طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای
طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای

ماکارونی از انواع غذاهای پرطرفداری است که با روش های مختلفی پخته می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه ماکارونی با قارچ را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

برای پخت ماکارونی از انواع مواد غذایی مختلف نظیر گوشت قرمز و گوشت مرغ و قارچ و سویا و انواع سبزیجات و … استفاده می شود که ماکارونی با قارچ یکی از خوشمزه ترین انواع ماکارونی است؛ در طرز تهیه ماکارونی با قارچ از ماکارونی و گوجه فرنگی و قارچ و رب و پیاز و فلفل و نمک و فلفل دلمه ای استفاده می شود.

ماکارونی با سویا و ماکارونی با قارچ و ماکارونی با مرغ از انواع غذاهای فرنگی پرطرفدار و محبوب هستند و شما می توانید از قارچ و سویا و مرغ برای تهیه مایه ماکارونی استفاده کنید و غذایی خوشمزه و خوش طعمی را برای وعده شام و یا نهار بپزید.

برای پخت ماکارونی با قارچ ابتدا قارچ ها را تمیز کنید و آن ها را خرد کنید.

طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای

دوره مقدماتی php

سپس فلفل دلمه ای و پیاز را هم در اندازه دلخواه خود خرد کنید.

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و قارچ های خرد شده را به روغن اضافه کنید تا سرخ شوند.

سپس پیاز و فلفل دلمه ای را هم سرخ کنید و بعد از سرخ شدن مواد رب گوجه فرنگی را به آن ها اضافه کنید و مواد ماکارونی را با رب به خوبی مخلوط کنید سپس گوجه فرنکی های خرد شده و پوست کنده شده را به مایه ماکارونی بیفزایید و نمک و فلفل را هم به مخلوط اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

زیر شعله گاز را کم کنید تا مایه ماکارونی به خوبی پخته شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه ماکارونی با قارچ درون قابلمه ای مناسب مقداری آب و 1 قاشق روغن و 2 قاشق نمک بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس ماکارونی ها را درون آب در حال جوش بریزید و به مدت 8 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا ماکارونی درون آب پخته و نرم شوند.

بعد از مدت زمان ذکر شده ماکارونی را درون آبکش بریزید و در کف قابلمه در صورت تمایل ته دیگ سیب زمینی بگذارید سپس مایه آماده شده را به ماکارونی آبکش شده بیفزایید و هم بزنید و مخلوط ماکارونی را درون قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم به مدت 30 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ماکارونی را برای سرو در ظرف مناسبی بکشید سپس ماکارونی را در صورت تمایل با روش های تزیین ماکارونی به زیبایی تزیین کنید.

       

با طرز تهیه ماکارونی با قارچ در این مطلب آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای خوشمزه و لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید؛ برای مشاهده آموزش پخت ماکارونی با روش های مختلف می توانید به بخش انواع ماکارونی مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98

طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

ماکارونی

ماکارونی یکی از گونه های پاستا می باشد که همانطور که مطمئنا می دنید اصالت آن متعلق به کشور ایتالیا می باشد. ماکارونی از محبوبیت بالایی در میان مردن جهان برخوردار است و به همین دلیل یکی از پر مصرف ترین غذاها در کل دنیا می باشد.

این غذای ساده و خوشمزه هم در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد ، البته نکته جالب در مورد ماکارونی در میان ایرانیان این است که ته دیگ ماکارونی ( ته دیگ سیب زمینی ) از خود ماکارونی دارای محبوبیت بیشتری است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ماکارونی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ماکارونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه ماکارونی با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا فلفل دلمه ای را می شوییم و خرد می کنیم و در بشقابی می ریزیم و سپس قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و ورقه ورقه خرد می کنیم و کنار می گذاریم.پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم

و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت اجازه می دهیم تا داغ شود و پیاز ها را در روغن تفت می دهیم تا نرم شوند و بعد گوشت چرخ کرده را به پیاز می افزاییم و تفت می دهیم

و کمی زردچوبه روی مواد می ریزیم و صبر می کنیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند و بعد فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و رب گوجه فرنگی را همراه با ۱ لیوان آب داخل تابه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت مغز پخت شود

و سس غلیظی داشته باشیم. زمانی که آب سس کاملا تبخیر شد زیر شعله را خاموش می کنیم و در قابلمه ای آب می ریزیم و کمی نمک و روغن مایع و نخود فرنگی به آن می افزاییم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب بجوش بیاید.

تا جوش آمدن آب برای ته دیگ ماکارانی هیچ چیز بهتر از سیب زمینی نیست. پس متناسب با کف قابلمه سیب زمینی بر می داریم و پوست می گیریم و میشوییم و ورقه ورقه می کنیم و کنار می گذاریم. آب که بجوش امد ماکارانی ها را از وسط نصف می کنیم

و داخل آبجوش می ریزیم.طبق زمانی که روی جلد ماکارانی نوشته شده است می گذاریم تا بپزد و بعد آبکش می کنیم.ولی اگر می خواهید همیشه ماکارانی زیبایی داشته باشید بهترین راه این است که زمانی که مشاهده کردید که ماکارانی ها کمی نرم شده اند

و از شکل اولیه خود کاملا در آمده اند ، نصف یک ماکارانی را از آب خارج کنید و زیر دندان امتحان کنید اگر وسط آن سفت بود ولی اطرافش نرم بهترین زمان برای آبکش کردن ماکارونی ها است. ماکارانی را در آبکشی می ریزیم

و کمی آب سرد روی آن می گیریم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا داخل آن خشک شود و کف آن روغن می ریزیم و سیب زمینی ها را در آن می چینیم و مقداری از ماکارانی را روی سیب زمینی ها می ریزیم و بعد کمی از سس را روی ماکارانی می ریزیم

و چند عدد از قارچ ها را می ریزیم و مجددا لایه به لایه ماکارانی و سس و قارچ می ریزیم تا لایه آخر که ماکارانی باشد و موادمان تمام شود.درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم تا بخار در قابلمه بپیچد و بعد حرارت را کم می کنیم

و تامل می کنیم تا ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت بعد ماکارانی دم کشیده و آماده شده است. پس از آماده شدن ماکارونی در صورت تمایل به ان کمی روغن می دهیم سپس ماکارانی را در دیس می کشیم و سیب زمینی ها را روی آن می چینیم. نوش جان

همچنین ببینید

طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

طرز تهیه ماکارونی با قارچ

 

مواد لازم ماکارونی با قارچ :

 

 

طرزتهیه ماکارونی با قارچ :

*. به نقل از آکاایران : پیازو فلفل دلمه ای را خلال کنید. گوجه ها را نصف کرده پس از درآودن هسته آنها را خلال کنید. قارچ ها رابه ورقه های ۲-۳ میلیمتری خرد کنید. سپس در ماهیتابه مناسبی نصف روغن را ریخته.

*. ابتدا پیاز و سپس به ترتیب فلفل دلمه ای،سیرخردشده، قارچ و رب گوجه را در آن تفت داده و گوجه فرنگی و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کرده، کمی آب بریزید تا سس غلیظی مواد را دربرگیرد.

*. ماکارونی را ۱۰ دقیقه در آب جوش و نمک جوشانده آبکش کنید. کف قابلمه مناسبی را روغن ریخته و با سیب زمینی حلقه شده بپوشانید.سپس ماکارونی و مواد تهیه شده را لایه لایه ریخته و آن را ۳۰دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید.

 

خواص فلفل دلمه ای :

مواد معدنی و عناصر مغذی اش

*. فلفل دلمه ای حاوی میزان زیادی املاح و مواد معدنی است: این سبزی حاوی آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم و زینک می باشد. گوشت و پوست فلفل دلمه ای حاوی میزان بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی است: یعنی کاروتنوئیدها و فلاوونوئیدها. فلفل دلمه ای قرمز نیز به نوبه خود منبع فوق العاده بتاکاروتن و کریپتوگزانتین می باشد که این دو ترکیب پیش ساز ویتامین A محسوب می شوند.لیکوپن یکی دیگر از ترکیبات آنتی اکسیدانی فلفل دلمه ای است که برای بدن بسیار مفید است. علاوه بر این ها باید بدانید که فلفل دلمه ای سرشار از فیبرهای غذایی است. فیبرهای غذایی در معده حجیم شده و بخش زیادی از آن را اشغال می کنند برای همین هم سیری زودهنگام و البته طولانی مدتی ایجاد می کنند. به همین دلیل هم میل به پرخوری کاهش پیدا می کند. از این گذشته فیبرها باعث عبور راحت مدفوع از روده ها شده و با مشکل یبوست مقابله می کنند.

 

اختصاصی آکاایران

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

تماس با ما

تمامی حقوق متعلق به سایت شام چی داریم؟! می باشد © 2019


کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای
طرز تهیه ماکارونی با قارچ و فلفل دلمه ای
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *