فوايد روغن زيتون براي سياهي دور چشم

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

سیاهی دور چشم اغلب به عنوان حلقه یا سایه‌ی دور چشم نیز شناخته می‌شود. برای رفع سیاهی دور چشم باید اول دلایل آن را بشناسید. دلایل اصلی ایجاد این حلقه‌ در دور چشم‌ها را می‌توان عوامل ارثی، بالا رفتن سن، خشکی پوست، گریه‌های طولانی‌مدت، ساعات طولانی کار مقابل کامپیوتر، استرس‌ روانی و فیزیکی، کم‌خوابی و رژیم غذایی نامناسب دانست که هم مردان و هم زنان را در گروه‌های سنی مختلف درگیر می‌کند.

برای آشنایی با درمان سیاهی دور چشم همراه این مقاله از «چطور» باشید.

حلقه‌های تیره‌ی دور چشم، مشکل پوستی جدی و مهمی نیستند اما باعث می‌شوند تا افراد خسته، بی‌حوصله، بیمار و پیرتر به نظر برسند، شما می‌توانید به سادگی و با به کارگیری برخی از درمان‌های خانگی از شر حلقه‌های دور چشم خلاص شوید. در ادامه ۱۰ راهکار را برای از بین بردن سریعِ این حلقه‌ها بیان می‌کنیم.

روغن بادام، ترکیبِ طبیعیِ فوق‌العاده‌ای برای رفع سیاهی دور چشم است. چرب کردن اطراف چشم با روغن بادام به حذف این حلقه‌های چشمی کمک می‌کند، علاوه بر روغن بادام باید از ویتامین E هم برای حذف این حلقه‌ها استفاده کنید.

خیار خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ی جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد.

دوره مقدماتی php

سیب‌زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد و به روشن کردن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم و از بین بردن پف چشم‌ها کمک می‌کند.

گل رز ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای جوان‌سازی پوست دارد و چشم‌های خسته را تسکین می‌دهد. با توجه به خاصیت جمع‌کنندگی و قابض بودن آن می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده‌ی پوست به کار گرفته شود.

گوجه‌فرنگی خاصیت سفیدکنندگی دارد و تا حد زیادی به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

ویتامین ‌‌C موجود در آب‌ لیمو به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی به برطرف کردن تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

توجه: اگر آب‌ لیمو باعث احساس سوزش روی پوست‌تان می‌شود از مصرف آن خودداری کنید.

ماساژ دادن دور چشم با روغن نارگیل روشی مؤثر و طبیعی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم است. با توجه به خاصیت مرطوب‌کنندگی این روغن، استفاده از آن باعث نرمی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی است و خطوط زیر چشم را محو می‌کند.

کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای از طریق کوچک‌ کردن رگ‌های خونی و کاهش احتباس مایعات موجب از بین رفتن حلقه‌های دور چشم و پف چشم می‌شوند. بخصوص تانین موجود در چای باعث کاهش تورم و تغییر رنگ پوست می‌گردد.

توجه: مراقب باشید چای وارد چشم‌تان نشود.

کمپرس سرد موجب انقباض رگ‌های خونی زیر چشم شده و به کاهش پف چشم و حذف حلقه‌های دور چشم کمک می‌کند.

زردچوبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که به کوچک شدن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. همچنین پوست اطراف چشم را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند.

برگرفته از : top10homeremedies.com

 

تزریق چربی به زیر چشم آیا روش درست و خوبیه!؟

سلام دوستان من از بچگی زیر چشام سیاهه چطور میتونم استفاده کنم ک برای همیشه بره

سلام
می‌تونید مدتی از روش‌هایی که خدمت‌تون معرفی کردیم استفاده کنید. در صورتی که از نتیجه رضایت نداشتید، درمان‌های پزشکی هم میتونن در این زمینه کمک‌تون کنند.

سلام منظورتون روغن بادام تلخ یا شیرینه؟

سلام‌میشه از روغن بادام تلخ هم استفاده کرد؟

سلام
بله میشه

سلام من قبلا که از گوشی خیلی استفاده میکردم باعث میشد خواب از سرم بپره و دیر بخوابم و باعث میشد تا زیر چشم هام خیلی سیاه شه و خیلی بد میشد
تا اینکه کلا موبایل و کامپیوتر رو گذاشتم کنار خیلی بهتر شده و تیرگی خیلی خیلی کمرنگی داره
لطفا راهنماییم کنین مرسی

سلام دوست گرامی
کم‌خوابی می‌تونه یکی از دلایل ایجاد حلقه‌های سیاه اطراف چشم بشه. نور آبی صفحات الکترونیکی باعث میشه ترشح ملاتونین در بدن شما دچار اختلال بشه و درنتیجه خواب‌تون نبره و دچار کم‌خوابی بشید. برای پیشگیری از همه‌ی اینها، بهتره شبها کمتر از وسایل الکترونیکی استفاده کنید.

مرسی عزیزم

سلام من قبلا که از گوشی خیلی استفاده میکردم باعث میشد خواب از سرم بپره و دیر بخوابم و باعث میشد تا زیر چشم هام خیلی سیاه شه و خیلی بد میشد
تا اینکه کلا موبایل و کامپیوتر رو گذاشتم کنار خیلی بهتر شده و تیرگی خیلی خیلی کمرنگی داره
دیشب تا ساعت ۳ از گوشی استفاده کردم و صبح بیدار شدم و با دیدن تیرگی زیر چشمهام ناراحت شدم
خیلی بده این که نتونی به مدت زیاد از موبایل استفاده کنی
لطفا راهنماییم کنین مرسی

استفاده از خیار و سیب زمینی زود تر جواب میده
اما اگه یکم وقت بزارید و هرشب قبل از خواب با مقدار خیلی کمی روغن بادام پوست دور چشم رو ماساژ بدید به مرور سیاهی برطرف میشه و از چین و چروک هم جلوگیری می کنه
(من خودم از روغن بادام استفاده کردم و راضی بودم)

با تشکر از شما

سلام زهرا جان
تشکر از شما که اطلاعات‌تون رو باهامون به اشتراک گذاشتید.

سلام میگن یکی از عوامل اصلی نارسایی های کلیوی و ارثیه ‌. منم یک کلیه دارم بخاطر سرطان و مادرمم زیر چشاش کلا سیاهه (ارثی) . بنظرتون بهترین روش برای من کدومه

سلام
متأسفانه مطمئن نیستم کدوم روش برای شما میتونه بهتر عمل کنه. پیشنهاد میکنم به ترتیب شماره‌گذاری‌ها و با توجه به اینکه دسترسی‌تون به کدوم ماده راحتتره، روش‌ها رو امتحان کنید تا مناسب‌ترین‌شون رو پیدا کنید.

ممنون از مطالب مفیدتون ، خیلی خوب بود ، فقط اگر زمان استفاده رو میفرمودید بهتر بود یعنی تا چه مدتی مثلا باید از روغن بادوم استفاده بشه یا اینکه دائمی هست ؟
یک مقدارم البته فکر میکنم به عوامل ژنتیک هم ارتباط داره سیاهی دور چشم ولی امیدوارم با این روشها خوب بشه ، ممنون

سلام
باعث خوشحالیه که این مطلب مورد رضایت‌تون بوده.
درسته عوامل ژنتیکی هم توی سیاه شدن اطراف چشم تأثیر داره.
زمان تأثیرگذاری این روش‌ها به پارامترهای مختلفی بستگی داره به همین خاطر صحبتی از زمان نشده. در هر صورت بهتره تا زمانی که نتیجه می‌گیرید، اونها رو ادامه بدید.

با سلام و خدا قوت به تمامی شما عزیزان
مطالب شما مفید هست و هر روز را مطالعه می کنم
متشکرم


ماسكی برای ‌زيبايي چشم

حلقه‌هاي سياهي كه گاهي اطراف چشم مشاهده مي‌‌كنيم، در واقع مويرگ‌هاي خوني هستند كه هاله‌اي سياه به وجود مي‌‌آورند. علل زيادي از جمله آلرژي، ناراحتي‌هاي كليوي، استعمال دخانيات، كم‌خوني و… در بروز سياهي دور چشم موثر هستند.

 

براي رها شدن از اين سياهي لازم است؛ يك قاشق غذاخوري روغن زيتون را به همراه 2 گرم نمك، مخلوط كنيد سپس با دقت كامل به زير چشم خود بماليد و مواظب باشيد كه اين محلول داخل چشم‌تان وارد نشود.

 

بعد از حدود 45 دقيقه، آن را با آب ولرم و صابون به آرامي بشوييد. از اين محلول به مدت يك هفته و به فاصله يك ماه، يك روز در ميان استفاده كنيد و نتيجه آن را ببينيد.

منبع: مجله زیبایی


 

موبایل

 

 

 


سیاهی دورچشم

درمانگران طب رایج و طب سنتی در جهان دلایل مختلفی برای تیرگی دور چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم سراغ دارند. برخی از آن‌ها خستگی، كار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب را دلیل بروز این مسئله می‌دانند و گروهی خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های كلیوی را عامل بروز این تیرگی‌ها معرفی می‌كنند و متناسب با علت به‌وجود آمدن این تیرگی، نسخه‌هایی را جهت درمان ارائه می‌كنند.

 

 

با وجود این نسخه‌ها و شیوه‌های درمانی عمومی و بدون خطری وجود دارد كه بسیاری از درمانگران طب‌های سنتی و طبیعی از آن برای تسكین و تعدیل سیاهی و كبودی دور چشم استفاده می‌كنند. در این‌جابرخی از این نسخه‌های طبیعی را با هم مرور می‌كنیم.

 

تاثیر چای كیسه‌ای را دست‌كم نگیرید

 

یكی از روش‌های خانگی برای بهبود كبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای كیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای كیسه‌ای به محض آن‌كه كیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌تان بگذارید. بهتر است از 2چای كیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده كنید و اجازه دهید تا به‌مدت 20دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به نام «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌كند. می‌توانید چای كیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداكثر ظرف مدت 24 ساعت آن را مصرف كنید.

 

بادام و لیموترش كمك می‌كنند

 

یكی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور كافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با كمك روغن بادام تلخ كه با اندكی آب لیموترش تازه تركیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با كمك این روغن علاوه بر آن‌كه به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم كمك می‌كند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌كند.

 

مواظب چشم‌های‌تان باشید

 

یكی دیگر از روش‌هایی كه به تسكین و بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و كار زیاد كمك می‌كند، استفاده از ماسك خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسك كافی است؛ یك خیار را با پوست یا بدون پوست رنده كنید و آن را درون 3 تا 4 قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس كنید. سپس این تركیب را روی پلك‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت 15دقیقه به همین صورت بماند. نكته مهم آن است كه خیار را به‌خوبی بشویید و مراقب باشید كه پلك‌ها را به‌خوبی ببندید تا آب این ماسك وارد چشم‌های‌تان نشود. سپس این ماسك را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورت‌تان را با آب نسبتا خنك بشویید.

 

گلاب درمانگر

 

یكی از ساده‌ترین و كاربردی‌ترین نسخه‌های خانگی برای از بین‌بردن پف زیر چشم استفاده از یك دستمال نخی تمیز و آغشته كردن آن به گلاب است. این دستمال را روی صورت‌تان بیندازید، به‌گونه‌ای كه چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به‌خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یك‌بار درصورت نیاز با كمك اسپری، مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تكرار این روش به‌مدت یك هفته به شما كمك می‌كند كه برای مدت‌ها از شر پف زیر چشم‌تان راحت شوید. علاوه بر این در طول هفته از مصرف بیش از اندازه نمك نیز پرهیز كنید زیرا نمك موجب حفظ مایعات در بافت‌های بدن شده و در نهایت منجر به بروز پف در نواحی مختلف از جمله زیر چشم می‌شود.

 

نعنا هم می‌تواند مفید باشد

 

استفاده از كمپرس عصاره برگ‌های نعنا تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا كه از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است كه 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت كم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف كرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته كرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و درصورتی كه امكان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند.

 

موز و انار بخورید

 

برای از بین بردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم علاوه بر رعایت نسخه‌های خانگی ذكر شده باید به توصیه‌های زیر نیز توجه كنید.

 

در طول شبانه روز 8 ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی‌خوابی یكی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است.

 

مصرف سبزی‌ها به‌ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و كاهو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

نوشیدن آب در طول روز را فراموش نكنید. دریافت میزان كافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسكین تیرگی دور چشم كمك می‌كند.

 

میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراكی‌ها برای بهبود كبودی دور چشم محسوب می‌شوند.

منبع: برترین ها

یکی از نگرانی های افراد امروزه رفع چروک و گودی زیر چشم می باشد زیرا وجود این عوامل در اطراف چشم شما باعث می شود پیر تر از سن واقعی خود و خسته به نظر برسید. در این مطلب به معرفی و آموزش طرز تهیه ۴ ماسک دور چشم خواهیم پرداخت.

یکی از قسمت های حساس صورت چشم ها و پوست دور چشم می باشد که مراقبت و حفظ سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب به معرفی ۴ ماسک دور چشم طبیعی برای رفع چروک و سیاهی دور چشم می پردازیم. امیدواریم با استفاده از این ماسک های طبیعی دور چشمی شاداب و روشن داشته باشید.

پوست زیر چشم شما بسیار حساس و ظریف می باشد این بخش از بدن به مراقبت زیادی نیاز دارد شما برای رفع سیاهی زیر چشم، پف و یا چین و چروک های اطراف چشم با استفاده از مواد موجود در منزل ماسک های طبیعی و کارآمد تهیه کرده و از آن ها استفاده کنید.

    

وجود چین و چروک و یا گودی زیر چشم باعث می شود که شما خسته به نظر برسید و همچنین باعث می شود سن شما بیشتر به نظر برسد از این رو وجود این مشکلات در پوست اطراف چشم شما باعث ایجاد نگرانی می شود. استفاده از ماسک دور چشم طبیعی باعث می شود پوست دور چشم شما صاف شده و گودی و یا سیاهی زیر چشم شما از بین برود. شما می توانید همچنین با داشتن خواب کافی سیاهی زیر چشم خود را از بین ببرید. تا پایان با معرفی چهار ماسک عالی برای دور چشم همراه ما باشید.

برگ های نعناع دارای ویژگی خنک کنندگی می باشند که خستگی چشم های شما را رفع می کنند. علاوه بر این نعناع دارای ویژگی های ضد تورمی و آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند سیاهی و یا گودی زیر چشم شما را به حداقل برساند.

گوجه فرنگی ها دارای ویژگی های مرطوب کننده می باشد و می توانند برای رفع گودی زیر چشم مورد استفاده قرار گیرند. گوجه فرنگی ها دارای ویتامینA ,B, و مواد معدنی می باشد و به همین دلیل می توانند سلول ها را بازسازی کرده و سوخت و ساز سلولی را فعال سازد. لیمو یک ضد عفونی کننده طبیعی می باشد و از اختلالات و حساسیت های پوستی پیشگیری می کند. لیموها همچنین می توانند برای منافذ باز پوستی مورد استفاده قرار گیرند. این میوه همچنین می تواند برای رفع لک و پیس مورد استفاده قرار گیرد.

گودی زیر چشم به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد گردد. علاوه بر استرس و خواب ناکافی که ممکن است رنگ پوست زیر چشم های شما را تغییر دهند عوامل جدید دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث ایجاد گودی زیر چشم شما شوند. سیگار کشیدن، الکل و قهوه و کم آبی بدن می تواند باعث ایجاد گودی زیر چشم شوند. اکثر اوقات گودی زیر چشم به دلیل خواب ناکافی و استرس می باشد به همین دلیل داشتن خواب آرام و کافی به طور معجزه آسا باعث رفع تیرگی زیر چشم می شود. اما گاهی اوقات گودی زیر چشم برای مدت زیادی باقی می ماند حتی با وجود خواب کافی! در این قسمت یک ماسک طبیعی دور چشم که برای درمان گودی زیر چشم موثر می باشد را برای شما آورده ایم. لیموها دارای مقادیر زیادی ویتامین های B,C, ریبوفلاوین، فسفر، منیزیم، پروتئین و کربوهیدرات می باشند. ویتامین C موجود در میوه های زرد رنگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. روغن بادام نیز حاوی ویتامینE،D مواد معدنی مثل منیزیم، کلسیم و سطوح بالای چربی می باشد.

سیب زمینی برای پوست شما فوق العاده عالی می باشد. برای رفع اکثر مشکلات پوستی که ما با آن ها سر و کار داریم می تواند مثل یک معجزه رفتار کند. این سبزی همچنین می تواند خون را تصفیه کند، موها و ناخن ها را تقویت کرده و چروک های زیر چشم را رفع کند. سیب زمینی ها منبع خوبی از ویتامین A، بتا کاروتین و آنتی اکسیدان ها می باشد. منبع غذایی مهمی که پوست شما به آن نیاز دارد در سیب زمینی وجود دارد. روغن زیتون نیز علاوه بر فواید فراوان برای مو باعث رفع گودی زیر چشم نیز می شود. روغن زیتون می تواند به عنوان ماسک برای رفع چروک دور چشم، درمان آکنه، مرطوب سازی پوست، تصفیه پوست و مرطوب سازی لب های خشکیده مورد استفاده قرار گیرند.

می توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک گودی و یا پف زیر چشم را رفع خواهد کرد. و چروک های دور چشم را از بین می برد.

در این مطلب با آموزش طرز تهیه ۴ ماسک دور چشم آشنا شدید شما با استفاده از این ماسک ها می توانید از شر چروک و گودی زیر چشم خود رهایی یابید. برای مشاهده آموزش طرز تهیه انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقش انجیر خشک در لاغری x بخوانید...