طرز پخت کباب چنجه گوسفندی

دوره مقدماتی php
طرز پخت کباب چنجه گوسفندی
طرز پخت کباب چنجه گوسفندی

کباب چنجه یکی از کباب های معروف و پرطرفدار ایرانی است. توجه داشته باشید که گوشت اصلی و سنتی برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است ، البته در حال حاضر کباب چنجه با گوشت گوساله هم تهیه می شود. کباب چنجه با نام های فنجه و کنجه هم شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ تا ۶ نفر کباب چنجه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب چنجه در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا باید گوشت را به قطعات یک اندازه برش بزنیم. در صورتی که قطعات کباب چنجه یک اندازه باشند در پایان کباب های یکسان داریم که همزمان با هم کباب می شوند. پس از برش زدن قطعات گوشت یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و پیازها را داخلش رنده می کنیم.

پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم ، آب پیاز را در کاسه نگه می داریم و باقیمانده پیاز را دور می ریزیم. پس از آن ماست را اضافه می کنیم. آب لیموها را می گیریم و به ظرف اضافه می کنیم. در مرحله بعد نمک ، فلفل سیاه و روغن زیتون را به مواد دیگر اضافه می کنیم.

حالا قطعات گوشت را در مواد می ریزیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مواد را مخلوط کردیم روی ظرف یک سلفون می کشیم و آنرا در یخچال قرار می دهیم تا قطعات گوشت طعم دار شود. حداقل باید گوشت ۶ ساعت در یخچال قرار بگیرد.طرز پخت کباب چنجه گوسفندی

در مرحله بعد باید گوشت ها را سیخ کنیم. قبل از اینکه بخواهیم گوشت ها را سیخ کنیم بهتر است با پشت کارد روی گوشت بزنیم تا کمی تخت شوند سپس سیخ کردن آنها را شروع می کنیم. بهتر است در هر سیخ ۱ یا ۲ تکه دنبه هم بین گوشت ها سیخ کنیم.

دوره مقدماتی php

برای کباب کردن گوشت ها مقداری زغال آماده می کنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار می دهیم. توجه داشته باشید که اگر حرارت زغال زیاد باشد گوشت چنجه خشک می شود. اگر گوشت مدت طولانی در یخچال مانده باشد نیاز به کباب کردن طولانی ندارد.

و مانند جوجه کباب به سرعت کباب می شود. نکته دیگر این است که هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب شما چرب تر و لذیذتر خواهد بود. در کنار کباب چنجه می توانید چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کنید. در پایان می توانید کباب چنجه را با نان یا برنج سرو نمایید.

مناسب ترین گوشت برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است. البته در صورتی که گوشت بره در دسترس ندارید می توانید با گوشت گوساله هم چنجه تهیه نمایید. مناسب ترین قسمت برای تهیه کباب چنجه راسته و فیله گوساله است.

 

ران گوسفند ۳۵۰ گرم یا فیله گوسفند و مقداری دنبه گوسفند

لیمو ترش ۱ عدد

طرز پخت کباب چنجه گوسفندی

پیاز ۱ عدد

روغن زیتون ۲ قاشق مربا خوری

فلفل دلمه به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

گوشت را در اندازه هایی به قطر ۲ تا ۳ سانتی متر تکه تکه کرده و سعی کنید قطعات به یک اندازه باشند تا برای کباب کردن همزمان و یکسان کباب شوند.

پیاز را با رنده ریز رنده کنید و داخل ماست بریزید. آب لیموها را بگیرید و با نمک و فلفل و روغن زیتون خوب مخلوط کنید. گوشت را در این مخلوط پیاز و ماست و روغن زیتون و بقیه موادی که درست کرده اید بریزید و خوب بهم بزنید. سر ظرف را ببندید و آن را در یخچال برای چند ساعتی نگهداری کنید تا گوشت بخوبی ترد و نرم شود.

بعد از آن، گوشت ها آماده برای به سیخ کشیدن هستند. ابتدا با پشت کارد کمی روی آن بکوبید و بعد آن ها را سیخ زنید. بعد از گذاشتن هر چند تکه گوشت در سیخ، می توانید مقداری دنبه هم در سیخ بگذارید، همچنین به همراه دنبه می توانید فلفل دلمه ای قطعه قطعه شده برای طعم دادن لابلای گوشت ها قرار دهید.

حرارت زغال ها باید ملایم باشد تا کباب ما خشک نشود. سیخهای کباب را بر روی آتش زغال کباب بگیرید و سعی کنید سیخ ها را چند بار بچرخانید تا گوشت ها خشک نشوند.

حتما قبل از اینکه گوشت خشک شود آنرا از روی آتش بردارید کباب نباید خشک باشد. کباب را می توانید همراه گوجه فرنگی کباب شده و فلفل سبز کباب شده به همراه پلو یا نان نوش جان کنید.

برای تزئین کباب از ریحان و جعفری تازه می توانید استفاده کنید.

به این دلیل از دنبه استفاده کردیم که دنبه از سوختن کباب جلوگیری می کند. گوشتی را که در آب لیمو پیاز خوابانده اید نرم و ترد است و نیازی به کباب کردن طولانی ندارد.

 

مطالب مرتبط با کباب در سایت آشپزی ها :

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کباب چنجه

کباب چنجه یکی از کباب های اصیل و قدیمی ایرانی است که در گذشته به صورت سنتی با گوشت گوسفند طبخ می شده است. البته امروزه این کباب را با گوشت گوساله هم طبخ می کنند. اگر می خواهید کباب چنجه شما ترد و لذیذ شود حتما از گوشت گوسفندی استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب چنجه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب چنجه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب چنجه با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز پخت کباب چنجه گوسفندی

دستور پخت

ابتدا فیله گوسفند را میشوییم و روی تخته آشپزخانه قرار میدهیم و با چاقو به اندازه های یکسان برش میزنیم.(این یک اندازه بودن باعث میشود که در هنگام کباب کردن همزمان چنجه ها با هم کباب شوند.)سپس در کاسه ای بزرگ تکه گوشت های برش زده را میریزیم.

پیازها را پوست میگیریم و میشوییم و ریز رنده میکنیم و آب آن را کاملا میگیریم و به کاسه پر از گوشت اضافه میکنیم و باقیمانده پیاز را دور میریزیم.لیموها را نیز میشوییم و نصف میکنیم و با دست خوب آب آنها را میگیریم و تخمه های آن را خارج میکنیم

و به همراه ماست به مواد کاسه می افزاییم و نمک،فلفل و روغن زیتون را نیز به مواد اضافه میکنیم و مواد را خوب زیر و رو میکنیم تا کاملا تکه گوشت ها با مواد مخلوط شوند،بعد روی کاسه را سلفون میکشیم و به مدت ۶ ساعت فرصت میدهیم تا در داخل یخچال تکه گوشت ها خوب طعم دار شوند.

پس از گذشت ۶ ساعت کاسه را از داخل یخچال خارج می کنیم سپس قطعات گوشت را روی تخته آشپزخانه می گذاریم و با پشت چاقو چند ضربه روی دو طرف تکه گوشت ها می زنیم تا کمی تخت شوند سپس آنها را به آرامی سیخ می کنیم

(در هر سیخ ۱الی ۲ تکه دنبه نیز مابین گوشت ها میگذاریم و سیخ میکنیم،چون هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب لذیذ تری خواهید داشت)زغال را آماده میکنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار میدهیم تا کباب شوند دقت کنید حرارت زغال زیاد نباشد

چون باعث خشک شدن چنجه ها میشود.اگر گوشت ها مدت زیادی در یخچال بوده باشند اصلا نیاز به کباب کردن طولانی مدت نیست و زود کبابی میشوند.شما میتوانید پس از کباب کردن چنجه ها چند سیخ گوجه فرنگی نیز کباب کنید و با نان و یا پلو سرو کنید. نوش جان مطالب پیشنهادی

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز پخت کباب چنجه گوسفندی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

طرز تهیه کباب چنجه به صورت کاملاً حرفه ای—- به صفحه ما در فیسبوک بپیوندید و تجربیات ارزنده آشپزی خود در فرنگ را با دیگران به اشتراک بگذارید.https://www.facebook.com/shekambazane…انجمن شکم بازان مقیم فرنگ

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز پخت کباب چنجه گوسفندی
طرز پخت کباب چنجه گوسفندی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *