علت ضعف عضلات بدن چيست

دوره مقدماتی php
علت ضعف عضلات بدن چيست
علت ضعف عضلات بدن چيست

ضعف عضلانی بسیار رایج است. به‌عنوان‌مثال پس از تمرین شدید، عضلات شما ضعیف می‌شوند اما بعد از استراحت بهبود پیدا می‌کنند. بااین‌حال، اگر شما از ضعف عضلانی مداوم رنج می‌برید، نشانه‌ای از مشکل است. برای درمان ضعف عضلانی با دکتر نیم همراه باشید.

به‌غیراز ضعف ماهیچه‌ها، شما همچنین ممکن است علائمی مانند احساس سوزش در یک قسمت خاص بدن، از دست دادن هماهنگی در عضلات، اسپاسم عضلانی و درد عضلانی داشته باشید.

مشکل ضعف عضلانی مداوم معمولاً نشانه‌ای از مشکلاتی درون بدن شما است که سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

برخی از این مشکلات عبارت‌اند: سندرم خستگی مزمن، دیستروفی عضلانی، هیپوتونیا، نوریپاتی محیطی، بیماری گریوز، کم‌کاری تیروئید، هیپرکلسمی، تب روماتیسمی و غیره باشد.

برای درمان ضعف عضلانی (ماهیچه‌ای) در ادامه برای شما چند روش خانگی و گیاهی آورده‌ایم. با ما همراه باشید.علت ضعف عضلات بدن چيست

 

دوره مقدماتی php

 

لیست مطالب :

لذت بردن از حمام نمک اپسوم یک‌بار در هفته به درمان ضعف عضلانی کمک می‌کند.

نمک اپسم غنی از منیزیم است. همچنین به افزایش سطح منیزیم در بدن شما کمک می‌کند که برای درست کار کردن ماهیچه‌های شما ضروری است.

منیزیم موجود در نمک اپسوم همچنین باعث می‌شود که ماهیچه‌ها استراحت کنند و بهبود پیدا کنند، درواقع اسپاسم و گرفتگی منظم ماهیچه‌ها از علائم کمبود منیزیم است.

اگر شما فکر می‌کنید که هنگام دچار شدن به ضعف عضلانی نباید ورزش کنید، اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوید.

تمرینات ملایم یک کمک ضروری برای ساخت ماهیچه‌هایی قوی است و همچنین باعث بهبود جریان خون می‌شود.

یکی از بهترین ورزش‌هایی که شما می‌توانید به‌صورت روزانه برای بهبود ضعف عضلانی انجام دهید پیاده‌روی است. 5 بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش پیاده‌روی انجام دهید. اگر برای شما پیاده‌روی سخت است، از پزشک خانوادگی خود بخواهید حرکات ورزشی جایگزین برای شما تجویز کند.

ماساژ با روغن منظم کمک می‌کند به افزایش جریان خون در سطح پوست شما، که سبب آزاد شدن ماهیچه‌ها و رسیدن مواد مغذی به ماهیچه‌ها می‌شود.

رسیدن مواد مغذی به ماهیچه‌ها سبب قوی‌تر شدن آن‌ها می‌شود به درمان ضعف عضلانی کمک می‌کند.

کمبود آب یکی از علل اصلی ضعف عضلانی است. افزایش سطح آب بدن به‌آسانی به درمان ضعف عضلانی کمک می‌کند.

توجه: اگر شما مشکل کلیه دارید حتماً قبل از افزایش مصرف آب با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

ویتامین D قطعاً با مشکل ضعف عضلانی مرتبط است، پس ضروری است که ویتامین D موردنیاز بدن شما تأمین شود. افزایش ویتامین D یک روش راحت برای درمان ضعف عضلانی است.

ویتامین D همچنین به تنظیم کلسیم بدن کمک می‌کند که برای داشتن ماهیچه‌هایی سالم مهم است.

برای حفظ عضلات قوی و جلوگیری از ضعف عضلانی ملاس یک روش مؤثر برای درمان ضعف عضلانی است.

مواد غذایی زیادی در ملاس سیاه وجود دارد که به حفظ ماهیچه‌های شما کمک می‌کند به‌عنوان‌مثال کلسیم و پتاسیم دو نمونه از این مواد می‌باشد. کلسیم به شما کمک می‌کند که انرژی ماهیچه‌های خود را حفظ کنید و پتاسیم نیز در حفظ تعادل الکترولیتی بدن کمک می‌کند.

هنگامی‌که از ضعف عضلانی رنج می‌برید، روزانه چند عدد موز بخورید، به‌عنوان منبع غنی از پتاسیم به حفظ ماهیچه‌های قوی کمک می‌کند.

درواقع کمبود پتاسیم با ضعف عضلانی، خستگی و گرفتگی‌های عضلانی که به‌صورت منظم رخ می‌دهد مرتبط است.

شیر غنی از مواد مغذی است و بهترین منبع ویتامین B است که برای سلامتی عضلات حیاتی است و به درمان ضعف عضلانی کمک می‌کند. همچنین منبع خوبی از کلسیم است که ماهیچه‌های شما را قوی نگه می‌دارد.

علاوه بر این، به هیدراته نگه‌داشتن بدن شما کمک می‌کند.

قبل از انجام ورزش حتماً حرکات کششی را برای گرم کردن ماهیچه‌های خود انجام دهید.

همچنین پس از اتمام تمرینات نیز حرکات کششی انجام دهید.

حداقل 6 تا 8 ساعت بخوابید.

قبل از رفتن به رختخواب و بعد از تمرین دوش گرم بگیرید.

از سیگار کشید، مصرف کافئین، الکل، تنباکو و سایر مواد مخدر اجتناب کنید.

از قرار گرفتن به مدت طولانی در برابر نور خورشید اجتناب کنید.

غذاهای بیشتری که ویتامین B دارند برای ساخت عضلات قوی مصرف کنید.

از خوردن غذاهایی که چربی اشباع‌شده دارند خودداری کنید.

 

نظر

علت ضعف عضلات بدن چيست

وبسایت

مطالب خیلی مفید بود… عالی

خواهش می کنم خوشحالیم که توانستید مطلبی بنویسیم که بتونه به شما کمک کنه ?

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

شاید برای‌ شما هم پیش آمده باشد که خیلی ناگهانی قدرت تحرک‌تان را از دست می‌دهید و هر چقدر تلاش می‌کنید نمی‌توانید حرکت کنید. در این حالت بدن‌تان دچار ضعف ناگهانی شده است. این ضعف ناگهانی گاهی اوقات با استراحت از بین می‌رود اما گاهی نشان‌دهنده‌ی یک مشکل پزشکی جدی است که باید خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید. در این متن ۴۱ علت ضعف ناگهانی بدن را با هم مرور می‌‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی هر یک از این موارد می‌توانید از لینک‌هایی که در متن قرار داده‌ایم استفاده کنید.علت ضعف عضلات بدن چيست

آیا همیشه احساس خستگی می‌کنید؟ سستی یا ضعف بدن هنگام خستگی یا بیماری ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، در این حالت مشکل با استراحت حل می‌شود. گاهی اوقات هم یک ورزش سخت یا نامناسب ماهیچه‌هایتان را سست می‌کند و لازم است تا زمان بهبودی به آنها استراحت بدهید. اما اگر دائما و بدون هیچ دلیل علمی یا توضیحی احساس ضعف و سستی می‌کنید، ممکن است این ضعف نشان‌دهنده‌ی یک مشکل یا بیماری باشد. وقتی مغز شما از راه سیستم عصبی و نخاع‌ پیامی به ماهیچه‌هایتان بفرستد آنها منقبض می‌شوند. اگر مغز، سیستم عصبی، ماهیچه‌ها یا اتصال‌های بین آنها آسیب ببینند یا تحت تأثیر یک بیماری قرار بگیرند، ماهیچه‌هایتان به درستی کار نخواهند کرد که خود علت ضعف ناگهانی بدن است.

اگر بدون هیچ دلیلی دچار ضعف ناگهانی بدن شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. باید بدانید که چه مدت است این احساس را دارید و کدام ماهیچه‌هایتان سست شده‌اند چون احتمالا پزشک‌تان سؤال‌هایی در این رابطه از شما می‌پرسد.‌ او ممکن است در مورد دیگر نشانه‌های بیماری و سابقه‌ی پزشکی خانواده‌تان هم سؤال‌هایی داشته باشد.

احتمالا پزشک‌تان بازتاب (رفلکس) و احساس ماهیچه‌هایتان را معاینه می‌کند و در صورت لزوم ممکن است انجام آزمایش‌های دیگری را هم توصیه کند مانند:

وقتی پزشک‌تان علت ضعف ناگهانی بدن شما را تشخیص داد، برای‌تان درمان مناسبی را تجویز می‌کند. برنامه‌ی درمانی‌تان با علت ضعف ناگهانی بدن شما و شدت علائم آن متناسب است. در بعضی موارد فیزیوتراپی راه‌ حل خوبی است. ممکن است پزشک‌تان دارو، عمل جراحی یا درمان‌های دیگر را نیز تجویز کند.

در بعضی موارد ضعف ناگهانی بدن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک مشکل جدی مثل سکته‌ی مغزی ( برای آشنایی با علائم سکته مغزی با چطور همراه شوید) باشد. اگر به‌طور ناگهانی این نشانه‌ها را مشاهده کردید خیلی سریع با ۱۱۵ تماس بگیرید:

سندروم خستگی مزمن نوعی بیماری است که باعث ناتوانی می‌شود و ویژگی بارز آن احساس خستگی زیاد بدون هیچ دلیل علمی و پزشکی است.

تحلیل عضلانی مجموعه‌ای از بیماری‌هاست که به مرور زمان به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند و آنها را تضعیف می‌کند. این آسیب و ضعف به علت کمبود پروتئین اتفاق می‌افتد.

درماتومیوزیت یک بیماری التهابی نادر در ماهیچه‌هاست که با سوزش همراه است.

پولیو یا فلج اطفال یک بیماری به شدت واگیردار است که به دلیل حمله‌ی ویروس‌ها به سیستم عصبی بدن اتفاق می‌افتد.

کمبود سدیم خون وقتی اتفاق می‌افتد که تعادل میزان آب و سدیم در بدن به هم بخورد. افت سریع سدیم خون می‌تواند علت ضعف ناگهانی بدن، سردرد، حالت تهوع و گرفتگی عضله باشد.

این بیماری باعث ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود و مشکلات زیادی برای سلامتی به‌وجود می‌آورد.

این بیماری جزو موارد اورژانسی است که وضعیت هوشیاری را تغییر می‌دهد به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد.

کمبود پتاسیم خون باعث خستگی، ضعف و نامنظم شدن ضربان قلب می‌شود.

سستی ماهیچه‌های صورت یک بیماری عصبی-عضلانی است که ماهیچه‌های اسکلتی را فلج می‌کند و ممکن است باعث افتادگی پلک و دوبینی شود.

نورالژی درد شدیدی است که به دلیل آسیب‌دیدگی اعصاب به‌وجود می‌آید. آسیب اعصاب ممکن است در هر قسمتی از بدن اتفاق بیفتد اما معمولا در گردن و صورت شایع‌تر است.

سکته‌ی مغزی یک وضعیت اضطراری پزشکی است که به درمان و مراقبت فوری احتیاج دارد.

جابه‌جایی مهره ممکن است در هر قسمتی از ستون فقرات (از گردن تا لگن) رخ بدهد.

گریوز یک بیماری خودایمن است که باعث می‌شود غده‌ی تیروئیدتان بیش از اندازه هورمون تیروئید ترشح کند.

پریفرال نوروپاتی نوعی بیماری است که در اثر آسیب اعصاب ایجاد می‌شود.

هیپرکلسمی نوعی بیماری است که به دلیل زیاد بودن کلسیم موجود در خون اتفاق می‌افتد.

غده‌های تیروئید هورمونی ترشح می‌کنند که میزان مصرف انرژی سلول‌ها (متابولیسم) را کنترل می‌کند. هیپوتیروئیدیسم زمانی اتفاق می‌افتد که این هورمون‌ها به اندازه‌ی کافی ترشح نشوند. اگر به این بیماری توجه نشود ممکن است باعث چاقی مزمن( درباره عوامل چاقی بیشتر بدانید) و بیماری‌های قلبی شود.

یکی از ۹ نوع تحلیل عضلانی، تحلیل عضلانی دوشن است که یک اختلال ژنتیکی به شمار می‌رود. این بیماری ماهیچه‌ها را ضعیف می‌کند و حتی ممکن است به مرگ منجر شود.

سکته‌ی خفیف در اثر کاهش ناگهانی جریان خون به مغز اتفاق می‌افتد.

اسکرولز جانبی آمیوتروفیک یا لوگریگ نوعی بیماری است که به مغز و ستون فقرات آسیب می‌زند و باعث می‌شود که کنترل ماهیچه‌های والنتاری از دست برود.

رابدومیولیزیس نوعی بیماری است که بافت ماهیچه را از بین می‌برد و معمولا در اثر جراحت به وجود می‌آید.

تحلیل عضلانی بکر نوعی بیماری ژنتیکی است که به مرور زمان به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند و به از دست رفتن بافت منجر می‌شود.

تب روماتیسم از عوارض گلودرد میکروبی است که اگر به آن رسیدگی نشود به قلب آسیب جدی می‌رساند.

پورفیری نوع نادری از بیماری‌های ژنتیکی خونی است که باعث اختلال در تولید همو می‌شود. همو بخش مهمی از هموگلوبین خون است. رایج‌ترین نوع این بیماری پوستی، تاردا نام دارد که با تاول زدن خود را نشان می‌دهد.

سندروم گیلن‌باره نوعی بیماری خودایمنی نادر و خطرناک است. بیماری‌های عفونی مثل آنفولانزای شدید و یا عفونت شُش‌ها باعث این بیماری می‌شوند.

آکرومگالی اختلال هورمونی نادری است که به دلیل زیاد بودن هورمون رشد به‌وجود می‌آید. این بیماری به رشد بیش از حدمنجر می‌شود.

بوتولیسم (سم بوتولیسم) یک بیماری نادر اما جدی است که از راه غذا، خاک آلوده و زخم باز منتقل می‌شود.

آنوریسم یک بیرون‌زدگی به‌صورت حباب در جدار شریان‌های مغزی است. این بیماری غیرقابل پیش‌بینی است و مشکلات زیادی برای فرد به‌وجود می‌آورد.علت ضعف عضلات بدن چيست

آماس مغز در واقع ورم بافت مغز است که معمولا ویروس‌های عفونی عامل به‌وجود آمدن این بیماری هستند، البته در بعضی موارد باکتری‌های عفونی هم باعث این بیماری می‌شوند.

جذام یک بیماری مزمن، وخیم، عفونی و میکروبی است که اگر درمان نشود نقص ایجاد می‌کند و به ظاهر فرد آسیب می‌زند.

هیپرپاراتیروئیدیسم نوعی بیماری است که باعث می‌شود غده‌های پاراتیروئید بیش از حد هورمون پاراتیروئید ترشح کنند.

آدرنولکودیستروفی نوعی بیماری است که به دستگاه عصبی و غدد فوق کلیوی آسیب می‌رساند.

ابتالیپوپروتئینا نوعی بیماری ارثی است که مانع جذب کامل چربی خوراکی می‌شود.

تنگی آئورت نوعی نقص عضو مادرزادی است که در آن بخشی از آئورت تنگ و منقبض می‌شود و باعث ضعف ناگهانی بدن می‌شود.

تیروئید تحت‌حاد نوع نادری از التهاب تیروئید است.

چدیاک هیگاشی نوعی آلبینیسم نادر است که مشکلات زیادی برای بینایی به‌وجود می‌آورد.

درد اعصاب پست‌هرپتیک از عصب‌هایی که حین بروز بیماری شینگلز آسیب دیده‌اند ناشی می‌شود.

آتاکسی فردریش یک بیماری ژنتیکی نادر است که باعث ایجاد مشکل در راه رفتن، از بین رفتن حس دست‌ها و پاها و ضعف در گفتار می‌شود.

کرب بیماری نادری است که معمولا به دستگاه عصبی آسیب می‌رساند. این بیماریِ ژنتیکی، ارثی است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

با سلام.بی نهایت ممنون و سپاسگزارم بابت مطالب ارزنده و مفید

بی‌نهایت ممنون از همراهی شما ?

با عرض سلام و ادب و احترام عنوان نرمی استخوان در شماره های ۶ و ۱۴ تکرار شده است

سلام دوست گرامی
ممنون از توجه شما. حق با شماست. موردی که اشاره کردین اصلاح شد ?

چرا بعضی از آیتمها رنگشون بنفش هستش؟ اینا موارد خاصی هستن؟

خیر،اگه روی بنفشها کلیک کنی به صفحه ای میری که اطلاعات بیشتری راجب اون عبارت وجود داره.

اره این رو فهمیدم. گفتم شاید معنی خاصی دارن. به هر حال ممنونم

سلام.
با کلیک کردن روی این آیتم‌ها میتونید توضیحات بیشتری رو توی صفحات لینک شده مطالعه کنید.

سلامتی

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

تشخیص جای نیش حشرات مختلف و نحوه درمان آن‌ها

پایین بودن پلاکت خون؛ نشانه‌ها، علل و درمان آن

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

هورمون پرولاکتین و علائم بالا بودن آن در زنان و مردان

آخرین مطالب


۱۰ اشتباه رایج در مدیریت زمان

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۹ علت سوزش گلو و راه‌های درمان سوزش گلو

۱۷ غذایی که سگ ها هرگز نباید بخورند

چگونه چندوظیفه‌ای بودن را کنار بگذاریم؟

ترین های جهان

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

خستگی بدنی غالبا با ضعف عضلانی همراه است. خستگی و ضعف عضلات در “سرماخوردگی” یا در بیماری “سندرم خستگی مزمن” به وضوح دیده می شود.

اما ممکن است ضعف عضلانی در اثر بیماری های عصبی باشد. صدمه به عصب، یا ضربه بدنی و یا داشتن التهاب به مدت طولانی در بدن، باعث ضعف عضلانی و تحلیل عضلات در نتیجه استفاده نکردن از آنها می شود.

ضعف ناگهانی عضله می تواند به علت بیماری های عصبی از قبیل MS باشد. در طی این ناتوانی ابتدا عضلات دست و پا دچار ضعف می شوند و بعد این ضعف در تمام بدن منتشر می شود و می تواند مشکلات تنفسی را به وجود آورد. این ضعف بر روی سیستم ایمنی فرد اثر می گذارد.

برای نگه داری شکل عضله و توانایی عملکرد آن، باید هر روز، به طور مرتب از عضله ضعیف کار کشید.

درست عمل کردن و هماهنگی عضلات بستگی به عناصر مغذی و تغذیه درست دارد.علت ضعف عضلات بدن چيست

– رشد عضلات بستگی به پروتئین مصرفی دارد.

– عملکرد عصب و هماهنگی عضلات، نیاز به ویتامین های گروه B و E دارد. هر عاملی که موجب کاهش این ویتامین ها شود، منجر به ضعف عضلانی خواهد شد.

– انرژی لازم برای عضله، به وسیله ویتامین E و افزایش ذخیره اکسیژن فراهم می شود.

– مواد مغذی دیگر از قبیل: ویتامین B12، کلسیم و منیزیم برای عملکرد سیستم عصبی و عضلانی لازم می باشند.

– اسید آمینه لیزین برای استحکام و مقاومت استخوان و اتصال بافت ها لازم است. همچنین این اسید آمینه جزئی از آنتی بادی ها و هورمون ها و آنزیم های بدن می باشد. بیماری هایی نظیر: هرپس (نوعی بیماری پوستی) و بسیاری از بیماری های قلبی، روی لیزین اثر می گذارند. خستگی، بی توجهی، زود رنجی، ورم کردن و قرمز شدن چشم ها، بیماری هرپس، کاهش رشد بدنی، کم مویی، آنمی یا کم خونی، ضعف عضلانی و … در اثر کمبود لیزین به وجود می آیند.

– کراتین نیز برای ضعف عضلات و برای کاهش درد پیشنهاد می شود. کراتین در گوشت قرمز وجود دارد.

منیزیم:

همانطور که گفتیم منیزیم یکی از عناصر مغذی لازم برای عملکرد صحیح عضلات است که اعمال آن عبارتند از:

1- انقباض و انبساط عضلات

2- به عنوان آنزیم در بدن فعالیت دارد

3- تولید و انتقال انرژی

4- تولید پروتئین

زیادی مصرف منیزیم عوارضی را در برندارد، زیرا منیزیم اضافی از بدن دفع می شود.

کمبود منیزیم به ندرت اتفاق می افتد و دارای علائم زیر می باشد:

ضعف عضلات، خواب آلودگی و سستی و داشتن تحرک زیاد

منابع غذایی منیزیم

بیشتر در سبزیجات وجود دارد. سایر منابع غذایی آن شامل:

میوه ها مانند، موز و زردآلو خشک

آجیل ها مانند، بادام و فندوق

حبوبات مانند نخود و لوبیا

فرآورده های سویا

غلات سبوس دار است.

اصولا تغذیه درست به همراه ورزش کردن، موجب حفظ سلامتی عضلات و اعصاب می گردد.

بدن برای تقویت و محکم شدن عضلات به مواد غذایی نیاز دارد. برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

– سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ برای تقویت و محکم کردن عضلات بسیار مهم است. برای همین است که افراد ورزشکار حتما از این ماده غذایی استفاده می کنند.

در سفیده تخم مرغ، نسبت پروتئین به چربی 60 به 1 است. سفیده تخم مرغ یکی از خالص ترین منابع پروتئینی در دنیا می باشد.

همچنین سفیده تخم مرغ دارای مقدار کمی کربوهیدرات و منبع غنی ویتامین ها و عناصر معدنی است.

 

– مرغ و بوقلمون

این دو ماده غذایی برای عضلات، مهم به حساب می آیند. مرغ و بوقلمون علاوه بر پروتئین، مقدار کمی چربی های اشباع دارند.

– ماهی

اگر می خواهید بدنتان عضلانی و محکم باشد، باید چربی غذای خود را کم کنید. اما باید چربی های ضروری از قبیل: امگا 3 را وارد بدن خود کنید.

ماهی ها از قبیل: سالمون، تن، قزل آلا و ساردین بهترین منبع پروتئین و چربی های سالم می باشند.

– لوبیا و حبوبات

علت ضعف عضلات بدن چيست

چرا هرگاه می خواهید عضلات خود را محکم کنید، فقط به گوشت فکر می کنید؟

لوبیا و حبوبات علاوه بر تامین پروتئین، دارای فیبر نیز می باشند.

فیبر برای تنظیم حرکات روده بسیار مهم است. علاوه بر آن میزان ترشح انسولین را تنظیم می کند که این اعمال برای رشد عضله و کمک به عملکرد آن در جذب و استفاده از مواد مغذی و مکمل ها مهم می باشد.

در یک لیوان لوبیا چیتی، 14 گرم پروتئین و 14 گرم فیبر دارد و برای همین است که ورزشکاران تمایل به خوردن آن دارند.

– گوشت قرمز

این غذا دارای پروتئین، آهن، روی و ویتامین های گروه B می باشد. گوشت قرمز نسبت به حجم خود، دارای مقدار زیادی کالری است.

اما به خاطر چربی اشباع زیاد آن، نمی توان هر روز به عنوان غذای اصلی خود، گوشت قرمز خورد.

– کربوهیدراتی که آرام بسوزد

عضله فقط با کمک پروتئین ساخته نمی شود، بلکه احتیاج به کربوهیدراتی نیز دارد که به آرامی بسوزد و عضلات را حفظ کند. این کربوهیدرات ها در غذاهایی از قبیل نان و غلات و سیب زمینی یافت می شوند.

هنگامی که ورزش می کنید، گلیکوژن عضله (کربوهیدرات ذخیره شده در عضله)، مهم ترین منبع سوخت برای تامین انرژی عضله می باشد.

ولی اگر گلیکوژن موجود در عضلات در اثر فعالیت بدنی شدید کاهش یابد، قدرت بدنی شما کم می شود، بنابراین بدن از خود عضلات به عنوان سوخت استفاده می کند و عضلات کوچک می شوند.

– آب

آب برای ساخت عضله، بسیار مهم تر از گوشت است. 70 درصد بدن ما، از آب تشکیل شده است. عضلات، رباط ها و بافت های بدن ما دارای آب هستند. همچنین یکی از مهم ترین اجزای بدن ما یعنی خون، دارای آب می باشد.

هنگامی که می خواهید قدرت بدنی خود را بالا ببرید، باید آب مصرف کنید تا از کم آبی بدن و لاغر و بد شکل شدن عضلات جلوگیری کنید.

1- قدرت و انرژی به دست آورید.

2- اعصابتان را آرام کنید.

3- قابلیت انعطاف بدنتان را افزایش دهید.

4- عضلات خود را تقویت کنید.

5- خستگی را از خودتان دور کنید.

بیایید از همین امروز فرهنگ صحیح ورزش و تغذیه را در خانواده هایمان اجرا کنیم و از نعمت سلامتی خود بهره مند گردیم.

تغذیه مناسب ورزشی چیست؟

تغذیه قبل از ورزش

مصرف توأم كربوهیدرات و پروتئین استقامت ورزشكار را بیشتر افزایش می دهد

مصرف کافی کربوهیدرات ها، خستگی ورزش را کاهش می دهد

بلافاصله قبل از تمرین ورزشی، کربوهیدرات بخوریم یا نه؟

ارزش كربوهیدرات ها در تغذیه ورزشكاران

نقش پروتئین ها در رژیم غذایی ورزشكاران

عضله به چربی تبدیل نمی شود

چگونه می توان عضلانی و نیرومند شد ؟

چه چیزی باعث درد عضلات می شود ؟

نیاز به آب و املاح در ورزشكاران

 

ضعف عضلات به معنی کاهش قدرت در یک یا چند عضله است. ضعف عضلانی علل زیادی دارد. ممکن است علل ضعف عضلات رایج یا نادر، خطرناک یا کم خطر، موقت یا دائمی باشد. معمولا زمانی که مغز از طریق نخاع و اعصاب، سیگنال‌های حرکتی را به یک عضله می‌فرستد، فرد به طور اختیاری عضله را منقبض می‌کند. اگر مغز، سیستم عصبی، عضلات یا ارتباط بین اینها در اثر یک بیماری یا آسیب از بین رفته باشد، عضلات به صورت طبیعی منقبض نمی‌شوند. این عدم انقباض طبیعی عضلات باعث ضعف عضلات می‌شود.

بیماری‌های سیستم عصبی عضلانی، آسیب‌های وارده، بیماری‌های متابولیک، وسموم، همه باعث ایجاد ضعف عضلات می‌شوند. خوشبختانه، ضعف‌های عضلانی که بدون دلیل ایجاد می‌شوند، در اکثر موارد برگشت پذیر بوده و به خودی خود برطرف می‌شوند. در موارد بسیار نادر، ضعف عضلات تنها نشانه‌ وجود یک بیماری خطرناک است. علائم و نشانه‌های ضعف عضلات شامل مشکل در انجام فعالیت‌های روزانه مانند نوشتن، یا مشکل در راه رفتن و از دست دادن تعادل است.

ضعف عضلات زمانی ایجاد می‌شود که فرد حتی با تلاش زیاد نیز نتواند یک عضله را به اندازه طبیعی منقبض کرده یا آن را حرکت دهد. چه فرد بیمار باشد و چه فقط به کمی استراحت نیاز داشته باشد، ضعف عضلات مشکلی است که تمام افراد گاهی به آن دچار می‌شوند. به عنوان مثال، کار بدنی سخت باعث خستگی عضلات فرد می‌شود و فرد باید کمی به عضلات استراحت دهد تا بهبود یابند.اما اگر بیمار به ضعف عضلانی دائمی دچار باشد، یا ضعف عضلات او هیچ دلیل و علتی نداشته باشد، ممکن است نشانه‌ وجود یک بیماری باشد.

با افزایش سن مقدار بافت‌های عضلانی و قدرت عضلانی کاهش می‌یابد. این تغییرات تا حدودی به این دلیل رخ می‌دهد که فعالیت افراد مسن کمتر می‌شود و همچنین تولید هورمون‌های تحریک‌کننده توسعه عضلانی کاهش می‌یابد. بنابراین برای افراد مسن، استراحت در بستر در اثر بیماری می‌تواند اثر مخربی داشته باشد. در مقایسه با افراد جوان‌تر، در سالمندان شروع بیماری باعث آغاز تحلیل بافت و قدرت عضلانی می‌شود و در طول دوره‌ی بیماری از دست دادن بافت عضلانی با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد.علت ضعف عضلات بدن چيست


علل متابولیک ضعف عضلات

ضعف عضلات ممکن است در اثر علل متابولیک ایجاد شود که عبارتند از:


علل عصبی ضعف عضلات

ضعف عضلات ممکن است علل عصبی داشته باشد. علل عصبی ضعف عضلانی عبارتند از:

بیماری‌های عضلانی که باعث ضعف عضلات می‌شوند

برخی از بیماری‌های عضلانی نیز ممکن است باعث ضعف عضلات شوند. این بیماری‌ها عبارتند از:


سموم ایجاد کننده‌ ضعف عضلات

ممکن است ضعف عضلات در اثر وجود برخی سموم باشد. این سموم عبارتند از:


دیگر علل ضعف عضلات

ضعف عضلات ممکن است علل دیگری داشته باشد که عبارتند از:


اگر بدون هیچ دلیلی دچار ضعف ناگهانی بدن شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. باید بدانید که چه مدت است این احساس را دارید و کدام ماهیچه‌هایتان سست شده‌اند چون احتمالا پزشک‌تان سؤال‌هایی در این رابطه از شما می‌پرسد.‌ او ممکن است در مورد دیگر نشانه‌های بیماری و سابقه‌ی پزشکی خانواده‌تان هم سؤال‌هایی داشته باشد.احتمالا پزشک‌تان بازتاب (رفلکس) و احساس ماهیچه‌هایتان را معاینه می‌کند و در صورت لزوم ممکن است انجام آزمایش‌های دیگری را هم توصیه کند مانند:

از آنجا که ضعف عضلات ممکن است در اثر بیماری های جدی به وجود آمده باشد، عدم درمان ممکن است باعث ایجاد عوارض و آسیب های دائمی شود. زمانی که علت بیماری تشخیص داده شد، بیمار باید برنامه درمانی که با کمک پزشک برای او آماده شده را دنبال کند تا خطر ایجاد عوارض احتمالی کاهش یابد. عوارض احتمالی عبارتند از:

در برخی موارد، ضعف عضلانی زندگی فرد را به خطر می اندازد، مخصوصا اگر به طور ناگهانی و در یک سمت بدن ایجاد شود. اگر بیمار هریک از موارد ناگهانی و مهلک زیر را داشت باید فورا به پزشک مراجعه کند:


برای نگه داری شکل عضله و توانایی عملکرد آن، باید هر روز، به طور مرتب از عضله ضعیف کار کشید. درست عمل کردن و هماهنگی عضلات بستگی به عناصر مغذی و تغذیه درست دارد. اصولا تغذیه درست به همراه ورزش کردن، موجب حفظ سلامتی عضلات و اعصاب می گردد. بدن برای تقویت و محکم شدن عضلات به مواد غذایی نیاز دارد. برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ برای تقویت و محکم کردن عضلات بسیار مهم است. برای همین است که افراد ورزشکار حتما از این ماده غذایی استفاده می کنند.در سفیده تخم مرغ، نسبت پروتئین به چربی 60 به 1 است. سفیده تخم مرغ یکی از خالص ترین منابع پروتئینی در دنیا می باشد. همچنین سفیده تخم مرغ دارای مقدار کمی کربوهیدرات و منبع غنی ویتامین ها و عناصر معدنی است.

مرغ و بوقلمون
این دو ماده غذایی برای عضلات، مهم به حساب می آیند. مرغ و بوقلمون علاوه بر پروتئین، مقدار کمی چربی های اشباع دارند.


ماهی

اگر می خواهید بدنتان عضلانی و محکم باشد، باید چربی غذای خود را کم کنید. اما باید چربی های ضروری از قبیل امگا 3 را وارد بدن خود کنید. ماهی ها از قبیل:سالمون، تن، قزل آلا و ساردین بهترین منبع پروتئین و چربی های سالم می باشند.


لوبیا و حبوبات

چرا هرگاه می خواهید عضلات خود را محکم کنید، فقط به گوشت فکر می کنید؟ لوبیا و حبوبات علاوه بر تامین پروتئین، دارای فیبر نیز می باشند. فیبر برای تنظیم حرکات روده بسیار مهم است. علاوه بر آن میزان ترشح انسولین را تنظیم می کند که این اعمال برای رشد عضله و کمک به عملکرد آن در جذب و استفاده از مواد مغذی و مکمل ها مهم می باشد. در یک لیوان لوبیا چیتی، 14 گرم پروتئین و 14 گرم فیبر دارد و برای همین است که ورزشکاران تمایل به خوردن آن دارند.

گوشت قرمز
این غذا دارای پروتئین، آهن، روی و ویتامین های گروه B می باشد. گوشت قرمز نسبت به حجم خود، دارای مقدار زیادی کالری است.اما به خاطر چربی اشباع زیاد آن، نمی توان هر روز به عنوان غذای اصلی خود، گوشت قرمز خورد.

کربوهیدراتی که آرام بسوزد
عضله فقط با کمک پروتئین ساخته نمی شود، بلکه احتیاج به کربوهیدراتی نیز دارد که به آرامی بسوزد و عضلات را حفظ کند. این کربوهیدرات ها در غذاهایی از قبیل نان و غلات و سیب زمینی یافت می شوند.هنگامی که ورزش می کنید، گلیکوژن عضله (کربوهیدرات ذخیره شده در عضله)، مهم ترین منبع سوخت برای تامین انرژی عضله می باشد.ولی اگر گلیکوژن موجود در عضلات در اثر فعالیت بدنی شدید کاهش یابد، قدرت بدنی شما کم می شود، بنابراین بدن از خود عضلات به عنوان سوخت استفاده می کند و عضلات کوچک می شوند.

آب
آب برای ساخت عضله، بسیار مهم تر از گوشت است. 70 درصد بدن ما، از آب تشکیل شده است. عضلات، رباط ها و بافت های بدن ما دارای آب هستند. همچنین یکی از مهم ترین اجزای بدن ما یعنی خون، دارای آب می باشد.
هنگامی که می خواهید قدرت بدنی خود را بالا ببرید، باید آب مصرف کنید تا از کم آبی بدن و لاغر و بد شکل شدن عضلات جلوگیری کنید.

برنامه درمان ضعف عضلانی برای هر فرد با توجه به علل ایجاد ضعف عضلانی، وجود بیماری های دیگر در بدن فرد، سن و سوابق پزشکی فرد، شدت ضعف عضلانی و موارد دیگر، متفاوت است. معمولا درمان ضعف عضلانی شامل یک برنامه درمان چند منظوره برای رویارویی با علل، کمک به افزایش قدرت، کاهش احتمال ایجاد عوارضی مانند آتروفی عضله، و کمک به داشتن یک زندگی سالم و فعال است.

معمولا درمان شامل یک دوره استراحت، نوشیدن آب کافی و تغذیه مناسب، و مراقبت های پزشکی منظم است. همچنین توصیه می شود که فرد توانبخشی، طب فیزیکی، کار درمانی، و یک برنامه ورزشی منظم نیز داشته باشد. ممکن است برای محافظت از عضلات ضعیف و در برخی موارد برای بهبود تحرک فرد، به اسپلینت های ارتوپدی، عصاها، چوب های زیر بغل، یا یک واکر نیاز باشد.

در برخی موارد ممکن است برای کاهش التهاب سیستم عصبی در بیماری‌هایی مانند فلج بل، فلج چندگانه و میاستنی گراویس (بیماری خودایمنی مزمن عصبی عضلانی) ، داروهای کورتیکواستروئید نیز تجویز شود. برای درمان ضعف عضلانی ناشی از عفونت باکتریایی نیز معمولا داروهای آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.

ضعف عضلانی ناشی از کم خونی نیز با ترانسفوزیون و درمان شرایط ایجاد کننده‌ی کم خونی، درمان می‌شود. ضعف عضلانی ناشی از عدم تعادل الکترولیت‌ها و یا کم آبی نیز معمولا با درمان شرایطی که باعث کم آبی شده و جبران الکترولیت‌ها از راه خوراکی یا تزریق درون وریدی مایعات و الکترولیت‌ها امکان‌پذیر است.

به طور مرتب ورزش کنید تا:
۱) قدرت و انرژی به دست آورید.
۲) اعصابتان را آرام کنید.
۳) قابلیت انعطاف بدنتان را افزایش دهید.
۴) عضلات خود را تقویت کنید.
۵) خستگی را از خودتان دور کنید.



بیشتر بخوانید:


گرفتگی عضلات و راه درمان آن


تقویت عضلات ساق پا با ۵ تمرین

علت ضعف عضلات بدن چيست


حرکات ورزشی برای تقویت عضلات شانه



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

علت ضعف عضلات بدن چيست
علت ضعف عضلات بدن چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *