عکس به لیمو خشک شده

دوره مقدماتی php
عکس به لیمو خشک شده
عکس به لیمو خشک شده

در این مقاله به نقش برگ خشک به لیمو اشاره خواهیم کرد:

دمنوش به‎لیمو در درمان سوء هاضمه،نفخ،دردهای عصبی و میگرن سردردهای یک طرفه،سرگیجه و علائم سرماخوردگی بکار میرود.

برگ خشک به عنوان ادویه در مصارف پخت و پذ برای خوشبو و معطر کردن گوشت،ماهی،انواع مربا،سالاد به کار می‌رود.از برگ خشک نشده برای اسانس در صنایع عطرسازی و تهیه ادکلن کاربرد دارد.

برگ گلدار این گیاه،ضد تشنج، پایین آورنده درجه گرما (تب) و از برگ این گیاه مانند گیاه بادرنجبویه در رفع دردمعده،تپش قلب،احساس صداهای مبهم در گوش،حالات عصبی و خستگی‌های روحی- روانی استفاده خواهد شد.

این گیاه برای تقویت معده،باید در ردیف بهترین داروها قرار داد و بهتر است همیشه به صورت دم کرده مانند چای مصرف شود.

عکس به لیمو خشک شده

دوره مقدماتی php

دمنوش به لیمو باعث تقویت حافظه می‌شودبرگ‌های آن برای جلوگیری از پوسیدگی دهان مؤثر است.همچنین می‌توان پودر برگ‌های خشک شده آن را به بستنی اضافه کردو برگ‌های خشک شده‌ آن می‎توانند سال‌ها عطر و بوی خوش خود را حفظ کنند.

اسانس به لیمو اثر ضد باکتری داردو بر روی میکروب‌های فلور دندان مؤثر است.

منبع:ایران به لیمو

سیدحامد درویش پور

آدرس : استان کهگیلویه وبویراحمد ،شهرستان باشت،خیابان معلم،جنب هلال احمر فروشگاه بزرگ ایران به لیمو شماره تماس :

09177422527 درویش پور

09173441373درویش پور

09177425949 حسینی

برای ورود به اینستاگرام روی آیکن پایین (اینستاگرام) کلیک کنید

پاسخ گویی تلفنی در روزهای کاری از ساعت 10 لغایت 22 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 20 انجام می گیرد.

به دلیل میزان اتوماسیون بالایی که پرداخت اینترنتی دارد، هزینه سفارش فقط به صورت آنلاین یا کارت به کارت دریافت می شود و امکان پرداخت در محل وجود ندارد.

با توجه به محدودیت های ایجاد شده در کشور جهت جلوگیری از شیوع کرونا ارسال سفارشات روزانه نخواهد بود. لطفا صفحه روشهای ارسال را مطالعه نمایید.

هزینه ارسال بنا بر انتخاب شما متغیر بوده و بر عهده مشتری است. ارسال سفارش های بیشتر از ۲۰۰۰۰۰ تومان رایگان است. تمامی شهرها و روستاهای ایران تحت پوشش هستند.

در صفحه جزئیات محصول، قیمت و وزن محصولات به صورت شفاف بیان شده، بروز و معتبر هستند. لطفاً در این خصوص تماس نگیرید.

عکس به لیمو خشک شده

24800 تومان

دمکرده برگ به لیمو یک دمنوش مطبوع است. این دمنوش اثر ملایمی داشته و می توان بعد از شام یا آخر شب از آن استفاده کرد. با این کار خواب آرام و راحتی خواهید داشت

موجود در انبار

برگ به لیمو در طب سنتی طبیعتی گرم دارد. به لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است. این گیاه بوی خوشایند لیمو را دارد. درختچه این گیاه به ارتفاع ۱/۵ تا ۶ متر می رسد. برگهای ساده سرنیزه ای آن ۷ الی ۱۰ سانتی متر طول دارند. این برگها نوکدار بوده و و در قاعده گره ای و عموماً به صورت دسته های سه تایی در هر گره می باشند. برگهای لِه شده این گیاه بوی دلپذیر لیمو دارد.

نام علمی آن Aloysia citrodora است. قسمتهای مورد استفاده برگ و گل این گیاه می باشد. گلهای کوچک سفید یا بنفش آن در اواخر بهار یا اوایل تابستان ظاهر می شوند. این گیاه نسبت به سرما حساس است. در دماهای زیر ۰ درجه سانتی گراد برگهای خود را از دست می دهد. به دلیل استفاده زیاد آن در آشپزی، به طور گسترده ای به عنوان گیاهی برای باغ گیاه شناسی ذکر و بازاریابی شده است.

 

برای تهیه جوشانده برگ به لیمو ۳ تا ۱۰ گرم از این گیاه را در نیم لیتر آبجوش دم کرده و روزانه چند استکان از آن را مصرف کنید. همچنین یک قاشق چای خوری برگ به لیمو خشک را در نیم لیتر آبجوش دم کرده و مانند چای بنوشید.

برگ به لیمو به منظور افزودن عطر و طعم لیمو به غذاهای درست شده با مرغ و ماهی، ترشیجات و سبزیجات، سُس های سالاد، مرباها، پودینگ، ماست یونانی و نوشیدنی ها استفاده می شود. همچنین به منظور درست کردن چای های گیاهی، یا اضافه کردن به چای معمولی به جای لیموی واقعی استفاده می شود. (چنانکه اینکار در مورد چای مراکشی بسیار مرسوم است). همچنین برای درست کردن شربت نیز استفاده می شود.

از خواص آن : تقویت حافظه و کمک به درمان بی‌خوابی، آرام بخش و رافع دردهای عصبی، ضد تشنج و کمک به درمان سرماخوردگی و آسم را می‌توان برشمرد. همچنین این برگ آرامش دهنده خوبی می‌باشد. در درمان بیماری روده تحریک پذیر جایگاه بسزایی دارد.

 

سرد و خشک

آرامبخش, تقویت حافظه, درمان آسم, درمان بی خوابی, درمان بیماری روده تحریک پذیر, درمان سرماخوردگی, رفع دردهای عصبی, ضد تشنج

پاکت صد گرمی

هنوز هیچ نقد و بررسی صورت نگفته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نقد و بررسی شما *

19600 تومان

عکس به لیمو خشک شده

12800 تومان

21900 تومان

20600 تومان

 

فروشگاه آنلاین هزار و چهل گیاه با رویکردی تازه که تلفیقی است از علم و سنت پا به بازار گسترده گیاهان دارویی نهاده است. ما به قطع از دانشی چند هزار ساله که پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته اند بهره می جوییم اما در عین حال از آخرین تحقیقاتی که در سطح جهان در مورد گیاهان دارویی انجام می شود نیز بهره می بریم. همراهی علم و سنت رسالتی است که به آن پایبند خواهیم بود.

اگر سوالی دارید در واتساپ آماده پاسخگویی به شما هستیم. رد کردن

دمنوش گیاهان امروزه یکی از متداولترین نوع نوشیدنی های جهان به ویژه کشورمان است. گروه وبسایت ناز وب، استفاده از دمنوش های گیاهی علاوه بر این که هزینه بر نیست می تواند در دورهمی های عصرانه یک نوشیدنی خاص و متفاوت را با آن تجربه کنید و در کنار این نوشیدنی سلامتی را به خودتان هدیه بدهید.

Potato plants today are one of the most popular types of beverages in the world, especially in our country.

 

برگ به لیمو نیز یکی از پرطرفدارترین گیاهان دارویی می باشد که در ادامه به خواص و مضرات برگ به لیمو روش کاشت و برداشت و هم چنین دستور تهیه این دمنوش می پردازیم.

عکس به لیمو خشک شده

 

 

به‌لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. درختچهٔ این گیاه ۱٬۵ تا ۲ متر است که گاهی بیشتر هم می‌شود. و دارای برگ‌های ساده سرنیزه‌ای به طول ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر با قاعده گره‌ای و عموماً به‌صورت دسته‌های سه تایی در هر گره است.

گل آذین انتهایی و بصورت خوشه‌های باریک، جام گل کوچک و به‌طور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای ۲۱ عدد بذر است.

این گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده‌است و از آن جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و کشت می‌شود. در ایران این گیاه در استان‌های شمالی و باغ‌ها کشت می‌شود.

 

The cute website of the web, the use of herbal teas, in addition to the costs, can experience a special drink in the evening and give it a gift for yourself along with this drink.


شرح گیاه

نام علمی این جنس به افتخار دکتر اوگوست لیپی جهانگرد فرانسوی که به آمریکای جنوبی مسافرت نموده و این نبات را به خود به اروپا برده، گذارده شده است. این درختچه بومی آرژانتین و شیلی است.
نام آن بعلت بوی مطبوع برگ در بین باغبانان به لیمو و عربی لویسه نامیده می شود. این درختچه به سرمای چند درجه زیر صفر حساس است و در شمال کشور در هوای آزاد بخوبی رشد می کند و در نقاط سردسیر در گلخانه نگهداری می شود.

 

ارتفاع درختچه 5/1 تا 2 متر دارای ساقه دراز، زاویه دار و منشعب می باشد برگهای ساده، خشن، کامل ،فراهم ، مجتمع به تعداد 3 یا 4 تایی و به رنگ سبز روشن دارد گل های آن کوچک و دارای جامی است که از خارج سفید و از داخل آبی مایل به بنفش است

 

مجموعه گلهای آن نیز ظاهر هرمی شکل در حول یک محور دراز بوجود می آورد کاسه گل آن لوله ای شکل، منتهی به چهار دندانه باریک و جام گل آن مرکب از 4 لوب پهن است. چهار پرچم دارد که دو به دو مساوی است میوه اش شفت مانند و محتوی دو دانه می باشد.

قسمت مورد استفاده گیاه : برگهای آن است.

 

 


خواص و کاربردها

برگ‌ها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند. برگ‌ها را در اواخر تابستان جمع‌آوری می‌کنند. پودر برگ گیاه به‌لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است.

از به‌لیمو در درمان سوء هاضمه، نفخ، سردردهای یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود بعلاوه در تقویت حافظه و ایجاد آرامش و درمان بی خوابی نیز مفید است.

همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. اسانس به‌لیمو دارای خواص باکتری کش و حشره کش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده می‌شود.

 


مضرات برگ به لیمو (موارد احتیاطی و منع مصرف)

در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به‌لیمو اجتناب کرد. استفاده موضعی به‌لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

عکس به لیمو خشک شده

برگ و اسانس به‌لیمو را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد. از فراورده‌های موجود در بازار آن می‌توان به چای ورون اشاره کرد.

نوشیدن دم کردهٔ گیاه به‌لیمو به صورت چای طرفداران زیادی دارد.

 


خواص درمانی دم نوش به‌لیمو

دم‌نوش به‌لیمو فوق‌العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیهٔ انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد.

برای تقویت حافظه می‌توان از عرق به‌لیمو استفاده کرد. به‌لیمو برای تقویت معده در ردیف بهترین داروها قرار می‌گیرد که برای این منظور بهتر است همیشه به صورت دم کرده مانند چای مصرف شود.

این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می‌کند. این دمنوش آرام بخش است، استرس و خستگی‌های روحی را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مناسب است. مناسب برای درمان سرماخوردگی و سرفه است. به‌لیمو یکی از بهترین داروها جهت تقویت معده می‌باشد و همچنین خاصیت ضد نفخ دارد. این دمنوش جهت التیام سر درد و میگرن مناسب می‌باشد.

پژوهشگران ایرانی در مطالعه‌ای بر روی عصاره‌ی به‌لیمو دریافتند که عصاره‌ این گیاه می‌تواند به درمان دردهای عصبی یا نوروپاتیک کمک کند.

 

  • خواص گیاه بابا آدم برای جوش
  •  


    طریقه مصرف برگ به لیمو (دمنوش به لیمو)

    برای تهیه دمنوش برگ به لیمو ۳ تا ۱۰ گرم از برگهای خشک شده این گیاه را در نیم لیتر آبجوش دم کرده و روزانه چند استکان از آن را مصرف کنید. بهترین زمان مصرف چای به لیمو یک تا دو ساعت قبل از خواب است که باعث حس آرامش و ایجاد خواب آرام و راحت میگردد.

     

    در ادامه با روش کاشت و برداشت این گیاه پر مصرف آشنا شوید


    زمان و روش برداشت

    زمان جمع‌آوری گیاه 2 تا 3 بار در سال و معمولاً در ماههای خرداد و مرداد و مهر صورت می گیرد. پس از جمع آوری محصول شاخه های برگدار گیاه را قطع می نمایند و سپس آنها را به طور طبیعی به صورت دسته و به وضع آویخته در انبارهای مخصوص قرار می دهند به نحوی که جریان هوا در آن محل برقرار باشد.

    پس از خشک شدن برگها را از شاخه ها جدا می نمایند. جهت بدست آوردن اسانس معمولاً از برگهای تازه و سرشاخه های جوان استفاده به عمل می آید.

     

    روش کاشت و داشت

    عکس به لیمو خشک شده

    تکثیر به لیمو به وسیله قلمه زدن شاخه ها و یا خوابانیدن آنها در زمینهای قابل نفوذ و مرطوب صورت می گیرد. ضمناً چون این گیاه در مقابل حرارت حساسیت دارد آبیاری زمین زراعتی مخصوصاً در فصول گرم امری الزامی است.

    تکثیر به وسیله قلمه زدن بدین صورت است که شاخه های جوان گیاه را که در آغاز رویش طولی دارند از ساقه قطع می کند و پس از جدا نمودن برگها آنها را به صورت قلمه در آورده و در نهالستان که زمین آن قبلاً آماده گردیده، می کارند توسط آبیاری که بطور مرتب از قطعه زمین نهالستان بعمل می آید،

    قلمه ها تدریجاً در پائیز ریشه دار می شوند و بر اثر رشد و نمو آمادگی انتقال به زمین زراعتی را پیدا می کنند.زمین زراعتی باید کم و بیش آفتابگیر و قابل نفوذ و دارای رطوبت کافی باشد و قبلاً آنرا به عمق 50-40 سانتی متر بخوبی شخم زده باشند. در غیراینصورت ریشه های گیاه نمی توانند به سهولت در داخل خاک نفوذ کرده و رطوبت لازم را بدست آورند.

    برخی نیز معتقدند که دو مرتبه دیگر باید زمین شخم زده شود که آخرین دفعه آن به منظور وارد کردن انواع کودها به درون خاک است. پس از انجام این کارها در سطح زمین زراعتی خطوطی به فواصل یک متر ایجاد کرد و سپس فواصلی به طول 60 سانتی متر در روی خطوط تعیین می نمایند که هر یک محل انتقال یکی از قلمه های ریشه دار گیاه است

    قبل از انتقال قلمه های ریشه دار به زمین زراعتی آنها را از ناحیه یک سانتی متری یقه قطع می کنند و ریشه های طویل گیاه را نیز کوتاه می نمایند تا با این عمل ریشه های جانبی سریعتر آمادگی رویش پیدا کنند.

     

    عمل انتقال آنها در این هنگام باید با دست به خوبی صورت گیرد که پس از وارد کردن به داخل خاک قسمتی از خاک بر اثر فشار انگشتان بر روی گیاه ریشه دار و عاری از ساقه به حالت فشرده در آید. در پائیز پس از انجام اعمال ضروری و برای نگهداری گیاه از عوامل نامساعد محیط خارج سطح زمین کشت را با قشری از برگهای خشک می پوشانند و سپس در بهار آنها را از روی قلمه ها خارج می سازند.

    کلیه عملیات اصلاحی مثل افزودن به موقع کود به زمین زراعتی شامل 200 کیلوگرم کود ازته نیترات سدیم هر هکتار زمین باید انجام شود میزان مصرف کودهای شیمیایی دیگر مانند سوپر فسفات به مقدار 300 کیلوگرم و سولفات پتاسیم به مقدار 100 کیلوگرم می باشد.

     

    خواص برگ به لیمو و دمنوش به لیمو

    Leaves to lemon and lemon

     

    دمنوش هایی برای لاغر شدن شکم

    خواص و طرز تهیه جوشانده به‌لیمو و زیرفون

    دمنوش هایی که به شما انرژی می دهد

    لاغری در 3 روز با نوشیدنی معجزه آسا

    برچسبها: دمنوش

    خواص به لیمو بسیار فوق العاده هستند. از فواید آن هر چه بگوییم، کم است: کاهش تورم و التهاب در بدن، حفاظت از ماهیچه ها، تقویت سیستم ایمنی، آرامش بخشیدن به معده، کاهش تب، آرامش بخشیدن به اعصاب و رفع احتقان. به لیمو برای کاهش وزن نیز بسیار توصیه می شود. به لیمو در آمریکای جنوبی به وفور استفاده می شود اما در سایر نقاط دنیا نیز به خاطر خواص دارویی فراوانش در قالب اسانس کاربرد دارد. به لیمو بوته ای چندساله است که عطر لیمو را داراست و با لمس برگ آن این بو تشدید می شود. بوته ی به لیمو، می تواند ارتفاعی ۲ تا ۳ متری داشته باشد و گل های ریز بنفش و سفید دارد. ابتدا از به لیمو فقط برای مصارف غذایی مختلف استفاده می شد. مثلا آن را برای رفع بوی ماهی و مرغ در طبخ غذا به کار می بردند یا در نوشیدنی ها، مربا، انواع سس و سالاد استفاده می کردند. اما مصرف به لیمو به عنوان گیاهی با خواص دارویی قدمت چندانی ندارد و به تازگی مورد توجه واقع شده است. روغن به لیمو حاوی مواد سازنده ی آنتی اکسیدان مانند: گرانول، نرول، ورباسکوزید، و سیترال است. برگ خشک شده ی به لیمو قابلیت دم کردن نیز دارد و به عنوان یکی از دمنوش های گیاهی با خواص مفید درمانی برای بخش های مختلف بدن و فرایند سوخت وساز استفاده می شود.

    توانایی دمنوش به لیمو در کاهش وزن شبیه به خواص نوشیدن چای سبز به صورت ناشتا است. این خاصیت به لیمو برای سلامتی را به آنتی اکسیدان های موجود در آن نسبت می دهند. بنابراین، مصرف یک فنجان دمنوش به لیمو به موفقیت شما در کاهش وزن کمک می کند.

    ثابت شده است که نوشیدن چای به لیمو می تواند عضلات را تقویت کند. این خاص ترین فایده به لیمو است که از دیگر گیاهان دارویی به دست نمی آورید. نوشیدن چای به لیمو در برابر آسیب های ناشی از تمرینات سخت ورزشی از عضلات محافظت می کند. بنابراین، چای به لیمو یک نوشیدنی عالی برای قبل از تمرین است.

    یک تحقیق، ۴۵ فرد مبتلا به مشکلات مفصل را مورد مطالعه قرار دارد و به این نتیجه رسید که مکمل حاوی به لیمو و روغن ماهی در مقایسه با دارونمای معمول، در تسکین درد موثرتر بود. در این مورد، روغن ماهی حاوی امگا۳ به تاثیرگذاری بیشتر به لیمو در رفع درد مفاصل کمک می کند.

    سینوزیت یا ورم حاد حفره های بینی را می توان با دمنوش به لیمو درمان کرد. به لیمو در کنار ریشه کوشاد، گل آقطی، گل پامچال وگیاه ترشک ترکیب خوبی برای تسکین سیسنوس های ملتهب می سازد. استفاده از داروی گیاهی حاوی به لیمو همراه با آنتی بیوتیک و دکونژستانت برای سینوزیت، خطری ندارد.

    عکس به لیمو خشک شده

    دانشگاهی در اردن، تحقیقی بر روی ۳۱ گیاه دارویی از جمله به لیمو انجام داد تا گیاهان دارای خواص ضد سرطان را بیابد. این تحقیق دریافت که به لیمو یکی از گیاهان دارویی فعال است که قادر است جلوی فرآیند رشد رگ های خونی جدید که از پیشرفت سرطان پشتیبانی می کند را بگیرد. آنتی اکسیدان ها نیز توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد که دلیل اصلی سرطان هستند را دارد.

    دمنوش به لیمو با جلوگیری از عفونت کاندیدا در روده های کوچک، سلامت دستگاه گوارش را حفظ می کند. یک تحقیق انجام شده در برزیل اثبات کرده است که به لیمو خواص ضد کاندیدا و ضد قارچ دارد. به لیمو قادر به مبارزه با میکرو باکتری مخرب ای. کولایکه دستگاه گوارش را هدف قرار می دهد نیز هست. به لیمو فقط بویی شبیه به لیمو ندارد بلکه در مورد سرفه نیز مشابه آن عمل می کند. یکی از خواص به لیمو برای سلامتی، درست مانند خواص زنجبیل و عسل و لیمو، درمان سرفه است. هر دوی این ها عملکردی شبیه به اکسپکتورانت دارند. نوشیدن چای به لیمو می تواند خلط موجود در دستگاه تنفسی را از بین برده و سرفه را کاهش دهد.

    عملکرد اکسپکتورانتی به لیمو می تواند دسگاه تنفسی را پاک کرده و مشکلاتی مانند گلو درد را رفع کند. همچنین می تواند التهاب گلو را نیز کاهش دهد. به علاوه، به لیمو در درمان برونشیت که ناشی از التهاب نایژک ها است، موثر است.

    به لیمو می تواند به طور مستقیم بر زخم های باز قرار داده شود، زیرا خاصیت ضد التهابی عالی دارد که از افزایش التهاب در درمان زخم هایی که به درستی درمان نشده اند، آبسه ها و سوختگی ها جلوگیری می کند. در این مورد می توانیم مقداری برگ به لیمو را پاک کرده و له کنیم تا به شکل خمیر درآید و آن را به طور مستقیم بر زخم ها بگذاریم. این خمیر می تواند خارش را نیز تسکین دهد.

    اگر فکر می کنید درمان شپش سر فقط از طریق داروهای شیمیایی امکان پذیر است، سخت در اشتباهید. مطالعات اخیر نشان می دهند روغن های معطر نیز در رفع شپش سر موثر هستند. یکی از روغن های معطر موثر در این مورد، روغن معطر به لیمو است.

    مصرف به لیمو می تواند درد قفسه سینه ناشی از مشکل قلبی را تسکین دهد. گاهی وقت ها، قلب ما درد می گیرد و دچار مشکلاتی مانند احتباس مایعات می شود که یکی از علائم نارسایی قلبی است. در این شرایط، به لیمو می تواند درد را تسکین دهد.

    دمنوش به لیمو آرام بخش و تسکین دهنده است. پیداکردن زمانی برای نوشیدن یک فنجان از این دمنوش خوشمزه استرس ها و تنش ها را آرام کند؛ اما از آنجاییکه ترکیبات موجود در به لیمو اثرات آرامبخش دارند موجب تقویت سیستم عصبی و کمک به آرامش تنش عضلانی میگردد. این خواص آرامبخش به لیمو به کاهش عصبانیت، اضطراب و استرس کمک میکند. مطالعات حاکی از این است که ورباسکوساید که یک ترکیب بیولوژیکی موجود در برگهای به لیمو است، مهمترین ترکیب مسئول خواص آرام بخشی و ضداسترسی این گیاه است.

    روغن به لیمو، موثرترین داروی گیاهی برای ازبین بردن استرس و اضطراب است. پس از یک روز آشفته میتوانید رایحه ی بی نظیر آن را استنشاق کنید. ترکیبات موجود در به لیمو میتواند هورمونهایی در بدن را که به آرامش اعصاب کمک میکنند تنظیم کند. اگر از استرس مزمن رنج میبرید باید به لیمو را به رژیم غذاییتان وارد کنید.

    در طب سنتی از به لیمو به عنوان دارویی خوی آور یا عرق زا استفاده می شده است. این گیاه باعث تعریق و کاهش میزان و درجه ی تب است. ضمن اینکه برای درمان بیماری های التهابی نیز مفید است. خواص به لیمو در رفع مشکل التهاب بدن بسیار قابل توجه است.

    بسیاری افراد دمنوش به لیمو را بدلیل خواص آرامبخش آن برای کاهش اختلالات خواب ازجمله بیخوابی توصیه میکنند. همان خواصی که به کاهش استرس و تنش منجر میشوند و موجب آرامش بدن و ذهن میگردند، میتوانند فرد را برای یک خواب خوب درطول شب آماده کنند. همچنین به لیمو سرشار از ملاتونین است، هورمونی در بدن که در مواقع شب افزایش پیدا میکند. تولید این هورمون با تاریکی تحریک میشود و موجب خواب آلودگی فرد میگردد. نوشیدن دمنوش به لیمو یک راه طبیعی برای افزایش میزان ملاتونین بدن است. توانایی به لیمو برای آرامش و تسکین دهندگی، منبع غنی ملاتونین و فاقد کافئین، این دمنوش را به یک نوشیدنی ایدآل برای شب تبدیل کرده است. این میتواند به آرام شدن بدن و ذهن فرد کمک کند تا یک خواب شبانه ی آرام داشته باشد.

    سم زدایی یک فرایند دائم و ضروری برای از بین بردن رادیکالهای آزاد و حفظ سلامتی است. نوشیدن دمنوش به لیمو میتواند فرایند سم زدایی را تحریک کند. تحقیقات حاکی از این است که به لیمو سرشار از ترکیبات فنلی است. ترکیبات فنولیک آنتی اکسیدانهای قوی هستند که از بدن درمقابل رادیکالهای آزاد محافظت میکنند. ترکیبات فنولی با کمک به سم زدایی بدن و خنثی سازی تاثیرات مضر رادیکالهای آزاد، موجب کاهش استرس اکسیداتیو میشود. این موجب حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی میگردد. دمنوش به لیمو فعالیت آنتی اکسیدانی قابل مقایسه با جای سبز (بدون تلخی) دارد. علاوه براین دمنوش به لیمو حاوی کافئین طبیعی است. دمنوش به لیمو میتواند بعنوان سم زدا و نوشیدنی مقوی در طول روز مورد استفاده قرار گیرد اما مصرف آن بخصوص در شب میتواند بسیار قوی باشد.

    مواد مورد نیاز:
    ۳ برگ به لیمو
    ۴ فنجان آب
    ۴ قاشق چایخوری عسل یا هر شیرین کننده ای که ترجیح میدهیدطرز تهیه:
    برگهای به لیمو را در آب بریزید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد. میتوانید این دمنوش را داغ یا بصورت چای سرد (یخ چای که نوشیدنی مناسب برای آب و هوای گرم است و در کشورهای شرق آسیا متداول است)آسیا متداول است) بهمراه کمی عسل در هر فنجان بعنوان شیرین کننده استفاده نمایید.
    دستورالعمل ذکر شده، یک دمنوش با رایحه ی ملایم است. اگر میخواهید دمنوشتان عطر بیشتری داشته باشد، برگها را قبل از جوشانده شدن در آب، خرد کنید.

    1. آلرژی و حساسیت
    به لیمو برای بیشتر افراد ایمن است اما ممکن است در برخی دیگر باعث آلرژی و حساسیت پوستی شود.2. بارداری و شیردهی
    هنوز اطلاعات دقیقی از اثرات به لیمو بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.3. کلیه
    به لیمو کلیه ها را تحریک می کند به همین دلیل توصیه می شود که اگر دچار بیماری های کلیوی هستید، از مصرف آن خودداری کنید.

    مزاج و طبیعت به لیمو گرم و خشک می باشد. به لیمو سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ورباسکوزید، سیترال، نرول و گرانیول است.

    برگ های گیاه به لیمو را به صورت تازه و خشک شده برای تهیه انواع غذا مانند برنج، انواع دمنوش های گیاهی و دسر ها (کوکی، پودینگ، بستنی، شربت و ژله) استفاده می کنند. برگ های تازه به لیمو را برای تزیین انواع سالاد میوه و سبزیجات به کار می برند. پودر برگ به لیمو که به رنگ سبز مات بوده و عطر و بوی تندی دارد برای خوش طعم شدن انواع غذااستفاده می شود. گیاه به لیمو را برای تهیه دارو، عصاره مایع، کپسول، پودر یا روغن آن به کار می برند.

    تخفیف ها

    فروشگاه

    35,000 تومان – 340,000 تومان

    به لیمو قرن هاست که استفاده می شود و برای درمان سرماخوردگی، تب، اضطراب، سوء هاضمه، اسپاسم و بی خوابی دارد همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کمکی طبیعی برای کاهش وزن مشهور است.

    گیاه به لیمو

    عکس به لیمو خشک شده

    به‌لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است که لیمو را دارد. برگ‌های به لیمو در موقع تماس خشن می‌باشد. در ایران این گیاه در استان‌های شمالی و باغ‌ها کشت می‌ شود. به لیمو خشک شده به عنوان دمنوش مورد استفاده قرار میگیرد. که از خشک شده برگ های گیاه به لیمو فرآوری میشود.به لیمو خشک مصارف بسیار زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

     

    درختچهٔ این گیاه ۱٬۵ تا ۲ متر است که گاهی بیشتر هم می‌شود. دارای برگ‌های ساده سرنیزه‌ای به طول ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر با قاعده گره‌ای و عموماً به‌صورت دسته‌های سه تایی در هر گره است.

    به‌لیمو بیضی شکل و نوک تیز بوده و ۳ تا ۴ برگ از یک نقطه ساقه منشعب می‌شود. رنگ داخل جام آن آبی مایل به بنفش و خارج آن سفید است. و به صورت سنبله‌های متعدد در قسمت انتهای ساقه ظاهر می‌شود.

     

    به لیمو گیاهی است که آب فراوان می خواهد به عبارتی دیگر خشکی برای این گیاه اصلا خوب نیست.

    به لیمو دارای درختچه خزان پذیر است که ارتفاع آن به حدود 3 متر می‌رسد. گیاه به لیمو در آپارتمان و باغ و باغچه قابلیت پرورش و نگهداری دارد. بوته به لیمو در برابر سرما مقاوم است اما در برابر یخزدگی باید محافظت شود. به منظور جلوگیری از یخ زدن گیاه آن را با کاور پلاستیکی مناسب بپوشانید یا آن را به محل گرمی منتقل کنید.

    درختچه به لیمو به دلیل رشد زیاد ریشه و ارتفاع به گلدان بزرگ نیاز دارد. گلدان به قطر حدود 40 سانتیمتر گزینه مناسبی برای رشد گیاه به لیمو است.

     

    استفاده های معمول از به لیمو به عنوان چای گیاهی همراه با طعم لیمو، خوشمزه اسی،به لیمو قرن هاست که استفاده می شود و سابقه بسیار طولانی در استفاده در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، تب، اضطراب، سوء هاضمه، اسپاسم و بی خوابی دارد همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کمکی طبیعی برای کاهش وزن معروف است.

     

    سم زدایی یک فرایند ثابت و حیاتی برای از بین بردن رادیکال های آزاد و حفظ سلامتی است. نوشیدن چای به لیمو می تواند فرآیند سم زدایی را تحریک کند.تحقیقات نشان داده است که به لیمو بسیار غنی از ترکیبات فنلی است.

    ترکیبات فنولی آنتی اکسیدان های قوی هستند که از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.ترکیبات فنلی به کاهش اکسیداتیو استرس از طریق کمک به سم زدایی بدن و خنثی سازی اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند اینکار بدن را سالم نگه می دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

    مشخص شده است که چای به لیمو، فعالیت آنتی اکسیدانی قابل مقایسه ای با چای سبزٍ بدون تلخی است به عنوان بهترین نوع از گیاهان، نوروپروتیک مانند، جینسنگ و کورکوما، خواص مشابهی در رادیکال آزاد دارد. چای به لیمو را می توانید به عنوان یک چای ضد التهابی و ترمیم کننده در طول روز بنوشید، اما مصرفش در طول شب بسیار قوی است.

     

    خرید چای به لیمو خشک شده

    مصرف چای یا دمنوش به لیمو می‌تواند همچون نوشیدنی‌های رایج مانند چای سیاه، قهوه و نسکافه در رژیم غذایی روزانه قرار گیرد. برگ‌های به لیمو دارای انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی و املاح معدنی ضروری شامل کلسیم، ویتامین ث، منیزیم، اسید سیتریک، لیمونن و پکتین است که به مقابله با انواع عفونت‌ها پرداخته و به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدان عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. خواص دمنوش به لیمو برای سلامتی بسیار گسترده بوده، شامل خاصیت مسکن، تب بر، آرامش بخش، ضد نفخ، کمک به هضم غذا و رفع تپش قلب است. امروزه از اسانس به لیمو در تهیه عطر و ادکلن و همچنین صنایع غذایی استفاده می‌شود.

    به لیمو تنها ۲ کالری در هر وعده به بدن می دهد و ترکیب غنی از مواد ارگانیک آن روی بدن تاثیرات خوبی می گذارد که باعث می شود ریزه خوری های شما کاهش یابد تا بتوانید با رژیم غذایی خود سازش پیدا کنید.

     

    طبع دمنوش به لیمو گرم است و مصرف آن برای افراد دارای مزاج بلغمی به ویژه در فصل زمستان توصیه می‌شود. کاهش استرس، ایجاد نشاط، خاصیت چربی‌سوزی، درمان سرفه و سرماخوردگی، بهبود عمل هضم و تسکین سردرد از خواص دمنوش به لیمو است.

     

    خواص به لیمو وخواب:خواص مشابهی که باعث کاهش تنش و استرس می شود، بدن و ذهن را آرام می کند و باعث یک خواب خوب می شود.

    توانایی به لیمو برای تسکین و آرامش، غنی از ملاتونین است و کمبود کافئین باعث می شود که نوشیدنی ای ایده آل باشد، می تواند بدن و ذهن را آرام کند، تا بتوانید در شب خوابی آرام داشته باشید. کافیست مقداری از دمنوش به لیمو خشک شده را قبل از خواب مصرف کنید.

     

    عکس به لیمو خشک شده

    البته نوشیدن چای، بدون قند، به طور کلی به عنوان بخشی از یک برنامه برای کاهش وزن، مفید است. مخصوصا به لیمو که برای این کار مناسب است.

    البته نوشیدن چای، بدون قند، به طور کلی به عنوان بخشی از یک برنامه برای کاهش وزن، مفید است. مخصوصا به لیمو که برای این کار مناسب است. نشان داده شده است که سرکوب اشتها، نیاز به محدود کردن گرایش های غیر قابل مقاومتی برای تنقلات و یا شیرینی هاست.

    در طب سنتی از به لیمو به‌عنوان دارویی عرق‌ زا و خوی‌ آور استفاده می‌شده است.

    از لحاظ علمی اثبات شده است که به لیمو ،حاوی مواد فعال بیولوژیکی به همراه خواص ضد تب است، یعنی مواد شیمیایی که تب را کاهش می دهند بنابراین، جای تعجبی نیست که در پزشکی بومی آمریکای جنوبی، به لیمو دارای تاریخچه ای طولانی به عنوان یک گیاه مورد اعتماد برای کاهش تب است. توانایی به لیمو برای کاهش تب همراه با خواص ترمیمی و آنتی اکسیدانی آن، آن را به عنوان یک چای عالی برای مبارزه با دمای بالا و تب تبدیل کرده است.

     

    نکته1: در مورد استفاده از به لیمو، در دوران بارداری و شیردهی صرف نظر کنید و از آن اجتناب کنید.

    نکته2: مقدار زیاد به لیمو ممکن است کلیه ها را تحریک کند و بیماری کلیوی را بدتر کند.

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

  • کیک زمین فوتبال استقلال
  • نام *

    ایمیل *

     

    پس از تحویل سفارش به پست، زمان تقریبی دریافت سفارش ارسالی بنا به محدوده جغرافیایی و مقصد سفارش بین 3 تا 7روز کاری است.

    آدرس ایمیل:

    نام کاربری یا ایمیل *

    عکس به لیمو خشک شده

    رمز عبور *

    ورود

    به لیمو دارای خواص دارویی زیادی است، اما عوارض جانبی هم دارد؛ در این مقاله با خواص و عوارض به لیمو و همچنین طرز تهیه دمنوش به لیمو آشنا می شوید

     اگرچه به‌ لیمو Aloysia citrodora گیاه بومی آمریکای جنوبی است، اما به علت خواص دارویی قدرتمندی که دارد امروزه در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود. در این مطلب مهم‌ترین خواص گیاه به‌لیمو را بیان می‌کنیم.

    بیشتر بدانید : خواص درمانی به‌لیمو

    دمنوش به‌لیمو با کاهش دادن ریزه‌خواری افراد به کاهش وزن آن‌ها کمک شایانی می‌کند همچنین این دمنوش خاصیت چربی‌سوزی نیز دارد.

    عکس به لیمو خشک شده

    تقویت عضلات یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد به‌لیمو است؛ این گیاه به علت خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، بدون اینکه مانع رشد جسمانی و عضلانی شود باعث افزایش استقامت بدن می شود، آسیب به ماهیچه‌ها در طول تمرین را نیز کاهش می‌دهد.به‌لیمو به تسکین درد مفاصل کمک شایانی می‌کند؛ مصرف این گیاه همچنین بازسازی سریع‌تر مفاصل آسیب‌دیده را نیز به همراه دارد.

    به‌لیمو نقش موثری در کاهش استرس و بهبود سلامت عمومی بدن دارد.

    4. به لیمو موثر در بهبود هضم غذا

    دمنوش به‌لیمو همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را نیز رفع می‌کند؛ این گیاه همچنین به تنظیم اشتها نیز کمک می‌کند.

    از خاصیت‌های دیگر به‌لیمو می‌توان به افزایش تعریق و کاهش تب اشاره کرد.

    به‌لیمو خاصیت خلط آوری نیز دارد. مصرف دمنوش باعث رفع گرفتگی‌های دستگاه تنفسی می‌شود.

    برای تهیه دمنوش به‌لیمو یک قاشق غذاخوری از برگ این گیاه را در ظرفی بریزید و به آن آب با دمای هشتاد درجه سانتی‌گراد را بیفزایید. بیست دقیقه صبر کنید تا دمنوش به خوبی دَم بکشد سپس به آن نبات یا عسل اضافه و میل کنید.

    مصرف به لیمو در برخی از افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی خفیف هستند ایجاد مشکل می‌کند همچنین مبتلایان به اختلالات کلیوی باید از استفاده از این گیاه خودداری کنند؛ در مورد تاثیرات به‌لیمو در دوران بارداری و شیردهی نیز تحقیقات کافی صورت نگرفته است بنابراین زنان باردار و شیرده باید از مصرف آن پرهیز کنند.

    بیشتر بدانید : درمان دردهای عصبی با به لیمو + خواص دمنوش به لیمو برای سلامت

    بیشتر بدانید : دمنوش های گیاهی که از هر قرص خواب آوری بهتر هستند!

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: yjc.ir

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    عکس به لیمو خشک شده
    عکس به لیمو خشک شده
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *