ايا خوردن کله پاچه براي زن باردار مضر است

دوره مقدماتی php
ايا خوردن کله پاچه براي زن باردار مضر است
ايا خوردن کله پاچه براي زن باردار مضر است

کله پاچه غذایی بسیار چرب و پرانرژی است. کلسترول و تری گلیسرید خون را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و دیرهضم است.


بخش های مختلف این غذا شامل زبان، چشم، بناگوش، مغز و پاچه است که در این میان پاچه به دلیل چربی کم، سالمترین بخش و مغز و چشم به دلیل چربی و کلسترول بالا مضر ترین قسمت ها شناخته می شوند.

کله‌پاچه غذایی پرانرژی و با کیفیت پروتئین بالا محسوب می‌شود. پروتئین موجود در آن برای رشد و ترمیم بسیاری از بافت‌‌های بدن مفید است. زبان گوسفند سرشار از ویتامین‌‌های گروه B بخصوص ویتامین ۱۲ B می‌‌باشد که این ویتامین‌ها نقش‌های مفید زیادی برای بدن دارند. بعنوان مثال ویتامین ۱۲ B، در خونسازی و عملکرد سیستم عصبی نقش دارد.

کله پاچه با وجود دارا بودن پروتئین و ویتامین‌ها، سرشار از کلسترول و اسیدهای چرب مضر است. کلسترول چربی است که خاصیت رسوب کردن در عروق خونی بدن را داشته و در کنار سایر عوامل خطر منجر به انسداد و گرفتگی رگ شده و زمینه‌ساز بروز بیماری‌‌های قلبی- عروقی، سکته و بسیاری دیگر از بیماری‌‌‌های مزمن می‌شود.ايا خوردن کله پاچه براي زن باردار مضر است

شایان ذکر است که در میان قسمت‌‌های مختلف کله پاچه، مغز گاو و گوسفند محتوای کلسترول بیشتری دارند. به گونه‌ای که مغز گوسفند به‌ اندازه ۸ زرده تخم مرغ کلسترول دارد و جزء مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می‌‌شود.

دوره مقدماتی php

از این رو کسانی که چربی خون بالایی دارند، کلسترول و اسید اوریک خونشان بالا است و مبتلا به نقرس و ناراحتی کلیوی هستند، باید از مصرف بی‌رویه کله‌پاچه اجتناب کنند.

مغز بعضی حیوانات دارای میکروبهایی مثل لیستریا است که با مصرف آن علایمی شبیه انفولانزا در مادر ایجاد میشود و ممکن است باعث سقط جنین شود

بر‌خلاف تصور عمومی‌‌ که کله پاچه را برای افرادی که ناراحتی‌‌های مفصلی و آرتریت دارند، مفید می‌‌دانند، محتوای بالای چربی‌‌های اشباع و ترانس موجود در کله پاچه فرایندهای التهابی موجود در این بیماران را بدتر کرده و توصیه نمی‌‌گردد.

معمولاً همراه با کله پاچه، اين چيزها را مصرف مي کنند: نارنج، ليموترش، ترشي سير، مخلوط ترشيجات، آبليمو و …

خانم‌های باردار بخصوص اگر در 3 ماهه اول و دوم باشند، خوردن این خوراکی‌ها موجب عادت کردن ذائقه‌شان به این غذاها شده و کالری بیش از حد کله پاچه در نهایت منجر به اضافه‌وزن زیاد و چاقی‌ و افزایش چربی خونشان می‌شود.

این افزایش زیاد وزن تأثیری منفی بر روند بارداری می‌گذارد. به‌علاوه بارداری خودش به تنهایی یک استرس فیزیولوژیک محسوب می‌شود، بنابراین مصرف خوراکی‌های پرکالری مثل کله‌پاچه- که کالری‌اش هم از چربی‌ها و به طور خاص چربی‌های نامناسبی است- در طول دوران بارداری که فرد نسبت به سایر همسالان خود آسیب‌پذیرتر است، مادر باردار را بیشتر از دیگران درمعرض خطر قرار می‌‌دهد که بهتر است خیلی کم مصرف کنند.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

9 شهریور 1392 توسط اوستا کله پز

 به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ مادران با خوردن غذاهای سنتی مثل آبگوشت و کله پاچه، می توانند رشد جنین خود را افزایش دهند و در دوران بارداری با مصرف این خوراکی ها می توان رشد جنین را افزایش داد.

بررسی ها نشان می دهند، یک خانم باردار در طول دوران بارداری باید ۲ برابر بیشتر از افراد عادی حبوبات مصرف کند زیرا یکی از اصلی ترین مواد مغذی برای رشد در جنین دوران بارداری و نوزاد ۶ ماه حبوبات است.

حبوبات به دلیل دارا بودن کلسیم، منیزیم، پتاسیم و انواع  ویتامین ها می توانند شیر مادر را افزایش  دهند و سلامت نوزاد و مادر را تضمین کنند.

در تمام وعده های غذایی یک مادر باردار و پس از آن باید حتما حبوبات وجود داشته باشد تا مادر احساس سیری کند و با دوری از پرخوری و خوردن تنقلات دچار اضافه وزن نشوند.ايا خوردن کله پاچه براي زن باردار مضر است

دسته اخبار | برچسب ها : , آبگوشت, بارداری, جنین, حامله, حاملگی, حبوبات, دوران بارداری, دیزی, دیزی سنگی, سلامت, کله پاچه, کلپچ, گوشت

سلام. حبوبات موجود در آبگوشت و کله پاچه برای جنین مفیده اما چربی های مضری که در کله پاچه هست هیچ منفعتی برای خانم های باردار نداره و موجب چاقی بیش از حد اونها و عادت های نادرست در ذائقه اونها می شه. تمام لینک هایی که اشاره کردید همینو میگه.

خوردن کله پاچه خوبه. من هم این مطلب رو خوندم. چگر هم خوردنش خوبه. اما نباید طوری باشه که فرد باردار دائماً و پشت سرهم این غذاها رو مصرف کنه. چون ویتامین ها ی محلول در چربی‌شون زیاده و با مصرف پشت سر هم و زود به زود تجمع زیادی خواهد داشت که برای جنین مضره.

مصرف جگر و کله پاچه در دوران بارداری خیلی مضر است این اولین باره که میخونم به رشد جنین کمک میکنه واقعا شما وجدان ندارین به خاطر منافع شخصی سلامت نوزادان رو به خطر میندازین

بی وجدان یم ما؟!. ندیدید خبر مال باشگاه خبرنگاران ه؟ از خودمون در نیاوردیم که خبر رو. ما خبرهای مرتبط با موضوع کله پاچه رو به واسطه موضوع سایت کار می کنیم. چیزی که نمی دونید رو نگید لطفا. یا لااقل بپرسین. نه اینکه با بی ادبی نسبت ناروا بدید
اینام برای منافع شون خبر رو گذاشتن؟!!!
باشگاه خبرنگاران
http://www.yjc.ir/fa/news/4521141
خبرگزاری سلامت طبنا
http://tebna.ir/new/fa/news/view/17187
روزنامه پزشکی ایران
http://www.iran.pezeshk.us/archives/44883

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ

دیدگاه

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید:

صفحه نخست |
درباره ما |
تماس با ما |
مطالب صفحه اول |
محصولات |
گالری |
سفارش آنلاین |
وبلاگستان |
اخبار |
|
بازی و سرگرمی |
نظرات مشتریان |
بازتاب های خبری

ايا خوردن کله پاچه براي زن باردار مضر است
ايا خوردن کله پاچه براي زن باردار مضر است
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *