طرز تهیه ی شیرینی دونات خانگی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ی شیرینی دونات خانگی
طرز تهیه ی شیرینی دونات خانگی

شیر یک لیوان یا یک پیمانه.

 

کره۷۰ گرم.

 

خمیر مایه یک قاشق  غذاخوری.

 

تخم مرغ ۲ عدد.

 

طرز تهیه ی شیرینی دونات خانگی

 

نمک نصف قاشق چایخوری.

 

دوره مقدماتی php

شکر چهار قاشق غذاخوری.

 

آرد چهار لیوان(چهار پیمانه ).

 

بیشتر بخوانید : کیک اسفنجی با پف عالی

 

ابتدا یک پیمانه شیر رو  روی حرارت میذاریم تا حدی گرم بشه که انگشتتون رو  داخل شیر بزنید نسوزه. پودر خمیر مایه رو با یک قاشق شکر مخلوط می کنیم  و به  شیر اضافه می کنیم. ۱۰ دقیقه تا یک ربع  اجازه می دیم که  عمل بیاد.

دو عدد تخم مرغ رو جدا داخل ظرف می شکنیم وبا همزن دستی میزنیم. نمک و بقیه ی  شکر رو به  تخم مرغ اضافه می کنیم. ۷۰ گرم کره به دمای محیط رسیده رو  اضافه می کنیم. شیر و خمیرمایه عمل اومده رو با مواد تخم مرغی مخلوط می کنیم. در این مرحله سه پیمانه آرد الک شده رو به مواد اضافه میکنیم و خوب بهم میزنیم. پیمانه چهارم رو کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر بدست نچسبه. یک سوم از آرد باقیمانده رو اضافه نمیکنیم. خمیر رو خوب ورز میدیم. داخل ظرف گودی رو چرب کرده خمیر رو داخل ظرف چرب گذاشته روی خمیر رو با سلفون یا کیسه فریزر  میپوشانیم. روی سلفون رو پارچه یا حوله می کشیم و در جای گرم به مدت یک ساعت  استراحت میدیم.

خمیر رو بعد از یک ساعت دوباره ورز میدیم. روی سینی چرب کاغذ روغنی میذاریم. چونه ها رو به یک اندازه برمیداریم و روی سینی چرب می چینیم و با  دست پهن می کنیم. بقطر ۲ تا ۳ سانتیمتر وسط دونات هارو با قالب یا هر وسیله‌ای که دارید مثل سر نوشابه  خالی می کنیم. روی سینی دونات های آماده شده پارچه‌ای میندازیم و ۲۰ دقیقه دیگر استراحت میدیم. روغن رو توی ظرف گودی داغ می کنیم. دونات ها رو دونه دونه سرخ می کنیم وبا  چنگال مدام برمیگردونیم که دو طرف خوب سرخ بشه. باید توی روغن شناور بشه.  حرارت رو ملایم  کنید. بعد از سرخ شدن، توی  ظرفی که روش پارچه ی نخی یا دستمال  گذاشتین دونات رو بذارید که روغن اضافه گرفته بشه. در آخر به سلیقه‌ای خود با پودر شکر، گاناژ و یا ترافیل تزیین کنید.

 

 

 

 

شکر 50 گرم
خمیر مایه خشک 7 گرم
50 میلی لیتر آب
شیر 70 میلی لیتر
نمک 5 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد  250 گرم
کره 15 گرم
پودر کاکائو و دارچین 50 گرم

طرز تهیه ی شیرینی دونات خانگی
طرز تهیه ی شیرینی دونات خانگی

9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرز تهیه کیک ساده با اجاق گاز x بخوانید...