آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

دوره مقدماتی php
آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار
آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنیدآيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

https://ninisoal.com/

دوره مقدماتی php

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

احتمالا درباره مشکلات باردار شدن شنیده اید. باردار شدن نیاز به زمان بندی دارد. باید زمان درست پریودی خود را بدانید. بنابراین می تواند زمان مناسب که بدن آمادگی لازم برای باردار شدن را دارد بفهمید. احتمالا سوالات زیادی درباره باردار شدن، زمان مناسب، زمان نزدیکی و… داشته باشید. در این مقاله به سوالات شما پاسخ داده شده است.

شمارش چرخه پریودی برای جلوگیری از بارداری کاری خطرناک است زیرا بارداری در زمان پریودی نیز امکان دارد اتفاق بیفتد. اگر چه پریودی زمانی است که بدن در کم بارورترین حالت خود در ماه قرار دارد اما احتمال باردار شدن وجود دارد. 
تخمدان در طول تخمک گذاری، تخمکی را به داخل لوله های رحم می فرستد که تخمک به مدت 24 ساعت در آن جا زنده می ماند. تخمک در داخل لوله منتظر می ماند. در این میان، رحم پوششی برای جنین می سازد. اگر تخمک اسپرم را در طول تخمک گذاری ملاقات کند و لقاح انجام شود، تخمک بر روی پوشش رحم کاشته می شود و بارداری اتفاق می افتد. اما در صورتی که لقاح انجام نشود، تخمک و پوشش داخل رحم از هم می پاشد و به صورت خونریزی از بدن خارج می شوند.
چرخه پریودی معمولا 28 روز طول می کشد اما برخی چرخه ها کوتاه تر هستند و 23 روز طول می کشند. در چرخه کوتاه، روز اول پریودی روز اول چرخه پریودی است و تخمک گذاری شروع تر از قبل شروع می شود. در واقع برای برخی خانم ها، زمان کمتری بین پریودی و تخمک گذاری وجود دارد. اسپرم می تواند به مدت 2 تا 5 روز دردستگاه تناسلی زندگی کند. اگر در انتهای دوره پریودی، نزدیکی جنسی داشته باشید، احتمال دارد 5-4 روز بعد از تخمک گذاری باردار شوید.
هنگامی که چرخه پریودی 30-28 روز طول می کشد، بدن کم کم پوشش رحم را از دست می دهد و تخمدان در حالی که  شما خونریزی دارید، تخمک آزاد می کند. در این مرحله شما بارور هستید و می توانید در طول پریودی باردار شوید.
برخی خانم ها نزدیک به تخمک گذاری، خونریزی یا لکه بینی دارند و اگر پریودی شما بی نظم باشد، احتمال باردار شدن وجود دارد زیرا زمان درست تخمک گذاری را نمی دانید.
احتمال باردار شدن: احتمال باردار شدن در طول پریودی کم است اما امکان بارداری وجود دارد. اگر قصد باردار شدن دارید، زمان دیگری را انتخاب کنید زیرا پریودی زمان مناسبی نیست.

بارداری پس از پریودی امری بعید است اما غیر ممکن نیست. در این مرحله شما به سمت دوره باروری پیش می روید. یک چرخه متوسط 30-28 روزطول می کشد و دوره باروری بین روز یازدهم و 21 است. مطالعات نشان می دهد اسپرم می تواند به مدت 5-2 روز داخل سیستم تناسلی بماند. اگر زمان خونریزی شما بیش از 7-5 روز طول بکشد و شما بلافاصله بعد از آن نزدیکی جنسی داشته باشید، احتمال بارداری وجود دارد.
اگر پریودی شما روز ششم قطع شود و شما روز هفتم نزدیکی جنسی داشته باشید و تخمک گذاری روز یازدهم انجام شود، احتمال وجود اسپرم از روز ششم در لوله های رحم وجود دارد.
احتمال بارداری: احتمال  بارداری بعد از پریودی، روز به روز افزایش می یابد. اگر می خواهید باردار شوید، زمان مناسب بعد از پریودی است. همچنین نزدیکی جنسی در 14 روز آینده، شانس مادر شدن شما را افزایش می دهد.

احتمال باردار شدن پیش از پریودی خیلی کم است. برای خانم هایی که چرخه پریودی آن ها 30-28 روز است و پریودی منظم دارند، تخمک گذاری بین روز یازدهم و 21 اتفاق می افتد. تخمک به مدت 24-12 ساعت زندگی می ماند.
اگر قصد باردار شدن ندارید، روزهای پیش از پریودی زمان مناسب برای نزدیکی جنسی است. زیرا در طول پریودی، بارداری اتفاق نمی افتد. روزهای امن برای نزدیکی جنسی در چرخه های طولانی افزایش و در چرخه های کوتاه کاهش می یابد.
اگر از دوره تخمک گذاری آگاه هستید، باید 48-36 ساعت صبر کنید. احتمال باردار شدن در این فاز بسیار کم است. هر چقدر از زمان تخمک گذاری فاصله می گیریم احتمال باردار شدن کاهش می یابد. اگر قصد باردار شدن دارید، زمان مناسبی نزدیکی جنسی نیست. 

احتمالا سوالات زیادی درباره باردار شدن دارید:

آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

شانس باردار شدن یک زن در هر ماه 25-15% می باشد. عوامل مختلفی بر احتمال باردار شدن تاثیر می گذارند. شامل:

در سن سی سالگی احتمال باردار شدن کاهش می یابد. هنگامی که به 40 سال می رسید این کاهش سرعت بیشتری دارد.

در پریودی نامنظم به سختی می توان زمان تخمک گذاری را مشخص کرد. بینابراین زمان مناسب برای نزدیکی جنسی را نمی توان تعیین کرد.

واضح است هر چقدر نزدیکی جنسی کمتر باشد، احتمال باردار شدن کمتر است. 

اگر یک سال گذشته برای باردار شدن تلاش کرده اید و به نتیجه نرسیده اید، احتمال باردار شدن شما کم است. اگر فکر می کنید مشکل دارید به پزشک مراجعه کنید.

اگر سابقه بیماری خاصی دارید باید با پزشک مشورت کنید. هر قرص یا مشکل پزشکی می تواند تاثیری شگفت انگیز بر بارداری بگذارد.

شما باید چرخه پریودی خود را بدانید تا بتوانید باردار شوید. مطالعات نشان می دهد بسیاری از خانم ها پریودی منظم یا طبیعی را تجربه نمی کنند. چرخه از روز اول که لکه بینی مشاهده می کنید شروع می شود و پیش از شروع چرخه بعدی تمام می شود. طول چرخه از 21 تا 35 روز یا بیشتر می باشد. اگر چرخه بعدی شما چند روز متفاوت باشد، دوره پریودی شما نامنظم است.

بسیاری از زوج ها نزدیکی جنسی را در زمان تخمک گذاری خانم انجام می دهند. مطالعات نشان می دهد توانایی اسپرم برای ملاقات با تخمک بسیار کم است. اسپرم چهار، پنج روز پیش از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری توانایی لازم را دارد. بهترین زمان ملاقات تخمک و اسپرم روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است. بنابراین نزدیکی جنسی در این 5، 6 روز مناسب است. 
نزدیکی جنسی در این روزها محدودیت هایی دارد. در ابتدا، بدن همیشه یکسان کار نمی کند و حتی اگر پریودی شما منظم باشد، تخمک گذاری هر زمانی می تواند اتفاق بیفتد. 
بنابراین سعی کنید حداقل دو یا سه روز در هفته نزدیکی جنسی داشته باشید. تا زمانی که تعداد اسپرم های مرد طبیعی است، نزدیکی جنسی روزانه شانس بارداری را افزایش می دهد.

نگران قرص های ضدبارداری نباشید. شما پس از قطع مصرف این قرص ها می توانید باردار شوید. هورمون های قرص، پس از قطع مصرف، از بدن خارج می شوند. خانم هایی که بلافاصله پس از قطع قرص های ضد بارداری باردار می شوند، نسبت به خانم هایی که دیرتر باردار می شوند، فرزندان سالم تری دارند. 

احتمالا این سوال ذهن شما را مشغول کرده است که آیا استفاده از روغن های روان کننده در زمان نزدیکی جنسی از بارداری جلوگیری می کند یا خیر. در واقع استفاده از روغن باعث افزایش رطوبت می شود و افزایش رطوبت واژن احتمال بارداری را افزایش می دهد.
گزارشات نشان می دهد حدود 50% زوج ها نگران استفاده از روغن هستند. اما زمانی که تصمیم به باردار شدن گرفته اید، هر اسپرم مهم است. بنابراین استفاده از روغنی که عملکرد اسپرم را تحت تاثیر قرار بدهد مناسب نیست. در واقع روغن های مصنوعی تاثیر منفی بر روی اسپرم دارند.

در این مقاله برخی تصورات غلط قدیمی ذکر شده است. 

برخلاف زنان، مردان هزاران اسپرم آزاد در یک انزال دارند و هر قدر تعداد انزال افزایش یابد، تعداد اسپرم کاهش می یابد. در واقع احتمال لقاح موفق کاهش می یابد.

بیماری های مقاربتی بر باروری تاثیر زیادی دارد. برخی بیماری ها مانند عفونت سوزاک، کلامیدیا، و التهاب لگن باعث آسیب به لوله های رحم و سایر اندام های تولید مثل می شود بنابراین بر احتمال باردار شدن تاثیر می گذارد.

کارشناسان معتقدند برخی حالت های خاص بر شانس باردار شدن تاثیر منفی می گذارد.

این باور کاملا نادرست است. تلاش برای بارداری در سن 37-35 سالگی، مدت زمان زیادی طول می کشد. برخی کارشناسان معتقدند باردار شدن پس از 30 سالگی خطرناک است و احتمال مشکلاتی مانند سقط جنین و اختلالات ژنتیکی زیاد می باشد. 

ممکن است در روز 12-6 بعد از لقاح موفق، خونریزی سبکی داشته باشید که یکی از علائم بارداری است و لکه بینی ناشی از کاشت نامیده می شود. 

بعد از لقاح موفق، سطح هورمون های خانم به سرعت نوسان می کند که باعث تغییراتی در سینه ها می شود. سینه های متورم، سنگین و پرتر می شوند و در صورت لمس، درد شدیدی احساس می شود. اطراف نوک سینه نیز تیره تر می شود.

ضعف و خستگی یکی دیگر از علائم بارداری هستند. در واقع به خاطر مقدار زیاد پروژسترون و تغییرات فیزیولوژیکی در بدن خستگی اتفاق می افتد.

نکات زیر به زوج هایی که تلاش می کنند بچه دار شوند کمک می کند لقاح موفقی داشته باشند. ناامید شدن امری طبیعی است. اما بهتر است به جای ناراحتی، اشتباهات خود را پیدا کنید و اصلاح کنید. می توانید به پزشک مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اگر فقط زمانی که تخمک گذاری دارید، رابطه جنسی داشته باشید احتمال باردار نشدن وجود دارد. مطالعات نشان می دهد بهتر است نزدیکی جنسی چند روز پیش از تخمک گذاری انجام شود. اگر پریودی شما نامنظم است می توانید از کیت های تخمک گذاری استفاده کنید. مطابق با نتیجه کیت، یک یا دو روز پیش از تخمک گذاری نزدیکی جنسی داشته باشید. 

اگر یک زوج چند بار در طول روز یا هر روز رابطه جنسی داشته باشد، خسته و فرسوده می شود. بنابراین هنگامی که زمان باروری می رسد، احتمال دارد علاقه ای به نزدیکی نداشته باشند بنابراین شانس باردار شدن را از دست می دهند.

پیش از نزدیکی جنسی با همسرتان صحبت کنید. درباره مسائل بزرگ مثل مسئولیت ها، ترس ها و انتظارات پیش از بارداری صحبت کنید. 

دو ماه پیش از اقدام باردار شدن، قرص های ضد بارداری را قطع کنید. این کار به شما کمک می کند طول چرخه خود را بفهمید. همچنین زمان تخمک گذاری و باروری را مشخص می کند.

اگر روزی بیش از 5 کوکتل می خورید، مشکلی جدی ایجاد می کند. اگر شما و همسرتان سیگار می کشید، بر کیفیت تخمک و اسپرم و باروری تاثیر می گذارد. همچنین احتمال نقص در تولد مانند زایمان زودرس، سقط جنین و بیماری های بعد از بارداری افزایش می یابد.
مطالعات نشان می دهد حدود 13% مشکلات باروری به خاطر مصرف دخانیات است. سیگار کشیدن و دود سیگار بر باروری تاثیر می گذارد. بهتر است پیش از باردار شدن از سیگار کشیدن و مصرف الکل دوری کنید.

مطالعات نشان می دهد مصرف بیش از حد کافئین نه تنها باعث سقط جنین می شود بلکه علائم بارداری را نیز نشان نمی دهد.
برخی پزشکان معتقدند مصرف روزانه 100 میلی گرم کافئین توسط خانم باردار مناسب است اما برخی دیگر معتقدند کافئین باید به طور کامل حذف شود. قهوه، نوشیدنی های انرژی زا، چای و داروهای ضد درد حاوی کافئین می باشند. 12 اونس سودا یا  8 اونس چای سبز یا سیاه حاوی 60-30 میلیگرم کافئین است. بنابراین مراقب مصرف کافئین روزانه باشید. در واقع حذف کامل کافئین از رژیم غذا در بارداری بهترین راه است.

زمان بندی نگرانی اصلی در بارداری است. یک اسپرم دو تا سه روز زنده می ماند اما 24-12 ساعت نجات پیدا می کند. برای افزایش احتمال بارداری، باید بیش از یک بار نزدیکی جنسی داشته باشید تا احتمال تخمک گذاری افزایش یابد. بهتر است روز پیش از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری نزدیکی جنسی داشته باشید. محاسبه نکردن زمان تخمک گذاری و پریودی اشتباهی بزرگ است. 
با محاسبه زمان تخمک گذاری، از حضور اسپرم برای لقاح مطمئن شوید.
منبع: http://www.momjunction.com/articles/chances-getting-pregnant-periods_006710/#gref

بارداری در دوران پریود سئوال بسیاری از خانم ها است. اما آیا احتمال بارداری در دوران پریود وجود دارد؟

این که هر ماه پریود می شوید، دلیل نمی شود که سوالات زیادی درباره آن نداشته باشید. یکی از بزرگترین سوالات بزرگ دنیا در مورد دوران پریود، بارداری است. مثلا،  احتمال بارداری در رابطه جنسی در زمان پریود وجود دارد؟به گفته دکتر ترانه شیرازیان (Taraneh Shirazian) متخصص زنان، از لحاظ فنی شما فقط زمان تخمک گذاری می توانید باردار شوید، که یک دوره زمانی 48 ساعته در هر ماه است و نباید در زمان پریودی رخ بدهد. تخمک گذاری حدود دو هفته قبل از قاعدگی اتفاق می افتد، بین روزهای 10 و 17 دوره شما (میانگین آن در روز 14 ام است). از آنجایی که تخمک گذاری و پریود، دو رخداد جدا در چرخه قاعدگی زنان است، از لحاظ تئوری بعید است که زنی در دوره پریودی خود باردار شود. قاعدگی اساسا پایان چرخه تولید مثل است که در آن سطح پروژسترون کاهش پیدا کرده و پوشش رحم از بین می رود و شما شاهد خون ریزی در این دوره هستید، بنابراین ترکیب تخمک و اسپرمی در این زمان بوجود نمی آید و لانه گزینی اتفاق نمی افتد.

البته به این سادگی هم نیست. در این مقاله پیچیدگی ای که ممکن است بوجود بیاید را برایتان شرح می دهیم. مشکل این است که افراد همیشه مطمئن نیستند که آیا زمان قاعدگی شان هست یا نه. گاهی اوقات وقتی زنان حین دوره، خونریزی دارند یا خونریزیشان نامنظم است، آن را با قاعدگی اشتباه می گیرند، که در واقع نیست. لکه بینی در اواسط دوره می تواند با زمان تخمک گذاری یکی باشد و خودتان تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد.به گفته انجمن بارداری آمریکا، اسپرم هم قبل از ترکیب با تخمک توانایی چند روز زنده ماندن در بدن را دارد. بنابراین حتی با وجودیکه به احتمال زیاد پریود و تخمک گذاری تان به اندازه ای نزدیک به هم نیستند که منجر به بارداری شوند، ولی بهتر است از یک روش پیشگیری از بارداری مناسب استفاده کنید.خانم دکتر شیرازیان هشدار می دهد که، روش ریتمیک که بر اساس مشخص کردن بازه تخمک گذاری است، حدود 50 درصد موثر است و دلیلش این است که بسیاری از زنان دوره های قابل اعتمادی ندارند، هر پزشکی به شما می گوید که این روش برای پیشگیری از بارداری موثر نیست.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوران قاعدگی، آری یا نه؟آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تامپون، پد یا فنجان قاعدگی؟ راهنمای زنان برای استفاده از محصولات مخصوص دوران قاعدگی

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوره پریود و رعایت برخی اصول

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


 

چه قصد بارداری داشته باشید و چه نداشته باشید، دانستن چرخه قاعدگی تان مهم است. این کار به شما کمک می کند که روزهای تخمک گذاری خود را بدانید که در طی چه روزهایی به راحتی ممکن است باردار شوید.
یک باور رایج این است که زنان در هنگام پریودی یا خون ریزی قاعدگی قادر به باردار شدن نیستند. البته احتمال بارداری در دوران قاعدگی شما کم است اما صفر نیست.
در ادامه به نکاتی درباره بارداری و رابطه جنسی در طی روزهای پریودی می پردازیم.آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

بیشتر بخوانید: آشنایی با روشهای پیشگیری از بارداری



 

توانایی لقاح و بارداری چیزی شبیه به معجزه است و نیازمند رسیدن اسپرم مرد به تخمک زن است. هنگامی که تخمدان زن، تخمکی را آزاد می کند، این تخمک تنها 12 تا 24 ساعت زنده است. اسپرم مرد می تواند برای سه روز زنده بماند.
چرخه معمول زنان 28 روزه است. روز اول هنگامی است که پریود یا خون ریزی قاعدگی وی شروع می شود. معمولا حول روز چهارهم (یعنی ممکن است در طی روزهای 12، 13 یا 14) چرخه قاعدگی تخمک گذاری رخ دهد. تخمک گذاری هنگامی رخ می دهد که تخمدان زن تخمکی را برای باروری آزاد می کند. اگر اسپرمی در رحم قابل دسترس باشد، بارداری رخ می دهد.


تخمک گذاری ممکن است بنا بر چرخه قاعدگی زنان متغیر باشد. برخی زنان چرخه طولانی تری حدود 35 روز بین پریودهای خود دارند، در این افراد تخمک گذاری حدود روز بیست و یک ام رخ می دهد. در زنان با چرخه قاعدگی کوتاه تر از بیست و یک روز، تخمک گذاری حدود روز هفتم رخ می دهد.


بیشتر بخوانید: نکات رابطه جنسی در بارداری


 

اشتباه گرفتن خون ریزی واژینال با شروع پریودی رایج است. ممکن است در طی تخمک گذاری تان خون ریزی داشته باشید که ممکن است با پریودی اشتباه گرفته شود. داشتن رابطه جنسی بدون محافظت در این زمان می تواند احتمال باردار شدن شما را افزایش دهد.
برای اکثر زنان، چرخه تخمک گذاری بین 28 تا 30 روز است. این مورد بدین معنی است که اگر در حین پریود رابطه جنسی داشته باشید، احتمالا تا چند روز بعد، تخمک گذاری نخواهید داشت. اما زنان با چرخه قاعدگی کوتاه تر، چنین زمانی را بین پریود و تخمک گذاری خود ندارند.
یک مورد دیگر این نکته است که اسپرم مرد می تواند درون زن تا 72 ساعت پس از رابطه زنده بماند و تا انتهای پریود شما، شانس بارداری شما افزایش می یابد، بنابراین ممکن است باردار شوید.

اگر قصد بارداری دارید و تازه می خواهید اقدام به بارداری کنید، می توانید برای مشاوره قبل از بارداری که بهترین زمان مراجعه سه ماه پیش از اقدام است به دکتر متین ذاکرین، جراح و متخصص زنان برای انجام آزمایش های مربوطه و راهنمایی مراجعه کنید و بارداری موفق تری را از ابتدا با نظارت پزشک تجربه کنید. جهت اطلاع از ساعات کاری مطب می‌توانید با شماره‌ 02144463475 تماس حاصل نمایید.

اگر درباره الگوی تخمک گذاری خود کنجکاو هستید، می توانید تعداد روزهای بین پریودهای خود را حساب کند که شامل روز اول پریود و همچنین روز شروع دوباره پریود هم می شود. در طی چند ماه، می توانید الگویی را شناسایی کنید که به طور تقریبی مشخص کننده چرخه تخمک گذاری شما است.


مقاله ویژه: نحوه محاسبه روزهای تخمک گذاری



 

احتمال بارداری زنان در طی چرخه تخمک گذاری، کاهش و افزایش پیدا می کند. در حالی که چرخه ماهانه اکثر زنان 29 روز است، دیگر زنان چرخه های قاعدگی متفاوتی ممکن است داشته باشند که 20 تا 40 روز یا حتی بیشتر ممکن است به طول بینجامد.
احتمال این که زنی یک یا دو روز پیش از شروع خون ریزی قاعدگی باردار شود، تقریبا صفر است اما این احتمال با گذشت هر روز افزایش می یابد با این که هنوز فرد در حال خون ریزی است. تقریبا 13 روز پس از شروع پریود، احتمال بارداری وی تقریبا 9 درصد است.
در حالی که این احتمالات بسیار کم هستند، بدین معنی نیستند که زنی می تواند 100 درصد مطمئن باشد که در زمان پریودی اش باردار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: لکه بینی قهوه ای در خانمها به چه معناست؟


 

اگر سعی در باردار شدن دارید، داشتن رابطه جنسی در روزهای پریودی به شما کمک نخواهد کرد مگر اینکه چرخه قاعدگی شما کمتر از 28 روز باشد. اما همیشه احتمال بارداری شما وجود دارد.
اگر سعی دارید که از بارداری جلوگیری کنید، بسیار مهم است که همیشه رابطه جنسی با محافظت داشته باشد که شامل استفاده از روش های ضد بارداری متفاوت مانند استفاده از کاندوم یا مصرف قرص های ضد بارداری می باشد. 
قرص های ضد بارداری در برابر بیماری های مقاربت جنسی مانند تبخال تناسلی، سوزاک و کلامیدیا محافظتی ایجاد نمی کنند. برای محافظت خود در برابر عفونت ها، استفاده از کاندوم روش خوبی است.


بیشتر بخوانید: بارداری بعد از قطع مصرف قرص های ضد بارداری


 

چرخه تخمک گذاری زنان ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از لحاظ آماری ممکن است در حین پریودی باردار شوید. در حالی که احتمال بارداری در روزهای اول پریودی کمتر است، این احتمال هر روز بیش از روز قبل می شود.
اگر سعی در باردار شدن دارید و بیش از یک سال است در حال تلاش برای باردار شدن هستید و موفق نشده اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک به شما در شناسایی دقیق روزهای تخمک گذاری تان به شما کمک می کند و همچنین آزمایش و داروهایی را برای شما تجویز می کند که احتمال بارداری شما را افزایش می دهد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با علل ناباروری

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.

سلام بستگی به چرخه قاعدگی و زمان تخمک گذاریتون داره.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.

سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی و دارو بگیری.

سلام تست خون بارداری اگه مثبت بود قبوله.درد معده با دارو مثل رانی تیدین کنترل میشه


سلام احتمالش خیلی خیلی کمه.


سلام خیر آزمایش خون اما مطمئن هست.


سلام حتما به پزشک مراجعه کن.

آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار


سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریودش دی باردار نیستی.


سلام خیر.


سلام اگه هنوز پریود نشدی تست بتای خون بده.


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.


سلام اگه بعد رابطه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.

سلام اگه هنوز پریود نشدی حتما آزمایش بتای خون بده.


سلام بله.

سلام تست خمیردندون الکی هست . اگر پریود شدن که باردار نیستن.


سلام. تست خون بارداری بدید تا معلوم شه.

بله احتمالش هست. اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.


اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.


سلام. خیر نگران نباشید.


سلام اگر پریود شدند دیگه باردار نیستند.


سلام نه این حرف صحت نداره.

سلام دوباره آزمایش خون بدین تا به طور قطعی مشخص بشه.



یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


دوشنبه ها
11 صبح تا 4 عصر


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065




مطالب پر بازدید

نکته قابل توجه دیگر این است که احتمال تخمک گذاری در روزهای پایانی عادت ماهیانه یعنی درست قبل از اتمام قاعدگی وجود دارد، این احتمال درست چند روز بعد از قاعدگی نیز وجود دارد. از طرفی دیگر اسپرم می‌تواند بین سه تا پنج روز در محیط واژن زنده بماند. بنابراین رابطه محافظت نشده می‌تواند در هر شرایطی احتمال بارداری را بوجود آورد.

 

آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

چه شرایطی احتمال بارداری در زمان پریود را تا نزدیک صفر کاهش می‌دهد؟

منبع: ستاره

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

باور نادرستی در میان بانوان وجود دارد: اگر در زمان پریود رابطه جنسی برقرار شود، امکان باردار شدن وجود ندارد. در حالی که، امکان بارداری بانوان در زمان پریود یا دوران قاعدگی بسیار اندک است، اما غیر ممکن نیست.

دکتر مایکل هاکاخا، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می گوید:” به از دست دادن خون در یک دوره از تخمک گذاری پریود یا قاعدگی گفته می شود. “

او می افزاید:” تخمدان های بانوان ، در روز چهاردهم از سیکل قاعدگی، تخمک رها می کنند. پیش از رها شدن تخمک، ترشح هورمون ها در بدن زن با هدف آماده سازی دیواره رحم برای بارور کردن تخمک افزایش می یابد. “

پریود اکثر قریب به اتفاق بانوان دو تا هشت روز است و هر 26 تا 34 روز یک بار بروز می کند.آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

استاد مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ادامه می دهد:” تخمک تنها 24 ساعت زنده می ماند و اگر در این مدت توسط اسپرم بارور نشود، توسط خون قاعدگی از رحم خارج می شود. “

اکثر بانوانی که سیکل قاعدگی طبیعی 28 تا 32 روز دارند و دو بار پریود می شوند، باردار شدن شان در دوره قاعدگی تقریبا غیر ممکن است. با این وجود، همه بانوان سیکل قاعدگی شان 28 تا 32 روزه نیست.

دکتر هاکاخا می گوید:” در موارد نادر، خانمی  که دوره قاعدگی اش کوتاه تر است ( به عنوان مثال، 24 روز )، هفت روز خون ریزی خواهد داشت و با توجه به این که اسپرم سه تا پنج روز در واژن و دهانه رحم زنده می ماند، برقراری ارتباط جنسی در روز آخر پریود احتمال بارداری را به شدت افزایش می دهد. “

اگر ارتباط جنسی محافظت نشده ای در دوره قاعدگی داشته اید و نگران باردار شدن هستید، بالافاصله پس از بروز دل درد خفیف، لکه بینی، حساس شدن پستان ها، دمدمی مزاجی، تهوع، خستگی و استفراغ به پزشک مراجعه کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- تاثیر عادت ماهانه نامنظم بر بارداری

2- آزمون برای تشخیص طبیعی بودن قاعدگی یا عادت ماهانه

3- سیکل قاعدگی

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع: parents

مراقبت های پیش از بارداری در زنان و مردان

پرسش و پاسخ اقدام به بارداری

پرسش و پاسخ اقدام به بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

بیشتر افراد تصور می کنند دوران قاعدگی زمانی است که معمولا در طی آن، قبل و روزهای بعد از آن، بارداری رخ نمی دهد. اما آیا این تصور صحیح است؟ آیا امکان حاملگی بعد پریودی وجود دارد؟ امکان حاملگی بعد پریودی در چه افرادی بیشتر و در چه افرادی کمتر است؟

قاعدگی زمانی است که سیستم تولید مثل شما پوشش داخلی رحم را فرو می ریزد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دوره ماهانه قبلی شما پایان یافته و قاعدگی جدید شروع شده است.

دوره قاعدگی (عادت ماهانه) همچنین کمک می کند، مرحله تخمک گذاری در حدود روز چهاردهم دوره عادت ماهانه شما تنظیم شود. شانس شما برای باردار شدن در دوره تخمک گذاری در بالاترین حد ممکن است. اما آیا امکان بارداری در پریودی که به عنوان یک زمان ناباروری شناخته می شود وجود دارد؟ احتمال حاملگی بعد از پریود چقدر است؟ آیا امکان بارداری با وجود پریود شدن هست؟ در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

 

آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

احتمال بسیار ضعیفی وجود دارد که در این زمان شما باردار شوید. ما می دانیم که برای بانوانی که دوره قاعدگی آنان 28 تا 30 روز است، باز شدن پنجره تخمک گذاری از روز 11 تا 19 متغیر است. بنابراین؛ داشتن رابطه جنسی درست قبل از شروع دوره بعدی، امن ترین زمان برای جلوگیری از باردار شدن است.

با این حال، اگر تخمک گذاری شما به دلیل مشکلات سلامتی یا استرس، به تعویق بیافتد و به اواخر دوره قاعدگی موکول شود، به احتمال زیاد شما قبل از قاعدگی می توانید باردار شوید. مسئله پیچیده در اینجا این است که چگونه می توان فهمید که تخمک گذاری شما تاخیر داشته است.

به غیر از داشتن چرخه قاعدگی منظم، نمی توان فهمید که چه روزهایی از ماه شما امکان بارداری دارید و چه روزهایی نمی توان باردار شد. افزون بر این سردرگمی ها، تصورات غلط بیشماری است که در طول سالیان به ما منتقل شده است. بنابراین گرچه این احتمال کم است اما امکان بارداری چند روز قبل از پریودی صفر نیست.

 

به طور کلی، دوره قاعدگی در چرخه قاعدگی شانس باروری پایین است و احتمال باردار شدن کم است. اما نمی توان احتمال آن را کاملا رد کرد، بیایید ببینیم چرا.

در یک دوره معمول 28 روزه، تخمک گذاری در حدود روز 14 آغاز می شود. در طی فرایند تخمک گذاری، تخمک آزاد شده وارد لوله فالوپ می شود و به مدت 12 تا 14 ساعت باقی می ماند.

در مورد چرخه قاعدگی کوتاهتر مثل 21 تا 23 روز، تخمک گذاری خیلی زودتر شروع می شود (با استفاده از ماشین حساب تخمک گذاری می توان پیش بینی کرد) که به این معنی است که فاصله زمانی بین قاعدگی و تخمک گذاری کمتر است. از آنجایی که اسپرم ها می توانند به مدت سه تا شش روز تحت شرایط مطلوب در داخل دستگاه تناسلی زنده بمانند، اگر در دوران قاعدگی شما رابطه جنسی داشته باشید، شانس بارداری در پی تخمک گذاری زودرس در دوره های کوتاه وجود دارد زیرا اسپرم هنوز در بدن شما وجود دارد.

اگر دوره قاعدگی شما مدت طولانی یعنی بیشتر از 4 روز طول بکشد و دوره شما کوتاه باشد، پس ممکن است تخمک گذاری درست پس از قاعدگی انجام شود. بنابراین اگر بپرسید آیا امکان حاملگی بعد پریودی وجود دارد یا نه؟ باید به شما بگوییم که بله! اگر شما در پایان قاعدگیتان، رابطه جنسی داشته باشید، احتمال بارداری وجود دارد.

گاهی اوقات ممکن است لکه بینی تخمک گذاری با خونریزی اشتباه گرفته شود و شما بلافاصله پس از آن رابطه جنسی بدون محافطت داشته باشید. داشتن رابطه جنسی تحت چنین شرایطی ممکن است باعث بارداری شما شود. زمان دقیق تخمک گذاری، به ویژه زمانی که قاعدگی شما نامنظم باشد، دشوار است.

گر شما نمی خواهید باردار شوید پس بهتر است رابطه جنسی شما محافظت شده باشد حتی زمانی که همین امروز قاعدگی شما به پایان رسیده است. شما می توانید از کاندوم یا قرص ضدبارداری استفاده کنید. اگر قصد دارید باردار شوید، دوره قاعدگی زمان مناسبی برای اقدام به این کار نیست.

در مورد دوره های کوتاه تر (24 روز)، تخمک گذاری در حدود روز 10 اتفاق می افتد. بنابراین، اگر خونریزی شما بعد از پنج روز متوقف شود و در آخرین روز خونریزی، شما رابطه جنسی داشته باشید، امکان بارداری در روز پنجم پریود وجود دارد.

برای دوره های طولانی تر (32 روز) احتمالا تخمک گذاری در روز 18 روی می دهد و در چنین مواردی، اگر خونریزی شما بعد از 5 روز متوقف شود شما یک پنجره امن دارید، زیرا تا زمان شروع تخمک گذاری زمان زیادی باقیمانده است.

اگر قصد باردار شدن دارید، این زمان مناسبی نیست. اما اگر می خواهید از باردار شدن جلوگیری کنید، باید از روش های ضدبارداری استفاده کنید.

 

حال اگر بپرسید که آیا امکان حاملگی بعد از پریود هست یا نه باید بگوییم که بله! احتمال آن وجود دارد. مرحله بعد از چرخه قاعدگی زمانی است که شما وارد باروری می شوید.

برای دوره قاعدگی 28 تا 30 روزه، دوره تخمک گذاری حدوداً بین روزهای 11 تا 19 شروع می شود. اگرچه شانس باردار شدن بلافاصله پس از قاعدگی حداقل است، اما غیر ممکن نیست.

اجازه دهید با استفاده از یک مثال موضوع را درک کنیم. اگر شما یک دوره 28 روزه قاعدگی دارید، پنجره باروری از روز 9 تا 14 باز خواهد شد. همانطور که قبلا توضیح دادیم، اسپرم می تواند تا شش روز در دستگاه تناسلی زنده بماند. اکنون، فرض کنید که دوره شما به ششمین روز برسد و شما در 5 روز آینده آمیزش جنسی داشته باشید. اسپرم باید تا شش روز در لوله فالوپ باقی بماند؛ و اگر شما در روز 14 تخمک گذاری کنید، تخمک می تواند بارور شود و شما ممکن است باردار شوید. این نشان می دهد که شما درست بعد از قاعدگی می توانید باردار شوید.

با این حال، اگر دوره قاعدگی شما زود قطع شود (مثلا بعد از 3 روز)، مدت زیادی تا شروع تخمک گذاری باقی می ماند و بنابراین ممکن است شما شانسی برای باردار شدن نداشته باشید.

 

 

 

بیایید در اینجا به برخی از داستان ها در مورد بارداری در دوران قاعدگی بپردازیم:

احتمال باردار شدن بعید است اما نمی توان به طور کامل این احتمال را رد کرد. همانطور در بالا اشاره شد اگر تخمک گذاری نزدیک به قاعدگی شما رخ دهد، احتمال بارداری وجود دارد. اما همانطور که توضیح داده شد، امکان حاملگی بعد پریودی وجود دارد.

اگر شما قاعدگی های کمتری در طول سال داشته باشید. آنگاه شانس باردار شدن شما کاهش می یابد. زیرا به فرایند تخمک گذاری نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر این، قاعدگی نامنظم، پیش بینی زمان تخمک گذاری را با دشواری مواجه می کند و شما روزهای باروری خود را در چرخه قاعدگی پیدا نمی کنید.

معمولا، زمان امن برای باروری 4 روز قبل از دوره تخمک گذاری است. شانس بارداری در صورت داشتن رابطه جنسی در طول قاعدگی، افزایش می یابد. اگر شما تا زمان تخمک گذاری صبر کرده و هیچ رابطه ای نداشته باشید، ممکن است زمان باروری را از دست بدهید.

اکنون با مطالعه این مطلب متوجه شده اید که امکان حاملگی بعد پریودی در چه افرادی با چه نوع چرخه های قاعدگی بیشتر و در چه افرادی کمتر است.

 

مطالعه بیشتر:

1- راههای تست بارداری در منزل قبل از موعد مقرر قاعدگی

2- لکه بینی قهوه ای قبل از پریود نشانه چیست؟

3- آیا نتیجه آزمایش بارداری قبل از پریود قابل اعتماد است؟

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار
آيا در زمان پريود اصلا امكان بارداري وجود دار
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *