عوارض گلاب بر پوست صورت

دوره مقدماتی php
عوارض گلاب بر پوست صورت
عوارض گلاب بر پوست صورت

گلاب قرن هاست که در محصولات زیبایی، عطرها، پاک کننده های خانگی و حتی در آشپزی استفاده می شود.   به گفته متخصصان پوست ، گلاب با دارا بودن خواص طبیعی آنتی ‌اکسیدان ، ضد میکروبی و ضد التهابی می‌ تواند سهم ارزشمندی در مراقبت از پوست و زیبایی شما داشته باشد.

به عنوان مثال، بررسی منشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان می‌ دهد که مصرف گلاب می تواند تاثیراتی مانند پاکسازی، آبرسانی و بهبود پوست های خشک ، ملتهب ، آکنه دار، یا آسیب دیده داشته باشد.

به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌، گلاب می‌تواند به تقویت سلول‌های پوست و احیای بافت پوست کمک کند. حتی می تواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد که پوست حساسی دارند.

علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های گل سرخ به آن خواص ضد دیابتی ، کاهش دهنده درد ، ضد ویروسی ، ضد باکتری و احتمالاً حتی ضد سرطان می دهند.

عوارض گلاب بر پوست صورت

دوره مقدماتی php

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید چه مقدار ترکیبات درمانی در گلبرگ گل محمدی یافت می‌شوند. این موارد عبارتند از:

چگونه گلاب می‌ تواند به کاهش علائم پیری کمک کند؟ تحقیقات نشان می ‌دهد که گلاب شامل آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد که مسئول آسیب پوست و علائم پیری پوست مانند چین، لکه‌های تیره، خشکی و … هستند، مبارزه می ‌کنند.

چرا گلاب برای پوست شما مفید است؟ توانایی آن در مبارزه با عفونت های باکتریایی و تسکین التهاب می تواند به افرادی که از آکنه، درماتیت یا بیماری پوستی روزاسه رنج می برند، کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که ترکیبات موجود در گلبرگهای گل محمدی در مقایسه با سایر روغن های ضروری دارای فعالیت ضد باکتری قوی تری هستند.

عهلاوه بر این، گلاب می تواند طراوت ، نرمی و درخشندگی را به پوست شما هدیه کند و در کاهش لکه های تیره و زخم ها نیز موثر عمل می کند.

استفاده از گلاب می ‌تواند به جلوگیری از چربی و یا خشکی بیش از حد پوست نیز کمک کند. به سادگی چند قطره گلاب روی کمی پنبه بریزید و سپس آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوست خود بمالید تا به آبرسانی پوست کمک کنید و درمان را ارتقا دهید.

در نهایت ، به نظر می رسد که گلاب اثرات طبیعی ضد درد نیز دارد ، زیرا به عنوان ضد درد بسیار مفید عمل می کند.

از آنجا که گلاب دارای اثرات ضد میکروبی است ، به برخی از دهانشویه ها و قطرات چشم اضافه می شود. مطالعات خاص نشان داده اند که گلاب می تواند عفونت و زخم های دهان را کاهش دهد ، به علاوه برای درمان عفونت های چشم مانند چشم صورتی (التهاب ملتحمه) نیز مفید است.

توانایی گلاب در  درمان عفونت به پتانسیل ضد التهابی آن برمی گردد. خوب است بدانید که گلاب در تسکین درد ناشی از عفونت نیز موثر است چرا که یک داروی مسکن طبیعی است.

آیا گلاب در پیشگیری از بوی بد دهان هم تاثیر دارد؟ بله، از آنجا که گلاب می تواند دندان ها را تقویت کرده و در برابر عفونت های لثه و باکتری ها از دندان ها محافظت می کند ، به احتمال زیاد می تواند در پیشگیری از بدبو شدن دهان نیز موثر باشد.

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی گلاب در این مورد صورت نگرفته ، اما برخی ادعا می کنند که گلاب باعث می شود موهای آنها قوی تر ، براق تر و کم‌تر مستعد شوره سر شود. خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده گلاب می تواند در درمان از درماتیت پوست سر و رشد موها کمک کند.

از گلاب می توان به عنوان پایه عطر برای تهیه عطر یا اسپری استفاده کرد. روغن گل محمدی و آب رایحه ای بسیار غنی دارند که هم شیرین و هم کمی تند است. گفته می شود که این عطر حتی دارای توانایی های آرامش بخش و تقویت کننده خلق و خوی است و براساس برخی تحقیقات ، برای کسانی که با اضطراب ، افسردگی یا سردرد سروکار دارند ، مفید است.

در حالی که مصارف آشپزی گلاب ممکن است در مکان‌هایی مانند آمریکا خیلی محبوب نباشد، اما پخت‌ و پز با گلاب در خاورمیانه، شمال آفریقا و هند رایج است.

از مصارف گلاب هنگام پخت و پز می توان به افزودن آن به مربا، سس سالاد، شربت، کیک و نوشیدنی با طعم میوه اشاره کرد.

آیا می توانید روزانه از گلاب استفاده کنیم؟ بله ، تا زمانی که شما هیچ گونه تحریکی را تجربه نکنید ، می توانید هر روز از آن استفاده کنید.

گلاب با روغن گل سرخ تفاوت دارد. روغن گل سرخ مانند گلاب، برای کمک به مدیریت شرایط سلامتی مورد استفاده قرار گرفته و هزاران سال به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می شود. برخی از شرایطی که روغن گل سرخ می تواند به بهبود آن کمک کند عبارتند از: آکنه ، اضطراب و افسردگی ، بیماری پوستی روزاسه ، سردردهای تنشی ، زخم ، آلرژی و تعدادی از شرایط مرتبط با التهاب.

شما می توانید با پخش کردن مقداری روغن ضروری گل سرخ درخانه یا با استنشاق مستقیم روغن از مزایای آن بهره مند شوید. همچنین این روغن می تواند به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد و فواید زیادی برای پوست دارد. با این حال ، بهتر است همیشه قبل از استفاده موضعی ، روغن های ضروری را با روغن حامل مانند نارگیل یا جوجوبا به نسبت ۱به ۱ رقیق کنید.

بعد از رقیق کردن روغن ، قبل از استفاده از روغن روی پوست، ابتدا یک آزمایش در قسمت کوچکی از پوست انجام دهید. زمانی که مطمئن شدید بدن تان به گلاب واکنش نشان نمی دهد، می توانید چند قطره روغن ضروری را به سرم صورت، حمام گرم ، لوسیون یا شامپوی بدن اضافه کنید. آیا می توانیم روغن ضروری گل سرخ را به صورت خوراکی مصرف کنیم؟ خیر ، این روغن برای استفاده داخلی توصیه نمی شود.

وقتی نوبت به استفاده از گلاب و روغن گل سرخ در محصولات خانگی می‌رسد، خوب است بدانید که گل رز با سایر محصولات ، از جمله آلوئه ورا، سرکه سیب ، چوب فندق ، برگاموت ، بابونه ، مریم گلی ، رازیانه ، شمعدانی ، مارپیچ ، اسطوخودوس ، لیمو ، بهار نارنج ، نعناع هندی ، چوب صندل و یلانگ یلانگ ترکیب می شود.

به سادگی چند قطره گلاب را به شامپو و یا نرم ‌کننده تان اضافه کنید. شما هم چنین می ‌توانید این دستورالعمل را برای داشتن موهایی براق نیز امتحان کنید: دو قاشق سوپ خوری گلاب خالص را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس با چند قطره روغن جوجوبا و یک کپسول ویتامین ای مخلوط کنید. موهایتان را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه باقی بماند و سپس موهایتان را بشویید.

از آنجا که گلاب طعمی شیرین و مطبوع دارد، ترکیب کردن آن با ترکیباتی مانند هل، گشنیز، زیره سبز، زعفران، زنجبیل، فلفل سیاه و وانیل گزینه خوبی است. یکی از راه های استفاده از گلاب در خانه ، درست کردن چای با طعم گلاب است.

آیا گلاب عوارض جانبی دارد؟ اگرچه به طور کلی گلاب قابل تحمل و بی خطر است ، ممکن است افراد خاصی نسبت به محصولات گل رز واکنش های آلرژیک را تجربه کنندالبته این مورد کمتر اتفاق می افتد. اگر علائمی مانند سوزش ، قرمزی ، کهیر و غیره را تجربه کردید ، استفاده از این محصولات را متوقف کنید. در صورت ایجاد تغییرات غیرمعمول در پوست خود مصرف آن را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

همچنین روغن گل سرخ نباید در دوران بارداری استفاده شود. با این حال ، گلابی که به صورت موضعی روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد ، بی خطر است.

عوارض گلاب بر پوست صورت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مضرات گلاب برای چشم ,مضرات گلاب برای صورت,عوارض مصرف زیاد گل محمدی, مضرات عرق گلاب برای مردان, عوارض گلاب برای پوست صورت ,مضرات گلاب برای پوست, مضرات گلاب در بارداری, مضرات مصرف گلاب,مضرات گلاب را بدانیم

گلاب یکی از عرقیات پرمصرف در طب سنتی است. از آنجایی که طبع گلاب گرم و تا حدودی معتدل است؛ بنابراین برای اکثر افراد مصرف آن توصیه می‌شود و عارضه خاصی نیز ندارد. این مایع خوراکی در کشورمان به فراوانی یافت می‌شود. مرغوب‌ترین گلاب مربوط به شهر‌های کاشان و میمند فارس است. گلاب به دلیل خواص و طبیعت ویژه‌ای که دارد، از آن برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب استفاده می‌شود. این عرق طبیعی بسیار خوشبو بوده و آرامبخشی قوی است به هم دلیل از قدیم تا کنون از آن برای روز‌های سخت و پر اضطراب استفاده می‌گردید.در این مطلب با مضرات گلاب آشنا میشوید.

استفاده از این عرق مفید به صورت خوراکی باعث آب رسانی به پوست شده و در نتیجه ظاهر پوست را سالم و شفاف نشان می‌دهد.

خوردن و بویین گلاب در طول روز حالات و احساسات مربوط به افسردگی و استرس را کاهش داده و باعث بهبود در خلق و خو می‌شود.

عوارض گلاب بر پوست صورت

گلاب برای سوزش مجاری ادرای نیز مفید است، زیرا طبع گلاب رو به خنکی است.

اگر به صورت مرتب از گلاب استفاده شود برخی از مشکلات گوارشی مانند، نفخ، درد، یبوست، هضم سخت و … بهبود می‌یابند.

از این مایع مفید می‌توان برای تسکین سرفه، گلو درد و دیگر علائم سرماخوردگی نیز استفاده کرد.

یکی دیگر از خواص گلاب کاهش قند خون است.

مداومت در مصرف گلاب موجی رفع پیری پوست و کاهش چین و چروک و همچنین مالیدن آن بر پوست باعث از بین رفتن لکه‌های پوستی نیز می‌شود.

 

در رابطه با ممنوعیت مصرف گلاب در بارداری اطلاعات زیادی وجود ندارد، هر چند که بسیاری از افراد مصرف متعادل آن در بارداری را مضر نمی دانند، اما به طور کلی در مورد مصرف هر نوع عرقیجاتی در دوران بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.

 

به دلیل گرم بودن گلاب بهتر است افرادی که دچار زخم گوارشی و یا اسهال شدید هستتند همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید اند، مصرف آن را به حداقل برسانند.

همچنین مصرف گلاب ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت و آلرژی کند؛ بنابراین قبل از مصرف آن باید تست حساسیت انجام شود. این گونه افراد معمولاً نسبت به گل محمدی آلرژی دارند.

می‌توان از محصولات رز بطور موضعی بوسیله قرار دادن مقدار کمی در حد اندازه یک سکه روی بازو برای تست اولیه استفاده کرد. اگر هیچ واکنش آلرژیکی طی ۲۴ ساعت رخ نداد می‌توان آن را برای جاهای دیگر هم استفاده کرد.

در بعضی موارد فرد ممکن است واکنش به گلاب را به دلیل حساسیتی خاص و اغلب ناشناخته به محصول داشته باشد. این واکنشها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

سوزش
سوزن سوزن شدن
قرمزی
تحریک

اگر کسی هر یک از این عوارض جانبی را بعد از استفاده از گلاب را تجربه می‌کند، باید فورا به پزشک بگوید چون ممکن است یکی از علائم عفونت یا واکنش آلرژیک باشد.

 

منبع: ستاره

صفحه اصلی » زمان استخاره » گلاب: خواص، مضرات، طبع / گلاب برای یبوست، رحم، لاغری، پوست، استرس

گلاب : در این مقاله از وبسایت تاروت رنگی در بخش خواص خوراکی ها به گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب می پردازیم.

با ما همراه باشید.

گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

عوارض گلاب بر پوست صورت

گلاب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، آرام بخشی و ضدالتهابی است و از دیرباز برای تسکین گلو درد و آرام سازی عضلات گلو و سرماخوردگی استفاده می شده است.

گلاب یک ضدعفونی کننده قوی است و به تولید هیستامین توسط سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همین امر برای پیشگیری و درمان عفونت ها مفید می باشد.

خواص گلاب

نتایج یک مطالعه نشان می دهد استفاده از گلاب در قطره چشم به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده و ضد درد در درمان بیماری های چشم از جمله ورم ملتحمه، خشکی چشم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا اثر مثبت دارد.

گلاب برای افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر مفید است و فعالیت پروتئین آمیلوئید را مهار می کند.

آمیلوئید روی عملکرد مغز تاثیر منفی گذاشته و با از بین بردن سلول های مغزی و کاهش حافظه باعث بروز بیماری های شناختی مانند آلزایمر می شود.

خواص ضدعفونی کننده و ضد باکتری گلاب برای درمان سریع زخم، سوختگی و عفونت ناشی از آن ها موثر است و به از بین رفتن جای زخم و سوختگی کمک می کند.

گلاب دارای خاصیت ضد افسردگی است که به درمان افسردگی و اضطراب کمک کرده و خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد.

استنشاق بخار گلاب و مصرف خوراکی گلاب از راه های سنتی برای بهبود روحیه و آرامش فرد است.

اعتقاد بر این است که گلاب کیفیت خواب را افزایش داده و تاثیری مشابه داروی دیازپام دارد.

برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

گلاب و بخار آن معمولا در آروماتراپی برای تسکین سردرد استفاده می شود.

کافیست پارچه ای را به گلاب آغشته کرده و حدود ۴۵ دقیقه روی پیشانی قرار دهید.

مطالعات نشان می دهد گلاب تاثیر مثبت در هضم و کاهش مشکلات گوارشی دارد.

همچنین ترشح صفرا را بهبود می بخشد که به نوبه خود برای هضم بهتر مواد غذایی و درمان نفخ و ناراحتی های معده مفید است.

گلاب خاصیت ملین نیز دارد و به رفع یبوست کمک می کند.

گلاب برای درمان یبوست و نفخ دوران بارداری مفید است و به رفع افسردگی شایع دوران بارداری و پس از زایمان کمک می کند.

گلاب همچنین برای بهبود مشکلات پوستی همچون خشکی بیش از حد، چرب شدن یا بروز آکنه و جوش در زنان باردار تاثیر مثبت دارد.

گلاب برای سلامت و تغذیه مو، جلوگیری از ریزش و رفع شوره سر نیز بسیار مفید است.

مقدار مساوی گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی پوست سر بمالید. سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ داده و بگذارید نیم ساعت بماند.

در پایان با شامپو معمولی بشویید.

برای تغذیه مو و پوست سر، حفظ رطوبت پوست و درمان خارش سه یا چهار بار در ماه از این ماسک استفاده کنید.

۱ فنجان گلاب خالص را با چند قطره روغن زیتون و ۲ عدد کپسول ویتامین E مخلوط کرده و بعد از حمام روی موهای خود اسپری کنید.

بعد از شستن معمول موها، در مرحله آخر آبکشی موهای خود را با گلاب بشویید.

این کار باعث درخشندگی موها شده و موها را معطر و خوشبو می کند.

عوارض گلاب بر پوست صورت

* گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم‌ترین آن آرام‌بخش بودن آن است.

شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می‌شود.

* گلاب علاوه بر خاصیت آرام‌بخشی ضد استرس هم هست.

همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.

* مصرف گلاب به هنگام شب برای رفع بی‌خوابی موثر است.

از طرفی برای کاهش خستگی می‌توان آن را مصرف کرد.

* همچنین مصرف گلاب برای تقویت لثه توصیه می‌شود.

حتی برای بهبود آفت‌های دهان کاربرد دارد.

* گلاب به عنوان یک پاک‌کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می‌کند.

* گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می‌تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد.

  • خواص شراب انگور براي بدن
  • * گلاب برای مجاری هوایی و ریه‌ها نیز مفید است.

    نرم‌کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است.

    بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می‌کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

    * یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می‌کنند این است که مزاج افراد مصیبت‌دیده که معمولاً دچار استرس، بی‌خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده‌اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است؛

    طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می‌شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می‌شود.

    * از آنجایی که طبع گلاب رو به خنکی است برای سوزش مجاری ادراری هم مفید است.

    در خیلی از موارد، سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار می‌باشد که گلاب در این موارد کمک‌کننده خوبی است.

    * کسانی که در معرض حرارت بالای مزاج می‌باشند (استرس، عصبانیت زیاد، بی‌خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی‌جات، فصول یا مناطق گرمسیر)، از مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب نفع زیادتری می‌برند.

    * برای شخص تب‌دار توصیه می‌شود گلاب خنک (یخچالی یا با یخ) بنوشند و یا اینکه در ظرفی به همراه آب ریخته، پارچه‌ای را با آن آغشته کنند و دست‌ و پاها و صورت را با آن شستشو دهند (پاشویه، بدن شویه)؛ مخصوصاً توصیه می‌شود ناحیه کبد (بالا و راست شکم) که نیاز بیشتری به خنک شدن دارد (چون کبد عضو گرمی است) را با پارچه آغشته به گلاب خنک نمایند.

    * گلاب برای تقویت قوای عمومی بدن موثر است و باعث تجدید انرژی در بدن می‌شود.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    بوییدن و خوردن آن برای افرادی که در ایام امتحانات هستند، توصیه می‌شود.

    * گلاب همچنین برای کسانی که سردرد ناشی از گرمی و چشم‌درد و سرخی چشم دارند موثر است.

    در این‌گونه موارد بوییدن، شستشو و اسپری کردن به ناحیه سر نیز بسیار موثر واقع می‌شود.

    * غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه‌ها و حنجره موثر است.

    در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می‌شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان‌شویه با گلاب بسیار توصیه می‌شود.

    افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند، همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید می‌باشند بهتر است از گلاب استفاده نکنند.

    گلاب به شدت مستعد رشد قارچ است ، پس حتما آن را در ظرف در بسته نگهداری کنید.

    توجه داشته باشید با مصرف گلاب در بالای مایع آن هوا جمع خواهد شد که اکسیژن آن می‌تواند موجب اکسید‌ شدن اسانس گلاب شود که با وجود آن‌که ضرری برای مصرف‌کننده ندارد، فایده‌ای هم نخواهد داشت.

    گلاب را باید در یخچال و ظروف شیشه‌ای نگهداری کنید و این را بدانید که اسانس گلاب نسبت به مواد تشکیل‌دهنده ظروف پلاستیکی واکنش نشان داده و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

    گلاب صنعتی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می رسد، به علت قیمت پایین تر و دسترسی آسان تر بیشتر خریداری می شود.

    این نوع گلاب به علت دارا بودن مواد افزودنی و نگهدارنده ها ممکن است عوارضی داشته باشد.

    به عنوان نمونه مشکلات گوارشی در صورت مصرف گلاب صنعتی مشاهده شده است.

    در نتیجه نوشیدن آن توصیه نمی شود ولی مصرف گلاب طبیعی در مقادیر کم (مثلاً ۲-۳ قاشق غذاخوری) مشکلی ایجاد نمی کند و فواید متعددی دارد البته برخی مطالعات مصرف گلاب تا ۲ فنجان در روز را بی خطر عنوان می کنند.

    طبع گلاب گرم و معتدل است.

    طبع گلاب

    گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ.معده درد.زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک میکند.

    خواص گلاب برای یبوست

    علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک میکند.

    شبی یک لیوان گلاب را با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته ۱۵ دقیقه ملایم بجوشانیدپس از ولرم شدن با کمی عسل میل کنید.

    خوردن بیش از حد گلاب از میل جنسی می کاهد.

    مضرات گلاب برای مردان

    شستشوی رحم با مخلوط آب و گلاب در تقویت دستگاه رحم موثر است.

    خواص گلاب برای رحم

    می توان با مقداری پنبه بهداشتی آغشته به گلاب، واژن را تمیز کرد تا بوی بد آن از بین رفته، رنگ پوست روشن شود، این عمل مانع تکثیر باکتری ها شده، در نتیجه عفونتی ایجاد نمی شود؛ همچنین برای بهبود قسمت هایی از بدن که عرق سوز شده، می توان از گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به عنوان خوشبو کننده بدن و عطر ملایم به جای ادکلن های تند استفاده می شود.

    گلاب معمولا به تنهایی یا همراه با روغن های مرطوب کننده طبیعی همچون روغن نارگیل روی پوست اعمال می شود.

    نحوه مصرف گلاب

    از گلبرگ های گل محمدی یا گلاب می توان برای تهیه چای گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به دلیل عطر و طعم آن به صورت گسترده در تهیه مربا، شربت و شیرینی جات مورد استفاده قرار می گیرد.

    گلاب با بهبود عمل هضم و رفع یبوست به کاهش وزن کمک می کند، مصرف گلاب به همراه زعفران نیز با کاهش اشتها برای لاغری مفید است.

    خواص گلاب برای لاغری

    گلاب چربی های اضافه پوست را پاکسازی کرده و به دلیل خواص متعادل کننده PH از رشد باکتری های عامل آکنه جلوگیری می کند.

    خواص گلاب برای پوست

    آب لیمو و گلاب (هر یک ۱ قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    توصیه می شود از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک برای پاکسازی پوست نیز بسیار موثر است و توسط انواع پوست قابل استفاده می باشد.

    ۱ قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و اندکی عسل و آرد مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید.

    بعد از ۱۵ یا ۲۰ دقیقه بشویید.

    ۲ قاشق غذاخوری موز را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

    عواملی همچون قرار گفتن در معرض نور خورشید، استرس، استفاده از محصولات شیمیایی مضر و آلودگی باعث تولید رادیکال های آزاد می شود که به پوست آسیب رسانده و موجب پیری زودرس پوست می شوند.

    گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه کرده و علائم پیری پوست همچون چین و چروک را کاهش می دهد.

    مقداری آرد جو را با گلاب مخلوط کرده و روی پوست بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

    این ماسک برای پوست های چرب مناسب است که منافذ پوست را از بین برده و چین و چروک را برطرف می کند.

    خواص ضدالتهابی و خنک کنندگی گلاب نه تنها پوست را تازه و شاداب می کند بلکه برای درمان پف زیر چشم نیز مفید است.

    کافیست دو پد پنبه ای را به گلاب سرد آغشته کرده و روی چشم ها قرار دهید.

    مقداری گلاب خالص را با استفاده از پد پنبه ای روی پوست مالیده و بگذارید خشک شود، بهتر است یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

    در صورتی که پوست خشک دارید ۵ میلی لیتر گلیسیرین را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید، اگر پوست معمولی دارید سرکه سیب و گلیسیرین (هریک به اندازه ۵ میلی لیتر) را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید و در صورتی که دارای پوست چرب هستید میلی لیتر سرکه سیب را با ۵۰ میلی لیتر گلاب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

    ماسک گلاب به پاکسازی پوست کمک کرده و گرد و غبار و آلودگی پوست را از بین می برد.

    گلاب با نفوذ به منافذ پوست باعث طراوت و شادابی پوست شده و پوست را مرطوب می کند.

    ۳ قاشق گلاب خالص را با گلیسیرین و روغن نارگیل سرد (هریک به اندازه ۱ قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و داخل بطری کوچک بریزید.

    بطری را خوب تکان داده و مقداری از ماسک را روی پوست صورت بمالید.

    برای مرطوب کردن پوست هر روز یک یا دو بار از این روش استفاده کنید.

    ۳ قاشق غذاخوری گلاب را با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    این ماسک پوست را روشن و جای جوش را از بین می برد.

    همچنین یک مرطوب کننده قوی می باشد و تغییر رنگ پوست را بهبود می بخشد.

    گلاب به دلیل خواص خنک کنندگی، پوست آفتاب سوخته را تسکین داده و به درمان سریع آفتاب سوختگی کمک می کند.

    ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ ریحان را کوبیده و با ۲۰۰ میلی لیتر گلاب خالض مخلوط کنید.

    مواد را داخل بطری اسپری ریخته و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

    سپس مخلوط را روی نواحی آسیب دیده اسپری کنید و مجددا باقیمانده آن را داخل یخچال نگهداری کنید.

    زمانی که علائم آفتاب سوختگی شدت یافت از این درمان استفاده کنید.

    اگر از بیماری های پوستی همچون اگزما یا پسوریازیس رنج می برید از گلاب استفاده کنید.

    خواص خنک کنندگی و ضدالتهابی گلاب باعث تسکین تحریکات پوستی می شود.

    گلاب از بهترین مواد طبیعی برای تازگی و شادابی پوست است، کافیست هر چند وقت مقداری گلاب را به پوست صورت خود اسپری کنید.

    این کار نه تنها باعث هیدراتاسیون پوست می شود بلکه به تثبیت آرایش و نرم شدن پوست نیز کمک می کند.

    پوست شدیدا خشک بسیار مستعد پوسته پوسته شدن است.

    این مسئله نه تنها عذاب‌آور است، بلکه باعث ناراحتی و آزار فرد مبتلا نیز می‌شود.

    ما نمی‌توانیم خیلی ساده آن را نادیده بگیریم و با چیزی بپوشانیمش.

    ما باید آن را معالجه و درمان کنیم.

    در این صورت، می‌توانیم از گلاب استفاده کنیم.

    گلاب پوست را مرطوب خواهد کرد، به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند و پوسته‌ّهای ایجاد شده را از بین می‌برد.

    استفاده ی منظم از گلاب به عنوان پاک کننده‌ی صورت شما را از شر لکه‌های پوستی نیز خلاص خواهد کرد.

    این ماده قادر است لکه‌های تیره را که نشانه‌ی سالخوردگی هستند کم کم محو کند و جای زخم‌های ناشی از ترکاندن جوش‌ها را از بین ببرد.

    بنابراین، این آب خوش رایحه برای درخشان‌تر کردن چهره‌تان مفید است.

    از نظر روانشناسی، گلاب ، تاثیری آرام‌بخش دارد.

    زمانی که تحت استرس کاری هستید یا دوره‌ای پر از تنش را می‌گذرانید، در آب گرم ترکیب شده با گلاب بنشینید.

    خواص گلاب برای استرس

    این کار، بدن شما را آرام و سرحال می‌کند.

    حتی افرادی که علائم روحی مانند استرس – به دلیل زخم‌های گوارشی یا بیماری‌های قلبی – دارند نیز با این روش بهبود می‌یابند.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت وبسایت تاروت رنگی صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. این مطالب نباید توصیه پزشکی تلقی شده و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    مطالب زیر را حتما بخوانید

    زعفران: خواص، مضرات و طبع زعفران / زعفران ایران / نام دیگر زعفران

    شکلات: خواص، مضرات، انواع و تاریخچه / تهیه شکلات / خواص شکلات تلخ

    وانیل: خواص، مضرات، طریقه مصرف / وانیل و لاغری / طعم وانیل مایع و پودری

    خامه: خواص، مضرات / خامه برای پوست، مو، کودکان / طرز تهیه خامه زده شده

    کاکائو: خواص و مضرات، انواع پودر کاکائو / خواص کاکائو تلخ / کره کاکائو

    گردو: خواص، مضرات، طبع / گردو برای پوست و مو، کودکان، جنین، کبد، مغز

    من شنیدم گلاب کرونا رو هم درمان کرده

    سلام لطفا زود جواب بدید
    آیا خوردن گلاب برای کودکان باعث نازایی میشه؟

    سلام عزیزم اخ من گلاب مصرف میکنم اینکه میگین بده راسته

    سلام دکتر شبتون بخیر تو یه سایتی گفتن که اگه گلاب اصل نباشه و توش مواد افزودنی غیرمجاز استفاده بشه امکان داره سبب آسیب دیدگی پوست تا حدی که نیاز به جراحی باشه هست

    به نظرتون درست می گه؟ توروخدا جواب بدید نگران شدم

    واقعا بده خوردن گلاب

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید صفحه فال حافظ که فال میگرفتم دیگه برای من باز نمیشه مشکلش چیه؟

    سلام دوست عزیزم. سایت چک شد مشکلی نداره. لطفا با یک موبایل دیگه امتحان کنید.

    تازه ترین ها

    طالع بینی و خصوصیات متولدین آبان

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مهر

    | فال امروز

    فال حافظ روزانه – ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    طالع بینی و خصوصیات متولدین شهریور

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین تیر

    طالع بینی و خصوصیات متولدین خرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین اردیبهشت

    فال صوتی ترکیبی

    فال هفتگی – فال هفته

    فال PMC پی ام سی

    فال ماهانه میلادی – نوامبر ۲۰۲۰

    فال ماهانه – آبان ۱۳۹۹

    دیابت – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

    طرز تهیه لازانیا با سوسیس و کالباس

    طرز تهیه خمیر پیتزا ساده و سریع به صورت مرحله به مرحله

    طرز تهیه انواع کیک اسفنجی به صورت مرحله به مرحله

    وارفارین – تمامی مطالبی که باید درباره این دارو بدانید

    سرطان کبد – انواع، علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان کلیه – علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان مثانه – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    کلسیم – فواید، منابع، میزان مصرف، کمبود و خطرات آن

    💰 محاسبه آنلاین حقوق بیمه بیکاری

    دوستان ما

    صفحه اصلی » زمان استخاره » گلاب: خواص، مضرات، طبع / گلاب برای یبوست، رحم، لاغری، پوست، استرس

    گلاب : در این مقاله از وبسایت تاروت رنگی در بخش خواص خوراکی ها به گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    گلاب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، آرام بخشی و ضدالتهابی است و از دیرباز برای تسکین گلو درد و آرام سازی عضلات گلو و سرماخوردگی استفاده می شده است.

    گلاب یک ضدعفونی کننده قوی است و به تولید هیستامین توسط سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همین امر برای پیشگیری و درمان عفونت ها مفید می باشد.

    خواص گلاب

    نتایج یک مطالعه نشان می دهد استفاده از گلاب در قطره چشم به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده و ضد درد در درمان بیماری های چشم از جمله ورم ملتحمه، خشکی چشم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا اثر مثبت دارد.

    گلاب برای افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر مفید است و فعالیت پروتئین آمیلوئید را مهار می کند.

    آمیلوئید روی عملکرد مغز تاثیر منفی گذاشته و با از بین بردن سلول های مغزی و کاهش حافظه باعث بروز بیماری های شناختی مانند آلزایمر می شود.

    خواص ضدعفونی کننده و ضد باکتری گلاب برای درمان سریع زخم، سوختگی و عفونت ناشی از آن ها موثر است و به از بین رفتن جای زخم و سوختگی کمک می کند.

    گلاب دارای خاصیت ضد افسردگی است که به درمان افسردگی و اضطراب کمک کرده و خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد.

    استنشاق بخار گلاب و مصرف خوراکی گلاب از راه های سنتی برای بهبود روحیه و آرامش فرد است.

    اعتقاد بر این است که گلاب کیفیت خواب را افزایش داده و تاثیری مشابه داروی دیازپام دارد.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    گلاب و بخار آن معمولا در آروماتراپی برای تسکین سردرد استفاده می شود.

    کافیست پارچه ای را به گلاب آغشته کرده و حدود ۴۵ دقیقه روی پیشانی قرار دهید.

    مطالعات نشان می دهد گلاب تاثیر مثبت در هضم و کاهش مشکلات گوارشی دارد.

    همچنین ترشح صفرا را بهبود می بخشد که به نوبه خود برای هضم بهتر مواد غذایی و درمان نفخ و ناراحتی های معده مفید است.

    گلاب خاصیت ملین نیز دارد و به رفع یبوست کمک می کند.

    گلاب برای درمان یبوست و نفخ دوران بارداری مفید است و به رفع افسردگی شایع دوران بارداری و پس از زایمان کمک می کند.

    گلاب همچنین برای بهبود مشکلات پوستی همچون خشکی بیش از حد، چرب شدن یا بروز آکنه و جوش در زنان باردار تاثیر مثبت دارد.

    گلاب برای سلامت و تغذیه مو، جلوگیری از ریزش و رفع شوره سر نیز بسیار مفید است.

    مقدار مساوی گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی پوست سر بمالید. سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ داده و بگذارید نیم ساعت بماند.

    در پایان با شامپو معمولی بشویید.

    برای تغذیه مو و پوست سر، حفظ رطوبت پوست و درمان خارش سه یا چهار بار در ماه از این ماسک استفاده کنید.

    ۱ فنجان گلاب خالص را با چند قطره روغن زیتون و ۲ عدد کپسول ویتامین E مخلوط کرده و بعد از حمام روی موهای خود اسپری کنید.

    بعد از شستن معمول موها، در مرحله آخر آبکشی موهای خود را با گلاب بشویید.

    این کار باعث درخشندگی موها شده و موها را معطر و خوشبو می کند.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    * گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم‌ترین آن آرام‌بخش بودن آن است.

    شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می‌شود.

    * گلاب علاوه بر خاصیت آرام‌بخشی ضد استرس هم هست.

    همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.

    * مصرف گلاب به هنگام شب برای رفع بی‌خوابی موثر است.

    از طرفی برای کاهش خستگی می‌توان آن را مصرف کرد.

    * همچنین مصرف گلاب برای تقویت لثه توصیه می‌شود.

    حتی برای بهبود آفت‌های دهان کاربرد دارد.

    * گلاب به عنوان یک پاک‌کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می‌کند.

    * گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می‌تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد.

  • عکس انگور قرمز بی دانه
  • * گلاب برای مجاری هوایی و ریه‌ها نیز مفید است.

    نرم‌کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است.

    بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می‌کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

    * یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می‌کنند این است که مزاج افراد مصیبت‌دیده که معمولاً دچار استرس، بی‌خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده‌اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است؛

    طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می‌شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می‌شود.

    * از آنجایی که طبع گلاب رو به خنکی است برای سوزش مجاری ادراری هم مفید است.

    در خیلی از موارد، سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار می‌باشد که گلاب در این موارد کمک‌کننده خوبی است.

    * کسانی که در معرض حرارت بالای مزاج می‌باشند (استرس، عصبانیت زیاد، بی‌خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی‌جات، فصول یا مناطق گرمسیر)، از مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب نفع زیادتری می‌برند.

    * برای شخص تب‌دار توصیه می‌شود گلاب خنک (یخچالی یا با یخ) بنوشند و یا اینکه در ظرفی به همراه آب ریخته، پارچه‌ای را با آن آغشته کنند و دست‌ و پاها و صورت را با آن شستشو دهند (پاشویه، بدن شویه)؛ مخصوصاً توصیه می‌شود ناحیه کبد (بالا و راست شکم) که نیاز بیشتری به خنک شدن دارد (چون کبد عضو گرمی است) را با پارچه آغشته به گلاب خنک نمایند.

    * گلاب برای تقویت قوای عمومی بدن موثر است و باعث تجدید انرژی در بدن می‌شود.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    بوییدن و خوردن آن برای افرادی که در ایام امتحانات هستند، توصیه می‌شود.

    * گلاب همچنین برای کسانی که سردرد ناشی از گرمی و چشم‌درد و سرخی چشم دارند موثر است.

    در این‌گونه موارد بوییدن، شستشو و اسپری کردن به ناحیه سر نیز بسیار موثر واقع می‌شود.

    * غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه‌ها و حنجره موثر است.

    در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می‌شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان‌شویه با گلاب بسیار توصیه می‌شود.

    افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند، همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید می‌باشند بهتر است از گلاب استفاده نکنند.

    گلاب به شدت مستعد رشد قارچ است ، پس حتما آن را در ظرف در بسته نگهداری کنید.

    توجه داشته باشید با مصرف گلاب در بالای مایع آن هوا جمع خواهد شد که اکسیژن آن می‌تواند موجب اکسید‌ شدن اسانس گلاب شود که با وجود آن‌که ضرری برای مصرف‌کننده ندارد، فایده‌ای هم نخواهد داشت.

    گلاب را باید در یخچال و ظروف شیشه‌ای نگهداری کنید و این را بدانید که اسانس گلاب نسبت به مواد تشکیل‌دهنده ظروف پلاستیکی واکنش نشان داده و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

    گلاب صنعتی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می رسد، به علت قیمت پایین تر و دسترسی آسان تر بیشتر خریداری می شود.

    این نوع گلاب به علت دارا بودن مواد افزودنی و نگهدارنده ها ممکن است عوارضی داشته باشد.

    به عنوان نمونه مشکلات گوارشی در صورت مصرف گلاب صنعتی مشاهده شده است.

    در نتیجه نوشیدن آن توصیه نمی شود ولی مصرف گلاب طبیعی در مقادیر کم (مثلاً ۲-۳ قاشق غذاخوری) مشکلی ایجاد نمی کند و فواید متعددی دارد البته برخی مطالعات مصرف گلاب تا ۲ فنجان در روز را بی خطر عنوان می کنند.

    طبع گلاب گرم و معتدل است.

    طبع گلاب

    گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ.معده درد.زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک میکند.

    خواص گلاب برای یبوست

    علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک میکند.

    شبی یک لیوان گلاب را با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته ۱۵ دقیقه ملایم بجوشانیدپس از ولرم شدن با کمی عسل میل کنید.

    خوردن بیش از حد گلاب از میل جنسی می کاهد.

    مضرات گلاب برای مردان

    شستشوی رحم با مخلوط آب و گلاب در تقویت دستگاه رحم موثر است.

    خواص گلاب برای رحم

    می توان با مقداری پنبه بهداشتی آغشته به گلاب، واژن را تمیز کرد تا بوی بد آن از بین رفته، رنگ پوست روشن شود، این عمل مانع تکثیر باکتری ها شده، در نتیجه عفونتی ایجاد نمی شود؛ همچنین برای بهبود قسمت هایی از بدن که عرق سوز شده، می توان از گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به عنوان خوشبو کننده بدن و عطر ملایم به جای ادکلن های تند استفاده می شود.

    گلاب معمولا به تنهایی یا همراه با روغن های مرطوب کننده طبیعی همچون روغن نارگیل روی پوست اعمال می شود.

    نحوه مصرف گلاب

    از گلبرگ های گل محمدی یا گلاب می توان برای تهیه چای گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به دلیل عطر و طعم آن به صورت گسترده در تهیه مربا، شربت و شیرینی جات مورد استفاده قرار می گیرد.

    گلاب با بهبود عمل هضم و رفع یبوست به کاهش وزن کمک می کند، مصرف گلاب به همراه زعفران نیز با کاهش اشتها برای لاغری مفید است.

    خواص گلاب برای لاغری

    گلاب چربی های اضافه پوست را پاکسازی کرده و به دلیل خواص متعادل کننده PH از رشد باکتری های عامل آکنه جلوگیری می کند.

    خواص گلاب برای پوست

    آب لیمو و گلاب (هر یک ۱ قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    توصیه می شود از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک برای پاکسازی پوست نیز بسیار موثر است و توسط انواع پوست قابل استفاده می باشد.

    ۱ قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و اندکی عسل و آرد مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید.

    بعد از ۱۵ یا ۲۰ دقیقه بشویید.

    ۲ قاشق غذاخوری موز را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

    عواملی همچون قرار گفتن در معرض نور خورشید، استرس، استفاده از محصولات شیمیایی مضر و آلودگی باعث تولید رادیکال های آزاد می شود که به پوست آسیب رسانده و موجب پیری زودرس پوست می شوند.

    گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه کرده و علائم پیری پوست همچون چین و چروک را کاهش می دهد.

    مقداری آرد جو را با گلاب مخلوط کرده و روی پوست بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

    این ماسک برای پوست های چرب مناسب است که منافذ پوست را از بین برده و چین و چروک را برطرف می کند.

    خواص ضدالتهابی و خنک کنندگی گلاب نه تنها پوست را تازه و شاداب می کند بلکه برای درمان پف زیر چشم نیز مفید است.

    کافیست دو پد پنبه ای را به گلاب سرد آغشته کرده و روی چشم ها قرار دهید.

    مقداری گلاب خالص را با استفاده از پد پنبه ای روی پوست مالیده و بگذارید خشک شود، بهتر است یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

    در صورتی که پوست خشک دارید ۵ میلی لیتر گلیسیرین را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید، اگر پوست معمولی دارید سرکه سیب و گلیسیرین (هریک به اندازه ۵ میلی لیتر) را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید و در صورتی که دارای پوست چرب هستید میلی لیتر سرکه سیب را با ۵۰ میلی لیتر گلاب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

    ماسک گلاب به پاکسازی پوست کمک کرده و گرد و غبار و آلودگی پوست را از بین می برد.

    گلاب با نفوذ به منافذ پوست باعث طراوت و شادابی پوست شده و پوست را مرطوب می کند.

    ۳ قاشق گلاب خالص را با گلیسیرین و روغن نارگیل سرد (هریک به اندازه ۱ قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و داخل بطری کوچک بریزید.

    بطری را خوب تکان داده و مقداری از ماسک را روی پوست صورت بمالید.

    برای مرطوب کردن پوست هر روز یک یا دو بار از این روش استفاده کنید.

    ۳ قاشق غذاخوری گلاب را با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    این ماسک پوست را روشن و جای جوش را از بین می برد.

    همچنین یک مرطوب کننده قوی می باشد و تغییر رنگ پوست را بهبود می بخشد.

    گلاب به دلیل خواص خنک کنندگی، پوست آفتاب سوخته را تسکین داده و به درمان سریع آفتاب سوختگی کمک می کند.

    ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ ریحان را کوبیده و با ۲۰۰ میلی لیتر گلاب خالض مخلوط کنید.

    مواد را داخل بطری اسپری ریخته و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

    سپس مخلوط را روی نواحی آسیب دیده اسپری کنید و مجددا باقیمانده آن را داخل یخچال نگهداری کنید.

    زمانی که علائم آفتاب سوختگی شدت یافت از این درمان استفاده کنید.

    اگر از بیماری های پوستی همچون اگزما یا پسوریازیس رنج می برید از گلاب استفاده کنید.

    خواص خنک کنندگی و ضدالتهابی گلاب باعث تسکین تحریکات پوستی می شود.

    گلاب از بهترین مواد طبیعی برای تازگی و شادابی پوست است، کافیست هر چند وقت مقداری گلاب را به پوست صورت خود اسپری کنید.

    این کار نه تنها باعث هیدراتاسیون پوست می شود بلکه به تثبیت آرایش و نرم شدن پوست نیز کمک می کند.

    پوست شدیدا خشک بسیار مستعد پوسته پوسته شدن است.

    این مسئله نه تنها عذاب‌آور است، بلکه باعث ناراحتی و آزار فرد مبتلا نیز می‌شود.

    ما نمی‌توانیم خیلی ساده آن را نادیده بگیریم و با چیزی بپوشانیمش.

    ما باید آن را معالجه و درمان کنیم.

    در این صورت، می‌توانیم از گلاب استفاده کنیم.

    گلاب پوست را مرطوب خواهد کرد، به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند و پوسته‌ّهای ایجاد شده را از بین می‌برد.

    استفاده ی منظم از گلاب به عنوان پاک کننده‌ی صورت شما را از شر لکه‌های پوستی نیز خلاص خواهد کرد.

    این ماده قادر است لکه‌های تیره را که نشانه‌ی سالخوردگی هستند کم کم محو کند و جای زخم‌های ناشی از ترکاندن جوش‌ها را از بین ببرد.

    بنابراین، این آب خوش رایحه برای درخشان‌تر کردن چهره‌تان مفید است.

    از نظر روانشناسی، گلاب ، تاثیری آرام‌بخش دارد.

    زمانی که تحت استرس کاری هستید یا دوره‌ای پر از تنش را می‌گذرانید، در آب گرم ترکیب شده با گلاب بنشینید.

    خواص گلاب برای استرس

    این کار، بدن شما را آرام و سرحال می‌کند.

    حتی افرادی که علائم روحی مانند استرس – به دلیل زخم‌های گوارشی یا بیماری‌های قلبی – دارند نیز با این روش بهبود می‌یابند.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت وبسایت تاروت رنگی صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. این مطالب نباید توصیه پزشکی تلقی شده و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    مطالب زیر را حتما بخوانید

    زعفران: خواص، مضرات و طبع زعفران / زعفران ایران / نام دیگر زعفران

    شکلات: خواص، مضرات، انواع و تاریخچه / تهیه شکلات / خواص شکلات تلخ

    وانیل: خواص، مضرات، طریقه مصرف / وانیل و لاغری / طعم وانیل مایع و پودری

    خامه: خواص، مضرات / خامه برای پوست، مو، کودکان / طرز تهیه خامه زده شده

    کاکائو: خواص و مضرات، انواع پودر کاکائو / خواص کاکائو تلخ / کره کاکائو

    گردو: خواص، مضرات، طبع / گردو برای پوست و مو، کودکان، جنین، کبد، مغز

    من شنیدم گلاب کرونا رو هم درمان کرده

    سلام لطفا زود جواب بدید
    آیا خوردن گلاب برای کودکان باعث نازایی میشه؟

    سلام عزیزم اخ من گلاب مصرف میکنم اینکه میگین بده راسته

    سلام دکتر شبتون بخیر تو یه سایتی گفتن که اگه گلاب اصل نباشه و توش مواد افزودنی غیرمجاز استفاده بشه امکان داره سبب آسیب دیدگی پوست تا حدی که نیاز به جراحی باشه هست

    به نظرتون درست می گه؟ توروخدا جواب بدید نگران شدم

    واقعا بده خوردن گلاب

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید صفحه فال حافظ که فال میگرفتم دیگه برای من باز نمیشه مشکلش چیه؟

    سلام دوست عزیزم. سایت چک شد مشکلی نداره. لطفا با یک موبایل دیگه امتحان کنید.

    تازه ترین ها

    طالع بینی و خصوصیات متولدین آبان

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مهر

    | فال امروز

    فال حافظ روزانه – ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    طالع بینی و خصوصیات متولدین شهریور

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین تیر

    طالع بینی و خصوصیات متولدین خرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین اردیبهشت

    فال صوتی ترکیبی

    فال هفتگی – فال هفته

    فال PMC پی ام سی

    فال ماهانه میلادی – نوامبر ۲۰۲۰

    فال ماهانه – آبان ۱۳۹۹

    دیابت – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

    طرز تهیه لازانیا با سوسیس و کالباس

    طرز تهیه خمیر پیتزا ساده و سریع به صورت مرحله به مرحله

    طرز تهیه انواع کیک اسفنجی به صورت مرحله به مرحله

    وارفارین – تمامی مطالبی که باید درباره این دارو بدانید

    سرطان کبد – انواع، علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان کلیه – علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان مثانه – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    کلسیم – فواید، منابع، میزان مصرف، کمبود و خطرات آن

    💰 محاسبه آنلاین حقوق بیمه بیکاری

    دوستان ما

    صفحه اصلی » زمان استخاره » گلاب: خواص، مضرات، طبع / گلاب برای یبوست، رحم، لاغری، پوست، استرس

    گلاب : در این مقاله از وبسایت تاروت رنگی در بخش خواص خوراکی ها به گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    گلاب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، آرام بخشی و ضدالتهابی است و از دیرباز برای تسکین گلو درد و آرام سازی عضلات گلو و سرماخوردگی استفاده می شده است.

    گلاب یک ضدعفونی کننده قوی است و به تولید هیستامین توسط سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همین امر برای پیشگیری و درمان عفونت ها مفید می باشد.

    خواص گلاب

    نتایج یک مطالعه نشان می دهد استفاده از گلاب در قطره چشم به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده و ضد درد در درمان بیماری های چشم از جمله ورم ملتحمه، خشکی چشم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا اثر مثبت دارد.

    گلاب برای افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر مفید است و فعالیت پروتئین آمیلوئید را مهار می کند.

    آمیلوئید روی عملکرد مغز تاثیر منفی گذاشته و با از بین بردن سلول های مغزی و کاهش حافظه باعث بروز بیماری های شناختی مانند آلزایمر می شود.

    خواص ضدعفونی کننده و ضد باکتری گلاب برای درمان سریع زخم، سوختگی و عفونت ناشی از آن ها موثر است و به از بین رفتن جای زخم و سوختگی کمک می کند.

    گلاب دارای خاصیت ضد افسردگی است که به درمان افسردگی و اضطراب کمک کرده و خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد.

    استنشاق بخار گلاب و مصرف خوراکی گلاب از راه های سنتی برای بهبود روحیه و آرامش فرد است.

    اعتقاد بر این است که گلاب کیفیت خواب را افزایش داده و تاثیری مشابه داروی دیازپام دارد.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    گلاب و بخار آن معمولا در آروماتراپی برای تسکین سردرد استفاده می شود.

    کافیست پارچه ای را به گلاب آغشته کرده و حدود ۴۵ دقیقه روی پیشانی قرار دهید.

    مطالعات نشان می دهد گلاب تاثیر مثبت در هضم و کاهش مشکلات گوارشی دارد.

    همچنین ترشح صفرا را بهبود می بخشد که به نوبه خود برای هضم بهتر مواد غذایی و درمان نفخ و ناراحتی های معده مفید است.

    گلاب خاصیت ملین نیز دارد و به رفع یبوست کمک می کند.

    گلاب برای درمان یبوست و نفخ دوران بارداری مفید است و به رفع افسردگی شایع دوران بارداری و پس از زایمان کمک می کند.

    گلاب همچنین برای بهبود مشکلات پوستی همچون خشکی بیش از حد، چرب شدن یا بروز آکنه و جوش در زنان باردار تاثیر مثبت دارد.

    گلاب برای سلامت و تغذیه مو، جلوگیری از ریزش و رفع شوره سر نیز بسیار مفید است.

    مقدار مساوی گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی پوست سر بمالید. سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ داده و بگذارید نیم ساعت بماند.

    در پایان با شامپو معمولی بشویید.

    برای تغذیه مو و پوست سر، حفظ رطوبت پوست و درمان خارش سه یا چهار بار در ماه از این ماسک استفاده کنید.

    ۱ فنجان گلاب خالص را با چند قطره روغن زیتون و ۲ عدد کپسول ویتامین E مخلوط کرده و بعد از حمام روی موهای خود اسپری کنید.

    بعد از شستن معمول موها، در مرحله آخر آبکشی موهای خود را با گلاب بشویید.

    این کار باعث درخشندگی موها شده و موها را معطر و خوشبو می کند.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    * گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم‌ترین آن آرام‌بخش بودن آن است.

    شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می‌شود.

    * گلاب علاوه بر خاصیت آرام‌بخشی ضد استرس هم هست.

    همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.

    * مصرف گلاب به هنگام شب برای رفع بی‌خوابی موثر است.

    از طرفی برای کاهش خستگی می‌توان آن را مصرف کرد.

    * همچنین مصرف گلاب برای تقویت لثه توصیه می‌شود.

    حتی برای بهبود آفت‌های دهان کاربرد دارد.

    * گلاب به عنوان یک پاک‌کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می‌کند.

    * گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می‌تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد.

  • خواص خاکشير براي درمان يبوست
  • * گلاب برای مجاری هوایی و ریه‌ها نیز مفید است.

    نرم‌کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است.

    بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می‌کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

    * یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می‌کنند این است که مزاج افراد مصیبت‌دیده که معمولاً دچار استرس، بی‌خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده‌اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است؛

    طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می‌شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می‌شود.

    * از آنجایی که طبع گلاب رو به خنکی است برای سوزش مجاری ادراری هم مفید است.

    در خیلی از موارد، سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار می‌باشد که گلاب در این موارد کمک‌کننده خوبی است.

    * کسانی که در معرض حرارت بالای مزاج می‌باشند (استرس، عصبانیت زیاد، بی‌خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی‌جات، فصول یا مناطق گرمسیر)، از مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب نفع زیادتری می‌برند.

    * برای شخص تب‌دار توصیه می‌شود گلاب خنک (یخچالی یا با یخ) بنوشند و یا اینکه در ظرفی به همراه آب ریخته، پارچه‌ای را با آن آغشته کنند و دست‌ و پاها و صورت را با آن شستشو دهند (پاشویه، بدن شویه)؛ مخصوصاً توصیه می‌شود ناحیه کبد (بالا و راست شکم) که نیاز بیشتری به خنک شدن دارد (چون کبد عضو گرمی است) را با پارچه آغشته به گلاب خنک نمایند.

    * گلاب برای تقویت قوای عمومی بدن موثر است و باعث تجدید انرژی در بدن می‌شود.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    بوییدن و خوردن آن برای افرادی که در ایام امتحانات هستند، توصیه می‌شود.

    * گلاب همچنین برای کسانی که سردرد ناشی از گرمی و چشم‌درد و سرخی چشم دارند موثر است.

    در این‌گونه موارد بوییدن، شستشو و اسپری کردن به ناحیه سر نیز بسیار موثر واقع می‌شود.

    * غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه‌ها و حنجره موثر است.

    در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می‌شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان‌شویه با گلاب بسیار توصیه می‌شود.

    افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند، همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید می‌باشند بهتر است از گلاب استفاده نکنند.

    گلاب به شدت مستعد رشد قارچ است ، پس حتما آن را در ظرف در بسته نگهداری کنید.

    توجه داشته باشید با مصرف گلاب در بالای مایع آن هوا جمع خواهد شد که اکسیژن آن می‌تواند موجب اکسید‌ شدن اسانس گلاب شود که با وجود آن‌که ضرری برای مصرف‌کننده ندارد، فایده‌ای هم نخواهد داشت.

    گلاب را باید در یخچال و ظروف شیشه‌ای نگهداری کنید و این را بدانید که اسانس گلاب نسبت به مواد تشکیل‌دهنده ظروف پلاستیکی واکنش نشان داده و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

    گلاب صنعتی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می رسد، به علت قیمت پایین تر و دسترسی آسان تر بیشتر خریداری می شود.

    این نوع گلاب به علت دارا بودن مواد افزودنی و نگهدارنده ها ممکن است عوارضی داشته باشد.

    به عنوان نمونه مشکلات گوارشی در صورت مصرف گلاب صنعتی مشاهده شده است.

    در نتیجه نوشیدن آن توصیه نمی شود ولی مصرف گلاب طبیعی در مقادیر کم (مثلاً ۲-۳ قاشق غذاخوری) مشکلی ایجاد نمی کند و فواید متعددی دارد البته برخی مطالعات مصرف گلاب تا ۲ فنجان در روز را بی خطر عنوان می کنند.

    طبع گلاب گرم و معتدل است.

    طبع گلاب

    گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ.معده درد.زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک میکند.

    خواص گلاب برای یبوست

    علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک میکند.

    شبی یک لیوان گلاب را با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته ۱۵ دقیقه ملایم بجوشانیدپس از ولرم شدن با کمی عسل میل کنید.

    خوردن بیش از حد گلاب از میل جنسی می کاهد.

    مضرات گلاب برای مردان

    شستشوی رحم با مخلوط آب و گلاب در تقویت دستگاه رحم موثر است.

    خواص گلاب برای رحم

    می توان با مقداری پنبه بهداشتی آغشته به گلاب، واژن را تمیز کرد تا بوی بد آن از بین رفته، رنگ پوست روشن شود، این عمل مانع تکثیر باکتری ها شده، در نتیجه عفونتی ایجاد نمی شود؛ همچنین برای بهبود قسمت هایی از بدن که عرق سوز شده، می توان از گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به عنوان خوشبو کننده بدن و عطر ملایم به جای ادکلن های تند استفاده می شود.

    گلاب معمولا به تنهایی یا همراه با روغن های مرطوب کننده طبیعی همچون روغن نارگیل روی پوست اعمال می شود.

    نحوه مصرف گلاب

    از گلبرگ های گل محمدی یا گلاب می توان برای تهیه چای گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به دلیل عطر و طعم آن به صورت گسترده در تهیه مربا، شربت و شیرینی جات مورد استفاده قرار می گیرد.

    گلاب با بهبود عمل هضم و رفع یبوست به کاهش وزن کمک می کند، مصرف گلاب به همراه زعفران نیز با کاهش اشتها برای لاغری مفید است.

    خواص گلاب برای لاغری

    گلاب چربی های اضافه پوست را پاکسازی کرده و به دلیل خواص متعادل کننده PH از رشد باکتری های عامل آکنه جلوگیری می کند.

    خواص گلاب برای پوست

    آب لیمو و گلاب (هر یک ۱ قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    توصیه می شود از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک برای پاکسازی پوست نیز بسیار موثر است و توسط انواع پوست قابل استفاده می باشد.

    ۱ قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و اندکی عسل و آرد مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید.

    بعد از ۱۵ یا ۲۰ دقیقه بشویید.

    ۲ قاشق غذاخوری موز را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

    عواملی همچون قرار گفتن در معرض نور خورشید، استرس، استفاده از محصولات شیمیایی مضر و آلودگی باعث تولید رادیکال های آزاد می شود که به پوست آسیب رسانده و موجب پیری زودرس پوست می شوند.

    گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه کرده و علائم پیری پوست همچون چین و چروک را کاهش می دهد.

    مقداری آرد جو را با گلاب مخلوط کرده و روی پوست بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

    این ماسک برای پوست های چرب مناسب است که منافذ پوست را از بین برده و چین و چروک را برطرف می کند.

    خواص ضدالتهابی و خنک کنندگی گلاب نه تنها پوست را تازه و شاداب می کند بلکه برای درمان پف زیر چشم نیز مفید است.

    کافیست دو پد پنبه ای را به گلاب سرد آغشته کرده و روی چشم ها قرار دهید.

    مقداری گلاب خالص را با استفاده از پد پنبه ای روی پوست مالیده و بگذارید خشک شود، بهتر است یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

    در صورتی که پوست خشک دارید ۵ میلی لیتر گلیسیرین را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید، اگر پوست معمولی دارید سرکه سیب و گلیسیرین (هریک به اندازه ۵ میلی لیتر) را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید و در صورتی که دارای پوست چرب هستید میلی لیتر سرکه سیب را با ۵۰ میلی لیتر گلاب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

    ماسک گلاب به پاکسازی پوست کمک کرده و گرد و غبار و آلودگی پوست را از بین می برد.

    گلاب با نفوذ به منافذ پوست باعث طراوت و شادابی پوست شده و پوست را مرطوب می کند.

    ۳ قاشق گلاب خالص را با گلیسیرین و روغن نارگیل سرد (هریک به اندازه ۱ قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و داخل بطری کوچک بریزید.

    بطری را خوب تکان داده و مقداری از ماسک را روی پوست صورت بمالید.

    برای مرطوب کردن پوست هر روز یک یا دو بار از این روش استفاده کنید.

    ۳ قاشق غذاخوری گلاب را با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    این ماسک پوست را روشن و جای جوش را از بین می برد.

    همچنین یک مرطوب کننده قوی می باشد و تغییر رنگ پوست را بهبود می بخشد.

    گلاب به دلیل خواص خنک کنندگی، پوست آفتاب سوخته را تسکین داده و به درمان سریع آفتاب سوختگی کمک می کند.

    ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ ریحان را کوبیده و با ۲۰۰ میلی لیتر گلاب خالض مخلوط کنید.

    مواد را داخل بطری اسپری ریخته و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

    سپس مخلوط را روی نواحی آسیب دیده اسپری کنید و مجددا باقیمانده آن را داخل یخچال نگهداری کنید.

    زمانی که علائم آفتاب سوختگی شدت یافت از این درمان استفاده کنید.

    اگر از بیماری های پوستی همچون اگزما یا پسوریازیس رنج می برید از گلاب استفاده کنید.

    خواص خنک کنندگی و ضدالتهابی گلاب باعث تسکین تحریکات پوستی می شود.

    گلاب از بهترین مواد طبیعی برای تازگی و شادابی پوست است، کافیست هر چند وقت مقداری گلاب را به پوست صورت خود اسپری کنید.

    این کار نه تنها باعث هیدراتاسیون پوست می شود بلکه به تثبیت آرایش و نرم شدن پوست نیز کمک می کند.

    پوست شدیدا خشک بسیار مستعد پوسته پوسته شدن است.

    این مسئله نه تنها عذاب‌آور است، بلکه باعث ناراحتی و آزار فرد مبتلا نیز می‌شود.

    ما نمی‌توانیم خیلی ساده آن را نادیده بگیریم و با چیزی بپوشانیمش.

    ما باید آن را معالجه و درمان کنیم.

    در این صورت، می‌توانیم از گلاب استفاده کنیم.

    گلاب پوست را مرطوب خواهد کرد، به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند و پوسته‌ّهای ایجاد شده را از بین می‌برد.

    استفاده ی منظم از گلاب به عنوان پاک کننده‌ی صورت شما را از شر لکه‌های پوستی نیز خلاص خواهد کرد.

    این ماده قادر است لکه‌های تیره را که نشانه‌ی سالخوردگی هستند کم کم محو کند و جای زخم‌های ناشی از ترکاندن جوش‌ها را از بین ببرد.

    بنابراین، این آب خوش رایحه برای درخشان‌تر کردن چهره‌تان مفید است.

    از نظر روانشناسی، گلاب ، تاثیری آرام‌بخش دارد.

    زمانی که تحت استرس کاری هستید یا دوره‌ای پر از تنش را می‌گذرانید، در آب گرم ترکیب شده با گلاب بنشینید.

    خواص گلاب برای استرس

    این کار، بدن شما را آرام و سرحال می‌کند.

    حتی افرادی که علائم روحی مانند استرس – به دلیل زخم‌های گوارشی یا بیماری‌های قلبی – دارند نیز با این روش بهبود می‌یابند.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت وبسایت تاروت رنگی صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. این مطالب نباید توصیه پزشکی تلقی شده و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    مطالب زیر را حتما بخوانید

    زعفران: خواص، مضرات و طبع زعفران / زعفران ایران / نام دیگر زعفران

    شکلات: خواص، مضرات، انواع و تاریخچه / تهیه شکلات / خواص شکلات تلخ

    وانیل: خواص، مضرات، طریقه مصرف / وانیل و لاغری / طعم وانیل مایع و پودری

    خامه: خواص، مضرات / خامه برای پوست، مو، کودکان / طرز تهیه خامه زده شده

    کاکائو: خواص و مضرات، انواع پودر کاکائو / خواص کاکائو تلخ / کره کاکائو

    گردو: خواص، مضرات، طبع / گردو برای پوست و مو، کودکان، جنین، کبد، مغز

    من شنیدم گلاب کرونا رو هم درمان کرده

    سلام لطفا زود جواب بدید
    آیا خوردن گلاب برای کودکان باعث نازایی میشه؟

    سلام عزیزم اخ من گلاب مصرف میکنم اینکه میگین بده راسته

    سلام دکتر شبتون بخیر تو یه سایتی گفتن که اگه گلاب اصل نباشه و توش مواد افزودنی غیرمجاز استفاده بشه امکان داره سبب آسیب دیدگی پوست تا حدی که نیاز به جراحی باشه هست

    به نظرتون درست می گه؟ توروخدا جواب بدید نگران شدم

    واقعا بده خوردن گلاب

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید صفحه فال حافظ که فال میگرفتم دیگه برای من باز نمیشه مشکلش چیه؟

    سلام دوست عزیزم. سایت چک شد مشکلی نداره. لطفا با یک موبایل دیگه امتحان کنید.

    تازه ترین ها

    طالع بینی و خصوصیات متولدین آبان

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مهر

    | فال امروز

    فال حافظ روزانه – ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    طالع بینی و خصوصیات متولدین شهریور

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین تیر

    طالع بینی و خصوصیات متولدین خرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین اردیبهشت

    فال صوتی ترکیبی

    فال هفتگی – فال هفته

    فال PMC پی ام سی

    فال ماهانه میلادی – نوامبر ۲۰۲۰

    فال ماهانه – آبان ۱۳۹۹

    دیابت – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

    طرز تهیه لازانیا با سوسیس و کالباس

    طرز تهیه خمیر پیتزا ساده و سریع به صورت مرحله به مرحله

    طرز تهیه انواع کیک اسفنجی به صورت مرحله به مرحله

    وارفارین – تمامی مطالبی که باید درباره این دارو بدانید

    سرطان کبد – انواع، علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان کلیه – علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان مثانه – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    کلسیم – فواید، منابع، میزان مصرف، کمبود و خطرات آن

    💰 محاسبه آنلاین حقوق بیمه بیکاری

    دوستان ما

    صفحه اصلی » زمان استخاره » گلاب: خواص، مضرات، طبع / گلاب برای یبوست، رحم، لاغری، پوست، استرس

    گلاب : در این مقاله از وبسایت تاروت رنگی در بخش خواص خوراکی ها به گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    گلاب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، آرام بخشی و ضدالتهابی است و از دیرباز برای تسکین گلو درد و آرام سازی عضلات گلو و سرماخوردگی استفاده می شده است.

    گلاب یک ضدعفونی کننده قوی است و به تولید هیستامین توسط سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همین امر برای پیشگیری و درمان عفونت ها مفید می باشد.

    خواص گلاب

    نتایج یک مطالعه نشان می دهد استفاده از گلاب در قطره چشم به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده و ضد درد در درمان بیماری های چشم از جمله ورم ملتحمه، خشکی چشم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا اثر مثبت دارد.

    گلاب برای افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر مفید است و فعالیت پروتئین آمیلوئید را مهار می کند.

    آمیلوئید روی عملکرد مغز تاثیر منفی گذاشته و با از بین بردن سلول های مغزی و کاهش حافظه باعث بروز بیماری های شناختی مانند آلزایمر می شود.

    خواص ضدعفونی کننده و ضد باکتری گلاب برای درمان سریع زخم، سوختگی و عفونت ناشی از آن ها موثر است و به از بین رفتن جای زخم و سوختگی کمک می کند.

    گلاب دارای خاصیت ضد افسردگی است که به درمان افسردگی و اضطراب کمک کرده و خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد.

    استنشاق بخار گلاب و مصرف خوراکی گلاب از راه های سنتی برای بهبود روحیه و آرامش فرد است.

    اعتقاد بر این است که گلاب کیفیت خواب را افزایش داده و تاثیری مشابه داروی دیازپام دارد.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    گلاب و بخار آن معمولا در آروماتراپی برای تسکین سردرد استفاده می شود.

    کافیست پارچه ای را به گلاب آغشته کرده و حدود ۴۵ دقیقه روی پیشانی قرار دهید.

    مطالعات نشان می دهد گلاب تاثیر مثبت در هضم و کاهش مشکلات گوارشی دارد.

    همچنین ترشح صفرا را بهبود می بخشد که به نوبه خود برای هضم بهتر مواد غذایی و درمان نفخ و ناراحتی های معده مفید است.

    گلاب خاصیت ملین نیز دارد و به رفع یبوست کمک می کند.

    گلاب برای درمان یبوست و نفخ دوران بارداری مفید است و به رفع افسردگی شایع دوران بارداری و پس از زایمان کمک می کند.

    گلاب همچنین برای بهبود مشکلات پوستی همچون خشکی بیش از حد، چرب شدن یا بروز آکنه و جوش در زنان باردار تاثیر مثبت دارد.

    گلاب برای سلامت و تغذیه مو، جلوگیری از ریزش و رفع شوره سر نیز بسیار مفید است.

    مقدار مساوی گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی پوست سر بمالید. سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ داده و بگذارید نیم ساعت بماند.

    در پایان با شامپو معمولی بشویید.

    برای تغذیه مو و پوست سر، حفظ رطوبت پوست و درمان خارش سه یا چهار بار در ماه از این ماسک استفاده کنید.

    ۱ فنجان گلاب خالص را با چند قطره روغن زیتون و ۲ عدد کپسول ویتامین E مخلوط کرده و بعد از حمام روی موهای خود اسپری کنید.

    بعد از شستن معمول موها، در مرحله آخر آبکشی موهای خود را با گلاب بشویید.

    این کار باعث درخشندگی موها شده و موها را معطر و خوشبو می کند.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    * گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم‌ترین آن آرام‌بخش بودن آن است.

    شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می‌شود.

    * گلاب علاوه بر خاصیت آرام‌بخشی ضد استرس هم هست.

    همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.

    * مصرف گلاب به هنگام شب برای رفع بی‌خوابی موثر است.

    از طرفی برای کاهش خستگی می‌توان آن را مصرف کرد.

    * همچنین مصرف گلاب برای تقویت لثه توصیه می‌شود.

    حتی برای بهبود آفت‌های دهان کاربرد دارد.

    * گلاب به عنوان یک پاک‌کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می‌کند.

    * گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می‌تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد.

  • دانلود کتاب دیو و دلبر
  • * گلاب برای مجاری هوایی و ریه‌ها نیز مفید است.

    نرم‌کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است.

    بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می‌کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

    * یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می‌کنند این است که مزاج افراد مصیبت‌دیده که معمولاً دچار استرس، بی‌خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده‌اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است؛

    طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می‌شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می‌شود.

    * از آنجایی که طبع گلاب رو به خنکی است برای سوزش مجاری ادراری هم مفید است.

    در خیلی از موارد، سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار می‌باشد که گلاب در این موارد کمک‌کننده خوبی است.

    * کسانی که در معرض حرارت بالای مزاج می‌باشند (استرس، عصبانیت زیاد، بی‌خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی‌جات، فصول یا مناطق گرمسیر)، از مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب نفع زیادتری می‌برند.

    * برای شخص تب‌دار توصیه می‌شود گلاب خنک (یخچالی یا با یخ) بنوشند و یا اینکه در ظرفی به همراه آب ریخته، پارچه‌ای را با آن آغشته کنند و دست‌ و پاها و صورت را با آن شستشو دهند (پاشویه، بدن شویه)؛ مخصوصاً توصیه می‌شود ناحیه کبد (بالا و راست شکم) که نیاز بیشتری به خنک شدن دارد (چون کبد عضو گرمی است) را با پارچه آغشته به گلاب خنک نمایند.

    * گلاب برای تقویت قوای عمومی بدن موثر است و باعث تجدید انرژی در بدن می‌شود.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    بوییدن و خوردن آن برای افرادی که در ایام امتحانات هستند، توصیه می‌شود.

    * گلاب همچنین برای کسانی که سردرد ناشی از گرمی و چشم‌درد و سرخی چشم دارند موثر است.

    در این‌گونه موارد بوییدن، شستشو و اسپری کردن به ناحیه سر نیز بسیار موثر واقع می‌شود.

    * غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه‌ها و حنجره موثر است.

    در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می‌شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان‌شویه با گلاب بسیار توصیه می‌شود.

    افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند، همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید می‌باشند بهتر است از گلاب استفاده نکنند.

    گلاب به شدت مستعد رشد قارچ است ، پس حتما آن را در ظرف در بسته نگهداری کنید.

    توجه داشته باشید با مصرف گلاب در بالای مایع آن هوا جمع خواهد شد که اکسیژن آن می‌تواند موجب اکسید‌ شدن اسانس گلاب شود که با وجود آن‌که ضرری برای مصرف‌کننده ندارد، فایده‌ای هم نخواهد داشت.

    گلاب را باید در یخچال و ظروف شیشه‌ای نگهداری کنید و این را بدانید که اسانس گلاب نسبت به مواد تشکیل‌دهنده ظروف پلاستیکی واکنش نشان داده و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

    گلاب صنعتی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می رسد، به علت قیمت پایین تر و دسترسی آسان تر بیشتر خریداری می شود.

    این نوع گلاب به علت دارا بودن مواد افزودنی و نگهدارنده ها ممکن است عوارضی داشته باشد.

    به عنوان نمونه مشکلات گوارشی در صورت مصرف گلاب صنعتی مشاهده شده است.

    در نتیجه نوشیدن آن توصیه نمی شود ولی مصرف گلاب طبیعی در مقادیر کم (مثلاً ۲-۳ قاشق غذاخوری) مشکلی ایجاد نمی کند و فواید متعددی دارد البته برخی مطالعات مصرف گلاب تا ۲ فنجان در روز را بی خطر عنوان می کنند.

    طبع گلاب گرم و معتدل است.

    طبع گلاب

    گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ.معده درد.زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک میکند.

    خواص گلاب برای یبوست

    علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک میکند.

    شبی یک لیوان گلاب را با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته ۱۵ دقیقه ملایم بجوشانیدپس از ولرم شدن با کمی عسل میل کنید.

    خوردن بیش از حد گلاب از میل جنسی می کاهد.

    مضرات گلاب برای مردان

    شستشوی رحم با مخلوط آب و گلاب در تقویت دستگاه رحم موثر است.

    خواص گلاب برای رحم

    می توان با مقداری پنبه بهداشتی آغشته به گلاب، واژن را تمیز کرد تا بوی بد آن از بین رفته، رنگ پوست روشن شود، این عمل مانع تکثیر باکتری ها شده، در نتیجه عفونتی ایجاد نمی شود؛ همچنین برای بهبود قسمت هایی از بدن که عرق سوز شده، می توان از گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به عنوان خوشبو کننده بدن و عطر ملایم به جای ادکلن های تند استفاده می شود.

    گلاب معمولا به تنهایی یا همراه با روغن های مرطوب کننده طبیعی همچون روغن نارگیل روی پوست اعمال می شود.

    نحوه مصرف گلاب

    از گلبرگ های گل محمدی یا گلاب می توان برای تهیه چای گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به دلیل عطر و طعم آن به صورت گسترده در تهیه مربا، شربت و شیرینی جات مورد استفاده قرار می گیرد.

    گلاب با بهبود عمل هضم و رفع یبوست به کاهش وزن کمک می کند، مصرف گلاب به همراه زعفران نیز با کاهش اشتها برای لاغری مفید است.

    خواص گلاب برای لاغری

    گلاب چربی های اضافه پوست را پاکسازی کرده و به دلیل خواص متعادل کننده PH از رشد باکتری های عامل آکنه جلوگیری می کند.

    خواص گلاب برای پوست

    آب لیمو و گلاب (هر یک ۱ قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    توصیه می شود از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک برای پاکسازی پوست نیز بسیار موثر است و توسط انواع پوست قابل استفاده می باشد.

    ۱ قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و اندکی عسل و آرد مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید.

    بعد از ۱۵ یا ۲۰ دقیقه بشویید.

    ۲ قاشق غذاخوری موز را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

    عواملی همچون قرار گفتن در معرض نور خورشید، استرس، استفاده از محصولات شیمیایی مضر و آلودگی باعث تولید رادیکال های آزاد می شود که به پوست آسیب رسانده و موجب پیری زودرس پوست می شوند.

    گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه کرده و علائم پیری پوست همچون چین و چروک را کاهش می دهد.

    مقداری آرد جو را با گلاب مخلوط کرده و روی پوست بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

    این ماسک برای پوست های چرب مناسب است که منافذ پوست را از بین برده و چین و چروک را برطرف می کند.

    خواص ضدالتهابی و خنک کنندگی گلاب نه تنها پوست را تازه و شاداب می کند بلکه برای درمان پف زیر چشم نیز مفید است.

    کافیست دو پد پنبه ای را به گلاب سرد آغشته کرده و روی چشم ها قرار دهید.

    مقداری گلاب خالص را با استفاده از پد پنبه ای روی پوست مالیده و بگذارید خشک شود، بهتر است یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

    در صورتی که پوست خشک دارید ۵ میلی لیتر گلیسیرین را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید، اگر پوست معمولی دارید سرکه سیب و گلیسیرین (هریک به اندازه ۵ میلی لیتر) را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید و در صورتی که دارای پوست چرب هستید میلی لیتر سرکه سیب را با ۵۰ میلی لیتر گلاب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

    ماسک گلاب به پاکسازی پوست کمک کرده و گرد و غبار و آلودگی پوست را از بین می برد.

    گلاب با نفوذ به منافذ پوست باعث طراوت و شادابی پوست شده و پوست را مرطوب می کند.

    ۳ قاشق گلاب خالص را با گلیسیرین و روغن نارگیل سرد (هریک به اندازه ۱ قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و داخل بطری کوچک بریزید.

    بطری را خوب تکان داده و مقداری از ماسک را روی پوست صورت بمالید.

    برای مرطوب کردن پوست هر روز یک یا دو بار از این روش استفاده کنید.

    ۳ قاشق غذاخوری گلاب را با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    این ماسک پوست را روشن و جای جوش را از بین می برد.

    همچنین یک مرطوب کننده قوی می باشد و تغییر رنگ پوست را بهبود می بخشد.

    گلاب به دلیل خواص خنک کنندگی، پوست آفتاب سوخته را تسکین داده و به درمان سریع آفتاب سوختگی کمک می کند.

    ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ ریحان را کوبیده و با ۲۰۰ میلی لیتر گلاب خالض مخلوط کنید.

    مواد را داخل بطری اسپری ریخته و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

    سپس مخلوط را روی نواحی آسیب دیده اسپری کنید و مجددا باقیمانده آن را داخل یخچال نگهداری کنید.

    زمانی که علائم آفتاب سوختگی شدت یافت از این درمان استفاده کنید.

    اگر از بیماری های پوستی همچون اگزما یا پسوریازیس رنج می برید از گلاب استفاده کنید.

    خواص خنک کنندگی و ضدالتهابی گلاب باعث تسکین تحریکات پوستی می شود.

    گلاب از بهترین مواد طبیعی برای تازگی و شادابی پوست است، کافیست هر چند وقت مقداری گلاب را به پوست صورت خود اسپری کنید.

    این کار نه تنها باعث هیدراتاسیون پوست می شود بلکه به تثبیت آرایش و نرم شدن پوست نیز کمک می کند.

    پوست شدیدا خشک بسیار مستعد پوسته پوسته شدن است.

    این مسئله نه تنها عذاب‌آور است، بلکه باعث ناراحتی و آزار فرد مبتلا نیز می‌شود.

    ما نمی‌توانیم خیلی ساده آن را نادیده بگیریم و با چیزی بپوشانیمش.

    ما باید آن را معالجه و درمان کنیم.

    در این صورت، می‌توانیم از گلاب استفاده کنیم.

    گلاب پوست را مرطوب خواهد کرد، به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند و پوسته‌ّهای ایجاد شده را از بین می‌برد.

    استفاده ی منظم از گلاب به عنوان پاک کننده‌ی صورت شما را از شر لکه‌های پوستی نیز خلاص خواهد کرد.

    این ماده قادر است لکه‌های تیره را که نشانه‌ی سالخوردگی هستند کم کم محو کند و جای زخم‌های ناشی از ترکاندن جوش‌ها را از بین ببرد.

    بنابراین، این آب خوش رایحه برای درخشان‌تر کردن چهره‌تان مفید است.

    از نظر روانشناسی، گلاب ، تاثیری آرام‌بخش دارد.

    زمانی که تحت استرس کاری هستید یا دوره‌ای پر از تنش را می‌گذرانید، در آب گرم ترکیب شده با گلاب بنشینید.

    خواص گلاب برای استرس

    این کار، بدن شما را آرام و سرحال می‌کند.

    حتی افرادی که علائم روحی مانند استرس – به دلیل زخم‌های گوارشی یا بیماری‌های قلبی – دارند نیز با این روش بهبود می‌یابند.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت وبسایت تاروت رنگی صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. این مطالب نباید توصیه پزشکی تلقی شده و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    مطالب زیر را حتما بخوانید

    زعفران: خواص، مضرات و طبع زعفران / زعفران ایران / نام دیگر زعفران

    شکلات: خواص، مضرات، انواع و تاریخچه / تهیه شکلات / خواص شکلات تلخ

    وانیل: خواص، مضرات، طریقه مصرف / وانیل و لاغری / طعم وانیل مایع و پودری

    خامه: خواص، مضرات / خامه برای پوست، مو، کودکان / طرز تهیه خامه زده شده

    کاکائو: خواص و مضرات، انواع پودر کاکائو / خواص کاکائو تلخ / کره کاکائو

    گردو: خواص، مضرات، طبع / گردو برای پوست و مو، کودکان، جنین، کبد، مغز

    من شنیدم گلاب کرونا رو هم درمان کرده

    سلام لطفا زود جواب بدید
    آیا خوردن گلاب برای کودکان باعث نازایی میشه؟

    سلام عزیزم اخ من گلاب مصرف میکنم اینکه میگین بده راسته

    سلام دکتر شبتون بخیر تو یه سایتی گفتن که اگه گلاب اصل نباشه و توش مواد افزودنی غیرمجاز استفاده بشه امکان داره سبب آسیب دیدگی پوست تا حدی که نیاز به جراحی باشه هست

    به نظرتون درست می گه؟ توروخدا جواب بدید نگران شدم

    واقعا بده خوردن گلاب

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید صفحه فال حافظ که فال میگرفتم دیگه برای من باز نمیشه مشکلش چیه؟

    سلام دوست عزیزم. سایت چک شد مشکلی نداره. لطفا با یک موبایل دیگه امتحان کنید.

    تازه ترین ها

    طالع بینی و خصوصیات متولدین آبان

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مهر

    | فال امروز

    فال حافظ روزانه – ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    طالع بینی و خصوصیات متولدین شهریور

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین تیر

    طالع بینی و خصوصیات متولدین خرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین اردیبهشت

    فال صوتی ترکیبی

    فال هفتگی – فال هفته

    فال PMC پی ام سی

    فال ماهانه میلادی – نوامبر ۲۰۲۰

    فال ماهانه – آبان ۱۳۹۹

    دیابت – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

    طرز تهیه لازانیا با سوسیس و کالباس

    طرز تهیه خمیر پیتزا ساده و سریع به صورت مرحله به مرحله

    طرز تهیه انواع کیک اسفنجی به صورت مرحله به مرحله

    وارفارین – تمامی مطالبی که باید درباره این دارو بدانید

    سرطان کبد – انواع، علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان کلیه – علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان مثانه – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    کلسیم – فواید، منابع، میزان مصرف، کمبود و خطرات آن

    💰 محاسبه آنلاین حقوق بیمه بیکاری

    دوستان ما

    صفحه اصلی » زمان استخاره » گلاب: خواص، مضرات، طبع / گلاب برای یبوست، رحم، لاغری، پوست، استرس

    گلاب : در این مقاله از وبسایت تاروت رنگی در بخش خواص خوراکی ها به گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    گلاب, خواص گلاب, ضرر گلاب, طبع گلاب, خواص گلاب برای یبوست, مضرات گلاب برای مردان, خواص گلاب برای رحم, نحوه مصرف گلاب, خواص گلاب برای لاغری, خواص گلاب برای پوست, خواص گلاب برای استرس, مضرات گلاب

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    گلاب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، آرام بخشی و ضدالتهابی است و از دیرباز برای تسکین گلو درد و آرام سازی عضلات گلو و سرماخوردگی استفاده می شده است.

    گلاب یک ضدعفونی کننده قوی است و به تولید هیستامین توسط سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همین امر برای پیشگیری و درمان عفونت ها مفید می باشد.

    خواص گلاب

    نتایج یک مطالعه نشان می دهد استفاده از گلاب در قطره چشم به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده و ضد درد در درمان بیماری های چشم از جمله ورم ملتحمه، خشکی چشم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا اثر مثبت دارد.

    گلاب برای افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر مفید است و فعالیت پروتئین آمیلوئید را مهار می کند.

    آمیلوئید روی عملکرد مغز تاثیر منفی گذاشته و با از بین بردن سلول های مغزی و کاهش حافظه باعث بروز بیماری های شناختی مانند آلزایمر می شود.

    خواص ضدعفونی کننده و ضد باکتری گلاب برای درمان سریع زخم، سوختگی و عفونت ناشی از آن ها موثر است و به از بین رفتن جای زخم و سوختگی کمک می کند.

    گلاب دارای خاصیت ضد افسردگی است که به درمان افسردگی و اضطراب کمک کرده و خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد.

    استنشاق بخار گلاب و مصرف خوراکی گلاب از راه های سنتی برای بهبود روحیه و آرامش فرد است.

    اعتقاد بر این است که گلاب کیفیت خواب را افزایش داده و تاثیری مشابه داروی دیازپام دارد.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    گلاب و بخار آن معمولا در آروماتراپی برای تسکین سردرد استفاده می شود.

    کافیست پارچه ای را به گلاب آغشته کرده و حدود ۴۵ دقیقه روی پیشانی قرار دهید.

    مطالعات نشان می دهد گلاب تاثیر مثبت در هضم و کاهش مشکلات گوارشی دارد.

    همچنین ترشح صفرا را بهبود می بخشد که به نوبه خود برای هضم بهتر مواد غذایی و درمان نفخ و ناراحتی های معده مفید است.

    گلاب خاصیت ملین نیز دارد و به رفع یبوست کمک می کند.

    گلاب برای درمان یبوست و نفخ دوران بارداری مفید است و به رفع افسردگی شایع دوران بارداری و پس از زایمان کمک می کند.

    گلاب همچنین برای بهبود مشکلات پوستی همچون خشکی بیش از حد، چرب شدن یا بروز آکنه و جوش در زنان باردار تاثیر مثبت دارد.

    گلاب برای سلامت و تغذیه مو، جلوگیری از ریزش و رفع شوره سر نیز بسیار مفید است.

    مقدار مساوی گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی پوست سر بمالید. سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ داده و بگذارید نیم ساعت بماند.

    در پایان با شامپو معمولی بشویید.

    برای تغذیه مو و پوست سر، حفظ رطوبت پوست و درمان خارش سه یا چهار بار در ماه از این ماسک استفاده کنید.

    ۱ فنجان گلاب خالص را با چند قطره روغن زیتون و ۲ عدد کپسول ویتامین E مخلوط کرده و بعد از حمام روی موهای خود اسپری کنید.

    بعد از شستن معمول موها، در مرحله آخر آبکشی موهای خود را با گلاب بشویید.

    این کار باعث درخشندگی موها شده و موها را معطر و خوشبو می کند.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    * گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم‌ترین آن آرام‌بخش بودن آن است.

    شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می‌شود.

    * گلاب علاوه بر خاصیت آرام‌بخشی ضد استرس هم هست.

    همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.

    * مصرف گلاب به هنگام شب برای رفع بی‌خوابی موثر است.

    از طرفی برای کاهش خستگی می‌توان آن را مصرف کرد.

    * همچنین مصرف گلاب برای تقویت لثه توصیه می‌شود.

    حتی برای بهبود آفت‌های دهان کاربرد دارد.

    * گلاب به عنوان یک پاک‌کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می‌کند.

    * گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می‌تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد.

  • یک نقاشی ساده درباره شب یلدا
  • * گلاب برای مجاری هوایی و ریه‌ها نیز مفید است.

    نرم‌کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است.

    بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می‌کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

    * یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می‌کنند این است که مزاج افراد مصیبت‌دیده که معمولاً دچار استرس، بی‌خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده‌اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است؛

    طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می‌شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می‌شود.

    * از آنجایی که طبع گلاب رو به خنکی است برای سوزش مجاری ادراری هم مفید است.

    در خیلی از موارد، سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار می‌باشد که گلاب در این موارد کمک‌کننده خوبی است.

    * کسانی که در معرض حرارت بالای مزاج می‌باشند (استرس، عصبانیت زیاد، بی‌خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی‌جات، فصول یا مناطق گرمسیر)، از مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب نفع زیادتری می‌برند.

    * برای شخص تب‌دار توصیه می‌شود گلاب خنک (یخچالی یا با یخ) بنوشند و یا اینکه در ظرفی به همراه آب ریخته، پارچه‌ای را با آن آغشته کنند و دست‌ و پاها و صورت را با آن شستشو دهند (پاشویه، بدن شویه)؛ مخصوصاً توصیه می‌شود ناحیه کبد (بالا و راست شکم) که نیاز بیشتری به خنک شدن دارد (چون کبد عضو گرمی است) را با پارچه آغشته به گلاب خنک نمایند.

    * گلاب برای تقویت قوای عمومی بدن موثر است و باعث تجدید انرژی در بدن می‌شود.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    بوییدن و خوردن آن برای افرادی که در ایام امتحانات هستند، توصیه می‌شود.

    * گلاب همچنین برای کسانی که سردرد ناشی از گرمی و چشم‌درد و سرخی چشم دارند موثر است.

    در این‌گونه موارد بوییدن، شستشو و اسپری کردن به ناحیه سر نیز بسیار موثر واقع می‌شود.

    * غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه‌ها و حنجره موثر است.

    در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می‌شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان‌شویه با گلاب بسیار توصیه می‌شود.

    افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند، همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید می‌باشند بهتر است از گلاب استفاده نکنند.

    گلاب به شدت مستعد رشد قارچ است ، پس حتما آن را در ظرف در بسته نگهداری کنید.

    توجه داشته باشید با مصرف گلاب در بالای مایع آن هوا جمع خواهد شد که اکسیژن آن می‌تواند موجب اکسید‌ شدن اسانس گلاب شود که با وجود آن‌که ضرری برای مصرف‌کننده ندارد، فایده‌ای هم نخواهد داشت.

    گلاب را باید در یخچال و ظروف شیشه‌ای نگهداری کنید و این را بدانید که اسانس گلاب نسبت به مواد تشکیل‌دهنده ظروف پلاستیکی واکنش نشان داده و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

    گلاب صنعتی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می رسد، به علت قیمت پایین تر و دسترسی آسان تر بیشتر خریداری می شود.

    این نوع گلاب به علت دارا بودن مواد افزودنی و نگهدارنده ها ممکن است عوارضی داشته باشد.

    به عنوان نمونه مشکلات گوارشی در صورت مصرف گلاب صنعتی مشاهده شده است.

    در نتیجه نوشیدن آن توصیه نمی شود ولی مصرف گلاب طبیعی در مقادیر کم (مثلاً ۲-۳ قاشق غذاخوری) مشکلی ایجاد نمی کند و فواید متعددی دارد البته برخی مطالعات مصرف گلاب تا ۲ فنجان در روز را بی خطر عنوان می کنند.

    طبع گلاب گرم و معتدل است.

    طبع گلاب

    گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ.معده درد.زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک میکند.

    خواص گلاب برای یبوست

    علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک میکند.

    شبی یک لیوان گلاب را با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته ۱۵ دقیقه ملایم بجوشانیدپس از ولرم شدن با کمی عسل میل کنید.

    خوردن بیش از حد گلاب از میل جنسی می کاهد.

    مضرات گلاب برای مردان

    شستشوی رحم با مخلوط آب و گلاب در تقویت دستگاه رحم موثر است.

    خواص گلاب برای رحم

    می توان با مقداری پنبه بهداشتی آغشته به گلاب، واژن را تمیز کرد تا بوی بد آن از بین رفته، رنگ پوست روشن شود، این عمل مانع تکثیر باکتری ها شده، در نتیجه عفونتی ایجاد نمی شود؛ همچنین برای بهبود قسمت هایی از بدن که عرق سوز شده، می توان از گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به عنوان خوشبو کننده بدن و عطر ملایم به جای ادکلن های تند استفاده می شود.

    گلاب معمولا به تنهایی یا همراه با روغن های مرطوب کننده طبیعی همچون روغن نارگیل روی پوست اعمال می شود.

    نحوه مصرف گلاب

    از گلبرگ های گل محمدی یا گلاب می توان برای تهیه چای گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به دلیل عطر و طعم آن به صورت گسترده در تهیه مربا، شربت و شیرینی جات مورد استفاده قرار می گیرد.

    گلاب با بهبود عمل هضم و رفع یبوست به کاهش وزن کمک می کند، مصرف گلاب به همراه زعفران نیز با کاهش اشتها برای لاغری مفید است.

    خواص گلاب برای لاغری

    گلاب چربی های اضافه پوست را پاکسازی کرده و به دلیل خواص متعادل کننده PH از رشد باکتری های عامل آکنه جلوگیری می کند.

    خواص گلاب برای پوست

    آب لیمو و گلاب (هر یک ۱ قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    توصیه می شود از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک برای پاکسازی پوست نیز بسیار موثر است و توسط انواع پوست قابل استفاده می باشد.

    ۱ قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و اندکی عسل و آرد مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید.

    بعد از ۱۵ یا ۲۰ دقیقه بشویید.

    ۲ قاشق غذاخوری موز را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

    عواملی همچون قرار گفتن در معرض نور خورشید، استرس، استفاده از محصولات شیمیایی مضر و آلودگی باعث تولید رادیکال های آزاد می شود که به پوست آسیب رسانده و موجب پیری زودرس پوست می شوند.

    گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه کرده و علائم پیری پوست همچون چین و چروک را کاهش می دهد.

    مقداری آرد جو را با گلاب مخلوط کرده و روی پوست بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

    این ماسک برای پوست های چرب مناسب است که منافذ پوست را از بین برده و چین و چروک را برطرف می کند.

    خواص ضدالتهابی و خنک کنندگی گلاب نه تنها پوست را تازه و شاداب می کند بلکه برای درمان پف زیر چشم نیز مفید است.

    کافیست دو پد پنبه ای را به گلاب سرد آغشته کرده و روی چشم ها قرار دهید.

    مقداری گلاب خالص را با استفاده از پد پنبه ای روی پوست مالیده و بگذارید خشک شود، بهتر است یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

    در صورتی که پوست خشک دارید ۵ میلی لیتر گلیسیرین را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید، اگر پوست معمولی دارید سرکه سیب و گلیسیرین (هریک به اندازه ۵ میلی لیتر) را با ۳۰ میلی لیتر گلاب مخلوط کنید و در صورتی که دارای پوست چرب هستید میلی لیتر سرکه سیب را با ۵۰ میلی لیتر گلاب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

    ماسک گلاب به پاکسازی پوست کمک کرده و گرد و غبار و آلودگی پوست را از بین می برد.

    گلاب با نفوذ به منافذ پوست باعث طراوت و شادابی پوست شده و پوست را مرطوب می کند.

    ۳ قاشق گلاب خالص را با گلیسیرین و روغن نارگیل سرد (هریک به اندازه ۱ قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و داخل بطری کوچک بریزید.

    بطری را خوب تکان داده و مقداری از ماسک را روی پوست صورت بمالید.

    برای مرطوب کردن پوست هر روز یک یا دو بار از این روش استفاده کنید.

    ۳ قاشق غذاخوری گلاب را با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

    بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    این ماسک پوست را روشن و جای جوش را از بین می برد.

    همچنین یک مرطوب کننده قوی می باشد و تغییر رنگ پوست را بهبود می بخشد.

    گلاب به دلیل خواص خنک کنندگی، پوست آفتاب سوخته را تسکین داده و به درمان سریع آفتاب سوختگی کمک می کند.

    ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ ریحان را کوبیده و با ۲۰۰ میلی لیتر گلاب خالض مخلوط کنید.

    مواد را داخل بطری اسپری ریخته و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

    سپس مخلوط را روی نواحی آسیب دیده اسپری کنید و مجددا باقیمانده آن را داخل یخچال نگهداری کنید.

    زمانی که علائم آفتاب سوختگی شدت یافت از این درمان استفاده کنید.

    اگر از بیماری های پوستی همچون اگزما یا پسوریازیس رنج می برید از گلاب استفاده کنید.

    خواص خنک کنندگی و ضدالتهابی گلاب باعث تسکین تحریکات پوستی می شود.

    گلاب از بهترین مواد طبیعی برای تازگی و شادابی پوست است، کافیست هر چند وقت مقداری گلاب را به پوست صورت خود اسپری کنید.

    این کار نه تنها باعث هیدراتاسیون پوست می شود بلکه به تثبیت آرایش و نرم شدن پوست نیز کمک می کند.

    پوست شدیدا خشک بسیار مستعد پوسته پوسته شدن است.

    این مسئله نه تنها عذاب‌آور است، بلکه باعث ناراحتی و آزار فرد مبتلا نیز می‌شود.

    ما نمی‌توانیم خیلی ساده آن را نادیده بگیریم و با چیزی بپوشانیمش.

    ما باید آن را معالجه و درمان کنیم.

    در این صورت، می‌توانیم از گلاب استفاده کنیم.

    گلاب پوست را مرطوب خواهد کرد، به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند و پوسته‌ّهای ایجاد شده را از بین می‌برد.

    استفاده ی منظم از گلاب به عنوان پاک کننده‌ی صورت شما را از شر لکه‌های پوستی نیز خلاص خواهد کرد.

    این ماده قادر است لکه‌های تیره را که نشانه‌ی سالخوردگی هستند کم کم محو کند و جای زخم‌های ناشی از ترکاندن جوش‌ها را از بین ببرد.

    بنابراین، این آب خوش رایحه برای درخشان‌تر کردن چهره‌تان مفید است.

    از نظر روانشناسی، گلاب ، تاثیری آرام‌بخش دارد.

    زمانی که تحت استرس کاری هستید یا دوره‌ای پر از تنش را می‌گذرانید، در آب گرم ترکیب شده با گلاب بنشینید.

    خواص گلاب برای استرس

    این کار، بدن شما را آرام و سرحال می‌کند.

    حتی افرادی که علائم روحی مانند استرس – به دلیل زخم‌های گوارشی یا بیماری‌های قلبی – دارند نیز با این روش بهبود می‌یابند.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت وبسایت تاروت رنگی صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. این مطالب نباید توصیه پزشکی تلقی شده و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    مطالب زیر را حتما بخوانید

    زعفران: خواص، مضرات و طبع زعفران / زعفران ایران / نام دیگر زعفران

    شکلات: خواص، مضرات، انواع و تاریخچه / تهیه شکلات / خواص شکلات تلخ

    وانیل: خواص، مضرات، طریقه مصرف / وانیل و لاغری / طعم وانیل مایع و پودری

    خامه: خواص، مضرات / خامه برای پوست، مو، کودکان / طرز تهیه خامه زده شده

    کاکائو: خواص و مضرات، انواع پودر کاکائو / خواص کاکائو تلخ / کره کاکائو

    گردو: خواص، مضرات، طبع / گردو برای پوست و مو، کودکان، جنین، کبد، مغز

    من شنیدم گلاب کرونا رو هم درمان کرده

    سلام لطفا زود جواب بدید
    آیا خوردن گلاب برای کودکان باعث نازایی میشه؟

    سلام عزیزم اخ من گلاب مصرف میکنم اینکه میگین بده راسته

    سلام دکتر شبتون بخیر تو یه سایتی گفتن که اگه گلاب اصل نباشه و توش مواد افزودنی غیرمجاز استفاده بشه امکان داره سبب آسیب دیدگی پوست تا حدی که نیاز به جراحی باشه هست

    به نظرتون درست می گه؟ توروخدا جواب بدید نگران شدم

    واقعا بده خوردن گلاب

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید صفحه فال حافظ که فال میگرفتم دیگه برای من باز نمیشه مشکلش چیه؟

    سلام دوست عزیزم. سایت چک شد مشکلی نداره. لطفا با یک موبایل دیگه امتحان کنید.

    تازه ترین ها

    طالع بینی و خصوصیات متولدین آبان

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مهر

    | فال امروز

    فال حافظ روزانه – ۲۸ آبان ۱۳۹۹

    طالع بینی و خصوصیات متولدین شهریور

    طالع بینی و خصوصیات متولدین مرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین تیر

    طالع بینی و خصوصیات متولدین خرداد

    طالع بینی و خصوصیات متولدین اردیبهشت

    فال صوتی ترکیبی

    فال هفتگی – فال هفته

    فال PMC پی ام سی

    فال ماهانه میلادی – نوامبر ۲۰۲۰

    فال ماهانه – آبان ۱۳۹۹

    دیابت – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

    طرز تهیه لازانیا با سوسیس و کالباس

    طرز تهیه خمیر پیتزا ساده و سریع به صورت مرحله به مرحله

    طرز تهیه انواع کیک اسفنجی به صورت مرحله به مرحله

    وارفارین – تمامی مطالبی که باید درباره این دارو بدانید

    سرطان کبد – انواع، علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان کلیه – علائم، تشخیص، پیشگیری و درمان آن

    سرطان مثانه – انواع، علائم، علت، تشخیص و درمان آن

    کلسیم – فواید، منابع، میزان مصرف، کمبود و خطرات آن

    💰 محاسبه آنلاین حقوق بیمه بیکاری

    دوستان ما

    خواص گلاب | گلاب برای درمان بیماری های گوارشی |گلاب برای درمان یبوست|خواص گلاب برای پوست |توصیه های مصرف گلاب |مضرات گلاب چیست | ضرر گلاب | فواید گلاب |خواص دمنوش گلاب

    خواص گلاب

    گلاب را می توان معجزه طبیعت نامید خواص و فواید بسیاری در این عصاره قرار دارد که در درمان بسیاری از درد ها و بیماری ها می تواند موثر باشد. این گل بهاری از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد رویش دارد و از خواص درمانی فراوانی برخوردار است.

    گلاب معروفترین نوع عرقیات است که از گل سرخ گرفته می شود. گفته می شود که حضرت محمد(ص) از عطر این گل استفاده می نمودند و به همین دلیل گل سرخ را با نام گل محمدی نیز می شناسند.

    گلاب بعد از سکنجبین بیشترین مصرف را در بین مردم در قدیم داشته و امروزه نیز مصرف فراوانی دارد. گلاب یکی از نوشیدنی های پرمصرف در طب سنتی است. گلاب طبع میانه تا حدودی رو به خنکی دارد. بنابراین برای اکثر افراد مصرف آن توصیه می شود و عارضه خاصی ندارد.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

     طبیعت گلاب گرم است و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی به حساب می آید. به همین دلیل است که قدیمی ترها مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می دانستند. این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول های جدید تحریک می کند.

    ضدعفونی‌کننده، برطرف‌کننده بیماری‌های گوارشی، مقوی معده و قلب و تسکین‌دهنده دردهای روماتیسمی است و ضدتهوع خوبی است.

    مصرف گلاب برای دل‌پیچه‌ها مفید است به خصوص زمانی که نفخ به عضلات دستگاه گوارش فشار وارد می‌کند. گلاب بیشتر، به عنوان یک ماده ضدنفخ و بادشکن مطرح است یعنی باعث کاهش گازهای دستگاه گوارش می‌شود. این گازها ذرات ریزی هستند که یا جذب بدن می‌شوند یا به صورت باد گلو خارج می‌شوند. علاوه بر این خاصیت، گلاب می‌تواند تا حدودی از اسهال جلوگیری کند.

    گلاب همچنین برای بیماری های گوارشی مانند نفخ، دل به هم خوردگی و اسهال مزمن مفید است و در رفع دردهای روماتیسمی نیز تاثیر دارد. .

    این ماده قلب و معده را تقویت می کند و اضطراب را از دل دور می کند.

    گلاب برای درمان یبوست

    از نسخه زیر نیز به تنهایی میتوانید برای درمان یبوست استفاده کنید:

    شبی یک لیوان گلاب را با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته ۱۵ دقیقه ملایم بجوشانیدپس از ولرم شدن با کمی عسل میل کنید.

    **توجه:اگر شدت یبوست زیاد باشد میتوان از هر سه نسخه استفاده نمود. ضمنا طول درمان بسته به شدت یبوست از ۴۰ تا ۱۲۰ روز طول میکشد.

    **توجه:دمکرده گل سرخ(محمدی) روزی یک لیوان هم به عنوان یک داروی ملین میتوان استفاده کرد.

    خواص گلاب برای پوست

    این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود ، قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد . زمانی که پوست های حساس ملتهب می شوند ، ممکن است نتوانند هیچ ماده ی آرایشی بهداشتی را تحمل کنند ؛ در این موارد ، می توان از گلاب به عنوان تقویت کننده و پاک کننده (همراه با شیر) استفاده کرد . به گزارش آسان طب در موارد بسیار نادر ، ممکن است گلاب برای پوست های حساس ملتهب و جوش دار ، مناسب نباشد ؛ با این حال ، در این صورت می توانید پس از رفع جوش های پوست ، از گلاب استفاده کنید.

    این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی خود ، به کاهش قرمزی و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند

    این مایع خوشبو پوست را آبرسانی می کند و خشکی آن را کاهش می دهد ، اما برای رفع خشکی پوست ، بهتر است که از ترکیب آن با مواد دیگری استفاده کرد . ترکیب روغن زیتون و گلیسیرین با این مایع خوشبو ، یک درمان خانگی مؤثر برای خشکی پوست است . اگر پوستتان مستعد آکنه نیست ، از این درمان مؤثر استفاده کنید.

    این مایع خوشبو پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند و در نتیجه ، سرعت فرآیند پیری پوست را کاهش می دهد ؛ مجاورت پوست با پرتوهای فرابنفش ، آلاینده ها و محصولات پوستی سنگین باعث تولید اکسیدان های مخرب در سطح پوست و پیری آن می شود.

    این مایع خوشبو با جلوگیری از رشد باکتری ها ، جوش های پوستی را کاهش می دهد . اگر از آن به عنوان تقویت کننده استفاده شود ، چربی اضافی پوست را از بین می برد ، جوش ها را کاهش می دهد ، پوست را آبرسانی می کند و منافذ پوست را مسدود نمی کند.

    از گلاب به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست می توانید استفاده نمایید. به کمک یک پد پنبه ای تمیز و به آرامی با گلاب می توانید پوست خود را از آرایش پاک کنید. بهتر است با ماساژ این کار را انجام دهید. برای داشتن یک پاک کننده آرایش بهتر و مؤثرتر، ابتدا یک پد پنبه ای را با گلاب مرطوب کرده و سپس در کمی روغن نارگیل مایع قرار داده تا با هم مخلوط شوند. این یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و پاک کننده آرایش عالی محسوب می گردد.

     از آنجا که گلاب در اثر ماندگاری زیاد اثر خود را از دست می‌دهد نباید آن را بیش از یک سال نگه داشت. گلاب را باید در یخچال و ظروف شیشه‌ای رنگی نگهداری کنید و این را بدانید که اسانس گلاب نسبت به مواد تشکیل‌دهنده ظروف پلاستیکی واکنش نشان داده و کیفیت خود را از دست می‌دهد. لذا از نگهداری آن در این نوع ظروف اجتناب کنید.

    2ـ محیط و تمامی وسایلی که برای تولید گلاب به کار می‌روند باید استریل باشد. زیرا در غیر این صورت، قارچ و کپک می‌تواند در آن رشد کرده و به این ترتیب موجب کدورت گلاب و تجزیه مواد موثره آن شود که به این ترتیب نه‌تنها اثر درمانی نخواهد داشت، بلکه عوارض جانبی نیز دارد لذا ‌هنگام خرید گلاب به شفافیت آن توجه کنید و محصولی را که دارای تاریخ مصرف و کد بهداشتی است انتخاب نمایید.

    3ـ توجه داشته باشید با مصرف گلاب در بالای مایع آن هوا جمع خواهد شد که اکسیژن آن می‌تواند موجب اکسید شدن اسانس گلاب شود که با وجود آن‌که ضرری برای مصرف‌کننده ندارد، فایده‌ای هم نخواهد داشت.

    گلاب را می توان به صورت دمنوش مصرف نمود بدین صورت که یا گل سرخ خشک شده را به چای خود اضافه نمائید یا گل سرخ را به تنهایی با آب جوش دم نمائید و همینطور اضافه کردن گلاب به چای همگی دارای خواصی است که در ادامه شرح می دهیم :

    شما میتوانید چای گلاب را بعد از غذا میل نمائید تا به هضم آن کمک نماید و موجب لاغری می گردد.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    دمنوش گلاب برای بسیاری از از بیماری ها از جمله دیابت و بیماری های قلبی موثر می باشد.

    شما با نوشیدن چای گل سرخ پوست خود را شفاف و سلامت می گردانید.همچنین از شر جوش ها خلاص می گردید .می توانید صورت را با آن شستشو دهید.

    اگر از درد دوران قاعدگی نالان هستید چای گل سرخ دوره عادت ماهیانه شما را منظم نموده و درد ها را کاهش می دهد.

    مضرات گلاب چیست

    افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند، همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید می‌باشند بهتر است از گلاب استفاده نکنند. ( خواص گلاب )

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    در این بخش از زیبامون به تمام فواید و تاثیرات گلاب بر روی پوست و همچنین راه و روش‌های استفاده از گلاب برای افزایش سلامت و زیبایی پوست اشاره کردیم.

    گلاب با عطر بهشتی و فوق العاده‌ای که داره، نه تنها میتونه پوست بدن رو خوشبو کنه بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در حفظ سلامت و زیبایی پوست داره. اگرچه این روزها استفاده از گلاب به یکی از پایه‌های ثابت در روتین مراقبت از پوست بسیاری از خانمها تبدیل شده اما جالبه بدونید که استفاده از گلاب به زمان کلئوپاترا (Cleopatra)، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین پادشاهان زن در یونان باستان و دنیا، برمیگرده و او  از این مایع خوشبو، در رژیم مراقبت از پوست خود استفاده می‌کرد.

    گلاب، فواید بی شماری برای پوست داره؛ اما با این حال ممکنه در برخی از افراد باعث ایجاد واکنش‌های نامطلوبی در پوست بشه و این افراد اینطور اظهار کنند که استفاده از گلاب باعث تیره شدن رنگ پوست و یا ایجاد حساسیت پوستی در اونها میشه.

    ما در این مقاله از زیبامون دات کام در مورد همه چیزهایی که باید در رابطه با گلاب، تاثیر و و فوایدی که برای پوست داره، روش استفاده از گلاب برای پوست و همچنین مضرات گلاب بدونید، اطلاعات کافی و مفیدی رو در اختیارتون قرار دادیم تا بتونید با خیال راحت گلاب رو به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید و از تاثیرات و فوایدی که برای زیبایی و سلامت پوست داره، بهره مند بشید. 

     

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    گلاب (Rosewater)، آب معطری هست که از تقطیر گلبرگ‌های گل محمدی یا گل رز به وجود میاد. این مایع خوشبو مدت‌هاست که جایگاه خودش رو به خاطر مزایایی که برای پوست داره در رویتن مراقبت از پوست پیدا کرده و همچنین به عنوان طعم دهنده در شیرینی و دسر و خوشبو کننده بدن در تولید عطر و ادکلن هم مورد استفاده قرار میگیره.

    کاربرد و منشا گلاب، به قرون وسطی برمیگیرده و مردم خاورمیانه به ویژه ایران، در تولید گلاب پیشرو بوده و علاوه بر اینکه از گلاب به خاطر مزایای سلامتی و زیبایی استفاده می‌کردند، از مزایای دارویی و درمانی گلاب هم بهره مند میشدند و میشه گلاب جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی ایران داشته و دارد.

    روغن گل سرخ، یکی از گران قیمت‌ترین روغنهای موجود در بازار هست که از تقطیر گلاب به وجود میاد و کاربرد زیادی در تولید عطر و ادکلن داره. علاوه بر این، گلبرگهای خشک شده گل رز و گل محمدی هم یکی دیگه از فرآورده‌هایی هستند که معمولا کاربرد خوراکی داره و برای مدیریت مسائل مربوط به گوارش بسیار موثر و مفید هست.

     

     

    حتما بخوانید: روش درست کردن گلاب در خانه

     

     

    گلاب خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده‌ای داره و وقتی بر روی پوست مورد استفاده قرار میگیره میتونه از پوست در برابر آسیب رادیگال‌های آزاد مراقبت کنه.

     

    گلاب و روغن گلاب، بر روی مویرگهای خونی نزدیک به سطح پوست اثر قابض داره و استفاده از گلاب بر روی پوست، میتونه به کاهش قرمزی پوست که ناشی از بزرگ شدن مویرگ‌ها هست، کمک کنه. اما قبل از استفاده باید مطمئن بشید که از یک گلاب خالص و باکیفیت استفاده می‌کنید تا از این خاصیت گلاب بهره‌مند بشید.

     

    عصاره گل رز یا گلاب میتونه تاثیر خیلی خوبی در کاهش تورم و التهاب پوست داشته باشه. این اثر ضد التهابی موجود در گلاب به خاطر خاصیت انتی اکسیدانی و ویتامین c موجود در آن هست.

     

     

    اسانس گل رز یا گلاب، اثر ضد میکروبی نیز دارد. مطالعات مختلف در این زمینه ثابت کرده است گلاب تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن میکروبی که عامل ایجاد کننده جوش و آکنه بر روی پوست صورت هست، داره و میتونه در سلامت پوست فوق العاده موثر و مفید باشه.

     

    پوست ما دارای PH بین 4.1 تا 5.8 هست. PH گلاب معمولا بین 4.4 تا 5.4 بوده و مطالعات مختلف ثابت کرده که اگر یک محصول مراقبت از پوست دارای PH بین 4.0 تا 5.0 باشه، میتونه در حفظ تعادل PH طبیعی پوست موثر باشه.

    علاوه بر این فواید، گلاب دارای خاصیت تسکین دهنده و شاداب کننده برای پوست هست و روند پیری پوست رو به تاخیر میندازه. به همین دلیل هست که توصیه میشه از گلاب به عنوان تونر استفاده کنید و از فوایدی که برای کاهش پف کردگی چشم، درمان آفتاب سوختگی پوست و مرطوب کنندگی پوست داره، بهره مند بشید.

    جالبه بدونید که اگر از گلاب خالص و طبیعی استفاده کنید، نباید نگرانی در رابطه با تیره شدن رنگ پوست بعد از استفاده از گلاب داشته باشید. زیرا تمام خواص و فواید گلاب خالص که تا اینجا به ان اشاره شد، همگی باعث بهبود سلامت پوست شده و در روشن شدن رنگ پوست نیز موثر خواهند بود.

     

    به طور سنتی، از روغن گل سرخ برای ترمیم زخم استفاده می‌کردند زیرا این روغن دارای خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی هست. از انجاییکه گلاب نیز حاوی مقداری روغن گل سرخ هست، میتونه دارای تمام این خواص باشه و به بهبود و ترمیم زخم روی پوست کمک میکنه. 

     

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    حتما بخوانید: بهبود گرمازدگی با هندوانه و گلاب

     

    به طور کلی، هیچ عارضه جانبی جدی از گلاب برای پوست وجود نداره. اما با این حال، گلاب حاوی مقادیری روغن گل سرخ هست که ممکنه در برخی از افراد ایجاد آلرژی و حساسیت کنه. به همین دلیل هست که توصیه میشه قبل از استفاده از گلاب بر روی پوست، حتما تست حساسیت انجام بدید تا از حساسیت‌زا بودن یا نبودن گلاب بر روی پوستتون مطمئن بشید.

    اگرچه گلاب برای پوست فواید و تاثیرات خیلی خوبی داره اما ممکنه برای برخی از افراد، با عوارض جانبی و مضراتی همراه باشه که در ادامه به برخی از مضرات گلاب برای پوست صورت اشاره کردیم:

     

    تمام این موارد نشانه‌های واکنش آلرژیک به گلاب هستند که در صورت مشاهده باید استفاده از گلاب رو متوقف کنید و در صورت لزوم، به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

     

     

    حتما بخوانید: ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت [درمان لاغری صورت با روشهای خانگی]

  • طرز تهیه خورش قیمه بادمجان عالی
  •  

    اگر به گلاب حساسیت ندارید، میتونید از چندین روش از این مایع خوشبو استفاده کنید و از مزایا و خواصی که برای پوست داره بهره مند بشید. چند تا از کاربردهای گلاب برای پوست رو در ادامه توضیح دادیم:

     

    چند رشته زعفران رو در مقداری گلاب خیس کنید و مخلوط رو در یک بطری یا ظرف شیشه‌ای درب دار بریزید. یک پد پنبه‌ای رو در این مخلوط خیس کرده و بر روی پوست تمیز بمالید. اجازه بدید گلاب روی پوست خشک بشه. اینکار تاثیر خیلی خوبی در روشن و شفاف شدن رنگ پوست داره.

    اگر پوست خشک دارید، میتونید 5 میلی لیتر گلیسیرین رو با 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید و اگر پوست ترکیبی و مختلط دارید بهتره 5 میلی لیتر گلیسیرین و سرکه سیب رو به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید و اگر پوستتون چرب هست ترکیبی از 5 میلی لیتر سرکه سیب و 30 میلی لیتر گلاب درست کنید و به عنون تونر پوست مورد استفاده قرار بدید.

     

     

    10 تا 15 برگ ریحان رو خرد کنید و 200 میلی لیتر گلاب به آن اضافه کرده و درون یک بطری اسپری دار بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار بدید. بعد از گذشت چند ساعت، از این ترکیب بر روی پوست تحریک شده و آفتاب سوخته اسپری کنید.

    مخلوط آب ریحان و گل رز، دارای خاصیت خنک کننده هست و همچنین حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی نیز بوده و برای آرامش پوست، تسکین پوست آفتاب سوخته و بهبود لکه‌های قرمز و خارش دار پوست بسیار موثر خواهند بود.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

     

     

    یک چغندر رو به قطعات کوچک خرد کنید و به مدت 8 تا 10 دقیقه درون فر قرار بدید تا آب چغندر کشیده بشه و بعد چغندر رو کاملا پودر کنید. یک قاشق چای خوری گلاب رو به پودر چغندر اضافه کنید تا حالت خمیری و نرم پیدا کنه. این خمیر رو بر روی پوست لب بمالید و اجازه بدید تا 15 دقیقه روی لب بمونه

    این ترکیب، نه تنها رنگ صورتی و زیبایی رو برای پوست لب ایجاد میکنه، بلکه نرمی و لطافت خیلی خوبی رو هم برای پوست لب به وجود میاره. اگر استفاده از مواد آرایشی  رو دوست ندارید، این روش درمانی و خانگی میتونه یک روش شگفت انگیز و عالی برای اضافه کردن رنگ به لبها باشه.

     

     

    یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اصل و باکیفیت رو با 3 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و بر روی پوست بمالید. این مخلوط یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی برای پوست هست که باعث آبرسانی به پوست شده و به محافظت از لایه سطحی و محافظ پوست هم کمک میکنه.

    گلاب باعث شادابی پوست میشه و اگر پوست خشکی دارید، با این روش کاملا آبرسانی خواهد شد. اما اگر پوست چرب دارید، بهتره این روش رو امتحان نکنید و از استفاده روغن نارگیل خودداری کنید.

     

     

    اگر ترجیح میدید که از یک پاک کننده خانگی و طبیعی استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم این ترکیب رو امتحان کنید. یک فنجان گلاب رو با دو قاشق غذاخوری صابون کاستیل (Castile soap) – صابونی بر پایه روغنهای گیاهی – مخلوط کنید. میتونید محتویات درون یک کپسول ویتامین E رو هم به این ترکیب اضافه کنید تا یک شوینده و کلینزر خانگی و عالی داشته باشید.

     

     

    یک قاشق چای خوری آبلیمو رقیق شده و یک قاشق چای خوری گلاب رو مخلوط کنید. این مخلوط رو بر روی قسمتهایی از پوست که دچار جوش و آکنه هست قرار بدید و اجازه بدید به مدت 15 دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوستتون رو شست و شو بدید.

    لیمو حاوی ویتامین C هست و اثر لایه برداری ملایم بر روی پوست داره و زمانی که با گلاب مخلوط میشه به کنترل و تسکین جوش و آکنه کمک میکنه. خواص ضد میکروبی موجود در گلاب هم به کاهش التهاب پوست ناشی از جوش و آکنه کمک خواهد کرد.

     

     

    حتما بخوانید: پیشگیری و درمان جوش صورت با گلاب، از بین بردن جای جوش و آکنه

     

    3 قاشق غذاخوری گلاب رو با 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و این ترکیب رو مثل ماسک بر روی پوست صورت بمالید. اجازه بدید این ماسک هیدارته کننده 15 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب سرد صورتتون رو بشویید.

    عسل خاصیت آبرسانی به پوست رو داره و کمک میکنه تا رطوبت در پوست محفوظ بمونه و وقتی با گلاب ترکیب میشه، یک محلول آبرسان عالی برای پوست خشک به وجود میاره.

     

     

    اگر پوست حساس دارید، پیشنهاد میکنیم از این ماسک صورت استفاده کنید. خیار دارای اثر خنک کننده بر روی پوست هست و شادابی فوق العاده‌ای رو هم برای پوست به وجود میاره. نصف خیار رو رنده کنید، آب خیار رو جدا کرده و با 2 قاشق عسل و یک قاشق گلاب مخلوط کنید. این ماسک رو به طور یکنواخت روی پوست صورت بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه بشویید و از تاثیر فوق العاده‌ای که در تازه و شاداب کردن پوست داره، لذت ببرید.

     

     

    این ماسک صورت تاثیر خوبی در تسکین پوست و کاهش التهاب پوستی داره. یک قاشق ژل آلوئه ورا رو با یک قاشق گلاب مخلوط کنید و روی صورت بمالیدو اجازه بدید این ماسک حدود 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد بشویید. ژل آلوئه ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای مراقبت از پوست هست که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری داره و برای کاهش التهاب پوست بسیار مفید هست.

     

     

    سخن آخر

    گلاب یکی از فرآورده‌های طبیعی از گلبرگهای گل رز یا گل محمدی هست که به وفور در ایران تولید میشه و در دسترس هست و خواص خیلی زیادی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست داره. گلاب خالص و با کیفیت، به هیچ عنوان باعث تیره شدن پوست نمیشه و اگر به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیره، تاثیر خیلی خوبی در روشن، شفاف و شاداب شدن پوست داره و میتونید از تمام خواص و فوایدی که داره از این طریق بهره‌مند بشید.

     

    مطالب مرتبط و پیشنهادی:

    2 روش عالی گلاب درمانی برای پوست خشک

    تاثیر گلاب بر پوست صورت

    خواص گلاب برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

    گلاب، مایعی معطر و خوشبو است که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می آید. به دلیل پی بردن خواص گلاب برای پوست از آن جهت تهیۀ محصولات مراقبت پوستی و عطرها و طعم دار کردن غذا استفاده می شود. تولید و استفاده از گلاب به قرون وسطی باز می گردد.

    به جز استفاده از گلاب در مصارف آشپزی و محصولات زیبایی، مردم خاورمیانه (به ویژه ایرانی ها) از آن به جهت مقاصد دارویی نیز استفاده می‌کنند. چندین فرآوردۀ جانبی از گلاب به دست می آید. این ماده حاوی ۱۰ تا ۵۰ درصد روغن گل سرخ است که یکی از مهمترین فراورده های جانبی گل محمدی بوده و از تقطیر گلبرگ های آن بدست می آید. از آنجائی که گل محمدی حاوی مقدار بسیار کمی روغن است، روغن گل سرخ به دست آمده از آن، یکی از گران ترین روغن های گیاهی در جهان است.

    گل و گلبرگ های خشک شده نیز از سایر محصولات جانبی این ماده است و اغلب از آنها برای مصارف خوراکی و بهبود مشکلات گوارشی استفاده می شود. سایر فرآورده های گل محمدی عبارتند از میوه گل سرخ، عصاره هیدروسول، عصاره تام، عصاره اتانولی، عصاره آبی و عصاره کلروفرمی.

    یکی از مهم ترین خاصیت گلاب، خاصیت ضد التهابی بسیار قوی آن است. این خاصیت می تواند به درمان بیماری‌های متعدد داخلی و خارجی بدن کمک کند. گلاب حتی ممکن است تحریک پوست ناشی از اگزما ( Eczema ) یا بیماری رزاسه (Rosacea) را نیز تسکین دهد.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    گلاب به عنوان یک محصول زیبایی طی هزاران سال استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث زیبا شدن چهرۀ شما و کاهش قرمزی پوست می شود. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث کاهش آکنه ( Acne ) و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش قرمزی پوست و پُف صورت شود.

    گلبرگ ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که به محافظت از سلول ها در مقابل آسیب کمک می کنند. مطالعات نشان می دهند، این آنتی اکسیدان ها پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها (که باعث ایجاد محافظت سلولی می شوند) را دارند.

    یکی از خواص گلاب برای پوست ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است. این خاصیت گلاب می تواند علاوه بر بهبود سریع تر زخم ها، به تمیز نگه داشتن و مقابله با عفونت های ناشی از بریدگی و سوختگی کمک کرده و همچنین روند بهبود بریدگی، سوختگی و حتی جای زخم را تسریع کند.

    گلاب اغلب در محصولات آرایشی به منظور کاهش چین و چروک پوست صورت استفاده می شود؛ چرا که این ماده دارای اثرات ضد پیری است. استفاده از گلاب به صورت موضعی علاوه بر تسکین پوست تحریک شده؛ ممکن است بروز چین و چروک را نیز کاهش دهد.

    اسانس روغنی گل سرخ دارای خاصیت ضد میکروبی است. تحقیقات نشان می دهند که اسانس روغنی و عصارۀ تام گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی در مقابل سویه های استافیلوکوک اورئوس (عامل ایجاد آکنه)، باکتری اشرشیا کلای، کروموباکتریوم ویولاسوم و چندین نوع باکتری دیگر است. از آنجایی که گلاب حاوی روغن گل سرخ است، به سالم ماندن پوست شما نیز کمک می کند.

    همچنین این ماده علاوه بر این ها باعث طراوت و نرمی پوست می شود. افراد اغلب از خواص گلاب برای پوست  به عنوان تونر و برای کاهش سیاهی دور چشم ، تسکین آفتاب سوختگی و آبرسانی پوست استفاده می کنند.

    اگر ترجیح می دهید در منزل یک پاک کننده طبیعی صورت تهیه کنید، از دستورالعملی که در ادامه آن را بررسی می کنیم، استفاده کنید.
    یک فنجان گلاب را با ۲ قاشق غذاخوری صابون کاستیل مخلوط کنید. در صورت تمایل یک عدد کپسول Vitamin e  را باز کرده و به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را می توانید به عنوان پاک کننده صورت استفاده کنید.

    فرقی نمی‌کند پوستی معمولی، حساس، چرب، مختلط و یا خشک داشته باشید. در هر صورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب همواره به یک کرم مرطوب کننده با کیفیت نیاز دارید

    یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) یا تولید شده به روش پرس سرد را با ۳ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید.

    این مخلوط یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است. روغن نارگیل به هیدراته کردن پوست و حفاظت از سد دفاعی آن کمک می کند. گلاب نیز به پوست شما شادابی می بخشد. اگر پوست تان خیلی خشک است استفاده از این مخلوط، پوست را به سرعت هیدراته می کند. اما اگر پوست چربی دارید از مصرف روغن نارگیل خودداری کنید.

    چند رشته زعفران را در نصف فنجان گلاب خیس کرده و مخلوط را در یک بطری نگهداری کنید. صورت خود را با پاک کننده شسته و سپس پد پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید. در ادامه آن را روی پوست تان بمالید و صبر کنید محلول کاملاً خشک شود. این ترکیب باعث روشن شدن پوست تان نیز می شود.

    اگر پوست تان خشک است ۵ میلی لیتر گلیسرین را به ۳۰ میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست های مختلط ۵ میلی لیتر گلیسرین و سرکه سیب را به ۳۰ میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست چرب، ۵ میلی لیتر سرکه سیب را با ۵۰ میلی لیتر گلاب ترکیب کنید.

    ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان مقدس کوبیده و له شده را به ۲۰۰ میلی لیتر گلاب اضافه کنید. مخلوط را داخل یک بطری بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید؛ سپس آن را روی محل آسیب دیده اسپری کنید.

    مخلوط گلاب با ریحان مقدس دارای خواص خنک کنندگی فوق العاده ای است. ریحان مقدس خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد. این محلول به آرام کردن پوست، درمان آفتاب سوختگی و بهبود لکه های قرمز آن کمک زیادی می کند.

    برای جلوگیری از پیری پوست یک قاشق چای خوری آب لیموی رقیق شده و یک قاشق چای خوری گلاب را با هم مخلوط کنید و روی پوست تان بمالید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.

    سرم Vitamin c یکی از بهترین ترکیبات ضد پیری است که در بازار مشتری زیادی دارد. همچنین، محصولی کلیدی برای داشتن پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان است.

    لیمو حاوی ویتامین C بوده و به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست عمل می کند. ترکیب لیمو و گلاب جهت بهبود و کنترل آکنه و جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید است. روغن گل سرخ موجود در گلاب تأثیر ضد میکروبی داشته و به کاهش التهابات ناشی از آکنه کمک می کند.

    ۳ قاشق غذاخوری گلاب و ۲ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. سپس آن راهمانند ماسک روی صورت تان قرار دهید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

    عسل خاصیت آبرسان دارد و به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند. ترکیب عسل و گلاب یک محلول آبرسان قوی برای پوست های خشک محسوب می شود.

    اگر پوست حساسی دارید استفاده از این ماسک به عنوان یک تسکین دهنده موثر برای پوست به شما کمک زیادی می کند. خیار خاصیت خنک کنندگی قوی یی دارد و طراوت و شادابی را به پوست شما برمی‌گرداند. آب نیمی از یک خیار را بگیرید و آن را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت تان بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

    این ماسک دارای خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی است. یک قاشق غذاخوری گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی صورت تان بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را بشویید. ژل آلوئه ورا ماده ای بسیار عالی جهت مراقبت از پوست است، این ژل دارای خواص ضد باکتریایی بوده و به کاهش التهاب کمک زیادی می کند.

    اگر نگران هستید که بدن تان به گلاب و یا دیگر فراورده های گل محمدی حساسیت داشته باشد، بهتر است برای بهره بردن از خواص گلاب برای پوست قبل از مصرف مقداری کمی از آن را روی پوست بازوی تان تست کنید. در صورت عدم وجود عارضه جانبی و یا حساسیت، ظرف مدت ۲۴ ساعت می توانید آن را با خیال راحت در هر جای دیگری از بدن تان استفاده کنید.

    در بعضی موارد، بدن فرد بدون هیچ دلیل شناخته شده ای نسبت به گلاب حساسیت نشان می دهد، علائم این نوع حساسیت عبارتند از:

    اگر بعد از مصرف گلاب دچار هر یک از موارد بالا شدید فوراً به پزشک مراجعه کنید. این علائم می توانند نشانه عفونت یا واکنش آلرژیک باشند.
    گلاب یک مادۀ بسیار پرطرفدار است و به عنوان راه حلی مناسب برای پوست های آسیب دیده در میان زنان (در سنین مختلف) به شمار می آید.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    در صورت استفاده از ماسک های تهیه شده با گلاب نتیجۀ آن را روی پوست خود خواهید دید اما فراموش نکنید قبل از مصرف، مقداری از آن را روی پوست تان تست کنید.

    شما در چه مواردی از خواص گلاب برای پوست استفاده کردید؟ از نتایج آن بر روی پوستتان بگویید.

    منبع:

    گلاب،به دلیل خواص ضد التهابی و غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، همه کاره است. کمک می کند تا پوست شما را تسکین دهد و مرطوب نگه دارد. همه کاره بودن آن، اجازه می دهد تا آن را با توجه به نیازهای پوست ،با مواد تشکیل دهنده مختلف مخلوط کنیم.

    در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک لیستی از 9تا از فواید و مزایای پوستی گلاب را جمع آوری کرده ایم :

    1. حفظ تعادل ph پوست .

    2. کم شدن آکنه .

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    3.رنگ پوست شما را بهبود می بخشد.

    4.پف صورت را کاهش می دهد.

    5.برای پوست های حساس مناسب است.

    6. روند پیری را آهسته تر می کند.

    7.شرایط پوست را آرام میکند.

    8.پوست را تازه نگه میدارد.

    9.آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.

    مواد لازم:

    طریقه استفاده :

    پنبه را درون گلاب خیس کنید و سپس روی صورت پاک شده، بمالید و اجازه دهید تا گلاب خشک شود. این کار را یک یا دوبار در طول روز، تکرار کنید.

    مواد لازم:

    روش استفاده :

    مواد مورد نیاز:

    روش استفاده:

    چغندر را به قطعات کوچک تقسیم کنید و سپس آنها را به مدت 8 تا 10 ساعت ،در دمای 60 درجه قرار دهید، تا زمانی هیچ رطوبتی وجود نداشته باشد.سپس آنها را پودر کنید و بعد مقداری گلاب را به آن اضافه کنید و این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید، تا زمانی که یک خمیر به دست آید. سپس این خمیر یا ماسک را روی لب هایتان به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد بشویید.

    مواد مورد نیاز:

    روش:

    مواد مورد نیاز:

    گلاب خالص را درون بطری اسپری بریزید و سپس روی پوست خود اسپری کنید تا زمانی که پوستتان تر شود. و اجازه دهید تا به مدت 20 ثانیه بر روی پوست بماند و بعد با دستمال کاغذی پاک کنید. این کار را می توانید بارها در طول روز تکرار کنید.

    مواد مورد نیاز:

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    روش:

    تمام مواد را تا زمانی که خوب ترکیب شوند، با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب را روی قسمت های آکنه دار، روی پوست بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید. این کار را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

    مواد لازم :

    روش :

    تمام مواد را تا زمانی که کاملا با هم ترکیب شوند، مخلوط کنید و هم بزنید. صورت خود را پاک کنید و این مخلوط را بر روی آن بگذارید. به آرامی ماساژ دهید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید . این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

    مواد مورد نیاز :

    روش استفاده :

    تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و شب این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید و تا صبح نگهدارید. مخلوط باقی مانده را می توانید در یخچال قرار دهید. این کار را هر شب تکرار کنید.

  • مدل کت و دامن شیک و جدید زنانه
  • مواد مورد نیاز:

    روش:

    ابتدا زعفران را در گلاب خیس کنید ،تا زمانی که گلاب رنگ زعفران را به خود بگیرد. سپس مخلوط را درون بطری بریزید و هر روز صبح بر با استفاده از پنبه روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

    مواد مورد نیاز:

    روش:

    تمام مواد تشکیل دهنده را تا زمانی که یک مخلوط صاف به دست آورید، با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب را به عنوان ماسک بر روی صورت خود بگذارید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

    مواد مورد نیاز:

    خیار را پوست بکنید و سپس با عسل ترکیب کنید، تا زمانی که یک مخلوط صاف و یکنواخت به دست بیاورید و بعد مقداری گلاب به آن بیفزاید .به خوبیترکیب کنید . این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید . این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    مواد مورد نیاز :

    روش :

    مواد مورد نیاز:

    روش :

    پودر زاج را با گلاب مخلوط کنید، تا زمانی که کاملا حل شود و سپس با استفاده از یک پنبه بر روی پوست و موها بمالید و پس از خشک شدن می توانید دوباره این کار را تکرار کنید. (اگر پوست حساسی داشته باشید ،بعد از 15 الی 20 دقیقه خودش را نشان می دهد )و بعد از یک ساعت با آب سرد بشویید و با استفاده از روغن زیتون یا کنجد پوست را مرطوب کنید. این کار را 3 الی 4 بار در هفته انجام دهید.

    مواد مورد نیاز:

    روش :

    سرکه سیب را با گلاب مخلوط کنید و مخلوط را در یک بطری بریزید و تکان دهید و با استفاده از یک پنبه روی صورت خود بمالید . اجازه دهید تا خشک شود و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را یک یا دو بار در طول روز انجام دهید.

    مواد مورد نیاز:

    روش :

    مواد مورد نیاز:

    روش :

     

    مضرات گلاب در بارداری,مضرات گلاب برای مردان,مضرات گلاب برای چشم,مضرات گلاب روی پوست,عوارض عرق گلاب ,موارد منع مصرف گلاب ,ضرر دمنوش چای بخور شربت روغن گلاب,مضرات منع مصرف گلاب عرق ,مضرات و منع مصرف گلاب و عرق آن چیست؟

    گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم ترین آن آرام بخش بودن آن است. شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می شود.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    * گلاب علاوه بر خاصیت آرام بخشی ضد استرس هم هست. همچنین به دلیل تقویت سیستم عصبی، مصرف آن یا بوئیدن آن در درمان بسیاری از سردردها هم کاربرد دارد.

    *  به هنگام شب برای رفع بی خوابی موثر است. از طرفی برای کاهش خستگی می توان آن را مصرف کرد.

    *  برای تقویت لثه توصیه می شود. حتی برای بهبود آفت های دهان کاربرد دارد.

    * گلاب به عنوان یک پاک کننده مناسب برای پوست قابل استفاده است و به شادابی پوست کمک می کند.

    * گلاب برای معده و مخصوصاً دهانه معده مفید است، بنابراین می تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس موثر باشد.

    * گلاب برای مجاری هوایی و ریه ها نیز مفید است. نرم کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است. بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می کنند نظیر مداحان و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

    * گلاب در طب سنتی ایرانی دارای خواص فراوانی است که مهم ترین آن آرام بخش بودن آن است. شاید به همین دلیل است که در مراسم عزاداری از آن استفاده می شود

    * یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری اموات از گلاب استفاده می کنند این است که مزاج افراد مصیبت دیده که معمولاً دچار استرس، بی خوابی و پرفعالیتی و لذا حرارت بالا شده اند را رو به خنکی و تعدیل برده؛ بوی آن برای قلب و مغز مفید، آرام بخش و تسکین دهنده است؛ طعم آن مورد پسند ذائقه و گوارا بوده، اشتها را که معمولاً در هنگام بروز استرس و غم مختل می شود تحریک نموده؛ باعث تسکین حلق و حنجره و صدا نیز می شود.

    * از آنجایی که طبع گلاب رو به خنکی است برای سوزش مجاری ادراری هم مفید است. در خیلی از موارد، سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار می باشد که گلاب در این موارد کمک کننده خوبی است.

    * کسانی که در معرض حرارت بالای مزاج می باشند (استرس، عصبانیت زیاد، بی خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی جات، فصول یا مناطق گرمسیر)، از مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب نفع زیادتری می برند.

    * برای شخص تب دار توصیه می شود گلاب خنک (یخچالی یا با یخ) بنوشند و یا اینکه در ظرفی به همراه آب ریخته، پارچه ای را با آن آغشته کنند و دست و پاها و صورت را با آن شستشو دهند (پاشویه، بدن شویه)؛ مخصوصاً توصیه می شود ناحیه کبد (بالا و راست شکم) که نیاز بیشتری به خنک شدن دارد (چون کبد عضو گرمی است) را با پارچه آغشته به گلاب خنک نمایند.

    * گلاب برای تقویت قوای عمومی بدن موثر است و باعث تجدید انرژی در بدن می شود. بوییدن و خوردن آن برای افرادی که در ایام امتحانات هستند، توصیه می شود.

    * گلاب همچنین برای کسانی که سردرد ناشی از گرمی و چشم درد و سرخی چشم دارند موثر است. در این گونه موارد بوییدن، شستشو و اسپری کردن به ناحیه سر نیز بسیار موثر واقع می شود.

    * غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه ها و حنجره موثر است. در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان شویه با گلاب بسیار توصیه می شود.

    توجه داشته باشید که این عوارض ذکر شده می تواند شامل : روغن گلاب ، دمنوش ، اسانس ، عرق گلاب ، بخور و تمام محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی گلاب باشد .

    گلاب معمولا عارضه خاصی ندارد اما در برخی موارد ممکن است باعث بروز حساسیت های پوستی شود، به همین دلیل لازم است قبل از استفاده، مقدار کمی از آن (به اندازه یک سکه) را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و بعد از 24 ساعت اگر علائم حساسیت ظاهر نشد سپس روی نواحی دیگر پوست استفاده کنید.

    از جمله علائم حساسیت نسبت به گلاب می توان به سوزش، قرمزی و تحریک شدن پوست اشاره کرد.

    افرادی که دچار اسهال شدید هستند یا زخم گوارشی و نفخ شدید دارند، همچنین کسانی که دچار بواسیر یا هموروئید می‌باشند بهتر است از گلاب استفاده نکنند.

    همچنین روغن گل سرخ نباید در دوران بارداری استفاده شود. با این حال ، گلابی که به صورت موضعی روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد ، بی خطر است.

    عوارض گلاب بر پوست صورت

  • عکس نوشته لَیانا
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

    تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

    خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است. قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در تمام دنیا هم خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای انواع پوست مناسب است که شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد. در این مقاله چند راه برای استفاده از گلاب برای داشتن پوست درخشان، به شما معرفی می‌کنیم.

    همیشه به ما گفته می‌شود که از پاک کننده پوست صورت، نرم کننده و آب‌رسان برای داشتن پوستی سالم و درخشان استفاده کنید. استفاده از تونر معمولا در بین افراد نادیده گرفته می‌شود. درحالی که استفاده از تونر صورت قدم بسیار مهمی است چراکه تونر، چربی، آلودگی و باقی‌مانده مواد آرایشی که پاک کننده آرایش پاک نکرده را از پوست تمیز می‌کند. از این رو تونر صورت در کنار پاک‌کنندگی، PH پوست را هم تنظیم می‌کند.

    گلاب خالص یک ماده طبیعی است که PH پوست را متعادل می‌کند و به اصطلاح «قابض» است و بعد از تمیز کردن باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. استفاده منظم از گلاب پوست را از چربی اضافه تولید شده پاک می‌کند و به جلوگیری از جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیرپوستی کمک می‌کند. استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت بهتر از استفاده از تونرهایی با پایه مواد شیمیایی است که ممکن است پوست را به مرور خشک کنند. از دیگر خواص گلاب می‌‌توان به خاصیت تسکین دهندگی و آرام‌بخشی آن اشاره کرد که آن را تبدیل به یک تونر کامل برای انواع پوست می‌کند. گلاب را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که جذب منافذ پوست‌تان شود. با این کار در لحظه احساس شادابی بیشتری در پوست می‌کنید و عطر رز باعث بهتر شدن روحیه و حال و هوای شما می‌شود.

    بیشتر بخوانید: تونر پوست چیست و چرا برای مراقبت از پوست توصیه می‌شود؟

    عوارض گلاب بر پوست صورت

    علت پف چشم ممکن عوامل زیادی مثل آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب باشد. پف و ورم دور چشم درواقع به معنی تجمع مایعات در نواحی اطراف چشم است. از آن‌جایی که پوست دور چشم بسیار نازک است، پف یا تیرگی دور چشم می‌تواند بسیار مشهود باشد. ساده‌ترین راه برای کاهش تیرگی و پف چشم استفاده از کمپرس سرد و اسپری است. گلاب می‌تواند به آب‌رسانی، احیا و نرم کردن پوست دور چشم کمک کند و به پوست ظاهری سرحال بدهد. از دیگر خواص گلاب ضدالتهاب بودن آن است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. بدون هیچ نگرانی می‌توان از گلاب به صورت مستقیم روی پوست حساس دور چشم استفاده کرد. با این کار پف چشم به سرعت کاهش پیدا می‌کند. با اسپری تونر گلاب علائم پیری دور چشم کم شده و پوست جوان می‌شود.

    اگر شما هم به علت خستگی و کم‌خوابی، چشمان خسته و پف کرده دارید، گلاب می‌تواند یک راه حل ساده برای شما باشد. یک شیشه گلاب خنک که از چند ساعت قبل در یخچال قرار داده‌اید را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود قرار دهید. تا هر زمانی که از حس خنک و مطبوع گلاب لذت می‌برید، پنبه را به آرامی روی پلک خود نگه دارید. این کار به کاهش پف چشم کمک می‌کند و خستگی چشم‌ها را به سرعت از بین می‌برد.

    پاک‌کننده آرایش جایگاه‌ ویژه و مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند. همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. یک گزینه دیگر به عنوان پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم باشد انتخاب بسیار خوبی است. تسکین دهندگی به عنوان یکی از خواص گلاب، آن را به یک پاک‌کننده آرایش ملایم مناسب برای انواع پوست تبدیل کرده‌ است. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید، می‌تواند بیشتر مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک کند. با استفاده از گلاب پوست شاداب و مرطوب می‌شود و رایحه شیرین آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.

    گلاب می‌تواند به شما کمک می‌کند که مواد آرایشی را به صورت ملایم از پوست خود پاک کنید. ۲ قاشق گلاب را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید تا یک آرایش پاک‌کن موثر و طبیعی بسازید که بیشتر مواد آرایشی قوی را ضمن مراقبت زیاد، از روی پوست پاک می‌کند. پنبه تمیز را داخل این محلول فرو ببرید و تمام صورت خود را با آن پاک کنید. خواص گلاب و روغن نارگیل هر دو برای پوست زیاد است و حتی می‌توانید با خیال راحت به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم هم از این ترکیب استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد پاک‌کننده صورت بدانید

    فیس میست (Face Mist) یا اسپری مرطوب کننده صورت، نسل جدید تونر صورت است که با اسپری کردن آن روی صورت، پوست صورت را نرم و شاداب خواهید کرد. این اسپری‌ها چندکاره‌اند و به تمیز کردن، آب‌رسانی پوست و فیکس کردن آرایش کمک می‌کنند و باعث تنظیم PH پوست نیز می‌شوند. جدا از همه این‌ها، یک اسپری صورت و گردن برای زمانی که احتیاج به یک وسیله برای سرحال شدن داریم، بسیار کارآمد و دم دست است. فیس میست معمولا ترکیبات طبیعی دارد که برای پوست مفید است. اما اگر اسپری صورت شما تمام شد یا تصمیم گرفتید که از اسپری صورت و گردن ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید، گلاب می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک اسپری صورت حرفه‌ای باشد که هزینه کمتری هم برای شما دارد.

    همراه داشتن یک اسپری صورت گلاب کمک می‌کند عرق و ذرات آلودگی را هر موقع و در هر شرایطی از پوست خود پاک کنید؛ چه در ماشین یا در حال حرکت هستید، چه بعد از ورزش یا وسط یک روز شلوغ کاری. بهترین بخش ماجرا اینجاست که در هر فصلی می‌توان از اسپری صورت گلاب استفاده کرد و فقط مخصوص یک فصل یا آب و هوای خاص نیست؛ پوست ما همیشه به آب‌رسانی احتیاج دارد. چند پاف از اسپری صورت با ترکیب گلاب روی پوست خسته و تعریق کرده می‌تواند به سرعت باعث سرحال، تازه و تمیز شدن پوست از ذرات آلودگی سطحی شود.

    در زندگی پرمشغله و پرکار این روزها، برخی اوقات زمانی برای آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست‌مان پیدا نمی‌کنیم. کمبود آب و خشکی پوست صورت می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مثل پیری زودرس پوست، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست شود. پس بهتر است که رطوبت پوست را هم از از داخل و هم از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می‌شود، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب‌رسان برای پوست، می‌تواند ناجی پوست باشد؛ خصوصا در هوای گرم و خشک.

    یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تامین می‌کند. گلاب همچنین پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری صورت، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

    گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره‌مند شوید. خیلی ساده چند قطره گلاب را به کرم مرطوب کننده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان کنندگی آن‌ها چند برابر شود. همچنین می‌توانید گلاب را همراه با روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.

    خرید انواع عرقیات و گلاب از سوپرمارکت دیجی‌کالا

    بیشتر بخوانید: چند ترفند موثر برای درخشان کردن پوست

    2
     + 
    4
     = 

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    من خیلی ساله از گلاب استفاده میکنم حتی به عنوان اسپری واقعا فوق العاده است حتی بین تمرینات سخت باشگاه و یا خستگی های حین کار یا هرجا وقتی به پوست صورتم یا بدنم اسپری میکنم حس خیلی خوبی میده و پوستم خیلی بهتر شده و همونطور که 30 سالمه خیلی کم سن و سال تر نشون میدم در کنار این مراقبتها ورزشهای صورت هم دارم ..در کل ورزش کردن چه برای اندام چ صورت خیلی مفیده دوستان عزیزم و بیشتراز همه تغذیه مناسب اینها همه در کنار هم بهتون کمک میکنن سلامت بمونید

    عوارض گلاب بر پوست صورت
    عوارض گلاب بر پوست صورت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *