طرز تهیه مایع دستشویی با صابون

دوره مقدماتی php
طرز تهیه مایع دستشویی با صابون
طرز تهیه مایع دستشویی با صابون

آیا می شود در خانه ، به تنهایی مایع دستشویی با رایحه های دلخواه درست کرد؟طرز تهیه مایع دستشویی خانگی با رایحه دلخواه چگونه است؟مواد لازم برای ساخت و تهیه مایع دستشویی خانگی چیست؟دستورالعمل ترکیب مواد برای درست کردن مایع دستشویی چیست؟

بله می شود تعجب نکنید.در این مطلب ابتدا مواد لازم برای این کار و سپس دستورالعمل تهیه مایع دستشویی را برای کسانی که می‌خواهند. یک جایگزین طبیعی برای شستن دست به کار ببرند. را آموزش می دهیم.. با به کار بردن این روش از مواد غیر طبیعی موجود در مایعات دستشویی تجاری اجتناب می‌کنید.

بیشتر مایع های دستشویی حاوی پاک کننده ها و امولسیون هایی مثل سدیم لورت سولفات (SLS) و برخی مواد نگه دارنده می باشند. هرچندجوامع علمی ادعاهای مبنی بر سرطان زا بودن این مواد شیمیایی را تایید نکرده اند. اما عده ای هم هستند که احتیاط می گنند. و توصیه می کنند از شوینده های حاوی این مواد استفاده نکنیم.

مایع دستشویی خانگی که در این مطلب از آموزش نو،طرز تهیه آن به صورت مرحله به مرحله گفته شده است. از صابون ساخته میشود که حاوی هیچ یک از این مواد نیست. (البته خودتان می توانید به آن گلیسیرین گیاهی اضافه کنید).طرز تهیه مایع دستشویی با صابون

برای ساخت مایع دستشویی خانگی از هر صابونی با هر رایحه ای می توانید استفاده کنید. به همین خاطر کیفیت محصول نهایی تا حد زیادی به کیفیت صابون هایی که انتخاب می کنید، بستگی خواهد داشت.و رایحه همان صابون به عنوان رایحه نهایی مایع دستشویی خواهد شد.

دوره مقدماتی php

 

۱-رنده ۲-قابلمه بزرگ ۳-سه عدد صابون (از صابون های طبیعی و گیاهی استفاده نمایید. ما از سه رایحه شیر، روغن نارگیل و گل پیچ امین دوله استفاده کرده ایم. شما هم رایحه های مختلف را با هم ترکیب کنید و رایحه مخصوص خودتان را بسازید) ۴-چهار قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی ۵-یک گالن آب مقطر

برای ساخت مایع دستشویی خانگی ابتدا باید صابون ها رنده شود. با اینکار صابون ها راحت تر و یکدست تر آب میشوند. فرقی نمی کند صابون ها را با چه اندازه ای رنده کنید.

یک گالن آب مقطر را داخل قابلمه بریزید و بجوشانید. سپس صابون های رنده شده، گلیسیرین و اسانس های دلخواه تان را به آب اضافه کنید. شعله را روی دمای متوسط تنظیم کنید. و هر چند دقیقه هم بزنید تا صابون ها یکدست آب شوند. بعد از ده دقیقه – یا هر وقت متوجه شدید هیچ صابونی داخل قابلمه نمانده – شعله را خاموش کنید.

خوشبختانه امکان سوختن مایع دستشویی خانگی وجود ندارد؛ پس اگر احساس کردید قابلمه باید بیشتر روی شعله بماند اینکار را بکنید.

در این مرحله بافت مایع دستشویی خانگی بیش از حد رقیق است. این حالت اولیه طبیعی است و با سرد شدن و استراحت کردن مایع بهتر میشود. محتویات قابلمه را یک شب دست نخورده باقی بگذارید تا غلیظ بشود.

بعد از یک روز، مایع دستشویی خانگی به غلظت کافی رسیده و آماده استفاده است. کمی مایع را هم بزنید تا مطمئن شوید آنقدر غلیظ نشده که از داخل ظرف مایع دستشویی بیرون نیاید.

با کمک قیف مایع دستشویی را داخل ظرف بریزید. باقیمانده را هم داخل یک ظرف شیشه ای با در محکم بریزید و آن را در جای خشک و خنک نگه دارید.

به همین سادگی و با کمترین هزینه ممکن یک مایع دستشویی باکیفیت و البته با رایحه دلخواه خودتان درست کردید.

با ما همراه باشید با آموزش های متنوع دیگر در سایت آموزش نو.

برگرفته از:

www.instructables.com

نظر

وب سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

طراحی شده توسط : قالب ووکامرس

توصیه شده توسط آموزش نو : هاست وردپرس میزبان فا

طرز تهیه صابون مایع خانگی با استفاده از باقی مانده های صابونها

از این به بعد سعی کنید که صابون های کوچک که دیگر کارایی ندارند را جمع کنید و استفاده ای مفید از آنها داشته باشید.

صابون های کوچک

لیموی تازه

طرز تهیه مایع دستشویی با صابون

گلیسیرین

 

بطری خالی مخصوص صابون مایع را تهیه کنید خوب بشویید و بگذارید تا خشک شود.

ابتدا صابونهای کوچک و یا غیر قابل استفاده را یکجا جمع کنید و سپس آنها را رنده کنید.

صابونهای رنده شده را درون بطری صابون بریزید.

چند قطره آب لیموی تازه درون بطری بریزید.

به اندازه درب بطری گلیسیرین، گلیسیرین را اضافه کنید.

درون بطری را از آب داغ پر کنید. ( چون آب داغ باعث ذوب شدن بطری پلاستیکی می شود لذا آب داغ را به تدریج اضافه کنید و یا حتی می توانید آب خنک هم بریزید)

درب بطری را ببندید. و آن را به مدت چند روز کناری بگذارید تا به مرور صابون ها درون آب حل شوند.

بعد از گذشت چند روز بطری صابون را خوب تکان دهید

اکنون صابون مایع شما آماده و قابل استفاده است.

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked

سه روش خانگی موثر برای از بین بردن زگیل تناسلی

حمام با جو دو سر برای از بین بردن بیماریهای پوستی مانند زگیل و آبله مرغان

روش پاک کردن لکه های سفید (لکه های نمکی) از روی پوتین های جیر UGG

طرز تهیه عصاره خانگی

طرز تهیه فاجیتا ( نوعی غذای مکزیکی – آمریکایی) با حرارت پایین

روش ساخت کرم ضد آفتاب طبیعی خانگی

Copyright © 2015 – chioche

آیا پوست دست شما به صابون مایع حساسیت دارد؟ آیا دلتان می خواهد صابون مایع دلخواه خودتات را بسازید؟ پس با ما همراه شوید تا گام به گام از یک صابون جامد صابون مایع دلخواهتان را بسازید!


با انجام این کار شما می توانید از مزایای هر دو صابون به طور همزمان استفاده نمایید. از یک سو نگهداری صابون جامد راحت تر بوده و همچنین معمولا سازگاری بیشتری با پوست دست دارد و از سوی دیگر بسیاری از افراد صابون مایع را به دلیل بهداشت آن ترجیح می دهند. با انجام این کار موفق می شویم رضایت هر دو گروه را تامین کنیم!

 

وسایلی که برای انجام ین کار نیاز دارید عبارتند از:طرز تهیه مایع دستشویی با صابون


یک عدد صابون جامد


یک عدد رنده


یک لیوان آب


 قابلمه کوچک و یا هر ظرف دیگری که بتوان روی شعله قرار داد


 یک عدد ترازو (جهت اندازه گیری وزن صابون)


 یک عدد بطری خالی صابون مایع


ابتدا مقدار صابونی را که می خواهیم استفاده نماییم، وزن می نماییم. در این جا بطری خالی ما 400 میلی لیتر ظرفیت داشت بنابراین ما در حدود 120 گرم صابون جامد نیاز داشتیم (برای تهیه تقریبا یک لیتر صابون مایع به حدود 300 گرم صابون جامد نیاز داریم). از طرف دیگر میزان آبی که لازم داریم در حدود چهار برابر وزن صابون جامدمان است. در این جا ما در حدود 2 لیوان آب که معادل 480 گرم می شود را استفاده نموده ایم.

 

در گام بعدی صابون را رنده نموده، در ظرف فلزی (قابلمه) ریخته و با آب مخلوط می کنیم. توجه کنید که با توجه به نوع صابون رنده کردن آن ممکن است ساده یا دشوار باشد. اگر صابونتان خیلی سفت بود می توانید آن را تکه تکه نموده و ودر مخلوط من همراه با آب بریزید.


اکنون قابلمه را بر روی حرارت گذاشته و مرتب هم بزنید تا به جوش آید. هم زدن مدام مخلوط برای جلوگیری از گلوله گلوله شدن آن خیلی مهم است. بعد از آنکه مخلوط جوشید شعله را به حداقل رسانده تا از کف کردن آن جلوگیری کنیم و آن را در حدود 10 الی 15 دقیقه به همین حال بگذارید. دقت کنید اختصاص دادن این زمان بسیار مهم است وگرنه مخلوط آب و صابون بعدا از هم جدا می شوند.



خب! خسته نباشید! صابون مایع دلخواه شما آماده است. می توانید از آن به راحتی استفاده نمایید.


بعد از چند ساعت زمان مشاهد می کنید که رنگ صابون تغییر خواهد کرد و اگر نسبت آب به صابون را درست رعایت کرده باشید غلظت صابون شما کاملا مناسب مصرف خواهد بود. در غیر این صورت یا بیش از حد رقیق است که باید دوباره در قابلمه ریخته و به آن صابون اضافه کنید، یا خیلی غلیظ است که با حل کردن مقداری آب گرم و هم زدن می توان آن را تنظیم کرد.

می توانید از صابون های گیاهی همچون صابون زیتون، برای تهیه یک صابون مایع مناسب پوستتان استفاده نمایید.

 

 

موتور صابونی

نور

باتری سوختی

من توی یه وبلاگ، آموزش درست کردن صابون مایع رو پیدا کردم و چیزی که من رو هیجان زده کرد، این بود که آخرش نوشته بود اگه این صابون رو با آب بیشتری مخلوط کنید، موقع پمپ شدن از داخل ظرف، توی دست تون شبیه فوم دستشویی میشه. چون بیشتر وقت ها از فوم دستشویی استفاده می کنم، به نظرم خیلی عالی بود! به خاطر همین یه قالب صابون خریدم و شروع به درست کردن فوم دستشویی کردم. از هر قالب صابون حدود ۶ فنجان فوم دستشویی به دست میاد که به نظر من نسبت به فوم دستشویی ای که از بیرون خریده میشه خیلی به صرفه تره. بعد از اینکه درستش کردید، می تونید اون رو داخل ظرف صابون مایع – که قبلاً استفاده شده – بریزید. یه مزیت دیگه ای هم که نسبت به صابون های دستشویی آماده داره اینه که بعد از شستن، هیچ گونه خشکی ای روی دست تون باقی نمی مونه. پس بیاین شروع کنیم

 

 

– ۱ قالب ( حدود ۱۱۳ گرم ) صابون

طرز تهیه مایع دستشویی با صابون

– ۶ فنجان آب

– ظرف خالی فوم دستشویی یا صابون مایع

– رنده

– قاشق چوبی

– ظرف تمیز در دار ( برای نگهداری صابون مایع تا زمانی که بخوایم ازش استفاده کنیم. )

– قابلمه ی متوسط

قابلمه رو با ۶ فنجون آب پر کنید و روی اجاق گاز قرار بدید. بعد در قابلمه رو ببندید و بذارید جوش بیاد.

 

در همین حین که آب داره گرم میشه، صابون رو رنده کنید.

 

وقتی آب جوش اومد، قابلمه رو از روی حرارت بردارید و صابون های رنده شده رو داخلش بریزید.

با یه قاشق چوبی، خوب هم بزنید تا صابون ها کاملاً داخل آب داغ حل بشن. بعد قابلمه رو کنار بذارید تا محلول تون سرد بشه

 

ظرف من گنجایش حدود ۲۲۶ گرم صابون مایع رو داشت و من حدودد ۱۱۳ گرم از صابون رو داخلش ریختم.

بعد از اون، حدود ۱۱۳ گرم آب بهش اضافه کردم تا ظرف کاملاً پر بشه.

بعد از اون، حدود ۱۱۳ گرم آب بهش اضافه کردم تا ظرف کاملاً پر بشه.

 

 

 

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

ای تو روحت من درست کردم جواب نداد چرا مردمو سر کار میزادی

دیدگاه

طرز تهیه مایع دستشویی با صابون

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ما در نت نوشت کمابیش موفق به مقابله با مواد شوینده شستشوی خانگی شده­ ایم، اما ساختن مایع ظرفشویی طبیعی برای شستشوی دستی ظروف، مدت­ هاست در لیست کار هایی که می­ خواهیم انجام بدهیم، قرار دارد. تیلیغ ساخت مایع ظرفشویی طبیعی که هم کاراست و هم دارای ثبات و قوام مناسبی می باشد،

ما در نت نوشت کمابیش موفق به مقابله با مواد شوینده شستشوی خانگی شده­ ایم، اما ساختن مایع ظرفشویی طبیعی برای شستشوی دستی ظروف، مدت­ هاست در لیست کار هایی که می­ خواهیم انجام بدهیم، قرار دارد. تیلیغ ساخت مایع ظرفشویی طبیعی که هم کاراست و هم دارای ثبات و قوام مناسبی می باشد، می­ تواند از روی بازارگرمی و بر مبنایی نادرست باشد، اما خوشبختانه این نسخه طبیعی، آسان و­ واقعا کارامد است. در ادامه نت نوشت نحوه ساخت مایع ظرفشویی طبیعی را به شما خواهد گفت.

بیشتر بخوانید: خطر شوینده های شیمیایی خانگی برای ریه ها بیشتر از سیگار است!

بیشتر بخوانید: مضرات شوینده های شیمیایی را بدانید و تا می توانید از آنها استفاده نکنید!

طرز تهیه مایع دستشویی با صابون

 

این دستورالعمل ساخت صابون به کف متکی بوده و یک پاک­ کننده تغلیظ شده طبیعی است .

تمیز کردن ظروف چرب سخت است، بنابراین در این دستورالعمل برای تقویت هرچه بهتر خاصیت چربی­ زدایی، جوش­ شیرین اضافه می­ کنند.

جوش ­شیرین به عنوان عنوان ماده اصلی در بسیاری از پاک کننده­ های خانگی است (این، همان ماده ­ا­ی نیست که در پخت­ و پز به کار می ­رود، اما می­ توان آن را در آون حرارت داد تا تبدیل به همان جوش شیرین مورد استفاده در شستشو شود). برندهای معمولی برای تنظیم سازگاری و ثبات به تغلیظ­ کننده­ ها متکی­ اند، بنابراین مایع ظرفشویی طبیعی اغلب در رده رقیق­ کننده ­­ها قرار می ­گیرند.با این وجود یک راه حل طبیعی آسان وجود دارد: نمک کوشر (نمک دریایی غنی از مواد معدنی) و نمک هیمالیا برای مصرف، ایده ­آل هستند، زیرا مواد معدنی به خاطر قدرت پاک ­کنندگی خود در ترکیب مایع ظرفشویی طبیعی شرکت می ­کنند.

بیشتر بخوانید: استفاده صحیح از یخچال , روش های مصرف کمتر برق، نگهداری بهتر غذا و طول عمر بیشتر یخچال

بیشتر بخوانید: نحوه شستن اسباب بازی ؛ روش های ضدعفونی کردن اسباب بازی ها و جلوگیری از بیماری کودکان

استفاده از روغن مرکبات به خاطر تمیزی، تازگی، رایحه و خاصیت ضدمیکروبی، مناسب هستند. اسانس روغن لیمو، پتانسیل ضدباکتریایی دارد و به از بین ­بردن چربی کمک می ­کند. گریپ­ فروت دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچی و ضدعفونی­ کننده می ­باشد و مناسب برای سلایق مختلف است. هر اسانس روغنی برای این دستورالعمل ممکن است اضافه شود، از جمله اسطوخودوس، پرتقال شیرین، نعنا و اکالیپتوس.

پاک کننده کفی در این دستورالعمل حاوی روغن زیتون قهوه ­ای و صنوبر است. بنابراین بهترین انتخاب، استفاده از اسانسی روغنی است که با رایحه صنوبر ترکیب شود. اسانس روغن اضافی می ­تواند در صورت لزوم حذف شود.

بیشتر بخوانید: استفاده صحیح از اتوی لباس و روش صحیح اتو کردن لباس ها

تعداد زیادی دستورالعمل ساخ مایع ظرفشویی طبیعی وجود دارد، اما این دستور العمل نسبت به سایرین کارآمدتر است:

مواد اولیه:
– دو سوم فنجان Sal Suds (ماده ­ای کف­ زا)
– یک و یک ­سوم فنجان آب مقطر
– ۴۰ قطره اسانس روغن لیمو یا گریپ فروت
– یک قاشق سوپ­ خوری جوش شیرین
– یک قاشق سوپ­ خوری نمک کوشر به علاوه سه قاشق آب داغ
– قابلمه بزرگ
– دستگاه همزن صابون

بیشتر بخوانید: نحوه کار ماشین ظرفشویی و راه هایی برای عملکرد بهتر بهداشتی آن

دستور العمل:

۱- در یک قابلمه کوچک آب و نمک را حرارت دهید تا نمک به طور کامل حل شود، سپس آن را از روی حرارت برداشته و محتویات قابلمه را به به یک ظرف کوچک منتقل کنید و کنار بگذارید. ما از نمک کوشر استفاده کردیم که به طور کامل حل نشد و تکه ­های باقی­مانده را خارج کردیم.

۲- جوش­ شیرین را به اندازه یک فنجان و یک­ سوم در قابلمه حرارت دهید تا به طور کامل حل شود.

۳- Sal Suds، جوش ­شیرین، آب و اسانس روغن را به دستگاه همزن اضافه کنید. اگر ظرف شما دارای سوراخ کوچکی است، بهتر است آن را در یک ظرف شیشه­ ای مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: تخته خردکن آشپزخانه , چوبی یا پلاستیکی ؟ کدام بهداشتی تر است ؟

۴- یک قاشق سوپ­ خوری آب نمک را به صابون اضافه کنید که غلیظ­ تر شود. اگر می ­خواهید غلیظ­ تر ار این شود، یک قاشق دیگر نیز اضافه کنید. به یاد داشته باشید که در اثر گذشت زمان نیز غلیظ ­تر خواهد شد.

۵- مخلوط را به دستگاه همزن صابون منتقل کنید.

* توجه: با گذشت مدت زمانی، ممکن است صابون غلیظ تر شود که می ­توان با اضافه کردن مقداری آب، آن را به قوام قبلی برگرداند.

بیشتر بخوانید: سالم ترین جنس ظرف غذاخوری چیست؟ چینی، شیشه، ملامین یا سفال؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

وب‌سایت



Current ye@r *


Leave this field empty

آلبوم شهر خاموش برگرفته از عنوان انفال خاموش، در سال ۲۰۰۸ به نوازندگی کیهان کلهر، سیامک آقائی و گروه کوارتت زهی بروکلین…

انتخاب یک روش که بتواند با استفاده از مواد طبیعی و ویتامین های مخصوص پوست صورت و بدون کاربرد قرص ها و لوسین…

فیلم Green Book به کارگردانی پیتر فارلی Peter Farrelly و نویسندگی وی به همراهی برایان کوری Brian Hayes Currie. فارلی فیلمی ساخته…

در این مطلب از نت نوشت به مقایسه گلکسی S10 با S9 و بررسی این دو اسمارت فون پرداخته و به سوال…

Shoplifters فیلمی منسجم و تلخ است و لحظه های هولناکی را به تصویر می کشد. زاویه ی روایت داستان مدام در بین…طرز تهیه مایع دستشویی با صابون

تخم گشنیز در واقع میوه‌ی گیاه گشنیز است و بر پایه‌ی آن نوعی ادویه…

خواص زیره را دست کم نگیرید، با زیره به این بیماری ها نه بگویید!…

Copyright © 2019 – Netnevesht


نام کاربری


رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


نام کاربری یا ایمیل:


ورود| ثبت نام

طرز تهیه مایع دستشویی با صابون
طرز تهیه مایع دستشویی با صابون
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *