طرز نگهداری گل میخک هندی

دوره مقدماتی php
طرز نگهداری گل میخک هندی
طرز نگهداری گل میخک هندی

تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

نور:  به نور کافی احتیاج دارد.در صورت تاریک بودن هوا برگها شروع به ریزش می نمایند.نور متسقیم افتاب به برگها صدمه میزنند.

دما:   مقاومت خوبی نسبت به درجه حرارت پائین دارد،تا حدود 4 درجه سانتی گراد مقاومت میکند،بهترین درجه حرارت در تابستان 24 است،به هوای مرطوب و مملو از اکسیژن نیاز دارد.

آبیاری: در تابستان ۲-۳ بار در هفته و در زمستان یکبار در هفته ابیاری کنید،اگر درجه حرارت نزدیک به صفر است آبیاری را قطع کنید.طرز نگهداری گل میخک هندی

رطوبت: در تابستان به غبارپاشی روزانه و در زمستان به یکبار در هفته نیاز دارد.

دوره مقدماتی php

تغذیه: گیاه را با کودهای مایع و جامد محلول در اب مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور هر دو هفته یکبار تغذیه کنید.

خاک مناسب:   به خاک تقریبا سنگین نیاز دارد(لیمونی سنگین).در صورتی که خاک سبک باشد گیاه قامت راست خود را از دست میدهد.

تعویض گلدان: گیاه در حال رشد احتیاج به تعویض گلدان سالانه دارد،در صورت عدم امکان تعویض گلدان،خاک های سطحی را با خاک نو غنی از مواد غذایی عوض کنید.

تمیز نمودن  برگها:غبارپاشی جهت تمیز شدن برگها کافی است،در صورت تمایل هر ماه یکبار از مواد براق کننده شیمیایی استفاده کنید.

تکثیر: کاشت بذر بلافاصله پس از جمع آوری میوه ها در بهار،پیوند بر روی پایه های مقاوم در اواخر تابستان.

برگها زرد رنگ میشوند و سقوط میکنند:آبیاری بیش از اندازه است،اجازه دهید سطح خاک در فاصله بین دو ابیاری خشک شوذ و سپس ابیاری را با میزان کمتری شروع کنید.

نقاط سوخته روی برگها مشاهده میشود:غبارپاشی در افتاب باعث ان است،عبور نور مستقیم افتاب از قطرات به جا مانده به روی برگها مانند عبور نور از شیشه عمل میکند که صدماتی به برگها وارد میکند،غبارپاشی را در صبح یا عصر انجام دهید.

برگ ها رنگ پریده اند و سطح زیرین انها دارای تار عنکبوت است:کنه ریز قرمز عامل ان است،گیاه را با سم کنه کش هر دو هفته یکبار طبق دستور سمپاشی کنید،غبارپاشی در کاهش افت موثر است.

برگها چین و چروک دار و خشک میشوند:هوا خیلی گرم است،گیاه را به محل سردتری منتقل نموده،غبارپاشی روزانه را با اب ولرم و سبک فراموش نکنید.

برگهای جوان سیاه رنگ میشوند:هوا خیلی سرد است،گیاه را به محل گرمتری منتقل نموده.

برگها خم میشوند:گیاه تشنه است،گلدان را به مدت ۱۵ دقیقه درون تشت پر از اب قرار دهید،آبیاری را تنظیم نمایید و غبارپشی روزانه را فراموش نکنید.

رشد گیاه متوقف شده است:گیاه از کمبود عناصر غذایی در خاک در رنج است،این کمبود را با افزایش کودهای مخصوص طبق دستور جبران کنید.

واریته های ابلق رنگ خود را از دست میدهند:نور کم است،گلدان را به محل روشن تر با نور غیر مستقیم منتقل کنید.

زخم های پنبه ای شکل سفید رنگ در سطح زیرین برگها شکل گرفته است:عامل ان حشره افت است،گیاه را با سم حشره کش نفوذی هر دو هفته یکبار سمپاشی نموده و یا اینکه با پنبه اغشته به محلول سم لکه ها را مسموم کنید.

