طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه
طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه

آموزش آشپزی و دستور پخت کباب برگ خوشمزه و سنتی بازاری

پیاز بزرگ :•: 1 عدد

فلفل سیاه و نمک :•: به میزان کافی

روغن مایع :•: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه

دوره مقدماتی php

کیوی :•: به صورت دلخواه

گوشت راسته یا فیله گوسفند یا گوساله :•: 500 گرم

برای کباب برگ با گوشت مرغ باید از سینه مرغ استفاده نمایید

آموزش آشپزی و دستور پخت کباب برگ خوشمزه و سنتی بازاری

ابتدا گوشت را با دقت بشویید و با دستمال تمیزی خشک کنید ، سپس گوشت را روی تخته گوشت قرار دهید و استیک کوب آنرا بکوبید تا کاملا صاف شود. توجه داشته برای اینکه کباب برگ خوبی داشته باشید ضخامت گوشت را نیم سانتی متر قرار دهید.

اگر گوشتی که تهیه کرده اید ضخامت زیادی داشت با کارد آنرا از پهنا به دو قسمت تقسیم کنید سپس هر قطعه را جداگانه بکوبید ، به گفته آشپزهای بزرگ بهترین پهنا برای کباب برگ 8 تا 10 سانتی متر است.

کاسه مناسبی بردارید و پیاز را داخلش رنده کنید ، بعد از رنده کردن پیاز مقداری روغن مایع و فلفل سیاه د رکاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مواد با پیاز مخلوط شود ، سپس گوشت کوبیده شده را اضافه کنید و با دست مواد را کاملا به گوشت آغشته نمایید.

پس از اینکه مواد خوب با گوشت مخلوط شد روی کاسه را با نایلون بپوشانید و حدود 5 ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار و ترد شود. پس از 5 ساعت گوشت را روی تخته گوشت قرار دهید و با دست گوشت را ثابت نگه دارید سپس سیخ را با دقت و به اهستگی درون گوشت فرو کنید.

تکه های گوشت بعد از تمام شدن سیخ کردن باید به هم چسبیده باشند ، اگر می خواهید کباب برگ خوشمزه تری داشته باشید از ذغال استفاده کنید. سیخ را روی کباب پز قرار دهید و با صبوری سیخ را بچرخانید تا دو طرف گوشت کاملا کباب شود.

اگر در زمان کباب کردن احساس کردید ، گوشت خشک می‌شود مقداری کره با یک فرچه تمیز روی کباب ها بمالید تا کباب ها آبدار و خوشمزه تر شوند. توجه داشته باشید کباب برگ را پس از آماده شدن مستقیما روی برنج قرار دهید چون نان کباب برگ را خیلی سریع خشک می کند.

در کنار کباب برگ می توانید مانند جوجه کباب و کباب کوبیده در یک سیخ جداگانه فلفل و گوجه فرنگی هم کباب کنید تا لذت خوردن کباب برگ دوچندان شود. برای تزیین برنج هم می توانید از خود کباب و گوجه کبابی استفاده کنید.

اگر علاقمندید کباب شما نرم باشد در زمان طعم دار کردن گوشت یک کیوی هم داخل مواد رنده کنید و در زمان کباب کردن هم مقداری دمبه هم لابه لای گوشت قرار دهید. در آخرین مرحله قبل از قرار دادن کباب بر روی حرارت ، به کباب ها نمک بزنید.

کباب برگ را می توانید با گوشت مرغ هم تهیه کنید ، ضمن اینکه به جای کباب کردن آن می توانید در فر یا در ماهیتابه هم تهیه کنید . با تکرار و دقت می توانید هر بار کباب خوشمزه تری از قبل درست کنید.

این کباب را اگر خوب درست کنید می تواند در برخی مواقع که به تنوع نیاز دارید جایگزین مناسب و خوشمزه ای برای کباب کوبیده و جوجه کباب باشد.

امتیاز دهید


3.5
از

102

در بین کباب های ایرانی مثل کباب کوبیده، کوبیده مرغ و کباب تابه ای، کباب برگ همیشه یک سر و گردن بالاتر است. این کباب عالی و لذیذ قبل از پخت باید خوب در مواد خوابانده شود تا طعم بگیرد. در ادامه دستور تهیه کباب برگ را خواهید دید.

 

طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه

 

گوشت را بشویید و خشک کنید ، گوشت را روی سطح صافی بگذارید و با استیک کوب کوبید تا پهن شود ( بهترین ضخامت برای گوشت کوبیده شده نیم سانتیمتر است ) ، اگر گوشت بیش از حد ضخیم است میتوانید از پهنا به دو قسمت برش بزنید سپس هر تکه را بکوبید ، بهترین پهنا برای کباب برگ 4 انگشت است.

 

پیاز را رنده کنید و داخل کاسه ای بریزید ، روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید سپس گوشت کوبیده شده را اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا تمام قسمت های گوشت به این مواد آغشته شود ، روی ظرف را بپوشانید و حداقل 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار شود.

 

 

پس از مدت زمان لازم گوشت را به سیخ بکشید ( گوشت را روی سطح کار قرار دهید ، با دست روی گوشت را بگیرید تا در جای خود ثابت بماند سپس سیخ را آرام آرام از زیر دست تان وارد گوشت کنید ) ، تکه های گوشت باید پس از سیخ کشیدن به هم چسبیده باشند ، سیخ را روی حرارت قرار دهید و این طرف و آن طرف کنید تا گوشت کباب شود (بهترین آتش برای کباب ذغال است) ، اگر احساس کردید در زمان کباب کردن، گوشت خشک می‌شود می‌توانید روی گوشت‌ها مقداری کره بمالید.

 

کباب را مستقیم از روی حرارت بر روی برنج قرار دهید ( برنج بهتر از نان است چون کباب برگ را اگر روی نان قرار دهید خیلی زود خشک خواهد شد ) ، کباب برگ را همراه با گوجه کباب شده ، برنج ، لیمو ترش و جعفری سرو کنید.

 

در صورتی که کباب نرم تری میخواهید میتوانید 1 قاشق چایخوری کیوی رنده شده به مواد اضافه کنید ، میتوانید زمانی که گوشت را به سیخ میکشید مقداری دنبه لابلای گوشت بگذارید تا کباب چرب تری داشته باشید ، نمک را پس از به سیخ کشیدن روی گوشت بپاشید.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

خوب بود

جالب بود

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

کباب برگ یکی از کباب های قدیمی و سنتی ایرانی است. این کباب از گوشت لخم و یکدست گوسفند یا گوساله تهیه می شود. کباب برگ را تقریبا همیشه در کبابی ها امتحان کرده ایم که با آموزش امروز ما می توانید کباب برگ را در منزل تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر کباب برگ تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کباب برگ در ادامه با هم دوره همراه باشید.

ابتدا باید گوشت را برای تهیه کباب برگ آماده کنیم. برای این منظور باید گوشت را روی یک سطح صاف مانند تخته گوشت قرار می دهیم و پشت کارد یا استیک کوب گوشت را پهن می کنیم. گوشت را باید به خوبی بکوبیم تا ضخامت آن کمتر از نیم سانتی متر شود.

حالا یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و قطعات گوشت کوبیده شده را داخلش می ریزیم. پیاز ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و داخل کاسه روی گوشت ها می ریزیم. پس از پیاز ، فلفل سیاه و روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم.

مواد را با دست خوب مخلوط می کنیم تا مواد به تمام نقاط گوشت برسد. پس از مخلوط کردن مواد درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و ظرف را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند و طعم بگیرد.

طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه

پس از اینکه گوشت طعم دار شد باید آنرا سیخ کنیم. برای سیخ کردن ابتدا قطعات گوشت را روی تخته گوشت قرار می دهیم و با دست ثابت نگه می داریم سپس سیخ را از میان گوشت رد می کنیم و به همین ترتیب تمام گوشت ها را سیخ می کنیم و نمک روی گوشت ها می زنیم.

حالا نوبت کباب کردن گوشت هاست ، برای این منظور پس از اینکه ذغال را روشن و آماده کردیم سیخ ها را روی منقل می چینیم و سیخ ها را می چرخانیم تا گوشت به خوبی و یکنواخت کباب شود. در این میان می توانیم با کره آب شده روی گوشت در حال کباب شدن بمالیم و کباب را نرم تر کنیم.

در کنار کباب برگ می توانیم چند گوجه فرنگی را هم از وسط برش بزنیم و پس از سیخ کردن کباب کنیم. پس از آماده شدن کباب آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنیم. البته کباب برگ را بیشتر با برنج سرو می کنیم. بهتر از پس از آماده شدن کباب آنرا مستقیم روی برنج بگذاریم و سرو کنیم.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

سلام دوستان عزيزدوستاني كه دوست دارند كانال ما رو حمايت مالي كنن و براي رشد و بهتر شدن فيلم ها كمك كنند و در ساخت استديو انلاين كمك كرده باشند ميتونن به لينك PayPal ما مراجعه كنند با تشكر فراوان جوادجوادي https://www.paypal.me/javadjavadi

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه
طرز تهیه کباب برگ ترد و خوشمزه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *