فلفل سبز و نقرس

دوره مقدماتی php
فلفل سبز و نقرس
فلفل سبز و نقرس




 

نقرس در نتیجه‌ی اسیداوریک زیاد بدن به وجود می‌آید و مفاصل را دچار التهاب کرده و دردناک می‌کند. اسیداوریک حاصل تجزیه‌ی پورین است که در بافت‌های بدن و مواد غذایی به ویژه گوشت قرمز و الکل وجود دارد. در این مطلب چند ماده‌ی غذایی مناسب برای مبتلایان به نقرس داریم. لطفاً با ما باشید.

فلفل سبز و نقرس

دوره مقدماتی php


 

گوجه‌فرنگی و دیگر منابع ویتامین C


نتایج پژوهشی که به مدت دو هفته در دانشگاه تافتز انجام شده است نشان می‌دهد اسید اوریک بیمارانی که روزانه دو پیاله سوپ گاسپاچو (سوپ سرد اسپانیایی) حاوی گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای‌ و منابع غذایی دیگر ویتامین C مصرف می‌کنند به میزان 18 درصد (در آقایان) و 8 درصد (در خانم‌ها) کاهش پیدا می‌کند. این مواد غذایی همچنین سرشار از لیکوپن (آنتی‌اکسیدان موجود در میوه‌ها و سبزیجات قرمز) هستند که میزان اسیداوریک را کاهش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم روزانه حداقل 72 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید که معادل دو فنجان سوپ گاسپاچو، یک عدد پرتقال یا نصف فلفل دلمه ای است.


 

آلبالو، گیلاس، بلوبری، توت فرنگی


نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان می‌دهد اسید اوریک خانم‌هایی که دو سهم غذایی یعنی معادل حدود یک و نیم فنجان گیلاس یا آلبالو مصرف می‌کنند به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. محققان به این نتیجه رسیدند که این میوه همچنین باعث کاهش میزان التهاب بدن نیز می‌شود. بلوبری و توت‌فرنگی نیز همین خاصیت و تأثیر را دارند. توصیه می‌کنیم که روزانه یک و نیم فنجان از این میوه‌ها میل کنید.


 

آناناس


آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که باعث کاهش درد و التهاب‌های ناشی از حملات نقرس می‌شود. توجه داشته باشید میزان بروملین موجود در آناناس متناسب با رسیدگی و مدت زمان برخورداری از آفتاب در میوه متفاوت است. توصیه می‌کنیم در حین حمله‌ی نقرس روزانه نصف فنجان آناناس میل کنید. تجمع بروملین در ساقه‌ی میوه بیشتر است. البته می‌توانید از مکمل بروملین نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم با پزشک مشورت کرده و اگر لازم بود مکمل میل کنید. این مکمل‌ها معمولاً روزانه 500 میلی‌گرم و دو مرتبه در روز (بین غذا) مصرف می‌شوند.


نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف

زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن

می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید


توفو، شیرسویا و مشتقات دیگر سویا

فلفل سبز و نقرس


از آنجایی که پروتئین‌های حیوانی سرشار از پورین هستند که برای مبتلایان به نقرس مناسب نیست در نتیجه باید از مصرف زیاد آن پرهیز کرد. یکی از روش‌های سالم برای کاهش مصرف پروتئین‌های حیوانی، روی آوردن به مصرف سویا و مشتقاتش است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که سویا باعث کاهش اسیداوریک بدن شده و در نتیجه با نقرس مقابله می‌کند. از این گذشته سویا سرشار از پروتئین است. توصیه می کینم هر هفته یک تا دو مرتبه به جای گوشت یا مرغ از این لوبیاهای باخاصیت استفاده کنید.


 

آب و نوشیدنی‌های سالم


مصرف زیاد آب باعث دفع و کاهش اسیداوریک می‌شود. توصیه می‌کنیم که روزانه حداقل ده لیوان آب میل کنید.

 

  • عکسهای مدلهای ایرانی دختر
  • اسیدهای چرب اشباع نشده باعث کاهش میزان اسیداوریک می‌شود. توجه داشته باشید که ماهی نیز حاوی این اسیدهای چرب است اما در عین حاوی سرشار از پورین نیز می‌باشد بنابراین از این خارج است. مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع مانند روغن زیتون، آووکادو و غیره باعث کاهش میزان انسولین نیز می‌شوند که در نتیجه از حملات نقرس پیشگیری می‌کنند. بهتر است بدانید در حالت کلی 30 درصد از کل کالری‌های دریافتی ما باید از چربی تشکیل شود که از این میزان بهتر است 20 درصد آن به چربی‌های غیراشباع اختصاص داده شود. توصیه می‌کنیم که به جای کره و سس‌های مایونز و پرچرب از روغن زیتون استفاده کنید.

     

    گوشت قرمز

    گوشت‌های قرمز سرشار از پورین هستند. توجه داشته باشید که امعا و احشای حیوانات نیز حاوی میزان زیادی از این ترکیب است. توجه داشته باشید که مرغ، ماهی‌ها مانند ماهی ساردین، ماکرو و میگو نیز حاوی پورین می‌باشد. البته میزان پورین موجود در آن‌ها به اندازه‌ی گوشت قرمز نیست اما در هر حال لازم است که مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید. نتایج پژوهشی که به مدت 12 سال روی بیش از 47000 مرد انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کنند به میزان 40 درصد بیشتر در معرض نقرس قرار می‌گیرند. توصیه می‌کنیم که مصرف گوشت قرمز کم چرب را به روزانه 60 تا 90 گرم محدود کنید. روی آوردن به رژیم غذایی گیاهی راه حل مناسبی برای مقابله با این مشکل است.


    سبزیجات و دانه‌های سرشار از پورین

    مارچوبه، لوبیا، نخودفرنگی و گل کلم حاوی میزان قابل توجهی پورین هستند. توصیه می‌کنیم که مصرف این سبزیجات را به روزانه نصف فنجان محدود کنید. توجه داشته باشید که این ماده در غلات کامل، جوانه‌ی گندم و جو دوسر نیز وجود دارد. بهتر است روزانه بیش از 3 وعده به میزان نصف تا یک فنجان از این مواد غذایی استفاده نکنید.

     

    نوشیدنی‌های الکلی سرشار از پورین هستند اما مشکل اصلی ناشی از روند تجزیه شدن الکل در بدن است. چون در نتیجه‌ی این تغییر و تحولات است که اسیداوریک بدن بالا می‌رود. توجه داشته باشید که مخمر آب جو نیز حاوی این ترکیب است و باید از مصرف محصولاتی که با این ماده تهیه می‌شوند نیز پبرهیزید.


    فلفل سبز و نقرس

    قند: احتیاط احتیاط

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید.

     

    فاطمه مهدی پور

    بخش تغذیه و آشپزی تبیان


    نقرس: از این مواد غذایی بپرهیزید

    بیماری نقرس: چه بخوریم چه نخوریم؟

    نقرس و دلایل ایجاد آن

    تغذیه در نقرس

    تغذیه مناسب در بیماری نقرس

    گل حسرت؛ گیاهی بر علیه نقرس

    گیلاس و آلبالو ، دارویی برای درد مفاصل و نقرس

    کانال تلگرام

    ارسال به تلگرام

    خانه

    فروشگاه

    منوی سایت

    فلفل سبز و نقرس

    موضوعات

    دوشنبه

    ویژه ها:

    فلفل سبز یک سبزی با طبیعت گرم و خشک است که دارای خواص درمانی ضد نفخ، ضد بواسیر و مسکن درد دندان است.

     

     

    فلفل سبز

    فلفل سبز یک سبزی با طبیعت گرم و خشک است که دارای خواص درمانی ضد نفخ، ضد بواسیر و مسکن درد دندان است.

    گرفتگی و انسداد را باز می‎کند و اگر با عسل خورده شود، محرک باه بوده، در افراد سردمزاج برای سوء هاضمه، فلج و نقرس مفید است.

    فلفل سبز دارای ویتامین c بوده به طوری که ویتامین فلفل از مرکبات بیشتر است.

    این سبزی، برای حلق مضر است و از این نظر باید با عناب خورده شود، اشخاص گرم مزاج نباید آن را بخورند زیرا عکس‎العمل شدید دارد و آب چشم، سوزش و ورم چشم می‎آورد.

     ” برگرفته از کتاب راه‎های تندرستی، زیبایی و پیشگیری از بیماری‎ها با گیاهان دارویی علیرضا عاشوری”

    

    فلفل سبز از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی گرم و خشک است از نظر خواص معتقدند که بادها و گازهای غلیظ را تحلیل می برد و گرفتگی ها و انسداد راباز میکند و اگر با عسل خورده شود محرک نیروی جنسی است. درد دندان را تسکین می هد. برای حلق مضر است. از این نظر باید با عناب خورده شود مقدار خوراک از گوشت غلاف آن تا ۷ گرم است و تخم آن خیلی گرمتر از گوشت آن است. اگر ماهی را با آن بپزند ضررهای ماهی را رفع می کند…

    فلفل سبزها گونه های مختلف از جنس Capsicum هستند که به طور کلی به دو صورت در بازار عرضه می شوند: قسم اول فلفل سبز تند یا فلفل قرمز که قرمز شده ان را « فلفل فرنگی » نیز می گویند. در کتب طب سنتی با نام « فلفل احمر »، « فلفل هندی » نام برده شده است. به فرانسوی Piment و Piment rouge و به انگلیسی: Cayenne pepper و Bird chilli گفته می شود . گیاهی است از خانواده Solanaceae که نام علمی آن Capsicum frutescens L. و مترادفهای آن Capsicum minimum Roxb و C. fastigiatum است. و گونه های دیگری نیز دارد که از نظر خواص کم و بیش شبیه به این گونه هستند.

    فلفل سبز تند گیاهی است چند ساله که ارتفاع ساقه آن تا ۲ متر هم می رسد دارای شاخه های منشعب برگهای آن بیضی نوک تیز شبیه برگ ریحان ولی صاف و کمی مومی. گلهای آن به رنگ سبز مایل به سفید که در محل اتصال دمبرگ به ساقه ظاهر می شود و معمولا از هر نقطه دو گل خارج می شود. ساقه های آن چوبی و ضخیمتر از ساقه فلفل سبز شیرین. میوه آن کمی گوشتی طول آن معمولا ۵/۳ – ۵/۲ سانتی متر و قطر آن ۵/۱ – ۵/۰ سانتی متر. خیلی تند است، رنگ آن ابتدا سبز که اگر در آن حالت چیده شود به نام فلفل سبز مصرف می شود ولی پس از آن که کاملا رسید رنگ آن قرمز می شود و طعم آن نیز خیلی تند تر می گردد که از گرد خشک آن فلفل قرمز یا Ciill pepper برای مصرف در غذاها تهیه می گردد. در وسط میوه محور سفیدگوشتی اسفنجی وجود دارد که تخمها در اطراف این محور قرار گرفته اند. این فلفل ها معمولا در مناطق حاره و نواحی گرم سایر مناطق خوب رشد می کنند. ولی در مناطق معتدله نیز کاشته می شوند. از گیاهان بومی مکزیک و جنوب امریکای شمالی است.

    فلفل سبز و نقرس

    به فارسی « فلفل دلمه ای » و « فلفل شیرین » به فرانسوی Poivre de Guince و به انگلیسی Guivea Pepper و Paprika گفته می شود ، گیاهی است از خانواده Solanaceae نام علمی آن Capsicum Annuum L. گفته می شود. فلفل سبز شیرین نیز دارای انواع معتددی است که از نظر رنگ و اندازه و طعم کمی با هم تفاوت دارند.

    فلفل سبز شیرین گیاهی است یک ساله که ارتفاع آن از 1 – 3 متر یا کمی بیشتر، برگهای آن سبز، بیضی و نوک تیز است. گلهای آن به رنگ سفید و منفرد معین باز محل اتصال دم برگ به ساقه فقط یک گل خارج می شود. میوه آن ستته باغلافی گوشتی که نسبتا بزرگ می شود، طول آن به طور متوسط ۱۵ – ۱۰ سانتی متر هم می رسد. رنگ نارس آن سبز ولی پس از رسیدن کامل به رنگهای زرد قرمز و یا قهوه ای و ارغوانی بیرون می آید. در وسط آن محوری است اسفنجی گوشی سفید که تخمهای میوه در اطراف آن محور قرار گرفته اند. بعضی میوه ها دراز و نازک است و برخی کوچکتر و گرد و بالاخره تعدادی گوشتی و مخروطی شکل می باشند. در مناطق معتدله و سرد میوه ها معمولا شیرین تر و تندی آن کم است که به طور خام با سالاد و یا پخته آن به صورتهای مختلف مصرف می شود.

    از نظر ترکیبات شیمیایی و مواد عامله فلفل سبزها اولا منبع بسیار غنی ویتامین C می باشند و مقدار ویتامین C آنها به مراتب بیشتر از ویتامین C موجود در مرکبات است و مقدار آن به طور متوسط به شرح زیر می باشد.

    1) فلفل سبز تند که در حالت سبزی چیده شده باشد: گوشت غلاف تازه آن که تخم آن خارج شده باشد ( به طور خام ) دارای 235 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم است.

    2) فلفل سبز تند که در حالت کاملا رسیده و قرمز باشد: گوشت غلاف تازه آن با تخم یا بی تخم ( خام ) دارای 369 میلی گرم ویتامین C در هر صد گرم است .

    3) فلفل دلمه ای شیرین خام تازه چیده شده: دارای 128 میلی گرم ویتامین C در هر صد گرم است.

    تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل میباشد. کپساسین، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن میشود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلولهای شما را از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد. (کپساسین) ماده ای در فلفل است که سبب گرم بودن این گیاه میشود. هر چند که فلفل گیاهی گرم است، اما کپساسین موجود در آن در واقع سبب کاهش درجه حرارت بدن میشود که یکی از دلایل اصلی تمایل مردم مناطق آب و هوایی گرم به مصرف زیاد فلفل محسوب میشود. این ماده همچنین به بسیاری از خواص درمانی فلفل کمک می کند تا سیستم قلبی – عروقی را تحریک، سیستم هاضمه را تقویت، درد موجود روی پوست یا مفاصل بدن را تسکین بخشد، و به مثابه (داروی ضد احتقاق و ضد باکتری) عمل می کند. فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد. که این امر باعث پایین آمدن فشارخون میشود. این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگهای خونی جلوگیری می کند، این خواص فلفل به پیشگیری از بیماریهای قلبی نظیر آرترواسکلروز (سخت شدن رگها) کمک می کند. هر چند فلفل سبب سوزش زباد میشود، اما این گیاه واقعاً مسکنی قوی است. این گیاه ابتدا سبب تحریک درد میشود، اما سپس شدت علایم درد را در بدن کاهش می دهد. این حالت، آنرا برای افرادی که از درد مزمن رنج می برند به طرز خاصی مؤثر کرده است چون چندین روز طول می کشد که نتایج قابل توجه آن معلوم گردد. آنهایی که از زونا، درد ناشی از دیابت، درد پس از برداشتن پستان (ماستکتومی) و سایر دردهای پس از عمل جراحی رنج می برند، می توانند به ویژه از چندین نوع فلفل یا انواع (کرمهای کپساسین) که قابل دسترسی است، بهره ببرند. کپساسین موجود درفلفل نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتیسمی را تسکین می دهد، بلکه به کاهش میزان ورم ناشی از این حالات وقتی که به عنوان پماد موضعی مورد استفاده قرار گیرد، کمک می کند. فلفل با تحریک تولید مایعات هاضمه در معده و نابودی باکتریهایی که می توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقویت می کند. خاصیت ضد باکتری فلفل همچنین از اسهال ناشی از عفونت جلوگیری می کند.این گیاه به عنوان داروی ضد احتقان، سبب رقیق و نازک شدن خلط و خارج شدن آن از ریه ها میشود. از آنجا که این گیاه بافت ریه را تقویت می کند، در نتیجه برای آنهایی که مبتلا به آمفیزم هستند نیز مفید است.

    فلفل را می توان با خوردن فلفل قرمز خام یا پخته شده مصرف کرد. پودر فلفل قرمز خشک نیز موجود است که می توان آنرا به غذا اضافه کرد، در مایعات، چای یا شیر مخلوط کرد یا کپسول آنرا مصرف کرد.

    چون فلفل برای قلب خیلی مفید است، اضافه کردن مرتب آن به غذا یا مصرف کپسول آن می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کند. هر چند فلفل یک چاشنی محسوب می شود، اما این ماده واقعاً به هضم بدن کمک می کند و برای اغلب زخم ها تحریک آور نیست. این ماده حتی در میزان مصرف پایین نیز قوی است، لذا بهتر است که بیشتر از مقداری با غذا میل می کنید از این ماده استفاده نکنید. کرم یا پودر فلفل به عنوان نوعی مسکن می تواند در تسکین درد دندان، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع دردهای مزمن مفید باشد، هر چند ممکن است مصرف این ماده سبب سوزش یا خارش نسبی گردد، اما این عارضه به زودی از بین می رود. چون فلفل ابتدا با تحریک و سپس کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن مؤثر واقع میشود، لذا ممکن است درد کمی شدت پیدا کند، سپس باید ظرف چند روز اول مصرف، این اثر تا حد زیادی از بین برود.

    فلفل تند و فلفل شیرین یا فلفل دلمه ای، محتوی فیبر و آب هستند. هر دو حاوی ویتامین C و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی هستند؛ این ترکیبات کاروتنوئیدی مواد محلول در چربی هستند که باعث ایجاد رنگ های مختلف از قرمز و نارنجی تیره تا سبز و بنفش و سیاه، می شود. البته طعم تند برخی فلفل ها به دلیل مواد قلیایی است که در آنها وجود دارد و طعمی تند و کمی تلخ را ایجاد می کند. البته فلفل تند، ویتامین C زیادی دارد و حتی می توان گفت غنی ترین منبع ویتامین C است اما از آنجا که در غذاهای ایرانی کمتر استفاده می شود، منبع غذایی مهمی برای تامین ویتامین C افراد محسوب نمی شود. در کل همه فلفل ها می توانند به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک کنند اما فلفل تند می تواند انرژی غذا را تا حد زیادی بالا برده، باعث گرمازایی در بدن شده و در نهایت منجر به کالری سوزی و کاهش وزن شود. با اینکه استفاده بیش از حد از فلفل تند عوارضی ندارد و افراد هندی یا ساکنان آسیای دور با وجود مصرف غذاهای بسیار تند که برای ما ایرانی ها غیرقابل تحمل است، دچار مشکل نمی شوند اما از آنجا که در فرهنگ غذایی ما، خوردن غذاهای تند چندان متداول نیست، سیستم گوارشی بسیاری از افراد به غذاهای اینچنینی عادت ندارد و ممکن است بعضی افراد با خوردن این غذاها دچار سوزش معده، بالا رفتن فشار خون یا افزایش تپش قلب شوند. همچنین خوردن فلفل های تند به همه افراد، به خصوص افرادی که دچار مشکلات گوارشی بوده، به ویژه افراد مبتلا به هموروئید، به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون باعث وخیم تر شدن حال شان می شود.

    هر دو فلفل، هم تند و هم شیرین خواص زیادی دارند که مشابه هم است؛ انواع فلفل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان های مختلف با خواص ضد سرطانی و ضد بیماری های قلبی-عروقی و ضد بیماری های مزمن هستند و خاصیت ضد التهابی شان بسیار زیاد است. البته تمام این خواص در فلفل تند بسیار بیشتر از فلفل شیرین است و شدت تاثیر گذاری اش بیشتر از فلفل شیرین است. تنها مشکل فلفل تند این است که برخی افراد نسبت به آن حساسیت دارند و به هیچ عنوان نباید این نوع فلفل را مصرف کنند، بنابراین به همه بیمارانی که برای مصرف فلفل تند مشکل دارند، توصیه می کنم از انواع فلفل های شیرین، فلفل های دلمه ای با رنگ های متفاوت استفاده کنند. این فلفل ها حاوی رنگدانه های متفاوتی هستند که هر کدام خواص آنتی اکسیدانی بسیار مفیدی دارند و بهتر است تمام بیمارانی که نمی توانند از فلفل تند استفاده کنند، فلفل شیرین با رنگ های مختلف میل کنند.

    از نظر خواص تغذیه ای تفاوت چندانی بین فلفل تند و شیرین وجود ندارد و فقط فلفل ها با رنگ های مختلف، ترکیبات کاروتنوئیدی متفاوتی دارند و از لحاظ ارزش غذایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همه انواع فلفل ها حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E هستند که قوی ترین آنتی اکسیدان است و برای سلامت افراد بسیار مفید و موثر. اما از لحاظ تغذیه تفاوت چندانی بین فلفل تند و فلفل شیرین وجود ندارد. تفاوت عمده آنها به ترکیبات فلاوونوئیدی و ترکیبات آنتی اکسیدانی برمی گردد که باعث طعم تند در برخی فلفل ها می شود. مسلما ترکیبات تند باعث ترشح بیشتر اسید معده می شود و افرادی که به غذاهای تند عادت می کنند، در دراز مدت ممکن است به مخاط دستگاه گوارشی خودشان آسیب برسانند. چراکه وقتی افراد ذائقه خودشان را به تندی عادت می دهند، بعد از مدتی حساسیت گیرنده های حس چشایی شان نسبت به طعم تند پایین می آید و به همین دلیل مجبور می شوند مقدار تندی غذا را بیشتر کنند تا باز هم طعم تند آن را احساس کنند. طعم تند در حد تعادل، طعم مطلوبی است که حتی می تواند قدرت پذیرش غذا را افزایش دهد. اما همان طور که گفته شد مصرف بیش از حد فلفل می تواند باعث آسیب به بافت یا مخاط دستگاه گوارش شود. در نهایت فراموش نکنید که تغذیه علم تنوع است و استفاده از هر دو نوع فلفل، تند و شیرین، در حد تعادل بسیار خوب است و طعم تند به شرطی که بیش از حد نباشد، می تواند باعث ایجاد تنوع و تغییر ذائقه شود.

    موجودی: 500$

    خیالت راحت باشه. خیلی برداشت کردن….

    خیال راحت باشه اسکم نمیشه ؟ کسی برداشتی داشته…

    نه اصل پول هم هست…

    سلام ببخشید بازم سوال میکنم این سایت از gpu استخراج میکنه یا…

    سلام ادمین محترم.این سایت گفته که 1.08سود ساعتی برای 96ساعت….

    تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند: 2616 نفر


    تمام آنچه از نقرس باید بدانید

    الو دکتر/ چرا نقرس به وجود می آیداین بیماری بر اثر تجمع بیش از حد اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود، در واقع اسید اوریک ترکیب هایی از بلورهای نمک سدیم در مفاصل تولید می‌کند. بدن خود به خود اسید اوریک تولید می‌کند، اما این عنصر در برخی مواد غذایی مضر نیز وجود دارد، از جمله خوراکی هایی مانند: گوشت گوزن، دل و جگر، کله و پاچه حیوانات، گوشت به همراه سس، صدف خوراکی و برخی از انواع الکل ها. نقش ژنتیک در بروز نقرسبرخی افراد بسیار سخت اسید اوریک دفع می‌کنند یا بیش از حد اسید اوریک تولید می‌کنند. سن، برخی بیماری ها (نارسایی کلیوی، سرطان خون) و برخی داروها نیز خطر ابتلا به نقرس را افزایش می‌دهند.چند درمان خانگی جالب برای درمان نقرس- لوبیا سبز در درمان نقرس و کاهش التهاب آن موثر است. روزی یک یا ۲ بار آب آن را بخورید.- روزی یک بار مخلوطی از ۲ قاشق مرباخوری سرکه سیب و عسل بخورید.- خمیر تهیه شده از پودر خردل، آرد گندم و آب را روی قسمت های متورم شده بمالید.- در یک ظرف آب ولرم ۲ لیوان سولفات منیزیم اضافه کنید و پاهای خود را در آن قرار دهید تا آب حرارت خود را از دست بدهد.- پارچه آغشته به روغن کرچک ولرم را روی مفصل دردناک قرار دهید، با پلاستیک بپوشانید و گرم نگه دارید.- برای تسکین موقت و فوری، یخ روی ناحیه دردناک قرار دهید.- یک لیوان سرکه، یک لیوان آب و یک قاشق مرباخوری فلفل را مخلوط کرده و روی مفاصل دردناک بمالید و بگذارید ۲ تا ۳ ساعت بماند.- از آن جایی که موز سرشار از فسفر است، مصرف روزی ۳ یا ۴ عدد موز باعث می شود نسبت به اسیداوریک واکنش نشان دهد.- افرادی که دچار نقرس انگشت پا شده اند باید ظرفی را پر از آب کرده و یک سوم لیوان پودر زنجبیل به آن اضافه کنند. پاهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه در آب قرار دهند و سپس خوب بشویند.- ورزش های کششی منظم مربوط به مفاصل و عضلات در درمان نقرس موثر است.- سیب، گیلاس و توت فرنگی نیز برای درمان نقرس مفید است.- مصرف غذاهای غنی از ویتامین c مانند مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سبزی های سبز و برگ دار را افزایش دهید.توصیه های مهم برای افراد مبتلا به نقرس- آب زیادی بنوشند( روزی 2 تا 3 لیتر). حتماً 1 لیوان آب، قبل از خواب بنوشند، زیرا این کار به کم شدن اسید اوریک کمک می کند.- وزن خود را ایده آل و ثابت نگه دارند.- اگر اضافه وزن دارند، وزن خود را کم کنند، اما برای کاهش سریع وزن نباید گرسنه بمانند یا کم خواری کنند،، زیرا کاهش سریع وزن، باعث افزایش اسید اوریک و به دنبال آن بدتر شدن نقرس می گردد. حداکثر کاهش وزن مجاز 500 گرم در هفته است.- از خوردن غذاهای پورین دار اجتناب کنند.- از ریختن روغن زیاد در غذا جدا خودداری کنند.- فراموش نکنید که مشروبات الکلی، گوشت قرمز و غذاهای دریایی می تواند احتمال ابتلا به نقرس را بالا ببرند. نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات بدون قند و طبیعی دیگر نیز می تواند به کاهش احتمال ابتلا به نقرس کمک کند.- به یاد داشته باشید 90% پورین در بدن تولید می‌شود و نیازی نیست شما بخورید! غذاهای حاوی پورین بالا عبارتند از:جگرسیرابیماهی‌های روغنیآبجومخمر و عصاره مخمر (مثل مارمیت)چه کسانی بیشتر از بقیه احتمال ابتلا به نقرس دارند؟۱. رژیم غذایی: اگر غذاهای گوشتی، غذاهای دریایی و همچنین غذاهای پر از قند را به طور منظم بخورید، خطر ابتلا به این بیماری در شما بیش‌تر خواهد بود. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی مانند آبجو و شراب نیز موجب افزایش خطر ابتلا به نقرس می‌شود.۲. چاقی: هر چه سنگین‌تر باشید، اسید اوریک بیش‌تری تولید می‌شود. بنابراین، احتمال بروز نقرس در شما زیاد است.۳. وضعیت سلامتی شما: اگر به بعضی از انواع بیماری‌ها، از جمله فشار خون بالا، دیابت و غیره مبتلا هستید، در برابر بیماری نقرس آسیب‌پذیرتر هستید.۴. سابقه‌ی خانوادگی: اگر هرکدام از اعضای خانواده‌تان مبتلا به نقرس باشند، خطر ابتلا به نقرس در شما نیز بیش‌تر خواهد بود.۵. جنسیت: احتمال ابتلا به نقرس در مردان بیش‌تر از زنان است، زیرا اسید اوریک آنها اغلب بالاتر از زنان است.همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:آخرین خبر در سروشhttp://sapp.ir/akharinkhabarآخرین خبر در ایتاhttps://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5آخرین خبر در بلهhttps://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZTآخرین خبر در گپhttps://gap.im/akharinkhabar


    (١٤:٣٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٤:٠٠) ٩٩/٠١/٢٥

    فلفل سبز و نقرس


    (١٣:٣٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٣:٠٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٢:٣٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٢:٠٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١١:٣٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١١:٠٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٠:٣٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٠:٠٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (٠٩:٣٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (٠٩:٠٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (٠٨:٣٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (٠٨:٠٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (٢٢:٤٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (٢٢:١٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (٢١:٤٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (٢١:١٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (٢١:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (٢٠:٤٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (٢٠:١٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (٢٠:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٩:٤٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٩:١٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٨:٤٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٨:١٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٨:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤

    فلفل سبز و نقرس


    (١٧:٤٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٧:١٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٦:٤٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٦:١٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٥:٤٥) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٥:٢٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٥:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٤:٣٢) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٤:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٣:٣١) ٩٩/٠١/٢٤

  • مدل تخت خواب دونفره شیک جدید

  • (١٣:٠٤) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٢:٣٢) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٢:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (١١:٣٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (١١:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٠:٣٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (١٠:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (٠٩:٣٢) ٩٩/٠١/٢٤


    (٠٩:٠٠) ٩٩/٠١/٢٤


    (٠٨:٤١) ٩٩/٠١/٢٤

    فلفل سبز و نقرس


    (٠٨:٢١) ٩٩/٠١/٢٤


    (٢٢:٥٠) ٩٩/٠١/٢٣


    (٢٢:١٥) ٩٩/٠١/٢٣

    بسیاری از ما شیفته طعم تند و آتشین چیلی‌ها هستیم. حال سوال اینجاست که آیا آن‌ها می‌توانند برای ما مضر باشند؟

    احساس آن طعم آتشین مطبوع ادویه کاری یا سس سالسا یا غذاهای مخصوص شرق آسیا، چیزی است که بسیاری آن را جزو بهترین لذت‌های زندگی‌شان می‌دانند. این روزها خیلی‌ها حتی با خودشان هم برای چشیدن طعم‌های تندتر رقابت می‌کنند. چشیدن انواع طعم‌های تند و حتی سوختگی‌های عمیق حاصل از آن‌ها برای عده‌ای به نوعی حالت وسواس تبدیل شده است. عده‌ای حتی باور دارند که تا زمانی که طعم تند ادویه باعث تحریک نورون‌های درد دهان‌شان می‌شود، هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اما آیا این یک واقعیت است؟ آن‌هایی که طعم‌های خیلی تند را دوست دارند، می‌گویند که تنها چند دقیقه به خودتان زمان بدهید، این حس در حال سوختن زود مرتفع می‌شود و بجای آن حسی مطبوع خواهید داشت. همه این‌ها در نظر عده‌ای تنها یک بازی و سرگرمی است، آیا غیر از این است؟ خوب شاید همه این‌ها یک بازی و سرگرمی باشد اما تنها تا زمانی که خطری کسی را تهدید نکند.

    اجازه دهید که نخست کمی در مورد چیلی‌ها بیش‌تر بدانیم. میزان تندی فلفل‌ها چگونه سنجیده می‌شود؟ در مجموع برای طبقه‌بندی تندی چیلی‌ها از مقیاسی موسوم به مقیاس اسکویل (Scoville Scale) استفاده می‌شود. این مقیاس تندی، فلفل‌ها را بر مبنای میزان کپسایسین که نوعی ماده شیمیایی از گروه کپسیکوم است، می‌سنجد. این ماده همان ماده‌ای است که در فلفل‌های سبز و قرمز تند یافت می‌شود و باعث می‌شود که با خوردن آن احساس سوختگی به شما دست بدهد. در طب سنتی کشورهای آسیایی گفته می‌شود که فلفل علیرغم طبیعت گرم باعث خنکی و افت دمای بدن می‌شود و به همین دلیل هم هست که مردم کشور هندوستان، فلفل خیلی زیاد مصرف می‌کنند چرا که باور دارند که می‌تواند تحمل هوای گرم و شرجی را برای‌شان راحت‌تر کند. چیلی‌هایی که در مقیاس اسکویل بالاترین درجه را به خود اختصاص داده‌اند، همان‌هایی هستند که از یک میلیون واحد اسکویل فراتر تخمین زده شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فلفل یا چیلی روح یا همان Bhut Jolokia اشاره کرد.

    در سال ۲۰۱۴ میلادی دو خبرنگار روزنامه آرگوس (Argus) یکی از روزنامه‌های مشهور شهر برایتون بریتانیا تصمیم گرفتند که همبرگرهای فوق تند یک رستوران محلی را آزمایش کنند. آن‌ها با خوردن تنها یک گاز از هات چیلی برگر XXX یا همان همبرگر فوق فوق هات چیلی دردی غیرقابل تحمل را به جان خریدند. درد به اندازه‌ای زیاد بود که یکی از این خبرنگاران برای خلاص شدن از شر آن به سرعت لقمه‌اش را به همراه مقادیر زیادی شیر بلعید. خبرنگار دوم نیز بعد از این تجربه دردآور معده ‌درد بدی گرفت و حتی حس دستان خودش را هم از دست داد. تشنج و تنفس غیرعادی خیلی سریع (Hyperventilate) از جمله عوارض بعدی این اتفاق برای آن‌ها بود. هر دو آن‌ها بر اثر این تجربه راهی بیمارستان شدند و آن‌طور که بعدها توصیف کردند، درد به اندازه‌ای بوده که در خود احساس مرگ کرده‌اند.

    فلفل سبز و نقرس

    افراد جسوری که دیده‌اید بی‌محابا در برنامه‌های تلویزیونی فلفل می‌خورند، گاهی حتی به حدی اذیت می‌شوند که آنچه را که خورده‌اند، برمی‌گردانند. یکی از شرکت‌کنندگان در چنین مسابقاتی می‌گوید که تنها ۲۱.۸۵ ثانیه طول کشید که من بتوانم سه فلفل دم عقربی (Carolina Reaper) بخورم اما قریب ۱۴ ساعت زمان برد که به وضعیت نرمال و طبیعی بازگشتم.

    فلفل دم عقربی یا همان کارولینا ریپر در اصل یک فلفل دورگه است که از پیوند زدن هابانروی قرمز (Red habanero) و فلفل روح (Ghost Pepper) بوجود می‌آید و در سال ۲۰۱۳ توانست رکورد گینس را بعنوان تندترین فلفل در کل دنیا به خود اختصاص دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از عواقب بلع این نوع فلفل می‌تواند حمله قلبی آنی باشد.

    حالا اجازه دهید که کمی به عقب‌تر بازگردیم و اصل ماجرا را از زبان کاپسایسین روایت کنیم. مطالعات نشان می‌دهد که این ماده شیمیایی احتمالاً بعنوان یک عامل ضدقارچ در بعضی از گیاهان تکامل پیدا کرده است. وقتی شما فلفل تندی را مصرف می‌کنید، در اصل نورون‌های عصبی خاصی که وظیفه ادراک درد را دارند، فعال می‌کنید. این نورون‌ها پیغام گرما را به مغز مخابره می‌کنند و این درست همان پیغامی است که در زمان سوختگی به مغز مخابره می‌شود یعنی در اصل فرقی نمی‌کند که شما فلفل بخورید یا خودتان را بسوزانید، در هر دوی این موارد پیغام افزایش درجه حرارت به مغز مخابره می‌شود.

    بروس برایانت (Bruce Bryant) یک زیست‌شناس از مرکز تحقیقاتی فیلادلفیا در این زمینه می‌گوید: «تاثیرات فیزیکی ناشی از خوردن فلفل را می‌توان خیلی راحت در عکس‌العمل‌هایی که بدن از خود نشان می‌دهد، مشاهده کرد و این عکس‌العمل‌ها دقیقاً همان عکس‌العمل‌هایی است که در زمان سوختگی دیده می‌شوند. اینکه شما در وهله نخست احساس عرق کردن می‌کنید، بدین خاطر است که بدن تلاش می‌کند تا به شکلی خود را خنک کند. پیغام دردی که نورون‌ها به مغز مخابره می‌کنند، باعث می‌شود که رگ‌های خونی عریض‌تر شود و در اصل نوعی تورم در آن‌ها بوجود بیایید که همه این‌ها جزو بهترین راهکارهای بدن برای کاهش آسیب‌های احتمالی است. اما وقتی شما فلفل تندی مانند کارولینا ریپر را می‌بلعید و این فلفل تند به جداره معده شما برخورد می‌کند، احساسی همانند قی کردن یا حالت تهوع خواهید داشت و علت هم این است که پایانه‌های نورون احساس درد در معده هستند. در واقع بدن‌تان با زبان بی‌زبانی به شما می‌گوید که برای من مهم نیست که در اثر حرارت یا یک ماده شیمیایی سوخته‌ای، من فقط می‌خواهم که از شر آن راحت شوم.

    بایستی بدانید که نورون‌های احساس سوختگی در دهان، معده و هر جای دیگر از بدن در اصل کار خودشان را انجام می‌دهند خواه آن چیزی که شما بلعیده‌اید، به راستی باعث مرگ‌تان شود یا تنها باعث شود که به دستشویی بروید و بخواهید که از شر آنچه که خورده‌اید، راحت شوید. شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. دکتر برایانت می‌گوید که تحقیقات بر روی پستانداران دیگر نشان داده که پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند. مساله اینجاست که کپسایسین با تحریک مداوم نورون‌ها می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.

    یک نظریه جالب هست که می‌گوید: فلفل‌ها برای این تکامل پیدا کرده‌اند که پستانداران نتوانند دانه‌های آن‌ها را بجوند. اما پرندگانی که فلفل می‌خورند، داستان‌شان کمی فرق دارد. آن‌ها دانه‌های فلفل را به طور کامل می‌بلعند و از این طریق تنها به پراکنش دانه‌ها کمک می‌کنند. مساله اینجاست که فلفل‌ها هنوز نمی‌دانند که از دست انسان‌ها چطور باید فرار کنند و اینکه دقیقاً چکار باید بکنند که انسان‌ها دست از خوردن‌شان بردارند.

    8
     + 
    سه
     = 

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    پدر من همیشه فلفل میخورد مریض شد برای معدش رفت دکتر گفت فلفل زیادی ضرر داره
    در واقع بهترین میوه ها و چیز های خوب همیشه زیادیش ضرر داره

    ممنون بابت مطلبی که گذاشتید
    موفق باشید

    چیلی برگر xxx ؟؟؟؟؟؟؟؟ 😐

    عالی بود. مخصوصا پاراگراف آخر :)))))

    خب چی شد؟ بالاخره برای سلامتی مضر است یا نه؟ 🙂

    من نمیدونم زن ها چرا اینقدر فلفل دوست دارن
    از یکی شنیدم می گفت اونایی که بلد نیستن غذا درست کنن غذاشونو تند می کنن که مزه بد غذارو پوشش بده ، واقعا از غذای تند متنفرم

    خیلی خوب بود ممنون

    مطلب زیبایی بود خانم حیدیری با تشکر
    من عاشق فلفل هام مخصوصا فلفل دلمه های تزیینی با اون رنگ های زیباشون
    دوست دارم تجربه خودمم براتون تعریف کنم حدود ۲ماه پیش نصف یه فلفل سبز رو که نمیدونم اصلا از چه نژادی بود خوردم همکارم خریده بود بنده معمولاغذای تند می خورم ولی این فلفل تو این ۲۷ سال عمرم که انواع سس های فوق تند و فلفل های تندی که خورده بودم با همشون فرق داشت همکارم که خودشم بسیار تند خوره به شدت تاکید کرد که نخورم اما چون روحیه بسیار مبارزه طلبی دارم و البته تکرار میکنم فقط نصفشو ساعت ۲ همراه با غذا خوردم که تا ساعت ۴ بجز سوختگی دهان کمی لثه یا دندان درد و معدم گرم شده بود همچی خوب بود تا اولین لیون آب رو خوردم از همون لحظه سوزش وحشتناکی در مری دهانه معده و معدم حس کردم و سریعا مرخصی و راهی خونه شدم با علمی که داشتم شیر ولرم میخوردم که تا ۱۰ دقیقه دردم ارام میشد و دوباره شروع میشد این وضعیت بطور دقیق بصورت نزولی شدت درد تا ۱۴ ساعت ادامه داشت که تجربه بزرگی برام شد در فلفل خوردن 😐

    سلام و روز بخیر
    ممنون جالب بود

    هر کسی که با دیدن سر تیتر این مقاله مشتاق به خواندن آن می شود بعد از اتمام دچار یک حس دوگانه و سردرگمی می شود که بظاهر بخشی از مقاله ناقص مانده. چرا که نگارنده یا مترجم متن به سوال های طرح شده در ابتدای مطلب، پاسخی در انتها نمی دهد.
    ولی این بدور از انصاف است که از مطالب بسیار مفید و عالی سایت تشکر نکنم.

    سلام روز بخیر
    شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. در متن بخش آخر بدان اشاره شده
    ممنون از توجه شما

    روز بخیر
    ممنون از توجه همه خوانندگان

    “ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند.” با ” پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند…. این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.” ناسازگار نیست؟ لطفا توضیح بدید خطری تهدید می‌کنه طبق نقل قول دوم یا نه؟
    سپاسگزارم

    سلام و وقت بخیر
    اتفاقا خوردن به اندازه فلفل فواید خیلی زیادی دارد، این مقاله صرفا مربوط به فلفل های خیلی تند است و مصرف مازاد آنها.
    همانطور که میدانید سیستم گوارشی هر گونه از پستاندار با پستاندار دیگر از جهاتی متفاوت است بنابراین نتیجه آن آزمایشها هنوز قابل تعمیم به انسان نیست.
    ممنون از شما

    یعنی فلفل هیچ خواصی نداره؟فقط ضرر داره؟مگه میشه؟

    فلفل سبز و نقرس

    افراط در هرچیز حتی خوردن آب هم بد است. تندی باعث از بین رفتن انگل هااست و بسیار پر خاصیت است چنانچه بمیزان معمولی مصرف شود.

    خیلی جاها اعلام میکنن رژیمی که فلفل توش بیشتره احتمال ابتلا به سرطان کمتره

    هم اطلاعات قابل فهم بود
    هم مدت ها برای خودم سوال بود
    هم عاشق غذای تندم 🙂
    ممنون از شما

    استفاده از فلفل قرمز در رژیم غذایی رای کاهش وزن بسیار مؤثر است. در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می‌شه، چون سبب تحرک بیشتر می‌شه. این وقتی ارزشمندتر میشه که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشه. همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است. فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می‌برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می‌دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه‌مند به غذاهای تند است.

    سلام .ممنون واقعا برای من جالب بود

    دوستان سعی کنید در خوردن فلفل زیاده روی نکنید تا به حال و روز من دچار نشید. من ۵ سال پیش با یکی از دوستان به مغازه ی فست فود رفیق دوستم رفتیم اونجا باهم سر خوردن فلفل کل انداختیم .من قبلا هم فلفل استفاده میکردم ولی نه در اون حد. چند تا بندری همون سوسیس سفارش دادیم با چیلی که همینطوری درسته میذاشتیم لای ساندویچ سوسیس و میخوردیم. بدجور عرق کرده بودیم و وضعیتمونم تعریف چندانی نداشت ولی هیچ کدوم کوتاه نمیومدیم. این فست فودی عزیز که رفیق دوستم بود برگشت گفت که براش یه مقدار کوچیک تو یه بسته بندی فلفلی فرستادن که ادعا می کنن تند ترین فلفل روی زمین هستش بعد ما هم برگشتیم گفتیم بیار پولش رو بهت میدیم! رفت فلفل رو اورد ته یه کیسه پلمپ اندازش نصف همین چای کیسه ای ها بود. بعد نصف فلفل رو ریخت داخل ساندویچ من نصف دیگشم رو مال رفیقم! بعد هر کدوم یه گاز گنده زدیم. رفیقم بعد ۲-۳ ثانیه حالش خراب شد و تف کرد بیرون . نفسش در نمیومد منم حالم بهتر از اون نبود. یادمه انقدر گرمم بود و تو اون لحظه عرق میریختم که انگار زیر دوش بودم . یه لحظه احساس کردم رسما خون داره به مغز و چشمام فشار میاره ولی خدا وکیلی لذتم داشت!! حاضر نشدم بدم بیرون و بقیشم با زور نوشابه و دوغ و … برا ضایع کردن رفیقم فرستادم رفت تو. ولی چشمتون روز بد نبینه وضعیتی پیدا کردم که تو عمرم ندیده بودم!! تا ۲ ساعت نفسم بالا نمیومد بعدش معده درد شدیدی گرفتم و گرفتار دستشویی و …
    یک ماهی گذشت و من دوباره تصمیم گرفتم اون فلفل رو امتحان کنم!!چون اصلا از فکرم بیرون نمیرفت و مدام بهش فکر میکردم. رفتم بازارچه ها و عطار ها رو گشتم چند نوع فلفل گرفتم ولی هیچ کدوم اونی که میخواستم نبود. اخرش رفتم پیش همون فست فودیه و ازش خواستم برام گیر بیاره که گفت فامیلش براش از تایوان یا تایلند یا یه همچین جایی که دقیق یادم نیست فرستاده. منم گفتم بگو دوباره بیاره من پولش رو میدم. خلاصه برای بار دوم که امتحان کردم مثل اون بار اول که یادم میومد نبود کم تر عرق کردم و کم تر سوختم تا اینکه بعد یه مدت که یه روز در میان یا دو سه روز درمیان استفاده میکردم برام تقریبا عادی شده بود . البته درد معده و درد موقع دفع مدفوع هنوز سرجاش بود ولی دهنم نمیسوخت! بعد از مدتی که فلفل رو کامل مصرف کردم رو به فلفل های خودمون اوردم که زمانی خوردنشون برام خوش آیند بود و نیازم رو ارضا میکرد ولی ای دل غافل که دیگه حتی ۱ ذره هم این فلفل ها رو من تاثیر نداشتند!! الان هنوز هم که هنوز ه مزه ی تند رو نمیتونم به خوبی احساس کنم و از کاری که کردم پشیمونم. لطفا در خوردن فلفل زیاده روی نکنید.

    ممنون از مقاله جالبتون. یکی از تفریحات سالم در محل کار برای ما ، مسابقات فلفل خوری با همکاران عزیز ( آقایان رستگاری ، قلیزاده ، وکیلی ، رحیمی و استاد یوسفی ) هست. گاهی اونقدر زیاده روی میکنیم که سکسکه و اشک و … بهمون امان نمیده
    اگر سسهای فلفل رو دوست دارید ، پیشنهاد میکنم سس فلفل Tabasco رو حتما امتحان کنید . بخصوص شیشه سبز رنگش رو. شاید برای فلفل خور های حرفه ای زیاد تند نباشه اما طعمش بی نظیره

    یک نظریه بدون مبنای علمی و بدون آزمایشه. بیشتر جنبه طنز تا مقاله علمی

    سلام دوست عزیز دوستدار طبیعت؛

    از بین تمام بیماری های دردآور، نقرس یکی از دردناک ترین آن ها است که اگر تحت کنترل و درمان قرار نگیرد ممکن است به قلب و کلیه ها حمله کند و عاقبت و نتیجه ی احتمال آن مرگ خواهد بود. البته امروزه با در دسترس بودن داروهای جدید، خطر این بیماری در مبتلایان خیلی کمتر از زمان های سابق شده است. بروز این مشکل به دلیل مواد شیمیایی غیرعادی در بدن است که باعث تولید مقدار زیاد و یا اضافی اسید اوریک می شود.

    افراد مبتلا به نقرس باید از مصرف غذاهایی که دارای پورین زیاد هستند اجتناب کنند. در بین غذاهایی که حاوی پورین به مقدار فراوانی هستند می توان به ماهی کولی و ساردین و اعضای حیوانی از قبیل، دنبلان، مغز، قلوه و جگر اشاره کرد و در بین نوشابه ها نیز آبجو حاوی مقدار زیادی پورین است.

    معمولا نقرس با یک حمله شدید از این بیماری و در بیشتر موارد در قاعده­ انگشت شصت پا شروع می شود. این حمله ممکن است به دنبال یک جراحت کوچک یا یک ناراحتی مختصر از قبیل کوفتگی انگشت شصت پا یا ابتلا به یک سرماخوردگی بروز کند. انگشت شصت پا شروع به خارش می کند و در یک دوره کوتاه و فقط در عرض چند ساعت قرمز می شود، ورم می کند و به نحو عذاب آوری دردناک می شود. پس از چند روز این درد و تورم تدریجاً فروکش می کند و بالاخره مفصل به حالت طبیعی برمی گردد.

    فلفل سبز و نقرس

    به طور مثال امکان دارد سایر مفاصل از قبیل قسمت هایی از آرنج هم مبتلا شوند. گاهی اوقات در یک زمان بیش از یک مفصل گرفتار می شود و در بعضی موارد التهاب در یک کیسه مفصلی یا در نقاط دیگری در زیر پوست بیش از التهاب در یک مفصل می باشد. دوره یا ادامه حمله بیماری متغیر است، اما امروزه به وسیله درمان های جدید معمولاً می توان با بدترین این دردها مقابله و آن ها را کاملاً رفع کرد.

    اگر به نقرس (ورم و درد شصت پا) مبتلا شده اید، ضمن پرهیز از خوردن گوشت مخصوصاً گوشت پرندگان و شکار، دل و قلوه، غذاهای چرب و سرخ کرده، باید از خوراکی هایی که به درمان کمک می کنند بیشتر استفاده کنید، مانند: خربزه کاملاً رسیده قبل از غذا، پرتقال، موز، گلابی رسیده، آلو، انجیر خشک، کشمش، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، ترب سیاه و قلقاسی (سیب زمینی ترشی).

     

    پیشنهاد 1:

    به عنوان درمان باید 40 گرم برگ کرفس قمری تازه و یا 25 گرم، خشک آن را در یک لیتر آب بجوشانید و آب آن را به مرور بنوشید.

    پیشنهاد 2:

    پنجاه گرم برگ کرفس را در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف کرده آن را به مرور بنوشید.

    پیشنهاد 3:

    مقداری سکنجبین را در آب برگ چغندر تازه مخلوط کنید و روزی سه مرتبه پا را در آن گذاشته و مالش دهید.

    پیشنهاد 4:

    برگ های سفت کلم را له کنید و کمی بپزید و تا گرم است روی پارچه ای پشمی پهن و بر موضع ضماد کنید و روزی سه بار تکرار کنید.

    پیشنهاد 5:

    آب خرفه تازه را با گلاب مخلوط کنید، بعد قدری کافور در آن حل کرده و آب ترب را هم بگیرید، بعد با سکنجبین شیرین کنید و بخورید.  از مایعات نیز بیشتر  استفاده کنید.

    پیشنهاد 6:

    به مقدار 30 گرم برگ و یا پوست سبز گردو را در یک لیتر آب جوش 12 دقیقه دم کنید و یک فنجان از آن را قبل از هر غذا بنوشید.

    پیشنهاد 7:

    به مقدار 30 گرم تخم زبان گنجشک را دم کنید و آب آن را روزی سه استکان قبل از وعده های غذا بنوشید و هر روز تکرار کنید.

    پیشنهاد 8:

    یک قاشق سوپ خوری پوست خشک سیب درختی را نرم بکوبید و در یک فنجان آب جوش 15 دقیقه بجوشانید و پس از هر وعده غذا یک فنجان از آب آن را بنوشید.

    پیشنهاد 9:

    پنجاه گرم برگ انگور فرنگی را در سه فنجان آب جوش دم کنید و در روز سه مرتبه، هر بار یک فنجان از آب آن را به نوبت بنوشید.

    پیشنهاد 10:

    هر روز دو لیوان بزرگ آب انگور بخورید، یکی بین صبحانه و ناهار و دیگری بین ناهار و شام و این کار را 40 روز ادامه دهید.  یا 40 روز به جای صبحانه انگور فراوان بخورید و تا ظهر هیچ چیز دیگری میل نکنید.

    اگر به نقرس حاد مبتلا شده اید، باید از خوردن: جگر، دل و قلوه، کله پاچه، مغز، گوشت، آبگوشت، ماهی، چربی جات، تخم مرغ، قارچ، ادویه جات، مارچوبه، نمک، چای، شکلات، گوجه فرنگی، اسفناج، ترشک و مصرف دخانیات پرهیز کنید.

    پیشنهاد 1:

    فلفل سبز و نقرس

    به عنوان درمان باید شیره کوکنار، زعفران و زرده تخم مرغ پخته را مخلوط کرده و بر موضع ضماد کنید.

     

     

  • مقدار مصرف ویتامین c در روز
  •  

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    فلفل سبز و نقرس

     

     نقرس يكي از دردناك‌ترين بيماری های مفاصل است كه در نتيجه رسوب كريستال‌های اسيد اوريك در بافت‌هاي رابط، در فضاي مفاصل ما بين ۲ استخوان يا در هر دو مورد ايجاد میشود.  اين رسوب‌ ها منجر به التهاب مفاصل و باعث تورم، قرمزي، درد و كوفتگي میشود. آب قلیایی می تواند در کاهش اسید اوریک بدن و بهبود نقرس تاثیر مطلوبی داشته باشد.
    نقرس تقريبا ۵ درصد از كل موارد بيماریهاي مفاصل را شامل میشود. اسيد اوريك در خون محلول است و از كليه به ادرار میريزد. چنانچه بدن ميزان زيادي اسيد اوريك بسازد يا اسيد اوريك كافي از بدن دفع نشود، سطح آن در خون بالا میرود، در نتيجه با رسوب اين مواد، نقرس ايجاد میشود. رسوبات اسيد اوريك كه توفوس نام دارد باعث ايجاد برآمدگی هايی زير پوست اطراف مفاصل میشود. بعلاوه كريستال‌هاي اسيد اوريك در كليه جمع میشود و ايجاد سنگ كليه میكند.

    در بسياري از افراد، نقرس ابتدا مفاصل انگشت بزرگ پا را درگير میكند و نيز میتواند پاشنه پا، قوزك پشت پا، زانوها، مچ ها و انگشتان را مبتلا كند. اين بيماري طي ۴ مرحله پيشروي میكند.

    تحقيقات جديدي كه انجام شده نشان میدهد نوشيدن روزانه مقدار زيادي آب، بخش مهمي از درمان طبيعي نقرس به حساب میايد. اين روش طبيعی باعث كاهش ميزان اسيد اوريك میشود. زماني كه به بدن انسان آب زيادی میرسد، اسيد اوريك رقيق شده، زودتر دفع میشود. اين نخستين دليل استفاده از آب در درمان نقرس است. آب قلیایی به دليل داشتن مواد معدني بيشتر، مناسب‌تر از آب سبك است. مواد معدنی، pH بدن را در حالت قليايي نگه میدارند. در محيط قليايي، بدن اسيد اوريك بيشتري دفع میكند و اين دومين دليل استفاده از آب است. براي اين كار روزانه حدود ۸ تا ۱۲ ليوان آب بنوشيد؛ البته مقدار درست آب مورد نياز شما بستگي به ميزانی دارد كه برای بالا بردن pH بدن لازم است.

     

    فلفل سبز و نقرس

    بهترین راه جهت درمان نقرس ، قلیایی کردن بدن با استفاده از رژیم غذایی و آب قلیایی می باشد. تحقيقي روي ۴۷ هزار و ۱۵۰ مرد كه هيچ‌گونه سابقه قبلي از بيماری نقرس نداشتند، صورت گرفت و پس از ۱۲ سال مشخص شد كه ۷۳۰ نفر از آنها  به نقرس مبتلا شده‌اند.

    در ميان اين افراد، كساني كه بيشترين مصرف گوشت را داشتند، نسبت به ديگران ۴۰ درصد بيشتر در معرض خطر ابتلا به نقرس قرار گرفته بودند و نيز در اين ميان افرادي كه از غذاهاي دريايي بيشتري تغذيه كرده بودند، ۵۰ درصد بيش از ديگران به نقرس مبتلا شدند.

    پزشكان به بيماران مبتلا به نقرس توصيه میكنند برای جلوگيری از اضافه وزن به طور مرتب ورزش كنند و نيز رژيم متعادل و سالمی را در پيش گيرند و از مصرف غذاهاي سرشار از پورين خودداری كنند.

    مواد غذايي كه حاوي مقادير بالايی از پورين هستند عبارتند از قلب، شاه‌ماهي، صدف، مخمر و ساردين؛ اما در اين ميان مواد سرشار از پورين نيز وجود دارند كه هيچ ارتباطي با افزايش خطر ابتلا به نقرس ندارند كه شامل نخودفرنگي، لوبيا، قارچ، گل‌كلم و اسفناج است و نيز در تحقيقات انجام شده مشخص شد كه محصولات لبني كم‌چربي، خطر ابتلا به نقرس را كاهش میدهند. به گفته محققان، درمان‌هاي غذايي میتوانند جايگزين مناسبي براي بيماراني باشد كه تحمل درمان‌هاي دارويي را ندارند.

     

     

    دکتر مایکل مورای در کتاب دایره المعارف درمان طبیعی همچون بسیاری بیماری‌های دیگر، چند درمان خانگی برای نقرس ارائه کرده است.

     

     

     

    خوراکی بد

    اسفناج ، پسته ، چاي غليظ و پررنگ ، سركه ، سو يا ، عدس ، قهوه ، كاكا ئو ، گردو ، گوشت ، مارچوبه ، ماسـت ، نارگيل ، نمك ، ماهي ساردين ، مخمر، قارچ ، نخود خشك ، مغز ، جگر و قلوه

    خوراکی خوب

    انجير ،ترب ، تربچه ، تره ، توت فرنگ ي ، چغندر ، خرفـه ، خرمـا ، خيار، ذغال اخته ، طالبي ، غوره ، فلفل سبز و قرمز ، شنبل يله ، كاهو ، كرفس ، كشمش ، كلـم ، گلابـ ي ، گوجـه فرنگي ، مرزه و هندوانه اشاره كرد . البته بهتر است افرادي كه طبع گرم دارند (گرم مزاج اند ) ازخوراكي هـايي استفاده كنند كه طبع سرد داشته باشند مثل توت فرنگي ، چغندر ، خرفه ، خ يار ، ذغال اختـه ، غـوره ، كـاهو، گلابي ، هندوانه و گوجه فرنگي . افرادي كه طبع سرد دارند ( سرد مزاج اند ) بهتر است از خوراكي هايي استفاده كنند كه طبع گرم داشته باشند مثل انجير، ترب ، تربچه ، تره ، خرما ، شنبل يله ، كرفس ، كلم ، مرزه ، فلفل سبز

    و قرمز

     

    منابع:

     

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.


    Security Code*


    صادقیه – بزرگراه محمد علی جناح – خیابان شهید گلاب – پلاک 60


    فلفل سبز و نقرس

    کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه سلامت نوترون می باشد. copyright©2016 neutronpro.com

    کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

    مروری بر دیگر مطالب ”

    فلفل سبز و نقرس
    فلفل سبز و نقرس
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *