طرز پخت کلم پلو مجلسی

دوره مقدماتی php
طرز پخت کلم پلو مجلسی
طرز پخت کلم پلو مجلسی


طرز تهیه سوپ تاکو
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه سوپ خوش مزه آماده کرده ایم به اسم سوپ تاکو که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه .
در این غذا انواع سبزیجات تازه استفاده شده است که بسیار برای سلامتی م…




طرز پخت کلم پلو مجلسی

دوره مقدماتی php



طرز تهیه فیله ماهی قزل آلا لیمویی
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه غذای خوش مزه با قزل آلا آماده کرده ایم به اسم فیله ماهی قزل آلا لیمویی که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه. در این غذا انواع صیفی جات…






طرز تهیه فیله ماهی قزل آلا لیمویی
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه غذای خوش مزه با قزل آلا آماده کرده ایم به اسم فیله ماهی قزل آلا لیمویی که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه. در این غذا انواع صیفی جات…






طرز تهیه بهترین بیسکوییت شکلاتی
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه بیسکویت خوش مزه آماده کرده ایم به اسم بهترین بیسکویت شکلاتی که خیلی خوشمزه بوده و سرعت پخت بالایی نیز دارد. در این غذا انواع…





کلم پلو

کلم پلو یکی از انواع غذاهای پلویی قدیمی و سنتی ایرانی است که خیلی ها نام این غذا را مانند لوبیا پلو با نام شهر شیراز می شناسند. این غذای خوشمزه با روش های مختلفی طبخ می شود که معروف ترین انوع آن کلم پلو با مرغ و کلم پلو با گوشت قلقلی هستند.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کلم پلو تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کلم پلو تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کلم پلو با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز پخت کلم پلو مجلسی

دستور پخت

برای تهیه کلم پلو شیرازی ابتدا سبزی پلویی را پاک می کنیم و می شوییم و در خردکن می ریزیم و یا روی تخته ریز خرد می کنیم.سپس پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و ریز رنده می کنیم و محکم آب آن را می گیریم و به گوشت اضافه می کنیم.

سپس آرد نخودچی و نمک،فلفل سیاه و زردچوبه روی گوشت می پاشیم و خوب ورز می دهیم تا مایه گوشت یکدست و منسجم شود.بعد کمی از مایه را بر می داریم به اندازه یک گردو کوچک و با کف دست به آن شکل دایره می دهیم.

تمامی مایه گوشت را به شکل دایره حالت می دهیم و در سینی می گذاریم.آن وقت تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا کمی داغ شود و بعد گوشت های فرم داده شده مثل کوفته قلقلی را داخل روغن می چینیم

و صبر می کنیم تا رنگ آن ها تغییر کند و بعد تفت می دهیم تا سرخ شوند.سپس زیر شعله را خاموش می کنیم و تابه را کنار می گذاریم. سپس کلم ها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و در تابه ای کمی روغن می ریزیم

و روی حرارت می گذاریم و کلم های خرد شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و سبک شوند.آنگاه کمی نمک،زردچوبه و فلفل سیاه روی کلم ها می پاشیم و مجددا تفت می دهیم تا طعم ادویه به خورد همه کلم ها برود.

اگر تمایل به کمی مزه ترش دارید می توانید در این مرحله کمی آبلیمو یا آبغوره روی کلم ها بریزید. پس از تفت دادن و سرخ شدن کلم ها تابه را کنار می گذاریم و برنج را آماده می کنیم.در قابلمه ای متناسب با مقدار برنج آب می ریزیم

و کمی نمک به آن می افزاییم و روی حرارت زیاد قابلمه را قرار می دهیم تا آب زودتر به جوش بیاید. زمانی که آب بجوش آمد برنج را می شوییم و آب داخل آن را بیرون می ریزیم و داخل آب در حال جوش می ریزیم و هم می زنیم و به مدت ۵ دقیقه به برنج دیگر دست نمی زنیم.

پس از ۵ دقیقه با ملاقه تعدادی از برنج را بیرون می آوریم و لای دندان تست می کنیم اگر اطراف برنج کاملا پخته بود و مغز آن کمی سفت بود برنج را باید آبکش کنیم.برنج را در آبکش می ریزیم و کمی آب سرد روی آن می گیریم و سبزی پلویی که خرد کرده ایم را روی برنج می ریزیم

و با قاشق مخلوط می کنیم تا برنج کاملا با سبزی آغشته شود و بعد قابلمه برای پخت کلم پلو را آماده می کنیم و کف آن روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و ته دیگ نان یا سیب زمینی را کف قابلمه می چینیم و روی ته دیگ با کفتگیر کمی از برنج را می ریزیم

و لایه بعدی کمی از کلم تفت داده شده می ریزیم و مجددا برنج و بعد کلم تا برنج و کلم تفت داده شده تمام شود و کوفته ها را روی برنج در آخر می چینیم و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت متوسط رو به زیاد اجازه می دهیم

تا برنج ۵ دقیقه خوب بخار کند و بعد حرارت را کم می کنیم و صبر می کنیم تا برنج بپزد. سپس کلم پلو را در دیس می کشیم و روی آن را با کوفته قلقلی ها تزئین می کنیم. این غذای خوشمزه را می توانید با زیتون پرورده ، سیر ترشی یا سالاد شیرازی نوش جان کنید.

همچنین ببینید

کلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است که بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کلم پلو شیرازی را با بهترین روش مشاهده خواهید کرد.

کلم پلو از انواع غذاهای سنتی شهر شیراز است که در طرز تهیه کلم پلو شیرازی از برنج و کلم و کوفته ریزه و سبزی مخصوص و اویه و زردچوبه استفاده می شود که این پلوی مخلوط خوشمزه دارای طعم بی نظیر و متفاوتی است.

لوبیا پلو شیرازی و باقالی پلو و کلم پلو از انواع پلو های مخلوط ایرانی محبوب و پرطرفدار هستند که دارای طعم و مزه بی نظیری می باشند و شما می توانید این غذاهای خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید.

طرز پخت کلم پلو مجلسی

در مرحله اول دستور پخت کلم پلو شیرازی، ابتدا برنج را بشویید و به همراه مقداری آب و نمک برنج را به مدت چند ساعت قبل از پخت کلم پلو خیس کنید.

سپس کلم قمری ها را پوست بگیرید و آن ها را به صورت خلالی شکل خرد کنید.

سبزی های تمیز شده مخصوص کلم پلو را خرد کنید.

کلم های خرد شده را با مقداری روغن در تابه مناسبی سرخ کنید و آبلیمو را به کلم ها در حین سرخ شدن اضافه کنید.

سبزی های خرد شده را هم به کلم اضافه کنید و سبزی ها را تفت دهید.

در قابلمه ای مناسب مقداری آب و نصف قاشق مرباخوری زردچوبه بریزید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید برنج را به آب در حال جوش اضافه کنید و بعد از چند دقیقه برنج را آبکش کنید.

سپس ته چین مورد نظر خود را در ته قابلمه بگذارید و برنج را با کلم و سبزی مخلوط کنید و در قابلمه بریزید.

درب قابلمه را با کمک دمکنی بپوشانید و روی قابلمه قرار دهید و حرارت گاز را ملایم کنید تا برنج دم بکشد.

در مرحله بعدی طرز تهیه کلم پلو شیرازی گوشت چرخ کرده را در ظرف مناسبی بریزید و سپس پیاز را روی گوشت با دنده ریز رنده کنید و آرد نخود چی را به همراه فلفل و زردچوبه و نمک به گوشت اضافه کنید.

مخلوط گوشت چرخ کرده را به خوبی ورز دهید.

سپس مخلوط گوشت چرخ کرده را به صورت کوفته های ریزی در آورید.

در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و کوفته ها را در روغن سرخ کنید .

سپس کوفته های سرخ شده را در وسط پلو قرار دهید تا همراه با پلو دم بکشند.

1. برای پخت کلم پلو می توانید به جای سبزی های تازه از سبزی خشک استفاده کنید.
2. برای خوش طعم کردن کلم پلو می توانید 1 قاشق چایخوری پودر لیمو عمانی به مخلوط سبزی و کلم اضافه کنید.
3. می توانید در روش پخت کلم پلو شیرازی از کلم سفید و یا کلم قمری استفاده کنید.
4.  کلم پلو را می توانید با پیاز سرخ شده به زیبایی تزیین کنید. برای اینکه پیاز ترد و خوشمزه شود قبل از سرخ کردن مقداری نمک به آن بزنید و سپس پیاز را سرخ کنید.

در طرز تهیه کلم پلو شیرازی می توانید بعد از دم کشیدن پلو آن را در ظرف مناسبی بکشید و به کمک روش های تزیین باقالی پلو آن را تزیین کنید؛ کلم پلو شیرازی می توانید به همراه سالاد شیرازی و ماست و سبزی خوردن میل کنید. برای مشاهده دستور پخت انواع پلو های مخلوط به بخش انواع پلو مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟

طرز پخت کلم پلو مجلسی



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

امتیاز دهید


3.4
از

504

کلم پلو یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل شیرازی می باشد. کلم پلو شیرازی را می توانید با انواع کلم ها تهیه کنید. در بیشتر شهرها کلم پلو با کلم برگ (کلم سفید) شناخته شده است. خوب است بدانید کلم سفید خواص شگفت انگیزی داشته و برای سلامتی شما بسیار مفید می باشد. کلم سفید یکی از سبزیجات ضد سرطان بوده و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. البته برخی کلم پلو با گل کلم و یا کلم پلو با کلم سنگی را نیز تهیه می کنند. اما یک کلم پلوی شیرازی اصل با کلم قمری و فوت و فن های بسیار خاصی تهیه و پخته می شود. کلم قمری سرشار از پروتئین است و می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت باشد. کلم قمری مانند سایر کلم ها خواص ضد سرطانی داشته و اگر آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید ویتامین های مورد نیاز بدن تان را تامین خواهد کرد. کلم پلو با سبزی های مخصوصی تهیه می شود که می توان آن ها را تازه و یا خشک به کار برد. کلم پلو با گوشت قلقلی یکی از لذیذ ترین غذاهای مجلسی می باشد که می توانید آن را برای مراسم و مهمانی هایتان تهیه و سرو کنید. البته کلم پلو ساده و بدون گوشت می تواند انتخابی برای افراد گیاهخوار باشد. همین طور کلم پلو با مرغ روش دیگری برای پخت کلم پلو است. در این مطلب طرز تهیه کلم پلوی مجلسی با گوشت قلقلی این غذای اصیل و خوشمزه شیرازی را برای شما آماده کرده ایم. اگر می خواهید طعم کلو پلو شیرازی اصل را تجربه کنید، این دستور پخت ویژه و مرحله به مرحله را از دست ندهید.

 

 

طرز پخت کلم پلو مجلسی

 

ابتدا سبزی مخصوص کلم پلو را شسته و خرد کنید. نسبت ترکیب آن ها به ترتیب ریحان، شوید و تره به میزان بیشتر، ترخون کمتر استفاده شود. (اگر مقدار ترخون زیاد باشد کلم پلو تلخ خواهد شد.)

 

 

آب اضافی پیاز رنده شده را بگیرید. سپس آن را به گوشت چرخکرده اضافه کرده و مخلوط کنید. حالا ادویه های لازم شامل؛ زردچوبه، نمک، فلفل و همچنین آرد نخودچی را به گوشت و پیاز اضافه کنید و با دست ورز دهید. حالا از گوشت آماده شده کوفته قلقلی های کوچک به اندازه فندوق درست کنید.(کوفته قلقلی ها نباید خیلی بزرگ باشند) سپس آن ها را در تابه درون کمی روغن خوب سرخ کنید تا طلایی و خوش رنگ شوند. در نهایت گوشت قلقلی های سرخ شده را در ظرفی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شده و آماده استفاده در پلو شوند.

 

 

 

در تابه ای کمی روغن ریخته روی حرارت قرار دهید. کلم های خرد شده را درون تابه بریزید. سپس کمی زردچوبه و فلفل اضافه کنید. کلم ها را با حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شده و طعم و بوی خامی آن ها گرفته شود. در پایان کمی نمک و آبلیمو یا آبغوره اضافه کنید و مجددا تفت دهید.(استفاده از آبلیمو یا آبغوره کمک می کند تا شیرینی کلم متعادل شود و در نتیجه کلم پلو طعم دلپذیر تری داشته باشد. (البته میزان آن باید خیلی کم باشد تا ترش نشود) وقتی کلم ها خوب سرخ شدند آن ها را درون ظرفی کنار قرار دهید.

 

 

برنج را که از قبل خیس کرده بودید با کمی زردچوبه بجوشانید. سپس آبکش کنید. و بعد از اینکه برنج آبکش شد سبزی مخصوص کلم پلو را به آن اضافه کنید و کمی زیر و رو کنید تا مخلوط شوند.(مراقب باشید برنج خرد نشود)

 

 

کف قابلمه را کمی روغن ریخته، تهدیگ مورد علاقه تان را قرار دهید. حالا یک لایه برنج و یک لایه از کلم سرخ شده را اضافه کنید. به همین ترتیب لایه ها را قرار دهید تا مواد تکمیل شوند. در نهایت کوفته قلقلی ها را روی برنج قرار دهید تا همراه پلو دم بکشد.(گوشت قلقلی ها را می توانید لابه لای برنج و بعد از لایه کلم ها نیز اضافه کنید. اما برای اینکه شکل آن ها از بین نرود بهتر است روی برنج قرار دهید) برای حدود 45 دقیقه اجازه دهید تا کلم پلو دم بکشد. کلم پلوی شیرازی شما آماده می باشد. آن را در ظرف مناسبی سرو کرده و همراه با سالاد شیرازی مخصوص نوش جان کنید.

 

 

 

– همان طور که گفتیم سبزی مخصوص کلم پلو شیرازی شامل ریحان، شوید، تره و ترخون می باشد. برای یک کیلو سبزی کلم پلو نسبت استفاده از سبزی های تازه به این ترتیب می باشد: چهارصد گرم ریحان، دویست گرم شوید، دویست و پنجاه گرم تره و صد و پنجاه گرم ترخون. مقدار ترخون بایستی کمتر از سایر سبزی ها باشد، زیرا اگر زیاد باشد کلم پلو تلخ می شود.

– داخل آب برنجی که در حال جوشیدن است حتما کمی زردچوبه اضافه کنید.

– هنگام سرخ کردن کلم ها حتما مقدار کمی آبلیمو و یا آبغوره اضافه کنید تا طعم غذای شما متعادل شود.

– می توانید به جای آرد نخودچی از آرد سوخاری نیز استفاده کرده و آن را به عنوان جایگزین به گوشت چرخکرده و پیاز اضافه کنید.

– گوشت قلقلی ها را به اندازه کوچک(فندوق) درست کنید و حتما آن را به برنج اضافه کنید تا تمام مواد کلم پلو همراه با هم دم بکشند.

– در صورتی که کوفته قلقلی ها را روی برنج گذاشته اید در آخر پخت آن ها را درون ظرفی قرار داده و وقتی پلو را سرو کردید، کوفته قلقلی های کوچک را دور تا دور پلو تزئین کرده و قرار دهید.

– توصیه می شود که برنج را دون تر از روی حرارت بردارید که به دلیل همراه شدن با سبزی و سایر مواد شفته و خیلی نرم نشود.

– شما برای تهیه این غذا می تواند از سایر کلم ها مانند کلم برگ(کلم سفید)، گل کلم و یا کلم سنگی استفاده کنید.

– شما می توانید به جای گوشت قلقلی، کلم پلو را با مرغ یا قارچ نیز تهیه کنید.


خوشحال می شویم کلم پلو این غذای محلی شیرازی را طبق دستور ایران کوک تهیه کنید. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ کلم_پلو_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام نیلوفرجون..انشاالله خوب وسلامت باشید.للم پلوروعین دستورشمادرست کردم خیلی خوشمزه شد.مثل همیشه سپاسگزارشماهستم.

؏ــــــآݪے مچڪرم عزیز.

سلام‌ خسته نباشید از هرنوع کلمی میتونم استفاده کنم ؟

طرز پخت کلم پلو مجلسی

خیلی ممنون ازتوضیحات کاملتون. عااااااااالیست

خواهش میکنم ندا جون!

سلام ممنونم از آموزشاتون من شیرازیم ولی کلم رو فقط سرخ میکنیم آبپز نمیکنیم یعنی آبپز بهترمیشه؟؟؟?

زهرا جان هم میشه سرخ کرد و هم آبپز اما خب من با آبپز راحتترم. سالم تر هم هست.

چرا شیراز همه چیزش خوبه اخه خدا

چون خوش خوراک هستن

من بعد از یک عمر کلم پلو درست کردن در خارج از کشور برای خود و خانواده که شامل کلم سفید، گوشت چرخ کرده، زیره و گاهی رب گوجه فرنگی و بیشتر بدون آن در حالتی که خیلی احساس شف بودن به من دست میداد درست میکردم تا در سفری به شیراز با میزبانی خانواده شیرازی به این پی بردم که کلم پلوی من در حد نیمرو هم حساب نمیشه در مقابل کلم پلوی اصل که دستور آن را شما اینجا به بهترین وجه درج نمودید.

سلام دوستان.ممنونم از تو ضیحات کامل وخوب

thank
you
;glکلم پلو وگوشت قلقلی تشکر میکنم

بسیار عالی واموزنده

منمون از توجهتون!

بسیار زیبا بود لذت بردم

به به ، اگر به کلم آبلیمو اضافه کنیم و بعداز پخت کوفته ها به اونها هم آبلیمو اضافه کنیم خیلی خوشمزه میشه

مرســــــی

عالی بود

دست شما درد نکنه

ممنونم عالی بود ولی من کلم قمری را نمی شناسم بهتره یه عکس از اون بذارین

شیوا جان از گوگل سرچ کنی عکسش میاد

خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییی خوب بود مخ30

خیلی خوشم اومد منتظر یه فرصتم درست کنم

کلم پلو با گوشت قلقلی خیلی عالی می شه

سلام از این که زحمت میکشید و دستور غذاهای محلی مینویسید ممنون . من شیرازی هستم و دستور کلم پلو این مقدار برنج دست کم نیم کیلو سبزی میخواد و تخم مرغ برای کوفته نمیخواد و لیمو عمانی نمی خواد و به کلم بعد از تفت دادن آبغوره اضافه میکنیم چون هم کلم نرم میشود هم مزه شیرینش از بین میرود در آخر باز هم عذرخواهی میکنم

ممنون شهناز جان از توضیحاتی که دادی ، عزیزم من این دستور رو از یه سرآشپز گرفتم اما به هر حال شما خودت شیرازی هستی و آشناتری ، ازت ممنونم

سلام. ادویه به عنوان چاشنی چی می زنید؟

شهناز جان درست فرمودن. منم کلم پلوى شیرازى رو بدون تخم مرغ و لیمو عمانى و با ابغوره میشناسم.
البته تا موقعى که هنوز کلم پلو رو فقط تو خونه هاى شیراز میپختند.
الان توى همه رستورانها بخصوص تو شیراز یه غذاى بایدى هستش

سلام نیلوفر جون ممنون خوب بود.

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

امروز طرز تهیه کلم سفید برگ پلو با گوشت چرخ کرده را براتون آماده کردم که فوق العاده غذا خوشمزه ای شده و پیشنهاد می کنم امتحانش بفرمایید.
مواد لازم :
نصف یک کلم برگ کوچک خرد شده
برنج ۲ پیمانه
پیاز متوسط یک عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سرکه ۳- ۴ قاشق غذاخوری
رب ۲ قاشق غذاخوری
زیره سیاه ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه و زعفران آب کرده به میزان دلخواه
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه :
پیاز را خرد کرده و در روغن چرخ بدهید تا طلایی شود زردچوبه را اضافه کنید.

سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید.
ادویه ها که شامل نمک ، فلفل ، زیره هست را تو این مرحله اضافه کنید.
من یک قاشق چایخوری تو این مواد زیره ریختم ، طعم کلم پلو با زیره به نظرم محشر میشه ، میخواستم دارچین هم بریزم یادم رفت!

طرز پخت کلم پلو مجلسی

این مواد را از تو ماهیتابه بردارین و کلم برگهای رشته ای خرد شده را اضافه کنید.

این کلم ها یک تفت بخورن آب میشن یا به عبارت بهتر حجمشون کم میشه ، من بیشتر از اون نصفه کلم استفاده کردم.
اینجوری میشن. تو این مرحله تفت خوردن بهش اون ۳ ۴ تا قاشق سرکه را اضافه کنید.
سرکه را برای این میریزیم که بوی کلم گرفته بشه.
شاید براتون سوال بشه : مزه سرکه رو دوست ندارم راه دیگه میدونی ک بوش بره؟ اخه به ادویه جاتم پدرم حساسیت داره نمیتونم بریزم تو غذا نهایتا فقط فلفل سیاه و نمک میریزم !
در جواب : عزیزم یک قاشق دو قاشق سرکه که دیگه بویی نداره که ، البته من بوی کلم را خیلی دوست دارم ، بعضی وقتا سرکه هم نمیریزم. من بجاي سركه و رب شويد خشك به برنج در اخر وقتي با گوشت و كلم مخلوط شد ميزنم كه بوي كلم رو بگيره و البته زيره ود ارچين هم مي زنم.
حتی یکی از دوستان گفته بودند : کلم نباید با آب بپزه بو میگیره ، همه مواد رو که تفت دادین بهتره همونجوری بریزید لای برنج و دم کنید. بازم معذرت می خوام اما اینجوری خیلی بهتر میشه.

بعد رب را بهش اضافه کنید و تفت بدین ، گوشت را هم اضافه کنید و بهش ۲ ۳ لیوان آب اضافه کنید و بذارین مواد نیم ساعتی با هم بپزن و آبشون کشیده بشه.
تو این مرحله زعفران آب کرده را هم اضافه کنید.

برنج را آب کش کنید و ته قابلمه را ته دیگی که دوست دارید بچینید و روش یک لایه برنج آب کش شده و یک لایه مایه کلم و گوشت بریزید و تا آخر ادامه دهید.

در انتها اطراف برنج نصف لیوان آب بدهید و بذارید برنجتان برای مدت تقریبا ۴۰ دقیقه دم بکشد.

شاید براتون سوال بشه : چرا هر دفعه که درست میکنم شفته میشه البته طعمش خوب میشه ها ولی خیلی نرم میشه سعی هم میکنم برنجم زیاد نجوشه ؟
در جواب : عزیزم برنجت را حتما بذار خیس بشه ، خیس کردن با برنج موجب استحکام و قد کشیدن برنج میشه ، مواد کلم پلوت را آبدار بر ندار ، وقتی مواد را روی برنج میدی هم نزن ، شاید این دفعه بتونی بهتر در بیاری عزیزم.

من یک سالاد کلم هم درست کردم که در کنارش خوردیم دستور اونم به زودی براتون میذارم .
وای خیلی دوست دارم غذای مورد علاقه ام هستش ، خیلی هم خوش آب و رنگ به نظر میاد.
عشق منه این پلو ، من یکم دوست دارم کلم هاش زیر دندون بیاد واسه همین درشتش می کنم ، ولی در کل محشره این غذا !
گاهی من کلم پلو رو با کلم رنگی هم درست میکنم خیلی هم خوب میشه.
خیلی عالی بود من همیشه ک درست میکنم کلم قرمز و سبز رو باهم میریزم مزش بهتره بوشم کمتره.
من قبلا کلم پلو درست کردم به جای گوشت چرخ کرده توش مرغ ابپزشده ریش ریش شده ریختم محشر شده بود شمام یبار امتحان کنید.
كلم پلوي شيرازي كه ما درست ميكنيم توش سبزي كلم پلو هم داره كه به غذا يه عطر خوب ميده واسه ترخون كه توش داره و رنگشم سبز ميشه چون توش رب نميزنيم و بجاي سركه به كلم پودر ليمو عماني ميزنيم. مدل شيرازيش با كوفته قلقلي هست ولي خب بعضيا هم با گوشت چرخ كرده درست ميكنن.
امیدوارم از این غذا لذت ببرید ، نوش جان.

در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۹۵ این مطلب نوشته شده است.

دسته بندی : آموزش آشپزی , پلو

تعداد بازدید : 105201

د

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ساعت ۱۳:۲۸

تلفن : 09196532332

ایمیل : j@yahoo.com

من مواد رو درست کردم برنجو ریختم روش آبم ریختم بعد گذاشتم دم بکشه خدا کنه خوب بشه آخه فکر کنم داغون بشه خیلی برنج و کلما له شدن روهم

نام :

ایمیل :

تلفن :

وبسایت :

دیدگاه :

ارائه کننده : تینا امین فر

ایمیل : TinaAminfar@Gmail.Com

فکس : 021XXXXXXXX

وبسایت : Www.Ashpazkhaneha.Com

آدرس محل : ایران ، تهران

اعتبار : 222 مطلب تایید شده

طرز پخت کلم پلو مجلسی

آمار

پربازدیدترین محصولات

پرسش و پاسخ

نقشه

تلفن شرکت : 09356107101

تلفن شرکت : 02188856947

آدرس شرکت : تهران ، جردن ، برج نگین آفریقا واحد 408

آشپزی

تجهیزات رستوران

تجهیزات فست فود

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تعمیر درب اتوماتیک

تجهیزات کافی شاپ

طرز پخت کلم پلو مجلسی
طرز پخت کلم پلو مجلسی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *