فلفل دلمه برای نقرس

دوره مقدماتی php
فلفل دلمه برای نقرس
فلفل دلمه برای نقرس




 

نقرس در نتیجه‌ی اسیداوریک زیاد بدن به وجود می‌آید و مفاصل را دچار التهاب کرده و دردناک می‌کند. اسیداوریک حاصل تجزیه‌ی پورین است که در بافت‌های بدن و مواد غذایی به ویژه گوشت قرمز و الکل وجود دارد. در این مطلب چند ماده‌ی غذایی مناسب برای مبتلایان به نقرس داریم. لطفاً با ما باشید.

فلفل دلمه برای نقرس

دوره مقدماتی php


 

گوجه‌فرنگی و دیگر منابع ویتامین C


نتایج پژوهشی که به مدت دو هفته در دانشگاه تافتز انجام شده است نشان می‌دهد اسید اوریک بیمارانی که روزانه دو پیاله سوپ گاسپاچو (سوپ سرد اسپانیایی) حاوی گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای‌ و منابع غذایی دیگر ویتامین C مصرف می‌کنند به میزان 18 درصد (در آقایان) و 8 درصد (در خانم‌ها) کاهش پیدا می‌کند. این مواد غذایی همچنین سرشار از لیکوپن (آنتی‌اکسیدان موجود در میوه‌ها و سبزیجات قرمز) هستند که میزان اسیداوریک را کاهش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم روزانه حداقل 72 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید که معادل دو فنجان سوپ گاسپاچو، یک عدد پرتقال یا نصف فلفل دلمه ای است.


 

آلبالو، گیلاس، بلوبری، توت فرنگی


نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان می‌دهد اسید اوریک خانم‌هایی که دو سهم غذایی یعنی معادل حدود یک و نیم فنجان گیلاس یا آلبالو مصرف می‌کنند به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. محققان به این نتیجه رسیدند که این میوه همچنین باعث کاهش میزان التهاب بدن نیز می‌شود. بلوبری و توت‌فرنگی نیز همین خاصیت و تأثیر را دارند. توصیه می‌کنیم که روزانه یک و نیم فنجان از این میوه‌ها میل کنید.


 

آناناس


آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که باعث کاهش درد و التهاب‌های ناشی از حملات نقرس می‌شود. توجه داشته باشید میزان بروملین موجود در آناناس متناسب با رسیدگی و مدت زمان برخورداری از آفتاب در میوه متفاوت است. توصیه می‌کنیم در حین حمله‌ی نقرس روزانه نصف فنجان آناناس میل کنید. تجمع بروملین در ساقه‌ی میوه بیشتر است. البته می‌توانید از مکمل بروملین نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم با پزشک مشورت کرده و اگر لازم بود مکمل میل کنید. این مکمل‌ها معمولاً روزانه 500 میلی‌گرم و دو مرتبه در روز (بین غذا) مصرف می‌شوند.


نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف

زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن

می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید


توفو، شیرسویا و مشتقات دیگر سویا

فلفل دلمه برای نقرس


از آنجایی که پروتئین‌های حیوانی سرشار از پورین هستند که برای مبتلایان به نقرس مناسب نیست در نتیجه باید از مصرف زیاد آن پرهیز کرد. یکی از روش‌های سالم برای کاهش مصرف پروتئین‌های حیوانی، روی آوردن به مصرف سویا و مشتقاتش است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که سویا باعث کاهش اسیداوریک بدن شده و در نتیجه با نقرس مقابله می‌کند. از این گذشته سویا سرشار از پروتئین است. توصیه می کینم هر هفته یک تا دو مرتبه به جای گوشت یا مرغ از این لوبیاهای باخاصیت استفاده کنید.


 

آب و نوشیدنی‌های سالم


مصرف زیاد آب باعث دفع و کاهش اسیداوریک می‌شود. توصیه می‌کنیم که روزانه حداقل ده لیوان آب میل کنید.

 

  • خواص بادام هندي طب سنتي
  • اسیدهای چرب اشباع نشده باعث کاهش میزان اسیداوریک می‌شود. توجه داشته باشید که ماهی نیز حاوی این اسیدهای چرب است اما در عین حاوی سرشار از پورین نیز می‌باشد بنابراین از این خارج است. مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع مانند روغن زیتون، آووکادو و غیره باعث کاهش میزان انسولین نیز می‌شوند که در نتیجه از حملات نقرس پیشگیری می‌کنند. بهتر است بدانید در حالت کلی 30 درصد از کل کالری‌های دریافتی ما باید از چربی تشکیل شود که از این میزان بهتر است 20 درصد آن به چربی‌های غیراشباع اختصاص داده شود. توصیه می‌کنیم که به جای کره و سس‌های مایونز و پرچرب از روغن زیتون استفاده کنید.

     

    گوشت قرمز

    گوشت‌های قرمز سرشار از پورین هستند. توجه داشته باشید که امعا و احشای حیوانات نیز حاوی میزان زیادی از این ترکیب است. توجه داشته باشید که مرغ، ماهی‌ها مانند ماهی ساردین، ماکرو و میگو نیز حاوی پورین می‌باشد. البته میزان پورین موجود در آن‌ها به اندازه‌ی گوشت قرمز نیست اما در هر حال لازم است که مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید. نتایج پژوهشی که به مدت 12 سال روی بیش از 47000 مرد انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کنند به میزان 40 درصد بیشتر در معرض نقرس قرار می‌گیرند. توصیه می‌کنیم که مصرف گوشت قرمز کم چرب را به روزانه 60 تا 90 گرم محدود کنید. روی آوردن به رژیم غذایی گیاهی راه حل مناسبی برای مقابله با این مشکل است.


    سبزیجات و دانه‌های سرشار از پورین

    مارچوبه، لوبیا، نخودفرنگی و گل کلم حاوی میزان قابل توجهی پورین هستند. توصیه می‌کنیم که مصرف این سبزیجات را به روزانه نصف فنجان محدود کنید. توجه داشته باشید که این ماده در غلات کامل، جوانه‌ی گندم و جو دوسر نیز وجود دارد. بهتر است روزانه بیش از 3 وعده به میزان نصف تا یک فنجان از این مواد غذایی استفاده نکنید.

     

    نوشیدنی‌های الکلی سرشار از پورین هستند اما مشکل اصلی ناشی از روند تجزیه شدن الکل در بدن است. چون در نتیجه‌ی این تغییر و تحولات است که اسیداوریک بدن بالا می‌رود. توجه داشته باشید که مخمر آب جو نیز حاوی این ترکیب است و باید از مصرف محصولاتی که با این ماده تهیه می‌شوند نیز پبرهیزید.


    فلفل دلمه برای نقرس

    قند: احتیاط احتیاط

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید.

     

    فاطمه مهدی پور

    بخش تغذیه و آشپزی تبیان


    نقرس: از این مواد غذایی بپرهیزید

    بیماری نقرس: چه بخوریم چه نخوریم؟

    نقرس و دلایل ایجاد آن

    تغذیه در نقرس

    تغذیه مناسب در بیماری نقرس

    گل حسرت؛ گیاهی بر علیه نقرس

    گیلاس و آلبالو ، دارویی برای درد مفاصل و نقرس

    سلام دوست عزیز دوستدار طبیعت؛

    از بین تمام بیماری های دردآور، نقرس یکی از دردناک ترین آن ها است که اگر تحت کنترل و درمان قرار نگیرد ممکن است به قلب و کلیه ها حمله کند و عاقبت و نتیجه ی احتمال آن مرگ خواهد بود. البته امروزه با در دسترس بودن داروهای جدید، خطر این بیماری در مبتلایان خیلی کمتر از زمان های سابق شده است. بروز این مشکل به دلیل مواد شیمیایی غیرعادی در بدن است که باعث تولید مقدار زیاد و یا اضافی اسید اوریک می شود.

    افراد مبتلا به نقرس باید از مصرف غذاهایی که دارای پورین زیاد هستند اجتناب کنند. در بین غذاهایی که حاوی پورین به مقدار فراوانی هستند می توان به ماهی کولی و ساردین و اعضای حیوانی از قبیل، دنبلان، مغز، قلوه و جگر اشاره کرد و در بین نوشابه ها نیز آبجو حاوی مقدار زیادی پورین است.

    معمولا نقرس با یک حمله شدید از این بیماری و در بیشتر موارد در قاعده­ انگشت شصت پا شروع می شود. این حمله ممکن است به دنبال یک جراحت کوچک یا یک ناراحتی مختصر از قبیل کوفتگی انگشت شصت پا یا ابتلا به یک سرماخوردگی بروز کند. انگشت شصت پا شروع به خارش می کند و در یک دوره کوتاه و فقط در عرض چند ساعت قرمز می شود، ورم می کند و به نحو عذاب آوری دردناک می شود. پس از چند روز این درد و تورم تدریجاً فروکش می کند و بالاخره مفصل به حالت طبیعی برمی گردد.

    فلفل دلمه برای نقرس

    به طور مثال امکان دارد سایر مفاصل از قبیل قسمت هایی از آرنج هم مبتلا شوند. گاهی اوقات در یک زمان بیش از یک مفصل گرفتار می شود و در بعضی موارد التهاب در یک کیسه مفصلی یا در نقاط دیگری در زیر پوست بیش از التهاب در یک مفصل می باشد. دوره یا ادامه حمله بیماری متغیر است، اما امروزه به وسیله درمان های جدید معمولاً می توان با بدترین این دردها مقابله و آن ها را کاملاً رفع کرد.

    اگر به نقرس (ورم و درد شصت پا) مبتلا شده اید، ضمن پرهیز از خوردن گوشت مخصوصاً گوشت پرندگان و شکار، دل و قلوه، غذاهای چرب و سرخ کرده، باید از خوراکی هایی که به درمان کمک می کنند بیشتر استفاده کنید، مانند: خربزه کاملاً رسیده قبل از غذا، پرتقال، موز، گلابی رسیده، آلو، انجیر خشک، کشمش، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، ترب سیاه و قلقاسی (سیب زمینی ترشی).

     

    پیشنهاد 1:

    به عنوان درمان باید 40 گرم برگ کرفس قمری تازه و یا 25 گرم، خشک آن را در یک لیتر آب بجوشانید و آب آن را به مرور بنوشید.

    پیشنهاد 2:

    پنجاه گرم برگ کرفس را در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف کرده آن را به مرور بنوشید.

    پیشنهاد 3:

    مقداری سکنجبین را در آب برگ چغندر تازه مخلوط کنید و روزی سه مرتبه پا را در آن گذاشته و مالش دهید.

    پیشنهاد 4:

    برگ های سفت کلم را له کنید و کمی بپزید و تا گرم است روی پارچه ای پشمی پهن و بر موضع ضماد کنید و روزی سه بار تکرار کنید.

    پیشنهاد 5:

    آب خرفه تازه را با گلاب مخلوط کنید، بعد قدری کافور در آن حل کرده و آب ترب را هم بگیرید، بعد با سکنجبین شیرین کنید و بخورید.  از مایعات نیز بیشتر  استفاده کنید.

    پیشنهاد 6:

    به مقدار 30 گرم برگ و یا پوست سبز گردو را در یک لیتر آب جوش 12 دقیقه دم کنید و یک فنجان از آن را قبل از هر غذا بنوشید.

    پیشنهاد 7:

    به مقدار 30 گرم تخم زبان گنجشک را دم کنید و آب آن را روزی سه استکان قبل از وعده های غذا بنوشید و هر روز تکرار کنید.

    پیشنهاد 8:

    یک قاشق سوپ خوری پوست خشک سیب درختی را نرم بکوبید و در یک فنجان آب جوش 15 دقیقه بجوشانید و پس از هر وعده غذا یک فنجان از آب آن را بنوشید.

    پیشنهاد 9:

    پنجاه گرم برگ انگور فرنگی را در سه فنجان آب جوش دم کنید و در روز سه مرتبه، هر بار یک فنجان از آب آن را به نوبت بنوشید.

    پیشنهاد 10:

    هر روز دو لیوان بزرگ آب انگور بخورید، یکی بین صبحانه و ناهار و دیگری بین ناهار و شام و این کار را 40 روز ادامه دهید.  یا 40 روز به جای صبحانه انگور فراوان بخورید و تا ظهر هیچ چیز دیگری میل نکنید.

    اگر به نقرس حاد مبتلا شده اید، باید از خوردن: جگر، دل و قلوه، کله پاچه، مغز، گوشت، آبگوشت، ماهی، چربی جات، تخم مرغ، قارچ، ادویه جات، مارچوبه، نمک، چای، شکلات، گوجه فرنگی، اسفناج، ترشک و مصرف دخانیات پرهیز کنید.

    پیشنهاد 1:

    فلفل دلمه برای نقرس

    به عنوان درمان باید شیره کوکنار، زعفران و زرده تخم مرغ پخته را مخلوط کرده و بر موضع ضماد کنید.

     

     

  • متن اهنگ عرق کشمش پکرم کرده
  •  

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    فلفل دلمه برای نقرس

    کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

    مروری بر دیگر مطالب ”


    تمام آنچه از نقرس باید بدانید

    الو دکتر/ چرا نقرس به وجود می آیداین بیماری بر اثر تجمع بیش از حد اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود، در واقع اسید اوریک ترکیب هایی از بلورهای نمک سدیم در مفاصل تولید می‌کند. بدن خود به خود اسید اوریک تولید می‌کند، اما این عنصر در برخی مواد غذایی مضر نیز وجود دارد، از جمله خوراکی هایی مانند: گوشت گوزن، دل و جگر، کله و پاچه حیوانات، گوشت به همراه سس، صدف خوراکی و برخی از انواع الکل ها. نقش ژنتیک در بروز نقرسبرخی افراد بسیار سخت اسید اوریک دفع می‌کنند یا بیش از حد اسید اوریک تولید می‌کنند. سن، برخی بیماری ها (نارسایی کلیوی، سرطان خون) و برخی داروها نیز خطر ابتلا به نقرس را افزایش می‌دهند.چند درمان خانگی جالب برای درمان نقرس- لوبیا سبز در درمان نقرس و کاهش التهاب آن موثر است. روزی یک یا ۲ بار آب آن را بخورید.- روزی یک بار مخلوطی از ۲ قاشق مرباخوری سرکه سیب و عسل بخورید.- خمیر تهیه شده از پودر خردل، آرد گندم و آب را روی قسمت های متورم شده بمالید.- در یک ظرف آب ولرم ۲ لیوان سولفات منیزیم اضافه کنید و پاهای خود را در آن قرار دهید تا آب حرارت خود را از دست بدهد.- پارچه آغشته به روغن کرچک ولرم را روی مفصل دردناک قرار دهید، با پلاستیک بپوشانید و گرم نگه دارید.- برای تسکین موقت و فوری، یخ روی ناحیه دردناک قرار دهید.- یک لیوان سرکه، یک لیوان آب و یک قاشق مرباخوری فلفل را مخلوط کرده و روی مفاصل دردناک بمالید و بگذارید ۲ تا ۳ ساعت بماند.- از آن جایی که موز سرشار از فسفر است، مصرف روزی ۳ یا ۴ عدد موز باعث می شود نسبت به اسیداوریک واکنش نشان دهد.- افرادی که دچار نقرس انگشت پا شده اند باید ظرفی را پر از آب کرده و یک سوم لیوان پودر زنجبیل به آن اضافه کنند. پاهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه در آب قرار دهند و سپس خوب بشویند.- ورزش های کششی منظم مربوط به مفاصل و عضلات در درمان نقرس موثر است.- سیب، گیلاس و توت فرنگی نیز برای درمان نقرس مفید است.- مصرف غذاهای غنی از ویتامین c مانند مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سبزی های سبز و برگ دار را افزایش دهید.توصیه های مهم برای افراد مبتلا به نقرس- آب زیادی بنوشند( روزی 2 تا 3 لیتر). حتماً 1 لیوان آب، قبل از خواب بنوشند، زیرا این کار به کم شدن اسید اوریک کمک می کند.- وزن خود را ایده آل و ثابت نگه دارند.- اگر اضافه وزن دارند، وزن خود را کم کنند، اما برای کاهش سریع وزن نباید گرسنه بمانند یا کم خواری کنند،، زیرا کاهش سریع وزن، باعث افزایش اسید اوریک و به دنبال آن بدتر شدن نقرس می گردد. حداکثر کاهش وزن مجاز 500 گرم در هفته است.- از خوردن غذاهای پورین دار اجتناب کنند.- از ریختن روغن زیاد در غذا جدا خودداری کنند.- فراموش نکنید که مشروبات الکلی، گوشت قرمز و غذاهای دریایی می تواند احتمال ابتلا به نقرس را بالا ببرند. نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات بدون قند و طبیعی دیگر نیز می تواند به کاهش احتمال ابتلا به نقرس کمک کند.- به یاد داشته باشید 90% پورین در بدن تولید می‌شود و نیازی نیست شما بخورید! غذاهای حاوی پورین بالا عبارتند از:جگرسیرابیماهی‌های روغنیآبجومخمر و عصاره مخمر (مثل مارمیت)چه کسانی بیشتر از بقیه احتمال ابتلا به نقرس دارند؟۱. رژیم غذایی: اگر غذاهای گوشتی، غذاهای دریایی و همچنین غذاهای پر از قند را به طور منظم بخورید، خطر ابتلا به این بیماری در شما بیش‌تر خواهد بود. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی مانند آبجو و شراب نیز موجب افزایش خطر ابتلا به نقرس می‌شود.۲. چاقی: هر چه سنگین‌تر باشید، اسید اوریک بیش‌تری تولید می‌شود. بنابراین، احتمال بروز نقرس در شما زیاد است.۳. وضعیت سلامتی شما: اگر به بعضی از انواع بیماری‌ها، از جمله فشار خون بالا، دیابت و غیره مبتلا هستید، در برابر بیماری نقرس آسیب‌پذیرتر هستید.۴. سابقه‌ی خانوادگی: اگر هرکدام از اعضای خانواده‌تان مبتلا به نقرس باشند، خطر ابتلا به نقرس در شما نیز بیش‌تر خواهد بود.۵. جنسیت: احتمال ابتلا به نقرس در مردان بیش‌تر از زنان است، زیرا اسید اوریک آنها اغلب بالاتر از زنان است.همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:آخرین خبر در سروشhttp://sapp.ir/akharinkhabarآخرین خبر در ایتاhttps://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5آخرین خبر در بلهhttps://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZTآخرین خبر در گپhttps://gap.im/akharinkhabar


    (٢٢:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (٢٢:١٥) ٩٩/٠١/٢٦

    فلفل دلمه برای نقرس


    (٢١:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (٢١:١٦) ٩٩/٠١/٢٦


    (٢٠:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (٢٠:١٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٩:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٩:١٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٨:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٨:١٦) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٧:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٧:١٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٧:٠٠) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٦:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٦:١٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٥:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٥:٣٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٥:٢٠) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٥:٠٠) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٤:٢٧) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٣:٥٦) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٣:٣٣) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٣:٠٠) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٢:٢٩) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٢:٠٠) ٩٩/٠١/٢٦


    (١١:٣٢) ٩٩/٠١/٢٦


    (١١:٠٣) ٩٩/٠١/٢٦

    فلفل دلمه برای نقرس


    (١٠:٣٠) ٩٩/٠١/٢٦


    (١٠:٠٢) ٩٩/٠١/٢٦


    (٠٩:٣٠) ٩٩/٠١/٢٦


    (٠٨:٥٩) ٩٩/٠١/٢٦


    (٠٨:٣١) ٩٩/٠١/٢٦


    (٠٨:٠٠) ٩٩/٠١/٢٦


    (٢٢:٥٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (٢٢:١٦) ٩٩/٠١/٢٥


    (٢١:٤٤) ٩٩/٠١/٢٥


    (٢١:١٥) ٩٩/٠١/٢٥

  • مدل مانتو سارافونی شیک جدید

  • (٢٠:٤٧) ٩٩/٠١/٢٥


    (٢٠:١٠) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٩:٤٥) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٩:١٦) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٨:٤٥) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٨:١٦) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٧:٤٥) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٧:١٥) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٦:٤٤) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٦:١٤) ٩٩/٠١/٢٥

    فلفل دلمه برای نقرس


    (١٥:٤٦) ٩٩/٠١/٢٥


    (١٥:٢٠) ٩٩/٠١/٢٥

    اثر مکمل ویتامین D بر روند درمان مبتلایان به سرطان معده

    ۵ علامت کمبود ویتامین که در چهره پدیدار می شود

    مصرف زیاد این ویتامین ابتلا به سرطان ریه در پی دارد

    مصرف بیش از حد ویتامین C، سنگ کلیه می‌آورد

    ویتامین B۳ از نارسایی مادرزادی جلوگیری می‌کند

    فلفل دلمه برای نقرس

    نسخه های طب سنتی برای کمبود ویتامین D

    6 معجون برای جوان ماندن

    این ویتامین ها مغز شما را به کامپیوتر تبدیل می کند

    کدام علائم نشان دهنده کمبود ویتامین‌ها در بدن است؟

    کمبود ویتامین B1 چه خطراتی دارد؟

    حمله شدید آیت الله علم الهدی به شجریان!

    انتقاد شدید تهیه کننده حامد همایون به گزارش جنجالی ۲۰:۳۰!

    چرا مدیران منطقه «سیلیکون ولی» روزه می گیرند؟

    ایران اولین کشور حاضر در جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس شد

    سرمایه اجتماعی؛ تبر در دستان راسکولنیکوف

    سفرهای هوایی ایران در انحصار شرکت‌های خارجی است

    میلتون فریدمن؛ شریک دیکتاتور یا رفیق آزادی؟

    فیلم/ نبوغ کودک ریاضیدان

    فیلم/ سلفی های مرگ بار

    سینا سرلک از سریال شهرزاد حذف شد!

    دانش‌آموز بنیادکودک بورسیه شد

    مدیری که ارزش سهام یک شرکت را دو برابر کرد

    ترامپ تحریم‌های کوبا را تمدید کرد

    همسر نتانیاهو به فساد مالی متهم شد

    کشته‌شدن 2نفر براثر 2درگیری مسلحانه در فارس

    موش‌ها دختر فرانسوی را در خواب جویدند

    حوادث وحشتناک هوایی  

    تبلیغ هشدار دهنده برای ترک سیگار  

    پیشنهاد آخوندی به رئیس‌جمهور برای تغییر شرایط پرداخت وام مسکن

    ترافیک هراز و کندوان نیمه سنگین است

    فلفل دلمه برای نقرس

    مرغ و تخم مرغ گران می‌شود

    کارت اعتباری بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی هک شد

    زمان صدور و هزینه ویزای اربعین

    جاده چالوس از ساعت ۱۴ یک‌طرفه می‌شود

    تکذیب سقوط یک مسافر به دریا در بندر شهید حقانی

    بیادی: آن‌ها که الفبای سیاست نمی‌دانند، دولت را نقد نکنند

    کاهش 3 درجه‌ای هوای تهران در روزهای آینده

    نامه مازنی به ظریف درباره نسل‌کشی میانمار

    روحانی امروز به قزاقستان می‌رود

    آمار قربانیان زلزله مکزیک به ۶۱ نفر رسید

  • عکس اسم محمد صابر
  • ترامپ از هم‌پیمانان عربش خواست تا علیه ایران متحد شوند

    ۲۴ درصد از ایرانی‌ها از اختلالات روان رنج می‌برند

    منصوریان سال ۸۵ را فراموش نکند

    مقدم:به فرهنگ که می‌رسند همه فرافکنی می‌کنند

    معرفی برترین قاری و حافظ قرآن کشور

    چگونه اعتیاد به گوشی را ترک کنیم؟

    شعرخوانی شاعران به مناسبت عید سعید غدیر  

    ژنرال قاسم سلیمانی عامل اصلی پیروزی بشار اسد / باید تهدیدهای آمریکا را باور پذیرتر کنیم

    قانونی یا عادلانه؟ مساله این است

    فرار از طوفان ایرما؛ جنوب فلوریدا تخلیه شد

    فلفل دلمه برای نقرس

    آیا اصلاح‌ طلبان دچار غرور سیاسی شده‌اند؟

    دولت دوازدهم در آستانه یک چالش بزرگ قرار دارد

    تیلرسون: برای مقابله با تهدید ایران متحد شوید

    فریاد خشم جهانیان مقابل ساختمان سازمان ملل

    بانکداری بدون ربا و چالشی به نام نرخ سود

    پیشگویی امیرالمومنین نسبت به ردکنندگان غدیر

    امارات: شروط ۱۳ گانه،کلید حل بحران قطر است

    سیدصالحی:دلالان باعث جدایی من ازفوتبال شدند

    یک روز عزای عمومی در لبنان

    وزیر امور خارجه واقعی آمریکا کیست؟

    خانه > فواید،علائم،خواص > فلفل دلمه ای و نقرس

    فلفل دلمه ای و نقرس

    فلفل دلمه برای نقرس

    نقرس در نتیجه‌ی اسیداوریک زیاد بدن به وجود می‌آید و مفاصل را دچار التهاب کرده و دردناک می‌کند. اسیداوریک حاصل تجزیه‌ی پورین است که در بافت‌های بدن و مواد غذایی به ویژه گوشت قرمز و الکل وجود دارد. در این مطلب چند ماده‌ی غذایی مناسب برای مبتلایان به نقرس داریم. لطفاً با ما باشید.

    نتایج پژوهشی که به مدت دو هفته در دانشگاه تافتز انجام شده است نشان می‌دهد اسید اوریک بیمارانی که روزانه دو پیاله سوپ گاسپاچو (سوپ سرد اسپانیایی) حاوی گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای‌ و منابع غذایی دیگر ویتامین C مصرف می‌کنند به میزان 18 درصد (در آقایان) و 8 درصد (در خانم‌ها) کاهش پیدا می‌کند. این مواد غذایی همچنین سرشار از لیکوپن (آنتی‌اکسیدان موجود در میوه‌ها و سبزیجات قرمز) هستند که میزان اسیداوریک را کاهش می‌دهد.

    توصیه می‌کنیم روزانه حداقل 72 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید که معادل دو فنجان سوپ گاسپاچو، یک عدد پرتقال یا نصف فلفل دلمه ای است.

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان می‌دهد اسید اوریک خانم‌هایی که دو سهم غذایی یعنی معادل حدود یک و نیم فنجان گیلاس یا آلبالو مصرف می‌کنند به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. محققان به این نتیجه رسیدند که این میوه همچنین باعث کاهش میزان التهاب بدن نیز می‌شود. بلوبری و توت‌فرنگی نیز همین خاصیت و تأثیر را دارند. توصیه می‌کنیم که روزانه یک و نیم فنجان از این میوه‌ها میل کنید.

    آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که باعث کاهش درد و التهاب‌های ناشی از حملات نقرس می‌شود. توجه داشته باشید میزان بروملین موجود در آناناس متناسب با رسیدگی و مدت زمان برخورداری از آفتاب در میوه متفاوت است. توصیه می‌کنیم در حین حمله‌ی نقرس روزانه نصف فنجان آناناس میل کنید. تجمع بروملین در ساقه‌ی میوه بیشتر است. البته می‌توانید از مکمل بروملین نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم با پزشک مشورت کرده و اگر لازم بود مکمل میل کنید. این مکمل‌ها معمولاً روزانه 500 میلی‌گرم و دو مرتبه در روز (بین غذا) مصرف می‌شوند.

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف

    زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن

    فلفل دلمه برای نقرس

    می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید

    از آنجایی که پروتئین‌های حیوانی سرشار از پورین هستند که برای مبتلایان به نقرس مناسب نیست در نتیجه باید از مصرف زیاد آن پرهیز کرد. یکی از روش‌های سالم برای کاهش مصرف پروتئین‌های حیوانی، روی آوردن به مصرف سویا و مشتقاتش است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که سویا باعث کاهش اسیداوریک بدن شده و در نتیجه با نقرس مقابله می‌کند. از این گذشته سویا سرشار از پروتئین است. توصیه می کینم هر هفته یک تا دو مرتبه به جای گوشت یا مرغ از این لوبیاهای باخاصیت استفاده کنید.

  • خواص شربت عسل با لیمو ترش
  • مصرف زیاد آب باعث دفع و کاهش اسیداوریک می‌شود. توصیه می‌کنیم که روزانه حداقل ده لیوان آب میل کنید.

    اسیدهای چرب اشباع نشده باعث کاهش میزان اسیداوریک می‌شود. توجه داشته باشید که ماهی نیز حاوی این اسیدهای چرب است اما در عین حاوی سرشار از پورین نیز می‌باشد بنابراین از این خارج است. مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع مانند روغن زیتون، آووکادو و غیره باعث کاهش میزان انسولین نیز می‌شوند که در نتیجه از حملات نقرس پیشگیری می‌کنند. بهتر است بدانید در حالت کلی 30 درصد از کل کالری‌های دریافتی ما باید از چربی تشکیل شود که از این میزان بهتر است 20 درصد آن به چربی‌های غیراشباع اختصاص داده شود. توصیه می‌کنیم که به جای کره و سس‌های مایونز و پرچرب از روغن زیتون استفاده کنید.

    گوشت‌های قرمز سرشار از پورین هستند. توجه داشته باشید که امعا و احشای حیوانات نیز حاوی میزان زیادی از این ترکیب است. توجه داشته باشید که مرغ، ماهی‌ها مانند ماهی ساردین، ماکرو و میگو نیز حاوی پورین می‌باشد. البته میزان پورین موجود در آن‌ها به اندازه‌ی گوشت قرمز نیست اما در هر حال لازم است که مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید. نتایج پژوهشی که به مدت 12 سال روی بیش از 47000 مرد انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کنند به میزان 40 درصد بیشتر در معرض نقرس قرار می‌گیرند. توصیه می‌کنیم که مصرف گوشت قرمز کم چرب را به روزانه 60 تا 90 گرم محدود کنید. روی آوردن به رژیم غذایی گیاهی راه حل مناسبی برای مقابله با این مشکل است.

    فلفل دلمه برای نقرس

    مارچوبه، لوبیا، نخودفرنگی و گل کلم حاوی میزان قابل توجهی پورین هستند. توصیه می‌کنیم که مصرف این سبزیجات را به روزانه نصف فنجان محدود کنید. توجه داشته باشید که این ماده در غلات کامل، جوانه‌ی گندم و جو دوسر نیز وجود دارد. بهتر است روزانه بیش از 3 وعده به میزان نصف تا یک فنجان از این مواد غذایی استفاده نکنید.

    نوشیدنی‌های الکلی سرشار از پورین هستند اما مشکل اصلی ناشی از روند تجزیه شدن الکل در بدن است. چون در نتیجه‌ی این تغییر و تحولات است که اسیداوریک بدن بالا می‌رود. توجه داشته باشید که مخمر آب جو نیز حاوی این ترکیب است و باید از مصرف محصولاتی که با این ماده تهیه می‌شوند نیز پبرهیزید.

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید.

    از بین تمام بیماری های دردآور، نقرس یکی از دردناک ترین آن ها است که اگر تحت کنترل و درمان قرار نگیرد ممکن است به قلب و کلیه ها حمله کند و عاقبت و نتیجه ی احتمال آن مرگ خواهد بود. البته امروزه با در دسترس بودن داروهای جدید، خطر این بیماری در مبتلایان خیلی کمتر از زمان های سابق شده است. بروز این مشکل به دلیل مواد شیمیایی غیرعادی در بدن است که باعث تولید مقدار زیاد و یا اضافی اسید اوریک می شود.

    افراد مبتلا به نقرس باید از مصرف غذاهایی که دارای پورین زیاد هستند اجتناب کنند. در بین غذاهایی که حاوی پورین به مقدار فراوانی هستند می توان به ماهی کولی و ساردین و اعضای حیوانی از قبیل، دنبلان، مغز، قلوه و جگر اشاره کرد و در بین نوشابه ها نیز آبجو حاوی مقدار زیادی پورین است.

    معمولا نقرس با یک حمله شدید از این بیماری و در بیشتر موارد در قاعده­ انگشت شصت پا شروع می شود. این حمله ممکن است به دنبال یک جراحت کوچک یا یک ناراحتی مختصر از قبیل کوفتگی انگشت شصت پا یا ابتلا به یک سرماخوردگی بروز کند. انگشت شصت پا شروع به خارش می کند و در یک دوره کوتاه و فقط در عرض چند ساعت قرمز می شود، ورم می کند و به نحو عذاب آوری دردناک می شود. پس از چند روز این درد و تورم تدریجاً فروکش می کند و بالاخره مفصل به حالت طبیعی برمی گردد.

    به طور مثال امکان دارد سایر مفاصل از قبیل قسمت هایی از آرنج هم مبتلا شوند. گاهی اوقات در یک زمان بیش از یک مفصل گرفتار می شود و در بعضی موارد التهاب در یک کیسه مفصلی یا در نقاط دیگری در زیر پوست بیش از التهاب در یک مفصل می باشد. دوره یا ادامه حمله بیماری متغیر است، اما امروزه به وسیله درمان های جدید معمولاً می توان با بدترین این دردها مقابله و آن ها را کاملاً رفع کرد.

    اگر به نقرس (ورم و درد شصت پا) مبتلا شده اید، ضمن پرهیز از خوردن گوشت مخصوصاً گوشت پرندگان و شکار، دل و قلوه، غذاهای چرب و سرخ کرده، باید از خوراکی هایی که به درمان کمک می کنند بیشتر استفاده کنید، مانند: خربزه کاملاً رسیده قبل از غذا، پرتقال، موز، گلابی رسیده، آلو، انجیر خشک، کشمش، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، ترب سیاه و قلقاسی (سیب زمینی ترشی).

    به عنوان درمان باید 40 گرم برگ کرفس قمری تازه و یا 25 گرم، خشک آن را در یک لیتر آب بجوشانید و آب آن را به مرور بنوشید.

    پنجاه گرم برگ کرفس را در یک لیتر آب بجوشانید و آب صاف کرده آن را به مرور بنوشید.

    مقداری سکنجبین را در آب برگ چغندر تازه مخلوط کنید و روزی سه مرتبه پا را در آن گذاشته و مالش دهید.

    برگ های سفت کلم را له کنید و کمی بپزید و تا گرم است روی پارچه ای پشمی پهن و بر موضع ضماد کنید و روزی سه بار تکرار کنید.

    آب خرفه تازه را با گلاب مخلوط کنید، بعد قدری کافور در آن حل کرده و آب ترب را هم بگیرید، بعد با سکنجبین شیرین کنید و بخورید.  از مایعات نیز بیشتر  استفاده کنید.

    به مقدار 30 گرم برگ و یا پوست سبز گردو را در یک لیتر آب جوش 12 دقیقه دم کنید و یک فنجان از آن را قبل از هر غذا بنوشید.

    به مقدار 30 گرم تخم زبان گنجشک را دم کنید و آب آن را روزی سه استکان قبل از وعده های غذا بنوشید و هر روز تکرار کنید.

    یک قاشق سوپ خوری پوست خشک سیب درختی را نرم بکوبید و در یک فنجان آب جوش 15 دقیقه بجوشانید و پس از هر وعده غذا یک فنجان از آب آن را بنوشید.

    پنجاه گرم برگ انگور فرنگی را در سه فنجان آب جوش دم کنید و در روز سه مرتبه، هر بار یک فنجان از آب آن را به نوبت بنوشید.

    هر روز دو لیوان بزرگ آب انگور بخورید، یکی بین صبحانه و ناهار و دیگری بین ناهار و شام و این کار را 40 روز ادامه دهید.  یا 40 روز به جای صبحانه انگور فراوان بخورید و تا ظهر هیچ چیز دیگری میل نکنید.

    اگر به نقرس حاد مبتلا شده اید، باید از خوردن: جگر، دل و قلوه، کله پاچه، مغز، گوشت، آبگوشت، ماهی، چربی جات، تخم مرغ، قارچ، ادویه جات، مارچوبه، نمک، چای، شکلات، گوجه فرنگی، اسفناج، ترشک و مصرف دخانیات پرهیز کنید.

    به عنوان درمان باید شیره کوکنار، زعفران و زرده تخم مرغ پخته را مخلوط کرده و بر موضع ضماد کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    الو دکتر/ چرا نقرس به وجود می آیداین بیماری بر اثر تجمع بیش از حد اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود، در واقع اسید اوریک ترکیب هایی از بلورهای نمک سدیم در مفاصل تولید می‌کند. بدن خود به خود اسید اوریک تولید می‌کند، اما این عنصر در برخی مواد غذایی مضر نیز وجود دارد، از جمله خوراکی هایی مانند: گوشت گوزن، دل و جگر، کله و پاچه حیوانات، گوشت به همراه سس، صدف خوراکی و برخی از انواع الکل ها. نقش ژنتیک در بروز نقرسبرخی افراد بسیار سخت اسید اوریک دفع می‌کنند یا بیش از حد اسید اوریک تولید می‌کنند. سن، برخی بیماری ها (نارسایی کلیوی، سرطان خون) و برخی داروها نیز خطر ابتلا به نقرس را افزایش می‌دهند.چند درمان خانگی جالب برای درمان نقرس- لوبیا سبز در درمان نقرس و کاهش التهاب آن موثر است. روزی یک یا ۲ بار آب آن را بخورید.- روزی یک بار مخلوطی از ۲ قاشق مرباخوری سرکه سیب و عسل بخورید.- خمیر تهیه شده از پودر خردل، آرد گندم و آب را روی قسمت های متورم شده بمالید.- در یک ظرف آب ولرم ۲ لیوان سولفات منیزیم اضافه کنید و پاهای خود را در آن قرار دهید تا آب حرارت خود را از دست بدهد.- پارچه آغشته به روغن کرچک ولرم را روی مفصل دردناک قرار دهید، با پلاستیک بپوشانید و گرم نگه دارید.- برای تسکین موقت و فوری، یخ روی ناحیه دردناک قرار دهید.- یک لیوان سرکه، یک لیوان آب و یک قاشق مرباخوری فلفل را مخلوط کرده و روی مفاصل دردناک بمالید و بگذارید ۲ تا ۳ ساعت بماند.- از آن جایی که موز سرشار از فسفر است، مصرف روزی ۳ یا ۴ عدد موز باعث می شود نسبت به اسیداوریک واکنش نشان دهد.- افرادی که دچار نقرس انگشت پا شده اند باید ظرفی را پر از آب کرده و یک سوم لیوان پودر زنجبیل به آن اضافه کنند. پاهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه در آب قرار دهند و سپس خوب بشویند.- ورزش های کششی منظم مربوط به مفاصل و عضلات در درمان نقرس موثر است.- سیب، گیلاس و توت فرنگی نیز برای درمان نقرس مفید است.- مصرف غذاهای غنی از ویتامین c مانند مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سبزی های سبز و برگ دار را افزایش دهید.توصیه های مهم برای افراد مبتلا به نقرس- آب زیادی بنوشند( روزی 2 تا 3 لیتر). حتماً 1 لیوان آب، قبل از خواب بنوشند، زیرا این کار به کم شدن اسید اوریک کمک می کند.- وزن خود را ایده آل و ثابت نگه دارند.- اگر اضافه وزن دارند، وزن خود را کم کنند، اما برای کاهش سریع وزن نباید گرسنه بمانند یا کم خواری کنند،، زیرا کاهش سریع وزن، باعث افزایش اسید اوریک و به دنبال آن بدتر شدن نقرس می گردد. حداکثر کاهش وزن مجاز 500 گرم در هفته است.- از خوردن غذاهای پورین دار اجتناب کنند.- از ریختن روغن زیاد در غذا جدا خودداری کنند.- فراموش نکنید که مشروبات الکلی، گوشت قرمز و غذاهای دریایی می تواند احتمال ابتلا به نقرس را بالا ببرند. نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات بدون قند و طبیعی دیگر نیز می تواند به کاهش احتمال ابتلا به نقرس کمک کند.- به یاد داشته باشید 90% پورین در بدن تولید می‌شود و نیازی نیست شما بخورید! غذاهای حاوی پورین بالا عبارتند از:جگرسیرابیماهی‌های روغنیآبجومخمر و عصاره مخمر (مثل مارمیت)چه کسانی بیشتر از بقیه احتمال ابتلا به نقرس دارند؟۱. رژیم غذایی: اگر غذاهای گوشتی، غذاهای دریایی و همچنین غذاهای پر از قند را به طور منظم بخورید، خطر ابتلا به این بیماری در شما بیش‌تر خواهد بود. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی مانند آبجو و شراب نیز موجب افزایش خطر ابتلا به نقرس می‌شود.۲. چاقی: هر چه سنگین‌تر باشید، اسید اوریک بیش‌تری تولید می‌شود. بنابراین، احتمال بروز نقرس در شما زیاد است.۳. وضعیت سلامتی شما: اگر به بعضی از انواع بیماری‌ها، از جمله فشار خون بالا، دیابت و غیره مبتلا هستید، در برابر بیماری نقرس آسیب‌پذیرتر هستید.۴. سابقه‌ی خانوادگی: اگر هرکدام از اعضای خانواده‌تان مبتلا به نقرس باشند، خطر ابتلا به نقرس در شما نیز بیش‌تر خواهد بود.۵. جنسیت: احتمال ابتلا به نقرس در مردان بیش‌تر از زنان است، زیرا اسید اوریک آنها اغلب بالاتر از زنان است.همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:آخرین خبر در سروشhttps://sapp.ir/akharinkhabarآخرین خبر در ایتاhttps://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5آخرین خبر در بلهhttps://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZTآخرین خبر در گپhttps://gap.im/akharinkhabar

    اثر مکمل ویتامین D بر روند درمان مبتلایان به سرطان معده

    مصرف زیاد این ویتامین ابتلا به سرطان ریه در پی دارد

    این ویتامین ها مغز شما را به کامپیوتر تبدیل می کند

    کدام علائم نشان دهنده کمبود ویتامین‌ها در بدن است؟

    انتقاد شدید تهیه کننده حامد همایون به گزارش جنجالی ۲۰:۳۰!

    ایران اولین کشور حاضر در جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس شد

    سفرهای هوایی ایران در انحصار شرکت‌های خارجی است

    پیشنهاد آخوندی به رئیس‌جمهور برای تغییر شرایط پرداخت وام مسکن

    بیادی: آن‌ها که الفبای سیاست نمی‌دانند، دولت را نقد نکنند

    ترامپ از هم‌پیمانان عربش خواست تا علیه ایران متحد شوند

    ۲۴ درصد از ایرانی‌ها از اختلالات روان رنج می‌برند

    ژنرال قاسم سلیمانی عامل اصلی پیروزی بشار اسد / باید تهدیدهای آمریکا را باور پذیرتر کنیم

    %PDF-1.4 % 220 0 obj > endobj

    xref 220 121 0000000016 00000 n 0000003333 00000 n 0000003489 00000 n 0000004336 00000 n 0000005000 00000 n 0000005904 00000 n 0000006018 00000 n 0000011153 00000 n 0000011290 00000 n 0000011943 00000 n 0000017197 00000 n 0000017829 00000 n 0000025140 00000 n 0000025274 00000 n 0000032532 00000 n 0000037717 00000 n 0000037852 00000 n 0000043104 00000 n 0000043241 00000 n 0000049850 00000 n 0000050392 00000 n 0000055483 00000 n 0000055561 00000 n 0000057486 00000 n 0000059661 00000 n 0000059773 00000 n 0000059897 00000 n 0000060021 00000 n 0000060145 00000 n 0000060223 00000 n 0000060298 00000 n 0000060395 00000 n 0000060544 00000 n 0000060857 00000 n 0000060912 00000 n 0000061028 00000 n 0000061106 00000 n 0000061420 00000 n 0000061475 00000 n 0000061591 00000 n 0000061709 00000 n 0000061779 00000 n 0000061880 00000 n 0000068079 00000 n 0000068351 00000 n 0000068721 00000 n 0000068748 00000 n 0000069200 00000 n 0000069270 00000 n 0000069370 00000 n 0000078452 00000 n 0000078717 00000 n 0000079211 00000 n 0000079238 00000 n 0000079744 00000 n 0000079814 00000 n 0000079913 00000 n 0000082721 00000 n 0000082990 00000 n 0000083267 00000 n 0000083294 00000 n 0000083677 00000 n 0000083747 00000 n 0000083854 00000 n 0000090013 00000 n 0000090287 00000 n 0000090829 00000 n 0000090856 00000 n 0000091398 00000 n 0000092010 00000 n 0000096725 00000 n 0000097538 00000 n 0000098096 00000 n 0000100096 00000 n 0000111788 00000 n 0000114048 00000 n 0000114928 00000 n 0000116056 00000 n 0000122016 00000 n 0000123343 00000 n 0000123924 00000 n 0000124932 00000 n 0000130567 00000 n 0000131763 00000 n 0000132308 00000 n 0000165537 00000 n 0000165576 00000 n 0000165654 00000 n 0000165911 00000 n 0000165994 00000 n 0000166049 00000 n 0000166125 00000 n 0000166220 00000 n 0000166317 00000 n 0000166463 00000 n 0000166812 00000 n 0000166890 00000 n 0000167163 00000 n 0000167241 00000 n 0000167667 00000 n 0000167745 00000 n 0000167858 00000 n 0000168195 00000 n 0000168273 00000 n 0000168613 00000 n 0000168691 00000 n 0000169039 00000 n 0000169117 00000 n 0000169308 00000 n 0000169386 00000 n 0000169736 00000 n 0000171903 00000 n 0000188968 00000 n 0000191717 00000 n 0000199730 00000 n 0000202955 00000 n 0000206180 00000 n 0000208655 00000 n 0000227789 00000 n 0000003153 00000 n 0000002770 00000 n trailer ]/Prev 235224/XRefStm 3153>> startxref 0 %%EOF

    340 0 obj >stream hb“(e`Qb“`b@,`qQ4IMjs…01d3ʔ0d؋1d2Incb>`̞őʐnUr2ƌ`:AKB+c8J S9e >u/ /𝉙S(YI}D̡,⺬”LZWE_LdbkCN@o@te Ď@ ǵHވsbe @e ()U00l0

    نقرس بیماری نادر و بسیار سختی است که همانقدر هم نادر است اما این بیماری راهکارهای درمانی خاص خودش را دارد حتی می توان با استفاده از درمان های خانگی نقرس این بیماری را ریشه کن کرد و از بین برد این بیماری ممکن است مشکلات بسیار زیادی را برای فرد در پی داشته باشد اما به جرئت می توان گفت که این بیماری با استفاده از راه حل های طبیعی قابل رفع شدن است . جزئیات بیشتر درباره این خبر را در پرشین وی بخوانید

    نقرس با رسوب اسیداوریک بیش از حد در بدن بروز پیدا می کند و این اسید به جای جاری شدن به کلیه ها در مفصل ها تجمع پیدا می کند. نقرس عمدتا به التهاب و ورم در زانو، پا، دست، مچ و آرنج منجر می شود. برخی اوقات نیز، رسوب اسیداوریک در قسمت های زیر پوست، کلیه و مجرای ادرار دیده می شود. علایم این اختلال اغلب شب ها بروز می کنند در این مطلب از «Healthmad» به علل، علایم و درمان خانگی این بیماری اشاره خواهیم کرد.

    * رسوب کریستال های اسیداوریک در مفصل ها و بافت های بدن.

    * مصرف برخی غذاها مانند احشاء داخلی بدن حیوانات، قارچ، مارچوبه، ماهی کولی، شاه ماهی و …

    * روزی ۳ بار یک لیوان حاوی نصف آب لیمو مصرف کنید.

    لیمو که غنی از ویتامین c است رسوب های ناشی از نقرس را از بین می برد.

    * روزی ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید تا علاوه بر کاهش حمله نقرس از ایجاد سنگ کلیه نیز پیش گیری کنید.

    * لوبیا سبز در درمان نقرس و کاهش التهاب آن موثر است. روزی یک یا ۲ بار آب آن را بخورید.

    * خمیر تهیه شده از پودر خردل، آرد گندم و آب را روی قسمت های متورم شده بمالید.

    * روزی یک بار مخلوطی از ۲ قاشق مرباخوری سرکه سیب و عسل بخورید.

    * در یک ظرف آب ولرم ۲ لیوان سولفات منیزیم اضافه کنید و پاهای خود را در آن قرار دهید تا آب حرارت خود را از دست بدهد.

    * پارچه آغشته به روغن کرچک ولرم را روی مفصل دردناک قرار دهید، با پلاستیک بپوشانید و گرم نگه دارید.

    * برای تسکین موقت و فوری، یخ روی ناحیه دردناک قرار دهید.

    * یک لیوان سرکه، یک لیوان آب و یک قاشق مرباخوری فلفل را مخلوط کرده و روی مفاصل دردناک بمالید و بگذارید ۲ تا ۳ ساعت بماند.

    * از آن جایی که موز سرشار از فسفر است، مصرف روزی ۳ یا ۴ عدد موز باعث می شود نسبت به اسیداوریک واکنش نشان دهد.

    * افرادی که دچار نقرس انگشت پا شده اند باید ظرفی را پر از آب کرده و یک سوم لیوان پودر زنجبیل به آن اضافه کنند. پاهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه در آب قرار دهند و سپس خوب بشویند.

    * ورزش های کششی منظم مربوط به مفاصل و عضلات در درمان نقرس موثر است.

    * مصرف غذاهای غنی از ویتامین c مانند مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سبزی های سبز و برگ دار را افزایش دهید.

    * سیب، گیلاس و توت فرنگی نیز برای درمان نقرس مفید است.

    خواص ضد التهابی موجود در ریشه زنجبیل می تواند در تسکین درد و التهاب موثر باشد. راه های بسیاری برای استفاده از ریشه زنجبیل در درمان نقرس وجود دارد.

    ۱- مقدار مساوی از پودر شنبلیله، پودر زردچوبه و پودر ریشه زنجبیل را کرده و یک قاشق چای خوری از این مخلوط را همراه با آب گرم دو بار در روز مصرف کنید.

    ۲- می توانید یک نصف قاشق چای خوری زنجبیل را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و مخلوط آن را به حداقل یک بار در روز بنوشید.

    ۳- کافی است ریشه زنجبیل را در غذاهای خود اضافه و یا یک تکه خام آن را در روز مصرف کنید.

    ۴- پودر ریشه زنجبیل را با کمی آب ترکیب کرده و به صورت خمیر در آورید، سپس این خمیر را روی بر روی منطقه آسیب دیده ماساژ داده و حدود نیم ساعت صبر کنید. کافی است این کار را یک بار در روز انجام دهید.

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    فلفل دلمه ای و نقرس

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    فلفل دلمه برای نقرس

    آرایش

    مدل مو

    مدل لباس

     

    نقرس در نتیجه ی اسیداوریک زیاد بدن به وجود می آید و مفاصل را دچار التهاب کرده و دردناک می کند. اسیداوریک حاصل تجزیه ی پورین است که در بافت های بدن و مواد غذایی به ویژه گوشت قرمز و الکل وجود دارد. در این مطلب چند ماده ی غذایی مناسب برای مبتلایان به نقرس داریم. لطفاً با ما باشید.

     

    گوجه فرنگی و دیگر منابع ویتامین C

    نتایج پژوهشی که به مدت دو هفته در دانشگاه تافتز انجام شده است نشان می دهد اسید اوریک بیمارانی که روزانه دو پیاله سوپ گاسپاچو (سوپ سرد اسپانیایی) حاوی گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و منابع غذایی دیگر ویتامین C مصرف می کنند به میزان 18 درصد (در آقایان) و 8 درصد (در خانم ها) کاهش پیدا می کند. این مواد غذایی همچنین سرشار از لیکوپن (آنتی اکسیدان موجود در میوه ها و سبزیجات قرمز) هستند که میزان اسیداوریک را کاهش می دهد.

     

    آلبالو، گیلاس، بلوبری، توت فرنگی

    فلفل دلمه برای نقرس

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان می دهد اسید اوریک خانم هایی که دو سهم غذایی یعنی معادل حدود یک و نیم فنجان گیلاس یا آلبالو مصرف می کنند به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. محققان به این نتیجه رسیدند که این میوه همچنین باعث کاهش میزان التهاب بدن نیز می شود. بلوبری و توت فرنگی نیز همین خاصیت و تأثیر را دارند. توصیه می کنیم که روزانه یک و نیم فنجان از این میوه ها میل کنید.

     

    آناناس

    آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که باعث کاهش درد و التهاب های ناشی از حملات نقرس می شود. توجه داشته باشید میزان بروملین موجود در آناناس متناسب با رسیدگی و مدت زمان برخورداری از آفتاب در میوه متفاوت است. توصیه می کنیم در حین حمله ی نقرس روزانه نصف فنجان آناناس میل کنید. تجمع بروملین در ساقه ی میوه بیشتر است. البته می توانید از مکمل بروملین نیز استفاده کنید. توصیه می کنیم با پزشک مشورت کرده و اگر لازم بود مکمل میل کنید. این مکمل ها معمولاً روزانه 500 میلی گرم و دو مرتبه در روز (بین غذا) مصرف می شوند.

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می دهد که مصرف

    زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن

    می شود. در نتیجه توصیه می کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید

  • عکس نوشته باهِر
  • از آنجایی که پروتئین های حیوانی سرشار از پورین هستند که برای مبتلایان به نقرس مناسب نیست در نتیجه باید از مصرف زیاد آن پرهیز کرد. یکی از روش های سالم برای کاهش مصرف پروتئین های حیوانی، روی آوردن به مصرف سویا و مشتقاتش است. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که سویا باعث کاهش اسیداوریک بدن شده و در نتیجه با نقرس مقابله می کند. از این گذشته سویا سرشار از پروتئین است. توصیه می کینم هر هفته یک تا دو مرتبه به جای گوشت یا مرغ از این لوبیاهای باخاصیت استفاده کنید.

     

    آب و نوشیدنی های سالم

    مصرف زیاد آب باعث دفع و کاهش اسیداوریک می شود. توصیه می کنیم که روزانه حداقل ده لیوان آب میل کنید.

    فلفل دلمه برای نقرس

     

    اسیدهای چرب اشباع نشده باعث کاهش میزان اسیداوریک می شود. توجه داشته باشید که ماهی نیز حاوی این اسیدهای چرب است اما در عین حاوی سرشار از پورین نیز می باشد بنابراین از این خارج است. مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع مانند روغن زیتون، آووکادو و غیره باعث کاهش میزان انسولین نیز می شوند که در نتیجه از حملات نقرس پیشگیری می کنند. بهتر است بدانید در حالت کلی 30 درصد از کل کالری های دریافتی ما باید از چربی تشکیل شود که از این میزان بهتر است 20 درصد آن به چربی های غیراشباع اختصاص داده شود. توصیه می کنیم که به جای کره و سس های مایونز و پرچرب از روغن زیتون استفاده کنید.

     

    گوشت قرمز

    گوشت های قرمز سرشار از پورین هستند. توجه داشته باشید که امعا و احشای حیوانات نیز حاوی میزان زیادی از این ترکیب است. توجه داشته باشید که مرغ، ماهی ها مانند ماهی ساردین، ماکرو و میگو نیز حاوی پورین می باشد. البته میزان پورین موجود در آن ها به اندازه ی گوشت قرمز نیست اما در هر حال لازم است که مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید. نتایج پژوهشی که به مدت 12 سال روی بیش از 47000 مرد انجام شده است نشان می دهد افرادی که گوشت بیشتری مصرف می کنند به میزان 40 درصد بیشتر در معرض نقرس قرار می گیرند. توصیه می کنیم که مصرف گوشت قرمز کم چرب را به روزانه 60 تا گرم محدود کنید. روی آوردن به رژیم غذایی گیاهی راه حل مناسبی برای مقابله با این مشکل است.

    سبزیجات و دانه های سرشار از پورین

    مارچوبه، لوبیا، نخودفرنگی و گل کلم حاوی میزان قابل توجهی پورین هستند. توصیه می کنیم که مصرف این سبزیجات را به روزانه نصف فنجان محدود کنید. توجه داشته باشید که این ماده در غلات کامل، جوانه ی گندم و جو دوسر نیز وجود دارد. بهتر است روزانه بیش از 3 وعده به میزان نصف تا یک فنجان از این مواد غذایی استفاده نکنید.

     

    نوشیدنی های الکلی سرشار از پورین هستند اما مشکل اصلی ناشی از روند تجزیه شدن الکل در بدن است. چون در نتیجه ی این تغییر و تحولات است که اسیداوریک بدن بالا می رود. توجه داشته باشید که مخمر آب جو نیز حاوی این ترکیب است و باید از مصرف محصولاتی که با این ماده تهیه می شوند نیز پبرهیزید.

    قند: احتیاط احتیاط

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می دهد که مصرف زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن می شود. در نتیجه توصیه می کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید.

     

    فاطمه مهدی پور


    منبع : tebyan.net

    سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

    %PDF-1.4
    %
    220 0 obj
    >
    endobj

    xref
    220 121
    0000000016 00000 n
    0000003333 00000 n
    0000003489 00000 n
    0000004336 00000 n
    0000005000 00000 n
    0000005904 00000 n
    0000006018 00000 n
    0000011153 00000 n
    0000011290 00000 n
    0000011943 00000 n
    0000017197 00000 n
    0000017829 00000 n
    0000025140 00000 n
    0000025274 00000 n
    0000032532 00000 n
    0000037717 00000 n
    0000037852 00000 n
    0000043104 00000 n
    0000043241 00000 n
    0000049850 00000 n
    0000050392 00000 n
    0000055483 00000 n
    0000055561 00000 n
    0000057486 00000 n
    0000059661 00000 n
    0000059773 00000 n
    0000059897 00000 n
    0000060021 00000 n
    0000060145 00000 n
    0000060223 00000 n
    0000060298 00000 n
    0000060395 00000 n
    0000060544 00000 n
    0000060857 00000 n
    0000060912 00000 n
    0000061028 00000 n
    0000061106 00000 n
    0000061420 00000 n
    0000061475 00000 n
    0000061591 00000 n
    0000061709 00000 n
    0000061779 00000 n
    0000061880 00000 n
    0000068079 00000 n
    0000068351 00000 n
    0000068721 00000 n
    0000068748 00000 n
    0000069200 00000 n
    0000069270 00000 n
    0000069370 00000 n
    0000078452 00000 n
    0000078717 00000 n
    0000079211 00000 n
    0000079238 00000 n
    0000079744 00000 n
    0000079814 00000 n
    0000079913 00000 n
    0000082721 00000 n
    0000082990 00000 n
    0000083267 00000 n
    0000083294 00000 n
    0000083677 00000 n
    0000083747 00000 n
    0000083854 00000 n
    0000090013 00000 n
    0000090287 00000 n
    0000090829 00000 n
    0000090856 00000 n
    0000091398 00000 n
    0000092010 00000 n
    0000096725 00000 n
    0000097538 00000 n
    0000098096 00000 n
    0000100096 00000 n
    0000111788 00000 n
    0000114048 00000 n
    0000114928 00000 n
    0000116056 00000 n
    0000122016 00000 n
    0000123343 00000 n
    0000123924 00000 n
    0000124932 00000 n
    0000130567 00000 n
    0000131763 00000 n
    0000132308 00000 n
    0000165537 00000 n
    0000165576 00000 n
    0000165654 00000 n
    0000165911 00000 n
    0000165994 00000 n
    0000166049 00000 n
    0000166125 00000 n
    0000166220 00000 n
    0000166317 00000 n
    0000166463 00000 n
    0000166812 00000 n
    0000166890 00000 n
    0000167163 00000 n
    0000167241 00000 n
    0000167667 00000 n
    0000167745 00000 n
    0000167858 00000 n
    0000168195 00000 n
    0000168273 00000 n
    0000168613 00000 n
    0000168691 00000 n
    0000169039 00000 n
    0000169117 00000 n
    0000169308 00000 n
    0000169386 00000 n
    0000169736 00000 n
    0000171903 00000 n
    0000188968 00000 n
    0000191717 00000 n
    0000199730 00000 n
    0000202955 00000 n
    0000206180 00000 n
    0000208655 00000 n
    0000227789 00000 n
    0000003153 00000 n
    0000002770 00000 n
    trailer
    ]/Prev 235224/XRefStm 3153>>
    startxref
    0
    %%EOF

    340 0 obj
    >stream
    hb“(e`Qb“`b@,`qQ4IMjs…01d3ʔ0d؋1d2Incb>`̞őʐnUr2ƌ`:AKB+c8J S9e >u/ /𝉙S(YI}D̡,⺬”LZWE_LdbkCN@o@te Ď@ ǵHވsbe
    @e ()U00l0

    فلفل دلمه برای نقرس
    فلفل دلمه برای نقرس
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *