طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی
طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی

درباره درمان سرطان با بره موم نظرات مختلفی وجود دارد اما در این مقاله میخواهیم به تحقیقات علمی درباره خواص بره موم در درمان سرطان پردازیم و بدانیم آیا درمان سرطان با بره موم پایه علمی دارد یا خیر ؟

ثابت شده است که بره موم از ابتلا به لوسمی و سرطان جلوگیری می‌کند و آن‌ها را درمان می‌نماید و این موضوع جزو ادعاهای طب سنتی نیست، بلکه بوسیله تحقیقات اثبات شده است. بره موم یک ماده صمغی متابولیزه شده بوسیله زنبور عسل است که از شیره و صمغ گیاهان بدست می‌آید. زنبورها از بره موم برای پر کردن فضاها و پوشش‌ دهی دیوارهای کندو جهت محافظت از آن استفاده می‌کنند و اگر چه از دوران باستان به عنوان یک عامل بهبوددهنده مورد استفاده قرار می‌گرفته است، با این حال امروزه تنها در شرق اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا به عنوان نوعی تقویت کننده سلامتی شناخته می‌شود و به دلیل خواص درمانی‌اش، شدیداً مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از مطالعات تاکنون اثرات بیولوژیکی آن را اثبات کرده‌اند که عبارت اند از خواص ضد میکروبی، آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی، ضد دیابت، محافظت از پوست، ضد آلرژی، ملین (ضد یبوست) و تنظیم کنندگی سیستم ایمنی بدن و ضد سرطان.

بره موم عصاره گیری شده و کاملا خالص را مستقیم از زنبوردار تهیه کنید!

بره موم طبیعی میخواهم !  09152555501- 05836242521

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی

دوره مقدماتی php

 

در ۲۷ فوریه ۲۰۱۵، نشریه «مکمل‌های رژیمی» تحقیق «درمان کمکی در حال ظهور برای سرطان: بره موم و اجزای تشکیل دهنده آن» توسط دکتر سیما پاتل از مرکز تحقیقات انفورماتیک پزشکی و بیوانفورماتیک دانشگاه ایالتی سن دیه‌گو ایالات متحده را منتشر نمود. این تحقیق گزارشی مستند از پیشرفت‌های اخیر و دامنه اصلاحی درمان سرطان با تأکید مناسب بر ویژگی ماده‌گرایی بره موم را ارائه می‌دهد.

این تحقیق بر سودمندی بره موم بر سرطان مغز، سرطان سر و گردن، سرطان پوست، سرطان سینه، سرطان کبد، سرطان پانکراس (لوزالمعده)، سرطان کلیه، سرطان مثانه، سرطان پروستات، سرطان کولون و سرطان خون تأکید می‌کند. «بازدارندگی متالوپروتئینازهای محیط، ضد رگ‌زایی، جلوگیری از متاستاز، توقف چرخه سلولی و القای مرگ سلول‌های سرطانی و متعادل‌سازی عوارض جانبی مضر ناشی از شیمی‌درمانی، به عنوان مکانیزم‌های کلیدی کنترل سرطان در نظر گرفته شده‌اند. ترکیبات بره موم، مسیرهای ژنتیکی و بیوشیمیایی متعدد پیشرفت سرطان را هدف قرار می‌دهند. با توجه به منبع گیاهی و منشأ جغرافیایی بره موم، خواص بیولوژیکی آن نیز متفاوت است.»

اسید کافئیک، فنتیل استر، کریسین، آرتپیلین سی، نموروزون، گالانژین، کاردانول و بسیاری مواد دیگر به عنوان اجزای دخیل در پتانسیل ضد توموری بره موم تشخیص داده شده‌اند.

دکتر سیما پاتل نتیجه‌گیری می‌کند که علیرغم پیشرفت‌های قابل توجه در تحقیقات مرتبط با سرطان، درمان سنتی، در مدیریت کامل تومور بدخیم ناتوان است. به همین دلیل نتایج بدست آمده تاکنون، این امید را ایجاد کرده‌اند که بره موم شاید بتواند به عنوان یک داروی مکمل، ممکن است لاکونا را کنترل نماید.

در ۱۹ مارس ۲۰۱۴، موسسه انتشاراتی هینداوی تحقیق «پلی‌فنول‌ها به عنوان اجزای کلیدی اثرات ضد لوسمی در بره موم» را توسط مورتالا و ب. ابوبکر و همکارانش منتشر کرد. در این تحقیق گزارش شد که حالت خام بره موم و محتوای فنولی آن، اثرات ضد لوسمی در خطوط سلولی مختلف لوسمی از خود نشان دادند.

توانایی پلی‌فنول‌های یافت شده در بره موم جهت متوقف نمودن چرخه سلولی و القای مرگ سلولی و جداسازی آن‌ها، به علاوه جلوگیری از رشد و تکثیر سلولی، این مواد را به عامل‌های ضد لوسمی امیدوارکننده‌ای تبدیل می‌کند و بدین ترتیب باور بر این است که این مواد عامل‌های کلیدی اثرات ضد لوسمی بره موم در انواع مختلف لوسمی هستند.

این مقاله پایه‌های مولکولی فعالیت ضد لوسمی بره موم خام و پلی‌فنول‌های مجزا را هم در درمان و هم پیشگیری از ابتلا به لوسمی (سرطان خون) بررسی می‌کند. اگرچه این کار مستلزم بررسی‌های آزمایش‌های و انسانی، و همچنین مطالعات اپیدمیولوژیکی و آزمایش‌های بالینی می‌باشد.

بره موم برزیلی، معروف به بره موم قرمز، مبحث تحقیق «اثر بازدارندگی بره موم بر رشد لوسمی انسانی U937» توسط کیکو آسو و همکارانش بود که مشخص نمودند که بره موم خام، نوعی اثر بازدارندگی وابسته به دوز و زمان بر روی رشد و همچنین سنتز DNA، RNA و پروتئین درون این سلول‌ها را از خود نشان داد.

این تحقیق با استفاده از یک ترکیب بره موم برزیلی بر روی سلول‌های لنفاوی هیستیوسیتیک انسانی U937 انجام شد. دانشمندان متوجه شدند که بره موم، از رشد سلول‌ها و سنتز ماکرومولکولی بصورت وابسته به دوز و زمان توسط بره موم به شدت جلوگیری کرد. «بره موم به مقدار ۵/۰-۰۱۵/۰ میکرولیتر در هر میلی‌لیتر، خاصیت ضد توموری یا IC50 به میزان ۱۸/۰ میکرولیتر در هر میلی‌لیتر به مدت ۳ روز از خود نشان داد. این ماده همچنین با IC50 به مقادیر ۰۸/۰، ۱۷/۰ و ۳/۴ میکرولیتر در هر میلی‌لیتر، به ترتیب مانع از سنتز DNA، RNA و پروتئین شد. اثر بازدارندگی آن بر روی سنتز DNA تا حدودی برگشت ناپذیر بود. بعلاوه، در همان محدوده غلظتی که رشد سلولی مهار شد، یک نردبان DNA دارای مرگ برنامه‌ریزی شده و تراکم کروماتین مشاهده گردید. مهارکننده کاسپاز، Z-Asp-CH2-DCB، از از هم گسیختگی DNA جلوگیری کرد. نتایج این تحقیق نشان می‌دهند که فعالیت ضد توموری بره موم، از طریق القای مرگ سلولی رخ می‌دهد.»

نتیجه‌گیری آن‌ها این بود که «بره موم میتواند به عنوان یک عامل پیشگیری کننده و درمانی شیمیایی موثر باشد.»

مشخص شد که بره موم برزیلی دیگری که به همراه آب یا اتانول استخراج شده بود، رشد سلولی را مهار می‌کند، که تصور می‌شد در نتیجه اثر سیتوتوکسیک مستقیم بره موم و القای تفکیک گرانولوسیتیک در سلول‌های HL-60 باشد. نتایج این تحقیق نیز در مقاله «اثرات بره موم بر رشد سلولی و تکثیر ژن در سلول‌های HL-60» توسط ساتوشی میشیما منتشر شد.

بره موم تُرکی، یا بره موم مانیسا: تحقیق «سنجش اثر بره موم مانیسا بر خط سلولی لوسمی بوسیله فعالیت تلومراز» توسط گوندوز و همکارانش نیز مکانیزم مرگ سلولی ناشی از بره موم را اثبات نمود. آن‌ها اثر بازدارندگی عصاره اتانولی بره موم مانیسا (تُرکی) بر فعالیت تلومراز در خط سلولی لوسمی لیمفوبلاستیک سلول T (CCFR-CEM) را از طریق تعیین نسبت تلومراز انسانی بر ترنسکریپتاز (یک زیر واحد کاتالیزی تلومراز مرتبط با فعالیت تلومراز) را نشان دادند، که مشخص شد بعد از درمان سلول‌ها بوسیله بره موم، از ۵۶/۱۹۵ به ۲۹/۱۳ کاهش یافت. بنابراین بیان کردند که یکی از مکانیزم‌های دخیل در مرگ سلولی ناشی از بره موم، ممکن است با مهار فعالیت تلومراز مرتبط باشد.

بره موم کره‌ای نیز توسط هیئون سو اوم و همکارانش مورد بررسی قرار گرفت. اکثر یافته‌های فوق‌الذکر، توسط این تحقیق با عنوان «بره موم بوسیله القای مرگ سلولی از طریق مسیرهای میتوکندری، از تکثیر سلول‌های HL-60 لوسمی انسانی جلوگیری می‌کند» تأیید شدند که هدف این تحقیق، بررسی اثر بره موم بر تکثیر سلول‌های HL-60 لوسمی انسانی بود و اینکه آیا بره موم می‌تواند مرگ سلولی را به سلول‌های HL-60 القا کند یا خیر.

«نتایج این تحقیق، افزایش وابسته به دوز و زمان در تکثیر سلول‌های HL-60 درمان شده بوسیله بره موم (با مقادیر بره موم بیشتر از ۳ میکروگرم بر میلی‌لیتر) را نشان دادند. مطالعات بعدی مشخص نمودند که اثرات ضد تکثیری بره موم، ناشی از القای مرگ سلولی بوده است. الکتروفورز آگارز DNA ژنوماتیک سلول‌های HL-60 درمان شده بوسیله بره موم، نوعی الگوی نردبانی معمولی برای سلول‌های دارای مرگ برنامه‌ریزی شده را نشان دادند. بره موم باعث فعالسازی کاسپاز-۳ و شکافت پلیمراز چندگانه (ADP-ریبوز) در سلول‌های HL-60 شد. بره موم همچنین باعث آزاد شدن میتوکندری‌های cfrom سیتوکروم به سمت سیتوسول شد. این یافته‌ها در مجموع نشان می‌دهند که اثر بازدارندگی بره موم بر تکثیر سلول‌های HL-60، ناشی از القای مرگ سلولی از طریق مسیرهای میتوکوندری است.

* کریسین، نوعی فلاوونوئید یافت شده در بره موم که در مقابل بیماری‌های مرتبط با آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از متیل‌جیوه، جلوگیری از بدن محافظت می‌کند.

در فوریه ۲۰۱۵، تحقیق «اثرات محافظتی فلاوونوئید کریسین در مقابل سمیت ژنتیکی ناشی از متیل‌جیوه و تغییرات وضعیت آنتی‌اکسیدانی درون بدن» توسط ادواردو اسکاندیناری مانزولی و همکارانش از دانشگاه سائوپائولو برزیل، نشان دادند که فلاوونوئیدهای یافت شده در بره موم و عسل، دارای اثر محافظتی در برابر آسیب‌های اکسیداتیو هستند.

فلاوونوئیدها اجزای اصلی عسل یا بره موم هستند که به آن‌ها خواص آنتی‌اکسیدانی می‌بخشند. بوسیله این محلول‌های ارزان قیمت می‌توان، از ابتلا به هرگونه بیماری مرتبط با آسیب اکسیداتیو جلوگیری کرد.

کریسین نام یکی از فلاوونوئیدهای خوراکی است که عمدتاً در میوه گل ساعتی، عسل و بره موم یافت می‌شود. متیل‌جیوه (MeHg) یک فلز سمی است که مکانیزم سمی اصلی آن، آسیب اکسیداتیو است.

هدف این تحقیق، بررسی اثرات آنتی‌اکسیدانی کریسین در مقابل آسیب اکسیداتیو ناشی از MeHg در موش‌های ویستار بود. این موش‌ها بوسیله MeHg (۳۰ میکروگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) با و بدون وجود CR (۱۰/۰، ۰/۱ و ۱۰ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) از طریق خوراندن بوسیله لوله گاواژ به مدت ۴۵ روز درمان شدند. مقدار گلوتاتیون موجود در خون با استفاده از طیف‌سنجی نوری تعیین شد و جهت نظارت بر آسیب DNA، آزمایش عنکبوتی در لوکوسیت‌ها و هپاتوسیت‌ها مورد استفاده قرار گرفت. MeHg به افزایش قابل توجه در شکل‎گیری کامت‎‌ها منجر شد و زمانی که موش‌ها در حضور CR در معرض فلز قرار گرفتند، غلظت‌های بالای CR اثرات محافظتی از خود به نمایش گذاشت. بعلاوه، قرار گرفتن در معرض MeHg، سطوح گلوتاتیون را کاهش داد. سطوح گلوتاتیون در موش‌هایی که CR بعلاوه MeHg دریافت کردند، به حالت اولیه خود بازگشت.

نتایج این تحقیق نشان داد که مصرف فلاوونوئیدهایی نظیر کریسین، می‌تواند از انسان در مقابل اثرات نامساعد سلامتی ناشی از متیل‌جیوه، محافظت نماید.

اگر بدنبال بره موم برای درمان سرطان هستید می توانید از فروشگاه آهوتا تهیه کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 13 و 16 الی 19:30

پنج شنبه از ساعت 8 الی 14

مجموعه آهوتا با 9 سال سابقه زنبورداری به ارائه معتبرترین آموزش های عسل درمانی میپردازد و با توجه به نیاز مردم به خرید عسل طبیعی اقدام به فروش عسل طبیعی بصورت مستقیم از زنبوردار و بدون واسطه می نماید . اگر به دنبال عسل طبیعی هستید ، فروشگاه آهوتا با فروش عسل و ارسال رایگان سفارشات بالای 2 کیلو و ضمانت اصالت ، میتواند بهترین عسل را به شما برساند. اهداف اصلی ما : 1- آگاهی عموم نسبت به فواید عسل طبیعی 2- آموزش عسل درمانی بصورت رایگان 3- فروش عسل طبیعی بدون واسطه

تلفن تماس: 05836242521 – 09152555501 سامانه پیام کوتاه : 50009666255501 ایمیل : info [at] ahoota.com ارتباط از طریق تلگرام : ahoota_admin خراسان شمالی ، شیروان ، روستای باغان

مشکلات مربوط به درمان‌های رایج سرطان

درمان‌های رایج سرطان در ژاپن ننظیر دیگر کشورها شامل جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی است. مرگ و میر در اثر سرطان سالیانه در ژاپن افزایش می‌یابد بطوری که در پنجاه سال گذشته سرطان چهار برابر شده است.

نیمی از بیماران در اثر سرطان می‌میرند. درمان سرطان‌های پیشرفته تنها با استفاده از شیوه‌های درمانی متداول مشکل است.

درمان‌های رایج سرطان ممکن است بر کیفیت زندگی بیماران اثر منفی بگذارند. این درمان‌ها گاهی خطراناک هستند.

 نسبت میزان مرگ و میر پس از عمل جراحی بسته به محل سرطان و مهارت جراح بین 1 تا 3 درصد است.

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی

نسبت مرگ و میر در حین شیمی درمانی معمولاً بین 3 تا 5 درصد است و بر کیفیت زندگی بیماران اثر منفی دارد.

پیشرفت کم در درمان سرطان‌های پیشرفته

بنابر نظر عمومی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در درمان سرطان پدید آمده است اما، بسیاری از داده‌ها از این دیدگاه حمایت نمی‌کند. با آزمایش می‌توانیم مراحل اولیه سرطان را که قابل علاج نیز هستند تشخیص دهیم اما در درمان سرطان‌های پیشرفته ناتوانیم. نمودار بعدی نشان دهنده پیشرفت تند روند درمان برای زنده نگهداشتن بیماران مبتلاء به سرطان سینه در قرن گذشته است.

نمودار نسبت مرگ و میر بیماران مبتلاء به سرطان سینه پیشرفته در یک قرن پیش و در حال حاضر را نشان می‌دهد.

طب مکمل و سرطان

روش‌های جدید درمان سرطان نیازمند شیوه‌هایی غیر از روش‌های متداول درمانی است. این نیاز یکی از علت‌هایی است که چرا طب مکمل این قدر در کشورهای پیشرفته محبوبیت پیدا کرده است.

به طوری که گزارش شده حدود 70 درصد از بیماران مبتلاء به سرطان از چندین روش مکمل درمانی نظیر طب سوزنی یا داروهای گیاهی چینی همراه با روش‌های رایج درمانی استفاده می‌کنند. بیشتر این بیماران درباره‌ی استفاده از این شیوه‌ها به پزشک خود چیزی نمی‌گویند زیرا، بیشتر پزشکان ژاپنی اعتقادی به روش‌های درمانی مکمل ندارند.

استراتژی دکتر میزوکامی در درمان سرطان

اگر چه درمان سرطان‌های پیشرفته تنها با شیوه‌های طبیعی ایده آل است، با این وجود درمان این سرطان‌ها فقط با استفاده از روش‌های طبیعی بسیار مشکل است. به سبب اینکه سرعت تکثیر سلول‌های سرطانی خیلی زیاد است، توقف رشد آنها توسط شیوه‌های طبیعی امکان پذیر نیست و در بیشتر موارد به درمان‌های رایج نیاز است تا تکثیر سلول‌های سرطانی کاهش پیدا کند.

نحوه استفاده از بره موم توسط دکتر اوسامو میزوکامی

او در این باره می‌گوید:

اولین چیزهایی که من درباره‌ی بره موم آموختم به 20 سال پیش بر می‌گردد، موقعی که در آمریکا اقامت داشتم و به این فرآورده زنبور عسل علاقمند شدم. بعد از آن من هر روز بره موم می‌خوردم و این باعث شد که از شر آنفولانزا خلاص شوم، بیماریی که اغلب به آن مبتلاء بودم.

پس از آن پدر پیر و 73 ساله من 16 سال پیش مبتلاء به سرطان پانکراس از نوع پیشرفته شد. من به او توصیه کردم برای درمان سرطانش بره موم بخورد. او از عصاره‌ی آبی بره موم مصرف می‌کرد. یکسال بعد او مرد، اما هیچگونه درد یا علائم شدید نداشت. از آن زمان به بعد من دریافتم که بره موم می‌تواند بخش مؤثری از درمان سرطان باشد.

بره موم و سرطان

دکتر میزوکامی در این زمینه می‌گوید:

از زمان تجربه پدرم در استفاده از بره موم، من از بره موم بعنوان درمان مکمل برای بیش از 500  بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته استفاده کرده‌ام.

 

چرا از بره موم در درمان سرطان استفاده می‌شود؟

بیش از 1200 مقاله دانشگاهی در ارتباط با خواص بره موم از سراسر دنیا موجود است. هم اکنون این ماده نسبت به سایر مکمل‌ها بیشتر از جانب دانشمندان حمایت می‌شود. تحقیقات نشان داده که بره موم دارای خواص ضد سرطانی زیادی است.

اثرات ضد سرطانی بره موم

بره موم دارای خواص زیر است:

1-    تأثیر مستقیم ضد سرطانی

2-    افزایش ایمنی

3-    اثر آنتی اکسیدانی

4-    اثر ضد تشکیل غیر طبیعی رگ‌های خونی

5-    اثر ضد التهابی

6-    اثرات ضد باکتریایی و ضد ویروسی

7-    اثر ترمیم بافت آسیب دیده

8-    اثر محافظت از شیمی درمانی

9-    اثر محافظت از پرتو درمانی

تأثیر مستقیم ضد سرطانی بره موم

بره موم خیلی از عوامل مستقیم ضد سرطانی را داراست. در یک مطالعه اسید کافیئک موجود در بره موم تولید CD4، IL2، IL4  و اینترفرون گاما را در موش‌ها افزایش داد. اسید کافئیک همچنین از پیشرفت (مفاستاز) سرطان به ریه موش‌های مبتلاء به سرطان سینه جلوگیری می‌کند. بره موم مرگ سلول‌های سرطان ملانوما را در آزمایشگاه باعث می‌شود.

 

تعدادی از مواد ضد سرطانی موجود در بره موم

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی

اسید کافئیک  –  پینوسمبرین  –   گالانژین  –  کریسین

آرتیپلین C  –   پینوبانکسین  –   اسید سینامیک  –  تریست 

اثر افزایش ایمنی

تقریباً همه بیماران سرطانی پس از چند سال ایمنی شان کاهش پیدا می‌کند. در یک مطالعه بره موم اثر افزایش دهنده ماکروفاژها را در آزمایشگاه نشان داد. بره موم در موش لنفوسیت‌ها را فعال می‌کند و CD8/ CD4 را افزایش می‌دهد.

اثر آنتی اکسیدانی

رادیکال‌های آزاد در بیماران سرطانی افزایش پیدا می‌کند و این افزایش، سلول‌های سرطانی را به تکثیر تحریک می‌کند که نتیجه آن می‌تواند عود و پیشرفت(متاستاز) سرطان باشد.

اسید کافئیک و آرتیپلین C موجود در بره موم اثر قوی آنتی اکسیدانی دارند. بره موم از پراکسیداسیون چربی جلوگیری می‌کند. بره موم نشان داده که اثر آنتی اکسیدانی قوی‌تری نسبت به ویتامین E در موش‌ها داشته است.

اثر ضد تشکیل غیر طبیعی رگ‌های خونی

زمانی که سلول‌های سرطانی تکثیر پیدا می‌کنند، فرایند تولید رگ‌های خونی جدید با افزایش خون رسانی به این سلول‌های سرطانی افزایش می‌یابد. بره موم نشان داده که هم در آزمایشگاه و هم در بدن موجودات نظیر داروهای ضد سرطانی مثل آواستین اثر ضد تشکیل غیر طبیعی رگ‌های خونی را داراست.

 

 

 

اثر ضد التهابی بره موم

سرطان خود یک فرآیند التهابی است که منجر به نبرد بین سلول‌های سرطانی و سلول‌های ایمنی می‌شود. عوامل ضد التهابی نظیر بازدارنده COX-II در پیشگیری و درمان سرطان اهمیت دارند. بره موم نشان داده که دارای خواص ضد التهابی هم در آزمایشگاه و هم در بدن موجودات زنده است.

اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی بره موم

ویروس های تیپ B و C می توانند عامل سرطان سلول های کبدی باشند. ویروس HIV عامل بیماری ایذز است. باکتری های کوباکتر عامل خطر برای سرطان معده است. نیمی از ژاپنی ها عفونت هلی کوباکتر دارند و بیشتر آنها از سرطان معده رنج می برند.

بره موم دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی در آزمایشگاه و در بدن موجودات است و این خواص در درمان سرطان کاربرد دارند. بره موم به جلوگیری از مرگ ناشی از عفونت کمک می‌کند ( گزارش شده که یک سوم بیماران با سرطان پیشرفته در اثر بیماریهای عفونی نظیر پنومونی می‌میرند که به سبب نقصان سیستم ایمنی است).

اثر ترمیم (بازسازی) بافت

اگر ترمیم (بازسازی) بافت سرطانی سریعتر اتفاق افتد، بهبود سرطان سریعتر صورت می‌گیرد.

بره موم باعث تحریک بافت به ترمیم (بازسازی) در آزمایشگاه می‌شود.

اثر محافظت از شیمی درمانی

خیلی از مطالعات جانوری توصیه می‌کنند که شیمی درمانی همراه با استفاده از بره موم باشد تا بروز واکنش‌ها را کاهش دهد. مطالعات داخل آزمایشگاهی و همچنین بر روی موجودات زنده نشان داده است که استفاده از بره موم همراه با شیمی درمانی در مقایسه با شیمی درمانی به تنهایی اثرات همپوشانی (سینرژیت) دارد.

 

اثر محافظت از اشعه

خیلی از مطالعات حیوانی نشان داده که پرتو درمان همراه با استفاده از بره موم بروز واکنش‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین مطالعات داخل آزمایشگاهی و بر روی موجودات نشان داده که استفاده از بره موم همراه با پرتو درمانی در مقایسه با پرتو درمانی به تنهایی اثرات همپوشانی (سینرژیت) داشته است.

تجارت آقای دکتر میزوکامی در استفاده از بره موم

آقای دکتر در این خصوص می‌گوید:

من بیش از 500 بیمار با سرطان پیشرفته را با استفاده از بره موم درمان کرده‌ام. این بیماران از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان ریه، معده، روده، پروستات، سینه، تخمدان و پانکراس رنج می‌برده‌اند.

ایشان در ادامه می‌افزاید:

ما باید این واقعیت را بپذیریم که بیماران سرطانی هم زمان تحت درمان‌های چند جانبه شامل درمان‌های رایج و درمان‌های مکمل قرار می‌گیرند. بنابراین تأثیر بره موم را نمی‌توان به تنهایی در چنین بیمارانی اندازه گیری کرد. از نظر اخلاقی برای من قابل قبول نیست که آزمایش‌های دوسوکور را در بین بیماران با سرطان پیشرفته انجام دهم.

بیشتر بیماران سرطانی تحت درمان‌های رایج قرار می‌گیرند اما من به آنها بره موم را بعنوان مکمل درمان توصیه می‌کنم. بیمارانی که بره موم مصرف می‌کنند به سمتی می‌روند که کیفیت بهتر زندگی، درد کمتر، خستگی کمتر و افزایش اشتها را تجربه می‌کنند.

طول عمر بیمارانی که بره موم مصرف می‌کنند به بیش از دو برابر، سه برابر و گاهاً تا 10 برابر زمانی که انتظار می‌رود افزایش می‌یابد. تعداد کمی از بیماران که تومور داشتند  بدون درمان‌های رایج اندازه تومور آنها کوچک می‌شد. تعداد کمی از بیمارانی که اندازه تومور سرطانی آنها یک سانتی متر و یا کمتر بود بدون دریافت درمان‌های رایج تومورهایشان کاملاً ناپدید می‌شد.

بیمارانی که همراه با شیمی درمانی و پرتو درمانی از بره موم استفاده می‌کردند نتایج بهتری را نشان می‌دادند و در مقایسه با بیمارانی که فقط درمان‌های متداول (شیمی درمانی و پرتو درمانی) را دریافت می‌کردند، واکنش‌های کمتری بروز می‌دادند.

من از عصاره اتانولی 30% بره موم برزیلی استفاده می‌کنم که از گیاه Baccharis dracuneuli بدست می‌آید.

هر چند من معمولاً دوز 3 گرم بره موم را به صورت روزانه توصیه می‌کنم، اما برای بیماران با سرطان پیشرفته میزان 9 گرم و بیشتر از بره موم را مورد استفاده قرار می‌دهم.

نمودار میزان نسبی زنده  ماندن بیماران با سرطان پیشرفته که از بره موم استفاده کرده بودند

بروز واکنش‌های مرتبط با بره موم

دکتر میزوکامی در خصوص بروز واکنش در بیمارانش می‌افزاید:

دو بیمار از بروز رش(جوش) روی پوست بعد از مصرف بره موم شکایت کردند. این افراد حساسیت شدید به مواد شیمیایی داشتند. بیماران دارای آلرژی باید با احتیاط درمان شوند.

تعداد کمی از بیماران  از دردهای معده بعد از مصرف بره موم شکایت داشتند، بویژه اگر آن را با معده خالی میل می‌کردند. واکنش‌های جدی دیگری در اثر مصرف بره موم گزارش نشد.

 

موارد فوق العاده از درمان با بره موم

دکتر میزوکامی موارد زیادی از بیماران مبتلاء به سرطان را در کلینیک خودش درمان نموده است در اینجا او شش مورد فوق العاده از درمان بیماران سرطانی خود را با استفاده از بره موم آورده است.

مورد اول بیمار مبتلاء به سرطان کبد

در سال 1998 یک زن 46 ساله با بیماری هپاتیت C که به دنبال آن بیماری او به سلول‌های سرطانی توسعه پیدا کرده بود به بیمارستان من مراجعه کرد. سی تی اسکن کبد او 3  تومور به اندازه‌ی یک سانتی متر را نشان می‌داد.

من مصرف 3  گرم بره موم را به صورت روزانه به او پیشنهاد کردم. تومورهای کبد او در سی تی اسکن دو ماه بعد کاملاً ناپدید شده بودند و مارکرهای توموری و پروتئین در طیف عادی قرار داشت. در حال حاضر او در سلامت کامل به سر می‌برد.

مورد دوم بیمار مبتلاء به سرطان معده

در سال 1997 یک زن 52 ساله با سرطان معده توسط من تشخیص داده شد. سرطان او در مرحله سوم قرار داشت و احتمال زنده ماندن او برای یک سال فقط 10 درصد تخمین زده شده بود. او تحت معاینات گاستروکتومی کامل قرار گرفت و مشخص شد که سرطان او به پرده صفاق متاستاز داده است (گسترش پیدا کرده است). بعد از عمل، او روزانه یک دوز بره موم (3 میلی گرم) را مصرف می‌کرد. پس از 12 سال از عمل او هیچگونه عودی (بازگشت) نداشت.

مورد سوم بیمار مبتلاء به سرطان معده

در سال 2006 یک مرد چهل و نه ساله با سرطان معده (مرحله سوم) تشخیص داده شد. به او پیشنهاد جراحی شد، اما او نپذیرفت. او به مدت شش ماه روزانه 9 گرم بره موم مصرف کرد. بعد از این مدت، عکس با اشعه ایکس از معده او هیچ تغییری را نشان نداد.

سپس او تصمیم گرفت تحت عمل جراحی قرار گیرد، اما اندوسکوپی ترتیب داده شد یک روز قبل از عمل هیچ چیز غیرطبیعی را نشان نداد. بیوپسی از معده هیچ گونه سلول سرطانی را نشان نداد. جراحان گفتند که معجزه رخ داده است، بنابراین عمل جراحی منتفی شد. در حال حاضر او کاملاً سالم است.

مورد چهارم سرطان خون نوع مالتیپل میلوما

درسال 2003 یک مرد چهل و شش ساله پس از شکستن استخوان‌هایش با سرطان نوع مالتیپل میلوما مرحله سوم شناسایی شد. مدت زنده ماندن او برای 5 سال، 25 درصد برآورد (تخمین) زده شده بود.

او در طول بستری در بیمارستان روزانه 15 گرم بره موم مصرف می‌کرد و چهار دوره تحت شیمی درمانی قرار گرفت اما هیچ گونه واکنش منفی از جمله لوکوپنی (کاهش تعداد سلول‌های سفید خون) دیده نشد. در حال حاضر او در حالت بازگشت کامل قرار دارد.

مورد پنجم بیمار مبتلاء به سرطان مجاری ادراری مثانه

در سال 2006 یک مرد 81 ساله با سرطان مجاری ادراری مثانه تحت عمل اندوسکوپی قرار گرفت. او 12 کپسول 6 گرمی بره موم را بطوری روزانه و به مدت یکماه مصرف کرد. قبل از عمل یک معاینه کیتوسکوپی ترتیب داده شد. تومور سرطانی او بعد از دفع یک ماده اسفنجی مانند کاملاً ناپدید شد. در حال حاضر او کاملاً سالم است.

مورد ششم بیمار مبتلاء به سرطان تخمدان

یک زن 57 ساله با سرطان تخمدان تشخیص داده شد. در سال 1990 تخمدان و رحم او برداشته شد به دنبال آن شیمی درمانی انجام شد. او تب بالا، اسهال و کاهش تعداد سلول‌های سفید(لوکوپنی) را نشان داد.

در سال 2002 مشخص شد که سرطان او به راست روده متاستاز داده است. او شروع به مصرف روزانه 2 گرم بره موم کرد. مجدداً تحت شیمی درمانی قرار گرفت اما واکنش‌های منفی نشان نداد. فاکتور CA19-9 در او کاهش یافت و هم اکنون در طیف عادی قرار دارد. در حال حاضر او در سلامتی کامل به سر می برد.

نمودار تغییر در فاکتوری CA19-9

پیشگیری از سرطان با استفاده از بره موم

پیشگیری از سرطان بویژه در مراحل اولیه در مقایسه با پیشگیری در مراحل دوم یا سوم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کاملاً مشخص شده است که صرفاً استفاده از ویتامین‌ها و املاح نمی‌تواند جلوی بروز سرطان را در بسیاری از جایگاههای بروز این بیماری بگیرد.

گمان می‌رود که بره موم برای جلوگیری از بروز سرطان در مراحل اولیه موثر است زیرا این ماده خواص ضد سرطانی مستقیم، خاصیت افزایش ایمنی و تاثیر آنتی اکسیدانی دارد.

بره موم ممکن است برای درمان سرطان مفید باشد زیرا این ماده می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند.

نتیجه گیری

برای تعیین کارآیی بره موم انجام مطالعات بالینی بیشتری مورد نیاز است.

بنظر می‌رسد مصرف بره موم در بیماران دچار سرطان پیشرفته که تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی قرار می‌گیرند کارآیی درمان را افزایش و باعث کم شدن عوارض منفی می‌گردد. چنانچه بره موم تنها مصرف گردد باعث افزایش کیفیت زندگی، طولانی شدن عمر و بهبود کامل می‌گردد.

دوزهای بالای بره موم به میزان 10 گرم یا بیشتر در روز ممکن است در بیماران دچار سرطان پیشرفته موثرتر باشد. من اعتقاد دارم که که دوز روزانه بره موم از بروز سرطان جلوگیری می‌کند و افزایش استفاده از بره موم بوسیله افراد سالم به شدت توصیه می‌شود.

حتی بیماران دچار سرطان پیشرفته باید امیدوار باشند که با استفاده از بره موم بهبود خواهند یافت زیرا ما نمی‌توانیم بدون امید زندگی کنیم.    

 

 

 

گردآوری و ترجمه : مهندس سیدی

 

 

                     

 

                  

نویسنده :

علیرضا احمدی جمعه 28 آبان 1395 01:07 ب.ظ  •   

نویسنده :

علیرضا احمدی یکشنبه 30 آبان 1395 11:02 ب.ظ  •   

نویسنده :

علیرضا احمدی یکشنبه 30 آبان 1395 10:43 ب.ظ  •   

علیرضا احمدی(3)

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی

Copyright (c) 2013 Mihanblog.com. All rights reserved. Design by MihanBlog



خواص پزشکی بره موم

این ماده خارق العاده خواصی شامل اثر ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد پوسیدگی دندان دارد، همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده اختلالات دهان و لثه، بی‌حس کننده موضعی، کاهش دهنده فشار خون کاربرد دارد.

دکتر اوسامو میزوکامی یک پزشک متخصص داخلی از کشور ژاپن است. کلینیک او در مرکز توکیو واقع شده است. نود درصد از بیماران او سرطان فراگیر دارند و بیشتر آنها دارای سرطان‌های پیشرفته هستند.

کلینیک او یک مرکز درمان در زمینه طب مکمل است. دیدگاه او این است که انتخاب صحیح بین طب رایج و طب مکمل که برای بیماران مناسب است صورت گیرد.

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی


پیشگیری از سرطان با استفاده از بره موم:

پیشگیری از سرطان بویژه در مراحل اولیه در مقایسه با پیشگیری در مراحل دوم یا سوم از اهمیت بسیاری برخوردار است. کاملاً مشخص شده است که صرفاً استفاده از ویتامین‌ها و املاح نمی‌تواند جلوی بروز سرطان را در بسیاری از جایگاههای بروز این بیماری بگیرد. گمان می‌رود که بره موم برای جلوگیری از بروز سرطان در مراحل اولیه موثر است زیرا این ماده خواص ضد سرطانی مستقیم، خاصیت افزایش ایمنی و تاثیر آنتی اکسیدانی دارد. بره موم ممکن است برای درمان سرطان مفید باشد زیرا این ماده می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند.

چرا از بره موم در درمان سرطان استفاده می‌شود؟

بیش از 1200 مقاله دانشگاهی در ارتباط با خواص بره موم از سراسر دنیا موجود است. هم اکنون این ماده نسبت به سایر مکمل‌ها بیشتر از جانب دانشمندان حمایت می‌شود. تحقیقات نشان داده که بره موم دارای خواص ضد سرطانی زیادی است.


اثرات ضد سرطانی بره موم


بره موم دارای خواص زیر است:


1- تأثیر مستقیم ضد سرطانی


2- افزایش ایمنی


3- اثر آنتی اکسیدانی


4- اثر ضد تشکیل غیر طبیعی رگ‌های خونی


5- اثر ضد التهابی


6- اثرات ضد باکتریایی و ضد ویروسی


7- اثر ترمیم بافت آسیب دیده


8- اثر محافظت از شیمی درمانی


9- اثر محافظت از پرتو درمانی


تأثیر مستقیم ضد سرطانی بره موم

بره موم خیلی از عوامل مستقیم ضد سرطانی را داراست. در یک مطالعه اسید کافیئک موجود در بره موم تولید CD4، IL2، IL4 و اینترفرون گاما را در موش‌ها افزایش داد. اسید کافئیک همچنین از پیشرفت (مفاستاز) سرطان به ریه موش‌های مبتلاء به سرطان سینه جلوگیری
می‌کند. بره موم مرگ سلول‌های سرطان ملانوما را در آزمایشگاه باعث می‌شود.


تعدادی از مواد ضد سرطانی موجود در بره موم


اسید کافئیک – پینوسمبرین – گالانژین – کریسین

آرتیپلین C – پینوبانکسین – اسید سینامیک – تریست


اثر افزایش ایمنی

تقریباً همه بیماران سرطانی پس از چند سال ایمنی شان کاهش پیدا می‌کند. در یک مطالعه بره موم اثر افزایش دهنده ماکروفاژها را در آزمایشگاه نشان داد. بره موم در موش لنفوسیت‌ها را فعال می‌کند و CD8/ CD4 را افزایش می‌دهد.


اثر آنتی اکسیدانی

رادیکال‌های آزاد در بیماران سرطانی افزایش پیدا می‌کند و این افزایش، سلول‌های سرطانی را به تکثیر تحریک می‌کند که نتیجه آن می‌تواند عود و پیشرفت(متاستاز) سرطان باشد.

اسید کافئیک و آرتیپلین C موجود در بره موم اثر قوی آنتی اکسیدانی دارند. بره موم از پراکسیداسیون چربی جلوگیری می‌کند. بره موم نشان داده که اثر آنتی اکسیدانی قوی‌تری نسبت به ویتامین E در موش‌ها داشته است.


اثر ضد تشکیل غیر طبیعی رگ‌های خونی

زمانی که سلول‌های سرطانی تکثیر پیدا می‌کنند، فرایند تولید رگ‌های خونی جدید با افزایش خون رسانی به این سلول‌های سرطانی افزایش می‌یابد. بره موم نشان داده که هم در آزمایشگاه و هم در بدن موجودات نظیر داروهای ضد سرطانی مثل آواستین اثر ضد تشکیل غیر طبیعی رگ‌های خونی را داراست.


اثر ضد التهابی بره موم

سرطان خود یک فرآیند التهابی است که منجر به نبرد بین سلول‌های سرطانی و سلول‌های ایمنی می‌شود. عوامل ضد التهابی نظیر بازدارنده COX-II در پیشگیری و درمان سرطان اهمیت دارند. بره موم نشان داده که دارای خواص ضد التهابی هم در آزمایشگاه و هم در بدن موجودات زنده است.


اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی بره موم

ویروس های تیپ B و C می توانند عامل سرطان سلول های کبدی باشند. ویروس HIV عامل بیماری ایذز است. باکتری های کوباکتر عامل خطر برای سرطان معده است. نیمی از ژاپنی ها عفونت هلی کوباکتر دارند و بیشتر آنها از سرطان معده رنج می برند.

بره موم دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی در آزمایشگاه و در بدن موجودات است و این خواص در درمان سرطان کاربرد دارند. بره موم به جلوگیری از مرگ ناشی از عفونت کمک می‌کند
( گزارش شده که یک سوم بیماران با سرطان پیشرفته در اثر بیماریهای عفونی نظیر پنومونی
می‌میرند که به سبب نقصان سیستم ایمنی است).


اثر ترمیم (بازسازی) بافت

اگر ترمیم (بازسازی) بافت سرطانی سریعتر اتفاق افتد، بهبود سرطان سریعتر صورت می‌گیرد.

بره موم باعث تحریک بافت به ترمیم (بازسازی) در آزمایشگاه می‌شود.

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی


اثر محافظت از شیمی درمانی

خیلی از مطالعات جانوری توصیه می‌کنند که شیمی درمانی همراه با استفاده از بره موم باشد تا بروز واکنش‌ها را کاهش دهد. مطالعات داخل آزمایشگاهی و همچنین بر روی موجودات زنده نشان داده است که استفاده از بره موم همراه با شیمی درمانی در مقایسه با شیمی درمانی به تنهایی اثرات همپوشانی (سینرژیت) دارد.


اثر محافظت از اشعه

خیلی از مطالعات حیوانی نشان داده که پرتو درمان همراه با استفاده از بره موم بروز واکنش‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین مطالعات داخل آزمایشگاهی و بر روی موجودات نشان داده که استفاده از بره موم همراه با پرتو درمانی در مقایسه با پرتو درمانی به تنهایی اثرات همپوشانی (سینرژیت) داشته است.

تجارت آقای دکتر میزوکامی در استفاده از بره موم


آقای دکتر در این خصوص می‌گوید:

من بیش از 500 بیمار با سرطان پیشرفته را با استفاده از بره موم درمان کرده‌ام. این بیماران از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان ریه، معده، روده، پروستات، سینه، تخمدان و پانکراس رنج می‌برده‌اند.

ما باید این واقعیت را بپذیریم که بیماران سرطانی هم زمان تحت درمان‌های چند جانبه شامل درمان‌های رایج و درمان‌های مکمل قرار می‌گیرند. بنابراین تأثیر بره موم را نمی‌توان به تنهایی در چنین بیمارانی اندازه گیری کرد. از نظر اخلاقی برای من قابل قبول نیست که آزمایش‌های دوسوکور را در بین بیماران با سرطان پیشرفته انجام دهم.

بیشتر بیماران سرطانی تحت درمان‌های رایج قرار می‌گیرند اما من به آنها بره موم را بعنوان مکمل درمان توصیه می‌کنم. بیمارانی که بره موم مصرف می‌کنند به سمتی می‌روند که کیفیت بهتر زندگی، درد کمتر، خستگی کمتر و افزایش اشتها را تجربه می‌کنند.

طول عمر بیمارانی که بره موم مصرف می‌کنند به بیش از دو برابر، سه برابر و گاهاً تا 10 برابر زمانی که انتظار می‌رود افزایش می‌یابد. تعداد کمی از بیماران که تومور داشتند بدون درمان‌های رایج اندازه تومور آنها کوچک می‌شد. تعداد کمی از بیمارانی که اندازه تومور سرطانی آنها یک سانتی متر و یا کمتر بود بدون دریافت درمان‌های رایج تومورهایشان کاملاً ناپدید می‌شد.

بیمارانی که همراه با شیمی درمانی و پرتو درمانی از بره موم استفاده می‌کردند نتایج بهتری را نشان می‌دادند و در مقایسه با بیمارانی که فقط درمان‌های متداول (شیمی درمانی و پرتو درمانی) را دریافت می‌کردند، واکنش‌های کمتری بروز می‌دادند.

من از عصاره اتانولی 30% بره موم برزیلی استفاده می‌کنم که از گیاه Baccharis dracuneuli بدست می‌آید.

هر چند من معمولاً دوز 3 گرم بره موم را به صورت روزانه توصیه می‌کنم، اما برای بیماران با سرطان پیشرفته میزان 9 گرم و بیشتر از بره موم را مورد استفاده قرار می‌دهم.


بروز واکنش‌های مرتبط با بره موم

دکتر میزوکامی در خصوص بروز واکنش در بیمارانش می‌افزاید:

دو بیمار از بروز رش(جوش) روی پوست بعد از مصرف بره موم شکایت کردند. این افراد حساسیت شدید به مواد شیمیایی داشتند. بیماران دارای آلرژی باید با احتیاط درمان شوند.

تعداد کمی از بیماران از دردهای معده بعد از مصرف بره موم شکایت داشتند، بویژه اگر آن را با معده خالی میل می‌کردند. واکنش‌های جدی دیگری در اثر مصرف بره موم گزارش نشد.


شناخت بره موم:

بره موم ماده ایست که ابتدا توسط مصریان باستان شناخته شد و آنرا پروپولیس ( جلوی در ، نگهبان در ) می نامیدند چرا که زنبور ها در هنگام شروع زمستان ابعاد سوراخ پرواز را بواسطه بره موم کوچک می کردند تا از ورود سرما جلو گیری نمایند ، مشاهده این عمل در کنده ، نشانه خیلی روشنی از سختی و سرما ی زمستان آینده دارد . بره موم ماده ایست که منبع خارجی داشته و فقط زنبورعسل آنرا مانند شهد گلها جمع آوری میکند و اساسا ترکیبی است از رزین ها ، موم های گیاهی و فلاونوئید ها . 

زنبور عسل این ماده را از صمغ درختان، گل . شکوفه گیاهان و درختان مختلف مخصوصا ، تبریزی ، بلوط ، آکاسیا ، اکالیپتوس ، و … در زنبیل های گرده خود جمع نموده و به کندو انتقال می دهد و پس از افزودن ترشحات غده ای که شامل آنزیمها است آنرا به صورت مایع در آورده و در سطح سلولهای شان منتشر می کند که این پوشش جهت نگه داری از تخمها و لاروهادر برابر باکتریها و ویروسها اهمیت بسزایی دارد و همچنین باعث استحکام ، موم شانها بدونه تغییر در نرمی و انعطاف پذیری آن می شود . که خاصیت در مناطق گرمسیری دارای اهمیت خاص است . همچنین جهت درز گیری و بستن سوراخ های داخل کندو از آن استفاده می کند .

رنگ : بره موم اغلب قهوهای بوده ولی بین رنگهای زرد تا سیاه با انعکاس رنگی قرمز یا سبز ، قهوه‎ای روشن تا مایل به سبز و قهوه ای مایل به قرمز متغییر است و شامل حدود 27 درصد موم گیاهی ، 46 درصد شیره و رزین های بعضی از درختان و 15 درصد فلاونی ( C6H5O2 ) که اساس بسیاری از رنگهای زرد میباشد / و فلاونوئید ها ( گروهی از مواد که شباهتی به ویتامین P داشته و دارای خاصیت ضد خونریزی و التهاب میباشد . و چند درصد روغن .

بــــو : طعم آن تند ومخلوطی از صمغ ( جوانه تازه درخت ) و موم دارد 

طعـم : طعم آن مخصوص بوده به طوری که وقتی آنرا می جوید باید کاملاً با آب دهان مخلوط کنید ، طعم آن ابتدا شدید و با آزاد شدن عناصر فعال آن طعم ملایمی به خود میگیرد بعد از نیم ساعت جویدن میتوانید آنرا بلعیده ویا بیرون بیندازید. 


بره موم بطور کلی از مواد زیر تشکیل شده است :


عناصر رزینی ( صمغ گیاهی )


55 %


موم


30 %


گرده گل


5 %


سایر ترکیبات ( در حال مطالعه )


10 %


مصارف بره موم در کندو

بره موم به عنوان ماده ضدعفونی کننده و عاملی موثر در پیشگیری از ورود و شیوع بیماری‌ها در کندو به شمار می‌آید.

بره موم در محل ورود زنبوران به داخل کندو قرار دارد و به دلیل این که زنبورها پیش از ورود به کندو از روی آن عبور خواهند کرد، احتمالاً می‌تواند نقش ضدعفونی کننده دست و پای زنبوران را در بدو ورود به کندو ایفا نمایند. همچنین پر کردن شکاف‌ها، تنگ کردن سوراخ‌های تهویه، تنگ کردن دریچه پرواز در زمستان، ترمیم شکستگی‌ها، جلا دادن و ضد عفونی کردن جدار داخلی کندو و قاب‌ها، محکم کردن محل اتصال قاب‌های عسل به کندو و به یکدیگر از دیگر کاربردهای بره موم است.

عوامل تحریک کننده زنبور عسل برای تولید بره موم 

مکانیزم شیمیایی موثر بر تولید بره موم دقیقا مشخص نمی باشد، ولی رفتارهای تقریبا یکسان زنبوران عسل در بکارگیری بره موم این احتمال را قوت می دهد که تولید بره موم تحت تاثیر فرمونها انجام می پذیرد. بسیاری از پاسخ های رفتاری زنبورعسل به محرکهای محیطی به غریزه آن نسبت داده می شود، ولی از چنین حشره تکامل یافته ای بعید است که بدون هدف و تنها از روی غریزه عملی را انجام دهد. گرچه تفسیرهایی که در این فصل از رفتار زنبورعسل فراهم مطرح خواهد شد از دیدگاه انسان می باشد ولی گاهی مقدماتی را برای نزدیک شدن به رفتارشناسی زنبورعسل فراهم خواهد کرد. محرکهای بسیاری برای واار کردن زنبورعسل به تولید بره موم وجود دارد ولی بطور کلی عوامل تحریک کننده زنبورعسل برای بره موم به سه دسته تقسیم می شوند:


1- درجه حرارت:

بسیار مشاهده شده که زنبورعسل با همزمان با سرد شدن هوا برای جلوگیری از ورود سرما به داخل کلنی اقدام به بستن یا پر کردن شیارها و روزنه های بدنه کندو با بره موم نموده و دریچه ورودی را تا حد امکان با بره موم تنگ می کند.

در برخی شرایط گرم شدن بیش از حد دمای هوا نیز ممکن است باعث تحریک زنبوران عسل برای استفاده از بره موم و تنگ کردن دریچه پرواز به منظور جلوگیری از ورود هوای گرم به داخل کندو گردد. این عکس العمل ممکن است در نواحی بسیار گرم کشور رخ دهد. در هر حال به نظر می رسد همان مکانیزمی که در زمان گرم شدن هوا موجب تحریک زنبوران برای تنظیم درجه حرارت کلنی زنبورعسل شده و زنبوران را وادار به جمع آوری آب و بال زدن در جلوی دریچه پرواز می نماید، در زمان سرد شدن هوا نیز آنها را وادار به استفاده از بره موم برای پر کردن شیارها و روزنه ها برای مقابله با نفوذ هوای سرد به داخل کلونی می نماید.


2- عوامل مزاحم:

ورود دشمنان طبیعی زنبورعسل (زنبوران شکارچی، موش، مارمولک و…) به داخل کندو، یکی از عوامل مزاحم در کلنی زنبورعسل بشمار می رود. برخی از محققین اعتقاد دارند که زنبورعسل برای جلوگیری از ورود دشمنان طبیعی به داخل کندو دریچه ورودی را با بره موم تنگ می نماید. ولی در این موردمشاهدات بیانگر این است که زنبورعسل غالباً ترجیح می دهد برای پیشگیری از ورود دشمنان طبیعی به داخل کندو نگهبانان را در جلوی دریچه پرواز جمع کرده و آنها را بیرون از کلنی از بین می برد.

قرار دادن اجسامی مانند شربت خوری بشقابی بر روی قابها و یا ورود خرده سنگ، چوب و غیره که به صورت اتفاقی توسط زنبوردار به کندو وارد می شوند نیز از سایر عوامل مزاحم در کلنی زنبورعسل محسوب شده و زنبورعسل برای مقابله با این عوامل مزاحم اقدام به تولید و استفاده از بره موم می نماید. پس از استقرار شربت خوری بشقابی بر روی قابها بنظر می رسد زنبورعسل با هدف جلوگیری از حرکت بشقاب و پیشگیری از مزاحمت، آن را بوسیله بره موم به سطح قابها محکم می چسباند، ولی نکته قابل توجه این است که زنبوران بشقاب را تا ارتفاعی با بره موم بالا می برند تا بتوانند به سهولت از زیر آن عبور کنند.

بطورکلی پس از ورود هر نوع جسم خارجی به داخل کلنی، درصورتیکه زنبوران قادر به خارج کردن آن از داخل کلنی نباشند، به دلیل اینکه حرکت این اجسام ممکن است موجب آسیب دیدگی و کشته شدن زنبوران گردد، این اجسام را محکم به کف کندو و یا سطح قابها چسبانده و مانع از حرکت آنها به منظور جلوگیری از برهم خوردن آرامش و نظم کلنی می شوند.

زنبورعسل از نظر رعایت بهداشت و پاکیزگی مثال زدنی می باشد، بطوریکه نخستین وظیفه آن پس از متولد شدن نظافت کندو است. در هنگام تمیز کردن و خارج کردن سنگ ریزه، لاشه حیوانات و غیره، شیارهای کف کندو ایجاد مزاحمت کرده و ظاهراً زنبورعسل برای برطرف کردن این عامل مزاحم شیارهای کف کندو را با بره موم پر می کند. بنابراین زنبورعسل به عنوان حشره ای تکامل یافته از بره موم برای رعایت بهداشت، مقابله باعوامل مزاحم و برقراری امنیت و آرامش کندو استفاده می کند.


3- ضد عفونی کردن:

بره موم به عنوان ماده ای ضد عفونی کننده و عاملی موثر در پیشگیری از ورود و شیوع بیماریها در کلنی های زنبورعسل محسوب می گردد. همانگونه که در جلوی درب ورودی برخی از آزمایشگاهها پیش از ورود لازم است به منظور جلوگیری از انتقال عامل بیماری به داخل آزمایشگاه کفشهای کلیه افراد به مایع ضد عفونی کننده آغشته شوند، احتمالاً وجود بره موم در جلوی دریچه پرواز نیز به دلیل اینکه زنبوران پیش از ورود به کندو الزاماًاز روی آن عبور خواهند کرد، می تواند نقش ضد عفونی کننده پاهای زنبوران را در بدو ورود به کندو ایفا نماید.

همچنین زنبوران کارگر موظف می باشند که سلولهای پرورش نوزادان را پیش از تخمریزی ملکه با بره موم ضدعفونی کرده و ملکه نیز پیش از تخمریزی سلولهای پرورش نوزادان را بازرسی کرده و در صورتی در آنها تخمریزی می کند که سطح داخلی سلولها با بره موم صیقلی و ضدعفونی شده باشند.

حضور حدود 6 الی 8 هزار زنبورعسل در کندویی با وسعت 50 سانتیمتر مکعب فضا در درجه حرارتی معادل 35- 37 درجه سانتیگراد و رطوبت 70 درصد بهترین شرایط را برای رشد عوامل بیماریزا در داخل کلنی زنبورعسل ایجاد می نماید، در چنین شرایطی تنها وجود بره موم به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای ضدعفونی کننده و پیشگیری کننده می تواند از رشد عوامل بیماریزا در داخل کلنی زنبورعسل ممانعت به عمل آورد. بنابراین به منظور پیشگیری از ورود عوامل بیماریزا به داخل کلونی زنبورعسل به زنبورداران توسیه می شود که از جمع آوری بره موم های جلوی دریچه پرواز خودداری نموده و در صورت نیاز به بره موم از روشهای تولید که در این طرح پیشنهاد شده استفاده نمایند.


نحوه تولید بره موم توسط زنبور عسل

تعداد زنبورهایی که در یک کلونی زنبور عسل برای تولید بره موم فعالیت می کنند بسیار محدود بوده و جمع آوری بره موم معمولاً در ساعات اولیه روز توسط زنبوران عسل مسن تر که بیش از 3 هفته سن دارند انجام می شود.

زنبوران عسل ابتدا تکه های صمغ تراوش شده از گیاهان را شکسته و سپس آنها را بوسیله بزاق دهان نمناک کرده و به شکل حبه درمی آورند سپس با کمک آرواره ها و پاها حبه ها را در سبد گرده در پاهای عقبی قرار داده و به کندو حمل می نمایند.

زنبوران آورنده بره موم (صمغ) معمولاً در محلی در روی کف کندو قرار گرفته و برای جدا کردن بره موم (صمغ) از روی پاهای خود مدتها وقت صرف می کند، ممکن است زنبورهای دیگر در این کار به آن کمک کنند. به نظر می رسد پس از جمع آوری صمغ یا رزین گیاهان توسط زنبوران عسل مسن و انتقال آن به داخل کندو به و به کمک زنبوران جوان تولید کننده موم، بره موم ساخته می شود. با توجه به اینکه محل خاصی برای جمه آوری و تولید بره موم در داخل کندو وجود ندارد، صمغ جمع اوری شده توسط زنبورعسل به عنوان ماده اولیه یا مصالح ساختمانی همانند چسب یا سیمان در نزدیکترین مکانی که بره موم مورد نیاز باشد تخلیه می شود.

بنابراین منظور از جمع آوری بره موم در حقیقت جمع آوری صمغ می باشد زیرا تولید بره موم پس از تخلیه صمغ در داخل کندو، با همکاری زنبوران جوان موم ساز انجام می پذیرد.

تجمع زنبوران عسل بر روی درختان در زمان نیاز کلونی به بره موم عموماً به هنگام صبح انجام می شود، فعالیت زنبوران برای جمع آوری صمغ از روی درخت کاج در محلی که برگهای سوزنی آن در یک کلاف متمرکز شده اند غالباٌ در اوایل پاییز و در هنگام صبح بیشتر از سایر زمانها مشاهده می گردد.

گرچه جمع آوری صمغ در بعدازظهرها پس از خنک شدن هوا نیز انجام می شود، ولی عموماً در فصول سرد سال اولین اقدام زنبور عسل پس از تحمل شبی سرد بستن درزها و شیارهای کندو با استفاده از بره موم می باشد.


نحوه مصرف بره موم:

“با توجه به اینکه رزین طبیعی بره موم علی رغم دارابودن خواص فوق العاده در درمان بیماریها و تقویت سیستم ایمنی بدن، به راحتی در سیستم گوارش قابل حل شدن و هضم نیست، لذا بهتر است در صورت استفاده از بره موم خالص، طبق دوزهای معرفی شده برای مبارزه با انواع بیماری و یا در حالت طبیعی؛ در هربار مصرف اندازه ی یک نخود از بره موم را جداکرده و شبیه آدامس مدتی جویده شود تا مواد تقریا تلخ مزه ولی شدیدا موثر آن از طریق بزاق دهان حل و در اختیار ارگانهای مرتبط قرار گیرد. پس از خستگی از جویدن، تفاله نیز بلعیده شود تا مابقی روند هضم و جذب به دستگاه گوارش فرد سپرده شود. همچنین برای بهره بردن از خواص این ماده می توان از قرصهای تهیه شده از بره موم نیز استفاده کرد. 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…


لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید…

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

اعجاز «بره موم» در درمان سرطان

«بره موم» (که به صورت به صورت «بَرِموم») تلفظ می شود؛ یکی از تولیدات زنبور عسل است.

بره موم یا Bee glue، ماده ای صمغی است که از نظر سفتی و حالت فیزیکی آن شبیه موم است

ولی رنگ و بوی آن کلا با موم تفاوت دارد. بره موم در دمای معمولی سفت و خشک است

ولی اگر آن را در دستانتان ورز دهید، به مرور گرم می شود و مثل خمیر نرم می شود

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی

و عطر دلپسند آن دست شما را خوشبو می کند.

این ماده توسط زنبورهای عسل از روی درختان و گیاهان جمع آوری می شود

و زنبورهای عسل از بره موم مثل یک خمیر و سیمان برای ساختمان سازی درون کندو استفاده می کنند.

زنبورهای عسل با بره موم کندورا ضدعفونی می کنند، سوراخ های کندو را می بندند

و جلوی سرما و حشرات را می گیرند و خیلی کارهای دیگر. به بره مومpropolis   هم می گویند و این کلمه معنای «نگهبان» را در خود دارد.

زنبورعسل تکه های صمغ را از گیاهان می گیرد و با بزاق دهان خود آن را به شکل خمیر و گلوله در می آورد

و برروی پاهای عقب خود می چسباند و به کندو می آورد و به عنوان چسب و سیمان از آن استفاده می کند.

شاید تعجب کنید از اینکه نصف مواد تشکیل دهند بره موم صمغ یا رزین گیاهی است

و یک سوم آن هم موم است. گره گل هم ۵درصد از بره موم را تشکیل می دهد

و بقیه مواد تشکیل دهند بره موم هم شامل اسیدهای چرب ضروری،

ترکیبات آلی، ویتامین‌ها و عناصر معدنی مانند نقره، سدیم، جیوه، مس، منگنز، آهن، کلسیم، وانادیم و سیلیس است.

طب گیاهی و طب سنتی ایرانی به خواص معجزه آسای بره موم برای درمان عفونت‌ها و بهبود سریعتر

بیماری های خطرناک اشاره کرده است.

بره موم بدن را در مقابل بیماری های صعب العلاج روده بزرگ حفاظت می کند و باعث جلوگیری از رشد

و تکثیر سلول‌های سرطانی روده می شود.

تحقیقات جدید که در ایران و جهان انجام شده است نشان می دهد که بره موم دارای خواص ضدسرطانی است

و می‌تواند سلول‌های سرطانی را نابود کند و از تبدیل شدن سلول های سالم به سلول های سرطانی جلوگیری کند.

بره موم‌ به علت داشتن ترکیبات استثنایی ماده ای طبیعی است

که هم خواص ضدسرطانی و هم اثر ضدالتهابی، ضدویروسی، ضدمیکروبی و ضدقارچی دارد و همه اینها سبب شده

که بتوانیم بره موم را داروخانه کندو بنامیم.

«بره موم» و درمان سرطان روده

سرطان روده بزرگ یکی از سرطان های مهم است؛ روش های پزشکی فعلی،

راههای گوناگونی را برای درمان سرطان ها به کار می برد

که نتایج جانبی ناخواسته را به بیمار وارد می کند در این میان پژوهشگران و دانشمندان امیدوارند تا از راههای جدید و کم خطر

به مبارزه با سرطان اقدام کنند. در همین راستا بره موم زنبور عسل می‌تواند به عنوان یک داروی عالی

و بدون عوارض جانبی شیمیایی برای نجات بیماران به کار گرفته شود. برای دیدن فیلم این مطلب بر روی عکس زیر کلیک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال عسل طبیعی نصیری به تمامی نقاط کشور امکان پذیر می باشد.

برای خرید عسل نصیری و یا سفارش  میتوانید با ما تماس بگیرید و یا از طریق لینک گفتگو در تلگرام پیام بگذارید.

همچنین امکان خرید آنلاین و پرداخت الکترونیکی نیز فراهم است.

عسل نصیری با تولید عسل خالص و طبیعی توانسته است در جلب نظر هموطنان در حدود سه نسل پیاپی

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی

موفق باشد.

کارخانه عسل نصیری در شهر دماوند واقع شده و دیجی عسل نام فروشگاه اینترنتی

عسل نصیری است.

تلفن تماس فروشگاه: 02176345287

تلفن تماس پشتیبانی : 09902738948

ایمیل : info@digiasal.com

آدرس فروشگاه: دماوند؛ روبروی بیمارستان حضرت فاظمه(س).

طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی
طریقه مصرف بره موم برای بیماران سرطانی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *