عکس لیمو شیراز

دوره مقدماتی php
عکس لیمو شیراز
عکس لیمو شیراز

لیموی شیراز در واقع همان لیمو ترش های گرد کوچکی هستند که به رنگ سبز تیره و روشن دیده می شوند و نسبت به انواع دیگر لیمو ها ترش تر و اسیدی تر می باشند. جالب است بدانید که لیموی شیراز، ترش ترین انواع مرکبات جهان محسوب می شود.

از آنجایی که لیمو شیرازی حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده و احتمال ایجاد سنگ کلیه را از بین می برد.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید لیمو ترش شیرازی برای سلامتی بدن و طریقه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

لیموی شیراز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش گلبول های سفید خون، خطر ابتلا به عفونت و بیماری را کاهش می دهد.

در مطالعات انسانی مصرف منابع حاوی ویتامین C باعث کوتاه شدن طول دوره و شدت سرماخوردگی می شود.عکس لیمو شیراز

تحقیقات نشان می دهد که لیموی شیراز به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد باعث کاهش فشار خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.

دوره مقدماتی php

مرکباتی مانند لیموی شیراز به دلیل مقادیر بالای اسید سیتریک که دارند باعث افزایش سطح سیترات می شوند که به سنگ های تشکیل دهنده سنگ کلیه متصل شده و باعث دفع آن ها می شوند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که بیشتر میوه های مرکبات استفاده می کنند، احتمال کمتری وجود دارد که به بیماری سنگ کلیه مبتلا شوند.

آهن موجود در لیموی شیراز باعث افزایش ساخت گلبول های قرمز و بهبود انتقال اکسیژن در بدن شده و احتمال ابتلا به کم خونی فقر آهن و علائم آن را کاهش می دهد.

همچنین مقادیر بالای ویتامین C موجود در لیموی شیراز به بهبود جذب آهن از غذا ها کمک کرده و به این ترتیب به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می کند.

یک مطالعه در افراد دارای رژیم گیاهخواری نشان داده که مصرف یک لیموی شیراز یا آب آن در کنار وعده های غذایی، باعث افزایش جذب آهن تا 70 درصد می شود.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در لیموی شیراز باعث متوقف شدن بیان ژن هایی می شود که عامل پیشرفت سرطان هستند.

علاوه بر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که لیموی شیراز باعث کاهش رشد سلول های سرطانی کولون، پانکراس، پستان، مغز استخوان، لنفوم و گلو خواهد شد.

بسیاری از افراد معتقدند که اضافه کردن آب یک لیموی شیرازی تازه به یک لیوان آب و نوشیدن آن هر روز صبح ناشتا می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود.

علاوه بر این برخی مطالعات اولیه بر روی موش ها در ایران نشان داده که لیموی شیرازی و روغن آن باعث کاهش چربی بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می شوند.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در لیموی شیراز باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

علاوه بر این مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در لیموی شیراز با کاهش رادیکال های آزاد احتمال استرس اکسیداتیو در بدن که می تواند باعث بروز علائم پیری زودرس شود را، کاهش می دهد.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در لیموی شیراز با کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن، به درمان سریع تر زخم های پوستی کمک می کند.

آب لیموی شیرازی به کاهش چربی پوست کمک می کند و به دلیل خواص ضد میکروبی قوی که دارد مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و خطر ابتلا به آکنه و جوش صورت را کاهش می دهد.

ماسک لیموی شیراز و عسل برای جوش صورت

آب یک لیموی شیراز را با یک قاشق چای خوری عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب باعث آفتاب سوختگی و تیره شدن رنگ پوست می شود. آب لیموی شیرازی به دلیل خواص سفید کنندگی طبیعی که دارد به رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند.

ماسک سفید کننده لیموی شیراز

آب یک لیموی شیراز را با یک قاشق غذا خوری آرد نخود و یک قاشق غذا خوری خامه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید بماند تا خشک شود. صورت را با آب ولرم بشویید و کمی مرطوب کننده بزنید.

این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

در طب سنتی از لیموی شیراز به دلیل مقادیر بالای اسید سیتریک که دارد برای پاک سازی و لایه برداری پوست استفاده می کنند.

لیموی شیراز با حذف سلول های مرده به صاف تر و درخشان تر شدن پوست صورت کمک می کند.

آب لیموی شیراز به دلیل مقادیر بالای اسید سیتریک و خواص ضد میکروبی قوی که دارد به درمان شوره مو کمک می کند.

آب لیموی شیرازی به کاهش چربی و روغن اضافی پوست سر کمک کرده و باعث درمان مو های چرب می شود.

مقادیر بالای ویتامین C و مواد مغذی موجود در آب لیموی شیراز باعث تقویت فولیکول ها و افزایش رشد موی سر می شوند.عکس لیمو شیراز

آب لیموی شیرازی دارای خواص روشن کننده طبیعی است و به عنوان یک روشن کننده طبیعی مو استفاده می شود؛ مقداری آب لیموی شیراز را بر روی مو ها بمالید و به مدت یک ساعت زیر نور خورشید بنشینید تا مو ها روشن تر شوند.

برخی افراد ممکن است به مرکبات از جمله لیموی شیراز آلرژی داشته باشند که با علائمی مانند تورم، تاول پوستی و مشکلات تنفسی مشخص شود.

برخی افراد ممکن است با مصرف لیموی شیراز دچار مشکلات گوارشی از جمله ریفلاکس اسیدی معده، سوزش سر دل، تهوع و استفراغ شوند.

لیمو ها بسیار اسیدی هستند (اسید سیتریک) و زیاده روی در مصرف آن ها باعث از بین رفتن مینای دندان می شود. برای محافظت از دندان ها توصیه می شود که بعد از خوردن لیموی شیراز یا نوشیدن آب آن، حتما دهان خود را بشویید.

در برخی موارد، استفاده موضعی از لیمو ها بر روی پوست صورت باعث حساسیت بیشتر نسبت به نور خورشید شده و خطر التهاب و آفتاب سوختگی را افزایش می دهد.

طبیعت و مزاج لیموی شیراز سرد و خشک می باشد. لیموی شیراز مانند لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، آهن، کلسیم، فسفر و منیزیم است.

درخت لیمو ترش شیرازی یک درختچه دورگه است که تحمل بیشتری از سایر مرکبات در برابر سرما دارد، حداکثر تا 6 متر رشد می کند، شاخه های آن خاردار هستند و میوه های کوچک آن قبل از اینکه به رنگ زرد در آیند، چیده می شوند.

بهار و تابستان فصل برداشت و عرضه ی لیمو ترش شیرازی هستند.

در کشور های جنوب شرقی آسیا و مکزیک آب و گل های لیموی شیراز را به دلیل عطر و بوی خوبی که دارند برای تهیه انواع غذا و سس استفاده می کنند.

در هند لیموی شیراز را برای تهیه ترشی استفاده می کنند.

  • روش خوردن جوانه گندم برای چاقی
  • آب لیموی شیراز و اسانس آن را معمولا برای تهیه انواع دسر، نوشیدنی ها (آب لیمو و لیموناد)، آب میوه های طبیعی، اسموتی، سالاد و سس سالاد، کیک، کلوچه و بستنی به کار می برند.

    ترکیب لیموی شیراز و سیر را مانند ترکیب لیمو ترش و سیر در طب سنتی ایران برای باز شدن عروق کرنر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، کلسترول خون بالا و فشار خون بالا استفاده می شود.

    در پزشکی از آب، پوست و روغن لیموی شیراز برای تهیه انواع دارو ها و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

    ترکیب آب لیموی شیراز و سرکه به عنوان یک پاک کننده طبیعی سطوح عمل می کند.

    منابع : healthline – draxe – stylecraze

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    عکس لیمو شیراز

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    لیمو ترش و لیمو شیرازی از محبوب ترین مرکبات در سراسر جهان و ایران هستند، این دو میوه اگرچه از بسیاری جهات بسیار شبیه هم هستند و بسیاری افراد ممکن است آن ها را با هم اشتباه بگیرند اما در واقع دو میوه کاملا متفاوت می باشند.

    در این مقاله قصد داریم به بررسی شباهت ها و تفاوت های اصلی بین لیمو ترش و لیمو شیرازی بپردازیم و درباره طرز استفاده هر یک بیشتر بدانیم. با کوکا همراه باشید.

    لیمو ترش و لیمو شیرازی هر دو میوه هستند و اگرچه از نظر ژنتیکی با هم متفاوت هستند اما از ویژگی های مشترک زیادی نیز برخوردارند.

    بعضی کارشناسان معتقدند لیمو ترش در واقع پیوند لیمو شیرازی و بالنگ می باشد هرچند این باور تنها در حد یک نظریه باقی مانده است.

    هر دو لیمو ترش و شیرازی مانند پرتقال، نارنگی، بالنگ و گریپ فروت به خانواده بزرگ مرکبات تعلق دارند و در حال حاضر در سراسر جهان رشد می کنند با این حال لیمو ترش معمولا در آب و هوای معتدل و لیمو شیرازی اغلب در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد بهتری دارند.عکس لیمو شیراز

    هر دو شکل تازه یا فراوری شده این دو میوه در صنایع مختلف مصارف گسترده ای داشته و به طعم اسیدی ترش خود شناخته شده اند.

    لیمو ترش و لیمو شیرازی از دیرباز در زمینه های مختلف از جمله آشپزی، نگهداری مواد غذایی و یا به عنوان طعم و عطر دهنده به غذاها استفاده می شده اند، همچنین روغن های ضروری آن ها اغلب برای اهداف دارویی و آرایشی کاربرد داشته و به دلیل عطر متمایز و خاصیت ضد باکتریایی این دو میوه در تولید محصولات پاک کننده استفاده می شوند.

    اگرچه لیمو ترش و لیمو شیرازی از بسیاری جهات تفاوت هایی با هم دارند اما ویژگی های مشترک زیادی نیز می توان برای آن ها قائل شد بخصوص هنگامی که صحبت از ارزش تغذیه ای و فواید سلامتی آن ها باشد.

    100 گرم لیمو ترش و لیمو شیرازی دارای مواد مغذی زیر می باشد:

    همانطور که مشاهده می کنید محتوای ریزمغذی های کربوهیدرات، پروتئین و چربی موجود در این دو میوه یکسان است اگرچه لیمو شیرازی از نظر کربوهیدرات و کالری اندکی غنی تر از لیمو ترش بوده در حالی که لیمو ترش از نظر ویتامین C به لیمو شیرازی برتری دارد با این حال هر دو میوه منبع عالی ویتامین C محسوب می شوند.

    به طور کلی لیمو ترش حاوی مقادیر بیشتری ویتامین و مواد معدنی همچون پتاسیم، فولات و ویتامین B6 می باشد.

    مرکباتی همچون لیمو و لیمو شیرازی به خاطر خواص دارویی فوق العاده آن ها در طب سنتی شناخته شده اند.

    ویتامین C یکی از مهم ترین مواد مغذی یافت شده در این دو میوه است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی بوده و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کند.

    مرکبات همچنین حاوی ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضدباکتریایی می باشند و مطالعات متعدد نشان داده این ترکیبات نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی و انواع خاص سرطان از جمله سرطان سینه و روده بزرگ ایفا می کنند.

    ننتایج مطالعه انجام شده روی موش ها نیز حاکی از آن است که اسید سیتریک – ترکیب خاص یافت شده در مرکبات – از مغز و کبد در برابر التهاب محافظت می کند.

    با این وجود تحقیقات انجام شده روی فواید بالقوه دارویی لیمو ترش و لیمو شیرازی به آزمایش های حیوانی و لوله آزمایشی محدود بوده و برای اثبات فواید آن ها برای انسان نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد.

    لیمو ترش و شیرازی از جهات مختلف از جمله ظاهر و طعم با هم تفاوت هایی دارند:

    شاید واضح ترین تفاوت بین لیمو ترش و لیمو شیرازی در ظاهر آن ها باشد. لیمو ترش معمولا به رنگ زرد روشن است در حالی که لیمو شیرازی اغلب به رنگ سبز روشن یافت می شود، اگرچه برخی انواع آن بعد از رسیدن زرد می شوند و در آن زمان تشخیص این دو میوه از هم دشوارتر خواهد شد.

    لیمو شیرازی از لیمو ترش کوچک تر و گردتر می باشد، انواع لیمو شیرازی اندازه های مختلفی دارند اما معمولا قطر آن ها 3 تا 6 سانتی متر است در حالی لیمو ترش اغلب بین 7 تا 12 سانتی متر قطر داشته و به شکل بیضی یا مستطیلی است.

    این دو مرکبات از نظر طعم تا حدود زیادی شباهت دارند، هر دو ترش مزه هستند و هنگام خوردن، تغییر حالات چهره خبر از ترشی فوق العاده هر دو میوه خواهد داد!

    با این حال لیمو ترش از نظر طعم کمی به شیرینی می زند در حالی که لیمو شیرازی طعم مایل به تلخی دارد.

    گاهی لیمو شیرازی را ترش تر از لیمو ترش توصیف می کنند و علت آن احتمالا همین تلخی اندک موجود در آن می باشد.

    در زمینه آشپزی و پخت و پز از هر دو میوه لیمو ترش و لیمو شیرازی به روش های مشابه می توان استفاده کرد. هر دو را می توان به سس سالاد، سس ها، ماریناد و نوشیدنی اضافه کرده و این که کدام را انتخاب کنید به نوع خوراکی مورد نظر بستگی دارد.

    از آن جایی که لیمو شیرازی تلخ تر است اغلب برای غذاهای طعم دار نمکی یا تند (به جای شیرین) استفاده می شود در حالی که شیرینی اندک لیمو ترش باعث شده این میوه در هر دو نوع غذاهای شیرین و نمکی یا تند کاربرد داشته باشد.

    اگرچه این قانون کلی و قطعی نیست و استثناهایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال لیمو شیرازی را می توان به عنوان یک ماده افزودنی در برخی نوشیدنی های خاص مانند مارگاریتا یا لیموناد و یا تهیه دسر از جمله پای لیمو شیرازی استفاده کرد.

    با این حال کاربرد لیمو ترش در خوراکی های شیرین بیشتر از لیمو شیرازی است.

    در کل می توان در طیف گسترده ای از غذاها و نوشیدنی ها این دو میوه را به عنوان جایگزین هم استفاده کرد فقط باید دقت کنید که توازن طعم تلخ و شیرین آن ها را نگه دارید.

    منبع: healthline

    فال حافظ

    عکس لیمو شیراز

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    لیمو شیرازی از مرکبات پرخاصیت و بومی نواحی آسیای جنوب شرقی و اندونزی است که به دلیل طعم ترش و خواص بی نظیرش شناخته شده و اغلب به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده می شود.

    این لیموهای کوچک سبز رنگ نیز مانند سایر مرکبات سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی بوده و از جمله خواص آن ها می توان به سلامت قلب، لاغری، بهبود هضم، خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از کم خونی و سلامت پوست اشاره کرد.

    طبع لیمو شیرازی سرد و خشک است.

    جالب است بدانید:

    در ادامه با پرشین استار همراه شوید تا با بهترین خواص لیمو شیرازی آشنا شده و درباره مضرات، ارزش غذایی و تفاوت آن با لیمو ترش بیشتر بدانیم.عکس لیمو شیراز

    مطالعات نشان داده مصرف لیمو شیرازی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش داده و به تقویت قلب کمک می کند زیرا حاوی ویتامین C و فیبر است که هر دو خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

    براساس برخی مطالعات کمبود ویتامین C رابطه نزدیکی با افزایش خطر سکته مغزی دارد.

    لیمو شیرازی منبع غنی منیزیم و پتاسیم نیز محسوب می شود که هر دو از سلامت قلب محافظت کرده و پتاسیم با بهبود جریان خون به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

    مصرف آب و پوست لیمو شیرازی نیز پیشرفت بیماری آترواسکلروز را – که به دلیل تشکیل پلاک در دیواره عروق خونی ایجاد می شود – کند می کند.

    مطالعات نشان داده لیمو شیرازی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی بوده و به کنترل عفونت های باکتریایی همچون اچ پیلوری کمک می کند. لیمونین موجود در لیمو شیرازی نیز از تجمع باکتری های استرپتوکوک جلوگیری می کند، این باکتری مسئول برخی عفونت های تنفسی و دهانی است.

    ویتامین C موجود در لیمو شیرازی به کاهش نوسانات قند خون ناشتا و بعد از غذا کمک می کند.

    ارتباط نزدیکی میان مصرف ویتامین C و پیشگیری از آسم وجود دارد و مصرف میوه های سرشار از ویتامین C از جمله لیمو شیرازی از بروز علائم آسم ناشی از آلودگی هوا نیز پیشگیری می کند.

    به نظر می رسد افرادی که دچار کمبود ویتامین C هستند بیشتر از سایرین به بیماری آسم مبتلا می شوند.

    کمبود آهن شایع ترین نوع کمبود مواد مغذی در میان مردم جهان است در حالی که مصرف غذاهای حاوی ویتامین C به همراه خوراکی های غنی از آهن – بخصوص منابع گیاهی – به افزایش جذب آهن کمک کرده و از کمبود این ماده معدنی مهم پیشگیری می کند.

    مطالعات نشان داده مصرف 100 میلی گرم ویتامین C به همراه وعده غذایی، جذب آهن را تا 67 درصد افزایش می دهد.

    لازم به ذکر است برخی افراد از جمله گیاهخواران و خانم ها بیشتر از سایرین در معرض کمبود آهن و کم خونی قرار دارند.

    مواد غذایی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها مانند لیمو شیرازی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده، با میکروب های مختلف مقابله کرده و خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد.

    لیمو شیرازی طول دوره و شدت عفونت دستگاه تنفسی را کاهش داده و از مالاریا، اسهال و ذات الریه پیشگیری می کند.

    لیمو شیرازی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از آسیب سلول ها و عفونت جلوگیری می کند.

    به گفته انجمن قلب آمریکا مصرف منظم مرکبات از جمله لیمو شیرازی خطر بروز سکته مغزی ایسکمیک در زنان را کاهش می دهد.

    در مطالعه ای مشخص شد شرکت کنندگانی که مرکبات بیشتری مصرف کردند نسبت به سایر افراد 19 درصد کمتر دچار سکته مغزی ایسکمیک شده اند.

    آنتی اکسیدان های قوی موجود در لیمو شیرازی با مبارزه با رادیکال های آزاد از آسیب سلول ها و بیماری های مزمن از جمله سرطان پیشگیری کرده و توان بدن در مقابل سلول های سرطانی را افزایش می دهد.

    لیمو شیرازی دارای مقادیر زیادی فلاونوئیدها، فلاون ها، تریپلوئید و لیمونوئید است که همگی خاصیت قوی ضد سرطانی داشته و از پیشرفت سرطان روده، سینه و پانکراس جلوگیری می کنند.

    آب لیمو شیرازی علاوه بر خاصیت شاداب کنندگی برای کاهش وزن نیز مفید است زیرا فاقد کالری، شکر و کربوهیدرات بوده و اسید سیتریک موجود در آن به افزایش متابولیسم بدن، کالری سوزی و کاهش ذخیره چربی های اضافه بدن کمک می کند.

    یک عدد لیمو شیرازی حاوی تنها 20 کالری و 7 گرم کربوهیدرات می باشد.

    استفاده از لیمو شیرازی یا لیمو ترش در رژیم غذایی یکی از ساده ترین روش های پیشگیری و شکستن سنگ های کلیه محسوب می شود زیرا لیمو شیرازی حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک و ویتامین C است که هر دو برای پیشگیری و درمان برخی انواع سنگ کلیه مفید بوده و اسید سیتریک با افزایش میزان سیترات و حجم ادرار از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

    مطالعه ای نشان داده مصرف منظم آب لیمو شیرازی در افراد مستعد سنگ کلیه به مدت 4 سال خطر تشکیل سنگ کلیه را از میانگین 1 عدد به 0.13 در سال کاهش داده است.

    ویتامین C موجود در لیمو شیرازی به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی عمل می کند که با کاهش التهاب خطر ابتلا به بیماری های التهابی همچون آرتریت را کاهش می دهد.

    برای بهبود هضم کافیست اندکی ترکیب لیمو شیرازی و آب میل کنید زیرا لیمو شیرازی حاوی ترکیبات خاصی است که باعث افزایش ترشحات گوارشی شده و اسید موجود در آن باعث تجزیه سریع تر مواد غذایی توسط بزاق دهان می شود.

    آلودگی، چربی اضافه و سلول های مرده پوست باعث بسته شدن منافذ پوستی شده و تجمع باکتری ها در این نواحی باعث ایجاد آکنه و جوش و التهاب می شود.عکس لیمو شیراز

    لیمو شیرازی دارای خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی است و پاکسازی صورت با آن از رشد باکتری های عامل آکنه جلوگیری کند.

    اسید سیتریک موجود در لیمو شیرازی به پاکسازی سلول های مرده پوست کمک کرده و باعث روشنی، شفافیت و شادابی پوست می شود.

    مصرف لیمو شیرازی به دلیل ویتامین C طبیعی موجود در آن با آسیب ناشی از اشعه مضر خورشید و آلودگی ها مقابله کرده و به کاهش چین و چروک و بهبود بافت کلی پوست کمک می کند.

    ویتامین C باعث افزایش تولید و نگهداری کلاژن پوست شده و برای جوانسازی پوست مفید است.

    هر دو میوه به خانواده مرکبات تعلق دارند و از نظر طعم و مواد مغذی موجود در آن ها بسیار شبیه هستند.

    خواص لیمو ترش و لیمو شیرازی بسیار مشابه است، هر دو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی هستند و به عنوان طعم دهنده در غذا از آن ها استفاده می شود.

    اگرچه لیمو شیرازی کوچک تر از لیمو ترش است و رنگ سبز شفافی دارد در حالی که لیمو شیرین معمولا به رنگ زرد روشن یافت می شود.

    از سوی دیگر لیمو ترش طعم ترش مایل به شیرینی داشته اما مزه ترش لیمو شیرازی به تلخی می زند به همین دلیل ترش تر از لیمو ترش به نظر می رسد.

    مقدار ویتامین C، ویتامین B6 و فولات موجود در لیمو ترش نسبت به لیمو شیرازی بیشتر است.

    هنگام خرید لیمو شیرازی میوه هایی را انتخاب کنید که نسبت به اندازه ظاهری سنگین تر به نظر رسیده و رنگ سبز روشن دارند.

  • خواص روغن سیاه دانه برای مو
  • در صورت نگهداری لیمو شیرازی در دمای اتاق، تا 1 هفته می توان آن را به صورت تازه مصرف کرد، همچنین می توانید آن را داخل نایلون قرار داده و به مدت 2 هفته در یخچال نگهداری کنید.

    لیمو شیرازی از مواد اصلی مورد استفاده در غذاهای تایلندی، مکزیکی و ویتنامی محسوب می شود و در بسیاری از نقاط جهان از آن ترشی درست می کنند.

    در پخت و پز معمولا از آب لیمو شیرازی برای خوش طعم کردن غذاها یا نوشیدنی ها، اسموتی، دسر، سس سالاد، کیک و شیرینی استفاده می شود، همچنین می توانید چند قطره آب لیمو شیرازی به آب یا چای اضافه کنید.

    از عصاره لیمو شیرازی در برخی محصولات پاک کننده، عطرها و روغن های آروماتراپی استفاده می شود.

    مواد مغذی موجود در 1 عدد لیمو شیرازی متوسط عبارت است از:

    کالری: 20
    کربوهیدرات: 7 گرم
    پروتئین: 0.5 گرم
    چربی: 0.1 گرم
    فیبر: 1.9 گرم

    منبع: medicalnewstoday – draxe – livestrong

    آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگعکس لیمو شیراز

    سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس

    کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

    استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

    تماس با ما

    لیموی شیراز به میوه‌ای از خانواده مرکبات اشاره می‌کند که به طور معمول گرد و سبز است و به طور متوسط قطری بین ۶-۳ سانتیمتر دارد و دارای پالپ ترش مزه است. میوه، گونه‌های مختلفی از درختان مرکبات لیمو نامیده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به لیموی کی، لیموی ایرانی، لیموی کافر و لیموی صحرایی اشاره کرد. لیموی شیراز میوه‌ای سرشار از ویتامین سی است.

    ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ F = FAO estimate^ ^ ^ P = Official figure^ A = Aggregate (may include official, semi-official or estimates)Source: Food And Agricultural Organization of United Nations: Economic And Social Department: The Statistical Division

    لیموی شیراز قاچ شده

    لیموی شیراز در فروشگاه

    لیموی شیراز و شکوفه‌اش در جنوب اسپانیا

    به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، لیموترش، میوه‌ای است در گونه‌های مختلف که علی‌رغم مزه ترش، علاقه‌مندان زیادی دارد که همواره به‌واسطه خاصیت‌های غذایی فراوان، این میوه را در شکل‌های متفاوت تهیه و مصرف می‌کنند. لیموترش، از جمله محصولات بسیار مهم باغ‌داران استان فارس خصوصا در نقاط گرمسیری شامل شهرستان جهرم، داراب و کازرون است. با فرارسیدن نیمه تابستان این محصول در بازار شیراز با فراوانی چشمگیری رو به رو است.





    عکس لیمو شیراز













    عکس: سجاد شریف زاده


    انتهای پیام/

    لیمو ترش یک طعم دهنده فوق العاده است که برای همه غذاها به خصوص برای انواع کباب ها و همچنین سوپ ها کاربرد فراوانی دارد و کمک بسیاری برای تنظیم برخی واکنش های معده می تواند داشته باشد. می توان لیمو را با برخی خوراکی های دیگر به صورت ترکیبی مصرف کرد و از خواص فوق العاده آن بهره مند شد. درباره خواص لیمو ترش شیرازی در پرشین وی بخوانید.

    – مصرف عصاره : اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد.
    زیرا گرفتگی رگها پس از این ، شما را آزار نخواهد داد.
    فقط کافی است ، روزی نصف استکان معادل ۳۰ CC از این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید ؛ تا
    به کلی برطرف گردد.

    ۲ – طرز تهیه : تعداد ۳۰ حبه ی سیر را پوست گرفته همراه با ۵ عدد لیموترش ( شیرازی
    ) با پوست که قبلا هسته های آن را گرفته اید ، در هم زن ( میکسر ) بریزید.
    پس از آن که همه ی محتویات در میکسر له شد با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید (
    نکته ی مهم : فقط و فقط ، یک بار جوش بخورد ).
    پس از سرد شدن ، آن را از صافی رد نموده و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در
    یخچال نگهداری کنید.

    ۳ – مصرف : همانطور که قبلا نیز گفته شد ، روزانه نصف استکان ( معادل ۳۰ CC ) از
    این مایع به اختیار خود تان قبل یا بعد از غذاهای اصلی میل نمایید.
    پس از سپری شدن سه ( ۳ ) هفته از مصرف مداوم این عصاره ی طبیعی ، احساس جوانی و
    شادابی در تمام وجود بدنتان قابل لمس است.

    تمامی گرفتگی های رگ های بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش به حالت
    عادی خود باز خواهد گشت.
    به یاد داشته باشید ؛ بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای ، شما باید هشت ( ۸
    ) روز استراحت کرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را اجرا کنید.
    به این ترتیب یک موفقیت موثر ایجاد می شود.
    این دوره ی درمان ، ارزان ، موثر و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کرد.
    ۴ – بوی سیر : با خوردن این مایع ، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را حس نخواهد کرد (
    امتحان کنید ).عکس لیمو شیراز

    ۵ – خواص شربت : نیروهای شفا بخش سیر و لیموترش ، کاملا خود را پس از مصرف این مایع
    ، نشان می دهند.

    افرادی بوده و رگ های آنها رسوب گرفتگی دارد و یا این که مشکل ( LDL ) که مبتلا به
    کلسترل بد چربی خون دارند ، می توانند ؛ شبها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده ای داشته باشند.
    به فعالیت های بدنی ، ورزش پرداخته ، زیرا انسداد رگهای آنها ، ازبین رفته است.
    همچنین مصرف این عصاره را برای کسانی که سایش دندان ( دندان کروچه ) داشته و یا جرم دندان دارند
    ، مفید است.
    در آخر توصیه می کنیم برای اینکه سیر را پوست بکنید ، در کاسه ای آب ریخته و پس از
    آن پوست سیر را به راحتی از آن جدا کنید.

    برای رفع خستگی های روزانه نیز پس از اینکه پاهایتان را در آب گرم قرار دادید و منافذ پاها حسابی باز شد پاها را از آب خارج کنید و هر کدام از پاها را به یک نصف لیمو آغشته کنید، با این کار علاوه بر رفع خستگی سموم را نیز از ظریق منافذ باز شده از بین می برید.

    لیموترش بزاق دهان را زیاد می کند، شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافیست هنگام سردرد در یک فنجان قهوه یا چای لیمو ترش ریخته و میل کنید.

    گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان سکسکه را درمان می کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی ها است.

    فان شاد ـ خبرگزاری دانشجو

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    ناموجود

    لیمو ترش شیرازی درختچه ای دورگه است و در مقایسه با سایر مرکبات تحمل بیشتری در برابر سرما دارد. درختچه اش می تواند تا 6 متر ارتفاع یابد و شاخه های آن گاهی خار دارد. میوه هایش تقریبا هسته ندارد و قبل از زرد شدن چیده می شوند. این نوع لیمو عموما ماندگاری بیشتری دارد.

    خواص لیمو ترش لیمو ترش باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.

    ویتامین C فراوان دارد.

    عکس لیمو شیراز

    به هضم غذا کمک می کند.

    منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش ساز ویتامین A است.

    پکتین موجود در آن کلسترول خون را کاهش می دهد و در پیشگیری از بیماری های قلبی وعروقی

    موثر است.

    مانع از انباشتگی چربی‌ها می شود.

    خواص ضد پیری دارد.

    خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم  کمک می کند.

    میکروب های دهان را ازبین می برد.

    لیمو ترش شیرازی درختچه ای دورگه است و در مقایسه با سایر مرکبات تحمل بیشتری در برابر سرما دارد. درختچه اش می تواند تا 6 متر ارتفاع یابد و شاخه های آن گاهی خار دارد. میوه هایش تقریبا هسته ندارد و قبل از زرد شدن چیده می شوند. این نوع لیمو عموما ماندگاری بیشتری دارد.

    خواص لیمو ترش لیمو ترش باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.

    ویتامین C فراوان دارد.

    به هضم غذا کمک می کند.

    منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش ساز ویتامین A است.

    پکتین موجود در آن کلسترول خون را کاهش می دهد و در پیشگیری از بیماری های قلبی وعروقی

    موثر است.

    مانع از انباشتگی چربی‌ها می شود.

    خواص ضد پیری دارد.

    خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم  کمک می کند.

    میکروب های دهان را ازبین می برد.

    سوپرمارکت آنلاین رادیکالا با هدف خدمت رسانی به مردم عزیز ایران زمین ، کمک به صرفه جویی در زمان مشتریان گرامی و کاهش آلودگی و ترافیک شهری ، با ارائه محصولات پرمصرف و کالاهای اساسی خانوار ایرانی در سال 1396 تاسیس گردیده است . این فروشگاه همواره در راستای احترام به مشتریان و تامین رضایت و خوشنودی آنان در نظر داشته با ارائه محصولات برندهای معتبر ایرانی به همراه تخفیفات همیشگی ، بر روی تمامی کالاها و همچنین پرسنل توانمند و صبور در کنار شما مشتریان عزیز باشد . سوپرمارکت آنلاین رادیکالا در نظر دارد تا با خدمت رسانی به مشتریان و همچنین ایجاد فرصت های شغلی متعدد در راستای شکوفایی و پیشرفت اقتصادی میهن عزیزمان گامی کوچک بردارد . امید است شما مردم عزیز ، ما را در رسیدن به اهدافمان یاری نمایید تا ثابت کنیم ایران و ایرانی همیشه سربلند و سرافراز است.

    عکس لیمو شیراز
    عکس لیمو شیراز
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *