نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

دوره مقدماتی php
نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر
نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

شاید تا به حال در مورد خواص بی نظیر سرکه سیب چیزی نشنیده باشید اما سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که تاثیر شگفت انگیزی برای موها دارد و همچنین می تواند برای سلامتی نیز موثر باشد. سرکه سیب حاوی فولیک اسید است و همچنین دارای مواد معدنی از جمله پتاسیم ، آهن و منیزیم می باشد. از طرفی یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. سرکه سیب برای طیف وسیعی از درمان های خانگی به کار می رود که برخی از آن ها شامل مواردی است که در این بخش از سلامت نمناک به آنها پرداخته ایم :

همانطور که گفتیم مزایای زیادی برای استفاده از سرکه سیب وجود دارد که معمولاً مهم ترین آن ، از بین بردن خارش و شوره سر می باشد. شامپوهای زیادی هستند که می توانند پوست سر شما را از شر شوره ها خلاص کنند اما این شامپوها کارآمد نخواهند بود زیرا مواد زیادی در شامپوها هستند که برای پوست و مو مناسب نمی باشند و همچنین ممکن است به سلامت شما نیز آسیب بزنند. سرکه دارای مواد طبیعی می باشد و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن به کار نرفته که به سلامت شما آسیب بزند و همچنین فواید زیادی برای پوست سر دارد که بعضی از آن ها شامل موارد زیر می باشد.

– سرکه سیب دارای مواد ضد میکروب، ضد ویروس و ضد قارچ می باشد که مستقیماً با ویروس ها مبارزه می کند که معمولاً یکی از علت های رایج آن، قارچ سر می باشد. در نتیجه سرکه سیب می تواند پوست سر شما را از عفونت قارچی محافظت کند که یکی از دلایل اصلی اثرگذار بودن محصول برای پوست سر است.

– علاوه بر اینکه آلودگی ها را از روی پوست باز می کند ، بلکه می تواند فولیکول های مسدود شده در مو را باز کند و باعث شود که تمیز کنندگی و قدرت فولیکول های موی شما افزایش پیدا کند. همچنین از ایجاد آکنه جلوگیری می کند.نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

– باقیمانده موادی مثل؛ تافت ، ژل ، سرم مو و موس را از روی موها و کف سر به خوبی از بین می برد و پاک می کند.

دوره مقدماتی php

– از آنجایی که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد، PH مو و پوست سر را بدون خشک شدن ، متعادل خواهد کرد و به همین دلیل باعث نرمی آن خواهد شد و به براقیت موها کمک می کند و در نتیجه یک پاک کننده عالی محسوب می شود.

– شوره معمولاً به دلیل خشکی و یا چربی بیش از حد بالای پوست سر به وجود می آید. سرکه سیب می تواند رطوبت پوست سر را متعادل کند و ما را از شر شوره ها خلاص کند که علت اصلی خارش پوست سر می باشد.

– فواید زیادی برای استفاده از سرکه سیب برای مو ها وجود دارد، به همین دلیل معمولاً آن را به عنوان شوینده موی سر استفاده می کنند.

اگر در مورد استفاده از سرکه سیب برای موی خود شک دارید یا در مورد مناسب بودن آن برای نوع موهایتان نگران هستید ، باید بدانید که هیچ جای نگرانی وجود ندارد. متخصصان بر این باورند که سرکه سیب برای تمام انواع موها مناسب می باشد. همچنین موهایی که اخیراً رنگشان را ترمیم کرده اند، نیز می توانند از سرکه سیب استفاده کنند.

اگر در چگونگی استفاده از سرکه سیب اطلاعات کافی ندارید، روش هایی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید از آن برای موهایتان استفاده کنید. یکی از راه های استفاده از آن ، اضافه کردن سرکه سیب به آب می باشد ( هر پیمانه آب ، نیاز به 3 قاشق غذاخوری سرکه دارد.)

شستشو با سرکه سیب 1 یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

دیگر مواد طبیعی و گیاهی را نیز می توانید به این ترتیب به سرکه سیب اضافه کنید.

سرکه سیب همچنین انواع مختلفی دارد که از بین آن ها می توانید یکی را انتخاب کنید. در این قسمت یک راه مناسب برای شستشوی موی سر با استفاده از سرکه سیب را به شما معرفی خواهیم کرد:

مواد لازم :

اندازه گیری مواد معمولا به میزانی که می خواهید از این شوینده برای موهایتان استفاده کنید ، بستگی دارد اما مقدار سرکه با آب باید نسبت یک به چهار داشته باشد.

طرز استفاده :

دو ماده بالا را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را داخل بطری اسپری بریزید و روی مو و پوست سر خود اسپری کنید. سپس به آرامی به پوست سرتان بمالید. حدود 3 الی 5 دقیقه قبل از شستن صبر کنید.

همچنین می توانید تا جایی که احساس خشکی نکرده اید، سرکه سیب را روی سر خود نگه دارید. بهتر است که این ترکیب را در حمام بعد از شستن معمولی موهایتان استفاده کنید.

انواع مختلفی از گیاهان طبیعی وجود دارند که می توانید از بین آنها برای شوینده موی خود انتخاب های متنوعی داشته باشید. مثلاً لاوندر و آویشن جزء آن دسته از مواد طبیعی هستند.

مواد لازم:

طرز استفاده :

سرکه سیب را با گیاهی که انتخاب کرده اید، به خوبی بجوشانید. اجازه دهید که پروسه جوشانده شدن، حداقل 2 دقیقه طول بکشد تا عصاره گیاه خارج شده و با سرکه سیب ترکیب شود و سپس آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید خنک شود و سپس برگ های گیاه مورد نظر را از ترکیب جوشانده شده خارج کنید و مایع ترکیبی را به پوست سر خود بزنید. بعد از 3 الی 5 دقیقه موهای خود را بشویید. همچنین می توانید در این رسپی از دو گیاه با غلظت کمتر استفاده کنید.

بعضی از افراد بین دو مورد شک دارند اما این مسئله فقط به خود شما بستگی دارد.

اگر می خواهید که سرکه سیب اثرگذاری بسیار بالایی داشته باشد ، بهتر است آن را آب نکشید اما اگر مشکل شما بسیار خفیف است ، می توانید موهای خود را به راحتی آب بکشید.

اگر می خواهید که بهترین نتیجه را در استفاده از سرکه سیب برای مو های خود بگیرید ، باید مراقبت عالی از موها داشته باشید و روتین مراقبتی روزانه خود را رعایت کنید.

*برای از بین بردن بوی بد و ناخوشایند سرکه ، می توانید کمی روغن گیاهی مانند اسطوخدوس را به آن بیفزایید.

سرکه سیب درمانی خانگی است که مزایای زیادی از قبیل کاهش کلسترول، تنظیم قند خون، مبارزه با سلول های سرطانی، پیش گیری از فشار خون و کاهش وزن دارد. این به خاطر آنزیم ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی و ویتامین است.

بنابراین تعجبی ندارد که این ماده می تواند از مو به طور طبیعی محافظت کند؛ هم زنان و هم مردان تحت تاثیر مشکل ریزش مو قرار می گیرند ، سو تغذیه، استرس عاطفی، کاهش ناگهانی وزن و بیماری های خاص از جمله بیماری های تیروئید، ، بیماری های خود ایمنی، و غیره ممکن است برخی از دلایل مشکل ریزش مو باشند .

چنانچه در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت خوشبختانه، درمان های طبیعی مختلفی وجود دارند که می توانند با موفقیت این مشکل را حل کنند . سرکه سیب یکی از این درمان ها است که می توانند به روش های مختلفی برای کاهش ریزش مو و افزایش مقاومت مو استفاده کنند.

موها و روغن طبیعی پوست سر، دارای پ هاش بین 4.5 و 5.5. هستند وقتی در این سطح اسیدیته نگهداری می شوند، پوست سر در برابر رشد قارچی و باکتریایی محافظت می شود .سرکه سیب استیک اسید بالا یی دارد و پ هاش آن به موی انسان نزدیک است. شستن منظم با این سرکه می تواند پوست سر و مو را به اسیدیته ایده آل نزدیک کند، به خصوص اگر موهای چرب دارید.نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

اسید استیک در سرکه سیب ، یک ضدمیکروبی قوی است که می تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد ، که منجر به درمان طبیعی فوق العاده می شود.شست و شو هفته ای یک باربا سرکه سیب، باعث تسکین ، درمان شوره سر شده و از پوسته پوسته شدن بیشتر جلوگیری می کند.

استفاده از چندین محصول بر روی موها ما مانند سرم، ژل، اسپری ها و ماسک ها – منجر ریزش مو شود.حداقل سه دقیقه سرکه را روی موبگذارید.

نرم کننده طبیعی فوق العاده،است سرکه سیب ، معمولا به عنوان جایگزین برای نرم کننده استفاده می شود.

موهای فرخورده به دلیل پوست های از دست رفته مو ایجاد می شود. پوست را با سرکه سیب نرم کنید

موقعیت پوست نیز بر بازتاب نور تارهای مو تاثیر می گذارد.

موی عادی رطوبت لازم برای نفوذ در پوشش خارجی را فراهم می کند، در حالی که موهای متخلخل به سرعت مایع را جذب می کنند … اما سریع آن را از دست می دهند.تخلخل بالا ناشی از آسیب مو از درمان های شیمیایی و قرار گرفتن در معرض محیط است.

این تخریب برگشت ناپذیر ، شکاف و سوراخ هایی در سطح شفت مو ایجاد می کند و مو را بیشتر در معرض آسیب بیشتر قرار می دهد.در حالی که نمی توانید تخلخل مو را تغییر دهید، می توانید با استفاده از سرکه سیب ، آن را مدیریت کنید و خلل و فرج را به حداقل برسانید.

سرکه سیب ، گردش خون را به فولیکول های مو تحریک می کند.

با استفاده از سرکه سیب، به طور مرتب موها را بشویید، به طور طبیعی موها تقویت می شود و پوست را تمیز می کند ، و باعث بهبود تخلخل می شود – که همه آن ها منجر به کاهش موخوره و شکنندگی مو می شود.

در ادامه این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به معرفی ماسک موهای عالی با سرکه سیب خواهیم پرداخت که برای تقویت ، پرپشتی و درمان مشکلات ظاهری مو مفید هستند خواهیم پرداخت.

می توانید به تنهایی از سرکه سیب رقیق به عنوان درمان طبیعی عالی برای مقابله با ریزش مو استفاده کنید. در اینجا آورده شده است که چگونه از سرکه سیب برای ریزش مو استفاده کنید:

مواد لازم :

نصف فنجان سرکه سیب ارگانیک

نصف فنجان آب ولرم

روش:

اولین قدم، ترکیب سرکه ، آب ولرم و شامپو زدن مو است. سپس در حالی که موها هنوز مرطوب است، با محلول سرکه رقیق مو را آبکشی کنید. 12 دقیقه محلول را روی موها بگذارید در حالی که پوست سر را ماساژ می دهید. آخرین مرحله شستن مو با آب است. این درمان خانگی می تواند دویا سه بار در هر هفته تکرار شود.

جوش شیرین می تواند رشد مو را افزایش دهد و از ریزش آن جلوگیری کند. این یک عامل پاک سازی بزرگ است، که باقی مانده محصول را از پوست سر می گیرد و فولیکول های مو را مسدود می کند و مو را تضعیف می کند. علاوه بر آن، جوش شیرین ظرفیت مبارزه با کلرین را دارد که به مو آسیب می زند و باعث ریزش مو می شود. بنابراین چگونه از سرکه سیب برای ریزش مو استفاده کنیم :

مواد لازم :

روش :

نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

اول از همه، جوش شیرین و سرکه را به آب اضافه کنید و آن ها را به طور کامل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. پس از آن شروع به استفاده از این مواد روی پوست سر و مو مرطوب کنید. باید این محلول را ده دقیقه روی موها نگه دارید. آخرین مرحله ، شستن موها با کمک آب ولرم است. می توانید این روند را دوتا سه بار در یک هفته تکرار کنید.

علاوه بر سرکه سیب، موجود در این نسخه مریم گلی می تواند از ریزش مو ناشی از واکنش های آلرژیک یا عفونت های قارچی است جلوگیری کند چون عوامل ضد آلرژی، آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده دارد.

مواد لازم :

روش:

مریم گلی خشک را ابتدا در ظرف ریخته و سپس آب جوش را روی آن بریزید. سپس اجازه دهید این مخلوط 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد و بعد از آن، چای را صاف کنید. حالا سرکه را به چای اضافه کنید. موها و پوست را با این چای بشویید. موها را با کمک یک حوله بپوشانید و پس از نیم ساعت موها را بشویید. مشکل ریزش مو با تکرار این نسخه یک روز درمیان کاهش می یابد.

روغن زیتون می تواند رشد مو را تحریک کند . روغن زیتون در این نسخه اثر مرطوب کنندگی دارد ، که پوست سر را تغذیه و از شوره سر که باعث ریزش مو می شود جلوگیری می کند .

علاوه بر این ، یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به مبارزه با عفونت های قارچی کمک می کند. علاوه بر این ، به تقویت تار های مو و به حداقل رساندن شکستگی مو کمک می کند. علاوه بر آن، روغن زیتون در برابر شپش، شوره سر و …محافظت می کند.

مواد لازم :

  • عکسهای دونفره عاشقانه جدید
  • 1 قاشق سوپ خوری سرکه سیب

    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

    روش:

    اولین قدم این است که روغن زیتون را به سرکه اضافه کنید. در مرحله بعد آن ها را با قاشق مخلوط کرده و پوست سر ومو را با این ترکیب پنج دقیقه مالش دهید. این مخلوط را 60 دقیقه نگه دارید و با شامپو ملایم بشویید. می توانید از این نسخه 1 – 2 بار در هفته استفاده کنید.

    کمبود ویتامین ث یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. انگور هندی پر از ویتامین ث است ، بنابراین می تواند به طور طبیعی ریزش مو را درمان کند. علاوه بر آن، می تواند رشد مو را تقویت و پوست سر را سالم حفظ کند چون خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتری دارد.

    مواد لازم :

    تعداد کمی از انگور فرنگی هندی

    یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

    روش:

    نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

    باید ابتدا کمی انگور فرنگی بگیرید و سپس دانه های آن را در آورید. سپس آن ها را له کنید تا خمیری به دست آید بعد از آن، سرکه را به آن اضافه و آن ها را با کمک یک قاشق مخلوط کنید. به مو و پوست سر این مخلوط را بمالید و بعد از یک ساعت آبکشی کنید. برای درمان سریع تر ریزش مو، باید این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

    آلوئه ورا ممکن است زخم ها، ریزش مو، بواسیر و زخم های تناسلی را درمان کند . آلوئه ورا به احیای سطح پ هاش پوست سر کمک می کند و شوره سر را با توجه به خاصیت قلیایی متعادل آن،درمان می کند . علاوه بر این ، آنزیم های آن رشد مو سالم را بهبود می دهند. استفاده از آلوئه ورا به طور منظم می تواند پوست سر ، التهاب ، خارش پوست سر را تسکین دهد ،باعث درخشندگی و تقویت مو می شود

    مواد لازم :

    یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

    دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

    روش:

    به ژل آلوئه ورا سرکه اضافه کنید. از قاشق برای مخلوط کردن این چیزها استفاده کنید. این محلول را روی پوست سر بمالید. قبل از شستن با آب ملایم، باید آن را سی دقیقه نگه دارید. این درمان مو می تواند هر هفته سه تا چهار بار انجام شود.

    عسل نرم کننده پوست است که به مو کمک می کند نرم شود. به خاطر خواص ضد میکروبی ضد عفونی کننده آن، می تواند با ریزش مو ناشی از فعالیت میکروبی مبارزه کند . علاوه بر این ، عسل آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب جلوگیری می کند و مو و پوست سر را سالم نگه می دارد.

    موادلازم :

    روش:

    اول از همه، آب و سرکه سیب را در ظرف بریزید و بعدا عسل را به آن اضافه کنید. پس از آن، در ظرف را محکم کنید و آن را به خوبی با هم ترکیب تا همه چیز را با هم ترکیب کنید. این مخلوط، را به پوست سر و موهای خیس بمالید. در نهایت بعد از 30 تا 40 دقیقه، مخلوط را با آب و شامپو ملایم بشویید. توصیه می شود این درمان را 3 تا 4 بار در یک هفته انجام دهید.

    طبق مطالعات انجام شده ، بیمارانی که ریزش مو دارند به خوبی نسبت به درمان های فلفل قرمز واکنش نشان دادند. فلفل قرمز کپسایسین دارد که می تواند جریان خون را به ریشه های مو افزایش دهد و در نتیجه باعث ایجاد فولیکول های مو در پوست شود. هم چنین رشد مو را افزایش می دهد. استفاده موضعی می تواند موها را نرم و براق کند.

    مواد لازم:

    دو قاشق غذاخوری سرکه سیب

    دو قطره عصاره فلفل قرمز

    روش:

    داخل کاسه ای دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق فلفل قرمز بریزید. سپس آن ها را به خوبی مخلوط کرده و شروع به استفاده از آن روی سر و قسمت های مشکل دار کنید. باید این را 60 دقیقه نگه دارید. در نهایت، موهای سر را با استفاده از آب تمیز کنید. این کار باید هر روز چند ماه انجام شود.

    روغن رزماری در درمان ریزش مو هورمونی و طبیعی موثر است. روغن رز ماری غنی ازمواد ضد عفونی کننده، ضد قارچی و ضد باکتری است، که تمام آن ها به جلوگیری و درمان پوست سر، شوره سر، آکنه روی پوست سرو نیز عفونت های دیگر که مسئول ریزش مو هستند کمک می کنند.

    مواد لازم:

    روش:

    اول، تمام مواد را در کاسه بریزید و به خوبی مخلوط کنید. سپس تمام مو و پوست سر را با این مخلوط به آرامی 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت از شامپو ملایم برای شستن موها استفاده کنید. توصیه می شود این روش را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

    روغن نارگیل توانایی جلوگیری از ریزش مو را دارد که ناشی از عفونت های قارچی به خاطر خواص ضد قارچی و ضد باکتری آن است . روغن نارگیل هم چنین با آنتی اکسیدان ها و مواد غذایی که دارد به درون مو نفوذ می کنند و رشد مو را به طور کلی ترویج می کنند. علاوه بر آن، روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که به جلوگیری از شکستگی مو تار های مو کمک می کند.

    مواد لازم:

    1قاشق غذاخوری سرکه سیب

    2قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک

    روش:

    اول، روغن نارگیل و سرکه را در کاسه بریزید و خوب هم بزنید. بعد از آن، این مخلوط، را به پوست سر با استفاده از انگشتان بمالید و موها را 5 دقیقه با نوک انگشتان ماساژ دهید. بگذارید بیست تا سی دقیقه بماند و در نهایت با کمک شامپو ملایم بشویید. ماسک مو را می توانید هر هفته 2 تا 3 بار استفاده کنید.

     

     

    شوره سر یکی از انواع اختلالاتی است که در اثر خشکی پوست سر ایجاد می شود. در واقع خشکی پوست سر ، باعث پوسته پوسته شدن آن و ایجاد تکه های برفک مانندی بر روی موها می شود که به خصوص در زمینه موهای تیره، کاملا مشخص بوده و ظاهر ناپسندی را در آنها ایجاد می کند. درمان این مشکل راهکارهای زیادی دارد که ما در این مقاله به بحث در مورد درمان شوره سر با سرکه سیب می پردازیم.

    شوره علل مختلفی از جمله نشانه های کمبود امگا 3 دارد و بسته به جنس مو، شدت آن متفاوت است. اگرچه این اختلال درمان قطعی ندارد، اما می توان تا حد زیادی با استفاده از برخی روش های خانگی، آن را کنترل کرد. استفاده از سرکه سیب، یکی از این روش هاست که در ادامه مقاله از مجله سلامت ماه به آن پرداخته شده است.

    سرکه سیب، یکی از پر طرفدارترین محصولات خانگی است که نه تنها خوردن آن فواید بسیاری دارد و اختلالات زیادی را در بدن برطرف می نماید، بلکه به عنوان یک روش درمان خانگی ، جهت برطرف کردن مشکلات پوست و مو مثل شوره سر نیز به کار می رود.

    علل تاثیرگذاری درمان شوره سر با سرکه سیب و همچنین حفظ سلامت مو، متفاوت است. برخی محققان، حالت اسیدی سرکه را عاملی می دانند که می تواند موها را خوش حالت و سالم نگاه دارد. خاصیت آنتی باکتریال سرکه و همچنین دارا بودن چندین ویتامین و ماده معدنی مختلف، از دیگر علل محبوبیت سرکه سیب در درمان مشکلات پوست و مو است.

    در مورد درمان شوره سر با سرکه سیب باید دقت فراوانی داشت، زیرا در صوتی که به مقدار زیاد یا دفعات زیاد مصرف شود، تاثیر معکوس داشته و ممکن است موجب خارش شدید پوست سر و خشکی بیشتر آن شده و شدت شوره را افزایش دهد. نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

    اگر از شوره سر رنج می برید و به دنبال برطرف کردن آن هستید، هرگز از شامپوهای شیمیایی استفاده نکنید و تا حد امکان شامپوهایی مصرف کنید که اساس گیاهی دارند و یا دارای ترکیبی از انواع عصاره های گیاهی هستند. یک لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و آن را روی موها بریزید. البته دقت داشته باشید که از برخورد سرکه با چشم ها جلوگیری شود. سپس با دست، شروع به چنگ زدن موها کنید تا تمامی قسمت ها به سرکه آغشته شود.

    پس از گذشت حدود 10 دقیقه، موها را با آب ولرم یا شامپو شست و شو دهید. اگر چه شستن مو با آب به تنهایی تاثیر بیشتری بر از بین رفتن شوره و موثر واقع شدن سرکه دارد، اما مطمئنا بوی سرکه با آب به تنهایی برطرف نخواهد شد. این کار را باید چند روز به طور منظم تکرار کنید تا شاهد کاهش چشمگیر شوره از سر باشید. البته جنس مو و مقدار شوره در درمان آن با سرکه بی تاثیر نیست.

    در مواردی که شدت شوره چندان زیاد نیست، میتوان به اسپری کردن سرکه بر روی موها و پوست سر بسنده کرد، به این طریق که مقداری سرکه و آب را مخلوط و درون یک بطری اسپری ریخته و به جای ریختن کامل سرکه، تنها چند قطره از آن را قبل از حمام، بر روی مو و پوست سر اسپری کنید. این کار بیشتر به افرادی توصیه می شود که نسبت به سوزش سرکه حساس بوده و قادر به تحمل حجم زیادی از آن نیستند.

    ترکیب خواص درمانی سرکه سیب با روغن درخت چای، به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، موجب از بین رفتن شوره سر در کمترین زمان ممکن خواهد شد. کافی است مقداری سرکه را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط و به آرامی با آن، پوست سر را ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت حدود 10 دقیقه، موها را با یک شامپوی ملایم شست و شو دهید.

    استفاده از سرکه سیب به تنهایی در برخی افراد ممکن است منجر به خشکی موها و خارش پوست سر شود و گاهی حساسیت های خاصی در پوست سر ایجاد کند که تاثیر درمان شوره سر با سرکه سیب را کاملا نقض میکند. اما در صورتی که آن را با موادی مثل دمنوش بابونه مخلوط کنید، کمی التهاب پوست را کاهش داده و مانع از خارش آن پس از استفاده می شود.

    مقداری دمنوش بابونه را با یک قاشق سرکه سیب ترکب کرده و آن را بر روی موها بریزد. سپس با دست، تمامی قسمت های سر را به این محلول آغشته کنید. بعد از 20 دقیقه، میتوان با آب ولرم و یک شامپوی ملایم، موها را شست و شو دهید.

    جوش شیرین یکی شوینده های بسیار قوی است که ضمن تمیز کردن و ضد عفونی کردن موها، درصد اسیدی بودن آن را نیز تنظیم می کند. از طرفی، جوش شیرین، تجمع سلول های مرده در پوست سر را کاهش داده و شرایطی را فراهم می آورد که به راحتی سلول های پوستی مرده دفع شده و لایه های جدید در این قسمت ایجاد شود؛ این از شیوه های ترتیب اثر دادن درمان شوره سر با سرکه سیب می باشد.

    برای بهره مندی از خواص این ماده، مقداری جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید تا حدی که یک خمیر تقریبا نرم ایجاد شود. سپس با نوک انگشتان، خمیر را به پوست سر زده و به آرامی ماساژ دهید. پس از 5 دقیقه ماساژ، 5 دقیقه خمیر را بر روی پوست سر نگه داشته و سپس آن را بشویید.

    آلوئه ورا از جمله گیاهانی است که از زمان های قدیم از خواص بی نظیر آن در درمان انواع مشکلات پوست و مو استفاده می شده است. آلوئه ورا خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و ضمن حفظ رطوبت مو و تقویت سلول های پوستی، مانع از ایجاد شوره در سر خواهد شد. برای بهره مندی از خواص آلوئه ورا، مقداری از ژل درون آن را با مقداری شیر نارگیل مخلوط کرده تا ترکیبی تقریبا خمیری مانند درست شود. سپس پوست سر را به مدت 5 دقیقه با آن ماساژ دهید. مواد را با آب تقریبا خنک شسته و پس از چند دقیقه، سرکه و آب را مخلوط و روی موهایتان بریزید و آن را یک حوله بپوشانید. بعد از حدود 15 دقیقه موها را با یک شامپوی مناسب، شست و شو کنید.

    در همه این موارد ذکر شده در مورد درمان شوره سر با سرکه سیب ، باید توجه داشت که تنها هفته ای یک یا دو بار مجاز به استفاده از سرکه برای موها هستید، زیرا مصرف زیاد آن، به تدریج چربی طبیعی مو را از بین برده و موجب خشکی بیشتر پوست سر می شود. از طرفی به دلیل ایجاد خشکی، حالت دهی مو نیز از بین خواهد رفت.

    نکته دیگری که بر اساس تحقیقات کارشناس مجله اینترنتی ماه درباره درمان شوره سر با سرکه سیب و درمان ریزش مو در خانه باید حتما مد نظر داشته باشید، این است که پس از هر بار استفاده از سرکه برای درمان شوره سر ، یا از شامپوی حاوی روغن های طبیعی استفاده کنید یا با استفاده از عصاره های روغنی گیاهی، موها را ماساژ دهید تا تاثیر سرکه بیش از پیش افزایش یابد.

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    هیچ محصولی وجود ندارد

    پرداخت

    هشدار: در ماسک ها و روش های خانگی احتمال ایجاد حساسیت وجود دارد. مطالب این مقاله برگرفته از سایت های خارجی بوده و قبل از استفاده انجام تست حساسیت لازم است.نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

    در این خصوص مصرف ماسک ها و محصولات مراقبتی از برندهای معتبر که آزمایشات کیفی و تست های حساسیتی آنها توسط متخصصین پوست مورد تائید می باشد پیشنهاد می گردد.

    شوره سر مشکلی است که شاید برای خیلی از افراد پیش آمده باشد و یا درگیر آن باشند.

    حس بسیار بدی است وقتی که برای رفتن به یک مهمانی آماده می شوید، کلی به خودتان می رسید اما مشکل شوره باعث می شود که دانه های برفک ماندی در موهایتان و بعضا روی شانه هایتان بریزد و منظره نازیبایی را بوجود بیاورد و حس عدم اعتماد به نفس را به فرد بدهد!

    راستش شاید شوره سر درمان قطعی نداشته باشد اما با استفاده از محصولات مناسب و مراقبت های ویژه، می توان آن را تا حد زیادی کنترل کرد.

    شوره یک اختلال متداول و معمول در پوست سر است که به جنسیت یا قومیت بستگی ندارد و تقریبا نیمی از جمعیت پس از سن بلوغ درگیر آن می شوند.

    شوره سر در واقع پوسته ریزی سلول های مرده از پوست سر می باشد. وقتی سلول های پوست می میرند همیشه مقدار کمی پوسته پوسته شدن ایجاد می شود که طبیعی است، برخی اوقات این میزان بیشتر از حالت طبیعی و نرمال می شود که به آن شوره می گوییم.

    معمولا شوره با سوزش، قرمزی پوست سر و یا خارش آن همراه است.

    شوره با فصول در نوسان است و معمولا در فصل زمساتان تشدید می شود.

    انواع آن شوره خشک و چرب می باشد.

    شوره خشک در موهای خشک ایجاد شده، کوچک و سفید بوده و به پوست سر نمی چسبد و ظاهر آن همانند دانه های برف است!

    شوره چرب، شوره ایست سفید رنگ که از نوع خشک بزرگتر است و به دلیل چرب بودن آن به هم چسبیده اند و خمچنین به پوست سر نیز چسبیده اند. معمولا همراه با خارش پوست سر می باشند و سبب ریزش مو نیز می شوند.

    جهت درمان شوره انواع شامپو و لوسیون ها موجود می باشند که راهکاری مناسب جهت کنترل و درمان آن هستند.

    یک راه خانگی جهت از بین بردن سریع شوره سر که البته برای شوره های خشک کاربر دارد:

    لطفا دوستان خود را که از این مساله رنج می برند تگ کنید:

    مواد لازم:

    دهانشویه Listerine

    سرکه سیب

    به مقدار مساوی این دو را باهم مخلوط نمایید و با پنبه کتانی، به حالت ضربه ای ملایم، آن را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه روی پوست سر بماند. سپس آن را با آب گرم بشورید و از شامپو نرم کننده مخصوص خود استفاده کنید.

    لیسترین حاوی منتول، تیمول، اکالیپتوس و متیل سالسیلات است که تمامی این ترکیبات ضدعفونی کننده و ضد قارچ می باشند و به نگهداری پوست سر کمک می نمایند.

    سرکه سیب دارای خاصیت ضد التهاب و ضد باکتریایی می باشد که جهت درمان پوست سر عالی است.

    هشدار جدی: اگر پوست سرتان حساس است به هیچ وجه از این روش خانگی استفاده نکنید.

    نكته: با توجه به تفاوت نوع و ميزان حساسيت پوست افراد قبل از استفاده از هر ماسك خانگي، حتما روي ناحيه كوچكي از پوست خود تست كنيد و در صورت بروز هرگونه واكنش آلرژيك از مصرف آن خودداري كنيد.

    محصولات پیشنهادی توسط مشاورین اویرو را در قسمت پایین صفحه ملاحظه فرمایید. جهت انتخاب محصول مناسب با توجه به نوع پوست خود و نیاز های آن، با مشاورین پوست اویرو بصورت آنلاین در ارتباط باشید.

    اویرو، هر آنچه مربوط به زیبایی شماست.

    نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

    خوبه اما من یک شامپو با قیمت کم می خوام اما بازم ممنون

    

    خارش سر

     

    خارش سر

    پرورایتس (pruritus) اصطلاح پزشکی است که برای خارش پوست سر استفاده می‌شود. خارش پوست سر به ویژه در زمشتان و اتاق‌های دارای سیستم گرمایشی مرکزی تشدید می‌شود زیرا هر کدام از این عوامل (گرما/سرما) باعث تشدید مشکل می‌شوند. جوش‌های قرمز دردناک کنار فولیکول‌های مو نیز نتیجه‌ی خارش پوست سر است، و هر گونه ریزش موی طولانی‌مدت را می‌توان به این عوامل نسبت داد.نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

     

    قبل از انتخاب درمان‌ دلیل خارش پوست سر را بررسی کنید. با دقت بافت کف سرتان را نگاه کنید. پوست خشک روی کف سر یا عفونت‌هایی مانند شوره و پسوریازیس می‌تواند باعث خارش سر شود. 

     

    خارش پوست سر به چند دلیل ایجاد می‌شود:

    – درماتیت سبوره‌ای، که به آن شوره نیز گفته می‌شود، یکی از رایج‌ترین عوامل خارش پوست سر است.

     

    – فولیکولیت، وضعیتی است که طی آن مواد شیمیایی و خشن شامپوها و نرم‌کننده‌ها به ریشه یا فولیکول‌های مو آسیب می‌زنند. این وضعیت منجر به خارش پوست سر و جوش‌های مایل به سفید می‌شود که ممکن است به جوش های قرمز تبدیل شوند. این امر باعث تضعیف ریشه‌ی موها و ریزش آن‌ها می‌شود. در صورت عدم درمان در طولانی مدت، ممکن است نقاط طاسی بدون هیچ فولیکول مویی روی سر پدیدار شود.

     

    – درماتوفیتوز یا عفونت قارچی پوست سر و پسوریازیس، دو مشکلی هستند که مستقیما منجر به خارش پوست سر می‌شوند. در درماتوفیتوز، عفونت قارچی به بخش‌های بزرگی از مو آسیب می‌زند و آن ناحیه را به مدت طولانی طاس می‌کند. در پسوریازیس، پوست خشک بدتر می‌شود به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند.

     

    – خارش نوروپاتیک در رابطه با دیابت شیرین یا عفونت هرپس زوستر دیده می‌شود.

     

    درمان خارش سر

    به جای امتحان کردن انواع محصولات کارخانه‌ای و درمان‌های شیمیایی، از درمان های خانگی محبوب و رایج استفاده کنید. یکی از درمان‌های موثر خارش سر، که جواب خود را در این زمینه پس داده است استفاده از سرکه می‌باشد.

     

    تاثیر سرکه در درمان خارش سر

    گفته می‌شود سرکه‌ی سفید شوره و خارش پوست سر را به صورت طبیعی و موثری درمان می‌کند. دلیل احتمالی آن ممکن است این باشد که سرکه سفید حاوی اسید آستیک است که می‌تواند جلو رشد قارچ‌ها را بگیرد.

     

    مواد لازم:

    – سرکه سفید (3 سهم)

    – آب (1 سهم)

    – روغن زیتون (2 سهم)

     

    سرکه‌ی سفید، روغن زیتون، و آب را با هم مخلوط کنید. میزان هر یک از این مواد به بلندی موهای شما بستگی دارد. پوست سرتان را با این مخلوط ماساژ بدهید تا خارش و شوره‌ی آن برطرف شود. بعد از ۲۰ دقیقه می‌توانید آن را کاملا با شامپوی ملایم و آب سرد بشویید. توصیه می‌شود این درمان را یک یا دو بار در هفته انجام بدهید. ماسک مو بهتر است بعد از شست‌و‌شوی مو و روی موهای تمیز استفاده شود.

    نحوه‌ی استفاده از سرکه برای درمان خارش سر

    نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

     

    نحوه‌ی استفاده از سرکه سیب برای خارش سر

    سرکه‌ي سیب پوست سر را تمیز و به عنوان یک قابض عمل می‌کند. اسید مالیک موجود در آن خواص ضدباکتری و ضدقارچ دارد، و تمام سلول‌های مرده‌ی پوست سر را انباشته شده و باعث خارش آن شده‌اند، برطرف می‌کند. سرکه‌ی سیب اسیدیته (pH) پوست سر را تنظیم می‌کند.

     

    رشد باکتری‌ها بستگی زیادی به میزان PH محیطی که در آن رشد می‌کنند، دارد و از این رو اگر PH پوست سر تنظیم شود، رشد باکتری‌ها کاهش و شوره سر درمان می‌شود. استفاده از سرکه برای ایجاد این تغییر در پوست سر، یک درمان خانگی عالی محسوب می‌شود که در کاهش خارش سر نیز بسیار عالی و موثر عمل می‌کند.

     

    مواد لازم:

    – سرکه‌ی سیب (۱ سهم)

    –  آب (۴ سهم)

     

  • خواص روغن سیاه دانه برای مو نی نی سایت
  • سرکه‌ سیب را با آب مخلوط کنید. می‌توانید اینکار را به کمک یک اسپری انجام دهید. در حمام بعد از اینکه موها را خیس کردید، این محلول را به روی پوست سر و ریشه موها اسپری کنید و به خوبی با سر انگشتان دست ماساژ دهید. اجازه دهید 20 دقیقه روی سرتان بماند و سپس موها وسر خود را شستشو دهید. برای نتیجه‌گیری بهتر دوبار در هفته اینکار را انجام دهید.

     

    نکاتی برای جلوگیری از خارش پوست سر

    – برای شستن موها از شامپو بچه استفاده کنید. شامپو بچه ملایم است و بدون هرگونه آزار بیش‌تر برای پوست سر، موها را به خوبی تمیز می‌کند.

     

    – موهای‌تان را با آب ولرم یا سرد بشویید. آب داغ رطوبت را از بین می‌برد، و باعث می‌شود پوست سر خشک و در نتیجه دچار خارش شود.

     

    – شستشوی مداوم موها نیز، چربی طبیعی پوست سر را زدوده و باعث خشکی آن می‌شود.

     

    – روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید تا پوست سرتان مرطوب بماند و رژیمی سرشار از ویتامین‌های ب و سی، آهن و روی مصرف کنید.نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

     

    – استفاده از محصولات حالت‌دهنده‌، سشوار و اتوی مو را محدود کنید، زیرا باعث آسیب بیش‌تر به موها و پوست سر می‌شوند.

     

    – همیشه از شانه‌ها و برس‌های مجزا استفاده کنید و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

     

    – اگر استفاده از محصولات مراقبتی جدیدی را برای موهایتان شروع کرده‌اید، ممکن است مشکل به خاطر آن باشد. هر چه سریع‌تر استفاده از آن را متوقف کنید.

     

     

    گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

     

    رازهای زیبایی

    خرید مشکین تاژ با 15% تخفیف

    گیفت کارت بخروبه راحتی درفیسبوک تبلیغ کن

    خرید روغن آرگان خالص و اصل

    خرید بهترین چرخ خیاطی موجود در بازار

    حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

    گيفت كارت اپل آيتونز آمریکا،آلمان و..

    کوتاه ترین راه اخذمجوز کار وتحصیل درآمریکا

    بهترین فرصته الان برای سفر به کیش!

    دسترسی به بازی هاوقابلیت های جدید

    قصد آنلاین بازی کردنGTAبادوستاتو داری؟

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

    راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

    مرکز تخصصی کاشت ابرو در کرج

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    پوست و مو

    استفاده از سرکه سیب برای پوست سر و مو ها مفید می باشد و خاصیت اسیدی و ضد میکروب سرکه سیب خارش و شوره سر را از بین می برد.از بین بردن خارش و شوره سر با سرکه سیبشاید تا به حال در مورد خواص بی نظیر سرکه سیب چیزی نشنیده باشید اما سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که تاثیر شگفت انگیزی برای موها دارد و همچنین می تواند برای سلامتی نیز موثر باشد. سرکه سیب حاوی فولیک اسید است و همچنین دارای مواد معدنی از جمله پتاسیم ، آهن و منیزیم می باشد. از طرفی یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. سرکه سیب برای طیف وسیعی از درمان های خانگی به کار می رود که برخی از آن ها شامل مواردی است که در این بخش به آنها پرداخته ایم :از بین بردن یا رفع شوره سربهبود خارش سراستفاده در دسر سالاداستفاده به عنوان تونر صورتسم زدایی در حماماسکراب بدننرم کننده گلوسفید کننده دندانقرقره کردن برای از بین بردن بد بوی دهانهمانطور که گفتیم مزایای زیادی برای استفاده از سرکه سیب وجود دارد که معمولاً مهم ترین آن ، از بین بردن خارش و شوره سر می باشد. شامپوهای زیادی هستند که می توانند پوست سر شما را از شر شوره ها خلاص کنند اما این شامپوها کارآمد نخواهند بود زیرا مواد زیادی در شامپوها هستند که برای پوست و مو مناسب نمی باشند و همچنین ممکن است به سلامت شما نیز آسیب بزنند. سرکه دارای مواد طبیعی می باشد و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن به کار نرفته که به سلامت شما آسیب بزند و همچنین فواید زیادی برای پوست سر دارد که بعضی از آن ها شامل موارد زیر می باشد.

    فواید سرکه سیب برای پوست سر

    آیا استفاده از سرکه سیب برای موی سر بی خطر است ؟اگر در مورد استفاده از سرکه سیب برای موی خود شک دارید یا در مورد مناسب بودن آن برای نوع موهایتان نگران هستید ، باید بدانید که هیچ جای نگرانی وجود ندارد. متخصصان بر این باورند که سرکه سیب برای تمام انواع موها مناسب می باشد. همچنین موهایی که اخیراً رنگشان را ترمیم کرده اند، نیز می توانند از سرکه سیب استفاده کنند.

    چگونه سرکه سیب را برای شستشوی مو و سر استفاده کنیم ؟اگر در چگونگی استفاده از سرکه سیب اطلاعات کافی ندارید، روش هایی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید از آن برای موهایتان استفاده کنید. یکی از راه های استفاده از آن ، اضافه کردن سرکه سیب به آب می باشد ( هر پیمانه آب ، نیاز به 3 قاشق غذاخوری سرکه دارد.)نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

    شستشو با سرکه سیب 1 یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

    دیگر مواد طبیعی و گیاهی را نیز می توانید به این ترتیب به سرکه سیب اضافه کنید.

    سرکه سیب همچنین انواع مختلفی دارد که از بین آن ها می توانید یکی را انتخاب کنید. در این قسمت یک راه مناسب برای شستشوی موی سر با استفاده از سرکه سیب را به شما معرفی خواهیم کرد:

    هشت قاشق غذاخوری سرکه سیبیک فنجان آباندازه گیری مواد معمولا به میزانی که می خواهید از این شوینده برای موهایتان استفاده کنید ، بستگی دارد اما مقدار سرکه با آب باید نسبت یک به چهار داشته باشد.

    طرز استفاده :

    دو ماده بالا را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را داخل بطری اسپری بریزید و روی مو و پوست سر خود اسپری کنید. سپس به آرامی به پوست سرتان بمالید. حدود 3 الی 5 دقیقه قبل از شستن صبر کنید.

    همچنین می توانید تا جایی که احساس خشکی نکرده اید، سرکه سیب را روی سر خود نگه دارید. بهتر است که این ترکیب را در حمام بعد از شستن معمولی موهایتان استفاده کنید.

    سرکه سیب برای سر

    مواد لازم:

    یک چهارم فنجان سرکه سیبگیاه منتخب ” انتخاب گیاه با توجه به مشکل مو باشد “طرز استفاده :

    سرکه سیب را با گیاهی که انتخاب کرده اید، به خوبی بجوشانید. اجازه دهید که پروسه جوشانده شدن، حداقل 2 دقیقه طول بکشد تا عصاره گیاه خارج شده و با سرکه سیب ترکیب شود و سپس آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید خنک شود و سپس برگ های گیاه مورد نظر را از ترکیب جوشانده شده خارج کنید و مایع ترکیبی را به پوست سر خود بزنید. بعد از 3 الی 5 دقیقه موهای خود را بشویید. همچنین می توانید در این رسپی از دو گیاه با غلظت کمتر استفاده کنید.

    بعد از استفاده از سرکه سیب سر خود را بشوییم یا اجازه دهیم که ترکیب خشک شود ؟بعضی از افراد بین دو مورد شک دارند اما این مسئله فقط به خود شما بستگی دارد.

    اگر می خواهید که سرکه سیب اثرگذاری بسیار بالایی داشته باشد ، بهتر است آن را آب نکشید اما اگر مشکل شما بسیار خفیف است ، می توانید موهای خود را به راحتی آب بکشید.

    اگر می خواهید که بهترین نتیجه را در استفاده از سرکه سیب برای مو های خود بگیرید ، باید مراقبت عالی از موها داشته باشید و روتین مراقبتی روزانه خود را رعایت کنید.

    *برای از بین بردن بوی بد و ناخوشایند سرکه ، می توانید کمی روغن گیاهی مانند اسطوخدوس را به آن بیفزایید.

    برچسب هاخارش پوست سرکه سیب شوره سر ضدمیکروبی

    نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

  • زیباترین عکسهای پروفایل طبیعت
  • یک متخصص پوست و مو گفت: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی- عروقی، انعقاد خون، بیماران …

    فیلر زیر چشم چیست؟از فیلرها می توان بعنوان یک پرکننده پوستی برای رفع گودی و …

    بخش‌های مختلف این مطلب:

    خواص سرکه سیب برای مو شگفت‌انگیز است. امروزه بسیاری از افراد معتقدند این ترکیب گیاهی فواید زیادی برای پوست دارد. در گذشته از این ماده گیاهی برای شست و شوی موها استفاده می‌کردند. اخیرا نیز به افرادی که دارای مشکلات مربوط به مو مانند خارش کف سر و موخوره و .. هستند پیشنهاد می‌شود که از سرکه سیب استفاده کنند. در این مطلب از زیباشین قصد داریم خواص سرکه سیب برای مو را بررسی کرده و نحوه استفاده سرکه سیب برای مو را توضیح دهیم. اگر می‌خواهید از این ماده بر روی موهای خود استفاده کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید و با زیباشین همراه شوید.

    این ماده خواص متعددی برای موها دارد. در این قسمت مهم‌ترین خواص سرکه سیب برای موها را معرفی خواهیم کرد:

    سرکه سیب یک ماده فوق‌العاده اسیدی به حساب می‌آید. این ماده سرشار از استیک اسید است. موهای وز و شکننده و مجعد معمولا PH بازی دارند. با استفاده از سرکه سیب بر روی این موها، PH اسیدی شده و موها نرم و لطیف می‌شود.

    علت جوش سر را بشناسید و روش‌های درمان این مشکل رایج را در اینجا یاد بگیرید.نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

    یکی دیگر از خواص شگفت‌انگیز سرکه سیب برای مو خواص ضدمیکروبی این ترکیب است. سرکه سیب میزان باکتری‌ها و قارچ‌هایی که منجر به مشکلات مربوط به کف سر یا موها می‌شوند را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. این ماده از عفونت و خارش سر و بسیاری دیگر از مشکلات رایج پوست سر جلوگیری می‌کند.

    علاوه بر موارد فوق سرکه سیب دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید از جمله ویتامین B و C برای مو است. این ماده دارای آلفاهیدروکسی اسید است. آلفاهیدروکسی اسید یک لایه‌بردار ملایم بوده که کف سر را لایه‌برداری می‌کند. سرکه سیب همچنین ضدالتهاب بوده و از بروز شوره سر جلوگیری می‌کند.

    در اینجا بخوانید: آیا با لیمو میتوان شوره سر را درمان کرد؟

    خواص سرکه سیب برای مو شگفت‌انگیز است. امروزه بسیاری از افراد معتقدند این ترکیب گیاهی فواید زیادی برای پوست دارد.

    استفاده از این ترکیب برای مو کار بسیار ساده‌ای است. برای استفاده از خواص سرکه سیب برای موها کافی است که روش زیر را دنبال کنید:

    *اگر بوی سرکه سیب برای شما ناخوشایند است می‌توانید مقداری روغن نارگیل به محلول آب و سرکه سیب اضافه کنید.

    فواید روغن نارگیل برای لب را بدانید و نحوه استفاده از این روغن را یاد بگیرید.

    برای تاثیر بیش‌تر و مشاهده نتیجه بهتر است چندبار در هفته از سرکه سیب استفاده کنید.

    در صورتی که با استفاده از سرکه سیب مشکلات موهای شما بیشتر شد بهتر است استفاده از این ترکیب را متوقف کنید.

    نظرات مختلفی برای استفاده از سرکه سیب و خواص متعدد آن برای مو وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد این ماده به طور قابل توجهی قادر به تنظیم pH است و با پایین آوردن PH مو در افراد دارای موهای مجعد و وز مشکلات مربوط به این نوع مو را برطرف می‌کند.

    از طرف دیگر مطالعات نشان می‌دهد خواص ضدمیکروبی سرکه سیب باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد. این ماده از خارش و سوزش کف سر شما جلوگیری می‌کند. با این حال خاصیت ضدشوره این ماده هنوز از نظر علمی اثبات نشده است.

    همچنین اطلاعات زیادی درباره اثبات خواص ضدالتهابی سرکه سیب وجود ندارد. در واقع برخی از متخصصان متعقدند سرکه سیب دارای خواص اسیدی فراوان است و در صورت استفاده از آن ممکن است پوست کف سر دچار التهاب شود.

    تحقیقات علمی از خواص سرکه سیب برای موها حمایت می‌کند. این ماده قادر است بسیاری از مشکلات مربوط به مو و پوست کف سر را با خواص ضد میکروبی خود و تنظیم PH از بین ببرد. با این حال از آنجایی که جنس مو در افراد متفاوت است خواص سرکه سیب ممکن است برای همه مناسب نباشد. بهترین راه برای تشخیص این است که استفاده از سرکه سیب را در برنامه روزانه مراقبتی خود قرار دهید تا شاهد تاثیرات آن بر روی موی خود باشید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت


    نام کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *


    ورود


    موارد بیشتر

    آیا در اغلب مواقع دچار خارش سر هستید و مجبور هستید که پوست سرتان را بخارانید؟ همه ما می‌دانیم که خاراندن کف سر ممکن است برای شما شرم آور باشد و موجب آزار و اذیت و حتی ریزش مو در شما شود. به همین دلیل باید به دنبال روش‌های مؤثری برای درمان خارش سر باشید.

    شوره سر، خشکی پوست، کیست‌های چربی، اضطراب بیش از حد، موهای ضعیف، قارچ و عفونت‌های ویروسی و رژیم غذایی نامناسب برخی از شایع‌ترین علل خارش سر هستند.

    راه‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به درمان خارش سر کمک کنید. شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌‌ای از مواد طبیعی برای درمان خارش سر استفاده کنید. درمان ‌خارش سر با سرکه سفید و سرکه سیب یکی از مؤثرترین مواد برای درمان این مشکل هستند. در ادامه مطلب به روش درمان خارش پوست سر با سرکه سیب می‌پردازیم.

    یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

    برای درمان خارش سر با سرکه برای می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

    نکته مهم: سرکه سفید با سرکه سیب فرق دارد 

    • اول از همه برای درمان خارش سر با سرکه سفید موهای خود را با استفاده از شامپو بشویید.• 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک فنجان آب گرم بریزید.• آن را به خوبی مخلوط کرده و آن را روی موهای خود بریزید تا سرکه به کف سر شما برسد.• پوست سرتان را با محلول آب و سرکه ماساژ دهید و چند دقیقه صبر کنید تا این محلول روی کف سرتان بماند.• سرتان را با آب بشویید تا مطمئن شوید که محلول سرکه از سرتان کاملاً شسته شود.

    • 2/1 فنجان سرکه، 2/1 فنجان آب، 3/1 فنجان آب آلوئه ورا، 1 قاشق چای خوری عسل و 6 قطره روغن رزماری را با هم مخلوط کنید و این محلول را در بطری اسپری بریزید تا بتوانید از آن برای پاشیدن محلول به کف سر استفاده نمایید.• این محلول را در سر تا سر پوست خود و ماساژ آن را به طور کامل به مو و پوست سر خود را گسترش دهید.• یک کلاه پلاستیکی روی سر خود بکشید و 20 دقیقه صبر کنید.• کلاه را برداشته و مو و کف سر خود را با آب سرد و شامپو شستشو دهید.• مو و کف سرتان را کاملاً خشک کنید.

    سرکه سیب به عنوان یک سلاح عالی برای مبارزه با خارش پوست و درمان خارش سر استفاده می‌شود و به طور مؤثر پوست سر شما را تقویت می‌کند. در ادامه به چگونگی استفاده از خواص سرکه سیب برای درمان خارش سر اشاره می‌کنیم:

    سرکه سیب حاوی اسیدها و آنزیم‌هایی برای از بین بردن باکتری‌های باسیلوس است. این باکتری‌ها مسئول بسیاری از مشکلات پوست و مو مانند شوره سر، پوسته پوسته شدن سر، ریزش مو و غیره هستند که سرکه سیب با از بین بردن عامل این مشکلات به درمان شوره سر و خارش آن کمک می‌کند.

    • در ابتدا پوست و مو خود را با آب بشویید و به طور کامل خشک کنید.• سرکه سیب و آب را به نسبت 1:1 در یک کاسه ریخته و به خوبی مخلوط کنید.• این محلول سرکه سیب رقیق شده را به طور مستقیم با استفاده از یک توپ پنبه‌ای یا اسپری بر روی پوست سر خود بمالید.• محلول سرکه سیب را برای چند دقیقه روی سراسر پوست سر خود ماساژ دهید.• اجازه دهید که سرکه سیب به مدت 20-15 دقیقه روی پوست سر شما بماند.• موهای خود را شامپو بزنید و سپس آب کشیده‌ و با حوله‌ای خشک کنید.• درمان خارش سر با سرکه سیب را به طور مرتب دو بار در هفته انجام دهید تا به مرور زمان درمان خارش سر خود را حس کنید.

    • یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا ربی شکل شود.• این رب را روی پوست سر خود مالش دهید و چند دقیقه صبر تا این خمیر روی پوست سر شما بماند.• قبل از شستشو، 4/1 فنجان سرکه سیب را روی خمیر جوش شیرینی که روی کف سرتان است بریزید و کف سرتان را با سرکه سیب هم ماساژ دهید.• چند دقیقه صبر کنید و سپس سرتان را با آب گرم بشویید و بگذارید تا موهایتان خشک شود.• این کار را به طور مرتب برای درمان خارش سر انجام دهید.

     

    پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

     

    ویدیو آموزشی متوقف کردن خونریزی بینی

    از قبل تا بعد ورزش چه بخوریم [ویدیو آموزشی]

    ویدیو آموزشی درمان موهای زیر پوستی

    ویدیو آموزشی روش صحیح مسواک زدن با تصویر

    دانلود رایگان کتاب “راهنمای کامل بارداری هفته به هفته”

    result

    ثبت نام نکرده اید؟ ثبت نام

    result

    اگر قبلا در دکتر سوشا | مرجع تخصصی پزشکی و سلامت عضو شده اید، وارد شوید. ورود

    استفاده از سرکه سیب برای درمان شوره سر

    همان طور که می دانید شوره سر یکی از بدترین مشکلات مو است که نه تنها آزاردهنده و دردناک است ، بلکه به ویژه اگر موهای تیره دارید بسیار پدیدار می شود.  بسیاری از مردم شوره سر را را به عنوان مشکل عادی قبول می کنند ، اما آیا می دانید با مواد ساده ای که در خانه موجود هستند می توان مشکل شوره سر را حل کنید؟ در زیر لیستی از چند داروی سرکه سیب وجود دارد که می تواند به درمان مشکل شوره سر کمک کند. اما قبل از اینکه مستقیماً به آن بپردازیم ، بیایید ببینیم که چگونه سرکه سیب سیب به شوره سر کمک می کند.

    اکثر افراد توصیه می کنند که سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید. اما بااینکه همه موها شبیه به هم نیستند، فرمول هایی برایتان آورده ایم که می توانید طبق نوع موهایتان از آن استفاده کنید.

     -1 اگر موهایتان ضخیم و بلند است، نسبت سرکه و آب گرم مصرفی تان یک به یک باشد.

     -2اگر موهایتان نازک و کوتاه است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به چهار باشد. همچنین اگر به طور مداوم موهایتان را با موادشیمیایی صاف می کنید، بهتر است از همین نسبت استفاده کنید.نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

     -3اگر موهایتان ضخیم، مجعد یا فر است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به سه باشد.

    همچنین می توانید رایحه محبوبتان را به این فرمول اضافه کنید تا بوی سرکه سیب اذیتتان نکند.

     فرمولاسیون سرکه سیب خودتان را درست بعد از شامپو کردن موها استفاده کنید، سپس موها را آب گرفته و وقتی می خواهید  موهایتان را خشک کنید، دقت کنید که آنها را در حوله نپیچید. موهایتان برای اینکه بوی سرکه سیب زیاد نماند، باید تنفس کنند.

    توصیه می کنیم حتما یک بار در ماه از این درمان عالی استفاده کنید.

    ماساژ سرکه سیب کمک می کند تا در فولیکول های شما نفوذ کرده  و همچنین pH و تولید روغن روی پوست سر را متعادل کند. این ماده یکی از کارآمدترین روش ها برای حفظ سلامت پوست سر و اطمینان از تمیز بودن پوست است.

    مراحل انجام کار

    روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به دلیل کارآیی آن در مقابله با شوره سر یک ماده اساسی شناخته شده است. سرکه سیب مخلوط شده با روغن درخت چای هنگامی که باهم ترکیب می شوند مشکل شوره سر را درمان می کند.

    استفاده از سرکه سیب به تنهایی در برخی افراد ممکن است منجر به خشکی موها و خارش پوست سر شود و گاهی حساسیت های خاصی در پوست سر ایجاد کند که تاثیر درمان شوره سر با سرکه سیب را کاملا نقض میکند. اما در صورتی که آن را با موادی مثل دمنوش بابونه مخلوط کنید، کمی التهاب پوست را کاهش داده و مانع از خارش آن پس از استفاده می شود.

    جوش شیرین یک ماده پاک کننده عالی است. استفاده از آن به عنوان اسکراب به لایه برداری پوست های مرده که در نتیجه شوره سر هستند کمک می کند. این ماده به تعادل در pH پوست سر کمک می کند و روغن های طبیعی پوست را از بین ببرد.

    بلاگر

    11-دسامبر-2019

    آرایشبیماری های مودرمان مو

    درمان شوره سردرمان شوره سر با اسپنددرمان شوره سر با روغن زیتوندرمان شوره سر با سرکهدرمان شوره سر با سرکه سیبدرمان شوره سر با ماستدرمان شوره سر با نمکدرمان شوره سر چربدرمان شوره سر در طب سنتیدرمان شوره سر دکتر خیراندیش

    بلاگر آکادمی زیبایی هستم،محتوا نویس تیم اکادمی زیبایی…

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    نام شما (*)

    ایمیل شما (*)

    شماره تماس

    دپارتمان دپارتمان کسب و کاردپارتمان شخصیدپارتمان پشتیبانیسایرنحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر

    سوال شما

    نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر
    نحوه استفاده سرکه سیب برای شوره سر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *