طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی
طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

 در مرحله بعد زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید و سفیده را با هم زن برقی انقدر هم بزنید تا سبک شود و پف کند.

در ظرف دیگری هم زرده تخم مرغ را با وانیل و شکر هم میزنیم تا کرم رنگ شوند .بعد کره و شیر را هم اضافه میکنیم و هم میزنیم .آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط میکنیم و 2 بار از الک رد میکنیم و کم کم به مواد زرده مخلوط میکنیم . در انتها هم سفیده را با زرده مخلوط میکنیم و برای اینکه پفش نخوابد با لیسک به  صورت دورانی آن را هم بزنید .

سیب های سرد شده را از شهد بیرون میاوریم .

کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و سیب های پخته شده را روی آن میچینیم مواد کیک را روی سیب ها میریزیم .و قالب را در فری که از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت که البته به دمای حرارت فر بستگی دارد قرار میدهیم . هیچ گاه تا قبل از نیم ساعت پخت کیک در فر را باز نکنید چون باعث خوابیدن پف آن میشود. کیک آماده شده را پس از کمی سرد شدن از قالب بیرون بیاورید و با پودر قند و دارچین تزیین کنید.

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

دوره مقدماتی php

پای سیب جزو کیک و شیرینی – انواع کیک میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد . پای سیب را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » 🍪 نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه پای سیب کیکی (مدل قنادی) عصرانه ساده و خوشمزه

پای سیب کیکی در واقع یک نوع کیک سیب هست که به طور مصطلح تو قنادی ها به عنوان پای سیب جا افتاده. به جرات میتونم بگم این یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین عصرونه هایی هستش که میشه درست کرد و نتیجه دقیقا مثل پای سیب های قنادی در میاد.
خودم هفته ای یکی دو بار درستش میکنم و هر کی هم امتحان کرده دوس داشته! به قدری خوشمزه ست که دلم نیومد موقع درست کردنش عکس نگیرم و طرز تهیه شو باهاتون شریک نشم ^_^
تنها چیزایی که لازم داره یه سری مواد اولیه در دسترس هست با یک ساعت وقت بیکاری ^_^ با این مقدار مواد بسته به سایز قالبتون 4 تا 6 عدد پای در میاد که میتونین به میزان نیاز مقدار رو چند برابر کنید.

سیب زرد پوست کنده 1 عدد

وانیل به میزان دلخواه

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

تخم مرغ 2 عدد

آرد 150 گرم

بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چایخوری

قالب کاغذی به تعداد لازم

کره (حتما هم دمای محیط باشه) 100 گرم

پودر قند 125 گرم

پودر دارچین به مقدار لازم

زرده و سفیده تخم مرغ ها رو جدا میکنیم، سفیده رو با دور تند همزن 3-4 دقیقه میزنیم تا خودشو بگیره 

 

بعد کره هم دمای محیط رو با پودر قند با همزن میزنیم تا جایی که رنگش کمی روشن شه و یکم حالت سبک پیدا کنه. 

زرده ها و وانیل رو اضافه میکنیم و کمی با همزن میزنیم. 

آرد و بیکینگ پودر رو کم کم الک و به موادمون اضافه میکنیم و با دور آروم همزن مخلوط میکنیم.

وقتی کاملا یکدست شد سفیده تخم مرغ فرم گرفته رو به مواد اضافه میکنیم و با لیسک خیلی آروم بصورت دورانی مخلوط میکنیم.

این مرحله شاید یکم مشکل باشه چون خمیرمون یکم سفته و مخلوط کردنش یکم سخته. پس اگه خمیر سفت شد نگران نشید چون تا اینجای کار رو درست انجام دادین  

آخر سر یه همچین خمیری با این غلطت به دست میاد: 

حالا قالبهای کاغذیتون رو آماده کنین و به ترتیب شکل زیر عمل کنین: 
اول یک لایه نازک از مواد، کمی دارچین، سیب حلقه شده، دارچین و دوباره مواد پای. 

چند نکته مهم برای تهیه پای سیب: قالب رو بیشتر از دو سوم پر نکنین. چون به شدت پف میکنه و سر ریز میشه. ضمنا اگه مواد رو خیلی صاف و صوف توی قالب نریختین یا کناره هاش خالی موند اصلا نگران نباشین. چون بخاطر همون پف کردن تمام حفرات پر میشه  
(سایز قالبهای من بزرگ بودن و فقط 4 تا پای از موادم در اومد، میتونین قالبها رو کوچکتر انتخاب کنید) 
حالا قالب ها رو به مدت 20 دقیقه توی فر بذارید. (3-4 دقیقه آخرش رو هم توسط شعله بالای فر، به برشته شدن روش اختصاص بدید) 

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

بعد از پخت به این شکل در میاد، که میتونین روی پای سیب کیکی کمی پودر قند الک و نوش جان کنین  

 

sooran.com

 

سلام . میخواستم بپرسم برای سولاردم رو چه دما و زمانی بگذاریم؟؟

سلام دوست عزیز
روی کانوکشن (CONV) و دمای بین 180 تا 200 درجه بگذارید تا گرم بشه. بوق میزنه. بعد قالب را روی سه پایه بگذارید. باز هم روی کانوکشن و دما را حدود 20 درجه کمتر از دستوری که برای فر نوشته شده تنظیم کنید.
زمان پخت تقریبا برابر با زمان پخت در فر هست. (تقریبا بین 125 تا 135)
ضمنا ارتفاع مواد در قالب از 4 سانت بیشتر نباشه.

درود
دوتا سوال
بدون فر هم میشه درست کرد رو گاز ؟
با یه قالب هم خوب میشه همش تو یه ظرف؟

درود دوست عزیز
بله چرا نشه، هم می تونید روی گاز بپزید و هم با یک قالب.
مطالب زیر را برای پخت کیک بدون فر مطالعه کنید:

نام:

برای ورود یا ثبت نام شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

کلمه عبور خود را وارد نمایید.

لطفا برای تکمیل ثبت نام کد ارسال شده به تلفن همراهتان را وارد نمایید.ارسال مجدد کد

لطفا یکی از آدرس های خود را جهت سفارش غذا انتخاب کنید

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

پای سیب دسری بسیار خوشمزه و شناخته شده در کل دنیا می باشد و در ایران نیز طرفدارن زیادی دارد. این دسر خوشمزه هم به صورت کیکی و هم به صورت خمیری ، قابل تهیه است.این دسر به علت در دسترس بودن سیب در تمام فصول ، همیشه و در هر زمان قابل تهیه است.اکنون طرز تهیه پای سیب کیکی را برایتان می نویسم . امیدوارم ان راتهیه کنید و از خوردن ان لذ ببرید.

ابتدا و در شروع کار ، 150 گرم کره و 250 گرم پودر قند را داخل یک کاسه می ریزیم و انها را با همزن مخلوط می کنیم تا کرم رنگ و پوک شوند.( تقریبا به مدت 15 دقیقه انها را با همزن مخلوط می کنیم).

سپس در ادامه 1/4 قاشق چایخوری وانیل و 1 قاشق غذاخوری عسل را به مواد مرحله قبل ( کره و پورد قند) اضافه می کنیم و انها را مخلوط می کنیم.

 

سپس در این مرحله 4 عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف می شکنیم و زرده و سفیده انها را جدا می کنیم. زرده تخم مرغها را دانه دانه به مواد داخل کاسه ( کره و پودر قند و وانیل و عسل) اضافه می کنیم و با همزن انها را هم می زنیم و سپس 300 گرم ارد و نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر را نیز به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند و یکدست شوند و ارد گلوله نشود.

سپس در این مرحله 4 عدد سفیده تخم مرغ را با همزن می زنیم تا سفید و پوک شود و با برگرداندن ظرف از ان نریزد و سفت شود( قبل از شروع به مخلوط کردن سفیده ها پره های همزن را خوب می شوریم و تمیز می کنیم ).

سپس در این مرحله سفیده تخم مرغ همزده و فرم گرفته در مرحله قبل را به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم و ان را خیلی ارام با استفاده از لیسک و به صورت دورانی با مواد دیگر مخلوط می کنیم.این مرحله شاید کمی سخت باشد چون خمیرما سفت و مخلوط کردن سفیده با ان سخت است.پس اگر خمیر سفت بود ، نگران نباشید یعنی تا اینجای کار را درست انجام داده اید.

سپس در این مرحله 1 عدد سیب را می شوریم و پوست می کنیم و با چاقو ان را ورقه می کنیم و یا به شکل دلخوان ان را ریز می کنیم و داخل یک کاسه سیب ها را با دارچین و شکر مخلوط می کنیم و داخل شکر و دارچین  انها را می غلتانیم ، تا به دارچین و شکر آغشته شود. 

سپس در این مرحله قالبهای پای سیب را اماده می کنیم و ان را با روغن  مایع کمی چرب می کنیم و یا کاغذ روغنی در کف ان می گذاریم  و یک لایه از مواد کیکی را با قاشق به  درون قالبهای پای سیب  می ریزیم . سپس 1 ورق سیب که داخل شکر و دارچین غلتانیدیم را روی مواد کیکی می گذاریم و با دست ان را فشار می دهیم . سپس با قاشق دوباره از مواد کیکی روی سیبها می ریزیم و روی انها را کاملا می پوشانیم.( نکته مهم در ریختن مواد پای سیب این است که توجه شود که مواد باید نصف قالب پای را پرکند و نه بیشتر و نه کمتر چون اگر بیشتر شود سر ریز می شود و اگر کمتر شود پف نمی کند.).

سپس در این مرحله پای سیب های اماده شده در مرحله قبل را داخل فر با حرارت 180 درجه به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم ( فر را از 20 دقیقه قبل گرم می کنیم) . سپس وقتی پای سیب اماده شد و روی ان طلایی شد ، ان را از فر خارج می کنیم و پس از سرد شدن با چاقو ان را به دو قسمت مساوی از وسط تقسیم می کنیم . اکنون پای سیب کیکی ما اماده است. ان را در ظرف مناسب می ریزیم و در صورت تمایل با پودر قند و گردو و  … تزیین می کنیم و برای عصرانه همراه با چای و قهوه و یا در مهمانی ها نوش جان می کنیم.

 

دستور آشپزی بلدی بنویسی؟؟ میخوای از دستور آشپزی نویسی، پول در بیاری؟؟

** اگر همین غذا یا هر غذای دیگه ایی رو خواستین سفارش بدین، روی لینک های زیر کلیک کنین **

عالی

Mrc

خوبه

مرسی

مرسی

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

خیییلی خییییلی خووب شده

مرسی

برای دریافت رایگان کتاب “غذاهای چربی سوز و غذاهای چربی ساز” در تلگرام، شماره موبایل خود را وارد نمایید.

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین شیرینی های جهان کیک پای سیب است. پای در واقع خمیری به نام کراست است که با سایر مواد ترکیب می شود. در ابتدا آن را به شکل غذا درست می کردند، یعنی داخل خمیر پای را با گوشت و سبزیجات پر کرده و آن را سرو می کردند. با گذشت زمان انواع میوه و کرم های مختلف نیز برای تهیه آن استفاده شد و امروزه پای آناناس، نارگیل و شکلات نیز به عنوان دسر سرو می شود. در این قصد داریم تا طرز تهیه پای سیب را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

در داخل یک ظرف بزرگ مواد اولیه خمیر پای را با هم ترکیب کرده تا یک خمیر درست شود. سپس خمیر را با دست ورز بدهید.

بر روی یک تخته چوبی آرد ریخته و خمیر را بر روی آن با وردنه صاف کنید تا به ضخامت مورد نظر برسد.

خمیر را در داخل قالب یا ظرف مورد نظرتان ریخته و اضافه های خمیر را از اطراف ظرف جدا کنید. در نهایت ظرف خمیر را در داخل یخچال قرار دهید تا خمیرکمی خودش را بگیرد.

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

همه مواد را در داخل ظرفی ریخته و به خوبی مخلوط کنید.

اکنون خمیر را از یخچال بیرون آورده و مواد داخل پای را بر روی آن بریزید.

تخم مرغ را نیز به خوبی هم زده و با یک برس بر روی مواد بمالید.

خمیرهایی که به شکل نواری برش زده بودید را به حالت حصیری بر روی ظرف پای قرار دهید و با برس کمی شیر را بر روی آنها بمالید تا سطح روی خمیرها تر باشد.

فر را بر روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و ظرف پای را به مدت ۴۵ دقیقه در داخل فر قرار دهید. اکنون پای سیب تان آماده شده است.

پای سیب یک دسر خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کرده و نوش جان کنید. امیدوارم که از این طرز تهیه لذت برده باشید و حتما این دسر خوشمزه را برای اعضا خانواده و دوستان خود تهیه کنید.همچنین ببینید

شیرینی پای سیب یکی از انواع شیرینی ها محبوب در سراسر جهان است که به عنوان یک شیرینی بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این در ادامه با چیشی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه شیرینی دانمارکی با پف زیاد در خانه مثل قنادی ها

ابتدا کره، تخم مرغ و شیر را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای آشپزخانه هماهنگ شوند. پس از اینکه کره نرم شد آنرا به همراه شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا رنگ مخلوط کرمی شود.

پس از اینکه رنگ مخلوط شکر و تخم مرغ کرمی شد وانیل را اضافه می کنیم، نکته مهم در مورد اضافه کردن وانیل این است که مراقب باشید مقدار خیلی کمی فقط برای عطروانیل باید اضافه کنید، چون وانیل اگر بیش از حد ریخته شود شیرینی را تلخ می کند.

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

پس از اضافه کردن وانیل مواد را کمی مخلوط می کنیم سپس تخم مرغ ها را یک به یک اضافه می کنیم و با مخلوط شکر و کره به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا آرد را به با بکینگ پودر مخلوط کرده و دو مرتبه الک می کنیم تا صاف شود.

همچنین ببینید : طرز تهیه پیراشکی کرم دار خوشمزه و پفکی به روش بازاری

در ادامه شیر را به همراه نصف آرد الک کرده به مخلوط کره، شکر و تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب میکس می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس باقیمانده آرد را کم کم اضافه می کنیم تا زمانی که مایه شیرینی کاملا یکدست شود.

حالا سیب ها را پوست می گیریم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه به سراغ پخت شیرینی می رویم، برای این منظور قالب های مخصوص پای سیب را یا کمی چرب می کنیم یا درون قالب ها کاغذ مخصوص پای سیب قرار می دهیم.

حالا یک پنجم حجم قالب های پای سیب را با مایه شیرینی پر می کنیم، سپس پودر قند و دارچین را با هم مخلوط می کنیم و سیب های ورقه شده را داخل مخلوط پودر قند و دارچین می غلتانیم سپس درون قالب های پای سیب قرار می دهیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک هویج آمریکایی به همراه فوت و فن خوشمزه تر شدن

البته می توانید سیب را داخل قالب قرار دهید و روی آن مقدار پودر قند و دارچین بریزید. حالا روی سیب ها را با مایه شیرینی پر می کنیم. توجه داشته باشید که تقریبا باید نصف حجم قالب ها خالی باشد تا جای کافی برای پف شیرینی ها باشد.

فر را باید ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا به خوبی گرم شود، حالا قالب های شیرینی را داخل سینی فر قرار می دهیم و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند و به طور کامل پف کنند.

حالا صبر می کنیم تا شیرینی ها کمی خنک شوند سپس آنها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم. برای تزیین شیرینی ها هم می توانیم به سلیقه خود از پودر قند، پود پسته، شکلات آب شده یا هر چیز دیگری استفاده کنیم.



کیک پای سیب از شیرینی های مورد علاقه و با طعم دارچین لذیذ است پای سیب را برای دسر مهمانی هایتان و یا به عنوان عصرانه برای خانواده تهیه و با چای سرو کنید.

برای تهیه کیک پای سیب ابتدا آرد، کره و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید.
کره و آرد را با نوک انگشتان خود بمالید تا زمانی که مخلوط شبیه پودرهای سوخاری شود، و خوب ورز دهید، نگذارید خمیر گرم شود.
آب سرد را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که خمیر به هم بچسبد، اگر مخلوط بیش از حد خشک است یک قاشق چای خوری آب سرد دیگر اضافه کنید.
خمیر را در نایلون بسته بندی گذاشته و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید بماند.

بعد از اینکه خمیر را از یخچال خارج کردید، روی سطحی صاف کمی آرد بریزید. خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و نیمی از آن را به صورت گلوله‌ای درآورده و به وسیله وردنه روی سطح آردی باز کنید. سعی کنید لبه‌های خمیرتان نازک باشد.

خمیر را به صورت گرد باز کنید و در قالب مخصوص پای، پهن کنید و لبه‌های قالب را توسط خمیر بپوشانید و سپس قالب را کنار بگذارید.

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

هسته و پوست سیب را پاک کنید و ریز خرد کنید به اندازه ۶ فنجان سیب شود.
شکر و دارچین را مخلوط کنید. مقدار شکر مورد استفاده بستگی دارد که چقدر سیب ترش باشد.
سیب را در روی خمیر پهن شده پای سیب بریزید. روی سیب ها را شکر و دارچین بپاشید. لایه بالایی را با تکه های کوچک کره بپوشانید. سپس نیم دیگری از خمیر را که کنار گذاشته بودید، مانند قبل روی سطح آغشته به آرد باز کنید و پس از اینکه به صورت یکنواخت و گرد درآمد، روی مخلوط سیب و شکر و دارچین قرار دهید.
کیک پای سیب را در فر با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید بپزد، و سپس درجه حرارت فر را به ۱۷۵ درجه سانتیگراد کاهش دهید. و برای مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه دیگر بگذارید بپزد. کیک پای سیب آماده است آن را  گرم یا سرد سرو نمائید.

امتیاز دهید


3.3
از

308

پای سیب ، یکی از دسرهای لذیذ و پر طرفدار در تمام دنیا می باشد. شاید با شنیدن نام پای سیب و دارچین ، عطر و طعم دلپذیر ترکیب سیب و دارچین برایتان تداعی شود. یک ترکیب فوق العاده. این دسر محبوب را می توانید با پایه خمیر تهیه کنید و یا مانند پای سیب قنادی ها به صورت کیکی که به مافین سیب معروف بوده و بسیار هم خوشمزه هست. سیب میوه ای ست که در تمام فصول سال از حضور شیرینش بهره می بریم. اما پاییز فصل سیب تازه می باشد. و خوش طعم ترین سیب ها در این فصل به فراوانی یافت می شود. در پاییز این فرصت را دارید تا با سیب، خوشمزه ترین ها را تهیه و آماده کنید. مثل مربا سیب ،به عنوان یک چاشنی شیرین برای وعده صبحانه. و یا حتی ترشی سیب ، به عنوان یک اشتها آور لذیذ در کنار غذا. اما وقتی صحبت از پای سیب خانگی ترد و لذیذ می شود، شاید کمترین کسی بتواند پیشنهاد آن را در کنار چای برای یک میان وعده عالی رد کند. لذت پختن این دسر خانگی آسان و خوشمزه را هرگز از دست ندهید. در این دستور برای شما روش پخت پای سیب آمریکایی با پایه خمیری را در نظر گرفته ایم. اما اگر تمایل به تهیه پای سیب کیکی دارید، قسمت نکته ها را دنبال کرده و مطالعه کنید.

 

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

 

ابتدا برای آماده کردن خمیر پای، در ظرف مناسبی آرد، شکر و نمک را مخلوط کرده. سپس کره سرد را که به قطعات مکعبی خرد کرده اید درون ظرف بریزید. و با سر انگشت ها تکه های کره را با مواد خشک مخلوط کرده تا به صورت تکه های بیسکوییت خرد شده در بیاید. اگر مراحل مخلوط کردن را با دستگاه انجام می دهید باید تکه های کره را کم کم و دانه دانه اضافه کنید تا در نهایت مواد به صورت خره بیسکوییت شود.

 

حالا آب یا شیر سرد را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و با یک چنگال هم بزنید. می توانید تمام آب یا شیر ذکر شده در دستور را استفاده نکنید. و اگر در انتها احساس کردید مواد خیلی خشک هست باقی آن را اضافه کنید. توجه داشته باشید که در حین هم زدن نباید انتظار یک ماده خمیری داشت. و وقتی مواد را با دست جمع می کنید در نهایت یک خمیر نرم و لطیف خواهید داشت، که یکدست بهم می چسبد. حالا باید خمیر حاصل شده را دو قسمت کنید. یکی برای زیر پای و داخل قالب، دیگری برای روی پای و پوشاندن مواد درون پای سیب . دقت کنید آن قسمتی را که برای داخل قالب در نظر می گیرید باید کمی بزرگ تر از دیگری باشد. هر دو خمیر را برای مدت حداقل 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کنند.

 

برای آماده کردن مواد میانی پای سیب ، ابتدا سیب ها را خوب شسته، پوست بگیرید و هسته آن ها را جدا کنید. سیب ها به شکل دلخواه خرد کنید. حالا سیب ها را در ظرفی ریخته، مخلوط شکر سفید و قهوه ای، پودر دارچین، آبلیموی تازه، وانیل، زنجبیل و جوز هندی را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. در ظرف جداگانه ای نشاسته ذرت و شکر اضافی را ترکیب کنید.

 

 

کره را در تابه ای روی حرارت قرار دهید. وقتی خوب گرم شد، سیب و مواد مخلوط شده با آن را به درون تابه بریزید. و اجازه دهید تا با حرارت ملایم پخته شده و سیب ها نرم شوند. وقتی سیب ها کمی پخته شدند، حالا مخلوط نشاسته ذرت و شکر را درون تابه اضافه کنید. این مخلوط را کم کم اضافه کنید تا مواد خیلی سفت نشوند. اجازه دهید تا آب سیب غلیظ شده و مواد میانی پای سیب آماده شود. بعد از پخت زیر تابه را خاموش کرده، کمی زمان دهید تا مواد به دمای محیط برسد.

 

 

روی سطح صافی کمی آرد بپاشید، خمیر بزرگ تر را پهن کرده و با وردنه به قطر 4 الی 5 میلی آن را صاف کنید. و سپس به کف قالب مخصوص انتقال دهید. (قبل از پهن کردن خمیر در قالب، کف آن را با کره چرب کنید.) حالا گوشه های خمیر را خوب به دیواره ها بچسبانید. و چند جای خمیر را با چنگال سوراخ کنید. در نهایت از مخلوط سیب پخته شده روی خمیر بریزید و درون آن را با مواد پر کنید.

 

قسمت دوم خمیر را نیز مانند قسمت اول روی سطح آغشته به آرد پهن کرده و با همان قطر صاف کنید. آن را با کاتر مخصوص آشپزخانه برش بزنید. برش ها را به صورت حصیری روی مواد میانی پای سیب قرار دهید. در آخر زرده تخم مرغ هم زده را با یک برس روی سطح پای سیب بمالید. می توانید درون زرده تخم مرغ کمی وانیل اضافه کنید. تا عطر دلپذیری به پای شما ببخشد. همچنین می توانید کمی شکر یا پودر قند روی پای بپاشید. حالا قالب کیک را درون فر که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار داده. حدود 40 الی 60 دقیقه زمان دهید تا پای پخته شده و روی آن خوب طلایی شود.

 

پای سیب شما آماده می باشد. می توانید شهد حاصل شده از پخت سیب و مواد میانی را در این مرحله روی پای بریزید. اجازه دهید تا خنک شود. سپس این دسر خوشمزه را همراه با بستنی وانیلی و یا در کنار یک لیوان چای، نوش جان کنید.

 

 

– شما می توانید در صورت تمایل کمی گردو خرد شده را به مواد میانی اضافه کنید. گردو طعم پای سیب شما را چند برابر لذیذ تر خواهد کرد.

– در انتهای پخت می توانید کمی شکر و یا پودر قند روی پای بپاشید و آن را تزئین کنید.

– اگر می خواهید پای سیب کیکی تهیه کنید. 3/4 پیمانه شکر، 2 عدد تخم مرغ و 1/8 قاشق چایخوری وانیل را با کمک هم زن خوب مخلوط کنید. تا سبک شده و خوب پف کند. حالا 1/4 پیمانه شیر و روغن مایع را اضافه کرده، برای 1 دقیقه هم بزنید. در آخر مخلوط 1 و 1/4 پیمانه آرد و 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر الک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در قالب مخصوص مافین کاغذ روغنی قرار دهید. کمی از مواد کیک را در قالب ها بریزید. سیب ها را که حلقه ای برش بزنید. در هر قالب و بر روی هر ماده کیک، یک حلقه سیب قرار داده. کمی دارچین بر روی سیب ها بپاشید. حالا مابقی مواد کیک را درون قالب ها بریزید. در نهایت باید 2/3 هر قالب پر شده باشد. باقی فضا برای پف کردن کیک باید خالی بماند. کیک ها را درون فر که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید. وقتی روی کیک ها طلایی شد، پای سیب کیکی شما آماده است.

 

طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

 

 

– شما همچنین می توانید پای سیب قالبی را بدون فر نیز تهیه کنید. برای پخت پای سیب بدون فر در قابلمه ای کمی آب بریزید تا به جوش بیاید. حالا یک چهارپایه کوچک، شبیه به پایه های ماکروفر، درون قابلمه قرار دهید. حالا قالب های کیک را روی چهارپایه بچینید. درب قابلمه را بگذارید. بعد از حدود 40 دقیقه پای سیب کیکی شما پخته می شود. فقط باید بعد از خاموش کردن شعله، 15 دقیقه زمان دهید. سپس در قابلمه را باز کرده و کیک ها را خارج کنید. پای سیب کیکی را می توانید با پودر قند خامه و مغز گردو تزئین کنید.

 

 

خوشحال می شویم پای سیب ترد و خوشمزه خانگی را طبق دستور ایران کوک تهیه کنید. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ پای_سیب_ایران_کوک به اشتراک بگذارید. تا ما عکس شما را با اسم خودتان در صفحه ایران کوک قرار دهیم.

فوق العاده سد من اولین پای سیبم بود ولی خودم که عاشقش شدم مرسی❤️

  • عکس پروفایل داعی
  • نوش جان…واقعا خوشحالم که نتیجه خوبی گرفتین 🙂

    سلام میشه مقدار آرد رو با پیمانه بگید من درست کردم ولی خمیرش زیادی ترد شد ظاهر خوب بود ولی بعد پخت خمیرش خورد و له میشد میشه واسم دلیل رو ایمیل کنید

    سلام. میشه توی ماکرویو هم درستش کرد پای سیب رو؟ اگه میشه زمانش چقدر باید باشه؟

    سلام این دستور بعد از پخت باید شیرینیش نرم باشه یا زیرش برشته روش نرم من درست کردم زیرش برشته شد روش نرم بود

    عالی

    برای تهیه ی پای شکلات هم میشه از این خمیر استفاده کرد؟
    اگه نمیشه میتونین یه توضیح در مورد پای شکلات هم بزارین؟

    سلام . یک سوال داشتم چه مقدار از کره باید به آرد اضافه بشه?

    سلام میشه بجای کره از روغن مایع استفاده کرد چه میزان؟؟

    سلام خسته نباشین.
    راستش پای سیب من نمیدونم چرا خمیرش خشک و سفت شده بود. دلیل اصلیش چی میتونه باشه؟
    خمیر قبل پخت و بعد پخت چه جوری باید باشه؟ قبل پخت لطیف باشه و بعد پخت نرم؟ ممنون میشم کمکم کنید.

    سلام خسته نباشین؟ راستش نمیدونم چرا خمیری که من درست کردم وقتی پخته شد خشک شده بود و متاسفانه قابل خوردن نبود.

    طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

    بسیار عالی

    اگر سیب رو باکمی شکر و کره سرخ کنید و بعد وسط موادبزارید عالی میشه

    من اولین شیرینى زندگیم رو با این روش پختم عالى بود اینکارو هم(تفت دادن سیب با شکر و وانیل و کرده و دارچین) کردم فووووق العاده شد
    مرسى از شما و ادمین عزیز براى روش خوبشون
    البته من توى خمیرش ٢ عدد تخم مرغ و بکینگ پودر هم اضافه کردم که معرکه شد
    مقدار مواد کاملاً اندازه است

    با سلام
    من این پای رو. درست کودم. شکلش خیلی خوب شون ده اما خیلی ابکی شون ده
    حدوز یه استکان اب انداخته. یکار کنم که سیب اب نندازه ؟

    سلام نرگس جان
    اگر سیبت خیلی آبداره تکه های سیبت رو بعد از مخلوط کردن با بقیه مواد یکم در فر قرار بده تا کمی از آبش بخار بشه.

    سلام عالیه خیلی مفید وقابل استفاده است

    نوش جونت عزیزم!!!!

    سلام ممنونم خیلی استفاده کردم

    سلام خسته نباشید . من یه سوال داشتم . تو مرحله مواد داخل پای سیب گفتید 1 قاشق شکر اما تو مواد لازم داخل پای گفتید 1/2 پیمانه حالا باید یک قاشق ریخته بشه یا نصف پیمانه ؟

    سلام ، ویدا جان اشتباه تایپی بوده ، همون نصف لیوان یا پیمانه اضافه کن عزیزم 🙂

    سلام …. این توی چه نوع ظرفی باید بپزیم؟؟؟؟پیرکس مشکلی نداره؟؟؟

    رز عزیز در هر ظرفی که نسوز باشه میشه ، پیرکس هم انتخاب خوبیه 🙂

    ضمن تشکر باید روی فررو روشن کنیم یا زیرش

    لیلا جان حرارت پایین رو باید روشن کنی ، حرارت بالا برای کباب کردن و برشته کردن یا طلایی کردن روی غذا کاربرد داره اما پخت اصلی با حرارت پایین فر هست 🙂

    سلام.من یک دستور پای سیب دارم که خیلی عالی میشه دقیقا مثل پای سیبهای تو قنادی،میتونم دستورش رو بفرستم تا دوستان استفاده کنن؟ در ضمن بسیار بسیار ساده وراحت درست میشه.با تشکر

    خیلی هم عالیه شادی جان ، ممنون عزیزم ، هم میتونی در انجمن عضو شی و دستورت رو با اسم خودت بذاری و هم اینکه بفرستی من دستورش رو بذارم 😉

    سلام خمیر آن نباید چند ساعت بمونه؟

    نه سوگند جان ، استراحت فقط برای خمیرهایی هست که خمیر مایه دارن 🙂

    مممنونم … پای سیب را می شه با ماکروویو هم درست کرد ؟ اگه میشه مممنون میشم طرز درست کردن با ماکرووویو را هم یاد بدید

    خواهش میکنم آسیه جان ، عزیزم من زیاد با ماکروفر کار نمیکنم ، اگه دستور تهیه اش با ماکروفر رو ببینم حتما برات میذارم 🙂

    با مایکروفر سولاردوم دقیقا مثل فر عمل میشه ولی سایر مایکروفر ها رو نمیدونم

    دستور تهیه پای سیب شما بسیار خوب و مفید واقع شد با تشکر

    خواهش میکنم سیما جان ، نوش جانت 🙂

    سلام ممنون به خاطر این دستور پخت عالی میشه لطفا طرز تهیه ی پای گیلاس رو هم بذارید و همینطور سس کارامل و سس شکلات …..ممنون

    نیلوفر جون شما آشپزی یا فرشته ؟

    سلام . یه سوال داشتم ، چرا سیب ها این رنگی هستند ؟ ممنون

    سمانه جان چون با مواد دیگه مخلوط شدن عزیزم 🙂

    سلام دستتون درد نکند خیلی عالی توضیح دادید

    ممنونم 🙂

    سلام. میشه از دارچین استفاده نکنیم؟

    اگه دوست نداری میتونی استفاده نکنی عزیزم اما دارچین طعم خوبی به پای سیب میده 🙂

    مرسییییییییییییییییی ممنون

    عالی بود ممنونم

    با تشکر میشه مواد لازم رو در سایز کوچک تر هم بکید؟

    مهشید جان من پیشنهاد میکنم همین مقدار درست کنی چون مطمئن باش چیزی ازش نمیمونه ! اما میتونی مواد رو نصف کنی و قالب کوچک تری برداری 🙂

    سلام : من امروز پای سیب درست کردم خیلی عالی شد واقعا عالی شد .خیلی ممنون

    یه سوال : خمیر پای نباید در یخچال استراحت کنه

    این خمیر نیازی به استراحت نداره ، استراحت خمیرهایی که کره داخل شون به کار میره برای اینه که سفت شن و بشه بهشون شکل داد یا قالب زد 🙂

    سلام . وب سایت تون واقعا عالی و کامله . خیلی خوشحالم که با این وب سایت اشنا شدم . امیدوارم با ارسال ایمیل های خوب از طرف شما اطلاعاتم بیشتر بشه . بازم ممنون

    ممنون یکی از بهترین دستورهایی بود که تا حالا استفاده کردم و عالییی

    سلام
    اگه بخوام آرد کمتر استفاده کنم میزان مواد چه جوری میشه؟
    ممنون

    زینب جون تمام مواد باید دقیق باشن ، میتونی مقدار مواد رو نصف کنی خانومی

    خیلی دوست دارم !

    دیدگاه

    نام (ضروری)

    ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

    وب سایت

    برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

    آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

    | ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

    غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

    © 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

    امتیاز دهید


    4.8
    از

    5

    یکی از دسرهایی که معمولا همه خانم ها توی دورهمی هاشون درست می کنند کیک هستش. کیک ها انواع مختلفی دارند. به علاوه با توجه به موادی که داخلشون استفاده میشه دارای طعم های متفاوتی هستند. یکی از کیک هایی که خیلی خوشمزه هست و شما می تونین به راحتی درستش کنید، پای سیب کیکی است که بهش کیک پای سیب و دارچین هم گفته می‌شه. شاید بعضی از شما دوستان فکر کنید که تهیه این کیک سخت باشه. اما اصلا اینطور نیست. این کیک هم به همون سادگی پای سیب آماده میشه و حتی شاید ساده تر.  

    پای سیب کیکی رو همه می پسندن چون به خاطر دارچینش یک مزه متفاوت داره. با من همراه بشید تا طرز تهیه این کیک خوشمزه رو بهتون یاد بدم. پیشنهاد میکنم علاوه بر این کیک، طرز تهیه تارت سیب رو هم از دست ندین.

     

    طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

    1- برای درست کردن این کیک ابتدا باید مواد میانی را آماده کنید. ابتدا سیب را نگینی و نازک خرد کرده و سپس با شکر و دارچین مخلوط کنید. می توانید این مواد را داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

     

    2- در مرحله بعد مایع کیک را آماده کنید. برای این کار ابتدا تخم مرغ ها و وانیل را مخلوط کنید تا از حالت لختگی در بیاید. سپس شکر را اضافه کرده و 5 دقیقه با دور تند همزن مخلوط کنید تا کرم رنگ و کشدار شود. شیر را داخل مواد ریخته و فقط در حد مخلوط شدن آن ها را هم بزنید. حدود 1 دقیقه کافی است.

     

    3- آرد و بکینگ پودر را 3 مرتبه با هم الک کرده و داخل مایع کیک بریزید. در این مرحله به همزن نیازی ندارید و باید مواد را با لیسک هم بزنید.

     

     

    1- یک قالب 22 یا 24 سانتی انتخاب کرده و کف آن را کاغذ روغنی بیاندازید. روی کاغذ و اطراف قالب را با روغن جدا کننده چرب کنید. نیمی از مایع پای سیب کیکی را داخل قالب بریزید، سپس مخلوط سیب و دارچین را روی مایع پخش کنید. در صورت تمایل سیب ها را با فاصله از دیواره قالب قرار دهید. سپس باقیمانده مایع کیک را با استفاده از قیف روی سیب ها ریخته و سطح کیک را صاف کنید.

     

     

    2- قالب را روی طبقه وسط فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کرده اید قرار داده تا کیک بپزد. تقریبا 30 تا 40 دقیقه زمان لازم است تا کیک پخته شود. این زمان به دمای فر شما بستگی دارد.

     

    3- پس از گذشت زمان گفته شده کیک را با خلال دندان چک کنید. اگر تمیز بیرون آمد کیک شما پخته است. وگرنه باید زمان بیشتری صبر کنید.

     

    7- زمانی که کیک پخته شد اجازه دهید که خنک شود و سپس آن را از قالب جدا کرده و روی آن پودر قند و دارچین بپاشید.

     

    – برای درست کردن روغن جدا کننده، 50 گرم کره یا روغن جامد را به دما محیط برسانید. سپس با 50 گرم روغن مایع و 50 گرم آرد مخلوط کرده و با همزن بزنید تا غلظت آن شبیه ماست شود. اگر از کره استفاده کردید، این روغن را داخل یک شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

    – سعی کنید قالب را بیشتر از 2/3 پر نکنید، چون کیک پف کرده و از قالب می ریزد.

    –  برای اینکه روی پای سیب کیکی برشته شود 3 دقیقه آخر شعله بالایی فر را روشن کنید.

    – برای تهیه کیک پای سیب بدون فر میتوانید از روش های پخت کیک بدون فر استفاده کنید.

     

    تصاویر از : 

    https://www.jocooks.com/recipes/apple-pie-cake/ 

    دیدگاه

    طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی

    نام (ضروری)

    ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

    وب سایت

    برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

    آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

  • عکس از دختر تنها برای پروفایل
  • | ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

    غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

    © 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

    طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی
    طرز تهیه پای سیب کیکی خانگی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *