طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران

دوره مقدماتی php
طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران
طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران

بعد از آن كه آب گوشت كشيده شد با كمي فلفل و زردچوبه بگذاريد تا نيم‌پز شود ابتدا گوشت را به شكل مكعب‌هاي يك سانتي خرد كرده و همراه با پياز تفت دهيد. سپس لوبياها را همراه آب گوجه‌فرنگي و رب گوجه‌فرنگي اضافه كرده بگذاريد تا مثل خورش جا بيفتد و تنگ آب شود. در آخر نمك و ادويه را اندازه كنيد برنج را طبق معمول آب‌كش كنيد و 2 قاشق غذاخوري روغن مايع را با ليوان آب مخلوط كرده و روي آب‌كش برنج بريزيد.يك ديگ كه كمي از گنجايش برنج بزرگتر باشد 1 قاشق باقيمانده روغن را ريخته و ته ديگ (ته‌ديگ مورد علاقه سيب‌زميني ماست و برنج) در ديگ ريخته و هر بار كه از خورش ريخته كمي ادويه پلويي مي‌پاشيم تا همه تمام شود و پلو را دم كرده زماني كه بخار پلو بالا آمد قبل از گذاشتن دم‌كني 3 قاشق زعفران را روي برنج ريخته و برنج را دم كنيد. و بعد از دم كشيدن در ظرف مناسب ريخته و با زعفران و برنج مخلوط تزيين كنيد. و روي برنج از كره يا روغن حيواني داغ شده بدهيد.

راز و رمز‌ها1ـ گوشت لوبيا پلو به اندازه كمي كوچكتر از قيمه خورش خرد كنيد و همراه با پيازداغ كاملاً‌ سرخ كنيد.2ـ پيازداغ لوبيا پلو بهتر است نگيني خرد شود.3ـ لوبيا بايد تازه و ترد باشد و نخ آن گرفته شود و از لوبياي غير مرغوب استفاده نشود.4ـ اندازة خرد كردن لوبيا بستگي به سليقه دارد و از يك‌و نيم تا 4 سانت مي‌توان خرد كرد.5ـ از لوبياي خرد شده نيز مي‌توانيد استفاده كنيد براي فريز كردن لوبيا بايد ابتدا آن را در آب جوش ريخته و بعد از يكي دو جوش آب‌كش كرده و بعد از خنك شدن فريز كرد.6ـ براي گوشت لوبياپلو مي‌توانيد از كوفته‌ريزه و يا قيمه سينه مرغ نيز استفاده كنيد.8ـ ادويه پلويي شامل دارچين،‌ تخم‌گشنيز، زيره سبز، پودر كاري يا هر نوع ادويه‌اي كه مورد علاقه باشد و مي‌توانيد استفاده كنيد.9ـ رنگ و طعم لوبياپلو با زعفران و با رب كم خيلي خوش طعم مي‌شود و طعم واقعي لوبيا تحت تأثير رب قرار نمي‌گيرد(يك‌بار امتحان كنيد)10ـ اگر مي‌خواهيد لوبيا پلو شما رنگ قرمز بيشتري داشته باشد بهتر است از گوجه‌فرنگي پوست كرده و تخم‌گرفته خرد شده استفاده كنيد و نه از رب11ـآب روغن را روي آب‌كش برنج بدهيد چون از چسبيدن برنج به هم كه در برنج‌هاي مخلوط زياد اتفاق مي‌افتد جلوگيري مي‌كند.12ـ قابلمه برنج از گنجايش آن كمي بزرگتر باشد كه اندازه پلو مخلوط را داشته و برنج خوب دم بكشد و كال دم نماند.13ـ موقع ريختن زعفران روي برنج بايد دقت كنيد در جاهايي كه كفگير زده‌ايد براي خارج شدن بخار برنج زعفران نريزيد چون مستقيماً به ته‌ديگ مي‌رود و باعث سوختن ته‌ديگ برنج مي‌شود.14ـ لوبياپلو را با گوشت چرخ‌كرده سرخ شده و مقداري هويج پخته ريز و سرخ شده يا تك‌تك نيز پخت (البته لوبيا پلوي اصل نيست)طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران

شما می‌‌توانید از طریق آنلاین یا اپپلیکشن  به شنوندگان رادیو  بپیوندید

دوره مقدماتی php

 

 

نیاز یک موتور جستجوگر محلی می‌باشد،یک میانبر هوشمند برای رسیدن به مکان یا نیاز شما که بدنبال آن می‌باشید!

لوبیا پلو یکی از انواع پلوهای مخلوط است که جزء غذاهای خودمونی و ساده محسوب میشه، البته این روزها لوبیا پلو رو در میز میهمانی ها هم میبینیم که نشان از محبوبیت این غذاست … پس لازمه که ترفندهای پخت این غذا رو بدونیم.

مواد لازم:
برنج: ۳ لیوان
لوبیا: ۳ لیوان پاک شده
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
گوجه: ۲ عدد رنده شده
رب: ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، دارچین و زعفران

طرز تهیه:
ابتدا پیازها رو تفت میدیم تا طلایی بشن بعد گوشت چرخ کرده رو بهش اضافه میکنیم تا حدی که رنگ گوشت تغییر کنه بعد هم گوجه های رنده شده رو … این مواد با هم تفت میخورن تا زمانی که آب گوجه تموم بشه و بعد رب رو اضافه میکنیم و هم میزنیم و بعد هم لوبیا ها اضافه میشه کمی که تفت خورد نمک، فلفل ، زعفران دم کشیده و یک لیوان آب به مواد اضافه میشه تا با شعله کم مایع لوبیا پلو جا بیفته و کم آب تر بشه.

در این فاصله برنج رو آبکش میکنیم و وقتی مایع لوبیا پلو آماده شد ته دیگ لوبیا پلو رو با سلیقه خودتون بذارین حالا یک لایه از برنج رو در قابلمه بریزین و بعد یک لایه از مواد، تا زمانی که مواد تمام بشه ، در آخر کمی پودر دارچین رو روی پلو میریزیم و اجازه میدیم با شعله ملایم پلو دم بکشه.

نکات مهم :

طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران

۱. اضافه کردن گوجه تازه یکی از رازهای خوشمزه شدن این غذاست.

۲. ادویه غالب لوبیا پلو، دارچین هستش … میتونین بنا به سلیقه خودتون از دارچین استفاده کنین.

۳. در کنار این غذا ، سالاد شیرازی معروف رو فراموش نکنین.

۴. لوبیا پلو با گوشت مرغ هم بسیار خوشمزه ست ؛ برای این کار میتونین از سینه مرغ استفاده کنین.

نوش جان!

کلیه حقوق برای «اتاق خبر 24» محفوظ بوده و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. این غذای خوشمزه با روش های مختلفی طبخ می شود. لوبیا پلو در اکثر مواقع با گوشت چرخ کرده ، مرغ و گوشت تکه ای تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر لوبیا پلو تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری لوبیا پلو تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی لوبیا پلو با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران

دستور پخت

ابتدا پیاز را پوست میگیریم و میشوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم،وگوجه فرنگی ها را شسته و ریز خرد میکنیم ،سیر را نیز پوست میگیریم و میشوییم و مانند پیاز روی تخته نگینی خرد میکنیم.در داخل تابه مقداری روغن میریزیم

و روی شعله کم میگزاریم تا داغ شود ،سپس پیاز را در تابه ریخته و تفت میدهیم و سیر را نیز اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا نرم شوند،سپس گوشت چرخ کرده را می افزاییم و تفت میدهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند

در همین حین لوبیا سبز ها را میشوییم و در آبکشی قرار میدهیم تا آب اضافه آن خارج شود،آن وقت روی تخته خرد میکنیم، بعد گوجه های خرد شده را به گوشت اضافه میکنیم و خوب مواد را زیر و رو میکنیم و تفت می دهیم

تا جایی که کاملا آب گوشت و گوجه تبخیر شود آن گاه لوبیا خرد شده را با رب گوجه فرنگی به مواد می افزاییم و تفت میدهیم تا کمی لوبیا ها نرم شود،پس از آن تابه را از روی شعله بر میداریم و به کناری میگذاریم تا مواد لوبیا پلو خنک شود.

ادامه مطلب

در قابلمه ای که برنج را درآن قصد دارید طبخ کنیم آب و نمک میریزیم و در قابلمه را میگذاریم و حرارت شعله را زیاد میکنیم تا آب سریع به جوش بیاید،برنج را دو مرتبه میشوییم و آب آن را خارج میکنیم و داخل آب در حال جوش میریزیم

و صبر میکنیم تا برنج کمی نرم شود در حدی که زیر دندان کمی سفت باشد،آن وقت زمان آبکش کردن آن است،پس برنج را آبکشی میکنیم و در کف قابلمه روغن میریزیم و اگر تمایل داشتید سیب زمینی یا نان برای ته دیگ در روی روغن میگذاریم

و کمی از برنج را میریزیم و روی آن مقداری از مواد لوبیا و مجددا یک لایه برنج میریزیم و روی آن مواد لوبیا ،همین طور ادامه میدهیم تا مواد لوبیا پلو تمام شود،بعد در قابلمه را میگذاریم و ابتدا برای ۳الی۵ دقیقه با حرارت متوسط رو به بالا اجازه میدهیم تا پلو بخار کند

سپس حرارت را کم میکنیم تا خوب لوبیا پلو دم بکشد. در مرحله پایانی که غذا آماده شد لوبیا پلو را خوب زیر و رو کنید و کمی روغن به پلو بزنید و مخلوط کنید سپس در دیس بکشید و با مواد لوبیا پلو آن را تزئین کنید.نوش جان

لوبیا پلو یکی از پلوهای مخلوط ایرانی ها است که طرفدارهای زیادی دارد. این غذای خوشمزه، مقدار کالری زیادی دارد و به عنوان یک وعده اصلی می تواند در نظر گرفته شود.

لوبیا پلو یکی از غذاهای محبوب ایرانی است. برای تهیه این غذا از گوشت قرمز به صورت چرخ شده یا ریز خردشده استفاده می شود. این غذا به همراه سالاد شیرازی بسیار شناخته شده است. استفاده از مواد غذایی با کیفیت در طعم و عطر این غذا بسیار تاثیر گذار است.

1- پیاز نگینی شده : 2 عدد متوسط

طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران

2- لوبیا سبز خرد شده : نیم کیلو

3- گوشت نگینی شده : نیم کیلو

4- برنج : نیم کیلو

5- رب گوجه فرنگی : 4 قاشق غذا خوری

6- نمک و فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

7- زعفران دم کرده :به مقدار لازم

8- آب: به مقدار لازم

9- روغن : به مقدار لازم

1- ابتدا لوبیا سبز را با مقدار کمی آب، نیم پز کنید، دقت کنید لوبیا نباید کامل پخته شود چرا که در این صورت زمان دم کردن همراه با برنج ، ممکن است خرد شود. از طرف دیگر لوبیا نسبت به برنج سفت تر است و به تنهای در زمان دم کردن کاملا پخته نمی شود بنابراین دقت کنید لوبیا سبز باید نیم پز شود.

2- در این مرحله از طرز تهیه لوبیا پلو، پیاز خرد شده را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه کمی تفت داده و گوشت های ریز خرد شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید با حرارت ملایم، کاملا پخته شوند.

3- مقداری نمک به گوشت زده و لوبیا سبز نیم پز شده را به مخلوط گوشت، اضافه کرده و مجددا کمی تفت دهید.

4- مواد آماده شده را از روی حرارت برداشته و در تابه دیگری مقداری روغن ریخته و رب را درون آن کمی تفت دهید. می توانید مقدار کمی زیره نیز به رب اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد. سپس رب را نیز به مخلوط گوشت اضافه و خوب با آن ترکیب می کنیم.

5- در مرحله آخر از طرز تهیه لوبیا پلو، برنج را آبکشی کرده و مخلوط به دست آمده را با برنج  مخلوط کنید و بعد از گذاشتن ته دیگ مورد نظر، لوبیا پلو را دم  کنید. در این مرحله می توانید زعفران دم شده را به مخلوط لوبیا پلو اضافه کنید.

لوبیا پلو را می توان با گوشت مرغ نیز طبخ کرد. در این صورت گوشت مرغ را با مقدار کمی آب نیم پز کرده و بعد از خنک شدن آن، مرغ را ریش می کنیم و مطابق طبخ با گوشت قرمز عمل می کنیم. در لوبیا پلو می توان از ادویه دارچین نیز اضافه کرد با این حال استفاده از آن اختیاری می باشد.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران

طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران
طرز تهیه لوبیا پلو با زعفران
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *