از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

دوره مقدماتی php
از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود
از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

چند ایده برای استفاده از زنجبیل در آشپزخانه:

نوشیدنی مورد علاقه من در شبهای بلند پاییز و زمستان قطعا چای زنجبیل است . برای اینکار کافیست که زنجبیل را چه با پوست و چه بدون پوست در قوری در حال جوشیدن بیندازید . برای طعم بهتر این نوشیدنی میتوانید هنگام سرو آن کمی لیموی تازه و عسل هم به آن اضافه کنید .

از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

دوره مقدماتی php

زنجبیل تازه زنده شده ، خرد شده و یا حتی پودر زنجبیل طعم شگفت انگیزی به سوپ های گرم زمستانی می دهد . از آن غافل نشوید .

اگر دوست دارید ترکیب جدید کشف کنید ، این بار از زنجبیل در کنار ماهی استفاده کنید . نتیجه کار سورپرایزتان خواهد کرد .

فقط کافیست آن را چند ثانیه تفت دهید تا عطر آن خارج شود ، در کنار هر غذایی می توانید از آن استفاده کنید .

اگر به طبخ شیرینی و دسر علاقه مند هستید از معجزه زنجبیل غافل نشوید . میتوانید آن را به انواع کیک ها و بیسکوییت ها اضافه کنید .

هنگام خرید زنجبیل به این موضوع توجه داشته باشید که، ظاهر آن ها باید تازه و بدون چروک، با ریشه های در هم تنیده و قوی باشد. هرچه پوست زنجبیل صاف تر باشد به این معناست که تازه تر است. اگر ظاهر زنجبیل تیره رنگ ، با پوستی ضخیم و خشک باشد یعنی زمان زیادی از برداشت آن گذشته است. اما باید هنگام خرید زنجبیل حواستان باشد که کهنه ها را خریداری نکنید ، آنها معمولا ظاهری تیره رنگ با پوستی خشک و چروکیده دارند. وقتی زنجبیل تازه را در دست میگیرید وزن آن باید نسبتا سنگین باشد اگز وزن آن نسبت به سایزش سبک است بدانید که زنجبیل تازه نیست.

در خیلی از دستور تهیه غذاها ، از شما خواسته می شود که میزان بسیار کمی از زنجبیل به وعده تان اضافه کنید . به این منظور شما میتوانید هنگام خرید زنجبیل های کوچک را انتخاب کنید و یا اینکه تنها یکی از ریشه های زنجبیل را جدا کرده و خریداری کنید. اما اگر زنجبیل بزرگی در یخچال داشتید و فقط به میزان کمی از آن نیاز داشتید ، میتوانید بقیه را در درون یک حوله کاغذی داخل کیسه فریزر قرار دهید  تا طراوت و تازگی آن حفظ شود. توصیه من خرید زنجبیل های کوچک تر هست چون هم ارزان قیمت تر هستند و هم شما میتوانید برای وعده بعد زنجبیل تازه خریداری کنید .

گام بعدی برای شما احتمالا کندن پوست زنجبیل هست، البته ممکن است شما این مرحله را نداشته باشید اگر زنجبیل پوستی سالم و تمیز دارد نیازی به پوست کندن ندارد فقط باید آنرا خوب بشویید. خیلی از آشپزان هندی پوست زنجبیل را جدا نمی کنند چون به طعم تند آن علاقه مند هستند، شاید شما هم از آن دسته افراد باشید اما اگر از زنجبیل با پوست استفاده می کنید به این موضوع توجه داشته باشید که حتما به خوبی آن را بشویید، چون ریشه های زنجبیل در زیر زمین رشد می کنند و آلوده به گرد و غبار هستند. اگر مثل من تمایل به کندن پوست زنجبیل دارید میتوانید اینکار را به راحتی با یک قاشق و یا پوست کن مخصوص سبزیجات انجام دهید .

زمانی که از مرحله کندن پوست زنجبیل ها گذشتید به مرحله خرد کردن می رسید، برای اینکار دو انتخاب دارید یا اینکه آن ها به صورت حلقه ای خرد کنید و یا اینکه آنها را با چاقو یا رنده به ذرات بسیار کوچک تر تبدیل کنید. استفاده از حلقه های زنجبیل برای نوشیدنی ها مثل چای زنجبیل مناسب تر است ، چون هم طعم خود را به نوشیدنی می دهد و هم به راحتی قابل جدا کردن است . اما برای استفاده در غذاها و دسرها ترجیح من زنجبیل خرد شده و یا رنده شده است .

نکته مهم : اگر هنگام خرد کردن زنجبیل متوجه رنگ های آبی و خاکستری شدید ، به این معناست که در حال استفاده از یک زنجبیل کهنه هستید . زنجبیل تازه رنگ کرم متمایل به زرد دارد .

فیلم پوست کندن زنجبیل تازه

اگر دوست دارید که بافت زنجبیل زیر زبانتان نیاید و حالت جویدنی در غذایتان نداشته باشد ، میتوانید به راحتی آن را رنده کنید. من این گزینه را به خرد کردن همیشه ترجیح می دهم چون هم در زمانم صرفه جویی می شود و هم بافت بهتری به غذا می دهد. البته هنگام رنده کردن ممکن است کمی آب زنجبیل جاری شود که حواستان باشد اجازه ندهید حتی یک قطره هم از آن هدر برود .

به عنوان نکته پایانی و فوت آشپزی دوست دارم این موضوع را با شما به اشتراک بگذارم . ترکیب سیر و زنجبیل یکی از جادویی ترین و خاص ترین طعم ها در کل جهان است . به من اعتماد کنید و حتما این ترکیب را امتحان کنید . این ترکیب باعث می شود تعداد زیادی دستور غذای جدید کشف کنید . پس منتظر چه هستید ؟ همین الان یک دستور غذایی با زنجبیل را انتخاب کنید و خودتان را به یک مهمانی طعم و مزه دعوت کنید .

منبع: سایت چی نیاز داری

کپی برداری فقط با ذکر لینک سایت مجاز است

از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

  • علت روماتيسم مفصل
  • نکات اساسی و مهم تغذیه در بارداری برای سلامت جنینطرز استفاده از بیبی چک + فیلمچگونگی رابطه زناشویی در دوران بارداری + سخنی با پدرانمشاوره قبل بارداری + سوالات مشکلات سه ماهه اول بارداری چیست؟چه کفشی مناسب دوران بارداری استمواد و شرایط خطرناک در دوران بارداریمراحل زایمان طبیعی چیستتغییرات هورمونی در دوران بارداریگرگرفتگی در بارداری نشانه چیست؟$(document).ready(function(){$(“.articlelast img.lazy”).lazyload({effect:”fadeIn”});});

    chiniazdari[at]gmail.com

    باز نشر مطالب سایت با ذکر لینک سایت یا مطلب مجاز می باشد.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    من چند مرتبه از این سایت مای پی‌شاپ صنایع دستی خریدم، واقعا راضی بودم ازشون. طبق زمانی که گفتن ارسال کردن

    . پیگیری و پاسخگویشونم خیلی خوبه. بهتون پیشنهادش میکنم.

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    ماهی زنجبیلی ؛ غذای سنگاپوری

    مـواد لازم

    ماهی قزل‌آلا ۱۲ تکه

    پیاز قرمز بزرگ ۱ عدد

    زنجبیل تازه ۲ قاشق غذاخوری

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

    آب‌لیموی تازه ۴ قاشق غذاخوری

    روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

    میخک خشک‌شده ۱ قاشق غذاخوری

    پودر سیر ۱ قاشق غذاخوری

    فلفل قرمز، سیاه و نمک به مقدار لازم

    طـرز تـهـیـه

    ابتدا تابه را با روغن زیتون چرب کنید و تکه‌های ماهی را در کف آن بچینید و رویشان زنجبیل، پودر سیر، فلفل قرمز و میخک بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا بخارپز شوند.

    بعد از گذشت این زمان، پیازهای خرد شده و آب‌لیمو را اضافه کنید و بگذارید تا ۱۰ دقیقه دیگر نیز تکه‌های ماهی روی حرارت باقی بمانند. به این ترتیب ماهی شما با ادویه‌های یاد شده آماده خوردن خواهد شد.

    البته برای سرو ماهی‌ها، آب‌لیموی اضافه و باز هم فلفل قرمز توصیه می‌شود.

    چیکن تیکا ماسالا

    مواد لازم

    فیله مرغ ۳۰۰ گرم به اندازه دو بند انگشت خرد شده.
    ماست ۱ پیمانه
    ادویه گرام ماسالا ۱ قاشق چای خوری
    آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری تازه
    زیره سبز ۲ قاشق چای خوری پودر
    دارچین ۱ قاشق چای خوری
    فلفل قرمز ۲ قاشق چای خوری تند
    فلفل سیاه ۲ قاشق چای خوری
    زنجبیل ۱ قاشق غذا خوری تازه له شده
    نمک به میزان لازم

    طرز تهیه چیکن تیکا ماسالا

    در یک کاسه بزرگ مواد لازم برای مزه دار کردن مرغ (ماست /ادویه گرام ماسالا / آبلیمو/ پودر زیره / دارچین / فلفل قرمز/ فلفل سیاه/ زنجفیل تازه / نمک و مرغ ) را با هم خوب مخلوط کنید . مواد را توی یخچال بگذارید تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت بمونه و مزه دار شود .
    کمی روغن و مقداری کره توی ماهیتابه گریل بریزید.

    مرغهای مزه دار را از توی مواد درآورده و توی روغن کمی داغ بگذارید تا گریل شود. وقتی یک طرفش گریل شد طرف دیگر آنرا هم گریل کنید و به کناری بگذارید.

    در یک ماهیتابه مقدار روغن بریزید و سیر و فلفل ریز خرد شده را توی آن کمی تفت دهید ( در صورتیکه تمایل دارید پیاز اضافه کنید . اول پیاز را سرخ کنید و بعد سیر و فلفل را به پیاز اضافه کنید. )

    حالا ادویه ها و نمک را هم به آن اضافه کنید کمی تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شود.

    بعد رب گوجه را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. در ادامه خامه هم زده را هم اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید کمی غلیظ بشه .
    حالا مرغهای گریل شده را هم به سس اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه بگذارید جا بیفته .

    بعد این خوراک خوشمزه را توی ظرف سرو بکشید و روی آنرا با گشنیز تازه خرد شده تزئین کنید . این غذا را می تونید با نان یا برنج سرو کنید.

    خوراک زبان با سس سفید

    مواد لازم برای پختن زبان

    ۱ عدد زبان گوساله
    ۱ عدد پیاز
    ۴ حبه سیر
    ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین و زنجبیل
    نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

    مواد لازم برای سس سفید

    ۲ لیوان شیر
    ۱ لیوان آب زبان پخته شده
    ۳۰ گرم کره
    ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم
    ۱ قاشق چایخوری سیر رنده شده
    ۳۰۰ گرم قارچ
    نمک به مقدار لازم

    مراحل تهیه خوراک زبان با سس سفید

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

    ابتدا باید زبان گوساله رو کاملا بپزیم به طوری که مزه دار هم بشه، پس زبان گوساله رو که خوب شستیم، پیاز رو که خورد کردیم، حبه های سیری که از وسط نصف کردیم، به مقدار لازم فلفل و نمک و همچنین دارچین وزنجبیل رو داخل قابلمه ریخته و حدود ۶ الی ۷ لیوان آب هم بهشون اضافه میکنیم. در قابلمه رو میذاریم و حرارت رو ملایم میکنیم و اجازه میدیم تا زبان به آرومی برای حدود ۲ الی ۳ ساعت بپزه.

    وقتی زبان تقریبا پخت به مقدار کافی بهش نمک اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا برای یک ساعت دیگه هم با حرارت ملایم بپزه تا زبان مزه بگیره.

    حالا زبان گوساله رو از داخل آبش بیرون میاریم و میذاریم تا کاملا سرد بشه، وقتی زبان سرد بشه پوست زمخت روش خیلی راحت کنده میشه پس پوست رو کاملا میکنیم.

    حالا زبان رو حلقه حلقه میبریم. و بعد درست کردن سس زبان رو شروع میکنیم.

    مراحل تهیه سس سفید

    برای تهیه سس هم ابتدا کره رو با سیر رنده شده تفت میدیم در حدی که کره فقط مزه سیر رو بگیره ولی سیر سرخ نشه. (شما میتونین بر طبق سلیقه خودتون به جای سیر از هر طعم دهنده یا ادویه دیگه ای هم استفاده کنین) حالا آرد رو هم اضافه کرده و خوب با کره مخلوط میکنیم و یکم هم تفت میدیم. مخلوط کرذن آرد و کره از گوله شدن آرد بعد از اضافه کردن شیر جلوگیری میکنه.

    حالا کم کم شیر رو اضافه کرده و سریع هم میزنیم تا مخلوط یکنواخت بشه و سس هم گوله نشه و بعد آب زبان رو هم داخل سس میریزیم و مخلوطو گاهی هم میزنیم تا هم کمی غلیظ بشه و هم ته نگیره.

    وقتی سس کمی غلیظ شد تکه های زبان رو داخلش میذاریم و اجازه میدیم تا حدود نیم ساعت روی حرارت بمونن تا زبان مزه بگیره در این حین باید قارچ سس رو آماده کنیم.

    پس قارچ رو که حلقه ای بریدیم همراه کمی کره و نمک تفت میدیم تا آب بندازه و بپزه و بعد هم حرارت رو زیاد میکنیم تا آب قارچ کشیده بشه حالا قارچمون هم حاضره.

    وقتی زبان مزه دار شد و سس هم به اندازه ای که میپسندیم غلیظ شد قارچ رو هم اضافه میکینم و بعد یه ربع خوراک زبان حاضره.ست

  • عکس تصویر زمینه واتساپ عاشقانه
  •  

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وبسایت

    ورود / عضویت

    طعم تند و خاصی دارد; به همین دلیل همه علاقه ای به خوردن آن ندارند. این ریشه هرچند خیلی تازه وارد نیست اما آنهایی هم که علاقه ای به خوردن این خوراکی دارند، نمی دانند چطور از این خوراکی استفاده کنند. رایج ترین شکل مصرف آن به صورت ترشی یا مرباست اما این ریشه خوراکی به شکل های مختلف قابل استفاده است.

    زنجبیل به دلیل طعم تند و توانایی هایی که در کمک به مشکلات گوارشی دارد، بسیار معروف است و همچنین خاصیت ضدالتهابی نیز دارد، ما برای افزودن این ماده مفید به برنامه غذاییتان پیشنهادات زیر را داریم

    اگر تصمیم دارید برای سلامتی بیشتر زنجبیل را به برنامه و رژیم غذایی تان اضافه کنید، می توانید به روش های زیر و ایجاد تنوع در استفاده از زنجبیل، این کار را انجام دهید.

     

    چای زنجبیل آسان ترین راه برای اضافه کردن زنجبیل به برنامه غذایی است. می توانید چای آماده زنجبیل بخرید و یا زنجبیل تازه را دم کنید.

    برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده را در یک قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد، سپس زنجبیل را با صافی از چای آماده شده، جدا کنید. هر روز می توانید ۳ الی ۴ فنجان چای زنجبیل بخورید.

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

     

    ساده ترین روش ها برای اضافه کردن زنجبیل به غذا به این صورت است:

    در وعده شام می توانید ۲ الی ۳ قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده به سوپ یا غذاهای سرخ کردنی اضافه کنید.

    در غذاهایی مثل کلوچه یا مافین ½ قاشق چای خوری پودر زنجبیل اضافه کنید.

    اگر طعم خام زنجبیل را دوست داشته باشید، می توانید به عنوان چاشنی به سالاد اضافه کنید.

     

    اگر طعم تند زنجبیل را دوست دارید اما بیشتر دلتان می خواهد که شیرین باشد، خودتان می توانید زنجبیل شیرین درست کنید. تهیه آن زیاد سخت نیست اما کمی وقت گیر است.

    یک پیمانه زنجبیل تازه را پوست گرفته و خرد کنید. اندازه های آن بستگی به خودتان دارد. فقط باید بدانید که هر چقدر بزرگتر باشند دیرتر خشک می شوند.

    نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد.

    سپس زنجبیل را به آن اضافه کنید. شعله را کم کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد.

    پس از ۲۰ دقیقه با یک کف گیر مشبک زنجبیل ها را روی یک ظرف توری قرار دهید تا بعد از یک شبانه روز خشک شوند.

    سپس زنجبیل های خشک شده را در یک ظرف در دار بدون هوا به مدت ۳ ماه نگه دارید.

     

    می توان از قرص های کپسول زنجبیل برای درمان برخی مشکلات استفاده کرد:

    مشکلات شکمی: اگر مشکل تهوع یا انواع سوء هاضمه دارید، مصرف روزانه یک گرم زنجبیل حال شما را بهتر می کند. می توانید مقدار آن را در هر وعده کمتر کنید، اما در وعده های بیشتری در روز بخورید. به عنوان مثال در ۲ دوز ۵۰۰ میلی گرم یا ۴ دوز ۲۵۰ میلی گرمی آن را مصرف کنید.

    آرتروز: برای درمان آرتروز مصرف ۴ قرص ۲۵۰ میلی گرم می تواند موثر باشد.

     

    ابتدا با پزشک مشورت کنید: در استفاده از زنجبیل هم مانند دیگر مکمل های گیاهی، باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. به دکتر در مورد موارد مصرفی که می خواهید داشته باشید بگوئید. او به شما می گوید که آیا زنجبیل برای این موارد مصرف خوب است یا این که داروی دیگری باید مصرف کنید. در صورتی که این مشکلات را داشته باشید، نباید بدون اجازه پزشک، زنجبیل مصرف کنید:

    – دوران بارداری یا شیردهی

    – سنگ صفرا

    – اختلالات خونریزی

    – مشکلات قلبی

    – دیابت

     

    روزانه نباید بیشتر از ۴ گرم زنجبیل استفاده کنید. این مقدار هم شامل قرص ها می شود و هم شامل چای زنجبیل و غذاها.

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

    حواستان به مقدار زنجبیلی که مصرف می کنید باشد تا بدانید که آیا بیشتر از ۴ گرم مصرف می کنید یا نه.

     

    اگر زنجبیل در داروهای دیگر تداخل ایجاد می کند آن را مصرف نکنید. برخی داروها هستند که نباید با زنجبیل مصرف شوند چون زنجبیل روی تاثیر آن داروها تداخل ایجاد می کند. از جمله این داروها:

    – رقیق کننده های خون مثل وارفارین و آسپرین

    – داروهای دیابت. زیرا زنجبیل قند خون را کاهش می دهد

    – داروهای فشار خون بالا. زیرا احتمال این خطر وجود دارد که زنجبیل فشار خون را پایین بیاورد و ضربان قلب را نامنظم کند.

     

    به ندرت پیش می آید که زنجبیل عوارض ایجاد کند. حتی می توانید با مصرف زنجبیل به همراه غذا این عوارض را کمتر کنید. از جمله عوارضی که زنجبیل ممکن است ایجاد کند شامل مرارد زیر می باشد:

    – سوزش معده

    – اسهال

  • دانلود عکس نوشته برای پست اینستاگرام
  • – التهاب دهان

    – آروغ زدن

     

    برای چای و غذا زنجبیل تازه بخرید، زنجبیل تازه قوی تر است و به راحتی در فروشگاه ها یافت می شود. زنجبیل باید تازه و نرم باشد و پوست آن چروک و پلاسیده نباشد.

    زنجبیل تازه را می توان با پوست، به مدت ۴ هفته داخل پاکت های کاغذی یا دستمال کاغذی در یخچال نگهداری کرد.

    زنجبیل پوست کنده را داخل کیسه فریزر در یخچال نگهداری کنید. زنجبیل بدون پوست فقط چند روز می ماند.

    زنجبیل خشک دم دست داشته باشید، از پودر زنجبل، در غذاهایی مثل کیک، کلوچه و غذاهای دیگر می توان استفاده کرد. فقط باید دقت کنید که حتما طبیعی باشد.گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: bartarinha.ir

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    روزانه نباید بیشتر از ۴ گرم زنجبیل استفاده کنید. این مقدار هم شامل قرص ها می شود و هم شامل چای زنجبیل و غذاها.

    اگر تصمیم دارید برای سلامتی بیشتر زنجبیل را به برنامه و رژیم غذایی تان اضافه کنید این توصیه ها را انجام دهید.

    روش اول: افزودن زنجبیل به برنامه های غذایی

    چای زنجبیل بنوشید: چای زنجبیل آسان ترین راه برای اضافه کردن آن به برنامه غذایی است. یا می توانید چای آماده زنجبیل بخرید و یا زنجبیل تازه را دم کنید.

    برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده را در یک قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذارید سپس زنجبیل را با صافی از آب جدا کنید. هر روز می توانید ۳ الی ۴ فنجان چای زنجبیل بخورید.

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

    از زنجبیل به عنوان چاشنی استفاده کنید: ساده ترین روش ها برای اضافه کردن زنجبیل به غذا به این صورت است:

    در وعده شام می توانید ۲ الی ۳ قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده به سوپ یا غذاهای سرخ کردنی اضافه کنید.

    در غذاهایی مثل کلوچه یا مافین ½ قاشق چای خوری پودر زنجبیل اضافه کنید.

    اگر طعم خام زنجبیل را دوست داشته باشید می توانید به عنوان چاشنی به سالاد اضافه کنید.

    شکلات زنجبیل درست کنید: اگر طعم تند زنجبیل را دوست دارید اما بیشتر دلتان می خواهد که شیرین باشد خودتان می توانید زنجبیل شیرین درست کنید. تهیه آن زیاد سخت نیست اما کمی وقت گیر است.

    یک پیمانه زنجبیل تازه را پوست گرفته و خرد کنید. اندازه های آن بستگی به خودتان دارد. فقط باید بدانید که هر چقدر بزرگتر باشند دیرتر خشک می شوند.

    نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد.

    سپس زنجبیل را به آن اضافه کنید. شعله را کم کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد.

    پس از ۲۰ دقیقه با یک کف گیر مشبک زنجبیل ها را روی یک ظرف توری قرار دهید تا بعد از یک شبانه روز خشک شوند.

    سپس زنجبیل های خشک شده را در یک ظرف در دار بدون هوا به مدت ۳ ماه نگه دارید.

    مکمل زنجبیل مصرف کنید: می توان از قرص های کپسول زنجبیل برای درمان برخی مشکلات استفاده کرد.

    مشکلات شکمی: اگر مشکل تهوع یا انواع سوء هاضمه دارید مصرف روزانه یک گرم زنجبیل شما را بهتر می کند. می توانید مقدار آن کمتر کنید اما در وعده های بیشتری در روز بخورید. به عنوان مثال در ۲ دوز ۵۰۰ میلی گرم یا ۴ دوز ۲۵۰ میلی گرم مصرف کنید.

    آرتروز: برای درمان آرتروز مصرف ۴ قرص ۲۵۰ میلی گرم می تواند موثر باشد.

    روش دوم: در مصرف زنجبیل احتیاط کنید

    ابتدا با پزشک مشورت کنید: در استفاده از زنجبیل هم مانند دیگر مکمل های گیاهی باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. به دکتر در مورد موارد مصرفی که می خواهید داشته باشید بگوئید. او به شما می گوید که آیا زنجبیل برای این موارد مصرف خوب است یا این که داروی دیگری باید مصرف کنید. در صورتی که این مشکلات را داشته باشید نباید بدون اجازه پزشک خود آن را مصرف کنید:

    دوران بارداری یا شیردهی سنگ صفرا اختلالات خونریزی مشکل قلب دیابت

    مصرف زنجبیل را محدود کنید: روزانه نباید بیشتر از ۴ گرم زنجبیل استفاده کنید. این مقدار هم شامل قرص ها می شود و هم شامل چای زنجبیل و غذاها.

    حواستان به مقدار زنجبیلی که مصرف می کنید باشد تا بدانید که آیا بیشتر از ۴ گرم مصرف می کنید یا نه.

    اگر زنجبیل در داروهای دیگر تداخل ایجاد می کند آن را مصرف نکنید: برخی داروها هستند که نباید با زنجبیل مصرف شوند چون زنجبیل روی تاثیر آن داروها تداخل ایجاد می کند. از جمله این داروها:

    رقیق کننده های خون مثل وارفارین و آسپرین.داروهای دیابت. زیرا زنجبیل قند خون را کاهش می دهد.داروهای فشار خون بالا. زیرا احتمال این خطر وجود دارد که زنجبیل فشار خون را پایین بیاورد و ضربان قلب را نامنظم کند.

    اگر هر گونه عوارض جانبی مشاهده کردید دیگر زنجبیل مصرف نکنید: به ندرت پیش می آید که زنجبیل عوارض ایجاد کند. حتی می توانید با مصرف زنجبیل به همراه غذا این عوارض را کمتر کنید. از جمله عوارضی که زنجبیل ممکن است ایجاد کند شامل:

    سوزش معده اسهال التهاب دهان آروغ زدن

    روش سوم: انتخاب زنجبیل

    برای چای و غذا زنجبیل تازه بخرید: زنجبیل تازه قوی تر است و به راحتی در فروشگاه ها یافت می شود. زنجبیل باید تازه و نرم باشد و پوست آن چروک و پلاسیده نباشد.

    زنجبیل تازه را می توان با پوست به مدت ۴ هفته داخل پاکت های کاغذی یا دستمال کاغذی در یخچال نگهداری کرد.

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

    زنجبیل پوست کنده را داخل کیسه فریزر در یخچال نگهداری کنید. زنجبیل بدون پوست فقط چند روز می ماند.

    زنجبیل خشک دم دست داشته باشید: از پودر زنجبل هم در غذاهایی مثل کیک، کلوچه و غذاهای دیگر می توان استفاده کرد. فقط باید دقت کنید که حتما طبیعی باشد.

     

    برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه خرد شده را در یک قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذارید سپس زنجبیل را با صافی از آب جدا کنید.  برای طعم بهتر این نوشیدنی میتوانید هنگام سرو آن کمی لیموی تازه و عسل هم به آن اضافه کنید .

    توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمائید:

    زنجبیل را  برای کمپرس نیز استفاده می‌کنند تا سموم بدن را خارج سازد. برای تهیه کمپرس زنجبیل ابتدا چای زنجبیل درست کنید و دستمالی را با آن آغشته کنید و آب اضافی آن را فشار داده در محل زخم یا درد بگذارید.

    شربت زنجبیل برای زخم معده بسیار مفید است. افراد مبتلا به زخم معده باید هر روز قبل از غذا یک قاشق چایخوری از این شربت را همراه با کمی آب بنوشند، بیماری آنها پس از مدتی التیام خواهد یافت.

    برای پیشگیری از حالت تهوع، هر ۴ ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری) مصرف کنید. در این موارد شخص می­ تواند حتی مقدار کمی از زنجبیل خشک شده را در دهان گذاشته و آن را جویده، فورا حالت تهوع برطرف خواهد شد.

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود

    اگر طعم تند زنجبیل را دوست دارید و دلتان می خواهد شیرین باشد خودتان می توانید زنجبیل شیرین یا شکلات زنجبیل درست کنید. یک پیمانه زنجبیل تازه را پوست گرفته و خرد کنید. اندازه های آن بستگی به خودتان دارد. فقط لازم است بدانید هر چقدر زنجبیل ها بزرگتر باشند دیرتر خشک می‌شوند. نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. سپس زنجبیل را به آن اضافه کنید، شعله را کم کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد. پس از گذشت۲۰ دقیقه با یک کف گیر مشبک زنجبیل ها را روی یک ظرف توری قرار دهید تا بعد از یک شبانه روز خشک شوند. سپس زنجبیل های خشک شده را در یک ظرف در دار بدون هوا به مدت ۳ ماه نگه دارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال دیدگاه

    آدرس: تهران، اتوبان ستاری، بالاتر از مجتمع کوروش، بن‌بست اول، پ۲، واحد ۳

    شماره تماس: 02144020485 – 09195080585

    کد پستی: 1473613193

    ایمیل: info@balssi.com

     

    قوانین و مقررات

    تأمین‌کنندگان

    همکاری با ما

    درباره ما

    خدمات دیجیتال مارکتینگ تیک دی

    شرکت رهاورد سبز رادین با نام تجاری بالسی در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. از آن زمان تا کنون هدف اعضای شرکت بالسی بر آن بوده است تا با حفظ کیفیت محصولات و ارائه بهترین قیمت رضایت مشتریان خود را به دست آورند. بالسی پس از مدتی به یکی از تامین‌کنندگان کارخانجات، هتل‌ها و رستوران‌ها تبدیل شد. گل سرخ محمدی، سبزی خشک، میوه خشک، ادویه‌جات اعلاء و درجه یک جزئی از محصولات شرکت بالسی به شمار می‌روند.اکنون اعضای بالسی تصمیم گرفته‌اند تا با ایجاد بسته‌بندی بهترین کالا و خدمات را در اختیار مصرف کننده نهایی نیز قرار دهند. به لطف خدای متعال و تلاش دلسوزانه خانواده بالسی طرح فروش مصرف‌کننده نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

    شما را به بازدید از نمایشگاه غذایی واقع در مرکز نمایشگاه های بین المللی ایران مال دعوت مینماید.

     

    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود
    از زنجبیل تازه در چه غذاهایی استفاده میشود
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *