عوارض زياد خوردن نارگيل

دوره مقدماتی php
عوارض زياد خوردن نارگيل
عوارض زياد خوردن نارگيل

نارگیل یکی از بیشترین میوه های مصرفی در جهان به شمار می رود در این بخش به تمامی فواید و بدی های نارگیل و شیر نارگیل اشاره می شود .

.

عوارض زياد خوردن نارگيل

نارگیل معمولاً از هندوراس ، پاناما و جمهوری دومینیكن به كانادا وارد می شود .مقدار بسیار كمی نارگیل در فلوریدا تولید می شود كه به مصرف داخلی می رسد .نارگیل درختی است كه بطور قائم بالا می رود . ارتفاع آن به 30 متر و قطر تنه آن تا یك متر می رسد برگهای آن دراز و بطول 4 تا 5 متر و مركب از چند برگچه باریك و دراز است . طول برگچه ها حدود یك متر می باشد . رنگ آنها سبز روشن است.میوه نارگیل مانند خوشه ، شامل چندین نارگیل با اندازه های مختلف است.
میوه نارگیل كروی شكل است كه قسمت خارجی آن ضخیم و سفت و متشكل  از الیاف نباتی و داخل آن نیز صاف و سخت می باشد.

دوره مقدماتی php

در قاعده نارگیل سه سوراخ دیده می شود كه چشم های نارگیل نامیده می شود. برای استفاده از مایع داخل نارگیل كه شیر نارگیل نامیده می شود این سوراخها را باید با جسم نوك تیزی باز كرد و مایع دارون آنرا بیرون آورد . سپس با چكش آنرا بشكنید و ازگوشت داخل آن استفاده كنید . البته می توانید بعد از بیرون كشیدن شیر ، نارگیل را در داخل فر در درجه حرارت 350 درجه فارنهایت بمدت نیمساعت قرار دهید تا نارگیل بشكند.

درخت نارگیل در هر سال حدود پنجاه عدد نارگیل می دهد. نارگیل هنگامیكه نارس است مقدار بیشتری شیر دارد ولی بتدریج میوه می رسد و مقدارشیر آن كمتر می شود .برای خرید نارگیل همیشه میوه ای را انتخاب كنید كه سنگین باشد ضمناً آنرا تكان دهید كه صدای شیر داخل آنرا بشنوید زیرا نارگیل اگر بدون شیر باشد حتما كهنه است و یا اینكه شیرش بیرون آمده و هوا كشیده و خراب شده است.

تركیبات شیمیایی:
گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اكسیداز و كاتالاز  می باشد . در شیر نارگیل اسید های آمینه  مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ،‌لیزینف تایروزین ،‌تریپتوفان ، پرولین ،‌لوسین و آلانین موجود است .

 

مطالب مرتبط

اثرات زیانبار و باورنکردنی مصرف ماست

خواص بی نظیر شربت خاکشیر و دستور تهیه

آواکادو برای لاغری و کاهش وزن

میوه ای معجزه گر که مرگ را به تاخیر می اندازد!

خواص نارنجی پوش پاییز! خرمالو

انرژی  

350 كالری 

آب

50 كالری

پروتئین  

35 گرم 

چربی

35 گرم

مواد نشاسته ای        

9 گرم

كلسیم   

  12 میلی گرم

پتاسیم 

250 میلی گرم

سدیم  

 25 میلی گرم

فسفر 

 95 میلی گرم

آهن  

18 میلی گرم

ویتامین ب 1          

05 میلی گرم

ویتامین ب 2       

02 میلی گرم

عوارض زياد خوردن نارگيل

ویتامین ب 3       

05 میلی گرم

ویتامین ث         

32 میلی گرم

انرژی  

350 كالری 

آب

65 گرم   

پروتئین  

32 گرم

چربی

25 گرم

مواد نشاسته ای        

5 گرم

كلسیم   

  16میلی گرم

فسفر 

 100 میلی گرم

آهن 

15میلی گرم

ویتامین ب 1   

03 میلی گرم

ویتامین ب 2       

01 میلی گرم

     ویتامین ب 3       

08میلی گرم

ویتامین ث       

2 میلی گرم

مضرات:
نارگیل دیر هضم است و در بدن خلط تولید می كند بنابراین بهتر است با شكر خورده شود چون نارگیل گرم است ممكن است در گرم مزاجان اشكالاتی تولید كند از این نظر اینگونه افراد باید آنرا با میوه های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند. خوردن آن برای سردمزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشكالی تولید نمی كند.

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با مضرات روغن نارگیل آشنا شوید.

عوارض زياد خوردن نارگيل

نوعی چربی اشباع شده است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید؛ از این روغن در تهیه مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود.برخی متخصصین تغذیه عقیده دارند که روغن نارگیل، سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و بنابراین از وزن افرادی که از این روغن استفاده می‌کنند، کاسته می‌شود؛ برخی پژوهش‌ها هم نشان داده‌اند که مصرف روغن نارگیل، خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم‌ها کاهش می‌دهد.

برخی دیگر از محققان نیز باور دارند که روغن نارگیل در هر حال، نوعی چربی اشباع شده است و حتی مصرف مقدار کمی از آن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بسیار افزایش می‌دهد.به دلیل اینکه سطح چربی‌های اشباع آن 6 برابر بیشتر از روغن زیتون است و استفاده از آن چربی بد را در خون افزایش داده و موجب بروز سکته قلبی و مغزی می‌شود.سطح چربی‌های اشباع روغن نارگیل 82% و کره 63% می‌باشد؛ لذا مصرف این روغن حتی مضرتر از کره نباتی است.

متخصصان قلب آمریکا همچنین توصیه می‌کنند، به جای خوردن غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع، مانند گوشت قرمز، مواد غذایی سرخ شده، غذاهای شیرین و روغن نارگیل، آنها را با منابع بهتری از چربی‌های اشباع نشده جایگزین کنند.این چربی‌ها را می‌توان در مرغ بدون پوست، ماهی‌های روغنی، آجیل و حبوبات، آووکادو، روغن‌های گیاهی غیر گرمسیری مانند روغن زیتون و فرآورده های لبنی کم چرب یافت.

همانطور که به نظر می‌رسد، روغن نارگیل همه چیز را درمان می‌کند. سرآشپزها با آن پخت‌وپز می‌کنند؛ علاقمندان زیبایی آن را به پوست خود می‌مالند؛ طرفداران آن معتقدند که نقش بزرگی در مقابله با بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر و دیابت ایفا می‌کند. اما آیا روغن نارگیل واقعا سزاوار این همه تمجید است؟ شاید نه: بررسی‌های اخیر نیویورک تایمز نشان می‌دهد علی‌رغم اینکه ۷۲% از جمعیت آمریکا فکر می‌کنند روغن نارگیل سالم است، تنها ۳۷% ازمتخصصان تغذیه با آنها موافق هستند.

بنابراین قبل از آنکه در قوطی روغن نارگیل را باز کنید، بهتر است با موارد عدم استفاده آن آشنا شوید.

۱. اگر در تلاش هستید وزن کم کنید

طرفداران روغن‌های چرب به شما می‌گویند که روغن نارگیل سایز دور کمر شما را کوچک خواهد کرد، اما این تاثیر آنقدرها هم زیاد نیست. روغن نارگیل کالری زیادی دارد و علی‌رغم اینکه نسبت به جایگزین‌های موجود سالم‌تر به نظر می‌رسد، در هر قاشق غذاخوری ۱۱۷ کالری دارد.البته، این بدان معنا نیست که نباید از آن استفاده کنید؛ فقط سعی کنید زیاده‌روی نکنید. از این رو، بهتر است مقدار مصرف خود را کنترل کنید تا کالری اضافی دریافت نکنید. حتی روغن نارگیل تصفیه شده که نصف یک روغن نارگیل طبیعی کالری دارد، از عطر و طعم متمایزی برخوردار است.

2. رژیم غذایی سفت و سخت دارید

همه چیز باید در حد اعتدال باشد؛ افزودن روغن نارگیل به رژیم غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر قاشق غذاخوری روغن نارگیل،۱۲ گرم چربی اشباع دارد. بسیاری از تحقیقات علمی نشان داده‌اند که چربی‌های اشباع با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا کلسترول بالا در ارتباط هستند. در واقع، انجمن قلب آمریکا معتقد است که مصرف چربی‌های اشباع در طول روز نباید بیش از ۱۳ گرم باشد.

3. استفاده از روغن نارگیل به جای خمیر دندان

در گذشته از انواع روغن برای شستشوی دهان استفاده می‌شد؛ اما بهتر است بدانید که علم با این امر مخالف است. پژوهش منتشر شده در مجله بین‌المللی دندانپزشکی بالینی کودکان نشان می‌دهد که دهانشویه‌های حاوی فلوراید به کاهش باکتری‌های دهان کمک می‌کنند، اما روغن نقشی در این مسئله ندارد. پس اگر قصد دارید بدون مسواک زدن به تخت‌خواب بروید، بهتر است حداقل دهان‌تان را آبکشی کنید، اما هرگز از روغن نارگیل استفاده نکنید.

4.اگر زخم باز دارید

اگر در دهان‌تان زخم باز دارید، مراقب باشید آن را کجا می‌مالید. بنا به توصیه متخصصان، بهتر است روغن نارگیل را صرفا به پوست سالم و عاری از زخم بمالید. اگر روغن نارگیل با یک بریدگی، خراش یا زخم در تماس باشد، باعث تحریک‌پذیری بیشتر پوست شده و قرمزی و خارش را به دنبال خواهد داشت.

5. استفاده از روغن نارگیل به عنوان کرم ضد آفتاب

این درست است که روغن نارگیل از پوست در برابر اشعه ماوراء‌بنفش محافظت می‌کند؛ در واقع، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که قدرت بازدارندگی روغن نارگیل در برابر اشعه‌های مضر ۸ است. اما هرگز نباید از روغن نارگیل به عنوان جایگزین کرم‌های ضد آفتاب معمول استفاده کنید. اگر می‌خواهید رطوبت بیشتری به پوست‌تان بدهید یا به راحتی در استخر آفتاب بگیرید، بهتر است از یک کرم ضد آفتاب با درجه ۳۰ استفاده کنید تا از اشعه ماوراء‌بنفش در امان باشید. همچنین فراموش نکنید که هر ۲ ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

6.استفاده از روغن نارگیل در حمام

روغن نارگیل می‌تواند پوست شما را تسکین دهد، اما اگر روغن به طور کامل روی پوست مالیده نشود، ممکن است باعث چرب شدن بیش از حد پوست شود. این به چه معناست؟ اگر با بدن چرب وارد حمام شوید، خطرناک است. چون ممکن است لیز بخورید و به زمین بیافتید. هیچ‌کس دوست ندارد در حمام به اورژانس زنگ بزند، پس از روغن نارگیل در حمام استفاده نکنید.

7.اگر در حال پخت‌وپز با حرارت زیاد هستید

بسیاری از افراد نمی‌دانند که روغن نارگیل تصفیه نشده دارای یک نقطه دود بسیار پایین در محدوده ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت است. این در حالی است که نقطه دود روغن نارگیل تصفیه شده به بیش از ۴۵۰ درجه فارنهایت می‌رسد. بنابراین، قبل از مصرف روغن باید ببینید از چه نوع روغنی استفاده می‌کنید. و اگر روغن تصفیه نشده دارید، در حرارت کمتری پخت‌وپز کنید. اگر می‌خواهید در حرارت بالا آشپزی کنید، حتما از روغن نارگیل تصفیه شده استفاده کنید.

8. استفاده از روغن نارگیل در سرمای زمستان

جالب است بدانید که روغن نارگیل یک غذای خنک‌کننده است. بنابراین، علاوه بر آنکه به غذاهای تابستانی شما عطر و طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد، نقش خنک‌کنندگی قابل‌توجهی نیز دارد. از این رو، ممکن است بخواهید از مصرف آن در روزهای سرد زمستان خودداری کنید و به جای آن یک وعده غذایی ترد و گرم بخورید.

———————————————————————————————-

———————————————————————————————-

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.


در بارداری زایمان سلامت بچه
۱۷ آذر ۱۳۹۶

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی و شیرین است که دارای املاح و ویتامین است و می تواند آب از دست رفته بدن را تامین کند.

– بله، نوشیدن آب نارگیل در حد اعتدال ، بی خطر است. نارگیل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی است. مصرف آب نارگیل در سه ماهه اول بارداری (بخوانید: غربالگری سه ماهه اول بارداری) به کمبود آب بدن ناشی از حالت تهوع کمک می کند.همچنین برای علائم شایع بارداری از جمله سوزش معده و یبوست مناسب است.

– می توانید آب نارگیل را هر زمان بنوشید، اما بهترین زمان صبح زود است. پس مصرف آن با معده خالی بهتر است، پس از آن الکترولیت ها و مواد مغذی می توانند به راحتی جذب شوند. مزایای تغذیه ای که در یک فنجان آب نارگیل وجود دارد عبارتند از:عوارض زياد خوردن نارگيل

در هنگام مصرف آب نارگیل تازه می توانید از مزایای آن بهره مند شوید:

در بارداری، میزان اسید اوریک باید در بدن طبیعی باشد. آب نارگیل دیورتیک است و به دلیل حضور پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی باعث افزایش ادرار می شود. این مواد سموم را از بین برده و به پاکسازی دستگاه ادرار کمک می کنند. بنابراین، عملکرد کلیه را بهبود می بخشند و مانع از تشکیل سنگ کلیه و عفونت می شود. همچنین از عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری می کند، بنابراین احتمال زایمان زودرس را کاهش می دهد.

نیاز به الکترولیت ها در دوران بارداری افزایش می یابد، زیرا مشکلاتی مانند حالت تهوع و اسهال، آب بدن را دفع می کند. آب نارگیل تمام پنج الکترولیت ضروری را تامین می کند: مواد معدنی، سدیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر، که بدن را تسکین می دهد و باعث افزایش انرژی می شوند. این الکترولیت ها باعث انتقال انرژی الکتریکی در بدن و کمک به عملکرد عضلات می شوند. آنها همچنین به حفظ سطح PH بدن و کنترل فشار خون کمک می کنند. همچنین دارای خواص خنک کننده هستند که از بیماری هایی مانند تب و استفراغ جلوگیری می کنند.

تغییرات هورمونی در دوران بارداری منجر به مشکلات متعددی مانند سوزش معده، یبوست و سوء هاضمه می شود. رژیم غذایی غنی از فیبر در آب نارگیل سیستم گوارش را تقویت می کند، هضم را بهبود می بخشد، سطوح pH را تنظیم می کند و مانع از یبوست می شود. آب نارگیل یک ملین کننده عالی است.  این ماده متابولیسم را بهبود داده و بدن را سم زدایی می کند. آب نارگیل خنثی کننده اسید طبیعی است و از این رو مانع از سوزش معده می شود.

آب نارگیل غنی از ویتامین ها، مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان ها است که سطح ایمنی بدن شما را افزایش می دهد و باعث مقاومت در برابر عفونت می شود. میشل لی یانگ در کتاب “دو درخت و دوازده میوه که زندگی شما را برای همیشه تغییر می دهد” می نویسد آب نارگیل حاوی از اسید لوریک است، اسید چرب با زنجیره ای متوسط که مسئول تولید مونولورین آنتی ویروس قوی است. لوریک اسید، اسیدی مقاوم است که باکتری ها و عفونت های مضر مانند آنفولانزا (آنفولانزا | علائم، درمان و واکسن آنفولانزا ) و HIV (آشنایی با ایدز، درمان و راه های انتقال ایدز ) را از بین می برد و باکتری های خوب را حفظ می کند.

سطح الکترولیت پایین موجب افزایش فشار خون می شود. آب نارگیل سطح پتاسیم، منیزیم و اسید لوریک را بهبود می بخشد که به تنظیم فشار خون کمک می کند. این ماده باعث بهبود کلسترول خوب و مبارزه با کلسترول بد می شود. ویتامین ها، پروتئین های ضروری و الکترولیت ها به کنترل قند خون ناشتا، سطح فشار خون و بهبود گردش خون کمک می کنند . یک لیوان آب نارگیل هر روز در سه ماهه آخر مفید است زیرا فشار خون را افزایش می دهد.

آب نارگیل بدون چربی و کم کالری است. همانطور که در بارداری بدن افزایش وزن دارد، آب نارگیل مانع از بین رفتن کلسترول بد می شود. این یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های قندی است و به سلامت مادر و رشد جنین کمک می کند.

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی خوشمزه است. هیچ طعم دهنده یا عناصر مضر مصنوعی ندارد. این نوشیدنی برای شما و جنین در حال رشد بی خطر است زیرا هیچ یک از اجزای آن بر سلامت شما اثر منفی نمی گذارد.

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی است که به افزایش انرژی پس از کم آبی بدن و خستگی کمک می کند. اگر منظم ورزش می کنید، می توانید آب نارگیل را به عنوان نوشیدنی انرژی زا انتخاب کنید. هیدراتاسیون همچنین باعث افزایش الاستیسیته پوست می شوند، بنابراین خطوطی که در اثر کشش در دوران بارداری ایجاد می شود را از بین می برد.

مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به افزایش قند خون شود(دیابت حاملگی و راه های پیشگیری و درمان آن). آب نارگیل دارای قند کمتر از سایر نوشیدنی های انرژی زا است.

آب نارگیل همه مواد مغذی را برای مادر فراهم می کند که برای حفظ و بهبود سلامتی او ضروری است. بنابراین، سلامت، رشد و تغذیه مناسب نوزاد را تقویت می کند.

نوشیدن آب نارگیل باعث بهبود سلامت و محیط رشد جنین می شود. آب نارگیل به خصوص در سه ماهه سوم بارداری باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک (حجم مایع آمنیوتیک|رنگ مایع آمنیوتیک|درمان کاهش مایع آمنیوتیک ) و افزایش حجم و گردش خون می شود.

شواهدی وجود ندارد که ثابت کند آب نارگیل اثرات نامطلوبی بر بارداری دارد. به نظر می رسد مانند هر نوع میوه یا سبزی آب نارگیل نیز بی خطر است. اما دو چیز وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید:

آب نارگیل حاوی مواد مغذی زیادی است. به همین دلیل به زنان باردار پیشنهاد می شود.

واقعیت: زنان باردار در مقادیر مناسب نیاز به مواد مغذی و مواد معدنی ضروری دارند. این یک افسانه قدیمی است که آب نارگیل به تمام نیازهای تغذیه کمک می کند. هیچ غذای منحصر به فردی وجود ندارد که همه مواد مغذی را داشته باشد. فقط یک ترکیب می تواند مواد غذایی مورد نیاز خود را در دوز مناسب ارائه دهد. تنها نوشیدن آب نارگیل تمام مواد مغذی را ارائه نمی دهد. بنابراین، آن را باید با مواد غذایی دیگر، میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.

مصرف آب نارگیل در بارداری باعث ضخیم شدن موهای کودک شما می شود.

واقعیت: بین مصرف آب نارگیل و رشد مو در پوست سر نوزاد رابطه ای وجود ندارد.

نوشیدن آب نارگیل در بارداری، باعث شفافیت و زیبایی پوست نوزاد می شوند.

واقعیت: مصرف زیاد آب نارگیل پوست نوزاد را تغییر نمی دهد. پوست و سلامت کودک بستگی به عوامل بسیاری از جمله ژنتیک، تغذیه، سلامت والدین و غیره دارد.

۱- تولید شیر مادر:

شیر نارگیل مایع غلیظ و شیری است که توسط خرد کردن گوشت نارگیل رنده شده به دست می آید. این ماده همچنین در بسیاری از غذاها، به ویژه در غذاهای آسیای جنوب شرقی، استفاده میشود. شیر نارگیل به افزایش سوخت و ساز بدن کمک میکند. این نوشیدنی کاملا بی خطر است مگر اینکه به آن حساسیت داشته باشید.

شیر نارگیل حاوی اسید لاوریک است که دارای چربی ضد باکتری و ضد ویروسی است و برای زنان باردار مفید است. طبق کتاب “روغن نارگیل و سیستم ایمنی”  این نوع چربی به بهبود سیستم ایمنی کمک می کند. اسیدهای چرب با زنجیره طولانی، رگ های خونی را کاهش می دهند و هر گونه انسداد در قلب را کاهش می دهند، بنابراین وضعیت قلب نیز بهبود می یابد. مزایای دیگر عبارتند از:

توصیه می شود شیر نارگیل را در خانه تهیه کنید.

شیر نارگیلی که به طور مستقیم از نارگیل تازه گرفته شود حاوی حدود ۴۵۰ کالری و ۵۰ گرم چربی است. یک فنجان شیر نارگیل (تقریبا ۲۴۰ گرم) دارای ارزش غذایی زیر است:

شیر نارگیل کنسرو شده در دوران بارداری مجاز است، اما باید مطمئن شوید که کنسور خورنده، زنگ زده، منقضی شده یا ذخیره شده در دمای ناامن نباشد. شیر نارگیل حاوی مقادیر قابل توجهی از چربی های اشباع شده، به عنوان مثال، ۳ گرم در یک قاشق غذا خوری است. مصرف بیش از حد چربی اشباع شده باعث افزایش سطح کلسترول خوب و بد در بدن می شود (کاهش چربی خون با این ۵ غذا). در مورد شیرهای کنسروی، باید از میزان مصرف آگاه باشید، زیرا نباید از نیاز روزانه خود تجاوز کند.علاوه بر موارد فوق، دلایل دیگری که نمی توانید شیر نارگیل کنسرو شده را انتخاب کنید عبارتند از:

این یک ماده شیمیایی است که معمولا در پوشش قوطی های مورد استفاده برای مواد غذایی بسته بندی شده استفاده می شود. BPA ممکن است به تدریج به مواد غذایی اسیدی، چربی و یا شور مانند شیر نارگیل، سبزیجات، گوجه فرنگی (مصرف گوجه فرنگی در بارداری ) و سوپ ها نفود کند. یک مطالعه نشان می دهد بین سطح BPA بالا در مادران و مشکلات عصبی رفتاری در نوزادان ارتباط وجود دارد.

گوار گام افزودنی در شیر نارگیل کنسرو شده است. این یک گالکتومنن، یک پلی ساکارید است. این ماده باعث گرفتگی شکم، سوء هاضمه، نفخ و اسهال می شود. در یک آزمایش بالینی، بیماران مبتلا به مسمومیت گوارش، در رژیم غذایی خود با استفاده از شیر نارگیل کنسرو شده بهبود یافتند.

این بیماری هضم است که با اختلال فروکتوز (قند ساده موجود در میوه ها، سبزیجات و عسل) در روده کوچک عمل می کند. افزایش سطح فروکتوز در روده باعث رشد بیش از حد باکتریایی می شود. بنابراین، جذب آب را به روده کاهش می دهد. زنان باردار مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD) و سندرم روده تحريک پذير (IBS) به شدت تحت تأثير جذب فروکتوز قرار دارند. شیر نارگیل حاوی قند، از جمله فروکتوز است. بنابراین، نباید توسط افراد مبتلا به IBD و اختلالات IBS مصرف شود.

منبع اوما

۱۰ مهر ۱۳۹۷

۱۰ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

عوارض زياد خوردن نارگيل

۷ مهر ۱۳۹۷

۶ مهر ۱۳۹۷

۶ مهر ۱۳۹۷

۲۲ شهریور ۱۳۹۷

۱۱ شهریور ۱۳۹۷

۲۵ مرداد ۱۳۹۷

۱۱ مرداد ۱۳۹۷

۱۴ تیر ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

چگونه سکسکه نوزاد را متوقف کنیم؟ برای متوقف کردن سکسه نوزاد روش های متنوعی وجود …

عوارض زياد خوردن نارگيل
عوارض زياد خوردن نارگيل
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *