علت سردرد و گوش درد همزمان

دوره مقدماتی php
علت سردرد و گوش درد همزمان
علت سردرد و گوش درد همزمان

۱۳۹۶ خرداد ۱۲
خبرها

علل متعددی برای سردرد در ناحیه ی پشت گوش وجود دارد که با درمان مناسب پزشکی، می تواند برطرف شود. سردرد در ناحیه ی پشت گوش به هر دردی که در این منطقه ی خاص در سر سرچشمه می گیرد، اطلاق می شود. اگرچه سردردها بسیار شایع هستند اما سردردهایی که به طور انحصاری به ناحیه ی پشت گوش محدود شوند، نسبتا غیر معمول هستند.
این نوع از سردردها می توانند علل مختلفی از آسیبهای عصبی تا مشکلات دندانی را شامل شوند. علت سردرد در پشت گوش، تعیین کننده ی علائم و شیوه ی درمان آن است.
در این مقاله، به بررسی علائم و نشانه های سردرد در پشت گوش و جزئیاتی در مورد علل آن و همچنین چگونگی درمان و تسکین درد و علائم همراه آن می پردازیم.

علل
چند علت احتمالی برای سردرد پشت گوش وجود دارد که شامل موارد زیر است:

نورالژی اکسیپیتال
یکی از شایع ترین علل سردرد در پشت گوش، بیماری نورالژی اکسیپیتال یا نورالژی پس سری است.
نورالژی پس سری، زمانی رخ می دهد که اعصاب اکسیپیتال یا اعصابی که از بالای نخاع به پوست سر می روند، مجروح و یا ملتهب شوند.
مردم اغلب این درد شدید در ناحیه ی پشت گوش را با میگرن یا انواع سردردهای مشابه به دلیل شباهت علائم آنها اشتباه می گیرند.
افرادی که از نورالژی اکسیپیتال رنج می برند، این درد را دردی مزمن، تیرکشنده و ضرباندار توصیف می کنند. آنها همچنین آن را مانند احساس دریافت شوک الکتریکی در نواحی گردن، پشت سر و پشت گوش توصیف می کنند. نورالژی اکسیپیتال در نتیجه ی فشار یا تحریک اعصاب پس سری اتفاق می افتد و به طور معمول تنها در یک طرف سر بروز می کند. در برخی موارد، فشار یا تحریک شاید به دلیل التهاب، انقباض بیش از حد عضلات، یا آسیب باشد. اغلب، پزشکان نمی توانند دلیلی برای نورالژی اکسیپیتال پیدا کنند.

دوره مقدماتی php

ماستوئیدیت

علت سردرد و گوش درد همزمان

ماستوئیدیت، عفونت استخوان ماستوئید است که مستقیما در پشت گوش قرار دارد. این عفونت در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار شایع تر است و به طور کلی به درمان بدون هیچگونه عارضه ای پاسخ می دهد. ماستوئیدیت باعث سردرد در پشت گوش و همچنین تب، ترشح از گوش، خستگی و از دست دادن شنوایی در گوش مبتلا می شود.

TMJ

مفاصل گیجگاهی فکی (TMJ) گوی ها و کاسه های مفاصل فک می باشند. این مفاصل می توانند ملتهب و دردناک شوند. TMJ می تواند باعث درد در ناحیه ی پشت گوش شود که معمولا با درد فک همراه است. در حالی که بسیاری از افراد با التهاب TMJ احساس درد در فک و پشت گوش دارند، عده ی دیگر فقط ممکن است سردرد را در ناحیه ی پشت گوش تجربه کنند.
TMJ  می تواند بر اثر فشار، دندان قروجه، آرتریت، صدمه و ناترازی آرواره ایجاد شود.

علائم
علائم سردرد پشت گوش می تواند بر اساس علل آن متفاوت باشد. نورالژی پس سری ممکن است با درد شدید در پشت سر و  یا ناحیه ی بالایی گردن همراه باشد. اغلب، می تواند از گردن شروع و تا پشت سر ادامه یابد. این درد اپیزودیک است و مانند یک شوک الکتریکی در پشت سر و یا گردن احساس می شود.
علایمی از عفونت، مثل تب و یا خستگی، اغلب همراه با ماستوئیدیت دیده می شود. افرادی با تجربه ی TMJ ممکن است سفتی فک و درد را علاوه بر سردرد پشت گوش احساس کنند.

علائم دیگری که افرادی دارای سردرد در پشت گوش ممکن است تجربه کنند، عبارتند از:

تشخیص

علل اصلی سردرد در ناحیه ی پشت گوش اغلب با هم همپوشانی دارند. تشخیص صحیح بسیار مهم است زیرا به انتخاب درمان مناسب کمک می کند.
برای تشخیص، پزشک در مورد سوابق پزشکی بیمار سوال خواهد کرد. اطلاعات باید جراحتهای اخیر در ناحیه ی گردن، یا صدمات به ستون فقرات را شامل شود.
پس از آن، پزشک احتمالا یک معاینه فیزیکی انجام خواهد داد. برای این کار، پزشک محکم از طریق لمس در نواحی پشت سر و قاعده ی جمجمه برای تولید دردی مشابه با آنچه بیمار از آن شکایت دارد، فشار وارد می کند. این معاینه برای بررسی نورالژی اکسیپیتال است که در بسیاری از موارد به لمس حساس است.
قدمهای بعدی در تشخیص ممکن است شامل یک تزریق برای بی حس کردن اعصاب این ناحیه باشد، اگر درد فرد تسکین یابد به احتمال زیاد علت درد، بیماری نورالژی اکسیپیتال بوده است.
در موارد غیر معمول تر، دکتر ممکن است برای تایید یا رد کردن علل دیگر، درخواست MRI یا آزمایش خون دهد.
اگر نورالژی اکسیپیتال به عنوان علت احتمالی درد در معاینه ی اولیه رد شود، پزشک احتمالا به دنبال نشانه هایی از ماستوئیدیت، از جمله تب و ترشح از گوش خواهد رفت.
برای تشخیص بیشتر، پزشک ممکن است فک را بررسی و یا به بیمار توصیه کند که به یک دندانپزشک برای مشکلات مفاصل گیجگاهی فکی( TMJ) مراجعه نماید.

درمان های خانگی

درمان درد روش اولیه در برخورد با سردرد در ناحیه ی پشت گوش است، تا اینکه علت ریشه ای آن مشخص شود.
برخی گزینه های درمانی در منزل برای افرادی با درد در ناحیه ی پشت گوش وجود دارد که می تواند توسط بیمار قبل یا علاوه بر مراقبتهایی که پزشک توصیه می کند، امتحان شود.

راه های معمول برای مدیریت سردرد در خانه عبارتند از:

قبل از استفاده از هر نوع دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

درمان سردرد در ناحیه ی پشت گوش

یک برنامه درمانی برای سردرد پشت گوش توسط پزشک، شامل مدیریت درد و درمان علل درد است. بسته به علت دقیق سردرد در پشت گوش، پزشک ممکن است داروهای زیر را تجویز کند:

داروهای بلوک کننده ی عصب و تزریقات استروئیدی اغلب موقتی هستند و باید برای تکرار تزریق به پزشک مراجعه شود. علاوه بر این، ممکن است برای کنترل درد نیاز به چندین بار تزریق باشد.

در موارد نادر، ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد. به طور معمول، اگر درد با درمان های دیگر بهتر نشود و یا عود کند، ممکن است انجام عمل جراحی ضروری باشد.

اعمال جراحی می توانند شامل:

مهم نیست که چه نوع درمانی به شما پیشنهاد شود، مهم اینست که به تصمیم پزشکتان اعتماد کنید و درمان را ادامه دهید، حتی اگر درمان مورد نظر موثر واقع نشود.
در برخی موارد، ادامه ی درد ممکن است نشانه ی سایر بیماریها باشد، که نیاز به درمان متفاوتی دارند.

چشم انداز

به طور کلی، سردردهای پشت گوش به دلیل یک بیماری تهدید کننده ی حیات نمی باشند. در بسیاری از موارد، این نوع درد با استراحت و مصرف داروهای تجویز شده یا با انجام درمانهای فیزیکی برطرف می گردد و در اغلب موارد، علائم این افراد با تشخیص و درمان مناسب بطور کامل یا تقریبا کامل تسکین می یابد.

منبع:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/317448.php

 

سردرد پشت گوش به هر گونه دردی که از آن قسمت سر نشات بگیرد گفته می شود. اگر چه سردرد ها به طور کلی بسیار رایج هستند اما سردرد پشت گوش خیلی زیاد اتفاق نمی افتد.

این نوع درد سردرد می تواند علل متعددی از آسیب  های عصبی تا مشکلات دندانی داشته باشد. علت سردرد پشت گوش علائم و درمان را تعیین می کند.

سردرد پشت گوش دلایل متعددی دارد. با درمان های مناسب این ناراحتی به راحتی قابل درمان است. در این مقاله علائم و نشانه های سردرد پشت گوش و جزئیات این که چه چیزی باعث آن  می شود را توضیح داده می شود. همچنین در مورد نحوه درمان آن ها برای از بین بردن درد و علائم مربوطه بحث می شود.

دلایل مختلفی برای سردرد پشت گوش وجود دارند که عبارتند از:

یکی از رایج ترین دلایل سردرد پشت گوش نئورولوژی اکسی پیتال است که زمانی اتفاق می افتد که عصب های اکسی پیتال، یا اعصابی که از بالای نخاع از طریق پوست ادامه دارند، زخمی و یا دچار التهاب می شوند.علت سردرد و گوش درد همزمان

مردم اغلب سردرد شدید پشت گوش را با میگرن یا سردرد های مشابه اشتباه می گیرند، زیرا علائم می تواند مشابه باشند.

افرادی که مبتلا به نئورولوژی اکسی پیتال هستند این درد مزمن را به عنوان سوراخ کردن و تکان دادن گوش شرح می دهند . آنها همچنین آن را مشابه دریافت شوک الکتریکی در مکان های زیر شرح می دهند:

گردن بالا

پشت سر

پشت گوش

 نئورولوژی اکسی پیتال در نتیجه فشار و یا تحریک به اعصاب گوش اتفاق می افتد و معمولا فقط در یک طرف سر قرار می گیرد.

در بعضی موارد، فشار و یا تحریک ممکن است به دلیل التهاب، عضلات بیش از حد تنگ، و یا آسیب باشد. اغلب پزشکان نمی توانند علت نئورولوژی اکسی پیتال  را پیدا کنند.


این مفاصل می توانند ملتهب و دردناک شوند. در حالی که اکثر افراد مبتلا به التهاب TMJ احساس درد در فک و پشت گوش دارند، ممکن است بعضی دیگر فقط سردرد پشت گوش داشته باشند.

TMJ می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

 استرس

 دندان قروچه

 آرتریت

آسیب

ماستوئیدیت عفونت استخوانی است که  مستقیما پشت گوش است. این عفونت در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار رایج است و به طور کلی به درمان بدون عوارض پاسخ می دهد.

ماستوئیدیت باعث سردرد پشت گوش و همچنین تب، ترشح از گوش، خستگی و کاهش شنوایی در گوش  می شود.

علائم سردرد پشت گوش می تواند بر اساس علل متفاوت باشد.

نئورولوژی اکسی پیتال ممکن است درد شدید را در پشت سر و یا بالای گردن ایجاد کند. اغلب، می تواند در گردن شروع شود و راه خود را تا پشت سر ادامه دهد.  این درد اپیزودیک مانند یک شوک الکتریکی به پشت سر و یا گردن است.

علائم اضافی که افراد مبتلا به سردرد پشت گوش ممکن است تجربه کنند عبارتند از:

درد در یک یا هر دو طرف سر

حساسیت به نور

درد و سوزش

درد پشت چشم

پوست سر حساس

درد با حرکت گردن

تشخیص مناسب برای پیدا کردن بهترین راه درمان همواره ضروری است.

برای تشخیص، پزشک از یک فرد سوال در مورد سابقه پزشکی سوال می کند. اطلاعات باید  هر گونه آسیب های سر، گردن، یا ستون فقرات را شامل شود.

پس از پرسیدن سوالات، پزشک احتمالا معاینه فیزیکی انجام می دهد. برای این کار، دکتر به طور محکم اطراف پشت سر و پایه جمجمه را فشار می دهد تا درد را بازتولید کند.  این بررسی برای نئورولوژی اکسی پیتال انجام می شود، زیرا این وضعیت در اغلب موارد حساس به لمس است.

برخی مراحل اضافی در تشخیص می تواند تزریق برای بی حسی اعصاب باشند. زمانی که فردی احساس رهایی از درد می کند در این شرایط نئورولوژی اکسی پیتال می تواند دلیل اصلی درد باشد.

در موارد غیر معمول، پزشک MRI  یا آزمایش خون را برای بررسی بیشتر دلیل درد تجویز می کند.

اگر نئورولوژی اکسی پیتال به عنوان دلیل اصلی درد در نظر گرفته شد، پزشک معمولا علائم ماستوئیدیت مانند تب و ترشح گوش را بررسی می کند.

برای معاینه بیشتر پزشک ممکن است معاینه فک یا مراجعه به دندان پزشک برای بررسی  TMJ را به شما توصیه کند.

بسته به علت دقیق سردرد پشت گوش، یک پزشک ممکن است داروهایی را تجویز کند، از جمله:علت سردرد و گوش درد همزمان

آرامبخش عضلانی

تزریق استروئیدی

درمان فیزیوتراپی

داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد انعقادی مثل کاربامازپین و گاباپنتین

آنتی بیوتیک ها اگر مشکوک به ماستوئیدیت باشید

تزریقات  استروئیدی اغلب موقت هستند و نیازمند بازبینی مجدد پزشک می باشند. علاوه بر این ممکن است برای اینکه درد قابل کنترل باشد، چند تزریق انجام دهیم.

در موارد نادر، یک عمل نیز  ممکن است مورد نیاز باشد. به طور معمول، اگر درد با سایر روش ها باعث بهبود نشوند، یا درد تکرار شود عمل نیاز است.

عمل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

فشردگی میکرو مغناطیسی: این روش شامل پیدا کردن و جایگزینی رگهای خونی است که فشاری عصبی را ایجاد می کنند. در برخی موارد، درد پایدار ممکن است نشان دهد که این نتیجه یک وضعیت دیگر است که نیاز به درمان متفاوت دارد.

تحریک عصب اکسی پیتال: عصب تحریک کننده چندین پالس الکتریکی را به اعصاب گوش می دهد. در این حالت، پالس های الکتریکی ممکن است پیام های درد را به مغز متصل کنند.

برای تسکین سردرد پشت گوش تعدادی درمان خانگی وجود دارد که می توان قبل از مراجعه به پزشک آن ها را امتحان کرد.

در یک اتاق آرام استراحت کنید.

دارو های ضد التهاب مانند ایبروفن مصرف کنید.

پشت گردن را ماساژ دهید.

پشت گردن را با استفاده از یک حوله گرم، گرم کنید.

استرس را کاهش دهید.

دندان قروچه را کاهش دهید.

قبل از استفاده از هرگونه دارویی با پزشک مشورت کنید.

به طور کلی سردردهای پشت گوش نتیجه یک وضعیت تهدید کننده زندگی نیستند. در بسیاری از موارد، به هنگام استراحت و مصرف دارو افراد احساس تسکین درد می کنند.

در اغلب موارد، افراد مبتلا به سردرد پشت گوش باید با تشخیص و درمان مناسب، علائم  بهبودی کامل یا تقریبا کامل را ببینند.

بعدی

قبلی

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گوش درد معمولا از عفونت یا التهاب گوش خارجی، میانی، داخلی یا اعضای مجاور گوش ناشی می‌شود. گوش درد (اوتیت) پدیده‌ی شایعی است و می‌تواند بر اثر بیماری‌های مختلف به وجود بیاید. اما علت گوش درد چیست و برای درمان گوش درد چه اقداماتی باید انجام داد؟علت سردرد و گوش درد همزمان

عامل بروز گوش درد ممکن است عارضه‌های گوش شناگر، عفونت گوش میانی، سندروم TMJ، میرنژیت تاولی، آفتاب‌سوختگی، درماتیت و تروما باشند. علائم و نشانه‌های گوش درد به عامل ایجادکننده‌ی آن بستگی دارد، ولی می‌تواند شامل این ٰٰعلائم باشد:

قرمزی و تورم اطراف گوش، تب، درد گوش، درد فک، سوزش گلو، خارش، وزوز گوش و سرگیجه.

گوش درد معمولا نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارد، اما بعضی اوقات با درمان‌های خانگی مانند کمپرس گرم، داروهای مُسکن مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن و ریختن روغن زیتون یا سایر روغن‌های لازم در گوش قابل درمان است. زمانی که علائمی مانند تب، سرگیجه، کاهش شنوایی و خروج ترشحاتی از گوش مشاهده می‌شود، مراقبت‌های پزشکی ضرورت پیدا می‌کنند. بررسی، تشخیص و درمان گوش درد معمولا با آزمون‌های ساده‌ای انجام می‌شود که متخصصان انجام می‌دهند.

گوش اجزای زیادی دارد و هرکدام از آنها می‌توانند عامل گوش درد باشند. گوش درد می‌تواند ناشی از درد و ناراحتی یک یا چند بخش از گوش باشد.

مارپیچ گوش و لاله‌ی گوش جزو گوش خارجی هستند و بافت غضروفی دارند. این بخش‌ها می‌توانند به دلایل مختلف دچار عفونت یا التهاب شوند. این دلایل عبارتند از:

عفونت گوش خارجی ناشی از التهاب کانال گوش است و با نام «گوش شناگر» نیز شناخته می‌شود. دلایل بروز این پدیده عبارتند از:

در بیشتر موارد با جلوگیری از ورود آب و رطوبت به کانال گوش می‌توان از بروز اوتیت خارجی یا عارضه‌ی گوش شناگر پیشگیری کرد. برای پیشگیری از بروز این عارضه اقدامات زیر را انجام دهید:

درد گوش خارجی می‌تواند ناشی از فرو کردن اجسام خارجی در کانال گوش باشد.

پرده‌ی صماخ، گوش میانی را از کانال گوش خارجی جدا می‌کند. عصب‌هایی که در شنیدن نقش دارند در این قسمت قرار دارند. فضای گوش میانی تقریبا بسته است و هر چیزی که به گوش میانی فشار وارد کند، می‌تواند باعث بروز درد شود.

گوش داخلی در مجاورت گوش میانی قرار دارد. گوش داخلی پرپیچ‌وخم است و پیام‌ها را به مغز می‌رساند و در حفظ تعادل فرد نقش دارد. عفونت گوش داخلی باعث سرگیجه می‌شود، ولی لزوما با درد همراه نیست.

پرده‌ی گوش کانال گوش خارجی را از گوش میانی جدا می‌کند. وقتی صدا به پرده‌ی گوش برخورد کند، آن را به لرزش در می‌آورد و مکانیسم شنیدن فعال می‌شود. میرنژیت وضعیتی است که در آن پرده‌ی گوش دچار التهاب می‌شود.

ناراحتی و درد گوش ممکن است در اثر درد اعضای مجاور گوش باشد. این دردها عبارتند از:

وقتی گوش درد ناشی از بیماری یا آسیب اعضای مجاور گوش باشد، علائمی که بروز می‌کنند به آن عضو مربوط خواهد بود. به عنوان مثال در التهاب TMJ که باعث گوش درد می‌شود، معمولا درد با باز کردن دهان یا جویدن غذا آغاز می‌شود، یا گوش درد ناشی از دندان درد معمولا با احساس درد در دندان و لثه همراه است.

گوش درد مشکل شایعی است و بیشتر پزشکان با آن آشنایی دارند. اما برای بررسی دقیق و تخصصی‌تر باید به متخصصان گوش و حلق و بینی مراجعه کرد. آنها می‌توانند مشکل بیمار را دقیقا تشخیص دهند و در صورت لزوم توانایی جراحی گوش (داخلی، میانی و خارجی) را دارند.

پزشک یا متخصص از طریق صحبت با بیمار، بررسی سابقه‌ی پزشکی وی و انجام برخی معاینه‌های فیزیکی می‌تواند مشکل بیمار را تشخیص دهد. پزشکان به کمک اوتوسکوپ (گوش‌بین) کانال گوش و پرده‌ی گوش مراجعه‌کننده را معاینه می‌کنند.

در صورتی که علت گوش درد اوتیت خارجی باشد، کانال گوش متورم و ملتهب می‌شود. امکان دارد ترشحات سفت‌شده‌ای نیز در کانال گوش مشاهده شوند. گاهی اوقات کانال گوش چنان متورم می‌شود که مشاهده‌ی آن غیرممکن می‌شود.

در تاول میرنژیت پرده‌ی گوش را با گوش‌بین معاینه می‌کنند. در این مورد تورم و تاول بر روی پرده‌ی گوش قابل مشاهده است.

در صورتی که متخصص علتی برای گوش درد مشاهده نکند، ممکن است اعضای دیگر بدن مانند گلو، گردن و ریه‌ها را معاینه کند تا علت گوش درد را تشخیص دهد.

این آزمون‌ها به‌ندرت برای تشخیص عفونت‌های گوش انجام می‌گیرند. معمولا زمانی از این آزمون‌ها استفاده می‌شود که عفونت گوش با درمان‌های رایج بهبود نیابد. در این مواقع نمونه‌ای از ترشحات گوش به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا باکتری خاصی که عفونت را به‌وجود آورده شناسایی شود.

به‌ندرت از پرتو ایکس، سی‌تی‌اسکن و سایر روش‌های تصویربرداری برای تشخیص عامل گوش درد استفاده می‌شود. این آزمون‌ها بیشتر زمانی انجام می‌شوند که متخصص به وجود تومور مشکوک باشد.

برگرفته از:‌ emedicinehealth

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

علت سردرد و گوش درد همزمان

خواص خوراکی ها

نوشیدنی کامبوجا و ۸ خاصیت اثبات شده آن برای سلامتی

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

آخرین مطالب

درمان یبوست با داروهای گیاهی و دمنوش های مختلف

آلرژی به گربه؛ دلایل، علائم و راه‌های درمان

چطور استرس را به انرژی مثبت تبدیل کنیم؟

مدل U وارونه؛ راهنمایی برای کاهش استرس و افزایش بهره‌وری کارمندان


آلرژی به سگ؛ عوامل، علائم و درمان

ترین های جهان


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

بررسی و راهنمای انتخاب پزشک شما

امروزه استفاده از رنگ‌های شیمیایی در میان جوانان مخصوصا خانم‌ها بسیار رایج شده است. بنابراین اطلاع یافتن از عوارض رنگ مو برای افراد ضروری است.

آذر ۶, ۱۳۹۷آذر ۷, ۱۳۹۷

آذر ۳, ۱۳۹۷آذر ۳, ۱۳۹۷

آبان ۲۷, ۱۳۹۷آبان ۲۷, ۱۳۹۷

علت سردرد و گوش درد همزمان

آبان ۲۶, ۱۳۹۷آبان ۲۶, ۱۳۹۷

حمله قلبی هنگامی رخ می‌دهد که جریان خون به قلب مسدود شود. از علائم حمله قلبی می‌توان به درد قفسه سینه، ضعف و … اشاره کرد.

آذر ۵, ۱۳۹۷آذر ۵, ۱۳۹۷

آبان ۲۸, ۱۳۹۷آذر ۱, ۱۳۹۷

آبان ۲۴, ۱۳۹۷آبان ۲۴, ۱۳۹۷

آبان ۲۱, ۱۳۹۷آبان ۲۱, ۱۳۹۷

علائم سرطان پانکراس تا پیش از پیشرفت آن، کم هستند. این علائم شامل درد شکم، کاهش وزن، اسهال و یرقان است.

آذر ۸, ۱۳۹۷آذر ۱۰, ۱۳۹۷

آذر ۵, ۱۳۹۷آذر ۵, ۱۳۹۷

آبان ۲۸, ۱۳۹۷آبان ۲۹, ۱۳۹۷

آبان ۲۴, ۱۳۹۷آبان ۲۴, ۱۳۹۷

دیابت بیماری است که بر نحوه استفاده بدن از قند خون تأثیر می‌گذارد. علائم دیابت، بسته به نوع دیابت و جنسیت در افراد متفاوت است.

آذر ۷, ۱۳۹۷آذر ۷, ۱۳۹۷

آذر ۳, ۱۳۹۷آذر ۵, ۱۳۹۷

آذر ۱, ۱۳۹۷آذر ۱, ۱۳۹۷

آبان ۲۷, ۱۳۹۷آبان ۲۷, ۱۳۹۷

صدای تودماغی شبیه به زمانی است که ما احساس می‌کنیم جسمی در مجاری تنفسی بینی ما گیر کرده است.

آبان ۶, ۱۳۹۷آبان ۶, ۱۳۹۷

مهر ۲۹, ۱۳۹۷مهر ۲۹, ۱۳۹۷

مهر ۲۵, ۱۳۹۷مهر ۲۵, ۱۳۹۷

مهر ۲۲, ۱۳۹۷مهر ۲۲, ۱۳۹۷

بیش فعالی یا نقص توجه (ADHD) یک اختلال سلامت روانی است که می‌تواند سطوح بیش از حد معمول رفتارهای پرخاشگرانه و تحرک را ایجاد کند.

آبان ۲۹, ۱۳۹۷آذر ۱, ۱۳۹۷

آبان ۲۶, ۱۳۹۷آبان ۲۶, ۱۳۹۷

آبان ۲۲, ۱۳۹۷آبان ۲۲, ۱۳۹۷

آبان ۲۰, ۱۳۹۷آبان ۲۰, ۱۳۹۷

آلرژی پدیده‌ای است که با توجه به افزایش روزافزون مواد آلرژن در محیط زندگی انسان‌ها، هر روزه تعداد بیشتری از افراد به آن مبتلا می‌شوند.

آبان ۳۰, ۱۳۹۷آذر ۱, ۱۳۹۷

آبان ۲۸, ۱۳۹۷آبان ۲۹, ۱۳۹۷

آبان ۲۱, ۱۳۹۷آبان ۲۱, ۱۳۹۷

آبان ۱۹, ۱۳۹۷آبان ۱۹, ۱۳۹۷

علم ارگونومی که رابطه انسان با محیط کار را تحت پوشش قرار می‌دهد برای انواع ایستگاه‌های کاری طراحی‌های لازم را انجام داده است.

آبان ۱۲, ۱۳۹۷آبان ۲۶, ۱۳۹۷

آبان ۵, ۱۳۹۷آبان ۵, ۱۳۹۷

آبان ۲, ۱۳۹۷آبان ۲, ۱۳۹۷

علت سردرد و گوش درد همزمان

آبان ۱, ۱۳۹۷آبان ۱, ۱۳۹۷

علل گرفتگی قاعدگی که باعث درد شکمی یا کمردرد در بسیاری از زنان قبل و بعد از قاعدگی می‌شود را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

آذر ۱, ۱۳۹۷آذر ۱, ۱۳۹۷

آبان ۳۰, ۱۳۹۷آبان ۳۰, ۱۳۹۷

آبان ۲۷, ۱۳۹۷آبان ۲۷, ۱۳۹۷

آبان ۲۰, ۱۳۹۷آبان ۲۰, ۱۳۹۷

دریافت مطالب آموزشی پزشکی هر هفته در ایمیل شما

عضویت شما با موفقیت ثبت گردید. ارزشمندترین مطالب برای شما ارسال خواهد شد.

بهمن ۲۹, ۱۳۹۶

بهمن ۱۷, ۱۳۹۶

مرداد ۱۳, ۱۳۹۷مرداد ۱۳, ۱۳۹۷

اسفند ۱۶, ۱۳۹۶مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷

باسلام.چندمدتی هستش که توقفسه سینه یکم احساس دردمیکنم باتوجه به اینکه پیش متخصص قلب هم…

با عرض سلام در مورد هزینه باید عرض کنم در حوزه تخصصی مجله دکتردکتر و…

هزینه اش چقدره ممنونم

من IBS دارم که علائمم شبیه شماست.

سلام و تشکر از ارسال نظر دوست عزیز سیاست کاری ما در سایت مبتنی بر…

آذر ۱۳, ۱۳۹۷آذر ۱۳, ۱۳۹۷

آذر ۱۲, ۱۳۹۷آذر ۱۳, ۱۳۹۷

آذر ۱۱, ۱۳۹۷آذر ۱۲, ۱۳۹۷

آذر ۱۰, ۱۳۹۷آذر ۱۲, ۱۳۹۷

آذر ۱۰, ۱۳۹۷آذر ۱۰, ۱۳۹۷

دریافت مطالب آموزشی پزشکی هر هفته در ایمیل شما

عضویت شما با موفقیت ثبت گردید. ارزشمندترین مطالب برای شما ارسال خواهد شد.


مرام نامه دکتردکتر

مجله اینترنتی دکتردکتر زیر مجموعه شرکت سازگار سلامت نوین ایرانیان است که با هدف آموزش و راهنمایی مخاطبان حوزه سلامت دایر شده است.
بدیهی است که باید پیرو سیاست های شرکت و
حامی پزشکان دکتردکتر باشیم اما اینجا مکانی بی‌طرف برای آموزش و انتخاب است. امیدواریم بتوانیم قدمی هرچند کوچک، برای بهبود فرهنگ پزشکی کشور برداریم.

کلیه مطالب این سایت برای مجموعه دکتردکتر محفوظ است

علت سردرد و گوش درد همزمان
علت سردرد و گوش درد همزمان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *