طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه
طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه

خورش مرغ

خورش مرغ یکی از مرسوم ترین خورش های ایرانی است که تقریبا همیشه در کنار زرشک پلو سرو می شود و با نام زرشک پلو با مرغ شناخته می شود. این خورش خوشمزه از غذاهایی محسوب می شود که اگر خوب پخته شود تقریبا همه آنرا می پسندند.

خورش مرغ از محبوب ترین غذاهای مجلسی ایرانی نیز محسوب می شود و در مراسمات مختلف از عزا گرفته تا عروسی سرو می شود. جالب است بدانید گوشت مرغ خواص زیادی دارد که می توانید با تهیه خورشت مرغ از این خواص بهره مند شوید.

برخی افراد دوست دارند این خورش را به صورت خیلی غلیظ و تقریبا بدون آب تهیه کنند که برای این منظور خورش باید بیشتر روی حرارت بماند. اگر دوست دارید از آب مرغ در کنار این خورش خوشمزه بهره ببرید در زمان اضافه کردن آب یک لیوان بیشتر آب اضافه کنید.

طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه

دوره مقدماتی php

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد کنید سپس یک تابه لبه دار یا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خلال شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

ادامه مطلب

پس از اینکه پیاز کمی نرم شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. حرارت زیر تابه را ملایم تر کنید و قطعات مرغ را داخل تابه بچینید. هر طرف هر قطعه مرغ را ۵ دقیقه سرخ کنید.

پس از اینکه مرغ ها به خوبی سرخ شدند هویج را به صورت حلقه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه هویج را ۲ دقیقه تفت دادید رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود که طعم و بوی خامی آن گرفته شود و در پایان پخت خورش روی طعم و عطر غذا تاثیر منفی نگذارد. علاوه بر این مورد سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود رنگ خورش در پایان پخت خوشرنگ تر شود.

ادامه مطلب

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آنرا بگذارید تا مرغ به طور کامل مغز پخت شود. حدود یک ساعت زمان نیاز است تا خورش مرغ آماده سرو شود.

در این مدت می توانید سیب زمینی را آماده کنید ، برای این منظور سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کنید سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید تا نشاسته های روی سطح سیب زمینی ها از بین برود و در هنگام سرخ کردن به هم نچسبند.

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید ، پس از داغ شدن روغن سیب زمینی ها را سرخ کنید. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا با سیب زمینی سرخ شده تزیین کنید و به همراه زرشک پلو سرو کنید.

ادامه مطلب

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. زرشک پلو مانند غذاهای مثل کباب کوبیده ، جوجه کباب و … به عنوان یک غذای مجلسی محسوب می شود که برای پذیرایی در مراسم های مهم استفاده می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر زرشک پلو با مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری زرشک پلو با مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی زرشک پلو با مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه

دستور پخت

ابتدا در تابه ای کمی روغن اسپری می کنیم و یا یک قاشق روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود،سپس تکه مرغ ها را در تابه قرار می دهیم و درب آن را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا سرخ شود

بعد از گذشت ۵ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و نگاه می کنیم اگر سرخ شده بود که آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان هم سرخ شوند اگر نه مجددا درب قابلمه را می گذاریم تا طلایی و سرخ شود. پوست پیاز را می گیریم

و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و سیر را نیز پوست می گیریم و آبکشی می کنیم ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای (قصد داریم در آن مرغ را بپزیم)کمی روغن می ریزیم و پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا کمی رنگشان تغییر کنید

سپس رب گوجه فرنگی را می افزاییم و تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و آن وقت نمک،فلفل و آبلیمو به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم و در آخر تکه مرغ های سرخ شده را در قابلمه می چینیم و ۲ الی ۳ لیوان آب روی مواد و مرغ ها می ریزیم

و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزند. حدودا ۲ ساعت برای پخت کامل مرغ زمان لازم است تا سس مرغ غلیظ شود و روغن بیاندازد. ۱۰ دقیقه مانده به خاموش کردن شعله قابلمه مرغ ۱ قاشق از زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

زرشک را در در ظرفی می ریزیم و روی آن آب ولرم می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد. برای پخت برنج ابتدا در قابلمه ای ۸ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوش بیاید و مقداری نمک داخل آب می ریزیم.

برنج را بستگی به نوع آن و میزان مهارت داشتن ما در پخت آن می توانیم از قبل در ظرف آبی بریزیم تا خیس بخورد و یا اگر مهارت نداریم زمانی که آب بجوش آمد برنج را می شوییم و آب آن را بیرون می ریزیم و داخل آب جوش میریزیم.

ابتدا که برنج را داخل قابلمه می ریزیم از جوش می افتد برنج را هم می زین و رها می کنیم تا مجددا به جوش بیاید ۴ الی ۵ دقیقه که گذشت مجددا یک هم می زنیم و چند دانه از برنج را از آب خارج می کنیم و زیر دندان امتحان می کنیم

اگر اطرافش پخته بود ولی مغز ان سفت بود زمان آبکشی برنج است،در غیر این صورت باید زمان داد تا بپزد. برنج را در آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا آب داخل قابلمه کاملا خشک شود

سپس مقداری روغن داخل آن می ریزیم و از روی حرارت بر می داریم و برای ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی را پوست می گیریم و ورقه ورقه می کنیم و کف قابلمه می چینیم و برنج را با کفگیر را روی ته دیگ می ریزیم

و در آخر درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند و آن وقت حرارت را کم می کنیم و اگر دوست داشتید توری زیر قابلمه قرار می دهیم تا به مرور زمان برنج بپزد. زرشک را در آبکش می ریزیم و در تابه ای کره را قرار می دهیم تا آب شود

سپس زرشک را داخل کره می ریزیم و با حرارت کم تفت می دهیم و ۱ قاشق زعفران دم کرده باقی مانده را به آن می افزاییم و کمی تفت می دهیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مجددا تفت می دهیم تا زرشک ها نسوزند.

در پایان پس از اینکه غذا آماده شد برنج را در دیس می کشیم سپس مقدار کمی از برنج را با زرشک در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم و روی برنج را با زرشک تزیین می کنیم. مرغ را هم در ظرف خورشت می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم. نوش جان

همچنین ببینید



ورود به سایت

» رمز خود را فراموش کردم

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام در سایت

» عضو هستید؟ وارد شوید

طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه

» رمز خود را فراموش کردم

» عضو هستید؟ وارد شوید

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

یک غذای خوشمزه طعم بسیار خوب و دلپذیری دارد و می‌توان آن را به همراه برنج سرو نمود. می‌توان از برنج ساده یا زرشک‌پلو یا جواهر پلو استفاده کرد. در تهیه این غذا می‌توانید از قسمت‌های مختلف مرغ استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این غذا آشنا شوید.

برای 4 نفر

زمان لازم برای تهیه: 15 دقیقه

زمان لازم برای پخت: 40 دقیقه

1. تکه‌های مرغ را در یک ظرف بزرگ قرار دهید. یکی از پیازها را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. نمک، نیمی از زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید.

2. به اندازه کافی آب به ظرف اضافه کنید تا مرغ را بپوشاند. درب را گذاشته و ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید.

3. حین پختن مرغ پیاز دیگر را رنده کرده و به ظرف اضافه کنید. روغن، باقی‌مانده زردچوبه و فلفل سیاه را بیفزایید.

4. پس از طلایی شدن پیاز رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید، هم زده و کنار بگذارید.

5. پس از پختن مرغ آن‌ها را از ظرف بیرون آورده و در تابه‌ای که روغنش داغ شده قرار دهید. مرغ‌ها را سرخ کنید تا طلایی شوند. آب اضافی را دور نریزید و برای مراحل بعدی نگه دارید.

6. اگر خواستید از آلو یا زردآلو خشک استفاده کنید در این مرحله به مرغ اضافه کنید. توجه داشته باشید که این مرحله اختیاری است.

7. اکنون باید پیاز و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید. آن‌ها را باید به‌گونه‌ای اضافه کنید که تمام تکه‌های مرغ به آن آغشته شود.

8. یک لیوان از آبی که مرغ در آن پخته شد را برداشته و به مرغ و پیاز اضافه کنید. همچنین آب‌لیمو و زعفران را اضافه کنید. درب را گذاشته و اجازه دهید مواد روی شعله کم پخته شده و سس غلیظ شود.

9. آن را به‌صورت گرم سرو کنید. می‌توانید در کنار آن کمی سیب‌زمینی سرخ کرده، جعفری و لیمو قرار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

اردیبهشت 4, 1398

تو این گرونی مرغ از کجا اخه???

پاسخ

فروردین 31, 1398

من اصلا آشپزی بلد نیستم. چند روز پیش از روی این دستور مرغ درست کردم ? خیلی خوب شد، ممنون.

پاسخ

فروردین 31, 1398

سلام مینا جان،
خداروشکر، لطف داری ممنون ??

پاسخ

فروردین 6, 1398

Wow good tank a lot ✨

پاسخ

آبان 24, 1397

من به این روش درست کردم خیلی خوشمزه شد واقعا ممنونم.مرسی

طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه

پاسخ

فروردین 4, 1398

به منم یاد بده?

پاسخ

آبان 8, 1397

ممنون،عالی

پاسخ

پربازدیدهای اخیر

آخرین نظرات

دسته‌ها

فیلم

سریال

انیمه

شخصیت‌ها

کمیک

تریلر

اخبار سینما و تلویزیون

سایر

پَروشات در شبکه‌های اجتماعی

تلگرام

اینستاگرام

آپارات

اشتراک در خبرنامه

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پروشات تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. جبران خسارات مادی و معنوی بر عهده رسانه متخلف خواهد بود.

طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه
طرز تهیه یه مرغ خیلی خوشمزه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *