول بارداری: غذاهای غنی از آهن و پروتئین در سه ماهه سوم بارداری، آهن اضافی برای جلوگیری از کم خونی و خونریزی بیش از حد در طول زایمان لازم است. شما روزانه به 27 میلیگرم آهن نیاز دارد. آهن اضافی و پروتئین را از مواد غذایی مانند گوشت، موز، برنج و تخمه ها دریافت کنید. آمینو اسید موجود در …

خودرو پیکان وانت که در محور کهنوج – بندرعباس در حال تردد بود، 295 کیلو گرم تریاک که به صورت ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کنند. فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته ماموران انتظامی شهرستان در اجرای این رزمایش با هدف احساس امنیت مردم، تامین آسایش و آرامش آنان و مبارزه با مجرمان و هنجار شکنان به مدت دو روز با استفاده از حداکثری امکانات انتظامی شهرستان به اجرا گذاشته شده …

، کاهنده پرفشاری خون، محرک قدرت ایمنی بدن، کاهش دهنده چربی خون و کاهش دهنده تری گلیسریدها اشاره کرد. از عوارض چای چه می دانید؟ چای دارای ماده ای به نام تانن است. این ماده بسیار مدر (ادرارآور) است و به همین خاطر مایعات بدن را دفع کرده و پلاسمای خون غلیط می شود. آنزیم ها در پلاسمای غلیظ نمی تواننند فعالیت کنند و به همین خاطر مواد زاید در بدن انبار شده و موجب بیماری های …

بار در روز انجام دهید. از آسپیرین کودک استفاده کنید: مطالعات نشان داده است که زنان بالای 65 سال که از آسپیرین کودک روزانه استفاده می کنند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند. این دارو کمک به جلوگیری از لخته شدن خون نیز می کند. هدف شما باید مصرف روزانه یک آسپیرین کودک باشد. برای رسیدن به این هدف اول با پزشک تان مشورت کنید تا مطمئن شوید آسپیرین برای شما امن و مناسب است. اگر شما …

از اندازه قلیایی است می تواند به شکل گیری نفخ معده، استفراغ، سوزش سردل و گاز بیش از حد منجر شود. شرایط بد کیسه صفرا هنگامی که کیسه صفرا مسدود شده باشد، موجب شکل گیری نشانه هایی مانند نفخ پس از وعده های غذایی و دیگر نشانه های کیسه صفرای بد می شود. عدم تعادل باکتری های روده هنگامی که غذا و آب مصرف می کنیم، ممکن است باکتری های بد بسیاری را روانه دستگاه گوارش …

، حال تان بهتر می شود. * تا جایی که می توانید کارهایی را که انجام دادن شان به شما استرس وارد می کند، به کسانی که توان کمک کردن به شما دارند واگذار کنید. * با افکار استرس آلودتان رو در رو شوید. آیا وقتی بار دیگر مرورشان می کنید، باز هم فکر می کنید که ارزش تجربه کردن استرس را دارند؟ * استرس باعث بالا رفتن ضربان قلب یا حتی لرزیدن دست های تان می شود. شما با انجام حرکات …

به گزارش آی سبک ، پدیده ای جذاب و البته مغایر با سبک زندگی اسلامی – ایرانی که خیلی ها را برای استفاده از کاربردهای نامتعارف طلا وسوسه کرده است؛ اتفاقی که نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آن به عنوان یک خطر جدی در جامعه یاد می کند و به جام جم می گوید: رواج پدیده های اینچنینی نشانه به وجود آمدن خطر در جامعه است، نشانه تغییری است که آرام آرام در سبک زندگی برخی اعضای جامعه رخ داده و حالا با این حرکت ها خودش را نشان می دهد. پژم …

کشتی از هواداران زیادی برخوردار است. داغستان و ایران شباهت های زیادی با هم دارند. به خاطر وجود مسلمانان زیاد و مسائل دیگر که همگی آنها برایم مهم بود. البته باید این را بگویم که در کنار کشتی، فوتبال هم در ایران و هم در داغستان هواداران خودش را دارد و دیگر مثل گذشته نیست. شاید بتوان گفت فوتبال هواداران بیشتری نسبت به کشتی دارد. به خاطر همین من خودم نگران کشتی هستم که جایگاهش را مثل گذشته ندارد. ایران …

…. برجسته ترین شواهد آسیب ارگان انتهایی ضخیم شدن بخش پمپاژ کننده پایین بطن چپ قلب است. چه تست هایی برای درک بهتر اینکه چرا این شرایط اتفاق افتاده است لازم است؟ تست های متعددی می تواند در ارزیابی فشار خون بالا مفید باشد. سطوح مواد شیمایی خون و بررسی ادرار ممکن است بتواند اختلال زمینه ای در کلیه ها را تعیین کند. اولتراسوند کلیه ای می تواند هر ناهنجاری ساختاری قلبی را مشخص کند که می …

به گزارش افکارنیوز ، در این مطلب شما را با موادی آشنا می کنیم که به عقیده متخصصان تأثیر زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان دارند. لطفاً با ما همراه باشید. به گفته سازمان بهداشت جهانی امروزه سرطان پستان یکی از رایج ترین سرطان ها در بین خانم ها است. به طوری که از هر 8 زن یک زن از این بیماری رنج می برد. باید بدانید که سرطان پستان در بین مردان بین 60 تا 70 ساله نیز دیده می …

چون مرکب مشکی را در آب پخش می کند. با توجه به اینکه خوردن ماهی مرکب از نظر شرع اسلام اشکال دارد، بیشتر این آبزی به خارج صادر می شود و ارزآوری و درآمد خوبی برای کشور، صادرکنندگان و صیادان دارد. ماهی مرکب در کشورهای غیر مسلمان علاوه بر کاربرد در صنایع دارویی به عنوان غذا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. صید ماهی مرکب با وسیله ای به نام گرگور که نوعی قفس سیمی است، انجام می شود. …

ها را جلو بزنید بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه و اثرات بالینی چاقی مشخص شد که ارتباط متناوبی بین تبلیغات مواد غذایی و مصرف مواد غذایی وجود دارد. محققان بیان می کنند که قرار گرفتند در معرض این تبلیغات مانند ” نشانه غذا ” عمل کرده و باعث افزایش هوس خوردن می شود و منجر به انجام عمل خوردن خواهد شد ( حتی اگر بدنتان از نظر فیزیکی گرسنه نباشد ) و وزنتان را بالا می برد پس بهتر …

…. در مهمانی ها رودربایستی را کنار بگذارید و با احترام به میزبان به خاطر شرایط سلامتی خود هم که شده از خوردن مواد غذایی که باعث آسیب به بدن شما می شود، خودداری کنید. میوه بهترین خوراکی برای بیماران در ایام نوروز است. البته در میان آنها میوه های پرکالری نیز وجود دارد و باید کمتر مصرف شود، مانند موز که قند بالایی دارد. از طرفی میوه هایی مانند کیوی، خیار، سیب و …

پسته و مغز گردو که توسط دوره گردها عرضه می شوند، به دلیل اینکه عمدتاً از محصولات آلوده تهیه یا مخلوط شده اند، خودداری کنید. وی تاکید کرد: از خرید و مصرف آجیل های رنگ شده خودداری کنید که در مورد میوه های خشک شده حتما باید دقت شود از میوهای خشک استفاده شود نه به صورت خیس و باید این نوع میوه ها فاقد مواد رنگی باشند. ایمانی یادآورشد: رنگ هایی که برای رنگ کردن تخمه، بادام و سایر انوع آجیل استفاده می شود، عمدتاً غیرمجاز بوده و گاهی حساسیت های شدیدی را در مصرف کننده ایجاد می کند. …

عروقی وابسته به فشار خون بالا، با مصرف مکمل های ویتامین دی و یا مواد غذایی غنی شده با این ویتامین می توان پیشگیری کرد. تعریق بیش از حد: محققان مرکز پزشکی دانشگاه بوستون اعلام کرده اند که تعریق بیش از حد یکی از اولین نشانه های کمبود ویتامین دی است. تعریق معمولا زمانی اتفاق می افتد که درجه حرارت بدن بالاتر از 98.6 باشد. این نوع تعریق مفید بوده و منجر به آزاد شدن سموم از بدن می شود ولی …

اینکه خوردن سمنو باعث رشد جسمی و ذهنی کودکان می شود، عنوان کرد: استفاده از این ماده غذایی تاثیر بسزایی در درمان عوارضی همچون ریوی، کمبود وزن، وجود فسفات در ادرار، سوءهاضمه، پادرد، مخملک، تب برفکی، نامنظم شدن ضربان قلب، دیابت، ریزش مو، یبوست و زخم های قرنیه دارد. نگاری ادامه داد: درمان مشکلاتی چون واریس، بی خوابی، پرکاری تیروئید، وجود خون در ادرار، زخم ها، فلج شدن، عفونت در بدن، بری بری …

دو شیرینی بعد از خرما می توانند تأمین کننده قند خون از دست رفته در ایامی همچون ماه مبارک رمضان باشند. اما باید بگوییم که صنایع دستی و مواد خوراکی همدان به عنوان سوغات استان همدان همواره در سبد سوغات گردشگران داخلی و خارجی جای داشته و تنوع سوغاتی های همدان همواره موجب جذب گردشگران زیادی شده که با توجه به تنوع این صنایع و معرفی بیش از پیش آنها به دنیا و ثبت هر کدام از سوغاتی های همدان در فهرست آثار ملی می تواند زمینه مناسبی برای جذب بیشتر گردشگران به سمت استان همدان شود. …

همراه گاما گلوبولین تزریق شود. سپس دومین نوبت بین 1 تا 2 ماهگی و نوبت سوم در 6 ماهگی تزریق می گردد . هپاتیت C چیست ؟ اغلب افراد مبتلا به هپاتیت C هیچ نشانه ای از بیماری ندارند و پس از سال ها با بروز آسیب های جدی در کبدشان به بیماری خود پی می برند. ویروس هپاتیت C از طریق تماس مستقیم با خون انسان و دیگر مایعات بدن انتقال می یابد. بزرگسالان ممکن است با تزریق وریدی مواد …

آسیب می رساند؟ پزشک مصرف کرم استروئید را برای درمان اگزمای نوزاد تجویز می کند. کرم های استروئید اگر به درستی استفاده شوند گزینه های خوبی هستند. عوارض جانبی این کرم ها نازک کردن پوست می باشد اگر برای مدت زمان طولانی استفاده شوند اما هیچ مدرکی بر ماندگاری نازکی پوست وجود ندارد. استفاده از کرم استروئید مناسب بر اساس شدت اگزما بسیار مهم است. استروئید همیشه باید تحت نظارت پزشک تجویز شود …

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

فوايد و مضرات ماهي مرکب

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

فوايد و مضرات ماهي مرکب
فوايد و مضرات ماهي مرکب
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *