طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر
طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر

امتیاز دهید


3.3
از

522

ژله رنگین کمان یکی از پر طرفدارترین ژله های مجلسی است. برای تهیه ژله رنگین کمانی تنها نیاز به چهار بسته ژله در رنگ های مختلف دارید و البته مقداری بستنی یا شیر. رنگ ژله ها را طوری انتخاب کنید که با هم تناسب داشته باشند و در کنار هم دسر زیبایی ایجاد کنند. برای این کار میتوانید از رنگ های پیشنهادی ما استفاده کنید و یا پالت رنگی دلخواه خود را جایگزین کنید.  برای تهیه ژله رنگین کمان میتوانید از قالب ژله پلاستیکی یا قالب های فلزی استفاده کنید.

 

طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر

دوره مقدماتی php

 

 

 

برای آماده کردن هر بسته ژله به این صورت عمل کنید که نصف پودر ژله را داخل کاسه ای بریزید و 1/2 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ژله شفاف شود. سپس 1/2 لیوان آب سرد به آن اضافه و مخلوط کنید.

 

 

ژله را داخل قالب بریزید و حدود 20 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. دقت کنید ژله سفت نشود. فقط تا حدی که بسته شود کافیست.

 نصف باقی مانده پودر ژله را با 1/2 لیوان آب جوش مخلوط کنید. پس از اینکه شفاف شد با 1/2 لیوان بستنی یا شیر مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

 

 

پس از اینکه ژله داخل فریزر کمی خودش را گرفت و کم کم ژله حل شده با بستنی را روی آن بریزید و مجدد داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و به همین صورت تمام بسته ها را اماده کنید و لایه لایه ژله ساده و ژله بستنی را روی هم بگذارید.

 

 

پس از اینکه لایه اخر را اضافه کردید ژله را داخل یخچال قرار دهید (داخل فریزر نگذارید) تا خودش را بگیرد. برای خارج کردن ژله قالب را چند ثانیه داخل آب داغ قرار دهید تا ژله از قالب جدا شود سپس در ظرف برگردانید و سرو کنید.

 

 

– در زمان اضافه کردن لایه ها دقت کنید که لایه زیری بسته شده باشد. – با دقت و به ارامی لایه بعدی را اضافه کنید تا لایه ها باهم ترکیب نشوند. – میتوانید از لایه ها با رنگ ها بیشتری نیز استفاده کنید.– همچنین میتوانید به جای ریختن مواد داخل قالب بزرگ آنها را داخل بستنی خوری یا لیوان اماده و سرو کنید.

 

عااالی فقط میخوام بدونم موقع اضافه کردن بستنی باید کف کنه حتما

سلام نیلوفر جان من برای در اوردن ژله از قالب از روش آب گرم استفاده کردم اما نشد و بازم تو ظرف چسبید

سلام
بهتره قبل از فرو بردن قالب در آب داغ با دست لبه های ژله رو از قالب جدا کنید. از چاقو هم میشه با احتیاط استفاده کرد.
جنس قالب هم اگه پلاستیکی باشه راحت تر جدا میشه. امیدوارم دفعه بعدی این نکات بهتون کمک کنه.

ببخشید برای شیر رو نگفتین چکار کنیم؟

سلام ببخشید معمولا با این راهکار اب جوش ژله من از قالب درست جدا نمیشه ایا جنس ظرف یا روش بخصوصی داره راهنمایی بکنید

سلام ببخشید وقتی شیر رو با ژله مخلوط کردم درده درده شد و کامل حل نشد چیکار کنم خراب شده ینی ؟؟؟؟

سلاام نیلو جون یع سواال
تو پاسخ ها گفتی بجا پودر ژله از ژلاتین استفاده کردی
میشه بگی چجوری استفاده کردی؟؟❤

سلام ببخشید واسه اینک ژله مدل دار در بیاد باید کف ظرف رو روغنی کنم؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام,من شیر ریختم داخل ظرف ولی شیر برید
درصورتی که ژله کاملا سرد بود ,دلیلش چیه؟

سلام دوستان من یه مشکلی داشتم من زمانی که ژله رو با بستنی کاملا براساس دستورالعمل انجام دادم ولی سفت نمیشد و باعث شد کل ژله ام خراب شه چیکار کنم؟

مرسی خیلی عالی بود .درست کردم و مثل ژله دستور شد.

سلام مرسى از توضیحات فقط یه سوال اگه ژله حل شده گرم باشه و شیر سرد بهش اضافه کنیم شیرنمیبره؟چون من یه بار به جاى بستنى اشیر ریختم ولى برید و تیکه تیکه شد؟

خیلی خوب شد مرسی

طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر

س ببخشید من یه سؤال دارم میشه ژله رو دو روز قبل از مهمونی آماده کرد مشکلی واسش پیش نمیاد ؟؟؟

سلام عزیزم. اتفاقا زودتر آماده کنید ژله بهتر میبنده!

سلام ممنون از سایت آموزنده و عالی شما.ببخشید یک سوال واسه اینکه ژله شفافتر شه میشه بجای یک دوم لیوان آب سرد و یک دوم لیوان آب جوش از همون آب جوش فقط استفاده کرد و میزانش رو یک لیوان درنظر گرفت؟

بله عزیزم میتونی فقط از آب جوش استفاده کنی ، کاسه رو بذار روی حرارت بخار آب و خوب هم بزن تا ژله ات شفاف بشه

نیلوفر جون من ژله رنگین کمان درست کردم اما تمام رنگها با هم مخلوط شد ابروم جلوی مهمونها رفت

عزیزم مشکل کارت اینجا بود که زمان کافی برای بستن ژله ها نذاشتی ، باید صبر کنی لایه ژله خوب سفت بشه بعد لایه بعدی رو اضافه کنی …

خیلی ممنون اما اینکه نوشتید “قالب را چند دقیقه داخل آب داغ قرار دهید”درست نیست چون زیاده.. چند ثانیه بسه

ممنون فرانک جان ، تصحیح میکنم

وااااااااااااااای عالی بود من همیشه دوست داشتم بدونم چ جوری درست میشن اینا مرسی خیلی عالی توضیح دادی بلند شم 2رست کنم ببینم میشه خخخخخخخخخخخخخخ

خوشحالم atena جان ، امیدوارم موفق شی … فقط دقت کن شیر یا بستنی رو خوب با ژله مخلوط کنی و هم بزنی

سلام میشه کف این زله یا لابلاش رو با سنگ های خوراکی پرکرد

بله لیلا جان ، میتونی از برش های میوه هم استفاده کنی

باعرض سلام خدمت شما.ممنون بابت آموزش این ژله زیبا.من این ژله را درست کردم وواقعا خوب شد.باتشکر

با سلام و تشکر از آموزش مفیدتون

سلام من از این سایت خیلی خوشم اومد می شه بپرسم چه کسی نظر ها را تایید می کند؟

شما لطف دارید ، من مدیر سایت نیلوفر بانو هستم

خیلی عالی و شیک ممنون.

سلام دست شما درد نکن خیلی باحال بود لطفا بیشترش کنید ممنون

خیلی عالی بودمرسی

مر٣٠ خیلی زیبا بود

ممنون – خیلی خوب و عالی راهنمایی کرده بودید

وقتی بستنی به ژله های رنگی اضافه میکنید رنگش تغییر نمیکنه؟ بستنی حتما باید ساده باشد؟ از بستنی با طمع های مختلف نمیشه استفاده کرد؟

رنگ ژله حاوی بستنی کمی از ژله ساده روشن تره ، میتونید از ژله بی رنگ مثل ژله آلوورا برای ثابت موندن رنگ بستنی استفاده کنی ، میشه اما بستنی ساده بهتره چون طعم و ظاهر ژله بهتر میشه

عالیه ، اما رنگ این ژله ها خیلی شفافه ، دلیل خاصی داره یا مارک بخصوصیه ؟

هستی جان مارک ژله بی تاثیر نیست اما دلیل اصلی اینه که به جای پودر ژله از ژلاتین استفاده شده چون ژلاتین رنگ ژله رو شفاف تر میکنه عزیزم

عالی بود ممنون ، من درست کردم و روش بستنی وانیلی ریختم واقعا خوشگل و خوشمزه شد ، دست تون درد نکنه

ممنون شقایق جان ، خیلی خوشحالم که دوست کردی و لذت بردی

سلام نیلوفر بانووووووووووووووووو خوبی ؟ میخوام واسه نازی تولد بگیرم . امیدوارم بتونم از این ژله درست کنم . دعا کن برنامه ام خوب برگزار بشه

ممنون مهتاب جون ، خوبم عزیزم ، ای جاااااااان نازی ، امیدوارم خوش بگذره ، مطمئنم خیلی خوب در میاری عزیزم

خیییییییییییلی قشنگ بود.مررررررسی.

خیییییییلی عالی بود واقعا مررررررررسی خیلی گیر این مدل بودم که برای عروسی دختر داییم درست کنم ممنون بازم.

ممنون عزیزم ، خوشحالم به چیزی که میخواستی رسیدی ، عروسی هم مبارک باشه

خیلی قشنگ و با سلیقه است.

سلام.دستور خیلی کاملی بود ممنون

یه سوال من میخوام واسه جشنواره غذا ببرم ایا بستنیش اب نمیشه؟

فکر نمیکنم اب شه چون با ژله مخلوط شده و ژله از بستنی محافظت میکنه ، میتونی از قبل یه مقدار کم بستنی به این شکل درست کنی و چند ساعت بیرون یخچال بذاری بمونه و بعد تست کنی ببینی چطور شده

من شیر استفاده کردم حالت دلمه پیدا کرد مشکلش چیه

گلم عالی بود واقعا ادم با دیدنش دلش اب می افته

عالی بود خیلی ممنونم

منم از اینا میخوام ولی کسی نیست درست کنه

ای بابا … مزه اش مثل ژله های دیگه است ، میتونی از بیرون ژله اماده بخری و با بستنی مخلوط کنی بخوری ?

وای دهن آدم آب میوفته . به به

من این ژله رنگین کمانی رو فقط تو قالب دوست دارم و چون قالب هم فلزی یا پلاستیکیه اصلا نمیبینم اندازه هایی که دارم می ریزم مساویه یا نه یه راه خوب بهم پیشنهاد بده که اندازه هام مساوی دربیاد:)

هدیه جان از یک پیمونه برای انتقال ژله استفاده کن یا تعداد قاشق هایی که میریزی بشمار و برای همه به همون اندازه بریز ، اینجوری بدون دیدن هم لایه ها یک اندازه در میاد ?

سلام
اینجا همه چیز عالیه …
ممنون که پیش من هم اومدین

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

ژله رنگین کمان از انواع دسرهای مناسب و بسیار خوشمزه و زیبا برای مهمانی های شما است و می توانید آن را در منزل تهیه کنید. در این مقاله طرز تهیه ژله رنگین کمان را به همراه نکاتی برای طرز تهیه آن مشاهده خواهید کرد.

ژله رنگین کمان یکی از انواع دسر و پیش غذا های های خوشمزه و خوش رنگ است که رنگ و طراوت زیادی به سفره های شما می بخشد. شما می توانید آن را با چند رنگ مختلف تهیه کنید. در طرز تهیه ژله رنگین کمان می توانید به طور دلخواه تعداد رنگ ها را کم و یا زیاد کنید.

در طرز تهیه ژله رنگین کمان به چند نوع پودر ژله در رنگ های مختلف نیازمند هستیم . و همچنین می توانیم به جای بستنی وانیلی از خامه یا ماست وانیلی نیز استفاده کنیم.

بستنی وانیلی لیوانی : 2 عدد
پودر ژله موز : برای رنگ زرد
پودر ژله شاتوت : برای رنگ بنفش
پودر ژله کیوی : برای رنگ سبز
پودر ژله پرتقال : برای رنگ نارنجی
پودر ژله تمشک آبی : برای رنگ آبی
پودر ژله آلبالو : برای رنگ قرمزطرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر

برای تهیه ژله رنگین کمان ابتدا قالب ژله ای را آماده کنید و آن را به طور کامل چرب کردید می توانید از اسپری های نچسب برای چرب کردن قالب استفاده کنید.
سپس پودر ژله شاتوت را برای رنگ بنفش در نصف لیوان آب جوش به خوبی حل کنید و 5 قاشق از ژله را در ظرفی مناسبی ریخته و در گوشه ای بگذارید سپس 3 قاشق آب یخ را به باقی مانده ژله اضافه کنید و در قالب ژله بریزید و در یخچال به مدت 50 تا 60 دقیقه قرار دهید تا به خوبی سفت شود.

سه قاشق از ژله ای را که کنار گذاشته بودید با 2 قاشق بستنی وانیلی مخلوط کنید و بر روی ژله شاتوت بریزید و 30 دقیقه صبر کنید تا به خوبی سفت شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله رنگین کمان 2 قاشق ژله بنفش را با 3 قاشق از پودر ژله تمشک آبی را همراه با نصف بیشتر لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید تا رنگ نیلی به وجود آید.  حدود 5 قاشق از ژله نیلی را در ظرفی ریخته و گوشه ای بگذارید سپس به باقی مانده ژله 3 قاشق آب سرد اضافه کرده و بعد از اینکه مقداری سرد شد در قالب ژله بریزید و صبر کنید تا به خوبی بسته شود.

سپس بقیه ژله را که کنار گذاشته بودید با 2 قاشق بستنی وانیلی مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و بر روی بقیه ژله نیلی ریخته شده در قالب بریزید.

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله رنگین کمان 6 قاشق از پودر ژله تمشک آبی رادر ظرف مناسبی ریخته و آن را با نصف بیشتر لیوان آب جوش به خوبی حل کنید. 6 قاشق از ژله آبی را در ظرفی بریزید و باقی مانده ژله را با 4 قاشق آب سرد مخلوط کنید و طبق مراحل قبلی پیش بروید. 6 قاشق ژله آبی را که کنار گذاشته اید با دو قاشق بستنی وانیلی مخلوط کنید.
برای رنگ سبز 7 قاشق از پودر ژله کیوی را با نصف مقداری بیشتر از نصف لیوان آب جوش در ظرف مناسبی حل کنید و به مقدار 6 قاشق از آن را در ظرف دیگری ریخته و کنار گذاشته و سپس به باقی مانده ژله 5 قاشق آب سرد اضافه کرده و مدتی صبر کنید تا به خوبی خودش را بگیرد و بر روی لایه قبلی بریزید. 6 قاشق ژله سبز را که کنار گذاشته بودید با 2 قاشق بستنی وانیلی به خوبی مخلوط کرده و بر روی لایه قبلی بریزید.
برای رنگ زرد پودر ژله موز را در نصف بیشتر لیوان آب جوش به خوبی حل کنید و 7 قاشق از ژله را در گوشه ای کنار بگذارید و طبق مراحل قبلی به روند کار ادامه بدهید. و توجه داشته باشید که 7 قاشق از ژله زرد را که کنار گذاشته بودید با 2 قاشق بستنی وانیلی باید به خوبی مخلوط کنید.
برای رنگ نارنجی در ژله رنگین کمان  9 قاشق از پودر ژله پرتقال را در یک لیوان آب جوش به خوبی حل کنید. و مقدار 7 قاشق از آن را در ظرفی ریخته و کنار بگذارید و طبق مراحل قبلی روند کار را ادامه دهید. توجه داشته باشید که 7 قاشق ژله را که کنار گذاشته بودید با 3 قاشق بستنی وانیلی به خوبی مخلوط کنید.
برای رنگ قرمز پودر ژله آلبالو را به طور کامل با یک لیوان آب جوش در ظرف مناسبی به خوبی حل کنید و سپس یک چهارم آب سرد را به ژله قرمز اضاقه کنید و بر روی بقیه لایه های ژله در قالب بریزید و در یخچال به مدت 24 قرار دهید.

بعد از اینکه قالب ژله رنگین کمان را از یخچال بیرون آورید اطراف ژله را به خوبی با استفاده از یک چاقوی مناسب جدا کرده و در ظرف مناسبی مقداری آب جوش ریخته و قالب ژله رنگین کمان را به مدت 35 ثانیه در ظرف آبجوش قرار دهید و سپس قالب را از آب جوش بیرون آورید و در ظرفی برگردانید. و اگر ژله رنگین کمان از درون قالب جدا نشد به مدت 10 ثانیه دیگر آن را در درون آب جوش قرار دهید و برای برگرداندن آن مراحل قبلی گفته شده را تکرار کنید. بعد از اینکه ژله را در ظرفی مناسب قرار دادید می توانید آن را با کمک روش های تزیین ژله به زیبایی تزیین کنید.

طرز تهیه ژله رنگین کمان زمان بر است زیرا باید مدت زمانی را صبر کنید تا لایه ها به خوبی خودشان را بگیرند و سفت شوند. این ژله بسیار خوشمزه و زیبا را می توانید به عنوان یک دسر خوشمزه برای مهمانی هایتان تهیه کنید. برای دیدن آموزش انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ژله رنگین کمانی مخصوص پذیرایی و میهمانی است. ژله از ماده ای به نام ژلاتین تهیه می شود که این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینو اسید نقش موثری در استخوان سازی و رشد دارد. ژلاتین به عنوان ماده اصلی سازنده ژله طبیعتا ماده سالمی است و ژله چاق کننده نیست و در تهیه آن از مقدار کمی شکر استفاده می شود که ضرر چندانی برای بدن ندارد.

برای آماده کردن هر بسته ژله به این صورت عمل کنید که نصف پودر ژله را داخل کاسه ای بریزید و ۱/۲ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ژله شفاف شود سپس ۱/۲ لیوان آب سرد به آن اضافه و مخلوط کنید.

ژله را داخل قالب بریزید و حدود ۲۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد ( دقت کنید ژله سفت نشود، فقط تا حدی که بسته شود کافیست ).طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر

نصف باقی مانده پودر ژله را با ۱/۲ لیوان آب جوش مخلوط کنید و پس از اینکه شفاف شد با ۱/۲ لیوان بستنی یا شیر مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

پس از اینکه ژله داخل فریزر کمی خودش را گرفت و کم کم ژله حل شده با بستنی را روی آن بریزید و مجدد داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و به همین صورت تمام بسته ها را آماده کنید و لایه لایه ژله ساده و ژله بستنی را روی هم بگذارید.

پس از اینکه لایه آخر را اضافه کردید ژله را داخل یخچال قرار دهید ( داخل فریزر نگذارید ) تا خودش را بگیرد. برای خارج کردن ژله قالب را چند ثانیه داخل آب داغ قرار دهید تا ژله از قالب جدا شود سپس در ظرف برگردانید و سرو کنید.

نکته آشپزی:

در زمان اضافه کردن لایه ها دقت کنید که لایه زیری بسته شده باشد، با دقت و به آرامی لایه بعدی را اضافه کنید تا لایه ها باهم ترکیب نشوند.

می توانید از لایه ها با رنگ ها بیشتری نیز استفاده کنید.

همچنین می توانید بجای ریختن مواد داخل قالب بزرگ انها را داخل بستنی خوری یا لیوان آماده و سرو کنید.

گردآوری و برگردان به پارسی : مرکز تولید محتوای دیجیتالی

تلویزیون اینترنتی

شیرینی فروشی

ژله های متنوع و خوشمزه از جمله محبوب ترین دسرها می باشند که هر یک طعم و مزه خاصی دارند و کدبانوهای هنرمند اغلب برای تهیه آنها از روش های خاصی استفاده می کنند. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که همیشه به دنبال یک روش و ترفند برای تهیه ژله ای متفاوت و خاص می باشید، این مطلب از مجله هنر در خانه را از دست ندهید و با طرز تهیه ژله با شیر آشنا شوید.

برای تهیه ژله رنگین کمان، ژله های چند رنگ و… می توان از بستنی و یا شیر استفاده نمود و از این طریق ژله ایی شیک و مجلسی داشت. قبلا روشی خاص و امتحان شده برای تهیه ژله بستنی چند رنگ را مطرح نموده ایم، حال می خواهیم به ارائه دو آموزش طرز تهیه ژله با شیر بپردازیم که مطمئنا می تواند یکی از محبوب ترین ژله ها برای مهمانی ها و مجالس باشد. در ادامه همراه ما باشید و از دستور تهیه ژله با شیر با دو روش مجزا نهایت استفاده را ببرید.

پودر ژله دلخواه : یک بسته

طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر

شیر : یک و نیم پیمانه

ابتدا پودر ژله را داخل ظرف مناسبی ریخته و شیر سرد و یا شیری که با محیط هم دما می باشد را به آن اضافه کنید و هم بزنید. حال ظرف حاوی ژله و شیر را روی حرارت غیر مستقیم (مثل درب کتری) و یا داخل ماکروفر قرار دهید تا ذرات ژله کاملا حل شود و مخلوط یکدستی داشته باشید.

در این مرحله قالب مناسب را چرب نموده و ژله تهیه شده را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا بعد از گذشت سه الی چهار ساعت ژله ساده کاملا ببندد و آماده سرو گردد.

سپس ژله را از قالب جدا کرده و تزیین نمایید.

اما در صورتی که قصد دارید ژله ایی چند رنگ داشته باشید بهتر است از روش دیگری استفاده نمایید که در ادامه معرفی می نماییم.

پودر ژله : یک بسته

آب جوش : یک لیوان

شیر : یک چهارم لیوان

برای تهیه این نوع ژله ابتدا یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن ماری حل نمایید. سپس آن را نصف نمایید و نیمه ابتدایی را داخل قالب ریخته و در یخچال قرار دهید. باقیمانده ژله را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کاملا خنک شود، سپس یک چهار لیوان شیر سرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود. ژله اولی را از یخچال خارج نمایید و بعد از اطمینان از نیم بند شدن آن، ژله ایی را که با شیر ترکیب نموده اید داخل آن بریزید و مجددا در یخچال قرار دهید.

برای تهیه ژله چند رنگ، این روش را با چند نوع ژله مختلف انجام دهید و ژله ها را بعد از نیم بند شدن ژله قبلی، روی آن بریزید.

نکته : هم دما نبودن شیر و ژله حل شده باعث بریده شدن این نوع ژله می شود. برای نتیجه گیری بهتر، لازم است که ژله حل شده در آب جوش به دمان محیط رسیده باشد، شیر نیز سرد و یا هم دما با محیط باشد.

امیدواریم طرز تهیه ژله با شیر که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد و این ژله زیبا و خاص را تهیه نموده و از نوش جان کردن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرید. در صورتی که تمایل دارید از دیگر آموزش های ما برای تهیه ژله های متنوع و بسیار خوشمزه دیدن نمایید به بخش طرز تهیه ژله مراجعه کنید.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

ژله رنگین کمان یکی از زیباترین ژله های تلفیقی و فانتزی است . این ژله زیبا و شیک را می توان به شکل ها و مدلهای مختلف تهیه و برای پذیرایی در مهمانی ها و مناسبت ها استفاده کرد. این ژله زیبا از ترکیب ژله و بستنی تهیه شده و به علت استفاده از بستنی لذیذ و خوش طعم نیز است . برای تهیه این ژله رعایت یک سری نکات ضروری است . تهیه و نکات مهم ژله رنگین کمان در ادامه آورده شده است .

برای تهیه ژله رنگین کمان به ازای هر بسته پودر ژله به یک لیوان بستنی نیاز داریم. ژله رنگین کمان را به دو شکل می توان تهیه کرد.

مدل اول : ترکیب ژله های رنگی با یک لایه ژله بستنی سفید بین لایه ها . در این مدل ژله رنگین کمان هر رنگ پودر ژله را ریخته و بین لایه ها یک لایه ژله بستنی آلوئه ورا یا یک لایه ژله شیر ریخته می شود.

ژله رنگین کمان پرسی با لایه سفید بین لایه ها ( ژله بستنی آلوئه ورا)طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر


ژله رنگین کمان با لایه سفید بین لایه ها ( ژله شیر )


ژله رنگین کمان مدل دوم : تهیه ژله بستنی های رنگی . تهیه ژله بستنی به شکل دورنگ و لایه بندی ژله ها . برای تهیه ژله بستنی دو رنگ بستنی باید به ژله گرم اضافه شود.


نمونه های مدل دوم در ادامه آورده شده است :



مدل دیگر :



 

برای تهیه ژله رنگین کمان باید ظرف مناسبی را انتخاب نمایید : قالبهای سیلیکونی مدل دار و پیچیده مناسب ژله رنگین کمان نیستند. برای ژله رنگین کمان از قالبهای ساده تر استفاده نمایید. قالبهای تک نفره پرسی شیشه ای و یا طلقی برای ژله رنگین کمان بسیار مناسب هستند.

برای شکل دهی لایه ها باید هر لایه ریخته شود و قالب در یخچال گذاشته شود و بعد از نیم بند شدن لایه اول لایه بعدی ریخته شود. دقت داشته باشید باید با حوصله و دقت کار کنید تا لایه ها مخلوط نشود.

بهتر است لایه ها را با یک قاشق بزرگ روی هم بریزید تا ژله زیرین پاره نشود.

برای برگرداندن ژله 5 ثانیه قالب را در آب جوش قرار دهید و سپس ظرف سرو را روی آن گذاشته و برگردانید. بهتر است ظرف را خیس کنید.

برچسب ها: ژله, رنگین کمان,

خبرنامه پرنیان

گارانتی سلامت کالا

پیگیری مرسولات پستی

نماد اعتماد الکترونیکی

آموزش کیک تولد خامه دار و خانگی ساده و شیک و فانتزی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ زعفرانی و مجلسی خوشمزه با تصاویر

طرز تهیه جوجه کباب و سس مخصوص رستورانی با ماست و ادویه

طرز تهیه کباب کوبیده عالی با نکات و فوت و فن ها

طرز تهیه نان خانگی بدون فر بسیار خوشمزه

طرز تهیه برنج آبکش زمان مناسب آبکشی برنج و دم کردن آن با تصاویر

تزیین کیک با خامه صبحانه

آموزش کرم برای وسط کیک و تزیین کیک

طرز تهیه باقلوا با تصاویر مرحله به مرحله

طرز تهیه گاناش شکلاتی برای روکش کیک و انواع دسر

طرز تهیه ادویه مخصوص مرغ عالی در منزل با ترکیب ادویه های خانگی

طرز تهیه تیرامیسو عالی و خوشمزه با تصاویر مرحله ای

طرز تهیه سس سالاد سزار

طرز تهیه نان سیر با پنیر پیتزا و جعفری

طرز تهیه سالاد فصل با سس مخصوص با طعمی استثنایی

لباس محلی گیلانی

طرز تهیه سالاد نخود سبز با سس مخصوص

طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی و سالم با ادویه مخصوص و طعم ویژه

با ماکارانی آبکش شده اضافه چه کار کنیم ؟روش صحیح فریز کردن ماکارانی

طرز تهیه دلمه بادمجان خوشمزه با سبزی مخصوص به همراه تصاویر

طرز تهیه دلمه برگ مو با تصاویر مرحله ای و توضیحات کامل

طرز تهیه آبدوغ خیار با سبزی ویژه و تصاویر مرحله ای

طرز تهیه نان بربری با رومال واقعی با تصاویر مرحله ای و توضیحات کامل

طرز تهیه ادویه یونانی با تصاویر و توضیحات مرحله به مرحله

7 روش ساده برای تزیین کیک تولد در خانه به بهترین شکل حرفه ای

طرز تهیه کوکوسبزی با توضیح رازهای خوشمزه تر شدن آن

ادویه ترشی و چند طعم دهنده عالی برای انواع ترشیها

طرز تهیه ترشی فوری با بهترین روش

طرز تهیه توپک های خرمایی

طرز تهیه سالاد تن ماهی

سالاد لوبیا و پاستا

سالاد آلمانی

سالاد انگور آذربابجان

طرز تهیه تبوله

سالاد سالم

طرز تهیه سالاد پانزانلا

طرز تهیه سالاد سزار با ماهی

طرز تهیه کوکی

طرز تهیه سالسا

قهوه عربي

طرز تهیه چاناماسالا

طرز تهیه کاپوچینو

فروشگاه پرنیان

ژله تزریقی

آشپزی

کافی شاپ پرنیان

قنــادی پرنیان

هفت سین

شیرینی نوروزی

کیک پزی

سفره آرایی

پیش غذا

آموزش تزیین کیک

آموزش فینگر فود

ژله, رنگین کمان,

طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر
طرز تهیه ژله رنگین کمانی با شیر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *