طرز مصرف شیره خرنوب

دوره مقدماتی php
طرز مصرف شیره خرنوب
طرز مصرف شیره خرنوب

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

09120743885

09354870297

شیره گیاه خرنوب (درمان ضعف اسپرم)خرنوب گیاهی است با ارزش و دارای خواص بسیار، از مهم ترین خواص اعجاب انگیز این گیاه می توان به درمان کمبود اسپرم و کمبود تحرک اسپرم در آقایان اشاره کرد.

دوره مقدماتی php

با وجودی که نام انگلیسی این گیاه «Carob» است ولی اکثراً با نام «St. Johns bread» شناخته می‌شود. نام آلمانی آن نیز «Johannisbrot»می‌باشد. هر دو به معنای «نان حضرت یعقوب» می‌باشد. میوه‌ای است که یعقوب پیامبر در صحرا به جای نان از آن استفاده می‌کرد. میوه‌ای است که از 5000 سال پیش شناخته شده است. چند صد سال پیش از این، بجای شکر در پخت شیرینی‌ها از آن استفاده می‌شد و یا به جای شکر خورده می‌شد. امروزه با شروع تولید شکر سفید، فرهنگ و روش تغذیة سالم از بین رفته است. در سال‌های 1930 در اثنای جنگ اسپانیا، نقش استفاده از خرنوب در حفظ سلامت کودکان بسیار بزرگ بوده است. در جنگ جهانی دوم، در جزایر یونانی که تحت اشغال آلمانی‌ها بوده است مردم آن مناطق از خطر گرسنگی در سایة خرنوب نجات یافته بودند. درخت خرنوب، گیاهی است که در 15 سال اول زندگی‌اش هیچ میوه‌ای نمی‌دهد. یک درخت بالغ نزدیک به 1000 کیلوگرم محصول می‌دهد. هستة میوه‌های خرنوب هر کدام 2/0 گرم وزن دارند. در نگاهی به ابعاد این هسته‌ها، همه‌شان هم وزن هستند. یعنی هر هستة یک میوه خرنوب، 2/0 گرم وزن دارد. اگر می‌پرسید که چرا این وزن 2/0 گرم، تا این حد مهم است، پاسخ آن به زمان‌های بسیار دور بر می‌گردد. در دوران باستان و قبل از آن، برای وزن کردن دقیق طلا و سنگ‌های قیمتی از هستة خرنوب استفاده می‌شده است. امروزه نیز هر 2/0 گرم، معادل 1 قیرات است. معیار 1 قیراتی که توسط فروشندگان سنگ‌ها و فلزات قیمتی استفاده می‌شود، از همینجا نشأت گرفته است. هر پنج عدد هستة میوة خرنوب، وزنی معادل یک گرم دارد.

با گذشت سال‌ها، انسان‌ها اهمیت تغذیه با خرنوب را فراموش کرده‌اند. در حالیکه انواع و اقسام مواد غذایی در سوپر مارکت‌ها به معرض فروش گذاشته شده است، عادت و فرهنگ تغذیه با مواد غذایی طبیعی نیز رفته رفته از میان رفته است.طرز مصرف شیره خرنوب

خرنوب از میان کشورهای حاشیة دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه به مقدار فراوان پرورش می‌یابد. نزدیک به 35% از مواد موجود در خرنوب، کربوهیدرات‌های با ساختار مولکولی ساده می‌باشند و باز نزدیک به 40% آن از نشاستة با ساختار مولکولی پیچیده تشکیل یافته است. میزان چربی آن بسیار کم و در حدود 1% است. بهترین جایگزین برای استفاده بجای کاکائو می‌باشد. دارای کافنوئیدهای کاکائو نمی‌باشد.

 

خرنوب برای درمان نازایی خصوصا در آقایان که به تعداد بالا در جامعه امروزی مشاهده میکنیم به عنوان یک گیاه دارویی خیلی مهم استفاده می شود.گیاه خرنوب از نظر فوایدی که دارد گیاهی بدون رقیب می باشد. خرنوب در مردان بالا برنده تعداد اسپرمها وبالا برنده کیفیت اسپرمها می باشد و از زمانهای قدیم به عنوان درمان نازایی مورد استفاده قرار میگرفته است.

در تاریخ یونان باستان خرنوب(شاخ بز) سنبل زایندگی و برکت بوده است و این اشاره ای است بر اینکه در انسانهای اولیه نیز از تاثیرخرنوب به عنوان گیاهی موٍثر در درمان نازایی مطلع بودند. 

زمانی که شما تمایل به باردار شدن دارید ضروری نیست که حتماً ماده غذایی خاصی را حذف کنید. در عوض غذاهایی هستند که مصرف آن‌ها بدن شما را در شرایط حساس و تحریک‌پذیر برای بارداری نگه می‌دارد.

در حالی که زمانی مردم تأثیر رژیم بر باروری را خرافه و جادوگری می‌

نقش مرد در یک بارداری خوب و بی‌نقص و به دنیا آمدن نوزاد اگر از نقش زن بیشتر نباشد، کمتر نیست. شاید در این میان بتوان یک تفاوت بزرگ را تعریف کرد و آن ترتیب این نقش است. علم پزشکی به مردان توصیه می‌کند که پیش از اقدام برای باردار شدن زن، یک سری نکات مهم را

 در شبکه های اجتماعی با طب سبز همراه باشید…

خرنوب گیاهی است بومی شرق مدیترانه، احتمالا شرق میانه، که کشت آن حداقل مربوط به مدت ۴۰۰۰ سال قبل بوده است، این گیاه به به یونانیان باستان، که دانه های این گیاه در یونان و ایتالیا کاشته اند نسبت داده اند، در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد و احتمال می رود که بذر آن زمان حمله اسکندر به ایران از یونان وارد شده باشد. و بجای این درخت علوفه ای، متقابلاً یونجه را به کشور خود برده باشند. معمولاً درخت خرنوب در هر جایی که درختان مرکبات وجود داشته باشد بخوبی می روید. ارتفاع این درخت به ۸ تا ۱۰ متر می رسد دارای شاخه های گره دار و برگهائی مرکب از ۸ تا ۱۰ برگچه می باشد. گلهای آن عاری از گلبرگ و مجتمع به صورت خوشه است میوه اش مانند فلوس به طول متفاوت ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر به عرض ۲ تا ۳ سانتی متر و دارای وضع آویخته و کاملاً مشخص بر روی شاخه هاست. رنگ میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد. میوه طعم بسیار شیرین شبیه عسل دارد. و در داخل آن ۱۲ تا ۱۶ دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود . درخت خرنوب را می توان از طریق دانه ها تکثیر کرد اما حدود ۸ سال میوه نخواهد داشت. امید است مطلب مورد نظر را پسندیده و ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید.

خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد.

قسمت مورد استفاده : میوه و دانه

خواص درمانی خرنوب

منبع غنی از انواع ویتامین های گروه B به ویژه B1

طرز مصرف شیره خرنوب

روش مصرف خرنوب

ادرار آور : مقداری خرنوب را خرد کرده دانه ها را جدا کنید و سپس یک قاشق مرباخوری را به همراه یک لیوان آب شب موقع خواب خیس کرده و صبح ناشتا صاف کرده و میل نمایید.

مفید در درمان سرفه : مقداری خرنوب را پس از جدا سازی از دانه ها آسیاب کرده و یک قاشق مرباخوری را هر وعده به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

اشتها آور : مقداری خرنوب را آسیاب کرده یک قاشق مرباخوری قبل از صبحانه به همراه یک لیوان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل میل نمایید.

مفید در کاهش LDL و بهبود وضعیت HDL ، مفید در کاهش خطر ابتلا به بیماریهاى قلبى عروقى : امروزه مصرف کنندگان آگاه به سلامتى خود، بطور فزایندهاى دریافته اند که مواد غذایى با فیبر بالا به یک رژیم متعادل کمک می کند فیبر دانه خرنوب به افزایش میزان فیبر در مواد غذایى هر روزه کمک مینماید. بعلاوه با وجود توانایى کاهش کلسترول و توانایى داشتن فعالیتهاى آنتى اکسیدانى، فیبر نامحلول رژیمى حاصل از پالپ دانه خرنوب، بعنوان یک ترکیب افزودنى، تولید کنندگان مواد غذایى را در سرمایه گذارى روى توجه مصرف کنندگان به سلامتى و صحت خود کمک مینماید. مدارک علمى قوى وجود دارد که پیشنهاد مینماید رژیم غنى از فیبر میتواند خطر بیماریهاى قلبى عروقى را کاهش دهد. در دو مطالعه اخیر مشخص شد که فیبر خرنوب داراى اثر مثبت روى میزان کلسترول انسان دارد، بویژه کاهش میباشد. LDL/HDL  و به همان میزان بهبود نسبت LDL برخلاف برخى دیگر از فیبرهاى رژیمى، فیبر خرنوب حاوى پلى فنولهاى محلول و نامحلول در آب میباشد که داراى فعالیت آنتى اکسیدانى طبیعى قابل توجهى بوده و میتوانند تعادل مناسبترى بین رادیکالها و آنتى اکسیداﻧﻬا برقرار نمایند.

 مفید در درمان اسهال : دانه های داخل خرنوب را پس از خارج کردن آسیاب کرده در زمان نیاز یک قاشق مرباخوری به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

 مفید در افزایش اسپرم و افزایش تحرک اسپرم : بی شک خرنوب برای درمان نازایی آقایان که معمولاً به کمبود اسپرم و کندی سرعت و نه صفر بودن عدد آن اصلاق می شود یکی از بهترین هاست البته باید اضافه کنم که برای بهبود عملکرد گیاه معجونی را پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آن شاهد نتایج شگفت آوری خواهید بود.

طرز تهیه جوشانده خرنوب

برای این منظور باید یک لیتر آب را حرارت داده تا جوش آید و ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده اید را به آب در حال جوش اضافه کرده و درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید. پس از اتمام این زمان شعله را خاموش و به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط را به حال خود رها کرده و سپس با استفاده از صافی مخلوط را صاف کرده و محلول آماده شده که طعمی بسیار دلپذیر دارد را پس از خنک شدن به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، یک قسمت را صبح ناشتا و یک قسمت را شب موقع خواب میل کنید. این عمل را به مدت سه هفته تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

فروش خرنوب در اردبیل و ارسال به سراسر کشور  

 

کلیه حقوق برای هلکیم محفوظ می باشد

لطفا کمی صبر کنید

طرز مصرف شیره خرنوب
طرز مصرف شیره خرنوب
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *