طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره
طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره

کاچی یک نوع از دسر های بسیار خوشمزه ایرانی می باشد که شما می توانید این دسر را برای سفره های افطار ماه مبارکتان تهیه کنید در ادامه مطلب طرز تهیه کاچی همراه با نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل را مشاهده خواهید کرد.

یکی از انواع دسرهای ایرانی بسیار خوشمزه کاچی است . با خوردن این دسر می توانید انرژی زیادی را از آن دریافت کنید بهتر است افرادی که لاغر هستند و اکثر اوقات دچار ضعف می شوند این دسر بسیار خوشمزه را در رژیم غذایی خود قرار دهند . طرز تهیه کاچی بسیار آسان است و در منزل می توانید آن را به راحتی طبخ کنید.

کاچی یک دسر ساده بسیار مقوی است . در طرز تهیه کاچی بهتر است از کره استفاده کنید زیرا ارزش غذایی این دسر را بسیار بیشتر می کند و اگر می خواهید انرژی بیشتری را از کاچی دریافت کنید می توانید تخم مرغ هم به مواد کاچی اضافه کنید .

شکر : 3 پیمانه
کره یا روغن : 5 قاشق
آب : 4 پیمانه
گلاب : 1 پیمانه
زعفران : 1 قاشق غذا خوری
آرد : 2 پیمانه
خلال بادام : به میزان لازم
خلال پسته یا پودر پسته : به میزان لازم
پودر دارچین برای تزیین به میزان مناسبطرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره

در طرز تهیه کاچی در مرحله اول شکر را به همراه 4 پیمانه آب درون قابلمه مناسبی بریزید و بعد از اینکه شکر به خوبی درون آب حل شد و کمی غلیظ شد یک پیمانه گلاب و زعفران را به شکر اضافه می کنیم تا زمانی این مخلوط باید بر روی شعله گاز باشد که غلیظ شود و شکل شهد درون مربا را به خود بگیرد سپس آن را از روی گاز برداشته و کنار می گذاریم.
در مرحله بعدی طرز تهیه کاچی قابلمه مناسبی را بردارید و بگذارید روی شعله گاز تا داغ شود سپس کره را درون قابلمه بیندازید تا کره باز شود .

دوره مقدماتی php

در مرحله بعدی طرز تهیه کاچی آرد را به درون قابلمه می ریزیم و با قاشق مناسبی آرد را به صورت مکرر هم بزنید تا آرد به صورت رنگ طلایی در آید .

سپس قابلمه را از روی شعله گاز به مکان دیگری انتقال بدهید و شربت آماده شده را به آرامی به آن اضافه کنید در حین اضافه کردن شربت آرد را به صورت مکرر با شربت هم بزنید تا بخوبی آرد درون شربت حل شود و سطح مخلوط به صورت صاف و یکنواخت در آید نباید گلوله هایی از آرد درون مخلوط باقی بماند.

مقدار مناسبی خلال بادام را به کاچی درون قابلمه اضافه می کنیم و در قابلمه را همراه با دم کنی بسته قابلمه را برداشته و روی گاز با شعله بسیار کم می گذاریم حدود 45 دقیقه زمان لازم است تا کاچی به خوبی پخته شود .

در مرحله آخر طرز تهیه کاچی بعد از اینکه کاچی به طور کامل دم کشید آن را در ظرف مناسبی بریزید و می توانید روی آن را با پودر پسته یا خلال پسته و خلال بادام و پودر دارچین و مغز گردو و تزیین کنید و این غذای مقوی و بسیار خوشمزه را در کنار خانوادتان میل کنید .

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا


طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره


55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

کاچی در کنار شله زرد از دسرهای معروف و پرطرفدار ایرانی است. البته این دسر آنقدر مقوی است که می توان آنرا به عنوان غذای اصلی نیز سرو کرد. به دلیل استفاده از آرد و کره در تهیه کاچی این دسر به یک میان وعده خیلی مقوی تبدیل شده است. توجه داشته باشید در مواد دستوری که در بالا برای تهیه کاچی آموزش دادیم بیشتر از 3000 کالری موجود است.

کاچی اصیل ایراین با موادی همچون آرد ، شکر ، گلاب ، کره ، روغن و زعفران تهیه می گردد . البته در این بین برخی شهرها به مواد این دسر مقوی و سالم چیزی اضافه یا کم می کنند.مثلا در برخی جاها به جای آرد گندم از آرد برنج استفاده می کنند. اگر لاغر هستید و زیاد دچار ضعف می شوید حتما کاچی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

برای تهیه کاچی ابتدا یک قابلمه روی اجاق گاز قرار بدهید و درونش آب را بریزید سپس شکر را به آن بیفزایید و حرارت را نسبتا زیاد کنید تا شکر زودتر در آب حل شود، سپس زعفران آب کرده و گلاب را اضافه کنید و زیر شعله را خاموش کنید.

آرد را در تابه ای بریزید و زیر شعله را کم کنید و مرتبا با قاشق یا کفگیر چوبی تفت دهید تا تمام آرد به طور یکدست کمی رنگش تغییر کند سپس کره و روغن را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید،طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره

همین که دیدید طلایی شده است،شربت آماده شده را کم کم به آردو روغن در تابه بیفزاییید و هم بزنیدو اگر نیاز به آب بود میتوانید به آن اضافه کنید تا رقیق شود سپس روی حرارت ملایم قرار دهید

تا به اصطلاح به روغن بیفتد(روغن آن روی سطح کاچی بیاید)و در آخر به میزان غلیظی که تمایل دارید رسید پودر هل را اضافه کنید و زیر شعله را خاموش کنید.

(دقت داشته باشید کاچی مانند حلوا زمانی که خنک میشود سفت تر میشود پس اگر تمایل دارید که خیلی شل نباشد نگذارید حسابی غلیظ شود و کمی رقیق از روی شعله بردارید)

و کمی که خنک تر شد در ظرف بریزید و با دارچین و پسته تزئین کنید و با نان تازه یا بعنوان یک پیش غذا نوش جان کنید. جالب است بدانید که این دسر برای خانم هایی که تازه زایمان کرده اند دسر مناسبی است.

آموزش انواع غذاها, فیلم های آموزش آشپزی, ویژه ماه رمضان
124,022 بازدید

طرز تهیه کاچی زایمان رزا منتظمی,طرز تهیه کاچی برای زائو,طرز تهیه کاچی با نبات 

کاچی یک دسر ایرانی می باشد، ولی می توان آن را در شام به عنوان غذا به همراه نان میل کرد. این غذا به علت دارا بودن آرد و کره دارای انرژی زیادی می باشد و با افزودن تخم مرغ این انرژی بیشتر می شود از این دسر هم می توان برای سفره های افطاری استفاده کرد و هم معمولا برای زنان زائو استفاده می شود
طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره

 

مواد لازم
آرد گندم ۱ پیمانه
آب ۳ پیمانه
کره ۲۰۰ گرم
گلاب نصف پیمانه
زعفران ساییده ۱ قاشق چایخوری
شکر ۲ پیمانه
خلال بادام ۱ قاشق غذاخوری
خلال پسته و بادام برای تزیین

برای تهیه کاچی ابتدا شکر را همراه با آب بر روی حرارت ملایم میگذاریم تا شکر آب شده و مواد کمی غلیظ شوند.در آخر گلاب را اضافه کرده و از روی حرارت بر میداریم تا عطر گلاب از بین نرود. غلظت این ماده باید مانند شهد مربا باشد.
در ظرفی دیگر آرد را در کره کمی تفت میدهیم تا خامی آرد از بین رفته و آرد کمی قهوه ای شود.
شیره بدست آمده در مرحله اول را به آرد اضافه کرده و به مدت ۱۵ دقیقه کامل و سریع هم میزنیم. سپس خلال بادام و زعفران را اضافه کرده کمی هم زده تا مواد مخلوط شوند.

در این مرحله کاچی باید جا بیفتد یا به قول قدیمیا دم بکشد . یک پارچه به عنوان دم کنی در قابلمه گذاشته و روی حرارت بسیار بسیار کم و ترجیحا بر روی شعله پخش کن کاجی را به مدت ۴۰ دقیقه دم کنید. و پس از آماده شدن در ظرف مناسب کشیده و با کمی خلال و یا کمی پودر دارچین آن را تزیین نمایید.

چند نکته مهم :

اگر کاچی شما سفت بود کمی آب به آن اضافه کنید . غلظت آن باید مانند ماست چکیده باشد.

در دستور سنتی این غذا از نبات به جای شکر و از روغن حیوانی به جای کره استفاده میشود.
در بعضی از نقاط کشور از دو عدد تخم مرغ هم در این غذا استفاده میکنند.

طرز تهیه کاچی رزا منتظمی,خواص کاچی

مواد لازم  :

آرد سفید یک پیمانه
روغن حیوانی ۵/۲ قاشق غذا خوری
شکر یک پیمانه
طرز تهیه :
روغن رو در قابلمه میریزیم و وقتی آب شد آرد رو قاشق قاشق بهش اضافه می کنیم و شروع می کنیم به هم زدن و اصلا هم زدن رو تعطیل نمی کنیم.انقدر هم می زنیم تا مخلوط آرد و روغنمون هم سفت بشه و هم تغییر رنگ بده و قهوه ای شه
شکر رو در یه لیوان آب جوش حل می کنیم و به موادمون اضافه می کنیم ولی مواظب باشین چون وقتی آب و شکر رو اضافه می کنیم بخار زیادی از قابلمه بیرون میاد و اگه مواظب نباشین دست هاتون می سوزه

بعد از این که چند بار با قاشق به هم زدین ۲ پیمانه ی دیگه آب جوش به مواد اضافه می کنیم و بعد از این که چند بار دیگه هم به هم زدیم در قابلمه رو می بندیم تا کاچی مون روغن بندازه که باید به مدت ۵ دقیقه در قابلمه بسته باشه

چند نکته:
اگه می بینین شیرینیش کمه می تونین یه مقدار دیگه شکر بهش اضافه کینن . حتی می تونین اصلا به این غذا شکر اضافه نکنین و یهو ۳ پیمانه آب بریزین در مواد و شکر رو با شکر پاش بیارین که هر کی به هر اندازه که دوست داشت به کاچیش اضافه کنه
می تونین نبات رو به وسیله ی خرد کن یا آسیاب مخلوط کن پودر کنین و به جای شکر از اون استفاده کنین.

 

نمونه هایی از تزیین مجلسی برای عروس را مشاهده میکنید :

برچسب ها تزیین کاچی افطاری دانلود آشپزی طرز تهیه طرز تهیه کاچی فیلم آشپزی کاچی

اموزش تزیین حلوا با قاشق3.6 امتیاز از 73 رای  طرز تزیین حلوا با قاشق به …

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره

مدل پالتو

پروفایل اسفند ماهی

عکس پروفایل پدر

تزیین سفره هفت سین

تزیین سفره افطار

عکس تزیین حلوا مجلسی

فیلم آموزش تزیین حلوا

اموزش تصویری تزیین حلوا

 آموزش تزیین حلوا

تزیین شله زرد نذری

فیلم پخت شله زرد

تزیین شله زرد و حلوا

آموزش تزیین آش

تزیین سفره افطار

تزئین سفره ی افطاری

فیلم طرز تهیه گوش فیل

فیلم طرز تهیه بامیه

فیلم طرز تهیه زولبیا

تزیین نون و پنیر و سبزی

عکس پروفایل ماه رمضان

پروفایل ماه رمضان

اس ام اس پیشواز ماه رمضان

ماه رمضان ۹۷

 

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره
طرز تهیه کاچی خوشمزه دونفره
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *