طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ
طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ

سلام به دوستای گلم

اول از همه ماه مبارک رمضان رو به همه تبریک میگم و ازتون میخوام من رو هم دعا کنید توی این ماه عزیز آخه من نمیتونم روزه بگیرم اگر بگیرم دیگه رو به موتم .

خوب توی این ایام سعی میکنم غذاهایی بزارم که ساده باشه و بتونید توی این ماه ازش استفاده کنید .

البته این غذایی که میزارم خیلی ساده است ولی دنگ و فنگ داره .

طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ

دوره مقدماتی php

ناگت مرغ با قارچ سوخاری

مواد لازم :

فیله مرغ یا سینه مرغ : 5 تیکه حدود 250 گرم

پیاز : 1عدد متوسط

نمک و فلفل و ادویه جات وپودر سیر : به مقدار لازم

پودر سوخاری : به میزان لازم

 

طرز تهیه :

اول از همه سینه مرغ رو توی میکسر بریزید و میکسش کنید بعد پیاز رو هم همین کارو کنید بعدش با هم به اضافه کلیه ادویه جات مخلوط کنید .

 بعدش به اندازه یک گلوله بردارید و مثل شکل زیر درون پودر سوخاری میغلتونید و بعد درون روغن سرخ میکنید .

 

 

 

طرز تهیه قارچ سوخاری :

مواد لازم برای قارچ سوخاری :

قارچ : 500 گرم

آرد سوخاری : به میزان لازم

 طرز تهیه  بنیه :

آدر : به مقدار که مواد تقریبا سفت شود

شیر : 3 قاشق

تخم مرغ : 1 عدد

آرد و شیر رو مخلوط کرده و بعد تخم مرغ رو داخل میریزیم و کاملا مخلوط می کنیم آرد به قدر بریزید که مایعی مثل مایع کیک و یا سس سفید درست بشه طوری که از مواد چکه نکنه .

ابتدا قارچ ها رو شسته و به شکل زیر از وسط چهار قاچ می کنیم اگر قارچتون بزرگ بود اگر کوچک بود همونطور درسته . 

 بعد داخل مایع بنیه میغلطونیم و بعد در پودر سوخاری و بعد در روغن با حرارت زیاد سرخش می کنیم .

   البته یه سالاد کوچیک هم با قارچ و چوانه ماش درست کردم در کنار غذا خیلی خوشمزه میشه .

که اونم موادش فقط قاچر و جوانه ماش هست با سس فرانسوری .

 

  

امتیاز دهید


4.6
از

20

از غذاهای خوشمزه و راحتی که میتوان در فریزر نگهداری کرد و در مواقع لازم در کمترین زمان آن را تهیه کرد ناگت ها هستند. بسته به سلیقه میتوانید سراغ انواع ناگت مثل ناگت مرغ یا ناگت سبزیجات بروید. یکی از ترکیب هایی که مورد علاقه بیشتر افراد هست مرغ و ذرت است. با استفاده از این دستور پخت ناگت مرغ و ذرت خوشمزه را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

 

سینه های مرغ پخته را ریش ریش کنید. پیاز را با کره تفت دهید تا نرم شود سپس 7 قاشق غذاخوری آرد گندم اضافه کنید و کمی مخلوط کنید تا مواد جذب هم شوند و از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ

مخلوط شیر و خامه را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هم بزنید تا زمانی که کرمی و غلیظ شود سپس مخلوط پیاز سرخ شده با آرد و کره، تکه های مرغ، برنج پخته، ذرت پخته یا کنسروی، نمک و فلفل را اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید، مخلوط را داخل ظرف در بسته و به مدت 2 – 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود.

پس از اینکه مایه ناگت سرد شد مواد را از یخچال خارج کنید. تکه هایی به یک اندازه از مایه ناگت بردارید و کف دست تان حالت دهید و گرد کنید ( دست تان را مرطوب کنید ).

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا کف کند سپس به نوبت ناگت ها را داخل آرد سفید و تخم مرغ بزنید و در مرحله آخر داخل آرد سوخاری یا خرده نان بغلطانید تا تمام سطح ناگت ها به آرد آغشته شود.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. ناگت ها را داخل روغن داغن قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی شود سپس ناگت های آماده را داخل ظرف قرار دهید و به همراه سس گوجه فرنگی یا هر سسی دیگری که تمایل دارید سرو کنید .

– برای پخت مرغ آن را همراه با آب، نمک، فلفلل و زردچوبه و یک عدد پیاز چهار قاچ شده روی شعله گاز بگذارید. بعد از یک ساعت مرغ شما آماده است.

– میتوانید ناگت ها را پس از آماده سازی داخل نایلون بگذارید و منجمد کنید.

– بهتر است به جای آرد سوخاری از خرده نان استفاده کنید تا ناگت خوشمزه تری داشته باشید.

– در صورت تمایل میتوانید به جای ذرت از نخود فرنگی ، قارچ خرد شده و … استفاده کنید.

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

با سلام و ممنون از آموزشاتون
این مواد چندتا ناگت میده؟

فکر کنم بهش عصاره قارچ و فلفل دلمه ای هم اضافه بشه خوب بشه چون من همیشه همینطوری درستش میکنم

غذاهای فست فودتان را خیلی دوست دارم

ممنون ناهید جان ، خوشحالم که دستورهای غذایی رو دوست داری

سلام ممنون از سایت عالیتون فقط در دستور ناگت مرغ و ذرت مقدار برنج رو نگفتین چقدر باید بریزیم

ممنون مهدیه جان ، عزیزم 1 لیوان برنج لازمه

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

ناگت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ای است که با مرغ تهیه می شود. این غذا را هم می توان به عنوان پیش غذا سرو کرد هم به عنوان غذای اصلی. این غذا به غذاهای سوخاری ( مانند مرغ کنتاکی ) شباهت دارد و طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر ناگت مرغ تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ناگت مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا گوشت سینه های مرغ را از استخوان جدا می کنیم و به صورتی که قطعات مرغ کمی از گوشت خورشتی بزرگتر باشد ( تقریبا اندازه جوجه کباب ) خرد می کنیم. در مرحله بعد باید گوشت مرغ را طعم دار کنیم. برای این منظور مرغ را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

پیاز را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم و روی مرغ می ریزیم. پس از آن سیر را خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در پایان مقداری نمک و فلفل به مرغ می زنیم و درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و برای مدت زمان حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت این زمان مرغ را از یخچال خارج می کنیم. در این مرحله به صورت اختیاری می توانیم کمی پنیر پیتزای رنده شده به قطعات مرغ اضافه کنیم. برای این منظور قطعات مرغ را از کاسه حاوی سیر و پیاز خارج می کنیم و در ظرفی دیگر به خوبی با پنیر پیتزای رنده شده مخلوط می کنیم.

طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ

در مرحله بعد در یک کاسه آرد سوخاری می ریزیم و قطعات مرغ را به صورتی که تماما آغشته به آرد شوند در آرد سوخاری می غلتانیم. در مرحله بعد باید ناگت ها را سرخ کنیم. برای این منظور در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم.

اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود سپس ناگت های مرغ را داخل روغن می ریزیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت ناگت سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا دو طرفش طلایی رنگ شود. به همین ترتیب تمام ناگت ها را سرخ می کنیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

سلام ببخشید این که دستور مرغ سوخاری است نه ناگت , ناگت با مرغ چرخ کرده است .

سلام و عرض ادب بله ناگت را می توان به دو صورت با گوشت یک تکه و گوشت چرخ کرده درست کرد. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ
طرز تهیه ناگت مرغ و قارچ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *