طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری
طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

✅ پربازدیدترین سایت های ایرانی

تاکنون تحقیقات زیادی روی خواص گیاهان دارویی انجام شده و دانشمندان به نتایج جالبی در زمینه خواص خارق العاده بسیاری از این گیاهان برای لاغری و کاهش وزن دست یافته اند.

زنجبیل و دارچین از گیاهان دارویی بسیار پرخاصیت و لاغر کننده هستند که از دیرباز و به صورت گسترده به عنوان مکمل غذایی، ادویه و چای مورد استفاده قرار گرفته اند. تحقیقات نشان می دهد زنجبیل می تواند از چاقی و بیماری های مزمن جلوگیری کرده و برای افرادی که به دنبال روش های گیاهی لاغری و کاهش وزن هستند عالی می باشد.

در ادامه با کوکا همراه شوید تا با تعدادی از خواص جادویی زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن و طرز تهیه چای و دمنوش لاغری زنجبیل، دارچین و لیمو آشنا شوید.

مطالعات نشان داده مصرف زنجبیل با سوزاندن چربی ها، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین به بهبود سندرم متابولیک کمک می کند، سندرم متابولیک با اختلالاتی همچون چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی رابطه مستقیم دارد.طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

محققان طی آزمایشاتی که روی موش ها انجام دادند به این نتیجه رسیدند که زنجبیل برای کاهش وزن، رفع التهاب، کاهش کلسترول و قند خون موش ها مفید بوده و به درمان کبد چرب کمک می کند.

دوره مقدماتی php

اگرچه تحقیقات کمی در این زمینه روی انسان ها انجام شده اما نتایج بررسی های محدود حاکی از آن است که مصرف زنجبیل در انسان ها نیز با کالری سوزی، چربی سوزی و کاهش اشتها به کاهش وزن اضافی منجر خواهد شد.

متاسفانه محققان تاکنون به نتیجه قطعی درباره بهترین دوز مصرف روزانه زنجبیل و شیوه مصرف آن (خام، دمنوش یا قرص و کپسول) برای کاهش وزن نرسیده اند اما اعتقاد دارند مصرف زنجبیل به طور کلی و به چند دلیل برای کاهش وزن مفید است:

یکی از علل چاقی، اشتهای زیاد سیری ناپذیر در هر وعده غذایی است.

مطالعه ای که در سال 2012 در دانشگاه کلمبیا انجام شد نشان داده است افرادی که همراه صبحانه خود 2 گرم پودر زنجبیل خشک مصرف می کنند 3 ساعت دیرتر از سایرین گرسنه می شوند. بنابراین توصیه می شود هر صبح 2 گرم پودر زنجبیل به 1 فنجان آب گرم افزوده و میل کنید.

از سوی دیگر زنجبیل روی هورمون های نوراپی نفرین و دوپامین تاثیر می گذارد، این دو هورمون باعث فعال شدن بخشی از سیستم عصبی می شوند که مسئول کاهش اشتها می باشد.

هنگام مصرف چربی، لیپیدهای اضافی در سلول های چربی ذخیره شده و به مرور به چاقی و اضافه وزن منجر می شود. مطالعه انجام شده در سال 2011 نشان می دهد مصرف زنجبیل به همراه برخی دیگر از ادویه جات باعث افزایش فعالیت غده پانکراس و تولید بیشتر نمک های صفراوی می شود، این دو عامل در کاهش جذب چربی در بدن هنگام مصرف غذا به ویژه غذاهای پر چرب مفید هستند.

زنجبیل خشک سرشار از فیبر است، فیبر برای هضم بهتر و تخلیه سریع تر معده و روده مفید بوده و به سم زدایی روده و دفع ضایعات بدن کمک می کند، این دو عامل تاثیر مطلوبی در کاهش وزن دارد.

جالب است بدانید از قرن ها پیش زنجبیل به عنوان کمک هضم در طب سنتی آئورودا استفاده می شده است.

متابولیسم فرایند پیچیده ای است که طی آن کالری و مواد غذایی بدن مورد استفاده قرار گرفته و هرچه میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن بیشتر باشد کالری بیشتری طی عمل هضم می سوزد که تاثیر عالی در لاغری دارد.

زنجبیل اثر ترموژنیک دارد به این معنا که درجه حرارت بدن را افزایش داده و با بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم بدن به کالری سوزی و چربی سوزی کمک می کند.

طبق گفته مجله بین المللی چاقی مصرف غذاهایی که اثر ترموژنیک دارند برای کاهش وزن عالی هستند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد زنجبیل عامل ضد التهابی قوی است و بخصوص برای درمان چاقی در بیماران دیابتی نوع 2 بسیار مفید است زیرا التهاب ناشی از چاقی و مقاومت نسبت به انسولین از شایع ترین عوارض دیابت نوع 2 هستند و زنجبیل با کاهش التهاب به لاغری این افراد کمک می کند.

زنجبیل توانایی مهار سنتر کورتیزول در بدن دارد، کورتیزول یا هورمون استرس تاثیر نامطلوبی در افزایش چربی های شکمی و افزایش وزن دارد.

چای زنجبیل با افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به تولید انرژی در بدن کمک کرده و همین امر انگیزه کافی برای انجام تمرینات منظم ورزشی و سوزاندن کالری در فرد را فراهم می کند.

اگرچه مصرف منظم زنجبیل تاثیر عالی در لاغری دارد اما نیاز است فرد در طول دوره مصرف زنجبیل، از رژیم غذایی سالم پیروی کرده و حداقل 5 روز در هفته و روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش کند تا با افزایش سوخت و ساز بدن در مدت زمان کوتاه تری به وزن ایده آل برسد.

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک را به 250 میلی لیتر آب داغ (دمای 80 درجه) اضافه کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد؛ در صورت تمایل مقداری عسل یا زردچوبه به آن افزوده و گرم بنوشید.

2 قطعه ریشه زنجبیل تازه را پوست گرفته و رنده کنید و به 250 میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید، بعد از 1 دقیقه از روی حرارت برداشته، بگذارید 15 دقیقه بماند تا خوب دم بکشد و سپس مقداری عسل برای خوش طعم شدن به آن اضافه کنید.

نکته: برای افزایش خاصیت چربی سوزی چای زنجبیل توصیه می شود چای را به همراه یکی از مواد زیر مصرف کنید:

نان سفید بدون قند، بادام ها، لیمو، فلفل هندی، سیر، میوه های تازه، توت ها، آووکادو و عسل

توجه: بهترین زمان مصرف چای زنجبیل برای لاغری، نوشیدن 250 میلی لیتر چای گرم 15 دقیقه قبل از هر وعده غذایی می باشد.

1/4 قاشق چایخوری پودر دارچین را به 1 فنجان آب اضافه کرده و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد مخلوط را از صافی رد کرده روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس یک تکه کوچک زنجبیل خشک به آن افزوده و بعد از 2 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و بعد از صاف کردن بنوشید.

یک تکه کوچک زنجبیل را به همراه 4 یا 5 برگ نعناع تازه به 1 فنجان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 2 یا 3 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و بعد از 2 دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید. این چای علاوه بر کاهش وزن برای رفع استرس نیز مفید است.

آب دو عدد لیمو را با یک تکه زنجبیل خرد شده مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، حرارت را کم کرده سپس 1 لیتر آب و پوست لیمو را به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه آن را از روی شعله برداشته و بعد از خنک شدن و قبل از غذا میل کنید.

یک تکه کوچک زنجبیل خرد شده را به 1 لیوان آب جوش اضافه کرده و بگذارید 1 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و از صافی عبور دهید، 1 قاشق چایخوری عسل به دمنوش اضافه کنید و بنوشید.طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

عسل علاوه بر شیرین کردن دمنوش، به دلیل خواص ضد باکتری از عفونت جلوگیری و معده را تسکین می دهد و برای کاهش وزن نیز مفید می باشد.

هشدار: از مصرف بیش از حد زنجبیل در طول روز خودداری کنید، دوز مناسب برای مصرف روزانه حدود 1 تا 2 سانتی متر ریشه زنجبیل در هر 5 تا 6 ساعت می باشد.

دارچین از گیاهان ادویه ای عالی برای کاهش وزن است که به طور گسترده در طب سنتی آئورودا نیز استفاده می شود. با مصرف منظم دارچین و انجام تمرینات منظم ورزشی و نه شدید، می توان هر هفته حدود 0.9 کیلوگرم کاهش وزن داشت.

دارچین حاوی ترکیبی به نام سینامالدئید است که به چربی سوزی و تولید انرژی در بدن کمک می کند.

مصرف دارچین با بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم قند خون از تجمع چربی، چاقی، دیابت و سایر بیماری های مرتبط با چاقی جلوگیری می کند.

مطالعات نشان می دهد دارچین به کاهش کلسترول خون، متابولیسم و چربی سوزی کمک می کند.

از جمله بهترین دمنوش های لاغری دارچین می توان به دمنوش لاغری دارچین و زنجبیل و لیمو، دمنوش لاغری دارچین و عسل و دمنوش دارچین و سرکه سیب اشاره کرد.

دوز مناسب برای مصرف دارچین به منظور لاغری حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر دارچین یا یک تکه چوب دارچین (2 سانتی متر) در روز می باشد.

مصرف آب لیمو گرم هنگام صبح به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن کمک می کند. آب لیمو یک نوشیدنی کم کالری محسوب می شود و جایگزین عالی برای نوشیدنی های پرکالری مانند آب پرتقال است.

آب لیمو حاوی آب فراوان است، مصرف آب لیمو برای سوخت و ساز بدن و کالری سوزی مفید است و به هیدراتاسیون بدن کمک می کند، برخی شواهد نشان می دهد هیدراتاسیون بدن تاثیر عالی در چربی سوزی، کاهش احتباس آب در بدن، بهبود نفخ و کاهش وزن دارد.

  • خواص سوره ياسين براي اموات
  • لیمو ترش حاوی ماده ای به نام پکتین است که باعث می شود فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و دیرتر گرسنه شود.

    با توجه به خواص ذکر شده برای زنجبیل، دارچین و لیمو حتما متوجه شده اید که ترکیب آن ها تاثیر خارق العاده ای در کاهش وزن و چربی سوزی دارد. از دیگر خواص این دمنوش می توان به درمان بیماری هایی همچون برونشیت و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

    3/4 لیتر آب را روی حرارت بجوشانید سپس 2 تکه چوب دارچین، 3 عدد لیمو ترش برش داده شده و یک تکه کوچک زنجبیل را به آب در حال جوش افزوده و در صورت تمایل چند برگ نعناع نیز به آن اضافه کنید.

    شعله را بسته و بگذارید چای به مدت 25 دقیقه خوب دم بکشد. سپس چای را از صافی عبور داده و بنوشید.

    4 فنجان آب را داخل قوری درب دار اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید، سپس 1 تکه کوچک زنجبیل و دو تکه چوب دارچین را به آب در حال جوش افزوده، درب قوری را بگذارید و شعله را ببیندید تا به مدت 10 الی 20 دقیقه دم بکشد. در مرحله آخر آب یک عدد لیمو تازه و مقداری عسل به چای اضافه کنید و بعد از صاف کردن، میل کنید.

    برای آنکه بتوانید با خیال راحت لیموترش را با پوست به دمنوش های بالا اضافه کنید باید حتما لیموی مورد استفاده شما شما ارگانیک باشد، یعنی فاقد هر گونه کود و سموم شیمیایی؛ بنابراین از آنجا که در ایران به ندرت لیموترش ارگانیک برای خرید پیدا می شود پیشنهاد می شود دمنوش تان را مثلا با زنجبیل و دارچین آماده کرده و سپس آب لیموترش را به آن اضافه کنید!

    منبع: time – stylecraze – livestrong – stylecraze2

    سایر منابع:

    www.femniqe.com/ginger-for-weight-loss
    bhrcenter.com/lose-5lbs-naturally-by-drinking-this-tea-ginger-tea
    tlvz.com/en/tea-of-ginger-cinnamon-and-lemon-to-deflate-the-belly-and-lose-weight
    andrearussell.com/ginger-lemon-cinnamon-tea
    www.healthline.com/nutrition/lemon-water-for-weight-loss

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    به گزارش شفا آنلاین، چگونه با چای زنجبیل لاغر شویم شاید این
    سوال بسیاری از شماها باشد که می دانید چای زنجبیل لاغر می کند ولی اطلاع
    ندارید که چند باردر روز و در چه زمان هایی باید بنوشیم  و ایا  کافی است
    چای زنجبیل بنوشیم و لاغر شویم و ورزش را کنار گذاشته  و غذا هم بخوریم  یا
    نه اکنون در این بخش بیشتر در این مورد توضیح می دهیم.


    چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است
    که در جهت ارتقای سلامتی بدن غوغا می کند. این نوشیدنی در بین تمام خواصی
    که دارد به شما کمک می کند که به ساده ترین و سالم ترین شیوه ی ممکن وزن کم
    کنید.



    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    زنجبیل ریشه ی مفیدی است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند و باعث تسکین
    دردهای جسمی نیز می شود. این ماده ی غذایی را بهترین ماده ی ضدالتهابی
    طبیعی موجود بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش ساده ی لاغری با
    کمک چای زنجبیلی بیشتر آشنا کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.



    اگر احساس می کنید که این اواخر کمی چاق شده اید و شکم و پهلوهایتان چربی
    آورده است زمان آن فرا رسیده تا سریع وارد عمل شوید و به فکر چربی زدایی از
    این مناطق باشید. در گام اول یادتان باشد که برای لاغری لازم است که به
    مدت چند روز چای زنجبیلی میل کنید. این چای مکمل مناسبی برای یک رژیم سالم
    است. علاوه بر این لازم است که مصرف چربی را کاهش دهید و تغذیه ی مناسبی
    سرشار از سالاد، سبزیجات بخارپز، پروتئین های سالم، فیبرهای غذایی و آب را
    دریابید.



    اگر علاوه بر موارد اشاره شده، روزانه کمی ورزش نیز اضافه کنید، مطمئن
    باشید که مصرف یک فنجان چای زنجبیلی بعد از هر وعده ی غذایی باعث می شود که
    در مدت ۵ هفته به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. فراموش نکنید که لاغری و
    رسیدن به تناسب اندام نیاز به اراده ی قوی و کمی تلاش دارد. پس اراده کنید و
    توصیه های زیر را به کار ببندید.




    چه زمانی برای نوشیدنی چای زنجبیلی مناسب است؟

    روزانه دو فنجان، یک فنجان بعد از ناهار و یک فنجان بعد ازشام از این چای
    پرخاصیت بنوشید. این عادت را به مدت ۱۵ روز ادامه دهید. سپس به مدت یک هفته
    نوشیدن چای زنجبیلی را متوقف کنید و سپس دوباره مصرف آن را شروع کنید.
    فراموش نکنید که لازم است در کنار مصرف این معجون لاغری یک رژیم غذایی
    مناسب و سالم داشته باشید و از ورزش روزانه غافل نشوید.

    زنجبیل یک ریشه گیاه است.اغلب در تهیه بسیاری از غذاها از این ادویه استفاده می کنند. زنجبیل خواص زیادی دارد به عنوان مثال مصرف زنجبیل برای لاغری یا برای درمان مشکلات گوارشی بسیار موثر است. این ادویه همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتری هم می باشد.در این مطلب خواص زنجبیل برای لاغری می خواهیم درباره تاثیر این ماده بر کاهش وزن صحبت کنیم.

    با مصرف زنجبیل سطح هورمون لپتین و قند خون شما کاهش پیدا می کند. همان طور که می دانید عملکرد هورمون لپتین مانند یک سیگنال قوی در بدن است و در صورت ایجاد چربی این پیام را به مغز ارسال می کند و فرد دیگر احساس گرسنگی ندارد. این هورمون را به اسم هورمون سیری هم می شناسند.

    زنجبیل یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان مشکلات گوارشی مثل التهاب معده، سوء هاضمه، ناراحتی معده، ریفلاکس است. مصرف زنجبیل باعث می شود تولید بزاق بیشتری برای هضم غذا داشته باشید و روند هضم شدن را راحت تر می کند. کسانی که از مشکل اسید معده رنج می برند می توانند بین وعده های غذایی خود زنجبیل استفاده کنند.طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    طبع زنجبیل گرم است. و در افرادی که مزاج شان سرد است مصرف زنجبیل پیشنهاد می شود. پس افرادی که قصد کاهش وزن دارند می توانند در غذاهای خود از زنجبیل استفاده کنند تا گرمای بدن را افزایش دهند. وقتی گرمای بدن شما برود بالا مقدار بیشتری کالری می سوزاند و میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

    همان طور که در مطالب فوق گفتیم زنجبیل نقش به سزایی در چربی سوزی دارد. همچنین برای افزایش متابولیسم هم بسیار موثر است. برای این منظور می توانید یک تکه کوچک از زنجبیل را درون یک کاسه ماست کم چرب رنده کرده و بعد صرف هر وعده غذایی میل کنید. یا از دمنوش زنجبیل استفاده کنید.

    اغلب افراد دوست دارند شکمی شش تیکه داشته باشند.زنجبیل برای لاغری و سوزاندن چربی های شکم و پهلو بسیار مفید است. چربی دور شکم از تغییرات هورمونی، پرخوری، کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی به وجود می آید. و مصرف زنجبیل باید می شود روی عوامل ایجاد چربی دور شکم تاثیر بگذارد.

    برای آشنایی با روش های استفاده زنجبیل برای لاغری و دیگر موارد و بررسی اینکه آیا واقعا باعث کاهش سطح هورمون لپتین می شود مقاله خواص زنجبیل برای لاغری را در سایت آیوفیت مطالعه کنید.

    منبع: سایت آیوفیت

    با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


    مطلبی دیگر از این نویسنده


    مطلبی دیگر در همین موضوع


    مطلبی دیگر در همین موضوع

    از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    آرایش

    مدل مو

    مدل لباس

    زنجبیل ریشه ای است که طعمی تند و حالتی ترد دارد. فواید زنجبیل برای سلامتی بسیار است. یکی از فواید زنجبیل، توانایی اش در کاهش وزن و از بین بردن چربی های دور شکم است. این مقاله را بخوانید تا بیشتر با رابطه ی زنجبیل و لاغری آشنا شوید.

    براساس آیورودا (نوعی علم باستانی در هندوستان که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای سلامتی و درمان بیماران استفاده می شود) مصرف ریشه ی زنجبیل می تواند به کنترل وزن کمک کند و تحقیقات نیز این ویژگی زنجبیل را تأیید کرده اند.

    در مطالعه ای که نتیجه ی آن در سال ۲۰۱۴ در مجله ی دانش غذا و کشاورزی به چاپ رسید، دسته ای از موش ها که اضافه وزن داشتند، مورد آزمایش قرار گرفتند. به این موش ها به مدت ۳۰ روز مکمل جینجرول (ترکیبی که در زنجبیل یافت می شود) داده شد و آنها توانستند پس از این مدت وزن شان را کاهش بدهند. سطح قند خون و لپتین در این موش ها نسبتا کاهش یافته بود. لپتین ترکیبی است که در احساس سیری پس از صرف وعده ی غذایی مؤثر است و می تواند در لاغری نقش مثبتی داشته باشد.

    محققان نتیجه گرفتند زنجبیل می تواند مانع چاقی ناشی از رژیم های غذایی سرشار از چربی شود و می توان از زنجبیل به عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

    براساس مطالعات دیگری که در سال ۲۰۱۳ در مجله ی پزشکی و دارویی اروپا منتشر شد، تأثیر زنجبیل بر لاغری با داروی لاغری ارلیستات برابر بود. همچنین زنجبیل از طریق بالا بردن کلسترول مفید خون (HDL) در کاهش سطح کلسترول خون تأثیر قابل توجهی دارد. با قدرتی که زنجبیل بر احساس سیری و هضم مناسب غذا دارد، نقشش در کاهش وزن تعجب آور نیست.

    زنجبیل و لاغری؛ نحوه مصرف زنجبیل برای چربی سوزی چگونه است؟

    زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می کند. اگر می خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تأثیر بگذارد. این عوامل می تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد.

    زنجبیل باعث احساس سیری در شما می شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می شوید. زنجبیل به عنوان یک ماده ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می تواند به طور تازه یا به همراه غذا و نوشیدنی ها مصرف شود.

    تغییرات هورمونی و استرس مزمن می تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه ی این امر خروج دستگاه ایمنی و سوخت وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند. براساس مقاله ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند.

    براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد زنجبیل در کنار خاصیت سیرکنندگی خود، خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت وساز و کالری سوزی کمک می کنند.

    International Journal of Obesity متذکر شده است که مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند، می تواند ابزار بالقوه ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت وساز می شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه ی حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل شده در آب داغ) با صبحانه ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

    مطالعات حاکی از تأثیر چشمگیر زنجبیل در حرارت زایی است و شرکت کنندگانی که نوشیدنی حاوی زنجبیل مصرف کرده بودند، کمتر احساس گرسنگی می کردند، درنتیجه غذای مصرفی شان کاهش یافته بود. این نتایج حاکی از تأثیر بالقوه ی زنجبیل در لاغری است.طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    اگر می خواهید از اثرات شگفت انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره مند شوید، می توانید زنجبیل را به روش های زیر مصرف کنید.

    مصرف زنجبیل نمی تواند به سرعت وزن تان را کاهش بدهد. تأثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می تواند دستاورد بزرگی باشد.

    باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن تان علاوه بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه ی دلخواه تان برسید.

    در قدم اول مصرف چربی های ناسالم، غذاهای فرآوری شده، فست فودها، شکر و قند را متوقف کنید. همچنین با مصرف مواد غذایی زیر می توانید با سرعت بیشتری وزن تان را کاهش بدهید. برخی مواد غذایی می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. روغن نارگیل، زیره، سرکه سیب، لیمو ترش و آب آن، چای سبز، عسل و دارچین و برخی از ادویه ها در روند کاهش وزن مؤثرند.

    کارهای زیر نیز می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

    زنجبیل علاوه بر کاهش وزن، به درمان التهاب، کاهش حالت تهوع، بهبود گوارش و نابودی سلول های سرطانی کمک می کند. همچنین با درست کردن چای زنجبیل می توانید بدن خود را سم زدایی و با بسیاری از امراض مبارزه کنید.

    پودر زنجبیل را می توان ماه ها نگهداری کرد. بهترین شرایط برای نگهداری پودر زنجبیل قرار دادن آن در ظرف شیشه ای سر بسته و در مکانی تاریک و خنک است. ریشه ی زنجبیل تازه را می توان تا سه هفته در یخچال نگهداری کرد. همچنین می توان ریشه ی زنجبیل را به مدت ۶ ماه در فریزر نگهداری و در مواقع موردنیاز مصرف کرد.

    بیشتر افراد می توانند از فواید زنجبیل بهره مند شوند، اما زنجبیل گزینه ی مناسبی برای همه ی افراد نیست. ممکن است زنجبیل با برخی داروها تداخل داشته باشد و تأثیراتی منفی بر سلامت افراد بگذارد.

  • عکس پروفایل برای واتساپ جدید

  • 14000تومان

    7000تومان

    منبع : chetor.com

    سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

    آیا از خواص زنجبیل خبر دارید؟ زنجبیل تازه عطر و طعم بخصوص و منحصر بفردی دارد و تندی آن این گیاه را خاص و بی نظیر کرده است. اگر از پودر زنجبیل استفاده می کنید پیشنهاد می شود حتما ازتازه ی آن بهره ببرید. روش استفاده از زنجبیل خام خیلی راحت است. زنجبیل از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است. این گیاه به عنوان تقویت کننده معده و بدن، بادشکن و ضد نفخ به کار می­ رود. همچنین پزشکان چینی اخیرا کشف کرده ­اند که شربت زنجبیل بهترین دارو برای معالجه زخم معده می­ باشد.طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    نباید روزانه بیشتر از دو تا چهار گرم زنجبیل مصرف کنید، چرا که علاوه بر میزان زنجبیلی که مصرف می کنید ممکن است مقداری از این ماده را از طریق برنامه غذایی نیز جذب کنید.زنجبیل درد معده را از بین می ­برد و مخصوصا در زمستان بدن را گرم می سازد. زنجبیل را می ­توان برای برطرف کردن حالت تهوع و استفراغ و دل بهم­خوردگی، برای اشخاصی که در هنگام مسافرت به آن دچار می­ شوند، استفاده کرد.

    اگر زنجبیل تازه مصرف می کنید،حتماً مقدار مصرفی را وزن کنید تا تقریباً دریابید که چه حدی از آن معادل ۲ تا ۴ گرم است. برای درمان تهوع، گاز معده یا سوء هاضمه روزانه ۲ تا ۴ گرم ریشه تازه (معادل ۰/۲۵ تا ۱ گرم پودر ریشه) یا ۱/۵ تا ۳ میلی لیتر تنتور آن را مصرف کنید. برای پیشگیری از استفراغ، هر ۴ ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری)مصرف کنید.

    در این موارد شخص می­ تواند مقدار کمی از زنجبیل خشک شده را در دهان گذاشته و آن را بجود، فورا حالت تهوع برطرف خواهد شد و یا این که چای زنجبیل بنوشد. زنجبیل غیر از آنکه معده را تقویت می­ کند از رشد کرم و انگل نیز در معده و روده جلوگیری می کند.

    این را هم بخوانید: چگوه از زنجبیل تازه در غذا استفاده کنیم

    بیشتر غذاهای چینی و هندی شامل زنجبیل می باشد، که هم طعم خوبی به غذا می­ دهد و هم برای هضم غذا و معده مفید است. زنجبیل تازه و شربت زنجبیل یا چای زنجبیل در بدن تولید گرما کرده و به این وسیله مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می­ سازد. این گیاه برای خانم­ هائی که پریود آنها عقب می­ افتد تجویز شده است.

    لاغری با چای زنجبیل

    زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی و گلو درد می ­باشد. هنگامی که حس کردید دچار سرماخوردگی شده­ اید چند بار چای زنجبیل بنوشید؛ و اگر گلو درد دارید علاوه بر آنکه چای آن را میل می­ نمائید با آن نیز غر غره کنید.

    دستور تهیه چای زنجبیل : یک قاشق چای خوری پودر خشک زنجبیل و یا دو قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده تازه  را، در داخل قوری ریخته روی آن آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه آن را روی حرارت ملایم دم کنید و سپس با عسل شیرین کرده میل کنید.

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    زنجبیل را حتی برای کمپرس نیز می توان استفاده کرد تا سموم بدن را خارج سازد. برای این منظور ابتدا چای زنجبیل درست کنید و دستمالی را با آن آغشته کنید و آب اضافی آن را فشار داده در محل زخم یا درد بگذارید.شربت زنجبیل برای زخم معده بسیار مفید است. مبتلایان به زخم معده باید هر روز قبل از غذا یک قاشق چایخوری از این شربت را همراه با کمی آب بنوشند، بیماری آنها پس از مدتی التیام خواهد یافت.

    چای زنجبیل هر چقدر هم بیشتر بماند و دم بکشد تندتر می­ شود، حتی می­توان چای زنجبیل را بعد از سرد شدن در داخل یخچال گذاشت و خنک کرده و مانند یک نوشابه سرد استفاده نمود.

    اگر از تنتور زنجبیل استفاده می ­کنید 10 قطره آن را در یک لیوان آب گرم ریخته، با عسل شیرین کرده و بنوشید. ضمنا می­ توان زنجبیل خشک شده را از مغازه­ ها خرید و مصرف کرد. برای تهیه شربت زنجبیل یک قسمت زنجبیل رنده شده را با سه قسمت عسل مخلوط کرده و در شیشه در بسته در یخچال نگهداری کنید و هر موقع خواستید مصرف کنید.

    برای درست کردن تنتور زنجبیل می­ توانید از الکل 50 درجه استفاده نمائید. یک قسمت زنجبیل رنده شده را با سه قسمت الکل50درجه مخلوط کرده و داخل یک شیشه تیره رنگ بریزید و چهارده روز مرتبا چندین بار در روز تکان دهید. سپس بعد از این مدت، صاف کرده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

  • مضرات استفاده از چاي ساز
  • منبع: سایت چی نیاز داری

    کپی برداری با ذکر لینک سایت مجاز است.

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    خواص مواد غذایی طریقه مصرف زنجبیل زنجبیل تازه خواص زنجبیل

    ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

    پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

    نظر خود را بنویسید

    chiniazdari[at]gmail.com

    باز نشر مطالب سایت با ذکر لینک سایت یا مطلب مجاز می باشد.

    استفاده از زنجبیل می تواند به صورت تازه، خشک شده، پودر، روغن یا آبمیوه مورد استفاده قرار گیرد. زنجبیل در زمره مفیدترین و پرکاربردترین ادویه ها قرار دارد و سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مقوی بسیاری است که برای مغز و بدن انسان مزایای فراوانی را به همراه دارند.

    درست کردن چای زنجبیل آسان است.  1/4 قاشق چای خوری زنجبیل را در یک لیوان بریزید و یک فنجان آب جوش روی آن اضافه کنید.  روی آن را با یک بشقاب کوچک بپوشانید و بگذارید تا قبل از نوشیدن به اندازه کافی خنک شود.  با عسل یا شکر به صورت دلخواه، شیرین کنید.  مقدار مصرف برای کودکان 1/4 فنجان هر دو تا سه ساعت در روز است.

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    کمپرس زنجبیل، برای درد مفاصل، پیچ خوردگی عضلانی یا درد های معده مفید است.  چای زنجبیل را درست کنید (برای دستورالعمل شماره 1 را ببینید)، یک لیف یا پارچه پشمی را در آن خیس کنید تا از مواد اشباع شوند سپس آب آنرا بگیرید و در منطقه درد قرار دهید.  با یک حوله روی آن را بپوشانید، سپس یک پد گرم یا بطری آب گرم روی آن قراردهید، سپس با یک حوله دیگر روی آنرا بپوشانید.  برای 20 دقیقه آنرا رها کنید، در صورت نیاز تکرار کنید.

    اگر شما از ژله زیاد استفاده می کنید، ترکیب زنجبیل با ژله لیمو یا پرتقال طعم بینظری را ایجاد خواهد کرد. پیشنهاد می کنم تجربه کنید.

    آب نبات زنجبیل، یک راه جالب برای کمک به درمان حالت تهوع است، زمانی که با حاملگی یا مسافرت همراه است.  برای ساخت آبنبات گیاهی، شما به 1 فنجان چای زنجبیل آماده (ممکن است بخواهید مقدار زنجبیل را اضافه کنید­، و در صورت تمایل با طعم قوی تر بخورید) و 2/1 فنجان شکر نیاز دارید. آن ها را خوب در یک ماهی تابه عمیق هم بزنید. در گرمای متوسط ​​تا زیاد ، بدون همزدن بیشتر، تا زمانی که مخلوط به 300 درجه فارنهایت برسد، آن ها را بجوشانید.

    بعد از اینکه غلیظ شد آنرا از روی شعله برمی داریم و در یک سینی شیرینی پزی پودر قند می ریزیم سپس مطابق شکل توسط یک وسیله گردی ، حفره های یک اندازه و منظم روی پودر قند ایجاد می کنیم حالا به آرامی شربت زنجبیلی را درون حفره ها می ریزیم تا سرد شود.

    این یک نوشیدنی سرگرم کننده، مخصوصا برای بچه ها است. چای را، همانطور که در دستور شماره 1 نوشته شده است،تهیه کنید فقط دو برابر مقدار گفته شده،  زنجبیل مصرف کنید.  بنابراین نسبت 1/2 قاشق چای خوری زنجبیل به 1 فنجان آب جوش خواهد شد.  مخلوط را برای مدت 5 دقیقه بجوشانید تا کمی مقدار آن را کاهش دهید، سپس برای مدت ده دقیقه قبل از صاف کردن، آنرا کنار بگذارید.  سپس 2 قاشق چای خوری شکر یا عسل را در آن حل کنید(برای طعم و مزه) و سپس کم کم 1/2 فنجان آب گازدار اضافه کنید. بلافاصله بنوشید تا حالت گازدار آنرا حفظ کنید.

    پاشویه زنجبیل بسیار اثر بخش است!  این به گرم شدن و تحریک کل بدن با افزایش گردش خون به ساق پاها و انگشتان کمک می کند. برای افراد مبتلا به بیماری عصبی دیابت، ممکن است این ترکیب بسیار مفید باشد، با این حال، عاقلانه است که ابتدا با مراجعه به پزشک خود شرایط سلامتی خود را بررسی کنید.

    به اندازه 2 بطری آب را به جوش آورده و سپس 2 قاشق غذاخوری از پودر زنجبیل و یک یا دو قاشق غذاخوری نمک دریا (اختیاری) را به آن اضافه کنید. قبل از اینکه آن را به حوضچه یا جایی که به راحتی پاهایتان را در آن قرار می دهید بریزید، بگذارید کمی خنک شود.  برای اولین پاشویه با زنجبیل، با مقدار کمی از زنجبیل شروع و کم کم مقدار آنرا را بالا ببرد. پاها را برای مدت 10 تا 20 دقیقه در آن غوطه ور کنید.

    روغن ریشه زنجبیل را می توان بر روی مفاصل دردناک، برای کمک به از بین بردن برخی از درد ها در ارتباط با شرایط آرتریتی مالش داد. از دیگر موارد استفاده آن این است که، 2 تا 3 قطره از آن را بر روی یک قطعه پارچه نخی قرار داده و برای چندین ساعت برای از بین بردن درد گوش از آن استفاده کرد.

    برای تهیه روغن، چندین قاشق غذا خوری از زنجبیل در یک ظرف کوچک قرار دهید. روغن زیتون یا روغن بادام شیرین را روی آن اضافه کنید. آن را به خوبی تکان دهید، و اجازه دهید برای چند هفته در محل خنک و تاریک بماند.  روزانه آن را تکان دهید، به طوری که پودر زنجبیل در پایین ظرف ته نشین نشود. بعد از حدود چهار تا شش هفته، روغن را صاف کنید و در یک شیشه ی تمیز خشک با در پوش تنگی قرار دهید.  در صورتی که به درستی نگهداری شود، حدود یک سال ماندگاری خواهد داشت.

     

    در حالی که شما می توانید از روغن ریشه زنجبیل به طور مستقیم استفاده کنید، گاهی اوقات استفاده از آن به شکل مرهم و دارو، راحت تر و کم هزینه تر به نظر می رسد.  برای تهیه ضماد از زنجبیل، از روغن ساخته شده در دستور شماره7 بالا: 100گرم روغن زنجبیل و 15گرم موم (یا 7 برابر روغن نسبت به موم زنبور) را وزن کنید.  آن ها را با هم در یک شیشه ی نسوز، مانند یک شیشه ی مربا ترکیب کنید. آن را با مقداری آب در ماهیتابه قرار دهید.  آب را به آرامی گرم کنید تا زمانی که موم ذوب شود. آن را صاف کنید و در شیشه بریزید. در آن را بسته و سپس آن را در یک کابینت سرد و تاریک نگهداری کنید.

    اگر شما مستعد ابتلا به بیماری های حرکتی در سفر هستید، کپسول زنجبیل بسیار عالی است تا قبل از سفر خود بتوانید آنرا درست کنید.  آن ها همچنین برای زمانی که کمی احساس خستگی می کنند، یا شکم شما احساس ناخوشایندی می کند، مفید هستند. برای درست کردن کپسول زنجبیل، از کپسول های خالی در بازار استفاده کنید و آن ها را با پودر زنجبیل پر کنید.

     طرز تهیه سرکه زنجیل همانند تهیه سرکه مواد دیگر است.سکنجبین زنجبیل برای گرفتگی قفسه سینه و تومورهای متوسط مفید است.

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    در حالی که روش های متعددی برای ساخت شربت زنجبیل وجود دارد، در اینجا طرز تهیه شربت مبتنی بر عسل را توضیح می دهیم. ابتدا یک چای بسیار قوی درست کنید (دستورالعمل ها را در شماره 1 این لیست ببینید). چای را دو برابر اندازه ی زنجبیل یا نیمی از مقدار آب درست کنید. سپس، دو تا سه برابر چای ، عسل را اندازه گیری کنید. عسل خام محلی توصیه می شود، اما شما می توانید از هر نوع عسلی که در اختیار دارید استفاده کنید.در حالی که چای هنوز گرم است، به آرامی عسل را به آن اضافه کنید.

    هنگامی که مواد تشکیل دهنده به طور کامل ترکیب شد، آنرا داخل یک شیشه استریل منتقل کنید. برای یک ماه در یخچال نگهداری کنید. دوز مناسب 1 تا 2 قاشق چای خوری برای کودکان بالای یک سال، 1 قاشق غذاخوری برای بزرگسالان تا 5 بار در روز، در صورت نیاز است.

    روغن ماساژ زنجبیل حالت گرم کنندگی دارد و می تواند گردش خون را افزایش دهد و به شما هنگامی که احساس سفتی و خستگی می کنید، به خصوص اگر ناراحتی ناشی از هوای سرد باشد، کمک می کند .برای تهیه روغن ماساژ، چندین قاشق زنجبیل زمینی را در یک کاسه قرار دهید. روی آن را با سرکه بپوشانید و در آن را بگذارید. حدود دو هفته در یک کابینت قرار دهید، هر روز یا هر وقت به یاد می آورید، آن را تکان دهید.

    بعد از این مدت زمان، آن را صاف کنید. روغن را در یک بطری (ترجیحا تیره) نگهداری کنید. برچسبی برای اینکه این فقط برای استفاده خارجی است و در دسترس کودکان قرار ندهید را، نصب کنید. این را روی عضلات گرفته و مناطق درد آرتریت بمالید.

    در نهایت، آخرین راه استفاده از زنجبیل سریع ترین، ساده ترین و مطلوب ترین روش است. فقط یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان یا کاسه کوچکی بریزید، مقدار کمی ( یک پینچ) زنجبیل بر روی آن اضافه کنید، هم بزنید و سپس بخورید!  (به یاد داشته باشید، کودکان تا زمانی که بیش از یک ساله نباشند، نباید عسل مصرف کنند.)

    این مخلوط برای زمانی مناسب است که شما کمی احساس تهوع می کنید، و زیاده روی در غذا خوردن کردید یا احساس می کنید که ممکن است با سردی یا آنفولانزا سر و کار داشته باشید.

  • مدل سارافون بافتنی بچه گانه با میل
  • منبع: سایت چی نیاز داری

    کی برداری با ذکر لینک سایت مجاز است

    مقالات مرتبط

    لاغری با چای زنجبیل

    چگونه از زنجبیل استفاده کنیم

    استفاده از زنجبیل تازه در غذا و روش پوست کندن + فیلمطریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    لاغری با زنجبیل چای زنجبیل طریقه مصرف زنجبیل زنجبیل تازه خواص زنجبیل

    ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

    پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

    نظر خود را بنویسید

    برای درمان کبد چرب چه بخوریمجلوگیری از گرمازدگی در تابستان23 درمان آفتاب سوختگی در منزل5 رقیق کننده طبیعی خون را بشناسیدبرای لاغری از این 9 چربی سوز طبیعی کمک بگیریدچگونه شوره سر را درمان کنیم؟درمان های خانگی برای رفع یبوست 13 روش استفاده از زنجبیل10 خاصیت شگفت انگیز عسل و دارچین16 درمان گلو درد با گیاهان دارویی$(document).ready(function(){$(“.articlelast img.lazy”).lazyload({effect:”fadeIn”});});

    نکته مهم: اگر چه مطالب سایت از منابع معتبر، ترجمه و تولید میشوند اما توصیه های سلامت و تغذیه، جایگزین مراجعه به پزشک نمی باشند.

    chiniazdari[at]gmail.com

    باز نشر مطالب سایت با ذکر لینک سایت یا مطلب مجاز می باشد.

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження…

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    Виконується…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Увійдіть, щоб повідомити про неприйнятний вміст.

    Завантаження…

    Завантаження…

    زنجبیل ریشه‌ای است که طعمی تند و حالتی ترد داره. خواص زنجبیل برای سلامتی بسیار زیاده . یکی از فواید زنجبیل، تواناییش در کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های دور شکمه ( چربی سوزی ) . اما برای استفاده از فواید چربی سوزی زنجبیل باید طریقه استفاده اون رو بدونید .روشهای مصرف زنجبیل برای چربی سوزی !!؟💗 Subscribe Us : http://bit.ly/2VteRaQ💙 Share Video Link : https://youtu.be/CgoP17PFnWUOur Videos License From :www.videvo.netwww.pixabay.comwww.videezy.comwww.pexels.com

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження списків відтворення…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження…

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری

    Завантаження…

    Виконується…

    Увійдіть, щоб повідомити про неприйнятний вміст.

    Завантаження…

    Завантаження…

    زنجبیل ریشه‌ای است که طعمی تند و حالتی ترد داره. خواص زنجبیل برای سلامتی بسیار زیاده . یکی از فواید زنجبیل، تواناییش در کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های دور شکمه ( چربی سوزی ) . اما برای استفاده از فواید چربی سوزی زنجبیل باید طریقه استفاده اون رو بدونید .روشهای مصرف زنجبیل برای چربی سوزی !!؟💗 Subscribe Us : http://bit.ly/2VteRaQ💙 Share Video Link : https://youtu.be/CgoP17PFnWUOur Videos License From :www.videvo.netwww.pixabay.comwww.videezy.comwww.pexels.com

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження списків відтворення…

    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری
    طریقه مصرف زنجبیل تازه برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *