طرز تهیه چنجه با گوشت شتر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه چنجه با گوشت شتر
طرز تهیه چنجه با گوشت شتر

کباب چنجه یکی از کباب های معروف و پرطرفدار ایرانی است. توجه داشته باشید که گوشت اصلی و سنتی برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است ، البته در حال حاضر کباب چنجه با گوشت گوساله هم تهیه می شود. کباب چنجه با نام های فنجه و کنجه هم شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ تا ۶ نفر کباب چنجه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب چنجه در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا باید گوشت را به قطعات یک اندازه برش بزنیم. در صورتی که قطعات کباب چنجه یک اندازه باشند در پایان کباب های یکسان داریم که همزمان با هم کباب می شوند. پس از برش زدن قطعات گوشت یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و پیازها را داخلش رنده می کنیم.

پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم ، آب پیاز را در کاسه نگه می داریم و باقیمانده پیاز را دور می ریزیم. پس از آن ماست را اضافه می کنیم. آب لیموها را می گیریم و به ظرف اضافه می کنیم. در مرحله بعد نمک ، فلفل سیاه و روغن زیتون را به مواد دیگر اضافه می کنیم.

حالا قطعات گوشت را در مواد می ریزیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مواد را مخلوط کردیم روی ظرف یک سلفون می کشیم و آنرا در یخچال قرار می دهیم تا قطعات گوشت طعم دار شود. حداقل باید گوشت ۶ ساعت در یخچال قرار بگیرد.

طرز تهیه چنجه با گوشت شتر

دوره مقدماتی php

در مرحله بعد باید گوشت ها را سیخ کنیم. قبل از اینکه بخواهیم گوشت ها را سیخ کنیم بهتر است با پشت کارد روی گوشت بزنیم تا کمی تخت شوند سپس سیخ کردن آنها را شروع می کنیم. بهتر است در هر سیخ ۱ یا ۲ تکه دنبه هم بین گوشت ها سیخ کنیم.

برای کباب کردن گوشت ها مقداری زغال آماده می کنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار می دهیم. توجه داشته باشید که اگر حرارت زغال زیاد باشد گوشت چنجه خشک می شود. اگر گوشت مدت طولانی در یخچال مانده باشد نیاز به کباب کردن طولانی ندارد.

و مانند جوجه کباب به سرعت کباب می شود. نکته دیگر این است که هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب شما چرب تر و لذیذتر خواهد بود. در کنار کباب چنجه می توانید چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کنید. در پایان می توانید کباب چنجه را با نان یا برنج سرو نمایید.

مناسب ترین گوشت برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است. البته در صورتی که گوشت بره در دسترس ندارید می توانید با گوشت گوساله هم چنجه تهیه نمایید. مناسب ترین قسمت برای تهیه کباب چنجه راسته و فیله گوساله است.

دستور آشپزی و طرز تهیه کباب چنجه خوشمزه و مجلسی در منزل

پیاز :•: 2 عدد

لیمو :•: 3 عدد

ماست :•: 250 گرم

طرز تهیه چنجه با گوشت شتر

نمک و فلفل سیاه :•: به اندازه کافی

روغن زیتون :•: 3 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای :•: به اندازه کافی

گوشت ران یا فیله گوسفند :•: یک کیلو گرم

دنبه گوسفند :•: به میزان لازم

دستور آشپزی و طرز تهیه کباب چنجه خوشمزه و مجلسی در منزل

نکته مهم در تهیه کباب چنجه اندازه برش های گوشت است ، ابتدا گوشت را با دقت به قطعات دو سانتی متری برش می زنیم. این کار باعث می شود که کباب چنجه یکسان و همزمان کباب شود. بعد از قطعه قطعه

و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم .

بعد از رنده شدن پیاز آبش را کامل می گیریم و داخل یک ظرف مناسب می ریزیم. سپس ماست را داخل ظرف می ریزیم. آب لیموها را می گیریم و به ظرف اضافه می کنیم. سپس نمک ، فلفل و روغن زیتون را به ظرف اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم.

حالا قطعات گوشت را در مواد می خوابانیم و روی ظرف را سلفون می کشیم و داخل یخچال قرار می دهیم. برای اینکه گوشت طعم دار و نرم شود حداقل 12 ساعت گوشت باید در یخچال قرار داشته باشد.

بعد از خارج کردن گوشت ها از یخچال و آماده کردن برای سیخ کردن ، با پشت کارد روی گوشت ها می زنیم تا کمی تخت شوند ، سپس سروع به سیخ کردن گوشت ها می کنیم . بعد از سیخ کردن هر تکه گوشت مقدار کمی دنبه سیخ می کنیم تا از سوختن کباب چنجه جلوگیری کند.

اگر می خواهید کباب چنجه خوش طعم تری داشته باشید می توانید بین گوشت ها فلفل هم سیخ کنید. اگر می خواهید کباب چنجه خشک نشود ، باید حرارت ذغال ها بسیار ملایم باشد. چون گوشت بخوبی در مواد خوابیده است نیاز به کباب کردن طولانی ندارد.

می توانید در کنار کباب چنجه مثل کباب کوبیده و جوجه کباب چند سیخ گوجه کبابی هم آماده نمایید و با برنج سرو کنید. برای تزیین کباب می توانید از پیاز حلقه شده و گوجه و فلفل کبابی استفاده نمایید. هر چه دمبه بین کباب چنجه بیشتر باشد کباب چرب تر و نرم تر خواهد شد.

کباب چنجه در رستوران ها جزو گران ترین نوع کباب است که با تهیه این کباب خوشمزه در منزل می توانید تا نسبت دو برابر در هزینه های تهیه کباب چنجه صرفه جویی کنید.

کباب شترمرغ یکی از انواع کباب های خاص ایرانی است که به دلیل در دسترس نبودن گوشت شتر مرغ شاید خیلی آنرا تجربه نکرده باشند. توصیه می کنیم حتما این کباب خوشمزه را برای یک بار هم که شده تجربه کنید.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب شترمرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب شترمرغ با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا گوشت را بشویید ، سپس به صورت نوارهای ۴ سانتی متری برش بزنید. به این صورت که عرض هر قطعه گوشت ۱ سانتی متر و طول آن بین ۳ تا ۴ سانتی متر باشد. پس از اینکه گوشت را خرد کردید آنرا در یک کاسه مناسب بریزید.

پیاز را به همراه سیر به صورت خیلی ریز خرد کنید و به کاسه حاوی گوشت اضافه کنید. در ادامه روغن زیتون را به همراه پودر زیره سبز ، پودر تخم گشنیز ، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید.

طرز تهیه چنجه با گوشت شتر

در مرحله بعد مواد را به خوبی مخلوط کنید تا تمام قسمت های گوشت را پوشش دهند. پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردید یک سلفون روی درب کاسه بکشید و آنرا در یخچال قرار دهید. گوشت باید به مدت ۲ ساعت در مواد استراحت کند تا طعم دار شود.

در مرحله بعدی سیخ های چوبی را به مدت ۱۰ دقیقه در آب قرار دهید تا هنگام کباب کردن گوشت نسوزند. پس از گذشت ۲ ساعت گوشت را از یخچال خارج کنید. در این مرحله خرده های سیر و پیاز باقیمانده روی گوشت را با دقت جدا کنید.

در مرحله بعدی باید گوشت را به سیخ بکشید. برای این منظور بین هر دو قطعه گوشت یک برگ بو قرار دهید. توجه داشته باشید که باید برگ بو را به مدت ۲ ساعت از قبل داخل آب گرم قرار دهید تا نرم شود تا سیخ ها به راحتی از آن رد شوند.

در مرحله بعدی باید سیخ ها را روی حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید چون سیخ ها چوبی هستند نباید ابتدا و انتهای سیخ ها روی حرارت مستقیم قرار بگیرند. پس از اینکه کباب شتر مرغ آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

کباب صرب یکی از کباب های خوشمزه و معروف کشور صربستان است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این کباب خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده و سوسیس تهیه می شود و به همین دلیل طعم خاصی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب صرب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب صرب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب صرب با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا گوشت گوساله را دو بار چرخ کنید سپس در یک کاسه مناسب بریزید. در مرحله بعدی سوسیس را چرخ کنید و به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه کنید. مخلوط گوشت چرخ کرده و سوسیس را به خوبی ورز دهید تا یکدست شوند.

در ادامه ریحان و نعناع را به صورت ساطوری ریز خرد کنید و به همراه پنیر پیتزای رنده شده ، سیر خرده شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به مخلوط گوشت چرخ کرده و سوسیس اضافه کنید. مواد را به خوبی وزر دهید تا منسجم و یکدست شوند.

طرز تهیه چنجه با گوشت شتر

در پایان ورز دادن مواد باید مایه کباب چسبناک باشد. در مرحله بعدی پودر سوخاری را در یک ظرف مناسب بریزید و جلوی دست خود قرار دهید. از مایه کباب کمی بردارید و مانند سوسیس شکل دهید سپس در پودر سوخاری بغلتانید.

پس از اینکه مایه کباب را در پودر سوخاری غلتاندید آنرا روی سیخ چوبی قرار دهید. به همین ترتیب تمام مایه کباب را سیخ کنید. پس از اینکه سیخ کردن کباب به اتمام رسید یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید.

پس از اینکه روغن داغ شد سیخ های کباب را داخل تابه بچینید تا کباب ها سرخ شوند. در این میان چند بار سیخ ها را بچرخانید تا تمام قسمت های کباب به صورت یکنواخت سرخ شوند. در پایان پس از آماده شدن کباب آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

طرز تهیه چنجه با گوشت شتر
طرز تهیه چنجه با گوشت شتر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *