طرز تهیه کباب کوبیده ترد

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کباب کوبیده ترد
طرز تهیه کباب کوبیده ترد

آپارتمان مبله در شیراز این امکان را به شما می دهد که با هزینه ی بسیار مناسبی در هر جایی از این شهر که دوست داشته باشید اقامت کنید و امکاناتی کامل برای یک استراحت خوب را هم در اختیار داشته باشید. مسافران شیراز هر کدام به دلیل پا به این شهر می گذراند. برخی افراد به علت اطلاع از مناطق گردشگری و به قصد تفریح در اوقات فراغت خود به این شهر می آیند؛ اما برخی افراد نیز به دلایل کاری، تحصیلی و حتی تعداد زیادی هم به علت مقاصد درمانی در شهر شیراز اقامت می کنند. از این رو هر کسی بسته به نیازی که دارد و دسترسی هایی که باید داشته باشد در یک منطقه ی خاص از این شهر اقامت می کند. هتل های زیادی در شهر شیراز وجود دارند همچنین تعداد زیادی جاذبه های گردشگری شیراز نیز در اطراف این هتل ها قرار دارند اما اگر اطلاعاتی در این مورد داشته باشید، می دانید که هزینه های این مکان ها بالاست و اخیراً زیادتر هم شده است. همچنین یک سری محدودیت ها نیز در هتل وجود دارد که شما آن ها را در منزل مبله شیراز نخواهید داشت.

 

مزایای استفاده از آپارتمان مبله در شیراز نسبت به هتل

نه تنها هزینه های هتل بالا است بلکه به علت فضای خاصی که دارد ممکن است احساس آرامش در آن نداشته باشید. سالن هایی که در دو طرف دارای اتاق های متعددی هستند، انرژی لازم را به انسان نمی دهد و به همین علت است که اکثر افراد سریع از اقامت در هتل خسته می شوند؛ اما رزرو آپارتمان مبله در شیراز حس بودن در خانه و امنیت و آسایش را برای شما به دنبال دارد و به علت امکانات خوبی که برای مسافران در آن ها فراهم شده است خسته کننده نیست.

همانطور که گفتیم هتل یک سری محدودیت ها دارد که با رزرو و اجاره آپارتمان مبله در شیراز و شهرهای دیگر شما این محدودیت ها را نخواهید داشت. به عنوان مثال در هتل نمی توانید به شستشو و آشپزی بپردازید و مجبورید دائم از غذای بیرون استفاده کنید و لباس های خود را به خشکشویی بسپارید؛ اما با اقامت در یک آپارتمان مبله و شیک به راحتی این امکانات را در اختیار دارید.طرز تهیه کباب کوبیده ترد

شما حتی می توانید در آپارتمانی که اجاره کرده اید دوستان خود را مهمان کنید و از آن ها پذیرایی کنید در صورتی که مدیریت هتل این اجازه را به شما نمی دهد که کسی را به اتاق یا سوئیت خود دعوت کنید. از این رو در این آپارتمان ها شما راحت تر هستید.

دوره مقدماتی php

 

رزرو آپارتمان مبله در شیراز در مناطق متعدد آن

بسته به این که بیشترین کاری که در شیراز دارید کجا است، می توانید در مناطق مختلف این شهر آپارتمان رزرو کنید. اگر دسترسی به مرکز شهر برای شما مهم است می توانید با اجاره آپارتمان مبله در فرهنگ شهر شیراز، یک منطقه ی خوب هم به مراکز اداری، درمانی و مرکز شهر دسترسی داشته باشید؛ هم بتوانید از مراکز تجاری زیادی که در این منطقه قرار دارند بهره ببرید. همچنین مناطق گردشگری مختلفی مانند باغ عفیف آباد، باغ ارم، آرامگاه حافظ و سعدی و … نیز به شما نزدیک هستند و با اجاره آپارتمان مبله در عفیف آباد شیراز به آن ها دسترسی دارید.

اگر می خواهید در منطقه ای آرام تر باشید و از سر و صدای مرکز شهر فاصله بگیرید، می توانید از گزینه اجاره آپارتمان مبله در معالی آباد شیراز بهره ببرید. در منطقه ی معالی آباد کسانی که به گردشگری طبیعی علاقه دارند، می توانند از کوه دراک و جاذبه های گردشگری آن بهره ببرند. همچنین مجتمع های تجاری و تفریحی مانند آفتاب فارس، خلیج فارس و … نیز قابل دسترسی راحت هستند که برخی از آن ها را پیاده هم می توانید پیدا کنید. همچنین در کنار بلوار زیبای چمران می توانید از هوای خوب شیراز بهره ببرید و با اجاره آپارتمان مبله در معالی آباد شیراز اقامتی عالی داشته باشید.

همچنین در مناطق دیگر مانند زرهی نیز می توانید به اجاره منزل با قیمت های مناسب بپردازید.

از این رو موارد متعددی را برای اقامت پیش رو دارید که بسته به شرایط و هزینه های خود می توانید بهترین مورد را برای اجاره آپارتمان مبله در شیراز پیدا کنید.

 

بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز

حال ممکن است از خود بپرسید چگونه می توان یک آپارتمان مبله شیک و مرتب در شیراز اجاره کرد؟ سایت مبلیتو، بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز است که هر کسی در هر جایی از کشور که باشد و به اینترنت دسترسی داشته باشد از خدمات این سایت می تواند بهره ببرد. تعداد زیادی آپارتمان مبله در مناطق مختلف شیراز برای مسافران مهیا شده که می توانند با قدرت انتخاب بالایی از بین آن ها یکی را رزرو کرده و در زمان اقامت خود در شهر شیراز از آن استفاده کنند.

سایت مبلیتو سال ها است که در زمینه ی اجاره آپارتمان مبله در شیراز فعال است و تجربه و سابقه ی خوبی که در این زمینه دارد سبب شده تا نیاز مسافران را از این منازل به خوبی تشخیص دهد و بتواند با مشاوره به مسافران امکان رزرو و اجاره بهترین منزل مبله در شیراز را برای آن ها فراهم کند. به همین علت است که مسافرانی که قبلاً از خدمات سایت مبلیتو بهره برده اند، در مسافرت های بعدی نیز ترجیح می دهند از این سایت استفاده کنند.

هزینه های اجاره در بهترین سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز نسبت به هتل بسیار مناسب تر است. در این آپارتمان ها شما هزینه کل یک منزل را می پردازید ولی در هتل باید برای هر تخت هزینه پرداخت کنید. از این رو اگر با دوستان و خانواده ی خود به سفر می روید بدون شک اقامت در این آپارتمان های مبله هم برای شما راحت تر است و هم هزینه های مسافرت شما را به مراتب کمتر خواهد کرد.

حتی اگر جزو افراد مشکل پسند هستید، واحدهای VIP مختلفی نیز برای شما در این سایت قرار داده شده که آسایش و امکانات بیشتری را برای شما فراهم می آورد و آپارتمان و منازل لوکس با امکاناتی جدید را به شما ارائه می دهد. از این رو سایت رزرو آپارتمان مبله در شیراز برای هر کسی گزینه ای مناسب در آستین دارد.

 

 

 

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

امتیاز دهید


3.4
از

765

اغراق نیست اگر بگوییم کباب کوبیده در میان محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین غذاهای ایرانی رتبه اول را دارد. برای ما ایرانی‌ها هیچ چیزی جای چلو کباب کوبیده را نمیگیرد. همه ما چنین خاطره خوشی در ذهن داریم که یک روز تعطیل به دشت و صحرازده‌ایم و بساط منقل را به پا کرده‌ایم. گوشت چرخکرده طعم‌دار شده با پیاز و ادویه را سیخ گرفته و کباب کرده‌ایم. لذت به دندان کشیدن کباب کوبیده چرب و نرم از آن خاطرات فراموش نشدنی است. البته گاهی فرصت کباب درست کردن روی آتش را نداریم و مجبور میشویم به کباب تابه ای بسنده کنیم ولی باز هم میگویم هیچ چیزی جای کباب کوبیده اصیل را نمیگیرد.

 

تهیه کباب کوبیده هرچند ساده است اما نکاتی دارد که اگر رعایت نشود کباب بیش از حد شل یا سفت میشود یا طعم خوبی پیدا نمیکند. این نکات را در دستور تهیه کباب کوبیده سنتی خواهید خواند و به صورت مرحله به مرحله در تصاویر مشاهده خواهید کرد. در پایان دستور هم نکات بیشتری را میخوانید که به شما در تهیه یک کوبیده بی نقص کمک میکنند.طرز تهیه کباب کوبیده ترد

 

 

پیازها را پوست بکنید و بشوید و با دنده ریز رنده یا چرخ کنید.

 سپس پیاز را در صافی بریزید و آب آن را به خوبی بگیرید و داخل کاسه ای بریزید.

 

 

گوشت راسته و قلوه گاه را چرخ و آن را به پیاز اضافه کنید. سپس نمک بزنید و 10 دقیقه خوب ورز دهید. حال، مخلوط گوشت را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود (حدود 1 ساعت). پس از استراحت به مخلوط گوشت و پیاز آب گرفته کمی نمک و فلفل و زردچوبه بزنید.

 

 

مواد را باهم ورز دهید تا بافت گوشت چسبنده شود (اگر چرخ گوشت دارید بهتر است در این مرحله دوباره گوشت را با ادویه چرخ کنید). 

 

 

برای به سیخ کشیدن ابتدا کاسه ای آب سرد در کنار دست تان قرار دهید. دست تان را پیش از برداشتن مایه کباب با آب کمی مرطوب کنید ، کمی از مایه کباب بردارید واز اطراف شروع به پوشاندن سیخ کنید. در پایان ابتدا و انتهای مایه کباب را به سیخ بچسبانید.

 

 

پس از آماده شدن تمام سیخ ها را 1 ساعت داخل یخچال استراحت دهید ( بهترین نوع طبخ برای کباب کوبیده آتش ذغال است اما میتوانید کباب ها را درون فر نیز اماده کنید ).

 

 

سیخ ها را روی ذغال بگذارید و با بادبزن شروع به باد زدن کنید . آتش را آرام و یکنواخت باد بزنید تا زمانی که گوشت خودش را بگیرد ، پس از اینکه گوشت خودش را گرفت دیگر نیازی به باد زدن نیست ( در زمان طبخ کباب ها را چند بار روی هم بزنید تا روغنی که از کباب ها چکیده میشود به خورد کباب ها برود ).

 

 

نکته ها : میتوانید گوشت را چرخ کنید و نمک بزنید و داخل فریزر بسته بندی کنید و در زمان تهیه کباب با پیاز آب گرفته مخلوط کنید و پس از 1 ساعت استراحت داخل یخچال به سیخ بکشید. در بعضی از روش ها مایه کباب 1 شب داخل یخچال استراحت داده و سپس کباب میشود.

تعیین کننده ترین عامل در طعم کباب کوبیده نوع گوشت و میزان چربی آن است. در تهیه کباب کوبیده معمولاً از گوشت گوسفندی یا ترکیب آن با گوساله استفاده میشود که هر دو خوب هستند و انتخاب بستگی به ذائقه شما دارد. بهترین ترکیب، ترکیب قلوه گاه گوسفند با راسته گوساله است. گوشت قلوه گاه چربی لازم برای کباب کوبیده را تأمین می‌کند.

میزان چربی حدود 20 درصد کافی است. یعنی در یک کیلوگرم گوشت حدود 200 گرم چربی لازم است که طعم خیلی خوبی به کباب کوبیده میدهد. مقدار بیش از این چربی باعث میشود مایه کباب شل شود و خوب به سیخ نچسبد. برای تهیه کباب کم چرب میتوانید از دستور تهیه کباب کوبیده مرغ استفاده کنید.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام

با تشکر از شما که دستور پخت رو ساده و قابل فهم توضیح دادید، من دیشب برای اولین بار طبق این دستور اقدام به درست کردن کباب کوبیده کردم و میخوام تجربم رو با شما و کاربران گرامی به اشتراک بزارم.

1. من به غیر از گوشت و پیاز و نمک و فلفل هیچی نزدم. مزش خیلی خووب شد اما فوق العاده سنگین بود البته بگم من چهارتا سیخ خیلی بزرگ خوردم
2. من بار اول نیم ساعت ورز دادم 4 ساعت گذاشتم تو یخچال دفعه دوم 20 دقیقه ورز دادم بعد سیخ کشیدم دوباره 4 ساعت دیگه گذاشتم تو یخچال.
3. اما مهم ترین نکته ها برای نریختن کباب از سیخ اینهاست: اول اینکه نباید خیلی سنگین بگیرید دو تا از سیخا رو خیلی بار زدم تا گذاشتم رو منقل وا رفت. اما دو تا سیخ دیگه که حجم کمتری گوشت روش گذاشته بودم اصلا نریخت. دوم اینکه سیخها حتما خشک باشه. سوم اینکه تا کباب خودشو رو آتیش بگیره تند تند بچرخونید نیازی به باد زدن هم نیست.
4. دوستان پیشنهاد میکنم یکبار هم که شده امتحان کنید تجربه لذت بخشیه. با این گرونی گوشت ممکنه دیگه نتونیم گوشت بخوریم پس از آخرین فرصت ها استفاده کنیم
من دیشب تازه فهمیدم کباب کوبیده یعنی چی،، از زمین تا زیر زمین با کباب بیرون فرق داشت. با یک کیلو گوشت چرخ کرده میکس گوساله و گوسفندی میشه 15-10 سیخ به راحتی درست کرد پس نه تنها خوشمزه تره بلکه به صرفه تر هم هست.
ممنونطرز تهیه کباب کوبیده ترد

چقدر عالی. خیلی ممنونم که تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید

سلام ممنون از زحمات شما ولی ذکر چند نکته ضروریه.1- 250 الی 300 گرم تفاله پیاز بعد از ابگیری (خیلی خشک نشود) برای هر کیلو گوشت.2-اگر قرار است گوشت مخلوط استفاده شود بهتراست از قلوه گاه گوسفند و سردست گوساله باشد (چون قسمتی از گوشت حیوان که تحرک بیشتری دارد لذیذتر است).3-قبل از قرار دادن سیخ های کباب روی اتش یک ساعت در یخچال قرار گیرند تا مانع ریختن کباب شود.4-بعد از قرار دادن کباب روی ذغال هر 3 الی 4 ثانیه برگردادنده شوند تا زمانی که اشک کباب در بیاید.5- زرد چوبه را به کتلت اضافه می کنند نه به کوبیده .به کوبیده زعفران اضافه میشود به صورت دلخواه .6-وچند فوت کوزه گری که اشپزها می دانند.

سلام‌دوستای عزیزم..
چند نکته مهم در مورد کباب کوبیده که مطمعن باشید آشپز های حرفه ای رعایت میکنن

نکته اول اینکه..
گوشت رو یک بار چرخ کنید و سپس به آن نمک فلفل سیاه تفاله پیاز و زعفران ( در صورت تمایل ) اضافه کنید و بعد مجددا آن را چرخ کنید بهتر است در کل ۳ مرتبه گوشت چرخ شود.( توجه کنید بار دوم حتما پیاز و نمک و فلفل رو اضافه کرده باشید و بعد چرخ کنید )

نکته دوم..
هنگام سیخ زدن گوشت ها حتمااا از آب بسیار گرم ( در حدی که دستتان نسوزد ) استفاده کنید و هر بار که آب سرد شد آن را عوض کنید. اینکار باعث میشود گوشت به دستتان نچسبد و راحت سیخ بگیرید و آن را حالت دهید. دقت کنید درزی در دو طرف سیخ باز نباشد که گوشت روی منقل نریزد.

نکته سوم..
سیخ ها را در محل گرم قرار ندهید اگر هوا گرم است پنکه ای در نزدیکی آنها قرار دهید که گوشتهای به سیخ زده شده شل نشوند

نکته چهارم و بسیار مهم
اینکه منقل شما باید دارای آتش یکنواخت باشد و ذغال شما کاملا سرخ شده باشد ولی توجه کنید که حتماااا باید اجازه دهید حرارت منقل کاهش یابد و بعد سیخ ها را روی آن قرار دهید چراکه حرارت زیاد منقل باعث میشود یک طرف سیخ به یکباره شوک حرارتی دیده و گوشت جمع و سنگین شود وهمین باعث ریختن کباب میشود نکته ای که اکثرا آنرا نمیدانند!! پس اگر از منقل گازی هم استفاده میکنید حرارت را در ابتدا کم کنید و در هر صورت هر سیخ را بعد از ۵ ثانیه بچرخانید تا جایی که گوشت تغییر رنگ دهد و بعد از آن دیگر امکان ریختن وجود ندارد

نکته پنجم و بازهم‌بسیار مهم
اینکه بعد از آنکه گوشتها شروع به آبریختن و اصطلاحا عرق کردن نمودند و در حال سرخ شدن بودند همه‌ی سیخ ها را از روی حرارت برداشته و به مدت ۵ دقیقه روی یک دیس بگذارید تا گوشت استراحت کند.. اینکار باعث میشود منافذ گوشت بسته شده و بار دوم که آنرا روی آتش قرار میدهید آب کمتری از آن خارج گردد و کباب شما خشک نشود. در این مدت ذغال های منقل را در صورت نیاز جابجا کنید تا همه جای آن یکنواخت آتش داشته باشد و بعد از یک باد زدن سفت که خاکستر آن بلند شود مجددا سیخ های را روی آتش قرار داده و اینبار با حرارت زیاد کباب کنید تا روی سیخ ها سرخ شود و مغز کباب آبدار بماند.. زیاد باد آنرا نزنید که گوشت مغز پخت شود..

نکته پنجم..
در آخر هنگام از سیخ کشیدن کباب ها به هیچ عنوان آنها را بین نان فشار ندهید اینکار باعث میشود آب کباب گرفته شود.. کباب ها را بدون فشار و با ملایمت از سیخ خارج کنید و اگر سر و ته آنها به سیخ چسبیده بود توسط چاقو سر و ته آنرا از سیخ جدا و سپس اقدام به کشیدن کباب نمایید

نکته ششم
در صورت تمایل میتوانید پس از کشیدن کباب ها از سیخ بر روی آن سس تشکیل شده از کره آب کرده مقداری کمی نمک و فلفل و آب لیمو و زعفران را بر روی کباب ها بریزید اینکار طمع آنرا بسیار بهتر میکند که البته بستگی به سلیقه شما دارد..

سلام گلم

عالییییییییییی بود ،جاتون سبز نیلو جان

حرف نداری بخدا

ممنون

سلام.خسته نباشید.امشب خانواده همسرم را برای افطار دعوت کردم میخوام طبق این دستور کباب درست کنم.دعاکنید خوب بشه.مرسی.

عالی بود ما سر کاریم داریم با بچه ها درست میکنیم

نوش جان!

سلام
من دویست وپنجا گرم پیاز رو وقتی ابگیری کردم حدود هفتاد گرم بیشتر نماند و کباب کمی سفت شد آیا این مقدار پاز بعد از آبگیری است؟

بله این طبیعی هست…سفت شدن کباب احتمالا به خاطر نوع گوشتیه که استفاده کردید و مقدار چربیش

سلام من همه مراحلو انجام دادم کباب هم خوب پخته شد ولی خیلی سفت اصطلاحا(جر) شده بود دلیلشو بگین ممنونم

سلام دوست عزیز…احتمالا چربی گوشت کم بوده.

سلام دوستان منم دارم ناهار امروز رو طبق دستور پیش میرم دعا کنین ضایع نشم پیش خانواده

سلام
مگه نباید گوشت مخلوطی از گاوی و گوسفندی باشه ؟
سفت نمیشه اینطوری ؟

سلام. ببخشید به این این مخلوطی که توضیح داده شده نمیشه مثل کوفته قلقلی، ارد، تخم مرغ، و… اینا زد؟؟؟ این همش دنبه قلبه گوشت قرمز بود.. اگه اینطوری باشه که رستوران ها کلی ضرر میکنن با هشت هزار تومان یه پرس کوبیده میدن.. برای خونه خب ضرر نداره ولی آدم بخواد یه دور همی نفری یه سیخ کوبیده بده خیلی گرون در میاد فک کنم…

سلام…دوست عزیز کباب کوبیده اصیل، آرد و تخم مرغ نداره. این دستور برای یه کوبیده درجه 1 هست. البته در مواردی دیدم که مایه گوشت شل بوده یا وقت نداشتن توی یخچال بگذارن و برای همین کمی پودر نان اضافه کردن.

با سلام، در این دستور فقط از گوشت گوساله استفاده شده؟ یا مخلوط گوسفندی و گوساله؟

سلام
مخلوط راسته گوساله و قلوه گاه گوسفند هست.

نمیدانم

عالی بود ممنونم

عزیزم با گوشت گوسفند میشه درستش کرد؟

بله میشه اما باید چربی همون 20 در صد بمونه. البته اینم باید توجه کنید یکی از دلایلی که با گوساله مخلوط میکنن اینه که گوشت گوسفند بو میده.

عالی

ایا کباب پف میکند

ایاکباب پف میکند

خیلی عالی .ایا کباب حالت پفی دارد

سلام به همه دوستان یه سوالی داشتم . (برای نیم کیلو چرخ کرده چقد باید دمبه بزنم؟؟؟ ) ممنون میشم پاسخ بدید .

فقط کسی میتونه نحوه کباب کوبیده درست کردن خفن رو آموزش بده که با انواع گوشت و قسمت های مختلف گوسفند و گوساله آشنا باشه که فقط قصاب های خیلی قدیمی از این اطلاعات برخوردارند. البته اگه قصاب به آشپزی علاقه نداشته باشه، فقط میتونه مشاور خوبی برای انتخاب گوشت باشه. اما اگه خودش اهل دل و عاشق آشپزی باشه میشه رو حرفاش حساب کرد. یه نکته رو بگم، استفاده از قلوه گاه و گوشت سردست گوسفند رو کبابی های متوسط رو به بالا استفاده میکنند و کبابی های خیلی خفن مثل “قرقروت” و “البرز” از روش های خاص خودشون برای کباب کوبیده استفاده میکنند.
جوش شیرین رو فراموش کنید
آرد و تخم مرغ رو فراموش کنید
پودر سوخاری رو فراموش کنید
به این نکته ها به دقت تجه کنید تا بهترین کباب رو بپزید.
گوشت رو حتما باید نشسته چرخ کنید.(شسته نشده باشه)
آب پیاز رو کاملا بگیرید و فقط یک قاشق غذا خوری از اب پیاز رو به مرور در مرحله ورز دادن اضافه کنید.
حسابی گوشت رو باید ورز بدید.(حداقل نیم ساعت به صورت مداوم)
گوشت رو در یخچال بگذارید تا خودش رو بگیره(بین یک تا 4 ساعت)
گوشت رو دوباره ورز بدین 5 تا 10 دقیقه
حالا به سیخ بکشید. نحوه به سیخ کشیدن مهمه باید کل محتویات بچسبه به سیخ
زغال رو آماده کنید. آتیش زغال باید کاملا خوابیده باشه. زغال ها باید در ابتدا بسیار برافروخته و قرمز باشن. قبل اینکه سیخ رو بزارید باید حسابی باد بزنید. بعد 10-15 ثانیه باید سیخ رو بچرخونید تا اون طرف هم خودشو بگیره. و بعدش نیازی نیست زغال رو باد بزنید. فقط هر 30-40 ثانیه بچرخونید تا دو طرف به اندازه کباب بشه.
والسلام

توصیه من به دوستان. 1 : از حدود یک قاشق چایخوری یا کمتر آب لیموترش طبیعی در مایه کبابتان اضافه کنید بسیار خوش طعم میشود. 2 به جای دنبه از چربی گوشت گاو یا گوسفند استفاده کنید، دنبه کبابتان را سنگین میکند.

مرسی میلاد جان

چه تضمینی جهت افزودن آبلیمو و بدنبال آن خوش طعم شدن کباب وجود دارد؟

عالی

بسیار عالی.

عالی

عالی بود

خیلی خوبه

خوب بود .

بسیار عالی

عاشق برنامه هایه شما هستم

خوب عالی

فقط به نظر من نباید با آتیش تند پخته بشه تا از حجم کباب کاسته نشهو چربی اون از بین نره ممنونم جواب بدید

این آموزش کباب کوبیده خیلی عالی بود ، تشکر

ممنونم دوست عزیز!

با سلام و خسته نباشید ، از راهنمائی وطرز تهیه غذاهای ایرانی از شما کمال تشکر و قدردانی را دارم

آقای یوسفی عزیز ممنون از لطف شما

عکس غذا ها که خیلی خوشگل و خوشمزه است

چرا من هر بار که کباب درست میکنم از سیخ میریزه روی ذغال

ملینای عزیز اگه نسبت گوشت ها و نکاتی که گفته شده رو رعایت کنی کباب خوبی در میاد ، بعد انتقال روی حرارت هم باید مرتب بچرخونی تا کباب خودشو بگیره … کمی تمرین کنی دستت میاد عزیزم

بسیار بسیار عالی توضیح داده شده
ممنون

خیلی عالی بود ممنون

عاشقشم مرسی از سایت خوبتون

سلام مطالب شما رو مطالعه کردم و الان میخوام برم طبق دستور یه کباب خوشمزه برای خانواده محترم همسرم درست کنم خدا کنه ضایع نشم:-!

عالی بود ممنون

تشکر

خیلی ممنون خیلی خوب راهنمایی کردین

خواهش میکنم ، امیدوارم کباب خوبی دربیارید

باسلام ممنون عالی بود لذت کامل راباخانواده بردیم

ممنون مهدی جان ، خوشحالم دوست داشتید

تشکر عزیزم

خواهش میکنم

درباره ی مایه کباب بیشتر توضیح دهید و طرز تهیه اش را بگویید

محمد جان فکر میکنم توضیحات کامل باشه !

سلام ممنون از بابت این تایپتون.یا علی

خواهش میکنم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

کباب یکی از غذاهایی است که در تمام فصول به ویژه تابستان طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه یک کباب سالم وخوش طعم نکته هایی را باید بدانید

بیشتر خانواده های ایرانی به بیرون رفتن علاقه زیادی دارند، رفتن به طبیعت و درست کردن غذاهایی مانند کباب است اما اینکه بهترین، سالم ترین و خوشمزه ترین روش برای پخت انواع کباب چیست، سوالی است که در ادامه با اشاره به نکته هایی کوتاه و کاربردی به آن پاسخ خواهیم داد …

بیشتر بدانید : راهنمای کامل خرید گوشت گوساله که بهتر است بدانید!

اولین قدم برای طبخ کبابی خوشمزه این است که گوشت کبابی را از ۳-۴ ساعت قبل از پخت با بهترین روش طعم دار کنید. جوجه را می توان با ترکیبی از گلپر، روغن زیتون، زعفران، فلفل سیاه، سرکه سیب، پودر خردل و نمک مزه دار کرد.برای مزه دار کردن گوشت قرمز هم باید ابتدا فیله های گوشت را با پشت چاقو کمی بکوبید تا نرم شوند، سپس آنها را داخل مخلوطی از روغن کنجد، فلفل قرمز و نمک قرار دهید. ماهی کبابی را هم می توان با کمی سرکه یا آبلیموی تازه به همراه نمک، پودر سیر، پودر فلفل سیاه، روغن زیتون و زعفران مزه دار کرد.

برای پیشگیری از خشک شدن جوجه کباب، باید گوشت را با پوست کباب کنید تا هم چربی زیر پوست باعث خوشمزه تر شدن جوجه شود و هم جلوی خشک شدن گوشت را بگیرد. کباب کردن ماهی با پوستش هم از خشک شدن آن پیشگیری می کند. در مورد گوشت قرمز هم اگر آن را با روغن کنجد فراوان از چند ساعت قبل مزه دار کرده باشید، دیگر نباید نگران خشک شدن آن هنگام کباب کردن بشوید.طرز تهیه کباب کوبیده ترد

بیشتر بدانید : غذاهای کبابی و تنوری را با سه روش زیر سالم سازی کنید!!

یکی از نگرانی هایی که همواره در مورد مصرف گوشت های کبابی وجود دارد، احتمال سرطان زا بودن آنها در اثر استفاده از زغال برای پختشان است. خیلی ها معتقدند مصرف بیش از حد کباب، به خصوص قسمت های سوخته و سیاهی که حالت کربنی پیدا کرده است، می تواند سرطان زا باشد. هر چند چنین ادعاهایی هنوز به اثبات نرسیده اما احتیاط شرط عقل است.شما می توانید سیخ های کباب و جوجه کباب را پیش از قرار دادن روی منقل و زغال، داخل فویل بپیچید و سپس آنها را در برابر حرارت زغال قرار دهید. با این کار، هم از خشک شدن و سوختن گوشت ها پیشگیری می کنید و هم کبابی سالم، آبدار و خوشمزه خواهید داشت. ضمن اینکه با این روش عطر و طعم خوشایند کباب زغالی را هم حس خواهید کرد.

پیچیدن کباب ها در فویل، یکی از راه های تهیه سالم کباب بود اما اگر فویل نداشتیم، چه کار کنیم؟ خیلی ساده یک سینی استیل یا یک ورق فلزی بدون رنگ، سبک و تمیز را روی منقل یا باربیکیوی پر از زغال داغ قرار دهید و سیخ های کباب را داخل سینی یا برگه فلزی بگذارید. با این روش از برخورد مستقیم دود زغال با گوشت ها پیشگیری می کنید و در عین حال یک کباب زغالی خوشمزه و نرم هم خواهید داشت.

یکی از راه های افزایش ارزش تغذیه ای کباب این است که آن را با سبزی های رنگی مختلف میل کنید. برای این کار می توانید در کنار هر یک سیخ کباب، یک سیخ از سبزی هایی شامل فلفل دلمه ای رنگی، گوجه فرنگی، قارچ و هویجی که کمی هم حرارت دیده ، استفاده کنید. بد نیست بدانید میزان دسترسی کاروتنوییدهای هویج، گوجه فرنگی و لیکوپن گوجه فرنگی در اثر حرارت دیدن افزایش پیدا می کند. مصرف پیاز خام و آبلیمو در کنار کباب هم می تواند میزان ویتامین C دریافتی شما را بالا ببرد.

بیشتر بدانید : گوشت کبابی را اینگونه درست کنید تا سرطان زا نشود!

سالاد و سبزی های دارای برگ سبز تیره مانند اسفناج، شاهی یا تره در کنار یک لیوان شربت آبلیموی کم شیرین یا آب پرتقال می توانند از بهترین همراهان کباب باشند. این سبزی ها و آبمیوه ها سرشار از ویتامین C هستند و به جذب بهتر آهن گوشت کمک می کنند. آنتی اکسیدان های فراوان موجود در کرفس تازه، آب کرفس، گل کلم و کلم بروکلی هم می توانند ارزش تغذیه ای سفره غذایی تان را به مراتب بیشتر کنند.

برای اطمینان از سلامت کباب ها بهتر است از سیخ های استاندارد فلزی استفاده کنید. اگر می خواهید از سیخ های چوبی برای کباب کردن جوجه یا ماهی کمک بگیرید، بهتر است که سیخ های چوبی بسته بندی و دارای نشان استاندارد بخرید و پیش از به سیخ کشیدن گوشت ها هم حتما سیخ را کمی چرب کنید تا گوشت ها به آن نچسبند یا خود سیخ در اثر حرارت دیدن، نسوزد. نکته دیگر اینکه به هیچ عنوان از چوب درختان موجود در طبیعت برای کباب کردن گوشت استفاده نکنید زیرا نمی توانید چوب درختان سمی و غیرسمی را از هم تشخیص بدهید.

معمولا مدت زمان پخت گوشت در روش کبابی پایین است و امکان خام ماندن بخش های مرکزی آن با این روش بالاست. به همین دلیل توصیه می شود گوشت های کبابی را بسیار نازک ببرید و در صورت امکان برش هایی بر سطح گوشت ها بزنید تا مرکز آنها هم به خوبی پخته شوند. در ضمن، بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های انگلی یا مسمومیت از مصرف کباب های نیم پز و آبدار خودداری کنید.

یکی از مهم ترین نکته ها در تهیه کباب که متاسفانه بیشتر خانواده ها به آن اهمیتی نمی دهند، نگهداری گوشت خام در دمای مناسب تا پیش از کباب کردن آن است. شما باید گوشت کبابی را حداکثر در دمای ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر نگهداری کنید زیرا نگهداری گوشت در دمای بالای ۸ درجه بیشتر از ۲ ساعت باعث فساد گوشت خواهد شد.برای حفظ دمای مطلوب می توانید گوشت کبابی را از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذارید یا آن را تا هنگام مصرف و پیش از خارج شدن از خانه داخل کلمنی پر از یخ قرار دهید. در ضمن به خاطر داشته باشید که گوشت کبابی باید آخرین وسیله ای باشد که از منزل خارج می کنید و بهتر است تا آخرین دقیقه داخل یخچال یا حتی فریزر باقی بماند.

بیشتر بدانید : 8 نکته مهم در پخت گوشت گوساله

بیشتر بدانید : کباب سبزیجات،کبابی خوش طعم مخصوص گیاهخواران

بیشتر بدانید : میگو کبابی را با این دستور سریع و بی نقص درست کنید

بیشتر بدانید : طرز تهیه کباب تابه ای به سبک ترکیه ای ها

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : shamseplus.ir

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

یکی از سنت های ایرانی ها برای سال جدید، تزیین سفره های هفت سین است. در این مطلب نمونه هایی از تزیین سفره های هفت سین سنتی را برای شما گردآوری کرده ایم

یکی از سنت های ایرانی ها برای نوروز و سال نو چیدن سفره هفت سین و رکن اصلی آن تزیین تخم مرغ هفت سین است. از ایده های زیر برای تزیین تخم مرغ سفره هفت…

با این میزان و اندازه ها شما حدود 18 عدد شیرینی خواهید داشت. ولی میتونید شیرینی رو كوچكتر بگیرید كه مقرون به صرفه تر باشه.

پیش از روبرو شدن با فصل زیبای بهار ، با این راهنمایی گام به گام که ما در اینجا برایتان توضیح داده ایم به راحتی می توانید به خانه تکانی و تمیز کردن…

یکی از سنت های ایرانی ها برای نوروز و سال نو چیدن سفره هفت سین و رکن اصلی آن تزیین تخم مرغ هفت سین است. از ایده های زیر برای تزیین تخم مرغ سفره هفت سین تان کمک بگیرید

رژیم های لاغری یکی از روش های لاغر شدن و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. در این مقاله به شما یک رژیم لاغری سه روزه برای کاهش وزن را معرفی می کنیم

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

طرز تهیه کباب کوبیده ترد
طرز تهیه کباب کوبیده ترد
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *