طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز
طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یکی از انواع کوکوهای معروف و پر طرفدار ایرانی است. این کوکو در کنار کوکو سبزی از پر مصرف ترین غذاهای فوری محسوب می شوند. این غذای خوشمزه را می توانید به عنوان یک شام یا ناهار سبک سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی سیب زمینی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو سیب زمینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه کوکو سیب زمینی با پارسی دی همراه باشید.

کالری کوکو سیب زمینی : برای هر نفر ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری

طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز

دوره مقدماتی php

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید سپس داخل یک قابلمه مناسب بریزید. در ادامه چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و آنرا روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید و سیب زمینی ها به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش بمانند تا آبپز شوند.

پس از اینکه سیب زمینی ها آبپز شدند اجازه دهید کمی خنک شوند سپس پوست شان را جدا کنید. در ادامه سیب زمینی ها را با رنده بزرگ رنده کنید یا با گوشکوب بکوبید سپس داخل یک کاسه جادار و مناسب بریزید.

در مرحله بعدی پیاز را پوست بگیرید و به صورت جداگانه رنده کنید سپس با فشار دست آب اضافی پیاز را بگیرید و آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید. در مرحله بعدی تخم مرغ ها را  داخل یک کاسه جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید.

سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید. اضافه کردن شوید خشک اختیاری است در صورتی که می خواهید شوید خشک اضافه کنید آنرا به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

در مرحله بعدی تخم مرغ را به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست و منسجم شوند. حالا مایه کوکو آماده است و در مرحله بعد باید آنرا سرخ کنید ، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

مقداری روغن داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو بردارید و به آن شکل دهید سپس در روغن بیندازید. می توانید از قالب های مخصوص هم برای یکدست شدن کوکوها استفاده کنید.

پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. کوکو سیب زمینی را می توانید به صورت قالبی هم سرخ کنید. پس از اینکه کوکوها آماده شد آنها را به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و نان سرو کنید.

نکات پخت کوکو سیب زمینی

در صورتی که می خواهید کوکو سیب زمینی خود را در فر بپزید یک قالب مناسب را با روغن کمی چرب کنید سپس مایه کوکو سیب زمینی را داخل قالب بریزید. پس از اینکه مایه کوکو را داخل قالب ریختید حتما روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن کنید تا کاملا گرم شود سپس قالب حاوی مایه کوکو سیب زمینی را داخل طبقه وسط فر قرار دهید. برای پخت کوکو سیب زمینی بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

البته باید به نکته مهم توجه داشته باشید که درجه حرارت فرها متفاوت است و شما در کمترین زمان یعنی ۳۵ دقیقه حتما به کوکوی خود سر بزنید تا در صورتی که کوکو به طور کامل پخته بود آنرا از فر خارج کنید و غذایتان نسوزد.

استفاده از پنیر پیتزا باعث خوشمزه تر شدن کوکو سیب زمینی می شود ولی به این نکته توجه داشته باشید که کالری غذا را خیلی بالاتر می برد. برای پخت کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا بهتر است کوکو سیب زمینی را در فر درست کنید.

برای این منظور می توانید پنیر را میان مایه کوکو یا مانند پیتزا روی آن قرار دهید که به سلیقه خودتان بستگی دارد. نیمی از مایه کوکو را در قالب فر قرار دهید میان آنرا با پنیر پیتزا پر کنید و باقیمانده مایه کوکو را اضافه کنید و قالب را در فر قرار دهید تا کوکو آماده شود.

برای اینکه کوکو سیب زمینی را به صورت سوخاری طبخ کنید لازم است که مایه کوکو را کمی شل تر از حالت معمول درست کنید. در زمان سرخ کردن کوکوها آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر مخلوط کنید و جلوی دست خود قرار دهید.

مقداری از مایه کوکو بردارید و با دست یا قالب به آن شکل دهید سپس درون آرد سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت های آنرا آرد سوخاری پوشش دهد. در پایان مانند فلافل داخل تابه گود و پر روغن بیندازید تا کوکو ها سرخ شوند.

تصویر از mahtab_mansoory

همچنین ببینید

کوکوی سیب زمینی از معروفترین کوکوهای ایرانی است که مطمئنا در فهرست غذایی اکثر خانواده های ایرانی جای دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده این کوکو عبارت از سیب زمینی ، تخم مرغ و ادویه هستد. البته این کوکو به صورت ویژه تری با موادی مثل مرغ و قارچ هم تهیه می شود. با مواد در نظر گرفته شده برای این دستور می توانید برای ۴ نفر کوکو سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه کوکو سیب زمینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا سیب زمینی ها را تمیز می شوییم سپس در قابلمه ای به همراه مقداری آب قرار می دهیم تا آبپز شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت ، پوست شان را می گیریم و با رنده متوسط رنده می کنیم. البته می توانیم برای سرعت بیشتر سیب زمینی ها را با گوشتکوب له کنیم.

حالا پیاز را به صورت جداگانه رنده می کنیم و آبش را می گیریم. یک کاسه بزرگ برای تهیه مایه کوکو برمی داریم و سیب زمینی ها را به همراه پیاز رنده شده آب گرفته داخلش می ریزیم. نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم اضافه می کنیم.

در اینجا تخم مرغ ها را نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و صاف شود. برای سرخ کردن کوکوها یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخلش می ریزیم.

طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز

صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ شود سپس مقداری از مایه کوکو بر میداریم و با دست به صورت دایره حالتش می دهیم و در اخر کمی صافش می کنیم تا کاملا مغز پخت شود. سپس آن را در تابه می گذاریم تا سمت زیرینش سرخ شود.

سپس کوکوها را برمی گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم. البته می توان کوکو را به صورت قالبی هم در تابه بریزیم و مانند کوکو سبزی یک تکه سرخش کنیم که برای کوکو سیب زمینی روشی که ارائه کردیم مرسوم تر است.

در پایان کوکوها را در دیس یا بشقاب مورد نظر می کشیم و به همراه گوجه فرنگی ، پیاز سفید ، خیارشور و … سرو می کنیم. سیب زمینی به جهت نشاسته بالا نمک زیادی جذب می کند توصیه ما اینست که برای حفظ سلامتی خود از نمک کمتری استفاده نمایید.

در اکثر مواقع برای افراد مبتدی این مورد پیش می آید که در هنگام برگرداندن کوکوها ، آنها ترک می خورند و از هم می پاشند. این موضوع به این دلیل است که در مایه کوکو به اندازه کافی تخم مرغ استفاده نشده است. البته به این مورد هم توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد تخم مرغ هم باعث از بین رفتن زیبایی کوکوها می شود.

دلیل باز شدن مایه کوکوی سیب زمینی هنگام سرخ کردن این است که آب پیاز استفاده شده در کوکو گرفته نشده است. حتما بعد از رنده کردن پیاز آب آن را بگیرید سپس پیاز را به مایه کوکو اضافه کنید چون این موضوع باعث از بین رفتن انسجام مایه کوکو می شود.

شاید دیده باشید در برخی کوکوها از سبزیجات هم استفاده شده است. برای این منظور می توانید از سبزیجات معطر مانند جعفری ، نعناع و … استفاده نمایید. برای اضافه کردن سبزیجات ، ابتدا آنها را به صورت ساطوری خرد کنید سپس به مایه کوکو اضافه نمایید.

ضخامت کوکوی سیب زمینی به ذائقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید کوکوهای شما برشته و کمی خشک شوند از ضخامت ۵ میلی متر استفاده کنید و اگر می خواهید کوکوهای شما نرم باشند می توانید ضخامت کوکوها را حداکثر تا ۲ سانتی متر بگیرید.

البته باید دقت داشته باشید که اگر ضخامت کوکوها بیش از حد زیاد شود مغز کوکو کاملا سرخ نمی شود و کوکوی شما طعم سیب زمینی آبپز می دهد. برعکس این موضوع هم می تواند اتفاق بیفتد و اگر کوکوها خیلی نازک باشند خیلی زود خشک می شوند و یا حتی ممکن است بسوزند.

بسیار خوب و عالى. سپاسگزارم از این دستور پخت ساده و در عین حال بسیار حرفه اى.

بنده چنانچه به جاى تعداد سیب زمینى، وزن تقریبى آن داده میشد، احساس امنیت بیشترى میکردم، چرا که سیب زمینى ها اندازه هاى بسیار متفاوتى دارد. و همچنین نوع سیب زمینى نیز میتوانست داده شود (البته اگر فرقى میکنند)

با تشکر دوباره از لطف شما. بنده دیگر مشترى دایمى سایت شما شدم.

سلام و عرض ادب خوشحالیم که توانسته ایم رضایت شما را جلب کنیم. در مواقعی که نیاز باشد از سیب زمینی بزرگ یا کوچک استفاده کنید در دستور ذکر می شود. در این دستور ( و دستور های مشابه ) ما فرض را بر اندازه متوسط گرفته ایم. موفق باشید.

مرسی فقط ۵۰ میلیمتر معادل ۵ سانتیمتر هست که لازمه به ۵ میلیمتر یا نیم سانتیمتر تغییر داده بشه …

سلام و عرض ادب تصحیح شد ، با تشکر از شما دوست گرامی موفق باشید.

سلام کوکو من همیشه به هم میریزه . از هم میپاشه موقع زیرو رو کردنش لطفا کمکم کنید

سلام و عرض ادب از هم پاشیدن کوکو چند دلیل دارد : 1 . تخم مرغ کافی نباشد. 2. آب پیاز گرفته نشده باشد. 3. در کوکو سیب زمینی خام آب سیب زمینی گرفته نشده باشد. 4. داغ نبودن روغن هنگام انداختن کوکو در تابه موفق باشید.

خیلی عالی بود ، من چند سالی هست خارج از ایرانم، غذای بسیار ساده و پرکالری هستش و سریع حاضر میشه ???

سلام و عرض ادب خوشحالیم که توانسته اید کوکو سیب زمینی مورد نظرتان را تهیه کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

با سلام خدمت شما.از اموزش شما نهایت تشکر دارم و سوال داشتم که اگه کوکو رو با سیب زمینی پخته درست کنیم حتما لازمه پیاز هم اضاف کنیم و اینکه ایا کلا در هر نوع طرز تهیه کوکو اگه از پیاز استفاده نکنیم مشکلی پیش میاد یا نه؟

سلام و عرض ادب پیاز به عنوان طعم دهنده استفاده می شود و می توانید در هر کوکویی که دوست داشته باشید استفاده کنید. موفق باشید.

آموزش آشپزی و دستور تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و پفکی

سیب زمینی :•: یک کیلو

تخم مرغ :•: 4 تا 5 عدد

پکینگ پودر :•: یک قاشق مرباخوری سرخالی

طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز

نمک و فلفل :•: به مقدار کافی

آموزش آشپزی و دستور تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و پفکی

در ابتدا سیب زمینی ها را داخل یک قابلمه قرار می دهیم و روی آن آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا بپزند. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها آنها را با دقت پوست می کنیم و رنده می کنیم. اگر رنده ندارید با پشت قاشق یا گوشکوب سیب زمینی ها را کاملا له کنید.

تخم مرغ ها را در یک ظرف جدا می شکنیم و آنقدر هم میزنیم تا تخم مرغ ها کاملا کف کنند ، اینکار کمک می کند کوکو سیب زمینی ما ترد و پفکی شود. مقداری نمک ، فلفل و بکینگ پودر درون تخم مرغ ها میریزیم و سیب زمینی سرد شده را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و خوب بهم میزنیم.

در ماهیتابه مقداری روغن مخصوص سرخ کردن می ریزیم و اجاز می دهیم کاملا داغ شود و مایه کوکو سیب زمینی را در روغن می ریزیم و به سرعت حرارت زیر تابه را ملایم می نمائیم ، سپس با پشت قاشق روی کوکوی سیب زمینی را صاف می کنیم تا سطح آن در همه جا به یک اندازه شود.

در ماهیتابه را می گذاریم و حرارت را باز هم کمی ملایم تر می کنیم تا مایه کوکو سیب زمینی کاملا بسته شود و قابل بریدن شود. کوکو سیب زمینی را ابتدا به شکل به علاوه (+) می بریم با دو چنگال قطعات کوکو را برمی گردانیم و باز هر قطعه را دو نیم می کنیم در اینصورت هشت قطعه کوکو سیب زمینی خواهیم داشت.

قطعات کوکو سیب زمینی را بر می گردانیم و اجازه می دهیم قسمت زیرین کوکوی سیب زمینی هم به خوبی سرخ شود بعد در ظرف گرد مناسبی قطعات کوکو را می چینیم و اطراف آنرا با حلقه های گوجه فرنگی و خیار شور تزیین می نماییم.

اگر بخواهیم می توانیم کتلت سیب زمینی هم شبیه شامی کباب درست کنیم. به این صورت که کمی از مایه کوکو سیب زمینی را در کف دست خود گرد می کنیم و داخل روغن قرار می دهیم تا سرخ شود سپس برمی گردانیم تا طرف دیگر کتلت سیب زمینی هم سرخ شود.

در پایان کوکوهای را در دیس بچینید و با کاهو ، گوجه فرنگی و خیار شور تزیین نمایید. بهترین سس برای بهتر کرده مزه این کوکو سس فرانسوی می باشد حتما امتحان کنید این ترکیب خوشمزه را !

اگر کوکو سیب زمینی شما انسجام کافی ندارد و در زمان سرخ شدن در تابه یا برگرداندن تکه تکه می شود به این دلیل است که تخم مرغ به اندازه کافی استفاده نکرده اید و در دفعات بعدی باید تخم مرغ بیشتری به مخلوط کوکوی سیب زمینی خود اضافه کنید

هیچ وقت از روغن زیاد برای سرخ کردن کوکو سیب زمینی استفاده نکنید چون باعث میشود زمان سرو کردن کوکوها روغن پس بدهند. این اشتباه هم باعث کور شدن اشتهای خانواده شما می شود ، هم باعث هدر رفتن روغن !

اگر تمایل دارید کوکوهای شما کریپسی و ترد باشند باید در زمان سرخ کردن کوکوها دقت و حوصله به خرج بدهید و کوکوی سیب زمینی را با قطر زیاد داخل روغن نگذارید ، اینکار باعث می شود کوکوی شما طعم جالبی نداشته باشد یا حتی خام باشد.

در تهیه این کوکوی خوشمزه باید توجه داشته باشید که سیب زمینی ها کاملا پخته شده باشند سپس پوست انها را بگیرید. نکته مهم دیگر اینست که این غذا به خاطر وجود سیب زمینی خاصیت جذب بالای نمک دارد که باعث می شود نیاز به استفاده بیشتری از نمک داشته باشید.

امتیاز دهید


3.4
از

196


380
کالری


21 گرم
چربی


40 گرم
کربوهیدرات

طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز


8 گرم
پروتئین

کوکو  سیب زمینی از محبوب ترین غذاهای دم دستی ما ایرانی هاست. شکی نیست که کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی معروف ترین کوکوهای هستند. اضافه کردن پیاز به مخلوط کوکو سیب زمینی اختیاری است و در اینجا از آن استفاده نکرده ایم. اگر تمایل داشته باشید میتوانید یک عدد پیاز کوچک را رنده کنید، آبش را بگیرید و آن را به مایه کوکو اضافه کنید. برای یکدست و هم اندازه شدن کوکوهای سیب زمینی میتوانید از قالب کاتر گرد یا حتی قلبی و شکل های دیگر استفاده کنید. وقتی مایه کمی خودش را گرفت کاتر را با انبر از تابه بردارید و برای کوکوی بعدی استفاده کنید. بهتر است قبل از این کار داخل کاتر را چرب کنید.

کوکوی سیب زمینی که خیلی هم سریع آماده میشود برای پیک نیک رفتن هم مناسب است. کوکوها را از قبل سرخ کنید و با نان، کمی سبزی خوردن و ماست همراه خود ببرید. تهیه کوکو سیب زمینی خیلی خیلی راحت است و قطعاً همه بلدش هستند. ولی خب همین غذای ساده هم به شکل های مختلفی میشود تهیه کرد. مثلاً میتوان سیب زمینی را خام رنده کرد و یا از قبل آن را آبپز کرد. در اینجا دستور کوکو سیب زمینی پخته را به صورت مرحله به مرحله خواهید دید.

 

سیب زمینی ها را تمیز بشویید و آب پز کنید. سپس پوست سیب زمینی ها را بگیرید و رنده کنید یا با گوشتکوب بکوبید تا له شود (در این مرحله میتوانید 1 عدد پیاز را نیز رنده کنید و آب آن را بگیرید و به سیب زمینی اضافه کنید.)

 

 

سیب زمینی ها را داخل کاسه ای بریزید. تخم مرغ ها را بشکنید و به آن اضافه کنید. سپس با کمی نمک و فلفل خوب مخلوط کنید.

 

 

در ماهیتابه روغن بریزید و حرارت را زیاد کنید تا روغن خوب داغ شود. با قاشق از مایه کوکو بردارید و داخل ماهیتابه بریزید و با قاشق روی ان را صاف کنید.

 

 

 

پس از اینکه یک طرف سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ و طلایی شود.

 

 

کوکو سیب زمینی سرخ شده را روی دستمال آشپزخانه بچینید تا روغن اضافه اش گرفته شود. آن را همراه با نان، ماست و سبزی خوردن یا هر مخلفاتی که دوست دارید سرو کنید.

 

 

نوش جان!

 

 

– سیب زمینی ها باید کاملا پخته شوند سپس پوست آنها را بگیرید.

– معمولا در غذاهایی که از سیب زمینی استفاده میشود به خاطر خاصیت بالای جذب نمک ، نیاز به استفاده از نمک بیشتری میباشد.

– برای یک شکل شدن کوکوها میتوانید از قالب های فلزی (که شبیه به کاتر کوکی هستند) استفاده کنید.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

برای 3تا سیب زمینی چندتا تخم مرغ باید استفاده کنم ؟

لیلا جان 2 تا تخم مرغ کوچک استفاده کن یا یه بزرگ.

طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز

ممنون بانو جان??

سرام واسه۵تاسیب زمینی ۳تا تخم مرغ کم نیست؟؟؟?

سلام پرستو جان. حداقل باید 3 تا باشه تخم مرغ اما اگر می خواید سبکتر و بیشتر بشه مایه می تونید 6 یا 7 تا بزنید.

سیب زمینی زیاد اب پز نشه روغن خیلیییی کمتری میبره (امتحان کردم مصرف روغنش نسبت ب وقتی زیاد اب پز میشه کمتره) اگه دیدینم سفته بجای استفاده از گوشتکوب ، رنده بزنید

اولین غذای مجردی زندگیمو میخوام درست کنم کلا میخوام استارات اشپزیمو با سایت شما بزنم بسم الله

موفق باشی محسن جان! ایشالله از مجردی هم دربیای!:)

ممنون. عالی توضیح دادین. احساس میکنم اشپزیم بهتر شده بعد از کمک گرفتن از شما?

خیلی ابتداییه پس سبزی طعم دهنده چرانداشت بااین سلیقه قشنگت

شیلا جان این دستور تهیه کوکو سیب زمینی ساده است ! اونی که شما میگی سبزی داره کوکو سیب زمینی نیست !

ممنون خیلی خوبه

قشنگه مطالبتون

خیلی خوش مزه شد

نوش جان

سلام اگه تو کوکو سیب زمینی برگ سیر تازه خورد شده حدود 10 برگ بریزید خیلی خوشمزه میشه حتما امتحان کنید ما که خیلی دوس داریم

ممنون هستی جان ، حتما امتحان میکنم

سلام من تازه وارد سایت شدم وعلاقه دارم ببینم درموردچه چیزهای درسایت هست وازتجربه دیگران استفاده کنم

خوش اومدی فاطمه جان ؛ امیدوارم مطالب سایت برات قابل استفاده باشه عزیزم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

کوکوی سیب زمینی غذایی است که بیشتر افراد از خوردن آن لذت می برند. همچنین می توانید در مواقعی که زمان کافی برای پخت غذا را ندارید با صرف زمان کمی این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید, در این بخش طرز تهیه کوکو سیب زمینی با روش اصلی را در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار داده ایم.

کوکوی سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ایرانی است که به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. طرز تهیه کوکوی سیب زمینی به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر را در ادامه این مطلب مشاهده می کنید, و در پایان مطلب نیز ایده هایی برای تزیین کوکو سیب زمینی را ملاحظه خواهید کرد.

کوکو از معروف ترین غذا ها در می باشد که می توانید آن را با مواد غذایی گوناگونی طبخ کنید. کوکو سبزی و کوکوی سیب زمینی و کوکوی مرغ از پرطرفدارترین کوکوها در بین همه رده های سنی هستند, در این بخش ما قصد داریم تا شما را با دستور پخت کوکو سیب زمینی در منزل آشنا سازیم.

 

سیب زنیی ۴ عدد
تخم مرغ : ۱ عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل و زردچوبه : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم

طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز

برای تهیه کوکوی سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و سپس آن ها را در درون قابلمه ای مناسب با مقداری آب قرار دهید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا سیب زمینی ها آب پز شوند.

در مرحله بعدی طرز تهیه کوکو سیب زمینی بعد از این که سیب زمینی ها به خوبی پخته شدند پوست آن ها را بگیرید و سپس سیب زمینی های پخته شده را در درون ظرف مناسبی قرار دهید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را بکوبید تا له شوند می توانید و یا کمک طرف ریز رنده نیز سیب زمینی ها را رنده کنید.

بعد از له کردن سیب زمینی ها تخم مرغ ها را به سیب زمینی اضافه کنید و سپس همه مواد را هم بزنید تا با باهم مخلوط شوند.

نمک و فلفل قرمز و زردچوبه را به سیب زمینی ها اضافه کنید و دوباره مایه کوکو سیب زمینی را هم بزنید.

در مرحله آخر طرز تهیه کوکو سیب زمینی بعد از آماده کردن مایه کوکو در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس با کمک قاشق مقداری از مایه کوکو را بردارید و در درون تابه بریزید و اطراف مایه کوکو را با کمک قاشق چربی مرتب کنید و سپس روی سطح کوکو سیب زمینی را صاف کنید.

می توانید با کمک دست نیز مقداری از مایه کوکو را بردارید و سپس با کف دست به مایه کوکو شکل دهید و یا برای زیبایی بیشتر کوکو به کمک قالب های آماده مایه کوکو را قالب بزنید و در درون روغن قرار دهید تا سرخ شود بهتر است در هنگام سرخ شدن کوکو ها در تابه را ببندید و حرارت گاز را بر روی شعله ملایم قرار دهید تا کوکو به خوبی مغز پخت شود. بعد از این که یک طرف کوکو ها سرخ شد طرف دیگر آن ها را برگردانید تا به خوبی سرخ شود و سپس کوکوهای سرخ شده را بر روی صافی و یا کاغذ روغن گیری قرار دهید تا روغن اضافی کوکوها از آن ها خارج شود.

۱.اگر می خواهید به کوکوی سیب زمینی پیاز خام اضافه کنید باید قبل از اضافه کردن پیاز آب آن را به خوبی بگیرید تا از شل شدن و از بین رفتن بافت منسجم کوکو جلوگیری شود.
۲. اضافه کردن پیاز زیاد به کوکوی سیب زمینی باعث وارفتن آن می شود.
۳. اگر کوکو سیب زمینی بعد از پخت ترک می خورد و در هنگام زیر و رو کردن می شکند باید به آن تخم مرغ اضافه کنید, توجه داشته باشید که اضافه کردن تخم مرغ بیش از حد معمول نیز بافت اسفنجی کوکو را از بین می برد.
۴. ضخامت معمولی برای تهیه کوکوی سیب زمینی بین تا ۲ تا ۵.۰ سانتی متر است و هم چنین اگر ضخامت مایه کوکو زیاد باشد کوکو به خوبی مغز پخت نمی شود.
۵. نازک بودن بیش از حد کوکو باعث سوختن کوکو می شود.
۶. در طرز تهیه کوکو سیب زمینی می توانید برای خوش طعم کردن کوکو  به مایه آن نعناع و یا گشنیز اضافه کنید.

۷. اگر می خواهید کوکو سیب زمینی با طعم متفاوتی را پخته کنید می توایند به مایه کوکو ریحان تازه و آویشن و یا شوید اضافه کنید.
۸. اگر مایه کوکو به دلیل اضافه کردن بیش از حد تخم مرغ و یا پیاز شل شد می توانید به آن مقداری آرد اضافه کنید تا به خوبی قوام لازم را پیدا کند.
۹. در طرز تهیه کوکو سیب زمینی اضافه کردن زردچوبه را به این کوکوی خوشمزه نباید هرگز فراموش کنید.
۱۰. در صورتی که روغن کوکو در هنگام سرخ شدن آن به اندازه لازم نبود می توانید مقداری روغن و کره به آن ها اضافه کنید اضافه کردن کره به روغن باعث مزه دار شدن کوکو سیب زمینی می شود.
۱۱. در هنگام سرخ کردن کوکو باید روغن روی کوکوها را به خوبی بگیرد.
۱۲. اگر وقت کافی برای آب پز کردن سیب زمینی ها ندارید می توانید سیب زمینی ها را به صورت خام رنده کنید و سپس با دستور پخت کوکو سیب زمینی که گفته شد کوکو را تهیه کنید.

بعد از آماده کردن کوکوی سیب زمینی می توانید آن را در درون ظرف مناسبی قرار دهید و با کمک انواع سبزیجات نظیر گوجه و خیار شور و سس و … کوکوی سیب زمینی را برای سرو تزیین کنید و هم چنین می توانید از روش های تزیین کتلت و تزیین فلافل برای تزیین این غذا استفاده نمایید. در ادامه این مطلب انواع روش های خانگی برای تزیین کوکو سیب زمینی را مشاهده می کنید.

کوکو غذایی پرطرفدار و خوش طعم است که روش پخت بسیار راحتی دارد, در این مطلب با طرز تهیه کوکو سیب زمینی و روش هایی آسان برای تزیین این غذای خوشمزه آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این غذای ساده و لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. نوش جان

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز
طرز تهیه کوکو با سیب زمینی آب پز
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *