پنيرك در واژن

دوره مقدماتی php
پنيرك در واژن
پنيرك در واژن

بنا بر تحقیقات علمی از هر ۱۰ خانم یک نفر عفونت قارچی واژن دارد. ۳۰ تا ۴۰ درصد از آن ها نیز ممکن است در دوران بارداری با این مشکل روبه رو شوند. شاید کمی ترسناک به نظر برسد، اما این پایان دنیا نیست و شما می توانید به راحتی آن را درمان کنید. قدم اول این است که درباره ی عفونت قارچی واژن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله سعی داریم هر آنچه لازم است که درباره ی کاندیدیازیس یا همان عفونت قارچی واژن بدانید، شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

عفونت قارچی واژن ( واژینیت قارچی و کاندیدیازیس واژینال نیز نامیده می‌شود) یک مشکل رایج در میان زنان است. شایع‌ترین نشانه‌های آن خارش واژن و سوزش وُلوا (فرج) و ابتدای واژن است. عفونت قارچی واژینال معمولاً به‌ندرت رخ می‌دهد، اما امکان بازگشت مکرر و ایجاد علائم مزمن پایدار وجود دارد. عفونت قارچی واژینال عمدتاً در زنان در سنین باروری و در دوران قاعدگی رخ می دهد. در دوران یائسگی در میان زنانی که از هورمون درمانی با استروژن استفاده نمی‌کنند به ندرت دیده می شود و در دختران قبل از شروع قاعدگی بسیار نادر است.

برخی زنان ترشحات غیرطبیعی ندارند، اما در برخی موارد با ترشحات سفیدرنگ غلیظ (پنیری شکل) یا رقیق همراه است.
اما علائم عفونت قارچی واژینال ممکن است به موارد دیگری همچون واژینوز باکتریایی (عفونت باکتریایی واژن)، تریکومونیازیس (یک بیماری مقاربتی) و درماتیت ( تحریک پوست) مشابه باشد و اغلب نمی‌توان تشخیص داد خارش ناشی از قارچ است یا خیر.

عامل عفونت قارچی واژن قارچی به نام کاندیدا است که در دستگاه گوارش و گاهی واژن زندگی می‌کند. به‌طورمعمول، کاندیدا هیچ نشانه‌ای ندارد. بااین‌حال، هنگامی‌که تغییراتی در محیط دستگاه گوارش و واژن (که می‌تواند ناشی از دارو، آسیب، یا استرس و فشار به سیستم ایمنی بدن باشد) ایجاد شود، کاندیدا می‌تواند بیش‌ازحد رشد کند و علائم توضیح داده‌شده را ایجاد کند.پنيرك در واژن

در اکثر زنان، بیماری زمینه‌ای که منجر به این عفونت شود وجود ندارد.

دوره مقدماتی php

آنتی‌بیوتیک‌ها انواع مختلفی از باکتری‌ها را می‌کشند که ممکن است شامل باکتری‌هایی باشد که در واژن زندگی می‌کنند و از واژن در برابر رشد بیش ‌از حد قارچ‌ها محافظت می‌کنند. پس برخی زنان در هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک در معرض ابتلا به عفونت قارچی هستند.

خطر ابتلا به عفونت قارچی واژینال در زنانی که از روش‌های ضد بارداری حاوی هورمون استروژن استفاده می‌کنند بالاتر است.

اسفنج واژینال، دیافراگم‌ها و دستگاه‌های داخل رحمی (IUD) ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال را افزایش دهد. اسپرم کش ها معمولاً باعث ایجاد این نوع عفونت نمی‌شوند، اما ممکن است در برخی زنان باعث تحریک و ایجاد خارش شوند.

عفونت قارچی در کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند( به دلیل ابتلا به ایدز یا استفاده از داروهای خاصی مانند استروئیدها، شیمی‌درمانی، داروهای پس از عمل پیوند عضو) محتمل‌تر است.

ترشحات واژن در دوران بارداری قابل‌توجه است، هرچند همیشه دلیل آن عفونت قارچی واژینال نیست.

زنان مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال هستند، به‌ویژه اگر قند خون به‌خوبی کنترل نشود.

عفونت رحم از طریق رابطه جنسی قابل ‌انتقال نیست و ممکن است در زنانی که هرگز رابطه جنسی نداشته‌اند نیز رخ دهد اما در زنانی که از نظر جنسی فعال هستند شایع‌تر است.

برای تشخیص عفونت قارچی واژینال، پزشک یا پرستار واژن و وُلوای شما را معاینه می‌کند و نمونه‌ای از ترشحات واژن را به آزمایشگاه ارجاع می‌دهد. توجه کنید که پیش از تأیید عفونت قارچی واژینال توسط پزشک نباید درمان‌های خانگی را شروع کنید.

زنانی که دچار خارش وولوا و ترشحات غیرعادی واژن می‌شوند با فرض اینکه دلیل این علائم عفونت قارچی واژینال است شروع به خوددرمانی با داروهای بدون نسخه می‌کنند، با وجودی که طبق مطالعه‌ای تنها ۱۱ درصد از زنان به‌درستی عفونت قارچی واژینال را تشخیص داده اند. زنانی که قبلاً به این عفونت مبتلا شده بودند تا ۳۵ درصد تشخیص دقیق‌تری داشتند.

درمان این عفونت ممکن است از طریق قرص خوراکی و داروهای واژینال باشد.

درمان عفونت قارچی واژینال اغلب شامل کرم یا قرص واژینال است. که کرم یا قرص را در هنگام خواب با یک اپلیکاتور داخل واژن قرار می‌دهند. علاوه بر داروهای تجویزی داروهای بدون نسخه نیز وجود دارند، بهتر است برای استفاده از آن‌ها از پزشک یا پرستار خود سؤال کنید. درمان‌های یک، سه و هفت‌روزه به یک اندازه مؤثر هستند و طول درمان بستگی به شدت عفونت شما دارد.

قرص تجویزی به نام فلوکونازول گزینه‌ی دیگری برای درمان عفونت‌های واژن است. بیشتر خانم ها تنها به یک دوز از این دارو نیاز دارند. هرچند خانم های مبتلا به عفونت‌های پیچیده (مانند کسانی که با مشکلات پزشکی زمینه‌ای، عفونت‌های قارچی مکرر یا علائم و نشانه‌های شدید درگیر هستند) ممکن است نیاز به دوز دوم در ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مصرف دوز اول پیدا کنند.

عوارض جانبی فلوکونازول خفیف و نادر است که ممکن است شامل ناراحتی معده، سردرد و بثورات پوستی باشد.فلوکونازول با تعدادی از داروها تداخل دارد. اگر نگرانی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید. فلوکونازول در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا خطر آسیب به جنین در حال رشد وجود دارد.

بیشتر عفونت‌های قارچی طی چند روز پس از شروع درمان، از بین می‌روند. با این‌وجود، حتی ممکن است بعد از آن، همچنان احساس خارش و تحریک داشته باشید. طبق تحقیقات انجام شده اگر چند روز پس از اتمام درمان علائم باقی‌ماندند، برای مشاوره با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید.

بین ۵ تا ۸ درصد با بازگشت مجدد عفونت در حدود چهار بار یا بیشتر در هر سال مواجه هستند.
هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن ماست یا سایر محصولات «پروبیوتیک» حاوی لاکتوباسیلوس زنده یا محصولات پروبیوتیک واژینال فایده‌ای برای خانم های مبتلا به عفونت قارچی راجعه داشته باشد.

همان‌قدر که تشخیص عفونت‌های اولیه مهم است، تشخیص عفونت راجعه نیز دارای اهمیت است. خانم هایی که مکرراً علائم و نشانه‌های حساسیت و خارش در واژن و ناحیه‌ی تناسلی را تجربه می‌کنند باید توسط پزشک معاینه شوند تا اطمینان حاصل شود که این علائم به دلیل سایر مشکلات رایج (مثلاً سایر عفونت‌های واژینال، واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت و خشکی واژن) نباشد. در اینجا نیز خودتشخیصی به ‌اندازه‌ی کافی دقیق نیست که بتوان درمان را آغازکرد.

خانم هایی که مکرراً با این نشانه‌ها روبه رو می‌شوند معمولاً دوره‌ی درمانی طولانی‌تری را دریافت می‌کنند که ممکن است شامل چندین دوز از فلوکونازول با فاصله‌ی چندروزه و سپس دوزهای هفتگی برای شش ماه آینده باشد.

اگر شما هم تاکنون به عفونت قارچی واژن مبتلا شده‌اید، می توانید تجربیات، پیشنهادات و سؤالات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

منبع:

برفک واژن یک عفونت قارچی رایج است که بعضی از خانم ها را درگیر خود می کند . این مشکل می تواند باعث ناراحتی و ناخشنودی فرد از شرایط شود که معمولا می توان ان را با دارو درمان کرد . اگرچه که برای بعضی از خانم ها نوع برفک شدیدتر است و ممکن است که برگردد. 

نشانه های برفک واژن

بهتر است که به پزشک مراجعه کنید و سریعا اقدام به مصرف داروهای تجویزی بپردازید و در صورت ابتلا به مشکلات زیر، به پزشک مراجعه کنید :

برفک واژن چیزی نیست که از آن بترسید اما گاهی اوقات پزشک با ورود لوازمی درون آن ، به معاینه می پردازد. 

چگونگی درمان برفک واژن

پنيرك در واژن

برفک واژن خفیف می تواند با داروهای ضد قارچ درمان شود و علائم آن می تواند در طی یک الی دو هفته برطرف شود.

بعضی از داروهای آن را می توان از داروخانه تهیه کرد و بعضی دیگر توسط خود پزشک ساخته می شود.

 

علت های برفک واژن چیست ؟

برفک واژن به علت عفونت های قارچی و مخمری به نام کاندیدا به وجود می آید.

بسیاری از خانم ها قارچ کاندیدا را در درون خود دارند و هیچ مشکلی را نیز متحمل نمی شوند اما تعادل طبیعی میکرو ارگانیسم ها را در واژن بهم می ریزد.

در صورت ابتلا به شرایط زیر، بیش از بقیه در معرض ابتلا به بیماری های واژن می باشید :

پیشگیری از ابتلا به برفک واژن

اگر چندین بار به برفک واژن مبتلا شده اید، اقدامات زیر را انجام دهید :

 

اصلا نیاز نیست که همسرتان را از وجود این مسئله باخبر کنید زیرا برفک واژن هرگز یک عفونت مقاربتی نیست . اگرچه که احتمال عبور این عفونت در موارد بسیار نادر وجود دارد بنابراین بهتر است که تا بهبودی کامل از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

بعضی از درمان ها کاندوم های لاتکس و دیافراگم را تضعیف می کند ، بنابراین بهتر است که تا چند روز بعد از درمان از این لوازم استفاده نکنید.

برای تشخیص برفک واژن نیاز به بعضی از آزمایش ها مثل دیابت است.

همچنین ممکن سات که داروهایی برای شما تجویز شود تا ببینند که علائم برمی گردند یا خیر.

اگر باردار و یا شیرده هستید ، در صورت شک کوچک به این مشکل حتما به درمان گر مراجعه کنید.

خانم های باردار برای مصرف کرم و دستگاه آن باید بیش از همه مراقب باشند تا به رحم آن ها آسیب وارد نشود. 

 شیاف بند :

یک قرص مخصوص وارد واژن فرد می شود.

 کرم های داخل واژن :

این کرم ها با دستگاه مخصوص در داخل واژن زده می شود.

 کپسول ها :

این کپسول ها خوردنی هستند و از دو نوع درمان قبلی راحت تر هستند اما ممکن است عوارض جانبی مثل استفراغ یا دل درد را به همراه داشته باشد.

این درمان ها از لحاظ تاثیرگزاری با یکدیگر مساوی هستند و می توانید آن را طبق ترجیح خودتان انتخاب کنید اما در صورت شیردهی یا بارداری نباید از کپسول ها استفاده کنید.

این کرم ها را می توانید به پوست اطراف واژن نیز بزنید که در از بین بردن خارش و سوزش موثر است و به عنوان امولسیون و یا مرطوب کننده عمل می کند. 

در احترام به درخواست برخی از شما کاربران از بخش سلامت نمناک در ادامه روش های درمان خانگی برفک واژن را به صورت کامل و واضح توضیح داده ایم.پنيرك در واژن

1. ماست

ماست حاوی پروبیوتیک ها و باکتری های خوب است و می تواند تعادل را در این مواد ایجاد کند و از رشد قارچ مخمری جلوگیری کند . می توانید مقداری ماست را با تامپون به مدت دو ساعت درون واژن کنید و بعد از خارج کردن آن با آب ولرم محل را تمیز کنید و این کار را دو بار در روز انجام دهید.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی است که می تواند عفونت های مخمری را از بین ببرد . برای استفاده از آن باید کل ناحیه بیرونی را با روغن نارگیل ، دو الی سه بار در روز تمیز کنید و همچنین می توانید آن را جزء رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و یک قاشق چای خوری در روز از آن استفاده کنید . به تدریج می توانید دوز آن را به سه قاشق غذاخوری در روز برسانید.

3. سرکه سب

سرکه سیب نیز PH واژن را متعادل می کند و از رشد مخمر جلوگیری می کند.

3 قاشق غذاخوری از سرکه سیب خام را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس دو بار در روز واژن خود را با آن بشویید.

4. بوریک اسید

بوریک اسید نیز دارای خاصیت ضد قارچی است و در درمان برفک واژن موثر است.

  • چیکار کنم همیشه شاد باشم
  • برای استفاده یک کپسول ژلاتین با سایز 00 را خریداری کنید و آن را عمیقا وارد واژن کنید و یک یا دوبار در هفته این کار را هنگام خواب انجام دهید.

    همچنین می توانید 2 فنجان آب گرم را با یک قاشق چای خوری بوریک اسید مخلوط کنید و آن را به مدت چند دقیه به واژن بزنید و سپس کامل به آب شستشو دهید. یک بار در روز به مدت دو هفته این کار را انجام دهید.

    5. آلوئه ورا

    آلوئه ورا حاوی ویتامین ها ، آنزیم ها و آمینواسیدهاست که از رشد کاندیدا جلوگیری می کند.

    آب آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک فنجان آب پرتقال مخلوط کنید و کمی آب تصفیه شده در آن بریزید و سپس هر چند روز یک بار آن را بنوشید.

    همچنین می توانید به مدت چند دقیقه ژل آلوئه ورا را به محل مورد نظر بزنید و سپس شستشو دهید.

    6. روغن پونه کوهی

    این روغن به طور طبیعی دارای عوامل ضد میکروب است که از خشکی واژن جلوگیری می کند و عفونت را درمان خواهد کرد.

    کمی از این روغن را با مقدار مساوی روغن زیتون مخلوط کنید و آن را دو الی سه بار در روز به مدت یک هفته به واژن بزنید و همچنین می توانید یک الی دو عدد از کپسول روغن پونه کوهی را دوبار در روز به مدت یک هفته مصرف کنید.

    7. روغن درخت چای

    پنيرك در واژن

    روغن درخت چای یک عامل ضد قارچ محسوب می شود و برای درمان برفک موثر است.

    5 الی 10 قطره از روغن درخت چای را با 4 فنجان آب مخلوط کنید و ناحیه واژن را با آن بشویید. دوبار در روز این کار را انجام دهید تا نشانه های برفک از بین برود.

    همچنین می توانید کمی از آن را به آب داخل واژن اضافه کنید و درون آب بخوابید.

    8. سیر

    سیر یکی از درمان های گیاهی است که دارای خاصیت ضد قارچی است و به کنترل مخمر قارچی کمک می کند.

    یک حبه سیر تازه را پوست بکنید و هنگام خواب ، آن را درون واژن قرار دهید . صبح روز بعد آن را در بیاورید و واژن را با آب ولرم بشویید. به مدت دو یا سه روز، یک بار در روز این کار را انجام دهید.

    9. عصاره برگ زیتون

    عصاره برگ زیتون دارای خواص ضد قارچی است و از رشد عفونت ها جلوگیری می کند.

    2 الی 3 فنجان عصاره برگ زیتون را روزانه بنوشید. برای به دست آوردن چای برگ زیتون، 1 یا دو قاشق چایخوری برگ زیتون را در آب جوش بریزید وبعد از 10 الی 15 دقیقه آن را بنوشید.

    عصاره آن را نیز می توانید سه بار در روز به اندازه 250 الی 500 میلی گرم استفاده کنید. اگرچه که بهتر است دوز آن توسط پزشک تعیین شود.

    10. جوش شیرین

    جوش شیرین نیز یکی دیگر از درمان های قوی و موثر برای عفونت های قارچی و مخمری است.

    یک فنجان جوش شیرین را با آب ولرم مخلوط کنید و 10 الی 15 دقیقه و یک بار در روز به مدت یک هفته ، آن را به واژن خود بزنی.

    همچنین نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و یک بار در روز آن را با شکم خالی به مدت دو هفته بنوشید و سپس به خود استراحت دهید و بعد از دو هفته دوباره این کار را تکرار کنید. 

    برای کاهش خطر برفک واژن ، لباس زیر پنبه ای و شلوار یا دامن شلوار بپوشید. لباس زیر تنگ و جوراب شلواری نپوشید.

    آیا میدانید 75% زنان حداقل یکبار در طول عمر خود به این بیماری دچار شده اند؟ که بیشترین عامل آن یک قارچ به نام کاندیدا آلبیکنز هست؟

    زمانی ما به عفونت قارچی واژن فکر می کنیم که شما ترشحات پنیرکی و خارش داشته باشید. البته خارش های فقط بیرونی ، می تواند ناشی از حساسیت به محیط یا ماده ی خاصی باشد(مثل نواربهداشتی و …). اما در کل علایم قارچ واژن را به این صورت می توان شرح داد:


    اگر ازدواج کرده اید: با مشاهده ی خارش غیر معمول و ورم و ترشحات پنیرکی به پزشک متخصص زنان مراجعه می کنید و پس از معاینه داخلی واژن با اسپکلوم ، مشکل شما و شدت آن تشخیص داده می شود.

    اگر باکره هستید، معمولا مشکل شما محدود به بیرون دستگاه تناسلی است و معاینه داخلی نیاز نیست. گاهی لازم است دستگاه تناسلی بیرونی فقط مشاهده شود.پنيرك در واژن

    دوستان عزیز توصیه اولم این هست که اصلا خود درمانی نکنید! گاهی برخی درمان های خانگی علایم شما را بدتر می کند!


    اما داروهای این دسته از عفونتها شامل:


    فلوکونازول در بارداری ممنوع است.

    عفونت قارچی مکرر یعنی شما حداقل 4 بار در سال به این نوع عفونت بصورت علامت دار مبتلا شوید! در اینصورت خارش ناشی از کاندیدیاز واژن تبدلی به سوزش می شود!
    در این موارد شریک جنسی تان هم باید درمان شود.

    درمان قارچ واژن طولانی مدت ، استفاده فلوکونازول هفته ای یک بار به مدت شش ماه می باشد.
     


     



    بله ممکن است.

    دکتر سولماز محمدی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در شیراز – جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در شیراز

    ترشحات واژن عملکرد مهم مراقبتی در سیستم تولید مثل زنان است. مایع تولید شده توسط غدد در داخل مهبل و دهانه رحم حاوی سلول‌های مرده و باکتری‌ها است. این ترشحات، واژن را تمیز نگه می‌دارند و به جلوگیری از عفونت کمک می‌کنند. در اغلب موارد ترشح زنان کاملاً طبیعی است. مقدار ترشحات زنان می‌تواند متفاوت باشد همان‌ طور که بسته به زمان چرخه قاعدگی بو و رنگ ترشحات نیز متفاوت است. به‌ عنوان مثال اگر تخمک‌گذاری، تغذیه با شیر مادر یا تحریک جنسی ایجاد شود واژن ترشح بیشتری خواهد داشت. بوی ترشحات نیز اگر شما حامله باشید یا در مورد بهداشت شخصی خود دقت نکنید متفاوت است. هیچ یک از این تغییرات علائم هشدار دهنده نیستند با این‌ حال، اگر رنگ، بو و یا غلظت ترشحات بسیار غیرمعمول است و با خارش یا سوزش واژن همراه است احتمال عفونت و اختلالات دیگر وجود دارد.

    در صورتی که ترشحات زنان غیرمعمول با علائم دیگری مانند تب، درد شکم‌، کاهش وزن غیر قابل توضیح، خستگی یا افزایش ادرار همراه باشد باید در اسرع وقت به متخصص مراجعه کنید. اگر در مورد غیر عادی بودن ترشحات نگران هستید نیز یک قرار ملاقات با پزشک بگیرید. متخصص زنان و زایمان پس از آزمایشات فیزیکی ممکن است نمونه‌ای از ترشحات را بگیرد یا آزمایش پاپ اسمیر برای نمونه‌گیری سلول‌های دهانه رحم را جهت بررسی بیشتر انجام دهد. نوع درمان به علت علائم بیمار بستگی دارد و ممکن است شامل دارو یا سایر موارد برای مقابله با علت اصلی باشد.

    شماره تماس : 09170836882

    واتساپ : 09170836882

    پنيرك در واژن

    انواع مختلفی از ترشحات واژن زنان وجود دارد که بر اساس رنگ و شدت آن‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. برخی از انواع ترشحات طبیعی هستند اما بعضی دیگر ممکن است اختلالی را نشان دهد که نیاز به درمان دارد.

    ترشحات سفید واژن به‌ ویژه در ابتدا یا انتهای چرخه قاعدگی زن طبیعی است. با این‌ حال اگر ترشحات همراه با خارش باشد و دارای غلظت و پنیری شکل باشد طبیعی نیست و نیاز به درمان دارد. این نوع ترشحات واژن ممکن است نشانه‌ای از عفونت قارچی باشد.

    ترشحات واژن بی‌رنگ و رقیق کاملاً طبیعی هستند و ممکن است در هر زمان از ماه رخ دهد. این نوع ترشح ممکن است پس از ورزش بسیار شدید باشد.

    هنگامی‌که ترشحات واژن بی‌رنگ اما کش‌دار و مخاطی است نشان می‌دهد که بدن زن احتمالاً در حال تخمک‌گذاری است. این ترشحات واژن نیز طبیعی است.

    ترشحات واژن قهوه‌ای یا خونی معمولاً طبیعی هستند به‌ ویژه هنگامی که در طول یا بعد از چرخه قاعدگی رخ می‌دهد. ترشحات اواخر دوران پریودی زن می‌تواند قرمز به نظر برسد. زن همچنین ممکن است مقدار کمی ترشحات واژن خونی را در بین قاعدگی‌ها تجربه کند که لکه بینی نامیده می‌شود. اگر لکه بینی در طول زمان غیر پریودی زن رخ دهد و اخیراً رابطه جنسی بدون محافظت داشته است، این ترشحات واژن می‌تواند نشانه‌ای از حاملگی باشد. لکه بینی در اوایل بارداری می‌تواند نشانه‌ای از سقط جنین باشد بنابراین باید به پزشک مراجعه کنید.

    ترشحات واژن زرد یا سبز واژن به‌ ویژه هنگامی که غلیظ، تکه‌ای و یا همراه با بوی بد واژن باشد طبیعی نیست.

    ترشحات طبیعی واژن عملکرد بدن سالم است و این روش بدن برای تمیز کردن و حفاظت از مهبل (واژن) است. این ترشحات طبیعی است و با ورزش، تحریک جنسی، تخمک‌گذاری، مصرف قرص ضد بارداری و استرس عاطفی افزایش می‌یابد. با این‌ حال ترشح غیرطبیعی واژن معمولاً به دلیل عفونت ایجاد و باعث بوی بد واژن می‌شود.


    ارتباط کیست تخمدان و ریزش مو


    لکه بینی چیست؟


    بهترین متخصص زنان در شیراز

    واژینوز باکتریایی عفونت باکتریایی است و کاملاً شایع است. این عفونت موجب افزایش ترشح واژن می‌شود که دارای بوی زیاد و متعفن است گرچه در بعضی موارد علائم خاصی ایجاد نمی‌کند.

    تریکوموناس واژینالیس نوع دیگری از عفونت است اما یک پروتئاز (ارگان تک سلولی) باعث آن می‌شود. این عفونت معمولاً از طریق تماس جنسی گسترش می‌یابد اما می‌تواند با استفاده مشترک از حوله یا لباس‌های حمام افزایش یابد. این عفونت منجر به ترشحات واژن زرد یا سبز می‌شود که دارای بوی نامطبوع است. درد، التهاب و خارش نیز علائم شایع هستند اگر چه برخی افراد نشانه‌ای از آن ندارند.

    عفونت قارچی واژن نوعی عفونت قارچی است که علاوه بر ایجاد عفونت‌های سفید و پنیری شکل باعث سوزش و خارش نیز می‌شود. وجود عفونت قارچی در مهبل طبیعی است اما رشد آن در شرایط خاصی می‌تواند از کنترل خارج شود. استرس، دیابت، استفاده از قرص ضدبارداری، بارداری و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها (به‌ خصوص استفاده بیش از حد از آن‌ها در طول 10 روز( ممکن است احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی را افزایش دهد.

    گونوره و کلامیدیا عفونت‌های منتقله از راه مقاربت جنسی هستند که می‌توانند ترشحات غیرطبیعی ایجاد کنند که اغلب زرد و سبز هستند.

    بیماری التهابی لگن عفونتی است که اغلب از طریق تماس جنسی گسترش می‌یابد. این اتفاق زمانی می‌افتد که باکتری‌ها در مهبل و دیگر ارگان‌های تولید مثل پخش می‌شود و ممکن است ترشح غلیظ و ناپایدار به وجود آورد.

    پاپیلومای انسانی (HPV) یا سرطان دهانه رحم که به‌ واسطه تماس جنسی گسترش می‌یابد می‌تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود. اگر چه ممکن است هیچ نشانه‌ای وجود نداشته باشد اما این نوع سرطان می‌تواند ترشح خونین، قهوه‌ای یا رقیق با بوی بد تولید کند. سرطان دهانه رحم به‌ راحتی می‌تواند با پاپ اسمیر سالانه و تست‌های HPV پیشگیری شود.

    وقتی بیمار دچار ترشح غیرطبیعی واژن می‌شود باید تست فیزیکی از جمله آزمایش لگن دریافت کند. پزشک همچنین سؤالات متعددی در مورد علائم، چرخه قاعدگی و فعالیت جنسی او خواهد پرسید. در بسیاری از موارد عفونت توسط آزمایش فیزیکی یا لگن تشخیص داده می‌شود. اگر پزشک بلافاصله نتواند مشکل را تشخیص دهد ممکن است برخی از آزمایش‌های اضافی را تجویز کند. پزشک ممکن است بخواهد از جراحی زنان برای تشخیص عفونت ویروس پاپیلوم (HPV) یا سرطان دهانه رحم استفاده کند. ترشح بیمار نیز می‌تواند زیر میکروسکوپ بررسی شود تا عامل عفونی دقیقاً مشخص شود. هنگامی که پزشک علت ترشح را تشخیص دهد گزینه‌های درمان را به بیمار می‌دهد.

    چگونگی درمان بیمار بستگی به علت ترشحات واژن دارد. به‌ عنوان مثال، عفونت‌های قارچی معمولاً با داروهای ضد قارچی وارد شده به واژن در قالب کرم یا ژل درمان می‌شوند. واژینوز باکتریایی با قرص‌ها یا کرم‌های آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود. تریکوموناس معمولاً با داروی مترونیدازول یا تینیدازول درمان می‌شود.

    برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک، ماست حاوی باکتری‌های کشت‌ شده زنده و فعال بخورید. زن همچنین باید از سلامت جنسی برخوردار باشد و از راه‌های حفاظتی در برابر بیماری‌های منتقله از راه جنسی استفاده کند. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از عفونت واژن که می‌تواند منجر به ترشح غیرطبیعی شود بیان‌ شده است:

    مطلب قبلی

    آزمایش ژنتیک قبل از بارداری و تست ژنتیک جنین

    مطلب بعدی

    مسمومیت بارداری یا پره اکلامپسی حاملگی؛ علت، علائم و درمان

    ارتباط کیست تخمدان و ریزش مو

    لکه بینی چیست؟

    پنيرك در واژن

    بهترین متخصص زنان در شیراز

    زمان رجوع به متخصص زنان و زایمان

    سلام.یه سوال داشتم من یه مدتی هستش یک هفته که ترشح زرد رنگ از واژنم دارم به همراه سوزش و خارش …علت و درمانش و عوارضش چی هستش
    ممنونم راهنمایی کنین

    سلام لطفا مطالب این صفحه را دقیقا مطالعه فرمایید و در صورتی که نیاز به اطلاعات و مشاوره بیشتر دارید به متخصص زنان و زایمان مراجعه فرمایید. سپاس

    سلام من 13هفته باردارم،از ابتدای باردای ترشحات پنیری و سبز کم رنگ دارم،اما خارش و سوزش ندارن،باید چیکار کنم؟؟

    كرم واژينال كلوتريمازول شبى يك سوم اپليكاتور به مدت يك هفته

    سلام ببخشید من وازنم چند روزه سوزش داره و پهلو راستم به شدت درد می کند و احساس می کنم ترشحات سفید و حالت پنیر مانند دارد باید چکار کنم

    سلام من ترشحات زرد وبدبو دارم گاهی طوسی و قهه ای به همراه خارش که شدید نیست البته
    میخوام بدونم عفونت قارچی هست یا باکتریایی لطفا راهنمایی کنین

    سلام لطفا مطالب این صفحه را دقیقا مطالعه فرمایید و در صورتی که نیاز به اطلاعات و مشاوره بیشتر دارید به متخصص زنان و زایمان مراجعه فرمایید. سپاس

    […] داده‌اند همراه با توصیف رنگ، درجه‌ی غلظت، مقدار و بوی ترشح غیر طبیعی تا حد زیادی به متخصص زنان و زایمان کمک کنید. […]

  • درمان زگیل تناسلی مردانه
  • […] ترشحات واژن: وجود ترشحات خونی یا خونریزی از […]

    سلام من ترشح دارم معمولا يا سفيد و شفاف و كشداره اما معمولا باعث زردي لباس زير ميشه همراه با بوي شديد هست
    البته جنس لباس زير رو عوض كردم اين مشكل خيلي كمتر شد ولي نه كاملا و اگه جنس قبل رو استفاده كنم اين مشكل همچنان هست همچنين نميدونم اگه به دوران قاعدگي ربط داشته باشه يا نه
    ٤ روز در هر ٣٥-٦ روز
    همراه با درد كشنده و غير قابل تحمل كه يكبار تا مرز ٦ تا مسكن خوردن رفتم و نتيجه نداشته بنظرتون چه مشكلي دارم ؟
    شديدا ام از دكتر رفتن فراري ام

    سلام و عرض ادب
    این مطالب از به روز ترین مقالات روز دنیا تهیه شده است ولی به شما پیشنهاد می گردد به متخصص زنان و زایمان جهت مشاوره مراجعه فرمایید.

    سپاس

    دکتر سولماز محمدی متخصص زنان و زایمان در شیراز

    فراموش كردم بگم سنم ٢٠ سال هست و مجردم هستم

    سلام
    ترشحات سبز رنگ بدون درد و خارش و التهاب و سوزش نشانه ی چیست؟

    سلام و عرض ادب
    این مطالب از به روز ترین مقالات روز دنیا تهیه شده است ولی به شما پیشنهاد می گردد به متخصص زنان و زایمان جهت مشاوره مراجعه فرمایید.

    سپاس

    دکتر سولماز محمدی متخصص زنان و زایمان در شیراز

    پنيرك در واژن

    سلام وقت بخير من چند مدته كه ترشح كم دارم اما زرد هست و سوزش و خارش و كمي التهاب و سوزش اداري هم هست و بوي چرك ميدهد ترشح اين چه دارويي براي درمانش هست و چه بيماري هست ممنونم از شما

    سلام و عرض ادب
    این سایت جنبه اطلاع رسانی دارد و لطفا جهت مشاوره و اطمینان بیشتر به متخصص زنان و زایمان مراجعه فرمایید

    دکتر سولماز محمدی متخصص زنان و زایمان
    سپاس

    […] مشکلات آزاردهنده برای زنان است که موجب درد و ناراحتی، ترشح از واژن و خارش شدید واژن و مهبل (بافت اطراف واژن) […]

    سلام .من پارسالhpv دچار شدم.الان دقیقا یک سال ترشحات زرد رنگ پنیری دارم و خارش.
    درمان میکنم ولی یک هفته بعد قطع دارو برمیگرده.
    میشه بگین چیکار باید انجام بدم دیگه؟؟؟؟؟

    سلام من مدتیه ترشح سبز رنگ دارم که به صورت تیکه تیکه خارج میشه …بعضب وقت ها هم خیلی زیاده…خارش و سوزش هم دارم…باید چیکار کنم؟؟

    سلام من برای اولین بار با کاندوم رابطه داخلی با همسرم داشتم حالا سوزش و. خارش شدیدی دارم و. ترشخات سبز رنگ مشکل چیه؟؟

    سلام .من ۱۷ سالمه.
    ببخشید من چندین ماهه که ترشحات دارم وقتیم به پریودی نزدیک میشم بیشتر میشن ترشحات زرد و گاهی سبز رنگ و پنیری شکل و خارش دارم . از پماد های هیدروکورتیزون و کلوتریمازول ۱درصد مخلوط میکنم و میزنم خوب میشم اما به محض قطع پماد بازم دارم .میشه راهنمایم کنین و بگین چه مدت به طور مداوم از پماد بزنم تا خوب بشم یا اصلا نزنم؟

    سلام من‌مدتیه ترشح زرد رنگ دارم ولی بوی بدی خارج نمیشه!رابطه جنسی هم‌ خیلی وقته نداشتم و دوره درمان رو گذروندم اما خوب نشدم علتش چیه و باید چیکار کنم؟

    سلام ترشح سفید و پنیری و بوی زننده همراه با سوزش و آیا عفونت قارچی یا باکتریایی

    سلام وقتتون بخیر من حدودا یک ماهی میشه ترشحات سفید و زرد رنگ و پنیری دارم از پماد کلوتریمازول و قرص فلوکونازول هم استفاده کردم تاثیر نداشت لطفا راهنماییم کنید

    سلام من ۱ ماهی میشه که از واژنم تکه های سبز چرکی میومد ولی با مصرف دارو کمتر شد ولی درمان کامل نشده و ترشحاتم حالت قبلی نشده الان مثل اب چسبناک سبز شده خیلی میترسم که مشکل جدی باشه ممنون میشم راهنماییم بکنین و دارو های سفیکسیم اموکسیسیلین و مترونیدازول مصرف کردم ولی گفتم که کامل درمان نشد

    سلام من بعد از تنگ کردن واژنم دچار عفونت شدم و ترشحات سبز رنگ پنیری میبینم که قارچی هست هردارویی مصرف میگنم برطرف نمیشه باید چیکار کنم توزو خدا راهنمایی کنین خیلی نگرانم

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی در شیراز – دکتر سولماز محمدی – دارای بورد تخصصی، لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی، انجام دقیق ترین کنترل حاملگی های معمول و پرخطر، تشخیص به موقع سرطان بانوان، متخصص درمان نازایی، متخصص عمل های زیبایی ترمیمی زنان- متخصص زنان و زایمان و نازایی شیراز، (دكتر سولماز محمدی – متخصص لاپاراسكوپی تشخیصی و جراح و متخصص زنان و زايمان ، نازايي، درمان ناباروري)

    مشاوریاب

    اخبار سلامتی زنان


    مراقبت مادران در دوران شیردهی

    تقویت تخمک گذاری در زنان با مواد غذایی،ورزش و ماساژ برای بارداری

    بایدها ونبایدهای بارداری در سنین بالا(بارداری بعد از سن 35 سالگی)


    خطر دود سیگار در بارداری

    مقالات


    علت کیست تخمدان در بارداری


    ماه هشتم حاملگی

    التهاب لگن(عفونت رحم) در زنان: علائم،درمان و جلوگیری


    روش شیتلز


    تبخال تناسلی (هرپس) زنان: علائم و درمان

    عدم تعادل و اختلال هورمونی در زنان؛ علت، علائم و درمان

    مرجع اطلاعات لاپاراسکوپی

    لاپاراسکوپی غدد لنفاوی ( نمونه گیری دقیق بافت های سرطانی لنفاوی)

    ترمیم انواع بدشکلی های رحم (دستگاه تناسلی زنان ) با لاپاراسکوپی

    کوتریزاسیون تخمدانها با لاپاراسکوپی (درمان سندرم تخمدان پلي كيستيك)

    لاپاراسکوپی درمانی(نحوه انجام فرایند،مزایا و کاربرد)

    مرجع اطلاعات لاپاراسکوپی

    لاپاراسکوپی غدد لنفاوی ( نمونه گیری دقیق بافت های سرطانی لنفاوی)

    ترمیم انواع بدشکلی های رحم (دستگاه تناسلی زنان ) با لاپاراسکوپی

    کوتریزاسیون تخمدانها با لاپاراسکوپی (درمان سندرم تخمدان پلي كيستيك)

    لاپاراسکوپی درمانی(نحوه انجام فرایند،مزایا و کاربرد)

    بارداری


    ویروس کرونا و بارداری


    خطر ویروس کرونا در کمین مادران باردار


    راه‌های تعیین جنسیت جنین


    آزمایش بارداری

    شرایط استفاده از سایت

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. ادامه……

    جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی در شیراز – دکتر سولماز محمدی – دارای بورد تخصصی، لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی، انجام دقیق ترین کنترل حاملگی های معمول و پرخطر، تشخیص به موقع سرطان بانوان، متخصص درمان نازایی، متخصص عمل های زیبایی زنان- متخصص زنان و زایمان و نازایی شیراز، (دكتر سولماز محمدی – متخصص لاپاراسكوپی تشخیصی و جراح و متخصص زنان و زايمان ، نازايي، درمان ناباروري)

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    بنابر تحقیقات علمی، از هر 10 خانم یک نفر عفونت قارچی واژن دارد. 30 تا 40 درصد از آن ها نیز ممکن است در بارداری با مشکل مواجه شوند. این نوع از مشکلات واژن ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. اما این پایان دنیا نیست و می توانید به راحتی آن را درمان کنید. قدم اول این است که درباره عفونت قارچی واژن اطلاعات کافی داشته باشید.

    در این مقاله سعی می کنبم هر آنچه لازم است درباره کاندیدیازیس بدانید، توضیح دهیم.

    عفونت قارچی واژن (کاندیدیازیس) در هر خانم و دختری و با هر سن و سالی و بدون در نظر گرفتن داشتن پرده بکارت، می تواند رخ دهد.

    این عفونت خود را به صورت ترشحات پنیری شکل همراه با خارش نشان می دهد و هیچگونه ارتباطی با بیماری های منتقل شونده جنسی ندارد و در اکثر موارد، هیچ ارتباطی با فعالیت جنسی ندارد.

    پنيرك در واژن

    قارچ های کاندیدیازیس، قسمتی از میکروب های واژن هستند. هنگامیکه مقدار آن ها کم است (رشد آن ها توسط سیستم دفاعی بدن کنترل می شود) خطری وجود ندارد.

    هنگامیکه بدن ضعیف می شود، خطر ابتلا به عفونت قارچی واژن وجود دارد. کاندیدیازیس ممکن است به دلیل سرماخوردگی های مکرر، استرس، تغذیه نادرست، بهداشت ضعیف و مصرف آنتی بیوتیک به وجود بیاید.

    عفونت قارچی واژن با مصرف داروهای ضد قارچ کاملا بهبود می یابد.

    به صحبت های دکتر فائزه شهبازی در رابطه با عفونت قارچی واژن توجه کنید:

    از جمله علائمی که خانم ها حین ابتلا به عفونت قارچی واژن درگیر آن هستند می توان به مواردی مانند ترشحات بدون بو، سوزش واژن، درد واژن، قرمزی و تورم در نواحی واژینال و بسیاری دیگر از علائم اشاره کرد. توجه کنید که صرف داشتن یکی از علائم بالا برای تشخیص این نوع عفونت کافی نیست و باید همگی این علائم را در کنار رنگ ترشحات بررسی کنید تا نوع عفونت واژینال مشخص شود.

    این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگر درمان به موقع این عفونت صورت نگیرد، ممکن است به عفونت های پیچیده تر با طول درمان بیشتری مبتلا شوید. پس بسیار مهم است عفونت قارچی واژن را سریعا تشخیص دهید و برای درمان آن اقدام کنید.

    به همین دلیل تصمیم گرفتیم به کمک دکتر فائزه شهبازی قسمت تشخیص و درمان ترشحات واژن اپلیکیشن مینت را راه اندازی کنیم. در این قسمت به مجموعه ای از سوالات و شرایط پاسخ خواهید و با توجه به شرایط هر شخص، نوع عفونت و درمان آن مشخص ارائه می شود.

    قسمت تشخیص و درمان ترشحات واژن اپلیکیشن مینت

    برای دسترسی به این قسمت، کافیست اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید و سپس به بخش دکتر مینت و تشخیص و درمان ترشحات واژن مراجعه کنید و به سوالات آن پاسخ دهید تا راهکارهای مربوطه را دریافت کنید. دانلود اپلیکیشن

    قاعدگی از دلایل عفونت قارچی نیست. اما می تواند آن را به وجود بیاورد.

    هنگامیکه پریود هستید، میزان اسیدی و بازی بودن واژن تغییر می کند. محیط واژن، بازی می شود که در نهایت باعث رشد قارچ می شود.

    علاوه بر این، پریودی، تعادل هورمونی را از بین می برد و سیستم ایمنی بدن را نیز ضعیف می کند، این نکات نیز ممکن است موجب بروز عفونت قارچی واژن بشوند.

    برای جلوگیری از کاندیدیازیس حین پریودی، باید نکات زیر را رعایت کنید:

    عفونت قارچی واژن در ابتدا ممکن است بی خطر باشد.

    اما اگر به علائم آن توجه نکنید، این عفونت ممکن است در شرایط خاصی مزمن شود. (ضعف ایمنی بدن، دیابت و…)

    اگر در طول سال 4 الی 5 بار، کاندیدیازیس را تجربه می کنید، ممکن است نشانه ای از عفونت قارچی مزمن باشد؛ که در این موارد، درمان آن سخت تر است.

     

     

    لازم است که همیشه تحت تست های خاصی باشید: مانند تست پاپ اسمیر جهت شناخت عوامل بیماری زا (شناخت نوع قارچ ها)

    نتایج این تست ها به پزشک کمک می کند که درمان صحیح را انتخاب کند و از پیشرفت عفونت، جلوگیری کند.

    مصرف آنتی بیوتیک و کاندیدیازیس

    عفونت قارچی واژن، می تواند یکی از عوارض مصرف آنتی بیوتیک باشد.

    آنتی بیوتیک ها نه تنها باکتری های بیماری زا را ار بین می برند، بلکه میکرو ارگانیسم های مفید را نیز از بین می برند. که این نکته، شرایط مساعدی را برای رشد قارچ هایی به وجود می آورد که از عوامل بروز کاندیدیازیس هستند.

    برای پیشگیری از بروز کاندیدیازیس هنگام مصرف آنتی بیوتیک، بسیاری از پزشکان، مصرف پروبیوتیک ها را پیشنهاد می دهند. این مواد در غذاهایی مانند ماست، پنیر و دوغ موجود هستند، همچنین می توانید از افزودنی های بیولوژیکی و پزشکی نیز استفاده کنید.پنيرك در واژن

    پروبیوتیک ها، تعادل را در واژن ایجاد می کنند و از تولید مثل باکتری های بیماری زا جلوگیری می کنند.

    همچنین تاثیر مثبتی بر گوارش، تولید ویتامین ها (ویتامین کا، فولیک اسید و غیره…) نرمال کردن کلسترول و تحریک سیستم ایمنی بدن دارند.

    داروهایی که حاوی پروبیوتیک هستند را می توانید از داروخانه ها خریداری کنید، اما قبل از خرید آن ها، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    هنگامی که عفونت قارچی واژن دارید، بهتر است که رابطه نداشته باشید.

    اگرچه کاندیدیازیس به عفونت های منتقل شونده جنسی، ارتباطی ندارد، اما این ریسک وجود دارد که اگر همسرتان سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، به عفونت قارچی مبتلا شود. البته همه این موارد، منوط به نداشتن رابطه محافظت شده است.

    علاوه بر این، داشتن رابطه ممکن است شرایطتان را بد تر کند.

    همچنین به دلیل اینکه این نوع از عفونت همراه با سوزش و خارش است، ممکن است باعث بروز ناراحتی شود.

    اگر هیچکدام از این علائم را قبل از دخول نداشتید؛ ممکن است آن ها را پس از رابطه تجربه کنید.

    کاندیدیازیس همیشه همراه با علائم محسوسی نیست. در 20% از موارد، هیچگونه ترشحات پنیری شکل یا خارشی وجود ندارد و ممکن است بدون نشانه باشد.

    آزمایش پاپ اسمیر می تواند این شرایط را تشخیص دهد. این نتایج افزایش غلظت قارچ ها را نشان می دهند.

  • عکسهای دخترانه زیبا برای پروفایل
  • این عفونت در بعضی از موارد نیز ممکن است علائم ضعیفی داشته باشد. (برای مثال ورودی واژن)

    عفونت های بدون نشانه، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند و ممکن است باروریتان را نیز به خطر بیندازند.

    همچنین می تواند تهدیدی برای دوران بارداری و انتقال عفونت به فرزندتان باشد. اگر به داشتن عفونت قارچی شک دارید، حتما به متخصص زنان، مراجعه کنید.

    پیشگیری از کاندیدیازیس

    عفونت قارچی، یک شرایط پزشکی شایع است. بنابر آمار ها، 75% از زنان، حداقل یک بار در طول عمرشان این عفونت را تجربه می کنند.

    قانون اول این است که  از خود تشخیصی و خود درمانی بپرهیزید. در هر موقعیتی که نسبت به شرایط مشکوک بودید، حتما با پزشک مشورت کنید

    برای پیشگیری از عفونت قارچی واژن باید:

    تغذیه متعادل نیز برای پیشگیری از عفونت ضروری است. باید غذاهایی که سرشار از فیبر و پروتئین و پروبیوتیک هستند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

    داشتن تغذیه صحیح، عفونت قارچی واژن را بهبود نمی بخشد، اما داشتن تغذیه سالم در خلاص شدن از دست کاندیدیازیس کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد که کمتر به این عفونت، مبتلا شوید.

    ضروری است که غذاهای زیر را کنار بگذارید:

    پنيرك در واژن

    برای مبارزه با عفونت های قارچی، باید حتما از پروبیتیک ها استفاده کنید. (ماست، دوغ و پنیر). غذاهای حاوی مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ (مانند سیر، زردچوبه و دارچین) نیز بسیار کمک خواهند کرد.

    واژن قارچی می تواند علائمی مانند خارش، سوزش، قرمزی واژن و دهانه آن، ترشحات واژن غیر نرمال (سفید و توده ای)، درد هنگام رابطه جنسی و دفع ادرار داشته باشد.

    علاوه بر این علائم فیزیکی می تواند علائمی مانند پریشانی و بی اعصابی نیز ایجاد کند.

    بسیار مهم است که هنگام تجربه این علائم، حتما با پزشک مشورت کنید. با این نشانه پزشک می تواند درمان این بیماری را تجویز کند و نیازی به آزمایش های اضافی مانند پاپ اسمیر نیست. چرا که این نشانه ها، به خودی خود برای تشخیص کاندیدیازیس کافی هستند.

    داروهای ضد قارچ، معمولا به صورت بدون نسخه ای نیز موجود هستند، اما اینکه چه دوز و چه نوع دارویی را از چه برندی مصرف کنید؛ بسیار حائز اهمیت است.

    تعداد زیادی از انواع کرم، شیاف، قرص های واژینال و درمان خوراکی برای عفونت قارچی وجود دارد.

    بسیاری از این دارو ها بدون نسخه هستند. اما جدا از در دسترس بودن این داروها، هیچ کدام از آن ها شما را به طور دائم از کاندیدیازیس، خلاص نمی کنند و می تواند این عفونت مزمن شود و هر چند وقت یک بار تکرار شود.

    در اینجا به معرفی مهم ترین دلایل ظهور مجدد عفونت قارچی واژن می پردازیم:

    بنابراین روش های درمانی این عفونت، باید به دقت توسط پزشک تجویز شود. این کار باعث کاهش ریسک ابتلا به عفونت مزمن کاندیدیازیس می شود. (عفونتی در سال 4 بار یا بیشتر رخ دهد.)

    پریود و عفونت قارچی

    عفونت قارچی واژن می تواند به صورت خود به خود و با شروع پریود درمان شود.

    خون قاعدگی، PH واژن را بالا می برد که این کار باعث کاهش تعداد سلول های قارچی می شود که نمی توانند در PH خونریزی پریودی زنده بمانند.

    عفونت قارچی واژن، معمولا ترشحات سفید رنگ و پنیری شکل بدون بویی را تولید می کند. واژن باکتریایی که از دیگر عفونت های شایع است، بوی بد را تولید می کند. برخی از دلایل دیگر بوی بد واژن می تواند تریکومونیازیس، بهداشت ضعیف یا فراموش کردن تعویض تامپون برای چند روز باشد.

    برطرف شدن علائم کاندیدیازیس می تواند به مدت چند روز، مثلا 7 روز طول بکشد. اگر علائمتان شدید است، این طول درمان تا 2 هفته نیز می تواند طول بکشد.

    مدت زمان عفونت قارچی واژن به دو عامل بستگی دارد؛ شدت عفونت و نوع درمانی را که انتخاب کرده اید. عفونت های سبک تر به مدت 3 تا 7 روز بهبود می یابند. اما عفونت های شدید تر تا دو هفته زمان لازم دارند.

    داروهای بدون نسخه، معمولا در دزمان عفونت های خفیف، موثر هستند؛ اما این داروها به اندازه داروهای تجویزی، موثر نیستند. عفونت قارچی که به درستی درمان نشود، ممکن است ریسک ابتلای مجدد به آن را بالا ببرد و همچنین ممکن است شدت آن نیز افزوده شود..

    اگر عفونت قارچی پس از دوره درمان، بهبود نیافت یا دو ماه پس از درمان، مجددا تکرار شد، دوباره به پزشک مراجعه کنید.

    خارش دهانه واژن به دلیل عفونت قارچی، می تواند آزار دهنده باشد، مخصوصا اگر این عفونت را شب ها داشته باشید. در حالیکه خارش واژن هر ساعت از شبانه روز می تواند رخ دهد، اما ممکن است این خارش را شب ها بیشتر متوجه شوید، چرا که حواستان کمتر به وسیله عوامل بیرونی پرت می شود.

    هنگامیکه عفونت قارچی واژن دارید، نباید رابطه داشته باشید، چرا که ممکن است این عفونت را طولانی تر کرده و باعث برگشت برخی از علائم آن شود و همچنین ممکن است این عفونت را به همسرتان منتقل کنید. همچنین داشتن دخول، در زمانیکه مشغول درمان هستید، می تواند روند درمانی را نیز طولانی کند. همچنین اگر این عفونت به همسرتان نیز منتقل شود، باز هم ممکن است این عفونت را بگیرید. بنابراین تا زمانیکه علائم کاندیدیازیس کاملا برطرف نشده است، نباید رابطه داشته باشید.

    عفونت قارچی واژن معمولا پس از اینکه درمان را شروع کردید، 7 روز طول می کشد تا برطرف شود. البته این در صورتیکه است که از داروهای بدون نسخه استفاده کرده اید.

    استفاده از تامپون و عفونت قارچی

    برای رشد کاندیدا، به مکان مرطوب نیاز داریم، استفاده از تامپون و پد، باعث فراهم آوردن محیط مرطوب می شود که در نهایت می تواند منجر به عفونت قارچی واژن شود. بنابراین؛ تامپون و پد ها را باید به موقع و تقریبا هر 4 ساعت یک بار به خصوص در فصل تابستان تعویض کنید.

    تغییرات هورمونی قبل از شروع پریود، شما را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت قارچی می کند. هر ماه قبل از شروع پریود، سطح هورمون های استروژن بدن افت می کند. این کاهش استروژن ممکن است بر محیط داخلی واژن تاثیر بگذارد و به قارچ ها فرصت بیشتری برای رشد بدهد.

    برخی از بانوان ممکن است عفونت قارچی واژن را مجددا قبل از پریود، تجربه کنند. همانطور در بالا گفته شد، این اتفاق به دلیل تغییرات هورمونی  (کاهش سطح استروژن) قبل از شروع پریود و در نتیجه تغیرات در محیط داخلی واژن رخ می دهد. جدا از تغییرات هورمونی قبل از پریود، عوامل دیگری وجود دارد که ممکن است باعث بروز عفونت قارچی واژن شود. این عوامل عبارتند از:

    اگر مجددا گرفتار عفونت های قارچی شدید و یا پس از درمان، این عفونت از بین نرفت، بنابراین این عفونت ممکن است از گونه های خاصی از کاندیدا به وجود آمده باشد. برای درمان و شناسایی این عفونت باید حتما تست آزمایشگاهی بدهید.

    داشتن عفونت قارچی حین پریود می تواند احساس ناخوشایندی را ایجاد کند علائمی مانند خارش، درد و ترشحات واژینال همراه با خون و دل درد داشته باشد. علاوه بر این؛ استفاده همزمان از پد، فنجان قاعدگی با تامپون همزمان با داشتن عفونت قارچی بسیار ناخوشایند است. ممکن از دیفلوکان (فلاکونازول) برای درمان عفونت استفاده کنید. این دارو، یک داروی نسخه ای است و گزینه مناسبی برای درمان عفونت قارچی واژن حین پریود است.

    سلام.من۲۳سالمه ۳سال ازدواج کردم چند وقت یه بارخارش شدید وترشح برفکی ودرد هنگام رابطه دارم الانم که بابحث کرونا دکتر نمیشه رفت میشه کمکم کنید

    من قارچ مزمن گرفتم دکترم رفتم دارو داد ولی خوب نمیشه که نمیشه

    من ۳ دوره دارو گرفتم باز خارش قبل پریود سوزش رابطم ندارم هر بار میرم دسشویی میام لباس زیرممم عوض میکنم با سشوار واتو شورتم گرم میکنم میپوشم دوز دارو هم کامل مصرف شده دیونه ام کرده

    سلام.وقت بخیر.من یکم تکرر ادرار و سوزش،دارم چیکار کنم؟۷ ماهه ازدواج کردم ۴ بار عفونت گرفتم واژنم یکم خشکه.

    من 21 سالم و مجردم دو سال دچار این خارش شدم 2بار ماما رفتم 7 بار متخصص زنان کلی پماد کلی پمار دستساز و کلی قرص از تقویت کننده سیستم ایمنی گرفته تا … حتی دو جلسه co2 فروکشنال انجام دادم هیچ تاثیری نداشت و خوب نشدم واقعا روی اعصابم تاثیر گذاشته دیگه خسته شدم و خودم کلی اضطراب دارم اینم داره دیونم میکنه انقد ناامید شدم ک فک میکنم هیچ وقت خوب نمیشه دیگه خسته شدم😭😭😭😭😭

    سلام من ۹ساله دچار عفونت قارچی هستم و هر سال چندبار عود میکنه و دکتر میرم با کلی دارو بهبود پیدا میکنه اما دوباره بعد از چندماه روز از نو روزی از نو… کاملا نا امید شدم از درمان و خسته…انگار اصن این بیماری درمان نداره😢

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی

    آیا انواع مختلف ترشحات واژن را می شناسید؟ آیا می دانستید که با توجه به رنگ و ساختار ترشحات واژن، می توانید فاز سیکلتان را تشخیص دهید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به همه این سوالات پاسخ دهیم.

    انواع ترشحات واژن و دلایلی که می توانند داشته باشند، هر کدام از موارد زیر است:

    پس از چند مدت که این مقاله را نوشتیم، بسیاری از مخاطبان مینت در سایت و در اینستاگرام ما، سوالاتی داشتند که بلخره ما عفونت داریم یا خیر؟ ترشحات آبکی واژن چه نوع ترشحاتی هستند؟

    باید بگوییم که تنها داشتن یک نوع ترشح خاص، ممکن است نشانه داشتن عفونت نباشد و سایر علائم باید بررسی شوند و در نهایت تصمیم گرفت که آیا عفونت دارید یا خیر. پس به این نکته توجه کنید که صرف داشتن یک نشانه از عفونت، نشان دهنده 100 درصد ابتلا به یک عفونت نیست.

    پنيرك در واژن

    حالا این سوال پیش می آید که چطوری تشخیص دهیم به چه نوع عفونتی مبتلا هستیم؟

    به همین دلیل تصمیم گرفتیم به کمک دکتر فائزه شهبازی، بخش تشخیص و ترشحات واژینال را در اپلیکیشن مینت قرار دهیم. در این قسمت سوالات زیادی در رابطه با علائمتان از شما پرسیده می شود و در نهایت با بررسی همگی این علائم، پاسخ احتمال ابتلا به عفونت را دریافت خواهید کرد، همچنین پس از آن می توانید نکاتی را در رابطه با روند درمانی هرکدام از این عفونت ها، با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، دریافت کنید.

    قسمت تشخیص و درمان ترشحات واژن اپلیکیشن مینت

    این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که در روند درمانی ترشحات عفونی واژن، توجه به شرایطی مانند داشتن رابطه جنسی، نوع روش جلوگیری مورد استفاده، قرار داشتن در دوران شیردهی و… بسیار مهم است، بنابراین هنگام دریافت نکات درمانی، سوالاتی از این قبیل را باید پاسخ دهید تا مناسب ترین نوع درمان را در اپلیکیشن مینت دریافت کنید.

    برای مراجعه به قسمت ترشحات واژن ، کافیسیت اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید، سپس وارد قسمت دکتر مینت و پس از آن ترشحات واژن شوید تا مراحل بالا را انجام دهید و در نهایت احتمال ابتلا به عفونت و روش های درمانی آن را دریافت کنید و از همه مهم تر نوع عفونت واژینال شما نیز مشخص می شود.. دانلود اپلیکیشن

    بسیاری از بانوان معمولا متوجه نقاط سفید رنگی بر روی لباس زیر خود می شوند. این نقاط به دلیل وجود ترشحات واژن هستند، که طبیعی نیز به نظر می رسد. ترشحات خیس معمولا سفید یا شفاف هستند. هنگامیکه خشک می شوند، مایع از آن ها بخار می شود و مواد جامد سفید یا زرد رنگی باقی می ماند.

    این اتفاق کاملا طبیعی است، مادامیکه ترشحاتتان مشخصات زیر را داشته باشند:

    هر چند بهتر است در این باره با پزشک خود مشورت کنید، تا خیالتان کاملا راحت شود.

    هر نوع غشا مخاطی به رطوبت نیاز دارد. وضعیت سلامتی واژن به کمک یک لایه از ترشحات چسبنده حفظ می شود.

    به طور خلاصه، ترشحات واژن شامل آب، مخاط (که همچنین آب نیز دارد.) و سلول هایی است که در حال حاضر در بدنتان وجود دارند، هستند.

    هیچ چیز ناخوشایند و خجالت آور در مورد ترشحات واژن وجود ندارد و همانند بزاغ دهان، طبیعی هستند.

    در این قسمت می خواهیم انواع ترشحات واژن و اینکه هرکدام از آن ها چه چیزی در مورد بدنتان می گویند را معرفی کنیم:

    زمان دقیق تخمک گذاری در هر خانم با خانم دیگر متفاوت است و حتی گاهی اوقات در یک ماه با ماه دیگر نیز متفاوت استترشحات تخم مرغی نشانه های زنجیره واری از زمان تخمک گذاریتان هستند. آن ها بیشترین غلظت برای نفوذ اسپرم به داخل رحم دارند و به فرایند باروری بسیار کمک می کنند.

    همانند شکل زیر اگر هنگامیکه انگشتان خود را از هم دور می کنید، ترشحات واژن کش بیایند، بدین معنی است که تخمک گذاری انجام شده است.

    هرچقدر این ترشحات بیشتر کش بیایند، به این معنی است که در زمان بهتری برای باروری قرار دارید.تشخیص این ترشحات برای بار اول، ممکن است سخت به نظر آیند، اما کم کم یاد میگیرید و تفاوت ها را بهتر متوجه می شوید.

    ترشحات چسبناک واژن از ترشحات شایع در فاز لوتئال قاعدگی هستند.

     

     

    ممکن است این نوع ترشحات را چند روز پس از قاعدگیتان مشاهده کنید. (روزهای خشک به روزهای چسبناک تبدیل می شوند.)

    مقدار و نوع ترشحات واژن در خانم ها متفاوت است و به این بستگی دارد که در چه فازی از سیکل قاعدگیشان قرار دارند.

    اگر این ترشحات ضخیم به همراه سایر علائم مانند خارش، سوزش و درد باشند، احتمالا عفونت قارچی دارید. اگر نه کاملا نرمال است. ممکن است افزایش ترشحات سفید واژن را قبل یا بعد از قاعدگیتان تجریه کنید. در مقاله ای جداگانه در وبسایت مینت، علت عفونت قارچی واژن را کاملا توضیح داده ایم.

    ترشحات زرد واژن

    ترشحات زرد واژن، ترشحات طبیعی نیستند و ممکن است نشانه ای از عفونت باکتریایی یا بیماری های منتقل شونده جنسی باشند. همچنین همراه این ترشحات، بوی بدی نیز وجود دارد.پنيرك در واژن

    ترشحات قهوه ای واژن ممکن است به دلیل قاعدگی های نامنظم رخ دهند. اگر ترشحات قهوه ای مداومی را تجربه کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. چرا که ممکن است نشانه ای از سرطان رحم باشد. همچنین در دوران یائسگی، نباید هیچگونه خونریزی واژینال داشته باشید، چرا که ممکن است نشانه ای از سرطان رحم باشد.

    داشتن ترشحات سبز واژن، طبیعی نیست. این نوع از ترشحات، نشانه ای از عفونت های باکتریایی یا بیماری های منتقل شونده جنسی هستند. هر زمانی که این ترشحات را تجربه کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر مبتلا به تریکومونیازیس باشید، پزشک مصرف آنتی بیوتیک را تجویز خواهد کرد.

    ترشحات عفونی قارچی به دلیل رشد قارچ ها در واژن به وجود می آیند. علائم عفونت قارچی عبارتند از:

    تقریبا 90 درصد از بانوان، حداقل یک بار در طول زندگیشان، عفونت های قارچی را تجربه می کنند. عفونت های قارچی، مسری نیستند و می توانید برای درمان آن ها از کرم های ضد قارچ بدون نسخه استفاده کنید. اما اگر با این کرم ها بهبود نیافتید یا بیش تر از 4 بار در سال عفونت قارچی داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

    در این قسمت از مقاله می توانید علائم انواع ترشحات واژن را در یک نگاه ببینید و اگر هر نشانه غیر طبیعی داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید. توضیحات بیشتر در رابطه با انواع ترشحات واژن در همین مقاله داده شده است.

    انواع ترشحات واژن و علائم آن

    برخی از بانوان در رابطه با مقدار ترشحات واژنشان نگران هستند. این ترشحات ممکن است بیش از حد به نظر برسند. اما هیچ جای نگرانی در رابطه با آن وجود ندارد.

    بدن یک خانم سالم به طور میانگین 4 – 1 میلی لیتر از ترشحات را در 24 ساعت از قاعدگی تولید می کند.

    اما این مقدار در موارد مختلف متفاوت است و حتی ممکن است به 4 میلی لیتر نیز برسد اما هنوز هم طبیعی و نرمال باشد.

    این نکته نیز حائز اهمیت است که ترشحات واژن در زمان های خاصی مانند تخمک گذاری، بارداری یا مصرف داروهای ضدبارداری افزایش می یابد.اگر ترشحات بیشتر از حد معمولتان را دارید، به ویژه اگر این ترشحات به همراه خارش، بو و درد هنگام رابطه هستند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

  • عکس های حادثه امروز اهواز
  • چند روز قبل از تخمک گذاری قوام ترشحات واژن تغییر کرده و آبکی یا شبیه به سفیده تخم مرغ می‌شود. اما چه میزان از این نوع ترشحات طبیعی است و با کم یا زیاد بودن آن باید به پزشک مراجعه داشت؟

    طبیعی است که قبل از شروع قاعدگی برای یک تا 5 روز مخاط واژن حالت سفیده تخم مرغ داشته باشد و دقیقا قبل از شروع تخمک گذاری حالتی آبکی بگیرد. اما اگر در طول چرخه مرتبا با فواصل گوناگون ترشحات تخم مرغی مشاهده کردید یا این نوع ترشحات بیش از یک هفته به طول انجامید یعنی دچار عدم تعادل هورمونی هستید.

    به طور معمول افزایش سطح استروژن و هورمون LH سبب تغییر در مخاط و تخمک گذاری می‌شود. گاه بدن برای تخمک گذاری چندین افزایش سطح هورمون استروژن را در یک چرخه تجربه می‌کند اما به دلایلی تخمک گذاری رخ نمی‌دهد. در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک این اتفاق رایج است و به همین دلیل از روی بررسی مخاط نمی‌توان زمان تخمک گذاری را تشخیص داد. در صورت بروز استرس بالا یا اختلالات تیروئیدی نیز ممکن است دچار تغییرات مخاط واژینال شوید.

    اگرچه از روی قوام مخاط واژن میت‌وان زمان تخمک گذاری را تشخیص داد اما در زنانی که به دلایل گوناگون استروژن چندین بار در سطح بالا قرار می‌گیرد و مخاط واژن در حال تغییر است، این تشخیص سخت می‌شود. استفاده از کیت‌های تخمک گذاری نیز در این شرایط فایده‌ای ندارد زیرا با تغییر سطح هورمون LH زمان درست تخمک گذاری تشخیص داده نمی‌شود.

    در این خانم‌ها بهترین شیوه برای باردار شدن داشتن رابطه جنسی مرتب است. زوجین می‌توانند برای این منظور دمای پایه بدن را هم اندازه بگیرند اما زمانی که دما بالا رفت دیگر موقعیت عالی برای نزدیکی نیست و باید پیش از آن به فکر نزدیکی به قصد بارداری باشند. راه کم استرس‌زاتر و کم هزینه‌تر، برقراری رابطه محافظت نشده 3 بار در هفته است.

    گاه خانم‌ها ترشحات عفونی واژن را با ترشحات طبیعی حین تخمک گذاری اشتباه می‌گیرند. مخاط طبیعی واژن روشن و کمی زرد است در حالی که ترشحات عفونی خاکستری یا زرد هستند. اگر ترشحات، پنیر مانند است، بوی نامطبوعی دارد یا همزمان با آن خارش و سوزش دارید اینها نشانه عفونت است و باید به پزشک مراجعه داشته باشید.

    همراه با برانگیختگی جنسی میزان ترشحات واژن نیز افزایش می‌یابد. اما نباید آن را با مخاط حین تخمک گذاری اشتباه گرفت. بهترین زمان برای بررسی مخاط به منظور تشخیص زمان تخمک گذاری زمانی است که رابطه جنسی نداشته‌اید و از نظر جنسی تحریک شده نیستید.

    حتی اگر یکی دو روز از رابطه جنسی شما گذشته باشد ممکن است ترکیب مایع منی و مخاط واژن شما را به اشتباه بیاندازد.

    ترشحات واژن، حین رابطه جنسی

    وظیفه اصلی ترشحات واژن، نگه داشتن سلامتی غشا مخاطی است که در واژن قرار دارد. همانند سایر مخاط بدن، مقداری رطوبت را برای راحتی و محافظت نیاز دارد.پنيرك در واژن

    در طول سیکل قاعدگی، مقدار مخاط دهانه رحمی تغییر می کند. اما حتی در دوران اوج ترشحات ( تخمک گذاری) این مقدار برای داشتن رابطه کافی نیست.

    ترشحات معمولی واژن قسمتی از روانکاری واژن را در حین رابطه تامین می کنند اما فرایندهای دیگری نیز برای بیشتر کردن رطوبت وارد بازی می شوند.

    ناحیه واژن با مقدار زیادی خون احاطه شده است و عروق خونی در این ناحیه گسترش پیدا می کنند تا بتوانند مایع ترانسودا (مایع لغزنده در هنگام رابطه) را به دیواره های آن برسانند.

    هنگام برانگیختگی نیز، مخاط به وسیله غدد بارتولین و اسکین تولید می شود.

    لغزنده کردن واژن برای راحتی دخول و کاهش اصطکاک و سوزش حین رابطه، ضروری است. مقدار آن برای هر خانمی متفاوت است و همچنین به سن او و فاز سیکل قاعدگیش بستگی دارد.

    بانوان در بین قاعدگی هایشان، معمولا ترشحات مختلف واژن را تجربه می کنند که رنگ، مقدار و چسبندگیشان در طول سیکل تغییر می کند. ( از سفید به شفاف)

    این تغییرات در طول سیکل طبیعی است و به دلیل وجود هورمون ها، به خصوص استروژن رخ می دهد.

    در هر ترشح واژینال به دلیل وجود هورمون ها، فرایندهای زیر اتفاق می افتد:

    علائم بیماری زا ترشحات واژن

    ترشحات نرمال بدون بو هستند. رنگ سفید یا شفافی دارند، ضخیم و چسبی یا سر و چسبنده هستند.

    اگر ترشحات واژن غیر معمولی باشد ممکن است همانطور که در بالا اعلام کردیم، نشانگر بیماری های زیر باشد:

    ترشحات واژن، نقش کلیدی را در سیستم تناسلی و تولید مثل بانوان ایفا می کنند. اگر رنگ، بو یا ثبات غیر معمولی داشته باشند، به ویژه اگر همراه خارش و سوزش بیایند، ممکن از علائم عفونت یا سایر شرایط پزشکی باشند و حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

    هر کدام از عوامل زیر ممکن است منجر به افت سطح هورمون استروژن و در نتیجه کاهش ترشحات واژن یا خشکی واژن شوند:

    روش های درمانی مختلفی به همراه داروهای طبیعی وجود دارند که برای خشکی واژن و آتروفی مناسب هستند. این روش های درمانی عبارتند از:

    محصولاتی مانند لوبریکانت با پایه آب در این دسته قرار می گیرند و در صورتی که خشکی واژن شدید نباشد، بسیار کمک کننده هستند. اگر پس از استفاده از لوبریکانت، مجدد احساس خشکی کردید یا اثر بخشی لوبریکانت کاهش یافت، می توانید از آب برای تجدید اثربخشی لوبریکانت استفاده کنید.

    محصولاتی مانند جوجوبا، روغن نارگیل، مکمل های ویتامین ای و آلوئه ورا می توانند واژن را مرطوب کنند.

    کرم واژینال استروژنی

    در صورتی که خشکی واژن شدید باشد و با درمان های معمولی برطرف نشود از استروژن درمانی، استفاده می شود. کرم های استروژنی می توانند علائم خشکی واژن را کاهش دهند. این کرم مستقیما به واژن مالیده می شود تا علائم خشکی آن از بین برود. در این نوع روش درمانی، استروژن بیشتری نصبت به قرص های استروژنی جذب می شود.

    یک حلقه انعطاف پذیر است که در داخل واژن قرار می گیرد و هورمون استروژن از طریق حلقه واژینال به داخل واژن جذب می شود. تزریق هورمون استروژن به داخل واژن باعث کاهش عوارض یائسگی و بازگشت ترشحات واژن به حالت طبیعی و معمول می شود.

    این کرم ها می توانند برای بافت داخلی واژن به کار برده شوند. مقداری از استروژن موجود در کرم به داخل خون جذب می شود که می تواند سطح هورمون های استروژن را همانند تاثیر گذاری قرص های هورمونی بالا ببرد. استفاده از این کرم ها، روشی موثرتر و به همراه عوارض کمتری نسبت به قرص ها هستند.

    در این روش درمانی، قرص در داخل واژن، جایگذاری می شود و به تامین استروژن از دست رفته دوران یائسگی کمک می کند. و باعث کاهش عوارض یائسگی و بازگشت ترشحات واژن به حالت طبیعی و معمول می شود.

    این مرطوب کننده ها به سالم و مرطوب نگه داشتن واژن کمک می کنند. و اکثرا دارای پایه آب هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند.

    یک شیاف شبانه است که برای درمان رابطه جنسی دردناک در زنان یائسه مفید است و باعث روانی حین رابطه و بازگشت ترشحات طبیعی واژن می شود.

    همانطور که قبلا اشاره کردیم، ترشحات واژن، ترکیبی از مخاط، مایعات، باکتری ها و سلول های مرده واژن و رحم هستند. رنگ، بو و قوام آن در هر روز از سیکل، ممکن است متفاوت باشد.

    ترشحات نرمال واژن برای مرطوب سازی دیواره واژن و محافظت از آن در مقابل عفونت های مختلف تولید می شوند.

    ترشحات نرمال می توانند سفید، شفاف، آبکی یا کشدار باشند.

    هر ترشحی بوی منحصر به فرد خود را دارد و ممکن است در هر خانمی متفاوت باشد. ترشحات نرمال بویی همانند شیر می دهند. بوی آن ها ممکن است با توجه به روزی که در سیکل قاعدگی قرار دارید یا پس از برقراری رابطه زناشویی تغییر کند.

    ترشحات واژن در نوجوانان

    بله، برای همه خانم ها در هر سنی که باشند داشتن مقداری از ترشحات واژن، نرمال است. در دخترخانم های کم سن و سال، ترشحات واژن معمولا بسیار کم است، اما هر چقدر به سن بلوغ نزدیک تر می شوند، ترشحات افزایش پیدا می کند. بعضی از دخترها ترشحات کمتر و بعضی نیز ترشحات بیشتری دارند. در بعضی، ترشحات شفاف است اما در بعضی سفید یا زرد رنگ است و این نکته بسیار مهم است که ترشحات نرمال واژن را بشناسید. اگر ترشحات ثبات و پیوستگی غیر معمولی دارند و یا رنگ و بوی بدی دارند، می تواند نشانه ای از عفونت باشد که نیاز به درمان های پزشکی سریعی دارند.

    در بیشتر مواقع، ترشحات واژن نرمال هستند و اتفاق شایعی بین همه بانوان است. مادامیکه چیز غیر معمول و نا خوشایندی در ترشحات خود مشاهده نکردید، نباید این ترشحات را قطع کنید. در هر صورت، چنانچه پیوستگی، بو و رنگ ترشحات غیر معمول بود، آنگاه جای نگرانی وجود دارد. همچنین اگر ترشحات همراه با سوزش و خارش بودند، می تواند نشانه ای بر عفونت باشد و سریعا باید درمان شود.

    بله، اگر ترشحات، سفید، حالت شیر، نازک و همراه با بوی خفیفی بودند، از علائم زودرس بارداری هستند. ترشحات واژن هنگام بارداری به اسم لوکره شناخته می شوند و کاملا طبیعی است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. از تغییراتی که ترشحات در هنگام بارداری می کنند، در پیوستگی، ضخامت، مقدار و فرکانس تکرار آن ها می توان اشاره کرد. این نوع از ترشحات، از 1 تا 2 هفته پس از لقاح شروع می شوند.

    ترشحات نرمال واژن بوی خاص خود را دارند و در هر خانمی متفاوت است. ترشحات نرمال، معمولا بویی همانند بوی شیر می دهند. این نوع ترشحات، نرمال هستند و لازم نیست کاری برای آن ها انجام دهید.

    اما اگر این ترشحات بوی ناخوشایندی بدهند یا بوی ماهی داشته باشند، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

    سن بلوغ در دختران از 8 تا 13 سالگی شروع می شود. اما ظهور نشانه های بلوغ قبل از 8 یا بعد از 13 سالگی نیز، نرمال است. معمولا یک سال پس از اولین ترشحات واژن، اولین پریودی اتفاق می افتد. ترشحات واژن در خانم های بسیار جوان، اتفاق عجیبی نیست و کاملا طبیعی است.

    مقدار استاندارد ترشحات واژن برای هر خانمی متفاوت است. این مقدار با توجه به اینکه در چه فازی از سیکل قاعدگیتان قرار دارید و چند روز از قاعدگیتان گذشته است، متفاوت است. معمولا مقدار نرمال ترشحات واژن در هر 24ساعت، چیزی بین 4 – 1 میلی لیتر است. اما مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، همزمان با اینکه در چه زمانی از سیکلتان قرار دارید، ترشحاتتان را کم تر می کند. در هنگام بارداری، ترشحات واژن بیشتر می شود و می توان گفت این مقدار در طول یک ماه نیز تغییر می کند و به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما اگر احساس می کنید خیلی بیشتر از حد معمول، ترشح دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

    فیبروئید رحم، رشد غیر سرطانی رحم است. این به این معنی است که خوش خیم هستند. ترشحات فیبروئید از شفاف به سفید، قرمز خونی و در نهایت به خاکستری یا قهوه ای تغییر می کنند. این ترشحات از تومورهای فیبروئیدی جاری می شوند و کاملا نرمال هستند. داشتن ترشحات با این ویژگی ها از مهم ترین علائم فیبروئید هستند.

    ترشحات بیش از حد واژن

    عوامل مختلفی وجود دارند که باعث ترشحات بیش از حد می شوند، این عوامل عبارتند از:

    داشتن ترشحات واژینال طبیعی در هر روز، نشانگر سلامت واژن و راهی سالم برای دفع مایعات و سلول های مرده بدن است. اما داشتن بیش از حد ترشحات، می تواند نشانگر مشکلات جدی باشد. ترشحات واژن می توانند سفید رنگ، چسبناک، ضخیم یا نازک، پیوستگی کم یا زیاد، بدون بو یا بوی بدی داشته باشند. همچنین بنا به شریط گاهی نیز ممکن است زرد رنگ شود.

    بله، معمولا ترشحات ضخیم و سفید واژن به دلیل وجود هورمون پروژسترون، از علائم در راه بودن قاعدگی است. این نوع از ترشحات مادامیکه بوی بدی نداشته باشند و یکپرچه نباشند، نرمال هستند.

    در سایر فازهای قاعدگی، هنگامیکه سطح هورمون استروژن بالا می رود، ترشحات واژن آبکی و شفاف می شوند.

    اگر ترشحات شیری دارید، ممکن است باردار باشید. این ترشح سفید و نازک که حالت شیر مانند دارد، لوکره نام دارد. این نوع ترشح کاملا نرمال است و می تواند از نشانه های زودرس بارداری باشد. اما اگر این ترشح، رنگ خاکستری تیره همراه با بوی بد داشت، می تواند از علائم عفونتی به نام واژن باکتریایی باشد.

    پاسخ این سوال به نوع ترشحات بستگی دارد. چنانچه ترشحات بی رنگ یا سفید بدون بو و خارش داشتید، طبیعی است، در غیر این صورت می تواند نشانه عفونت باشد. برای اطلاعات بیشتر به متن این مقاله مراجعه کنید.

    خیر، به احتمال زیاد دچار عفونت قارچی واژن یا همان کاندیدیازیس شده اید.

    چنانچه ترشحاتتان همراه با بوی بد و خارش باشد، به احتمال زیاد عفونت دارید. برای اطمینان بیشتر، اپلیکیشن مینت را نصب کنید، به قسمت دکتر مینت و سپس بخش تشخیص ترشحات واژینال مراجعه کنید و به سوالات آن پاسخ دهید تا نوع ترشحاتتان مشخص شود.

    بله. ترشحات سبز واژن از نشانه های بیماری های مقاربتی یا باکتریایی است. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

    خیر، ترشحات زرد رنگ واژن نیز می تواند از نشانه های عفونت باکتریایی یا بیماری های مقاربتی باشد.

    عالی بود مطالبتون ممنونم
    فقط ممکنه ترشحات شیری رنگ بارداری دو روز بعد از تخمک گذاری باشه؟

    سلام من ترشحاتم سیاه رنگ بدون بو و خارش

    عالی ،سپاس

    سلام من ۲۰ مرداد سقط کردم.۴ هفته بار دار بودم.الان ۳۰ شهریوره هنوز پریود نشدم هیچ علائمی از پریودی هم‌ندارم ولی ترشح دارم.بنظرتون از چی میتونه باشه؟!

    سوگند جان سلام، چندین ماه پس از سقط ممکنه پریودی به حالت قبل نباشه، گاهی ۶ ماه طول میکشه که رحم خودشو بازسازی کنه و به خالت قبل برگردید.

    سلام من ۱۴سالمه و از۱۰سالگی ترشحات دارم و۱۱سالگی پریود شدم…یه دوباری شده که ترشحات سفید رنگیذمیبینم که زیاد غلیظ نیستن و یکم چسبناکن و بوش هم فکر کنم طبیعی باشه چون زیاد تند نیست..و یه چند ماهی میشه که تمام بدن ام خارش داره ازجمله جای شخصیم…این ترشحات بخاطر بلوغ هستش یا مشکی دارم؟ممنون میشم جوابم و بدید خیلی واسم مهمه…

    مهدیه جان سلام، این مدل ترشحات کاملا طبیعی هستش، اما خارش بدنتون رو باید پیگیر باشین، شاید به خوراکی یا فصل خاصی حساس هستین یا از شوینده مناسب پوستتون استفاده نمیکنین. برای خارش ناحیه تناسلی روی پوستتون میتونید از پماد تریامسینولون ان ان روزی دوبار بمدت یک هفته استفاده کنید.

    سلام ترشحات زرد رنگ همراه با بو و خارشم دارم به نظرتون از چیه؟ عفونت باکتریایی؟
    زیگیل تناسلی هم این علائمو داشت اخه ؟
    تو رو خدا میترسم راهنماییم کنید دکتر هنوز نرفتم ازدواج کردم رابطه هم دارم

    سمیه جان سلام، برای فهمیدن نوع عفونت خود، اپلیکیشن مینت رو نصب کنید، به قسمت دکتر مینت مراجعه کنید و قسمت ترشحات رو انتخاب کنید نوع عفونت و راه درمان رو به طور اختصاصی هر فرد بهتون ارائه میده.

    سلام ترشحات زرد رنگ همراه با بو و خارشم دارم به نظرتون از چیه؟ عفونت باکتریایی؟
    زیگیل تناسلی هم این علائمو داشت اخه ؟
    تو رو خدا میترسم راهنماییم کنید دکتر هنوز نرفتم ازدواج کردم رابطه هم دارم🙏🙏🙏

    سلام
    میشه اومدن مایع قهوه ای از دارو باشه مثل آزوتومایسین
    چون من خودم چن روزیه که اونطوریم و خب درد و خارشم ندارم
    چیز خاصیه یا نه؟؟؟

    رها جان سلام، خیر به مصرف آنتی بیوتیک ارتباطی نداره. ترشحات قهوه ای دلایل مختلفی میتونه داشته باشه که توی سایتمون توضیح دادیم در این مورد، میتونید مطالعه کنید.

    سلام من مرضیه ۱۴ سالمه و هنوز پرید نشدم چند بار ترشحات سفید, قرمز و مشکی رنگ مشاهده کردم میخواستم بدونم اینا طبیعیه یا مشکل خاصی دارم؟؟

    سلام
    وقتتون بخیر
    خیلی ممنون از مقاله ی کامل و خوبتون. عذر میخوام من سه روزی از پریودی ام گذشته. اما امروز ترشح معمولی سفید رنگی که ازم خارج میشه همراه با لکه های خونی بود. در عین اینکه همراه هم خارج شدند اما با هم مخلوط نشدند. جدا از هم و قابل تشخیص بودند. چند ماه قبل هم اینطور شده بودم. مشخصات خون دوران پریودی رو نداره. نمی دونم چه خونی هست و چرا اینطور میشه!؟ انگار مقداری خون پریودی در راه خروج مونده باشه و حالا همراه با ترشحات خارج بشه. دقیقا نمی دونم چه خونی هست!؟ مشکل جدی مثل خارج یا سوزش یا بوی بد و…هم ندارم. همه چیز عادی هست. امکانش هست راهنمایی ام کنید که آیا موضوع جدی ای هست یا نه!؟ خیلی ممنونم از جوابتون.

    سلام من مرضیه م من الان یه مدت میشه که این ترشح ها رو دارم یک بار ترشح قرمز و مشکی دیدم ولی از اون به بعد فقط ترشح های سفید دیدم هنوز هم عادت ماهانه نشدم لطفا بگین خطری داره

    سلام خانم دکتر من وقتی ۲۳ ساله بودم گاهی در لباس زیرم (شورت) چیزی شبیه عدس میدیدم تقریبا ماهی یکبار یا دوبار این اتفاق میفتاد…
    یبار که بیشتر دقت کردم دیدم پر از رگ هست و رنگش هم کرمی بود… این موضوع تا چندین ماه ادامه داشت 🥴
    الان ۳ ساله که دیگه نمیبینم. ولی واقعا میخوام بدونم اونها چی بودن
    ببخشید برای این سوال عجیب
    ممنون میشم جواب بدین ⚘

    سلام من ۱۹ سالمه من ترشحات بی رنگ چسبناک دارم و کمی سفیدک که خیلی کم هستند ولی جای رنگ زرد رو‌ روی لباس زیرم میگزارند همچنین بوی هم دارند نمیدونم که طبیعی هست یا نه اما خودم از بوش اذیت میشم
    به دکتر مراجعه کردم و بهم قرص انتی باکتری داد و سری آخر یک قرص femrelief one dose treatment for virginal thrush بهم داد البته اول یه کرم‌ داد که برای اینکه دخترم استفاده نکردم به نظر شما اینا طبیعی هست!؟

    سلام من ۲۸ابان پریودم تموم شده و حدودا دو روزه که لک بینی دارم به صورت خون اب و لکه های قهوه‌ای علتش میتونه برانگیختگی جنسی باشه؟ چون ۳ آذر رابطه داشتم البته بدون دخول و تماس آلت‌ها و اینکه از چند روز به بعد نگران‌کننده هستش؟

    سلام دختر من 8 سالشه و این اواخر میگه که ترشح داره و زرد رنگ بوده ینی طبیعیه و تو 9سالگی پریود میشه ؟ چقدر زوده اخه مشکلی داره ؟ و یا اینکه به پزشک مراجعه کنم ؟

    با سلام
    خیلی وقته که من ترشحات سفید و زرد و پنیری دارم. چیکارکنم نمی تونم هم به پزشک مراجعه کنم؟ در ضمن من هنوز مجردم

    سلام، شما احتمالا عفونت قارچی دارید، جهت اطمینان بیشتر و دریافت راهکارهای درمانی به اپلیکیشن و قسمت تشخیص و درمان ترشحات واژن مراجعه کنید

    سلام من پریود خیلی نامنظمی دارم ب طوریکه بعضی وقتا هر دوماه ی بار یا حتی سه ماه ی بار پریود میشم 17 سالمه الانم ترشحاته آبکی سفید رنگ دارم

    سلام من هنوز پریود نشده بودم که ترشح سفیدی داشتم بعد یک ماه که پریود شدم ترشحم قرمز مایل به رنگ تیره آیا تغییر رنگ بر اثر عادت ماهیانه ام است؟

    سلام خسته نباشید .حدود سه روزه ک لگنم درد میکنه
    امروز هم ترشحات ضخیم و پنیر مانند دیدم .ولی ن سوزش و ن خارشی دارم
    به نظرتون علت خاصی داره یا طبیعیه؟

    سلام وقت بخير
    من الان در دوران تخمك گذاري هستم
    ترشحاتم سفيد رنگه و بيشتر از قبل،نياز هست ب دكتر مراجعه كنم؟
    بو نداره،سفيد رنگه شله سفت نيست،خارش و سوزش هم ندارم

    سلام وقت بخير
    من الان در دوران تخمك گذاري هستم
    ترشحاتم سفيد رنگه و بيشتر از قبل،نياز هست ب دكتر مراجعه كنم؟
    بو نداره،سفيد رنگه شله سفت نيست،خارش و سوزش هم ندارم
    نيازهست دارو مصرف كنم؟

    سلام ترشحات سفید رنگ دارم از قبل از پریودیم تاالان ک تموم شده توش دونه های سفید هست زمان پریودیم هم توی ترشحاتم دونه های سفید و قرمزمیدیدم میشه لطفا جواب بدین نشونه ی چی هستن خیلی نگرانم

    ممنونم اگه جواب سوالمو بدید

    سلام من ۱۴سالمه بخاطر قدم کوتا بود و بلوغم ک تاخیر بیوفته و پریود نشم
    امپول بیستوهشت روزه میزدم الانم بیست و هشت روقطع کردم و هرشبی رو میزنن از همون وقت ترشحات سفید رنگی دارم میشه جواب بدید چه مشکلی دارم

    سلام من یک هفته بعد از اتمام قایدگیم که تخمک گذاری دارم معمولا ترشحات استروژنی اولیه که دارم قهوه ای روشن هست یعنی خون تیره داره ,این مورد طبیعیه؟ در حال حاضر یک زخم کوچیک واژن هم دارم که دارم درمان میکنم این بار ترشحات استروژنیم کمی روشن بود مممنه به خاطر زخم باشه؟

    سلام حدود 9 روز پیش رابطه داشتم و 13 ساعت بعد از رابطه قرص تنسی و 12 ساعت بعد از ان قرص اچ دی مصرف کردماز همان روز تا امروز ترشح سفید رنگ داشتم بعضی روزا کم و بعضی روزا زیاد علت چی میتونه باشه؟؟

    سلام
    من يه دختر شش ساله دارم كه گهگاهي دچار ترشحات واژن ميشه (كاملاً شفاف و بي رنگ ، كمي ليز) خارش و سوزش و درد هم نداره.
    آيا اين طبيعي هست؟ و چه اقدامي بايد انجام بدم؟

    سلام دکتر من ۵ بهمن پریود شدم و بعدش قرص اورژانسی خوردم و روز ۲۳ بهمن پریود شدم دوباره ، دوره تخمک گذاریم رو چطور باید حساب کنم؟خیلی استرس دارم روز ۲۹ بهمن رابطه مقعدی با نامزدم داشتم امکان داره باردار باشم؟؟

    سلام لطفا کمکم کنید من خجالت میکشم برم دکتر ازدواج کردم و هنوز دخترم یه مدت خارش و سوزش واژن داشتم الان چند روزیه خارشم تموم شده فقط گاهی سوزش دارم ولی ترشح کرمی مایل ب زرد دارم از پماد کلوتریمازول و قرص سفکسیم استفاده میکنم فکر میکنم بخاطر همینم هست ک خارشم تموم شده مشکلم چیه؟؟

    سلام خانم دکتر اگر فردی ترشحات سبز رنگ داشته باشه و دیر درمان کرده باشه و الان درمان شده باشه امکانش هست ک دیگه نتونه باردار بشه یعنی به باردارشدنش آسیب رسیده باشه ؟من ۱۸ سالمه و مجردم

    سلام من ۶روز ک پریودیم عقب افتاده ودیشب ک خودمو پاک کردم ترشحات قهوه ای دیدم علایم پریودی هم دارم ممکنه باردارباشم؟؟؟؟

    سلام، بارداری به عوامل خیلی زیادی بستگی داره، و همینطوری نمیشه در موردش نظر داد

    سلام خسته نباشید.من ترشح دارم در طول روز البته نه مقدار خیلی زیاد.بعد که لباس زیرم رو مشاهده میکنم ترشحات سفید یا گاهی زرد خیلی کم رنگ میبینم(چسبان و بد بو نیست و سوزش و خارش ندارم)ولی مطمئن نیستم این ترشح عادیه یا پنیریه.البته شده گاهی زیر دلم درد کنه.سونو و ازمایش هورمونی دادم و مشکلی نبود

    سلام، مشکلی ندارید

    سلام خسته نباشید، عذر میخوام من یسری ترشحات داشتم قبلا پنیری شکل بدون بو بودن،خارشم شدید داشتم، که رفتم دکتر گفتن قارچه، پماد و قرص واژینال دادن استفاده کردم، مدتی حالم خوب بود، تا اینکه با همسرم که نزدیکی داشتیم متوجه شدم که پریودیم حدودا ۱۰ روز عقب افتاد، فک کردم حاملگی باشه، چندین بار تست گرفتم باردار نبودم، تو همین شرایط ترشحات واژینالمم حالت شیر برنجی گرفته بودن، چون این ترشحات واسم تازگی داشتن یکم نگران شدم، فکر کردم بازم از قارچ باشه، به همون خاطر بازم از قرص واژینال استفاده کردم، علیرغم استفاده من، ترشحاتمم تغییری نکرد البته اینو بگم که این ترشحات داخل واژنن، یعنی چون بیشتر خودم حساس شدم وقتی دستمو داخل میبردم متوجهش میشدم وگرنه توی لباس زیر چیزی از ترشحات نبود و سوزش یا خارشی ندارم، یعنی خیلییییی کمممم، هر چند وقت یکبار ی لحظه خیلی کم وگرنه مث سابق نیست، میخواستم بدونم این ترشحات طبیعین؟؟؟ یا خیر، چون من فقط وقتی دستمو وارد بدن میکنم متوجهش میشم ، ممنون میشم سوال منو ج بدین، با تشکر از سایت خوبتون.

    سلام
    من خیلی وقته ترشحاتم بوی بدی میده
    ولی حالتشون دائما تغییر میکنه
    اگه ممکنه میشه بگید چه مشکلی دارم و در ضمن مجرد هستم
    دکتر نمیتونم برم دارو یا درمانی هست

    سلام خوبین من ۲۴سالمه مجرد تو ترشحاتم ک شفافه هستش خون دیدم نشانه چیست اینم بگم من پریودم نامنظمه ی ماه سر وقت میشم ماه بعد دوباره نامنظم مثلن چندماه بعد میشم میشه اینم بگید از چیه دسترسی ب شهر ندارم خاهش میکنم اون دوتارو بگید

    سلام وقتتون بخیر
    من یک سقط فراموش شده در 9 هفته داشتم که از وقتی فهمیدم تا وقتی بچه افتاد یک ماه طول کشید و مدام خونریزی شدید و لکه بینی داشتم. برای سقط کورتاژ بدون بیهوشی شدم که کامل نیفتاده بود و طی 2 نوبت جفت دفع کردم و خونریزیم تمام شد و فقط لک بینی داشتم. بعد از 4 هفته پریود شدم که شدت خونریزیم خیلی کم بود. الان روز آخر پریویم هست ولی 3 روزه که ترشحات واژنم خیلی زیاد شده. ترشحاتم شفاف، بی رنگ ، چسبناک هست و کش میاد. هیچ بویی هم نداره ولی بعد از کمر درد های شدید میاد و لکه های خون و لخته توشه(البته هنوز پریود هستم). آیا با این وجود احتمال عفونت وجود داره یا نه صرفا عدم تعادل هورمونی هست و جای نگرانی نداره؟
    ممنون از شما و مطالب خوبتون.

    سلام ببخشید من ترشحاتم ی مدته سبز رنگ و آبی رنگ شده.ینی مشکل من خیلی حاده؟خاهشا جواب بدید

    سلام. احتمالا به عفونت مبتلا شدید

    سلام و وقت بخیر ،ترشحاتم آبکی و سر هست ،ی کمم زیر دلم درد میگیره گاهی، ی وقتا هم سمت چپم سمت کلیه ، گاهی هم ترشح مث شیر ک رنگ شیری هم داره هست ،آیا عفونته، از چه نوع؟؟سپاس از وجودتون🌼

    سلام آناهیتا جان. اگه بوی بدی نداره و همراه با سوزش و خارش نیست، عفونت نداری

    سلام من ترشحات کاملا شبیه اب دارم با قوام مثل اب سوزش و خارش ندارم ولی یکم بوی وایتکس میده دختر هستم علت چی میتونه باشه نگران شدم ممنون…

    سلام من ۱۶ سالمه و ترشح سفید رنگ داشتم اما دقیقا روزی که واکسن بزرگسالی مو زدم ترشحات قهوای رنگ یعنی یه چیزی شبیه رنگ خون بود من چی کار کنم این مشکلی داره😓😓😓😔😔😔

    سلام من ۱۴سالمه ولی پریود نمیشم یه چیزی مدتهاست منو نگران کرده من از ۱۲سالگی ترشح داشتم اول سفید بودن بعد کم کم زرد و الان ترشح قهوه ای دارم به همراه بوی بد وقتی بلافاصله از دستشویی میام بو بدتره قبلا یه جسم خارجی رفته بود توی واژن من ولی خارجش کردم اینا نشونه چیه؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی

    عفونت قارچی رحم، یک عفونت مربوط به واژن است که بر اثر قارچی به نام کاندیدا آلبیکانس ایجاد می شود. اکثر زنان چنین عفونتی را تجربه کرده اند. کاندیدا یکی از انواع متداول قارچ ها است و معمولا به میزان کم در واژن، دهان، بخش گوارش و در پوست وجود دارد. در اکثر مواقع این قارچ هیچ مشکل عفونی ایجاد نمی کند. کاندیدا و بقیه اجرامی که در واژن وجود دارند، میزان یکدیگر را کنترل میکنند و تا وقتی میزان هر یک از قارچها و باکتریها به اندازه باشد، مشکلی ایجاد نمی شود. اما وقتی میزان قارچ کاندیدا رو به رشد میرود، میتواند منجر به عفونت شود.

    عفونت کاندیدایی معمولا در رابطه جنسی، به مرد منتقل نمی شود. گرچه برخی از مردان پس از رابطه جنسی، در اعضای تناسلی خود خارش احساس میکند یا ممکن است جوش ببینند. 

    1 – تست لگن هم اکنون وجود دارد که موارد زیر را نشان میدهد :

    2 – تست KOH که مقداری از ترشحات واژن در زیر میکروسکوپ بررسی می شود.پنيرك در واژن

    3 – کشت میکروب در آزمایشگاه (در صورت عدم بهبودی با روشهای عادی)

    4- تستهای دیگری نیز ممکن است برای بررسی سلامت شما توسط پزشک درخواست شود.

    داروهای موجود، بصورت کرم، روغن، قرص های واژنی یا شیاف وجود دارند که معمولا بدون نسخه پزشک هم فروخته می شوند. شما می توانید درمان را بدون مراجعه به پزشک در صورتی که موارد زیر برقرار باشد، انجام دهید (در موارد مشکوک حتما به پزشک مراجعه کنید):

    داروهایی که بدون نسخه فروخته می شوند شامل این مواردند:

    شما این داروها را با مشورت دکتر داروخانه می توانید بخرید و مصرف کنید. نکات روی بسته را کامل بخوانید و با دقت آنرا مصرف کنید. معمولا بین 1-7 روز باید از داروهای این چنینی استفاده کنید. اگر نشانه های عفونت کم شد، مصرف دارو را قطع نکنید تا مشکل ریشه کن شود. اگر عفونت قارچی شما خوب نشد ، احتمالا باید به دکتر مراجعه کنید و مصرف داروها در یک دوره دو هفته ای خواهد بود.

    این مقاله توسط کتابخانه ملی علوم پزشکی آمریکا منتشر شده است.

    برای یادگیری نکات بیشتر در تلگرام نی نی کده عضو شوید.

    در برخی از عطاری ها، از عنبرنسارا برای درمان گیاهی عفونت های واژن استفاده میکنند.

    سلام خسته نباشید.متاهل هستم و 27سالم هستش.دو سال پیش عروسی کردم و چند ماه بعدش سوزش و خارش شدید و ترشخات پنیری داشتم ک با خوردن فلوکونازول خیلی زود برطرف شد,فک میکنم اون قارچ بوده.الان چن روزی هست ک خارش و کمی سوزش دارم اما اصلا ترشح ندارم.الان چی استفاده کنم؟؟ممنون از شما

    سلام ممنون. باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید

    با سلام. من ۳۰ سالمه و متاهل هستم. مدتیه که ترشحات پنیری سفید رنگ و خارش خفیف واژن دارم. به دکتر مراجعه کردم و قرص مترانیدازول و کپسول و پماد کلیندامایسین تجویز کردن. الان خارش بهتر شده اما همچنان ترشحات باقیه. میشه راهنماییم بفرمایید؟ ممنون

    سلام باید صبر کنید اگر بعد از یک هفته خوب نشدید به پزشک معالج خود اطلاع دهید

    سلام
    خواستم بپرسم شستشوی واژینال با جوش شیرین قبل از نزدیکی به قصد بارداری موجب پسرزایی میشه؟

    این روش ها صد در صد نیستند و نمی توان تضمینی گفت که جنسیت جنین پسر میشود یا نه

    سلام ترشح زرد رنگ و بدون بو دارم و گاهی هم درد زیرشکم. دردم یکسره نیست، میگیره ول می‌کنه. چه دارویی استفاده کنم؟ ممنون

    سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید

    با سلام و تشکر بابت اطلاعات مفیدو خوبتون،
    باعرض پوزش من دختری 23 ساله هستم،ترشحات سفید گاهی بدبو که کم میشه اما اخیرا بیشتر شده اما بدون بو به پزشک مراجعه نکردم،راستش خجالت میکشم خواستم بدونم از همین قرص ها که نوشتید استفاده کنم کافیه؟و اینکه امکانش هست چون خودم رو زیاد میشورم باعث این امر شده باشه؟

    خیر نیازی به مصرف این داروها نیست اگر رنگ ترشحات شما سفید هست ورقیق وسوزش و خارش ندارید مشکلی وجود ندارد و نیازی به مصرف دارو نیست

    سلام من ی هفته س عفونت قارچی همون پنیری شکل دارم با سوزش شدیدفلوکونازول خوردم فرداش ابکی شددکترکپسول روقطع کردن ومترونیدازول دادن پمادایداین هم۳شبه مصرف میکنم سوزشم کمترشده ولی ترشح هم پنیری هم ابکی شده الان.دکترفلوکونازول راسه روزدرمیان ومترونیدازول۱۲ساعت دوتاتجویزکردن نظرشمام همینه؟؟باتشکر

    سلام دکتر من عفونت سفید دارم قبلا یه بار سبز عفونت کردم ولی بعد اون هر روز 2 ماه عفونت دارم وسطاا شاید دو روز قط شه ولی دوباره میا د خارش ندارم بوی بدی هم میده ولی ترشحم رنگشم سفید سفید خیلی نگرانم یه تیکه از واژنم سیاه شده میترسم عفونت شده باشه:-( تروخدا بگین چیکار کنم

    سلام ترشحات سفید رنگ و رقیق طبیعی است و نشانه عفونت نمی باشد.

    باسلام راه چارش فقط پهن خر هست همون قوه خر باید تهیه کنید و خشکش کنید و بسوزونیدش تو اسپند دود کنی باید تو حالت توالت کردن بشینید با دامن و بدون مایو تا دود بره داخل رحم و بد از نیم ساعت کلیه چرک و عفونت خارج میشه و این روش برای کسانی که سینوزیتم دارن خیلی خوبه با بینی دودش بکشین بالا بد از نیم ساعت از بینیتون ترشحات عفونت و چرک میریزه

    باسلام راه چارش فقط پهن خر هست همون قوه خر باید تهیه کنید و خشکش کنید و بسوزونیدش تو اسپند دود کنی باید تو حالت توالت کردن بشینید با دامن و بدون مایو تا دود بره داخل رحم و بد از نیم ساعت کلیه چرک و عفونت خارج میشه و این روش برای کسانی که سینوزیتم دارن خیلی خوبه با بینی دودش بکشین بالا بد از نیم ساعت از بینیتون ترشحات عفونت و چرک میریزه

    منم همین نظر رو تایید میکنم اونایی ک دوس دارن که از راه طبیعی درمان بشن و دارو شیمیایی مصرف نکنن و باردار نیستن از عنبر نسارا( پهن الاغ ماده) دلیلشم اینه که الاغ ماده در فصل بهار از بهترین داروهای گیاهی مصرف میکنه و پهن اون پر از مواد ضد بیماری و قارچه و جمع آوریش در فصل بهار صورت میگیره و طبع الآغ ماده گرم هست …
    و اینکه مواظب باشین سرتون کلاه نذارن و پهن الاغ نر به شما ندن چون طبع الاغ نر سرد میباشد اگر استفاده کنید بیماری شما بدتر میشه پس پهن الآغ ماده برای ضدعفونی کردن بدن زنان و سرما خوردگی و سینوزیت خیلی تاثیر گذاره گاهی بعضی از دوستان بدنشون به دارو شیمیایی جواب نمیده نظر گذاشتم گفتم شاید بدرد یه بنده خدا بخوره .اگر بدردتون خورد فقط یه صلوات بفرستید مرسی?پنيرك در واژن

    با سلام من کمی سوزش داخل مهبل داشتم رفتم پیش ماما گفت سرویسیت پماد کلیندومایسین داد زدم دچار سوزش شدید ودرد شکم شدم. تحمل این سوزش ودرد قسمت بالای پوبیس را ندارم. خیلی شدیده. چی کار کنم؟

    سلام
    اگر بعد از مصرف پماد بلافاصله دچار سوزش شدید و تخفیف پیدا نکرد به پزشک خود حتما مراجعه کنید

    سلام وخسته نباشيد دختري ١٩ساله هستم دو ساله ازدواج كردم اما هميشه موقعه نزديكي ترشح سفيد بي بو دارم بطور خيلللللي شديدتروخداراهنمايم كنيد همين موضوع داره زندگيمو خراب ميكنه

    سلام،عزیزم طبیعیه،ترشحات واژن است،برای اینکه نزدیکی راحتتری داشته باشید،جای نگرانی نیست

    باسلام.من23سالمه یه ساله که ازوداج کردم.از وقتی دختر بودم همیشه عفونت داشتم و بوی بدی میداد.انواع قرص هم مصرف کردم.وقتی ازدواج کردم زیر نظر دکتر بودم ولی هیچ فایده ای نداشت انواع اقسام قرص و پماد و شیاف بهم داده(ژینو فیلوس.لاکتوواژ کلورکس).. ولی هیچ تغییری نمیکنم.نمیدونم دیگه چیکار کنم خیلی اذیت میشم.لطفا کمکم کنید.

    اگر پاپ اسمیر تا بحال انجام نداده اید انجام دهید و از ترشحات واژن نمونه بفرستید تا نوع آن مشخص شود،از محصولات پروبیوتیک زیاد استفاده کنید و به بهداشت فردی خود برسید

    باسلام متاهلم و روز ۱۲ سیکلم
    صبح که بیدار شدم احساس ادار شدید داشتم و موقع ادرار سوزش داشتم وبعدش هم حس میکردم که هنوز ادرار دارم چند بار رفتم دستشویی در حد قطره قطره ادرار داشتم و وقتی با دستمال خشک میکردم دستمال در حده لکه بینی خونی شد دوسه بار این اتفاق افتاد خیلی نگرانم چه مشکلی دارم و به په پزشکی باید مراجعه کنم؟

    سلام، عزیزم این علائم شما احتمالا عفونت کلیه و مجاری ادراری است،
    به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنید.

    سلام
    برای درمان عفونت میخواستم از عنبر النسا استفاده کنم از دو جا عنبر النسا تهیه کردم یکیش وقتی دود میکنم خییلیی بو میده ولی یکیش اصلا بویی نمیده میخواستم بدونم کدومش واقعا عنبرالنسا اصله برای الاغ ماده اس؟؟

    متاهلم و عفونت قارچی دارم .دکتر بهم کلوتریمازول موضعی داده.از وقتی زدم روی پوست واژنم دونه ای سفید زده و بریده بریده شده و خیییلییی میسوزه دارم داغون میشم.باید چیکار کنم؟

  • چطور تلخی روغن زیتون را بگیریم
  • باید دارو را کنار بگذارید و دیگه استفاده نکنید و طبق دستور پزشک دارو را تغییر دهید

    سلام خواهش می کنم پاسخ بدید. خانم ۲۸ ساله ای هستم که یک سال و نه ماه ازدواج کردم برای اقدام به بارداری پزشکم تست پاپ اسمیر تجویز کردن که بعد از تست گفتن که زخم دهانه رحم داری و کاملا بافت دهانه رحمت زخم هستش بعدش که جواب پاپ اسمیر گرفتم همه چیز نرمال بود و فقط تو جواب زده بود خیلی کم عفونت دارم دکترم گفتن که باید فریز کنم اما من چون قصد باردار شدن دارم از فریز می ترسم ایا امید داشته باشم که این زخم با مصرف چند دوره قرص درمان بشه. خواهشا جواب بدید. نمیدونم باید چیکار کنم

    چون نسبتا سن کمی دارید و قصد بارداری دارید، بهتر است زخم را با دارو درمان کنید و در مرحله اول اقدام به کرایو یا فریز نکنید

    با عرض سلام و خسته نباشید.من چند روز پیش متوجه شدم که عفونت دارم و به دکتر مراجعه کردم.دکتر واسم ژل واژینال دالاواگ رو تجویز کرد.حالا مشکل من اینه که با وجودی که مطمئنم درست از اپلیکاتور استفاده میکنم ولی وقتی میخوام دارو استفاده کنم کلی از دارو توی دیواره اپلیکاتور باقی میمونه یعنی مقدار کمیش توی واژنم میره.غیر از این چند ساعت بعد یا صبح که دستشویی میرم همش تخلیه میشه.میخواستم بدونم با وجود چیزایی که توضیح دادم بازم دارو تاثیرشو میزاره؟

    بله عزیزم، همان میزان که دارو وارد میشه تأثیر خود را دارد ولی دارو را در عمق واژن خالی کنید نه همان ابتدا تا دیرتر تخلیه شود

    سلام من سه ماه هست سزارین شدم الانم با دستشویی رفتن احساس درددارم نمیتوانم ادرار خود را کامل خارج کنم

    یک آزمایش کشت و آنالیز ادرار انجام دهید و به متخصص مراجعه کنید.

    سلام من یه هفتس خارش در ناحیه کلیتروس (چوچوله)داشتم و امروز متوجه شدم دور دهانه ی واژنم سفید شده اول فکر کردم خب شاید ترشحه ولی دیدم نه توروخدا بگید چیکار کنم…من 19سالمه و رابطه ی جنسیم نداشتم

    پماد کالاندولا استفاده کن.بمال روش

    سلام خسته نباشید
    من چند وقته که که ترشحاتم خیلی زیاد شدن بو ندارن و سفیدن ولی مشخصه که آنرمالن حتی بعضی‌وقتا تکه های ژله ای دفع میکنم موقع ادرار رفتم ماما گفته که باید دارو مصرف کنم چون ترشحاتم زیاده به خاطر تست پاپ اسمیر ترشحات گفت بعد از جوابت دارو میدم الان جوابم نرماله فقط التهاب گزارش شده و هنوز پیشش نرفتم نظر شما چیه؟چه دارویی باید مصرف کنم؟پنيرك در واژن

    عزیزم چون التهاب گزارش شده، حتما باید توسط پزشک معاینه شوید و طبق علائم به شما دارو دهد

    سلام‌ خسته نباشید من متاهل هستم ۲۳ سالمه ۳ سال ازدواج کردم چند وفت پیش عفونت پنیری داشتم رفتم دکتر برام شیاف واژینال کلیندومایسین نوشت استفاده کردم کاملا خوب شدم ولی الان بعد چند ماه دوباره برگشته و خارش شدید هم دارم خواستم بپرسم من میتونم بدون دکتر رفتم همون شیاف رو استفاده کنم

    ممنون، عزیرم میتونید از پماد واژینال کلوتریمازول واژینال استفاده کنید

    با سلام متاهل هستم دوستم سزارین شدم هر چند وقت عفونت میگیرم بعضی وقتها درد در ناحیه شکم با عفونت آبکی، بعضی مواقع خارش در ناحیه خارجی تناسلی با عفونت تیکه تیکه پنیری لطفا شما با یک داروی خوب راهنمایی کنید متشکرم

    عزیزم بهداشت فردی را خیلی رعایت کنید و چون عفونت پنیری و خارش دارید، میتونید از پماد کلوتریمازول واژینال، شبی یک اپلیکاتور استفاده کنید و اگر بهتر نشدید حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنید!

    سلام من یه مدت هست که کلیتوریس یه حالتی داره انگارپوستش سوخته وتیره شده علتش چی هست؟
    وتازگیامتوجه شدم قسمت پایین ناحیه تناسلی چروک شده
    سه ساله ازدواج کردم و۲۱سالمه

    عزیزم شما باید به پزشک مراجعه کنید و معاینه شوید، گاهی اوقات علت عفونت هاست و گاهی اوقات بدون دلیل است و مشکلی ندارد!

    سلام من هیچکدوم از علائم عفونت رو ندارم فقط ترشحاتم زیاده و سفیدرنگ هم هست زیاد هم بوی بد نمیده ، ایا عفونت دارم؟؟
    ممنون میشم زود جوابم رو بدین

    عزیزم ترشحات که همیشه غیر طبیعی نیستند! ترشحات سفید شبیه به سفیده تخم مرغ و بدون بو بعلت تخمک گذاری و ترشحات ابکی بعد از سکس و ارضا شدن اتفاق میفته و همه اینها طبیعی است!

    سلام من ۱۹سالمه در ناحیه تناسلیم خارش ترشحات پنیری شکل زیادی دارم طوری شده ک خیلی اذیت میشم باید چه کنم وقیتم ک نزدیکی داشتم بازم همون ترشح هستش واقعا اذیت میشم

    عزیزم شما دچار عفونت کاندیدا شده اید و باید حتما از پماد کلوتریمازول واژینال به مدت هفت شب و هر شب یک اپلیکاتور استفاده کنید!

    سلام.من اکثر وقتا ترشح سفید شیری دارم هیچ علائمی هم ندارم.بو هم نداره.فقط بعضی وقتا موقع نزدیکی درد دارم.آیا این ترشحات طبیعی هست؟قرص مترونیدازول و پمادش رو مصرف کردم قطع نشد.

    عزیزم باید ترشحاتتون توسط پزشک بررسی بشه و اگر لازم بود درمان کنند

    سلام خسته نباشید.. ببخشید من عفونت قارچی دارم با عنبر نسا رو به بهبودم.. اما جوش اطراف واژن دارن و این نگرانم میکنه سر سفید و کوچیکه.. پمادی قرصی چیزی اگر هست بگین بگیرم چون واقعا کلافه شدم

    چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

    انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

    کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

    یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

    استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
    : مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
    تماس با نی نی کده

    © کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

    کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

    پنيرك در واژن
    پنيرك در واژن
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *