طرز تهیه ی صابون مایع

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ی صابون مایع
طرز تهیه ی صابون مایع

طرز تهیه صابون مایع خانگی با استفاده از باقی مانده های صابونها

از این به بعد سعی کنید که صابون های کوچک که دیگر کارایی ندارند را جمع کنید و استفاده ای مفید از آنها داشته باشید.

صابون های کوچک

لیموی تازه

طرز تهیه ی صابون مایع

دوره مقدماتی php

گلیسیرین

 

بطری خالی مخصوص صابون مایع را تهیه کنید خوب بشویید و بگذارید تا خشک شود.

ابتدا صابونهای کوچک و یا غیر قابل استفاده را یکجا جمع کنید و سپس آنها را رنده کنید.

صابونهای رنده شده را درون بطری صابون بریزید.

چند قطره آب لیموی تازه درون بطری بریزید.

به اندازه درب بطری گلیسیرین، گلیسیرین را اضافه کنید.

درون بطری را از آب داغ پر کنید. ( چون آب داغ باعث ذوب شدن بطری پلاستیکی می شود لذا آب داغ را به تدریج اضافه کنید و یا حتی می توانید آب خنک هم بریزید)

درب بطری را ببندید. و آن را به مدت چند روز کناری بگذارید تا به مرور صابون ها درون آب حل شوند.

بعد از گذشت چند روز بطری صابون را خوب تکان دهید

اکنون صابون مایع شما آماده و قابل استفاده است.

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked

سه روش خانگی موثر برای از بین بردن زگیل تناسلی

حمام با جو دو سر برای از بین بردن بیماریهای پوستی مانند زگیل و آبله مرغان

روش پاک کردن لکه های سفید (لکه های نمکی) از روی پوتین های جیر UGG

طرز تهیه عصاره خانگی

طرز تهیه فاجیتا ( نوعی غذای مکزیکی – آمریکایی) با حرارت پایین

روش ساخت کرم ضد آفتاب طبیعی خانگی

Copyright © 2015 – chioche

آیا پوست دست شما به صابون مایع حساسیت دارد؟ آیا دلتان می خواهد صابون مایع دلخواه خودتات را بسازید؟ پس با ما همراه شوید تا گام به گام از یک صابون جامد صابون مایع دلخواهتان را بسازید!


با انجام این کار شما می توانید از مزایای هر دو صابون به طور همزمان استفاده نمایید. از یک سو نگهداری صابون جامد راحت تر بوده و همچنین معمولا سازگاری بیشتری با پوست دست دارد و از سوی دیگر بسیاری از افراد صابون مایع را به دلیل بهداشت آن ترجیح می دهند. با انجام این کار موفق می شویم رضایت هر دو گروه را تامین کنیم!

 

وسایلی که برای انجام ین کار نیاز دارید عبارتند از:

طرز تهیه ی صابون مایع


یک عدد صابون جامد


یک عدد رنده


یک لیوان آب


 قابلمه کوچک و یا هر ظرف دیگری که بتوان روی شعله قرار داد


 یک عدد ترازو (جهت اندازه گیری وزن صابون)


 یک عدد بطری خالی صابون مایع


ابتدا مقدار صابونی را که می خواهیم استفاده نماییم، وزن می نماییم. در این جا بطری خالی ما 400 میلی لیتر ظرفیت داشت بنابراین ما در حدود 120 گرم صابون جامد نیاز داشتیم (برای تهیه تقریبا یک لیتر صابون مایع به حدود 300 گرم صابون جامد نیاز داریم). از طرف دیگر میزان آبی که لازم داریم در حدود چهار برابر وزن صابون جامدمان است. در این جا ما در حدود 2 لیوان آب که معادل 480 گرم می شود را استفاده نموده ایم.

 

در گام بعدی صابون را رنده نموده، در ظرف فلزی (قابلمه) ریخته و با آب مخلوط می کنیم. توجه کنید که با توجه به نوع صابون رنده کردن آن ممکن است ساده یا دشوار باشد. اگر صابونتان خیلی سفت بود می توانید آن را تکه تکه نموده و ودر مخلوط من همراه با آب بریزید.


اکنون قابلمه را بر روی حرارت گذاشته و مرتب هم بزنید تا به جوش آید. هم زدن مدام مخلوط برای جلوگیری از گلوله گلوله شدن آن خیلی مهم است. بعد از آنکه مخلوط جوشید شعله را به حداقل رسانده تا از کف کردن آن جلوگیری کنیم و آن را در حدود 10 الی 15 دقیقه به همین حال بگذارید. دقت کنید اختصاص دادن این زمان بسیار مهم است وگرنه مخلوط آب و صابون بعدا از هم جدا می شوند.



خب! خسته نباشید! صابون مایع دلخواه شما آماده است. می توانید از آن به راحتی استفاده نمایید.


بعد از چند ساعت زمان مشاهد می کنید که رنگ صابون تغییر خواهد کرد و اگر نسبت آب به صابون را درست رعایت کرده باشید غلظت صابون شما کاملا مناسب مصرف خواهد بود. در غیر این صورت یا بیش از حد رقیق است که باید دوباره در قابلمه ریخته و به آن صابون اضافه کنید، یا خیلی غلیظ است که با حل کردن مقداری آب گرم و هم زدن می توان آن را تنظیم کرد.

می توانید از صابون های گیاهی همچون صابون زیتون، برای تهیه یک صابون مایع مناسب پوستتان استفاده نمایید.

 

 

موتور صابونی

نور

باتری سوختی

اشتراک گذاری

دانلود

گزارش

دیدگاه

نمی پسندم

طرز تهیه ی صابون مایع

می پسندم

دانلود ویدیو:تا به حال پیش آمده که ندانید با اضافات باقی مانده از صابون های جامد خود چه کنید؟ در ویدیوی جالبی که امروز برایتان تهیه کرده ایم، می آموزید که چطور از این اضافات برای تهیه صابون مایع استفاده کنید. به علاوه می توانید برای جالب تر کردن آن فقط با کمی ابتکار، صابون خود را به شکل سُس در آورید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این صابون سسی جالب را بیاموزید

تا کنون برای این ویدئو دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری ویدئو

در دیدستان شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید

با دریافت اپلیکیشن اندرویدی دیدستان، در هر زمان، هر مکان و با هر سرعت اینترنت، از تماشای آنلاین ویدئو بر روی گوشی یا تبلت خود لذت ببرید.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

آیا می شود در خانه ، به تنهایی مایع دستشویی با رایحه های دلخواه درست کرد؟طرز تهیه مایع دستشویی خانگی با رایحه دلخواه چگونه است؟مواد لازم برای ساخت و تهیه مایع دستشویی خانگی چیست؟دستورالعمل ترکیب مواد برای درست کردن مایع دستشویی چیست؟

بله می شود تعجب نکنید.در این مطلب ابتدا مواد لازم برای این کار و سپس دستورالعمل تهیه مایع دستشویی را برای کسانی که می‌خواهند. یک جایگزین طبیعی برای شستن دست به کار ببرند. را آموزش می دهیم.. با به کار بردن این روش از مواد غیر طبیعی موجود در مایعات دستشویی تجاری اجتناب می‌کنید.

بیشتر مایع های دستشویی حاوی پاک کننده ها و امولسیون هایی مثل سدیم لورت سولفات (SLS) و برخی مواد نگه دارنده می باشند. هرچندجوامع علمی ادعاهای مبنی بر سرطان زا بودن این مواد شیمیایی را تایید نکرده اند. اما عده ای هم هستند که احتیاط می گنند. و توصیه می کنند از شوینده های حاوی این مواد استفاده نکنیم.

مایع دستشویی خانگی که در این مطلب از آموزش نو،طرز تهیه آن به صورت مرحله به مرحله گفته شده است. از صابون ساخته میشود که حاوی هیچ یک از این مواد نیست. (البته خودتان می توانید به آن گلیسیرین گیاهی اضافه کنید).

طرز تهیه ی صابون مایع

برای ساخت مایع دستشویی خانگی از هر صابونی با هر رایحه ای می توانید استفاده کنید. به همین خاطر کیفیت محصول نهایی تا حد زیادی به کیفیت صابون هایی که انتخاب می کنید، بستگی خواهد داشت.و رایحه همان صابون به عنوان رایحه نهایی مایع دستشویی خواهد شد.

 

۱-رنده ۲-قابلمه بزرگ ۳-سه عدد صابون (از صابون های طبیعی و گیاهی استفاده نمایید. ما از سه رایحه شیر، روغن نارگیل و گل پیچ امین دوله استفاده کرده ایم. شما هم رایحه های مختلف را با هم ترکیب کنید و رایحه مخصوص خودتان را بسازید) ۴-چهار قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی ۵-یک گالن آب مقطر

برای ساخت مایع دستشویی خانگی ابتدا باید صابون ها رنده شود. با اینکار صابون ها راحت تر و یکدست تر آب میشوند. فرقی نمی کند صابون ها را با چه اندازه ای رنده کنید.

یک گالن آب مقطر را داخل قابلمه بریزید و بجوشانید. سپس صابون های رنده شده، گلیسیرین و اسانس های دلخواه تان را به آب اضافه کنید. شعله را روی دمای متوسط تنظیم کنید. و هر چند دقیقه هم بزنید تا صابون ها یکدست آب شوند. بعد از ده دقیقه – یا هر وقت متوجه شدید هیچ صابونی داخل قابلمه نمانده – شعله را خاموش کنید.

خوشبختانه امکان سوختن مایع دستشویی خانگی وجود ندارد؛ پس اگر احساس کردید قابلمه باید بیشتر روی شعله بماند اینکار را بکنید.

در این مرحله بافت مایع دستشویی خانگی بیش از حد رقیق است. این حالت اولیه طبیعی است و با سرد شدن و استراحت کردن مایع بهتر میشود. محتویات قابلمه را یک شب دست نخورده باقی بگذارید تا غلیظ بشود.

بعد از یک روز، مایع دستشویی خانگی به غلظت کافی رسیده و آماده استفاده است. کمی مایع را هم بزنید تا مطمئن شوید آنقدر غلیظ نشده که از داخل ظرف مایع دستشویی بیرون نیاید.

با کمک قیف مایع دستشویی را داخل ظرف بریزید. باقیمانده را هم داخل یک ظرف شیشه ای با در محکم بریزید و آن را در جای خشک و خنک نگه دارید.

به همین سادگی و با کمترین هزینه ممکن یک مایع دستشویی باکیفیت و البته با رایحه دلخواه خودتان درست کردید.

با ما همراه باشید با آموزش های متنوع دیگر در سایت آموزش نو.

برگرفته از:

www.instructables.com

نظر

وب سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

طراحی شده توسط : قالب ووکامرس

توصیه شده توسط آموزش نو : هاست وردپرس میزبان فا


طرز تهیه سوپ تاکو
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه سوپ خوش مزه آماده کرده ایم به اسم سوپ تاکو که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه .
در این غذا انواع سبزیجات تازه استفاده شده است که بسیار برای سلامتی م…




طرز تهیه ی صابون مایع



در این مقاله در سایت آشپزی ها آموزش پخت یک غذای خوشمزه با گوشت مرغ به نام کتلت مرغ را آماده کردم امیدوارم مفید باشه براتون و بتونید درستش کنین. مواد استفاده شده در این کتلت اگه تازه باشه طعم بهتری به غذا مید…






طرز تهیه میگو سیر کبابی
سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه غذای خوش مزه با میگو آماده کرده ایم به اسم میگو سیر که خیلی خوشمزه و خوش خوراکه.
این غذای بسیار خوشمزه یک غذای کامل با تمام مواد مغذی برای بد…






شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که دوست دارید شکلات کاراملیزه را درست و طعم آن را بچشید روشی که استفاده میکنیم می توان به عنوان جادوی آشپزی دانست که بسیار می تواند لذیذ باشد. این روش عطر و طعم خاصی را به…





طرز تهیه ی صابون مایع
طرز تهیه ی صابون مایع
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *