فروش تنباکو برازجان

دوره مقدماتی php
فروش تنباکو برازجان
فروش تنباکو برازجان

تنباکوی برازجونی

محمدرضا برامکی،کشاورز و تولید کننده خرما وفراورده های خرمایی،بدون واسطه ،از تولید به بازار مصرف،ارسال به تمام نقاط ایران،.


شیراز-ایرنا- تنباکو از محصولاتی است که از گذشته‌های دور در دهستان هکان شهرستان جهرم فارس کشت می‌شده و به دلیل نوع خاص آن، دودی ها استقبال خوبی از آن می‌کنند و می گویند تنباکویی شیرین است.

هکانی های دودی و دیگر شیفتگان قلیان و تنباکو، تلخی زیان‌های تنباکوی هکان را چندان باور ندارند؛ برای دودی‌ها و شیفتگان قلیان، یکی از انواع مرغوب تنباکوی ایران تنباکوی هکان و قلات است.

دوره مقدماتی php

روستای پلکانی

۳۵ کیلومتر بعد از روستای حنا در بخش مرکزی جهرم، دهستان هکان است که از دو بخش کناردان و قلات تشکیل شده است. برای رفتن به قلات باید از داخل کناردان (هکان)، عبور کرد.فروش تنباکو برازجان

روستای قلات چشمه‌های فراوان دارد و به دلیل کشف اشیای تاریخی به دوره هخامنشی منسوب است. روستا بر روی تپه‌ای احداث شده و در نگاه اول معماری آن تقریباً شبیه روستای ماسوله به صورت پلکانی و خشت و گلی به نظر می‌رسد که سقف یک خانه، حیاط منزل بالاتر است. از همین رو عبور وسایل نقلیه ماشینی در بین خانه‌های آن به راحتی امکان‌پذیر نیست.

پایین دست روستای قلات هکان رودخانه شور جاری است.

جمعیت کل هکان ۱۱۰۰ نفر است و پیشه اصلی آنها کشت و زرع است. در قدیم به دلیل فراوانی آب، در این منطقه برنج کاشته می‌شد که به دلیل کم‌آبی‌های چندسال گذشته، از رونق افتاده است.

این روستا به دلیل بکربودن منازل و وجود قلعه‌ای مربوط به دوره قاجار، مکانی عالی برای گردشگری و روستاگردی است.

تنباکو را دود کرد و گفت شیرین است

محصولات دهستان هکان جهرم انواع مرکبات، برنج، باقلا، سبزی و تنباکو است. کشت تنباکو از گذشته‌های دور در این دهستان انجام می‌شده است.

تنباکوی هکان، بعد از تنباکوی برازجان (مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر) پرمصرف‌ترین تنباکو در کشور به ویژه جنوب است.

قلیانی‌ها که به هیچ وجه اندرزهای دیگران در مورد زیان‌های دود و قلیان به گوششان نمی‌رود معتقدند طعم شیرین و چوب‌های بلند و ضخیم تنباکوی هکان نشان از کیفیت بالای این محصول دارد.

یکی از اهالی هکان گفت: تفاوت تنباکوی هکان با تنباکوی برازجان، نوع برگ‌های وچوب ضخیم و بلند تنباکوی برازجان نسبت به بقیه تنباکوها است. همچنین از نظر طعم، تنباکوی برازجان، طعم تلخ و ملسی دارد اما طعم تنباکوی هکان مطبوع و شیرین است.

تنباکوی هکان ۱.۵۸ درصد نیکوتین، ۱۰.۰۷ درصد قندهای احیاکننده و ۴.۹۶ درصد کلر دارد و از تندی دود طعم و بو مزه ملایم و شیرین است.

این برگ‌ها با رگ‌های خاص خود این امکان را فراهم می‌کنند که از ساقه برگ تا خود برگ قابل استفاده باشد. برگ‌های این تنباکو هنگام برداشت سبزرنگ است و بعد از چیدن آن و گذاشتن مقابل نور مستقیم خورشید به رنگ زردرنگ در می‌آید و معمولاً در قلیان‌های سنتی در همین حالت استفاده می‌شد.

عروس تنباکو

زنان این منطقه عروسک‌هایی با برگ‌های سبز تنباکو با تزئینات می‌سازند که به آن «عروس تنباکو» گفته می‌شود.

در گذشته قسمتی از برگ‌های مرغوب تنباکوی هکانی به شکل عروسک تهیه و به همین شکل‌ها به‌طور قاچاق به کشورهای شیخ‌نشین خلیج فارس و سایر کشورهای عربی صادر می‌شد. عروس تنباکو را با پولک و منجوق، پارچه‌های رنگی و سایر زیورآلات تزئین می‌کنند. در گذشته این عروسک کاربرد تزئینی در منازل نیز داشته است.

همچنین تنباکو را برای از بین بردن بید در بین لباس‌ها و قالی پشمی نیز در جهرم استفاده می‌کردند و لای لباس یا قالی می‌گذاشتند.

کشت تنباکو در جهرم صدها سال قدمت دارد تا جایی که یکی از اقلام تجارتی جهرم که در سفرنامه‌های قدیم از آن یاد شده، تنباکوست. مرحوم جلال طوفان در سال ۱۳۳۵ درباره تنباکوی جهرم در کتاب شهرستان جهرم نوشته است: تنباکو در حومه شهر و مخصوصاً از فرآورده‌های بخش هکان است که از لحاظ مرغوبیت در سراسر ایران مشهور است. کلیه محصول تنباکوی جهرم توسط دولت از کشاورزان خریداری می‌شود و مقدار آن قریب به ۹۰۰ تن است.

ایالت هند

حکایت عامیانه‌ای هم درباره تنباکوی هکان وجود دارد که گفته‌اند در گذشته تاجری اهل تهران در این شهر به مهمانان جنوبی اش قلیان با تنباکوی هکان تعارف کرد؛ هنگامی که مهمانان از وی پرسیدند آیا می‌دانی هکان کجاست؟ وی با تبختر گفت: بله، هکان یکی از ایالت‌های هند است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰ /‏۱۸۷۶‬

شیراز – ایرنا – رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جهرم، روز چهارشنبه با قرار دادن شاخه…

اصفهان – ایرنا – مدیر قطب اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان گفت: زیست…
فروش تنباکو برازجان

کرمانشاه- ایرنا -متخصص بیماری‌های عفونی ورییس بیمارستان‌ گلستان کرمانشاه…

تهران- ایرنا- تجاوز یک زن ۴۱ ساله به حریم ریلی در ایستگاه مترو «جوانمرد…

سنندج – ایرنا – مدیر روابط عمومی دانشگاه کردستان گفت: از ابتدای اسفند…

رشت-ایرنا-قصه پرغصه عشق نافرجام و شوربختانه رعنا از سالها پیش در ترانه…

یزد- ایرنا- رشد بی‌رویه بنگاههای املاک در استان یزد در سال‌های اخیر،…

آستارا – ایرنا – اجرای یک طرح گردشگری در سطح ۳۰ هکتار در نوار ساحلی…

شهرکرد- ایرنا- مواد مخدر بی‌شک و بی‌تردید خانمانسوز است و قاچاق این…

اراک – ایرنا – پارک وحش اراک با ۳۲ هکتار وسعت در جنوب شرقی این کلانشهر…

شهرکرد –ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردل با توجه به…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از “ناصرون”در حال حاضر تنباکو در ایران در استانهای اصفهان (اطراف شهر اصفهان، خمینی شهر، گلپایگان، خمین ، خوانسار، کاشان و مبارکه) ، فارس (شیراز، سروستان، ابرکوه، هکان، جهرم، کنارتخته، لار و گله دار)، خراسان(اردک و خواف)، سمنان (شاهرود) و استان بوشهر(برازجان ، حومه برازجان، آباد، اهرم، خورموج، دشتی ، کنگان و گاوبندی)کشت می گردد.


زمان برداشت تنباکو:

برداشت تنباکو در مناطق مختلف تنباکو کاری در کشور در  زمانی های مختلف است و علت مختلفی آن آب و هوای منظقه می باشد است که برگها رشد کامل را نموده و سبزی خود را دست داده و به سبز مایل به زرد در میآید که در این حالت برگها حالت موزائیکی، تاولی شکل همراه با ظهور لکه های قهوه ای روی سطح آنها همچنین چروکیده شدن لکه ها و نمایان شدن دانه های ریز و چرب در میآید.

زمان برداشت تنباکو در مناطق مختلف باتوجه به شرایط آب و هوائی متفاوت می تواند از اواخر فرودین – اواسط اردیبهشت (در مناطق استان بوشهر (برازجان) است.

تنباکو برازجانی در کنار دیگر تنباکوهای کشت شده داری دود بسیار غلظ و یک مزه تند و شیرین است که این مشخصات باعث شده است تا در کشور این تنباکو بسیار معروف باشد.فروش تنباکو برازجان



انتهای پیام/.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

فروش تنباکو خوانساراصفهانکاشان در تبریز

ارسال به سراسر کشور

تماس بگیرید:09149997200

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

فروش تنباکو خوانساراصفهانکاشان در تبریز

ارسال به سراسر کشور

تماس بگیرید:09149997200

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک
niazpardaz-sms.com

یکی از بهترین و ارزان ترین روش های تبلیغات در اینترنت، آگهی اینترنتی است.

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک
niazpardaz-sms.com

در حال دریافت…

در نیازپرداز درج آگهی و تبلیغات رایگان است

آگهی های ویژه بازخورد و امکانات بیشتری دارند.
فروش تنباکو برازجان

برخی از خدمات نیازپرداز

لینک ها

ارتباط با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکتمهندسی نرم افزار و تکنولوژی اطلاعات هیرامی باشد.

Copyright © 2019 by Hira

قلیون برازجونی رو کرسی 

صد دانه قلیان دسته به دستهبا نظم و ترتیب یک جا نشستههر دانه ای هست خوش رنگ و رخشانقلب سیاهی در سینه آن

جهت شنیدن و دانلود ری لینک زیر کلیک کنین:شنیدن دانلود

فروش تنباکو برازجان

کُشت‌ افزار یا آلت قتاله

همین قلیانی زیره ، مگه چیه؟؟؟؟

هیچکس تنها نیست. “قیلون همراه”  

خوش آن چاهی که اُو از خوش درآیو

بکش قیلون تا جونت درآیو

 شعر قلیون

شاعر: ؟؟؟؟؟؟

ای رفیق ای مظهر مهر و وفا قلیون بکشتوی این جمع پر از لطف و صفا قلیون بکشتوی کوه و توی ساحل، توی جنگل های سبزهر کجا دیدی کمی صافه هوا، قلیون بکش!وقتی دیدی همسرت از بوی قلیون شاکیهدزدکی تو خونه ی همسایه ها قلیون بکشوقتیکه همسایه هاتم اهل قلیون نیستندتو کمد آروم بشین و بی صدا قلیون بکشجون عمت از دلیل مصرف قلیون نپرسحال کن با دود و بی چون و چرا قلیون بکش!موقع قلیون کشیدن هی به مردم زل نزنغرق شو تو حس و حالت بی ریا قلیون بکش!وقتیکه قلیون می شه ممنوع از اون غافل نشومثل خیلی های دیگه در خفا قلیون بکش!هست قلیون چاره ی صد درد بی درمون عزیزتا بشه دردای بی درمون دوا قلیون بکش!نسخه می پیچم برات تا مشکلاتت حل بشهصبح ها و ظهرها بعد از غذا قلیون بکش!یک نصیحت می کنم آویزه ی گوشت کنییا بمیر از فرط درد و غصه یا قلیون بکش!هر کی که قلیون کشیده چون نی قلیون شدهمشکل چاقی اگر داری بیا قلیون بکش!وقت شادی وقت غصه هر کجا که عشقتهتوی پارتی تو عروسی تو عزا قلیون بکش!من مشخص می کنم کی با کی قلیون می کشهنازنین خانوم تو با اکبر آقا قلیون بکش!!چند تا از این قرص های لعنتی بنداز بالابعد یک ساعت که رفتی تو فضا قلیون بکش!مصرف قلیون نداره مشکل شرعی ولیتو اگه سخت برات زیر عبا قلیون بکش!!گاهی وقتا که یه چیزی رو دلت سنگین می شهتا بشه اون چیز قدری جا به جا قلیون بکش!تا صدای قل قل قلیون بره تا آسمونمثل این خواننده های خوش صدا قلیون بکشموقع قلیون کشیدن حفظ نوبت واجبهبعد مورد های اورژانسی، شما قلیون بکشاغلب فرمانرواهای جهان قلیونی اندتا بشی تو کشورت فرمانروا قلیون بکش!هی نگو دیدی فلان چیزو تو قلیون اوناول کن اونا رو بیا تو جمع ما قلیون بکش!سیب و موز و پرتقال و توت فرنگی و هلوچون هوس کردی تو از این میوه ها قلیون بکش!!خیلیا پشت سرش حرفای ناجوری زدندتا بشی با روی خوبش آشنا قلیون بکشدکترا چیزی نمی فهمند از دنیای مادور از چشم تموم دکترا قلیون بکشتازه!خیلی از همین دکتر مهندس های ما…جای قلیون می کشن ….ول کن بابا ، قلیون بکش!اونقدر قلیون بکش تا جفت چشمات در بیادپله پله تا ملاقات خدا قلیون بکش!!!

در تصویر زیر قلیون برازجونی را با نی اش می بینید.

یک فرق قلیان برازجانی …

ترول قلیون و تنباکو برازجونی

فروش تنباکو برازجان

سیگار و قلیان ، سرطان و مرگ

اگر میخواهید به درجه ای برسید که وارد پارک های شهرتان شوید و از روی ناچاری و بی راهی و …. با شیئی نوک تیز ، بر روی سطل های آشغال بنویسید “سیگار و قلیان ، سرطان و مرگ” و به شهرداری و زیبایی پارک برای آگاهی عموم ، ضرر بزنید ، تا میتوانید بکشید.

مثلا:

  • عکس عروسی امید و دافنه در سریال عشق اجاره ای
  • قلیون را تازه چاق کرده ام.

    قلیون چاق کنم و بکشم.

    و…

    مثلا: دو فِرق قلیون

    قلیان مانند دیگر وسائل تدخین نشان غم و اندوه و تلخ کامی است. چنانچه در خواب ببینید که قلیان می کشید و اهل کشیدن قلیان نباشید گرفتار ناراحتی فکر و خیال می شوید. اگر ببینید دیگران قلیان می کشند و به شما تعارف می کنند ولی شما از دود کردن آن ابا و اکراه دارید مشکلی پیش می آید که دیگران عامل آن هستند و شما هم گرفتار آن می شوید. اگر با رغبت قلیان را بگیرید و بکشید خودتان نیز مسئول و مقصر خواهید بود. اگر در خواب ببینید که قلیان چاق می کنید دست به کاری می زنید که غم می آورد. روی هم رفته قلیان تلخ کامی است اما بلا و مصیبت نیست.

    فروش تنباکو برازجان
    فروش تنباکو برازجان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *