طرز تهیه قطاب شمالی با فر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه قطاب شمالی با فر
طرز تهیه قطاب شمالی با فر

 

 

برای درست کردن این خمیر شبیه خمیر کلوچه نون محلی شمالی که می تونید از اینجا نگاه کنید و فقط اون قسمتی که مواد تخم مرغ ـ زنجبیل ـ مایه خمیرترش و … رو اضافه می کنید به اندازه نصف بسته خامه صبحانه رو هم اضافه کنید .طرز تهیه قطاب شمالی با فر

شکر یا پودر قند ۱ تا ۱/۵ استکان

دوره مقدماتی php

گردو خرد شده ریز (تا حدی گردوهاش مشخص باشه) ۱ تا ۱/۵ استکان

پودر هل یک قاشق مرباخوری

بعد از این که خمیر رو آماده کردید و بهش استراحت دادید از خمیرها به اندازه نارنگی کوچک چونه می گیریم و اون رو پهن می کنیم داخل یک کاسه مواد میانی قطاب رو خوب با هم مخلوط می کنیم و به اندازه یک قاشق مرباخوری داخل هر کدوم از خمیرها می ریزیم

لبه های خمیر رو هم میاریم و با انگشت لبه ها رو بهم می چسبونیم و بعد از یه گوشه شبیه چین دادن می پیچونیم )

کف سینی رو یه خورده روغن سرخ کردنی می ریزیم (به اندازه یک قاشق چایخوری ) و قطاب ها رو توش می چینیم و با نوک قاشق روی قطاب می زنیم معمولن این کار رو انجام می دیم که هم پف قطاب بخوابه و خراب نشه و هم حالت تزیینی داشته باشه و قشنگ بشه البته می تونید از نوک چنکال هم استفاده کنید و آروم روی قطاب ها بکشید یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری روغن مایه پختی رو با هم خوب مخلوط می کنیم و روی قطاب ها می زنیم

و بعد اون ها رو توی توتستر (فر برقی) به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می ذاریم و روی درجه ۱۸۰ تا ۱۷۰ درجه و هر دو درجه پایین و بالا رو روشن می کنیم ۵ دقیقه آخر پایین رو خاموش کنید .

من با این مقدار ۱۹ تا قطاب درست کردم امیدوارم که از این آموزش هم خوشتون باشه

 

اگر گردو رو زیاد میکس کنید بر اساس حرارت گردوها آب میشه و اون وقت قطاب ها مزه جالبی نمی گیره

 

مطالب مرتبط با شیرینی پزی در سایت آشپزی ها:

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 

 

زرده تخم مرغ دو عدد
ماست نصف پیمانه (۱۰۰گرم)
روغن نصف پیمانه (۱۰۰ گرم)
پیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
آرد به اندازه ایکه خمیر بدست نچسبد ( حدود ۱۵۰ گرم)
مواد لازم برای داخل قطاب :
بادام پوست گرفته و چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پودر قند ۱۲۰ گرم
هل کوبیده نرم یک قاشق سوپخوریطرز تهیه قطاب شمالی با فر

 

زرده تخم مرغ و ماست و روغن و پیکینگ پودر را مخلوط کرده و آرد را کم کم به آن اضافه کرده و هم میزنیم تا خمیر بصورتی در بیاد که بدست نچسبد ولی زیاد هم سفت و بدون کشش نشود. خمیر را مدت ۲ ساعت میگذاریم تا ور بیاید.
طرز تهیه :
بادام و پودر قند و هل را مخلوط می کنیم و از خمیر گلوله ای به اندازه یک پرتقال بر می داریم , کمی آرد روی میز می پاشیم و خمیر را با وردنه به قطر تقریباً نیم سانت باز می کنیم و با دهانه استکان دایره هایی می بریم و در وسط هر دایره از مخلوط بادام و هل و پودر قند می گذاریم و خمیر را روی هم می آوریم و اطراف آن را بهم می چسبانیم و چین میدهیم. قطاب ها را به اینصورت آماده می کنیم .
قطاب ها را می توانیم در روغن سرخ کنیم و یا داخل فر بگذاریم. برای سرخ کردن قطاب ها باید در ظرف گودی روغن فراوان داغ کنیم و قطاب ها را داخل آن سرخ کنیم.
این قطاب ها داخل فر درست شده با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت. بعد از سرد شدن قطاب ها را در پودر قند می غلتانینم.
قطاب هایی که داخل فر درست می شود رژیمی هستند.

 

مطالب مرتبط با نوروز در سایت آشپزی ها:

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.



Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

طرز تهیه قطاب شمالی با فر

Working…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

Loading…

یک ونیم لیوان مغز گردو را با یک لیوان پودر قند ویک قاشق مربا خوری پودر هل خوب چرخ میکنیم وبعد چند قاشق گلاب اضافه میکنیم تا حالت خمیری پیدا کند و کنار میگذاریمتو یه کاسه یک لیوان ماست شیرین وسفت و یک قاشق مربا خوری پر پکینگ پودر را مخلوط میکنیم داخل ظرف دیگه ۳ عدد زرده تخم مرغ و یک پنس نمک را مخلوط میکنیم ماست وزرده ها را باهم مخلوط میکنیم و۳/۴لیوان روغن جامد وکره اب شده را اضافه میکنیم (میتونید فقط از روغن جامد استفاده کنید)و تقریبا ۳/۵ لیوان آرد را کم کم اضافه کرده تا زمانیکه خمیر بدست نچسبد (شاید بیشتر یا کمتر از این مقدار آرد لازم باشد)زیاد ارد اضافه نکنید وخمیر را زیاد ورز ندهید چون به روغن میفته وقطاب سفت میشهخمیر را داخل یه کیسه فریزر گذاشته و۲ ساعت در یخچال استراحت دهیدبعد با وردنه نازک پهن کنید(اندازه ضخامتی که تو فیلم نشون دادم) و با سر لیوان ویا کاتر گرد قالب بزنید واز مواد گردویی تو خمیر بذارید وگلوله کنید وتو سینی فر بچینید ودر فر ۱۸۰ درجه ۲۰ دقیقه بپزید تا زیر و کناره هاش کمی طلایی بشه (در فیلم نشان داده شده)بعد از فر خارج کرده وقتی قطابها ولرم هستند داخل پودر قند بغلتانید وبا پودر پسته تزیین کنید?برای داخل قطاب میتونید از هر مغزی دوست داشتید استفاده کنید ??میتونید قطابهارو داخل روغن سرخ کنید ?ولی بنظر من داخل فر خیلی بهتر وآسونتر وخوشمزه تر میشه وشکلش قشنگتر میشه وکم کالری ترهوقتی قطابها کمی خنک شدند پودر قند بزنید چون اگه داغ باشه پودر قند آب میشه وزیاد خنک باشه قطاب خوب به پودر قند آغشته نمیشه پس باید نیمه گرم باشهموقع باز کردن خمیر همینطور که تو فیلم میبینید ارد نزنید انشالله درست کنید وخوشتون بیاد

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading playlists…

در این مطلب طرز تهیه قطاب خانگی به صورت مرحله به مرحله و با ساده ترین روش به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر شیرینی قطاب را در اختیار شما کدبانوهای عزیز علاقه مند به پخت شیرینی قرار داده ایم.

قطاب از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه یزد است و این شیرینی پرطرفدار عطر و طعم بی نظیری دارد و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان شیرینی قطاب را در منزل بپزید. در طرز قطاب خانگی از زرده تخم مرغ و بیکینگ پودر و روغن مایع و شیر و یا ماست و آرد استفاده می شود و شما می توانید برای مواد میانی این شیرینی سنتی از پودر قند و بادام پرک و پودر پسته و هل سائیده شده و گلاب و عسل استفاده کنید. 

شیرینی قطاب و شیرینی پفکی و شیرینی برنجی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم هستند و اگر شما به پخت شیرینی های خانگی علاقه مند هستید بهتر است این نوع شیرینی ها را هم در منزل بپزید و از طعم و مزه بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

در طرز تهیه شیرینی قطاب ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید سپس زرده را درون ظرفی مناسبی بریزید و هم بزنید تا شکل زرده تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود.طرز تهیه قطاب شمالی با فر

شیر و یا ماست که به دمای محیط رسیده است را به همراه بیکینگ پودر و روغن مایع به زرده زده شده اضافه کنید سپس همه مواد را به خوبی هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه قطاب، آرد را به اندازه ای که خمیر لطیف و نرمی برای پخت شیرینی حاصل شود به مواد شیرینی اضافه کنید سپس خمیر را به مدت 120 دقیقه درون یخچال قرار دهید.
در این مرحله از طرز تهیه قطاب خانگی بادام پرک شده را به همراه پودر قند درون آسیاب بریزید سپس پودر قند و بادام آسیاب شده را از الک ریز رد کنید. پودر پسته و هل سائیده شده و مخلوط بادام و پودر قند را به همراه عسل و گلاب درون ظرفی مناسب بریزید و همه این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا مواد میانی شیرینی آماده شود.
بعد از گذشت 120 دقیقه خمیر را از درون یخچال بیرون آورید و بین دو کیسه فریزر قرار دهید.

سپس خمیر را به کمک وردنه باز کنید.

خمیر شیرینی را قالب بزنید.

به اندازه یک قاشق چایخوری از مواد میانی را در وسط خمیر شیرینی قطاب قرار دهید.

خمیر شیرینی را بپیچید و یا گرد کنید.

تا تمام شدن خمیر شیرینی همه شیرینی ها را به همین روش آماده کنید.

درون ظرفی مناسب روغن بریزید سپس ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود و شیرینی های قطاب را درون روغن سرخ کنید.

برای گرفتن روغن اضافی شیرینی های سرخ شده  آن ها را روی دستمال تمیزی قرار دهید و اجازه دهید تا شیرینی ها خنک شوند.

سپس آن ها را در مخلوط پودر قند و پودر بادم و هل بغلطانید و با پودر پسته شیرینی ها را تزیین کنید.

در این مطلب با طرز پخت قطاب خانگی آشنا شدید که امیدواریم از پخت این شیرینی خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع شیرینی کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طرز تهیه قطاب شمالی با فر

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک



طرز تهیه قطاب شمالی با فر
طرز تهیه قطاب شمالی با فر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *