خواص روغن زيتون براي دور چشم

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


روغن زیتون که یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و می تواند خطر بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهد.

یونان دارای بالاترین میزان مصرف روغن زیتون در جهان است، یونانی ها به طور متوسط ​​24 لیتر به ازای هر فرد در سال روغن زیتون مصرف می کنند. اسپانیایی ها و ایتالیایی ها به ترتیب با 15 و 13 لیتر به ازای هر نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

روغن زیتون نوعی چربی است که از فشردن میوه ی درخت Olea europaea به دست می آید و از آن در لوازم آرایشی، دارو و پخت و پز استفاده می شود.

روغن زیتون فوق بکر یا فرا بکر (Extra virgin)

از اولین مرحله پرس کردن زیتون پس از برداشت محصول بدست می آید. این نوع روغن زیتون شفاف است و طعم قوی دارد. در تولید این روغن زیتون از گرما و یا مواد شیمیایی استفاده نمی شود؛ بنابراین سالم ترین و پرفایده ترین نوع روغن زیتون است.

دوره مقدماتی php

روغن زیتون خالص یا بکر (virgin)

نوع دیگری از روغن زیتون است که در تهیه آن نیز از گرما یا مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. ولی درجه اسیدی بودن این نوع بیشتر است و از پرس کردن زیتون در مرحله نخست تهیه نمی‌شود.

روغن زیتون معمولی

در مرحله سوم پرس کردن زیتون و با کمک فرایندهای شیمیایی و گرمایی بدست می‌آید.

روغن زیتون خالص یا تصفیه شده

روغن زیتون خالص ترکیبی از روغن زیتون باکره و روغن زیتون است که تصفیه شده اند.

2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید.

از این درمان هر روز هفته استفاده کنید.

در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد محافظت می کند. روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.

روش استفاده

کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند.

توجه: اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند.

جای جوش می تواند به رنگ های قهوه ای، صورتی یا ق باشد، خوشبختانه با استفاده از روغن زیتون می توان لکه های ناشی از جای جوش را به راحتی از ین برد.

روش استفاده

1- هر شب مقداری روغن زیتون را به آرامی بر روی جای جوش ها به صورت دایره ای ماساژ دهید پس از چهار تا پنج دقیقه ماساژ، اجازه دهید روغن پنج دقیقه دیگر روی پوست صورت بماند. حالا یک یک کاسه آب داغ را آماده کنید و 10 دقیقه بر روی آن بخور بدهید پس از آن عرق صورت را پاک کنید این کار جای جوش را پس از مدتی از بین می برد.

2- یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری سودا ترکیب کنید و مخلوط را به صورت دایره ای بر روی جای جوش ها بمالید. پس از دو تا سه دقیقه مخلوط را با یک حوله ی گرم و مرطوب پاک کنید.

3- پنج قطره روغن زیتون و سه قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی جای جوش ها بمالید.

روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست عمل می کند.

روش استفاده

1/3 فنجان ماست را با 1/4 فنجان عسل و 2 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با پنبه از مخلوط بردارید و بر روی آرایش صورت بمالید تا آرایش را پاک کند.

شما همچنین می توانید پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

برای اینکه چروک پوست صورت را کاهش دهید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

روش استفاده

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک دریا ترکیب کنید و ترکیب را در مناطقی از پوست که خشک و خشن و چروک شده اند بمالید.

روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

روغن زیتون خشکی لب را درمان می کند.

روش استفاده

شکر قهوه ای قهوه ای، چند قطره روغن زیتون و آب یک تکه لیموترش را با هم ترکیب کرده و بر روی لب ها بمالید. پنج دقیقه بعد پاک کنید و با آب بشویید.

اگر پاشنه های ترک خورده دارید بهتر است برای درمان آن روغن زیتون را امتحان کنید. پاشنه های خود را با استفاده از آب لیمو تمیز کنید و روغن زیتون را به خوبی برای رطوبت رسانی بر روی آن بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بر روی پا بماند.

اگر هر شب دور چشم خود را با روغن زیتون برای چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با دستمال مرطوب پاک کنید پس از مدتی تیرگی دور چشم شما درمان می شود. علاوه بر این چروک های دور چشم هم کاهش پیدا می کنند.

روغن زیتون به مدت چندین هزار سال است که در کشورهای مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون را علاوه بر استفاده برای پخت و پز و سالاد می توان برای ماساژ بدن استفاده کرد.

ماساژ روزانه پوست بدن با روغن زیتون یک راه عالی برای مبارزه با خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. یک کپسول ویتامین ای را به 1/2 فنجان روغن زیتون اضافه کنید و با استفاده از حرکات دایره ای بر روی پوست بدن ماساژ دهید.

ماساژ بدن با روغن زیتون باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. شما می توانید 1/2 فنجان روغن زیتون فرا بکر را بر روی منطقه ی مورد نظر ماساژ دهید.

ماساژ سر با روغن زیتون علاوه بر درمان شوره سر باعث می شود که موهایی سالم و شفاف تر داشته باشید. 1/2 فنجان روغن زیتون فوق بکر را با 5 قطره اسانس اسطوخدوس یا گل رز ترکیب کنید و به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید، پس از 10 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

در طول 50 سال گذشته مطالعات زیادی بر روی روغن زیتون انجام شده است، نتایج این تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، سکته مغزی و هایپرلیپیدمی (سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالا ) را کاهش می دهد. برخی از افراد از روغن زیتون برای درمان یبوست، دیابت و بیماری کیسه صفرا نیز استفاده می کنند.

تحقیقات نشان داده که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ زودرس ناشی از آن را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده افراد سالمندی که به طور مرتب روغن زیتون را برای پخت و پز و سالاد استفاده می کنند خطر سکته مغزی در آن ها 41٪ کمتر از کسانی است که روغن زیتون مصرف نمی کنند.

سکته در افراد مسن رایج است و روغن زیتون یک راه ارزان وبرای پیشگیری از آن است.

بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود.

اما توجه داشته باشید که خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

تحقیقات نشان داده که روغن زیتون می تواند با اثر بر روی سلول های سرطان سینه آن ها را از بین ببرد و به درمان سرطان کمک کند.

مطالعات در دانشگاهی در ژاپن نشان داده که روغن زیتون با کاهش غلظت کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده که میزان ابتلا به بیماری آلزایمر در کشورهای مدیترانه ای که مصرف بالای روغن زیتون دارند پایین تر از کشور های دیگر است.

محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا نشان دادند که اجزای روغن زیتون می توانند از پانکراتیت حاد جلوگیری کنند.

تحقیقات محققان در دانشگاه مون سستر تونس و دانشگاه شاه سعود عربستان سعودی نشان می دهد که روغن زیتون از استرس اکسیداتیو کبد جلوگیری می کند.

کولیت بیماری ای است که سبب التهاب روده بزرگ می شود. دانشمندان می گویند مصرف بیشتر روغن زیتون می تواند به درمان کولیت اولسراتیو کمک کند.

محققان می گویند که روغن زیتون انرژی را افزایش می دهد بنابراین برای درمان افراد مبتلا به خستگی مزمن بسیار مفید می باشد.

تحقیقات نشان داده که رشد نوزادانی که مادران آن ها در دوران بارداری از روغن زیتون استفاده کرده اند بهتر است.

ویتامین ای موجود در روغن زیتون علاوه بر اینکه به رشد نوزاد کمک می کند باعث افزایش شیر در مادر می شود.

روغن زیتون نه تنها اسیدهای چرب ضروری لازم برای رشد نوزاد را فراهم می کند بلکه نسبت اسید لینولئیک به اسید لینولنیک (اسید های چرب ضروری) آن شبیه شیر مادر است.

خانم بارداری باید برای مصرف هرگونه مواد غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

استفاده از روغن زیتون در غذاها ممکن است باعث آلرژی در بعضی افراد شود. کودکان، خانم های باردار و افرادی که فشار خون بالا و دیابت دارند نباید بدون مشورت با پزشک خود از روغن زیتون در غذاها استفاده کنند.

اگر شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر را با آب یک لیموترش و یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و 3 تا 4 هفته صبح ناشتا بنوشید علاوه بر کمک به کاهش وزن و پاکسازی دستگاه گوارش می تواند باعث درمان سلولیت شود.

یکی از نگرانی های افراد امروزه رفع چروک و گودی زیر چشم می باشد زیرا وجود این عوامل در اطراف چشم شما باعث می شود پیر تر از سن واقعی خود و خسته به نظر برسید. در این مطلب به معرفی و آموزش طرز تهیه ۴ ماسک دور چشم خواهیم پرداخت.

یکی از قسمت های حساس صورت چشم ها و پوست دور چشم می باشد که مراقبت و حفظ سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب به معرفی ۴ ماسک دور چشم طبیعی برای رفع چروک و سیاهی دور چشم می پردازیم. امیدواریم با استفاده از این ماسک های طبیعی دور چشمی شاداب و روشن داشته باشید.

پوست زیر چشم شما بسیار حساس و ظریف می باشد این بخش از بدن به مراقبت زیادی نیاز دارد شما برای رفع سیاهی زیر چشم، پف و یا چین و چروک های اطراف چشم با استفاده از مواد موجود در منزل ماسک های طبیعی و کارآمد تهیه کرده و از آن ها استفاده کنید.

    

وجود چین و چروک و یا گودی زیر چشم باعث می شود که شما خسته به نظر برسید و همچنین باعث می شود سن شما بیشتر به نظر برسد از این رو وجود این مشکلات در پوست اطراف چشم شما باعث ایجاد نگرانی می شود. استفاده از ماسک دور چشم طبیعی باعث می شود پوست دور چشم شما صاف شده و گودی و یا سیاهی زیر چشم شما از بین برود. شما می توانید همچنین با داشتن خواب کافی سیاهی زیر چشم خود را از بین ببرید. تا پایان با معرفی چهار ماسک عالی برای دور چشم همراه ما باشید.

برگ های نعناع دارای ویژگی خنک کنندگی می باشند که خستگی چشم های شما را رفع می کنند. علاوه بر این نعناع دارای ویژگی های ضد تورمی و آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند سیاهی و یا گودی زیر چشم شما را به حداقل برساند.

گوجه فرنگی ها دارای ویژگی های مرطوب کننده می باشد و می توانند برای رفع گودی زیر چشم مورد استفاده قرار گیرند. گوجه فرنگی ها دارای ویتامینA ,B, و مواد معدنی می باشد و به همین دلیل می توانند سلول ها را بازسازی کرده و سوخت و ساز سلولی را فعال سازد. لیمو یک ضد عفونی کننده طبیعی می باشد و از اختلالات و حساسیت های پوستی پیشگیری می کند. لیموها همچنین می توانند برای منافذ باز پوستی مورد استفاده قرار گیرند. این میوه همچنین می تواند برای رفع لک و پیس مورد استفاده قرار گیرد.

گودی زیر چشم به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد گردد. علاوه بر استرس و خواب ناکافی که ممکن است رنگ پوست زیر چشم های شما را تغییر دهند عوامل جدید دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث ایجاد گودی زیر چشم شما شوند. سیگار کشیدن، الکل و قهوه و کم آبی بدن می تواند باعث ایجاد گودی زیر چشم شوند. اکثر اوقات گودی زیر چشم به دلیل خواب ناکافی و استرس می باشد به همین دلیل داشتن خواب آرام و کافی به طور معجزه آسا باعث رفع تیرگی زیر چشم می شود. اما گاهی اوقات گودی زیر چشم برای مدت زیادی باقی می ماند حتی با وجود خواب کافی! در این قسمت یک ماسک طبیعی دور چشم که برای درمان گودی زیر چشم موثر می باشد را برای شما آورده ایم. لیموها دارای مقادیر زیادی ویتامین های B,C, ریبوفلاوین، فسفر، منیزیم، پروتئین و کربوهیدرات می باشند. ویتامین C موجود در میوه های زرد رنگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. روغن بادام نیز حاوی ویتامینE،D مواد معدنی مثل منیزیم، کلسیم و سطوح بالای چربی می باشد.

سیب زمینی برای پوست شما فوق العاده عالی می باشد. برای رفع اکثر مشکلات پوستی که ما با آن ها سر و کار داریم می تواند مثل یک معجزه رفتار کند. این سبزی همچنین می تواند خون را تصفیه کند، موها و ناخن ها را تقویت کرده و چروک های زیر چشم را رفع کند. سیب زمینی ها منبع خوبی از ویتامین A، بتا کاروتین و آنتی اکسیدان ها می باشد. منبع غذایی مهمی که پوست شما به آن نیاز دارد در سیب زمینی وجود دارد. روغن زیتون نیز علاوه بر فواید فراوان برای مو باعث رفع گودی زیر چشم نیز می شود. روغن زیتون می تواند به عنوان ماسک برای رفع چروک دور چشم، درمان آکنه، مرطوب سازی پوست، تصفیه پوست و مرطوب سازی لب های خشکیده مورد استفاده قرار گیرند.

می توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک گودی و یا پف زیر چشم را رفع خواهد کرد. و چروک های دور چشم را از بین می برد.

در این مطلب با آموزش طرز تهیه ۴ ماسک دور چشم آشنا شدید شما با استفاده از این ماسک ها می توانید از شر چروک و گودی زیر چشم خود رهایی یابید. برای مشاهده آموزش طرز تهیه انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


خواص روغن نارگیل خوراکی خواص روغن نارگیل برای دندان خواص روغن نارگیل برای ابرو خواص روغن نارگیل در طب سنتی  یکی از غنی ترین منابع روغن اشباع به شمار رفته و حدود ۹۰% از اسیدهای چرب موجود در آن، به حالت اشباع می باشند. هر چند در گذشته روغن نارگیل به دلیل برخورداری از مقادیر بالای چربی اشباع، ماده ای مضر محسوب می شد، اما داده های جدید نشان می دهد که چربی های اشباع بی ضرر هستند.

 

 

 


خواص روغن نارگیل در پیشگیری از بیماری‌های قلبی

 


یکی دیگر از خواص روغن نارگیل باید  به تاثیر آن در پیشگیری از بیماری های قلبی اشاره نمود. همان گونه که در بخش بعد هم اشاره خواهد شد، روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب می باشد و همین مسئله سبب ایجاد یک باور غلط در بین عموم مردم شده است، مبنی بر اینکه روغن نارگیل برای سلامت قلب مضر است. اما باید دانست که بر خلاف نظر رایج در جامعه، روغن نارگیل برای قلب مفید است. این روغن حاوی ۵۰% اسید لائوریک است که به پیشگیری از انواع و اقسام بیماری‌های قلبی مثل بالا بودن کلسترول و فشارخون، کمک می‌کند. چربی‌های اشباع موجود در روغن نارگیل مثل چربی اشباعی که در سایر روغن‌های گیاهی موجود است، مضر نیستند و به بالا بردن کلسترول بد کمک نمی‌کنند. همچنین ایجاد آسیب‌دیدگی در شریان‌ها را کاهش داده و در نتیجه به پیشگیری از تصلب شریان کمک می‌کند.

 


خواص روغن نارگیل در کاهش کلسترول خون

 


روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع است. چربی های اشباع میزان کلسترول خوب (HDL) را افزایش داده و کلسترول بد (LDL) را به سطح بی خطر می رسانند. نتایج یک پژوهش در این زمینه نشان می دهد، مصرف روغن نارگیل و یا روغن سویا سبب کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب می گردد؛ همچنین شدت تغییرات ناشی از مصرف روغن نارگیل بیش از روغن سویا می باشد. مطالعات صورت گرفته بر روی موش ها نشان می دهد که روغن نارگیل میزان تری گلیسیرید، کلسترول تام (توتال) و کلسترول بد خون را کاهش می دهد، از سوی دیگر موجب افزایش سطح کلسترول خوب، بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی و فاکتورهای انعقادی خون می شود.

 

 

 


خواص روغن نارگیل برای پوست صورت

 


روغن نارگیل می تواند به عنوان تمیز کننده ی طبیعی پوست صورت، کرم مرطوب کننده و یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و بیماری های پوستی را درمان کند.

 


روغن نارگیل را می توان برای مراقبت از پوست به روش های زیر استفاده کرد:

 


1. ژل لب

 


برای درمان ترک لب می توان از روغن نارگیل استفاده کرد.

 


2. نرم کننده پوست

 


روغن نارگیل می تواند به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد و از خشک شدن پوست صورت جلوگیری کند. همچنین روغن نارگیل می تواند برای درمان ترک ها و پینه های پا مورد استفاده قرار گیرد.

 


3. آرایش پاک کن

 


روغن نارگیل می تواند به عنوان پاک کننده ی طبیعی آرایش مورد استفاده قرار گیرد. خانم ها می توانند از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش صورت و چشم خو استفاده کنند.

 


4. درمان بیماری های پوستی

 


تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل برای درمان چندین بیماری پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما مفید است. علاوه بر این روغن نارگیل زخم های پوستی را بهبود می بخشد.

 


5. درمان آکنه و جوش صورت

 


روغن نارگیل با از بین بردن باکتری و قارچ های پوستی می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

 


6. کرم ضد پیری

 


ویتامین ای موجود در روغن نارگیل از پیری زود رس و چروک پوست صورت جلوگیری می کند. همچنین پروتئین های موجود در روغن نارگیل پوست را سالم تر و جوان تر می کنند.

 


7. درمان سیاهی دور چشم

 


روغن نارگیل را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با سایر مواد طبیعی به عنوان ماسک برای درمان تیرگی دور چشم استفاده کرد.

 

 

 


خواص روغن نارگیل حالت دهنده مو و رفع وزی مو

 


می روغن نارگیل را به جای انواع کرم مو استفاده کنید. این روغن بدون ایجاد زبری، سفتی و احساس سنگینی موها را در هر حالتی که می خواهید نگه می دارد.

 


خواص روغن نارگیل برای سفید کردن دندان در منزل

 


روغن نارگیل یک محصول آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده است و برای سلامت دهان و دندان ها هم فوق العاده مفید است. دهان خوشبو می خواهید کمی روغن را روی زبانتان نگه دارید تا همه اسیدها و باکتری ها را از روی زبانتان پاک کند. این روغن برای سفید کردن دندان هم بسیار مفید است.

 


خواص روغن نارگیل در کاهش چین و چروک پوست

 


خانم هایی که از بابت چین و چروک پوست صورت شان نگرانی دارند، مصرف روغن نارگیل را فراموش نکنند.استفاده از این روغن بویژه برای کاهش چین و چروک دور چشم توصیه می شود و پوست صورت را نرم می کند. علاوه بر این مهمترین مزیت روغن نارگیل، در درمان و کاهش مشکلات پوستی، این است که کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد که این خود، موضوع کلیدی و اصلی در شادابی و طراوت پوست است. بنابراین برای اینکه جوان تر از سن تان به نظر برسید، یک شیشه روغن نارگیل هم در کنار سایر لوازم آرایشی داشته باشید

 

 

 


درمان خشکی پا، ترک پا و قارچ های پوستی با خواص روغن نارگیل

 


روغن نارگیل فوق بکر، نه تنها پوست را هیدراته می‌کند بلکه یک درمان عالی برای موارد شدید ترک پاشنه است. فقط چند قطره روغن نارگیل را روی هر پاشنه بمالید و حداقل به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید، یک جوراب بپوشید و در طول شب آن را به پا داشته باشید. صبح روز بعد، پوست را با ملایمت لایه برداری کنید. این‌کار را هر شب انجام دهید تا پوست ترمیم شود. می‌توانید به جای روغن نارگیل از روغن زیتون استفاده کنید تا به همان نتایج دست یابید. برای اثربخشی بیشتر، یک کپسول ویتامین E را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید.

 


التیام پوست بعد از مانیکور با خواص روغن نارگیل

 


در مانیکور و پدیکور ممکن است مواد روی ناخن یا اطراف آن استفاده شود که باعث التهاب، حساسیت و قی پوست دور ناخن شود. روغن نارگیل یک عصاره شفا بخش طبیعی برای برطرف کردن این التهاب هاست. این روغن برای ریشه ها و پوسته های اطراف ناخن هم مفید است. بعد از مانیکور یا پدیکور کمی روغن نارگیل به دست هایتان بمالید تا درد و التهاب آن آرام بگیرد.

 


درمان طبیعی آلزایمر با خواص روغن نارگیل

 


هضم MCFA ها توسط کبد باعث ایجاد کتون می شود که مغز از آن ها برای تولید انرژی استفاده می کند. کتون ها انرژی را بدون نیاز به انسولین برای پردازش گلوکز به مغز می رسانند. تحقیقات اخیر نشان داده که مغز در واقع از انسولین برای پردازش گلوکز و تولید انرژی استفاده می کند. در بیماری آلزایمر مغز توانایی ایجاد انسولین را از دست می دهد پس کتون های روغن نارگیل می تواند منبع جایگزین انرژی برای کمک به عملکرد مغز باشند.

 


پیشگیری از بیماری های قلبی با خواص روغن نارگیل

 


روغن نارگیل دارای چربی های اشباع طبیعی است. چربی اشباع نه تنها کلسترول سالم یا HDL را در بدن شما افزایش می دهد، بلکه باعث کاهش LDL یا همان کلسترول بد خون نیز می شود. افزایش HDL در بدن، به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند، روغن نارگیل همچنین باعث کاهش تری گلیسیرید بالای خون می شود.

 

 

 

 

 


خواص روغن نارگیل در زیبایی , خواص روغن نارگیل در لاغری

 


خواص روغن نارگیل در زیبایی , خواص روغن نارگیل در لاغری

 


خواص روغن نارگیل در زیبایی , خواص روغن نارگیل در لاغری

 


خواص روغن نارگیل در زیبایی , خواص روغن نارگیل در لاغری

 

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرورش لونگان x بخوانید...