برگها رنگ پریده هستند و سقوط میکنند:نور کافی نیست،گیاه را به محل روشن با نور غیرمستقیم منتقل نمایید..

میخک هندی

چو شدم وصال روزی، به توقعم چه سوزی؟

چه شود که بر فروزی دل سوکوارم امشب؟

گل بخت شد شکفته، که شوم چو بخت خفته

که تو داده‌ای نهفته بر خویش بارم امشب

سلام مهندس.من یه قطعه زمین ۲۰۰ متری داخل شهرلاهیجان دارم نورگیروحاصلخیز.برای محیط محوطه وجلوگیری از دید چه گیاهی پیشنهادی میکنید.بااین حساب که حدود سه سال بعد قصد ساختن ویلا در آن زمین را دارم.

سلام آقای مهندس من قبلا در مورد نگهداری بن سای میخک هندی از شما مشاوره گرفتم و از راهنمایی خیلی خوبتون واقعا استفاده کردم ونتیجه داد. الان حدود ۱۰ روزه روی برگها خوردگی دیده میشه که نشانه وجود آفت است لطفا راهنمایی کنید. خیلی ممنونم

سلام سپیده جان خوبی؟ ببنیید این خوردگی ها یا علایم کمبود کلسیم هست و یا علائم افت یا تنش و سردی و گرمی در گیاه ، شرایطش چطوریه؟

سلام خیلی ممنونم شما خوبین؟ در محیطی قرار داره که دماش متغیر نیست و یک روز در میان بهش آب میدم و چند روز پیش یه تکه تار سفید رنگ در هم پیچیده روی یکی از برگها دیدمطرز نگهداری گل میخک هندی

سپیده جان ابش زیاده ! با خشکی کامل خاک باید اب بدید زیر خاک باید خشک بشه ! تهویه هوا نداشته باشه اذیت میشه باید ببرید توی راه پله روشن یا تراس و بالکن که تهویه داشته باشه

خیلی ممنونم بابت راهنمایی خوبتون

Attachment

با سلام. میخک بنسای هندی دارم که خیلی از برگ هاش قهوه ای سوخته شدن. و خشک میشن و میریزن. جای نگهداریش هم زیر پنجره جنوبی شرقیه. هفته ای دو بار آب بش میدم و دو هفته یکبار کود و آهن. پنجره هم معمولا بازه. آفتاب بش نمیخوره ولی نور هست. جزیره نزاشتم براش و غبار پاشی هم نمیکنم. ساقه هاش هم انگار خشک شده. بعضی ساقه های سبزش هم حالت پژمرده و خمیده گرفتن. چکارش کنم که بیشتر از این خراب نشه؟

سلام عباس خوبی؟ عدم تهویه هوا باعث قارچ شده که باید سم قارچکش بزنید و برای گلتون تهویه درست کنید !

سلام… من یه بن سای میخک هندی دارم که رشدش متوقف شده… و حشرات ریز سفیر رنگ توی خاکش هست… من چند بار سم پاشی کردم ولی فایده نداشت… بعد از اون سم پاشی ها بود که گیاهم رشدش متوقف شد…میشه بگیذ چکار باید بکنم من؟

سلام مایده جان خوبی؟ گلتون با این فصل توی راه پله روشن یا بالکن یا تراس باشه یا پنجره براش باز باشه ! تغذیه کنید تا دوباره شروع به رشد بکنه ! با کود گرین تغذیه کنید

سلام خسته نباشید من از یکی از گلفروشیهای شهرمون این گیاه را تهیه کردم البته سفارش دادم و برام اوردن برای حیاط اما ساقشون بلنده و فقط چندتا برگ سرشون هست اینا درست میشن یا همینجوری کچل میمونن چیکارشون کنم

سلام نجمه جان خوبی؟ باید هرس کنید تا گرد و توپی بشه دراز نشه درغیر این صورت دراز و بدقوارهرشد میکنه

سلام ممنونم اما اینا فقط سرشون چندتا برگه اگه هرسش کنم هیچی روش نمیمونه

  • چیکار کنم خدا صدامو بشنوه
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    Upload attachment  (Allowed file types: jpg, gif, png, maximum file size: 1MB.

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    تست یکتشت

    طرز نگهداری گل میخک هندی

    باغ شیشه ای – جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران – سایتی برای با کلاس ها

    Your email:

     

    البرز – کرج

    شماره تماس های مستقیم 09124689158

    ایمیل سایت info@glassy-garden.com

    کانال تلگرامی باغ شیشه ای

    یکی از زیباترین گیاهان مناسب فضای سبز، شاخه بریده و داخل خانه ها، گیاه میخک ژاپنی است. میخک ژاپنی گیاهی گلدار با برگهای همیشه سبز است که انواع مینیاتوری و کوتاه آن به عنوان نوعی بونسای زیبا طرفداران زیادی دارد. علاوه بر ظاهری همه پسند، کم توقع بودن این گیاه بیشتر مورد توجه همه است و می‌توان آن را به راحتی در منزل و یا بالکن و باغچه کوچک خانه نیز نگه داری کرد. برای آشنایی بیشتر با این گیاه و نوع بونسای آن همراهمان باشید.

    میخک ژاپنی یا میخک هندی ( australian laurel ) گیاهی گلدار است و همانطور که از نام آن پیداست بومی دو کشور چین و ژاپن است. این گیاه امروزه در تمامی کشور ها مانند ایران به عنوان یک گیاه زینتی با شاخه های چوبی و ظریف که در انتها به چند برگ سبز و زیبا وصل می‌شوند، در محوطه سازی و یا داخل آپارتمان ها پرورش می‌یابد. برگهای بیضی شکل میخک به رنگ سبز تیره براق هستند که در نوعی از آن به رنگ کرمی و سبز کمرنگ نیز وجود دارند. گلهای سفید رنگ و ظریف این گیاه در نقطه اتصال برگها به یکدیگر و انتهای شاخه ها در اردیبهشت ماه ظاهر می‌شود و بوی مطبوعی دارد. مقاومت این گیاه به حدی است که نوع شاخه بریده آن تا چند هفته سبز باقی می‌ماند و از آن در دسته گل و یا سبد های گل استفاده می‌کنند. 

    یکی از استفاده های متعدد از میخک ژاپنی، کاشتن آن به عنوان پرچین و یا جلوگیری از دید در تراس است، چرا که ارتفاع آن در هوای آزاد به ده ها متر می‌رسد و تا حدودی به خشکسالی و کم اهمیتی مقاوم است. نوع مینیاتوری و کوچک آن امروزه به عنوان بونسای شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. تنها نکته در مورد زیبا نگه داشتن آن به عنوان بونسای هرس سالیانه است که در بهار باید انجام شود و ارتفاع آن را به 1/3 کاهش دهد. 

    میخک ژاپنی به کمی نور آفتاب همراه با سایه نیاز دارد. توجه داشته باشید که دریافت مستقیم نور آفتاب به برگهای آن آسیب می‌زند و سبب سوزاندن آنها خواهد شد. بهترین مکان برای قرار دادن آن پشت پنجره جنوبی است. میخک ژاپنی در صورت دریافت نور کم و بودن در محیطی تاریک، شروع به برگ ریزی می‌کند.طرز نگهداری گل میخک هندی

    این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و همانطور که در بالا گفته شد کمی به خشکسالی مقاوم است. بهتر است قبل از ابیاری از خشک بودن خاک آن مطمئن شده و سپس به آبیاری اقدام کنید. در روزهای گرم تابستان آبیاری را بیشتر کرده و به طبع در ماههای سرد آن را کاهش دهید و در هوایی با دمای نزدیک به صفر آبیاری را تقریبا متوقف کنید تا گیاه یخ نزند.

    رطوبت متوسط برای این گیاه کافیست. در فصل تابستان و روزهای گرم و آفتابی بهتر است آن را روزانه غبار پاشی کنید. همچنین در باقی فصل ها نیز با کمک راههای تامین رطوبت گیاهان، می‌توانید رطوبت مورد نیاز آن را تامین کنید.

    میخک د کل گیاه مقاومیست و نسبت به درجه حرارت های بالا و پایین اندکی مقاومت دارد. هوای مرطوب و تبادل اکسیژن برای این گیاه بسیار نیاز است و بهتر است پس از مدتی در خانه ماندن آن را برای دریافت اکسیژن تازه کمی به هواخوری ببرید !

    مانند باقی گیاهان در زمان رشد به دلیل گستراندن ریشه به تعویض گلدان سالیانه نیاز دارد. در صورتی که اینکار برای شما مقدور نبود می‌توانید تنها خاک سطحی را با خاکی جدید و غنی از مواد غذایی تعویض کنید.

    در فصول رشد هر 2 هفته یکبار برای رشد بهتر به کودهای مخصوص گیاهان زینتی نیاز دارد. در فصول دیگر نیز می‌توانید هر 2 ماه یکبار اینکار را تکرار کنید.

    همانطور که در بالا گفته شد راز خوش فرم بودن این گیاه در هرس منظم است. بنابراین بهتر است سالانه قبل از رسیدن فصل رشد آن یعنی بهار، طول شاخه ها را کم کنید تا به گیاه فرصت پر شدن بدهید و بیش از حد بلند نشود.

    بیشتر زیبایی این گیاه به برگهای براق و سبز تیره آن است. در صورتی که برگهای گیاه شما آلوده شده اند می‌توانید به راحتی آن ها را با کمی شیر و آب دوباره برق بیاندازید. غبارپاشی روزانه نیز برای تمیز ماندن آنها کفایت می‌کند. 

    خاک سنگین با زهکشی مناسب برای این گیاه بهترین گزینه است. در صورت سبک بودن خاک به دلیل رشد طولی گیاه، شاخه ها سنگین شده و حالت صافی خود را از دست می‌دهند.

     

     

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ایران درخت

    امروز ، فروشگاه اینترنتی گل و گیاه  ایران درخت با بیش از 500 نوع محصول گوناگون اعم از گیاهان آپارتمانی ، انواع تقویت کننده ها و کود های گل و گیاه ، انواع گلدان های پلاستیکی ، سفالی ، سرامیکی و … ، انواع خاک های مخصوص گیاهان توانسته است نیاز های گل و گیاه شما مشتریان عزیز را در کمترین زمان ممکن فراهم آورد.

    ماموریت و رساله ی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت ، تامین سریع تمامی گل و گیاه ، ملزومات باغبانی و جلب رضایت شما مشتریان گرامی میباشد.

    آدرس ایمیل:

    کلمه کاربری یا ایمیل *

    رمز عبور *

    طرز نگهداری گل میخک هندی

    ورود

    بونسای میخک هندی یا همان بونسای پیت استرم برخلاف نامش بومی چین و هند می باشد. این گیاه گونه ای گلدار است و در فصل بهار گلهای سفید و معطر میدهد. گل دارای پنج گلبرگ سفید است که هر گلبرگ حدود یک سانت طول دارد.سپس از گل دهی گلها تبدیل به میوه هایی زالزالک مانند می شود. برگهای آن تخم مرغی شکل، ضخیم، نوکدار و چرمی و براق است. که اکثرا سبز رنگ هستند اما نمونه‌هایی ابلغ این گیاه با حاشیه‌های کرم، سفید نیز وجود دارد. این گیاه به دلیل حالت برگها و گلها، به عنوان یک بونسای زینتی و زیبا مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

    نام انگلیسی: Daphne

    نام علمی: pittosporum tobira

    خانواده: Thymeleaceae

    محل قرار دادن بونسای میخک هندی باید سایه روشن باشد و بتواند از نور غیر مستقیم خورشید استفاده کند (نور پشت پنجره). در تابستانهای گرم باید مکان بونسای سایه باشد تا گیاه به دلیل گرمای هوا و تابش نور آفتاب آسیب نبیند در غیر این صورت نوک و حاشیه برگها حالتی خشکیده و قهوه‌ای می‌شود. به همین دلیل بهترین مکان قرار دادن بونسای در طی تابستان جهت شرقی منزل است. در زمستان پنجره های جنوبی مکان بهتری برای نگهداری این بونسای هستند به دلیل داشتن نور بیشتر.طرز نگهداری گل میخک هندی

    میخک هندی نیاز به آبیاری منظم دارد.
    برای رشد مناسب این گیاه بهتر است زمانی که سطح خاک نسبتاً خشک شد آن را آبیاری کنیم  تا هم نیاز آبی آن رفع شود و هم ماندگاری آب رخ ندهد.
    در آبیاری این گیاه نباید زیاده روی کرد زیرا به مانده آبی در اطراف ریشه‌ها حساس است در نتیجه ابتدا برگهای زرد شده ریزش می‌کند و سپس به تدریج گیاه از بین خواهد رفت.

    نیاز به خاکی سبک با زهکش خوب و مناسب دارد.
    سنگین بودن بافت خاک و مانده آبی و عدم خروج آب اضافی از اطراف ریشه‌ها یکی از دلایل رشد ضعیف و از بین رفتن این گیاهان است. بنابراین وجود موادی همانند شن (با سایز ۲ میلیمتر) کوکوپیت، پرلایت، به زهکش بهتر خاک اطراف ریشه کمک می‌کند.

    این گیاه به سرمای زیاد و طولانی مدت حساس است و از طرفی گرمای زیاد را هم نمیتواند تحمل کند.
    در زمستان ها بونسای را کنار وسایل گرمای قرار ندهید.
    در تابستان ها در قسمت های خنک منزلتان این گیاه را نگه داری کنید.

    این گیاه از هرس پذیری خوبی برخوردار است.
    می‌توان با انجام عمل هرس اندازه و تا حدودی شکل آن را کنترل کرد. البته در پی هرس به شکل منظم به دلیل قطع پی در پی ساقه‌های انتهایی موجب کاهش احتمال شکل گیری گلها می‌شود.اگر گلدهی این گیاه مد نظر است می‌توان زمان هرس را به بعد از گلدهی موکول کرد.

     

    کلمات کلیدی:
    بنسای میخک هندی، بن سای میخک هندی، بونسای میخک هندی

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *

    معرفی بونسای کاج نوئل بونسای کاج نوئل یا همان کاج کونیکا درختچه ای همیشه سبز، کند رشد بسیار زیبا و دارای برگهایی بشکل سوزن های کوتاه می باشد که به حالت کروی و مخروطی با نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و مانند کوه سبز دیده می شود. این گیاه نماد صلح، خوبی ها و عمر طولانی است. این بن سای مناسب جهت فضاهای نورگیر داخل و خارج از منزل می باشید و همچنین هدیه مناسب و زیبا برای کسانی که دوستشان دارید. نام علمی: Picea glauca Conica اسم های دیگر: نوئل کانادایی، کاج کله قندی، کاج کونیکا، کاج کریسمس بومی: کانادا شرایط نگهداری بونسای کاج نوئل نور: کاج نوئل گیاهی نور دوست است و به چهار ساعت آفتاب کامل در روز نیاز دارد. بهتریم مکان برای نگه داری این بونسای کنار پنجره جنوی یا تراس و پاسو هست. آبیاری : این گیاه به آبیاری کم نیاز دارد. (سطح خاک در بین دو آبیاری خشک شود) حجم آب آبیاری طوری باشد که کل خاک گلدان کاملا خیس شود و بطور روزانه برگها اسپری آب شوند. نوع خاک: در هر نوع بافت خاک اعم از شنی ،رسی،لومی  به شرط زهکشی خوب وعدم خفگی خاک قادر به زندگی است ولی ازنظر واکنش ،خاک های خنثی تا اسیدی را ترجیح میدهد. بهترین خاک برای این بنسای مخلوطی از خاک سبک باغچه، کمپوست و کود است. رطوبت: رطوبت و سرما را دوست دارد. دما: مانند اکثر کاج ها به سرما مقاوم است ولی درکل به خاطر مناطق بومی خود طالب هوای خنک و رطوبت بالا میباشند. دمای مطلوب آن ترجیحا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. تغذیه: زمان کوددهی در بهار سالانه از کود آهن و اسیدی استفاده شود. هرس: هرس کردن شاخه های خشک برای پر شدن و شاخه زایی بیشتر توصیه می شود. زمان هرس شاخ و برگ ها…

    ادامه مطلب

    بونسای انار مینیاتوری

    جنس گلدان: سفید سرامیکی

    ابعاد گلدان: قطر ۳۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۱ سانتی متر

    ارتفاع درختچه بونسای ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر

    معرفی بونسای کاج الودی بونسای کاج الودی برگ های ظریف و خوشرنگ دارد و درختچه ای راست قامت و شعله ای شکل است.این گیاه از خانواده سرو میباشد و رشد آهسته دارد. به خاطر همیشه سبز و با طراوت بودن در کل سال سازگاری و مقاومت بالا و داشتن عمر نسبتاً طولانی در پرورش بونسای بسیار پرکاربرد و مورد توجهه قرار دارند و بونسای های بسیار قدیمی از آنها در دنیا وجود دارد. نام علمی: Chamaecyparis lawsoniana Ellwoods نام های دیگر: کاج ال وودز، کاج الودی، سرو الود، الوود، سرو فشفشه ای خانواده: Cupressaceae بومی: امریکای شمالی شرایط نگهداری بونسای کاج الودی نیاز های نوری: مکانهای پر نور را می پسندد اما در نیم سایه نیز شاداب خواهد بود.بهترین مکان برای نگهداری این بن سای کنار پنجره جنوبی است که نور مناسبی دارد. برای تامیین کمبود نوری این بنسای میتوانید ان را چند ساعتی در بالکن یا حیاط در طول روز بگذارید تا نور کافی را دریافت کند. آبیاری : هفته ای دو بار آبیاری کامل (حجم آب آبیاری طوری باشد که کل خاک گلدان کاملا خیس شود) رطوبت: بطور هفتگی برگها و ساقه ها اسپری آب شوند. خاک مناسب: در هر خاک نسبتا زهکشی  شده رشد می کند از خاک اشباع از آب بیزار است. میتوانید از کمپوست با کیفیت استفاده نمایید. دما: از گیاهان بسیار مقاوم در برابر سرما است، در تابستان جای خنک و در زمستان به دور از وسایل گرمایی نگهداری شود. عوارض و درمان این نوع کاج به دلیل مقاوم بودن خیل به ندرت دچار مشکل و بیماری می شود. بیماری قارچی: بیماری قارچی در مورد این گیاه رایج است وبهتر است هر چند وقت یکبار با قارچکش ضدعفونی شود. سوختن نوك بالايي برگ كاج الودي نزدیکی به وسایل گرمای و یا دمای بالای محیط میتواند از احتمالی باشد. کلمان کلیدی: بنسای کاج الودی، بن…

    ادامه مطلب

    بونسای کاج ژانویه یا ژنویه بونسای کاج ژانویه همیشه سبز از خانواده مخروطیان هست و نام انگلیسیآن rheingold arborvitae است. این گیاهی زیبا و توپی شکل رنگی زرد و سبز دارد شکل توپی این گیاه بسیار زیبا است. درجه نگهداری آسان دارد. به خاطر همیشه سبز و با طراوت بودن در کل سال سازگاری و مقاومت بالا و داشتن عمر نسبتاً طولانی در بونسای ها جزو پر طرفدار ها است و بونسای های بسیار قدیمی از آنها در دنیا وجود دارد. بونسای ژانویه علاوه بر اینکه خانه شما را زیبا می کند، میتواند به عنوان هدیه نیز برای عزیزانتان در نظر گرفته شود. مثلا هدیه تولد و یا هدیه سالگرد ازدواج و یا حتی بسیاری از مناسبت های تقویمی دیگر مانند کادو ولنتاین, هدیه روز مادر, هدیه کریسمس و …  شرایط نگهداری بونسای ژانویه (ژنویه) نور: اگرچه سایهٔ روشن را تحمل می‌کند ولی نزدیک به پنجره با نور ملایم نگهداری کنید البته درختانی که در زمین کاشته شده‌اند قابلیت نگهداری در آفتاب را نیز دارند . گیاهان گلدانی که در داخل منزل پرورش یافته‌اند نمی‌توانند یکباره در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند. دما: در تابستان گرما را تا ۴۰ درجه تقریباً تحمل می‌کند ولی در زمستان بهیچوجه تحمل یخبندان را ندارد . آبیاری: روش و میزان آبیاری هنری است که هر بونسای کار با بیشتر شدن تجربه و گونه گیاه مورد نظر و بافت خاک گلدان آن را کسب می‌کند. به‌طورکلی کاج‌ها نیاز به آبیاری زیادی ندارند و با حداقل رطوبت خاک به خوبی رشد می‌کنند و سازگار می‌شوند. در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان در ۷ تا ۱۰ روز یکبار آبیاری نمایید. خاک را همیشه مرطوب نگهدارید. برای طراوت هرچه بیشتر این گیاه و سبز ماندن برگهای زیبای آن لازم است روزی یکبار با آب پاش برگهای گیاه بویژه برگهای فوقانی آن را مرطوب نمایید. در…

    ادامه مطلب

    معرفی بونسای کراسولا خرفه ای بونسای کراسولا خرفه ای گیاهی گوشتی (بافت برگها و ساقه می توانند آب در خود ذخیره کنند) ، همیشه سبز با برگهایی ضخیم و براق می باشد و رشدی آهسته و کند دارد. این درختچه، کم آب و از خانواده ساکولنت ها است. نام انگلیسی: Jade Plant نام علمی: Crassula ovata بومی: افریقای جنوبی شرایط نگهداری بونسای کراسولا خرفه ای نور: ‏‏ کراسولای خرفه ای گیاهی نور دوست است. حداقل ۴ ساعت در ‏روز آنرا پشت نورگیرترین پنجره منزل قرار دهید. سعی کنید مکان قرارگیری بن سای خرفه را تغییر ندهید و میزان نور آن را همواره ثابت نگه دارید، زیرا تغییر ناگهانی مکان قرارگیری آن، موجب ریزش برگهای زیبای خرفه می شود. دما: بونسای کراسولا خرفه گیاهی آپارتمانی است و بهترین دما برای نگهداری آن فضای داخل خانه می باشد. که در طیف ۱۲ تا ۲۷ درجه ی سانتی گراد است. آبیاری: ‏ میزان نیاز به آبیاری آن در حد متوسط است . آبیاری را زمانی انجام دهید که ‏خاک ‏سطحی فاقد رطوبت باشد. رطوبت: ‏‏ غبارپاشی روزانه و همچنین استفاده از زیر گلدانی حاوی سنگریزه و آب. خاک: مناسب ترین خاک برای پرورش خرفه ترکیبی از خاک باغچه، ماسه، کود و مقداری خاک برگ می باشد. هرس: برای جلوگیری از رشد طولی و تقویت رشد عرضی اولین مسئله مهم هرس مرتب هست. هرس مداوم شاخه ها و برگهای گیاه باعث تنومند شدن گیاه می شود. هیچگاه بیش از ۳۰ درصد از حجم کل شاخسار ‏گیاه را قطع نکنید. سرزنی گیاه در طول فصل رشد میتواند صورت گیرد.‏ تغذیه: در فصل بهار هر دو هفته یکبار می توانید از کود مایع بن سای که حاوی مواد معدنی مورد نیاز بن سای است استفاده نمایید. گلدان: نیازی نیست که گلدان را زود به زود تعویض کنید. حتی می توان گفت تا زمانی که ریشه ها…

    ادامه مطلب

    بونسای شاه توت بن سای شاه توت نام محصول : بونسای شاه توت ، بن سای شاه توت جزو بن سای های فضای باز و برگریز هست. به این معنی که برگ ها با فصل ها تغییر می کنند در پاییز برگهای گیاه میریزد و در بهار شروع به جوانه زنی میکند و سپس گل می دهد که نهایتا منجر به میوه توت می شود. شکوفه های این بنسای شاه توت را می توانید در اوایل بهار مشاهده کنید و  در خرداد ماه تبدیل به میوه های زیبای شاه توت می شوند که قابل خوردن نیز هستند. شرایط نگهداری بونسای شاه توت محل نگهداری و نور : در محلی از خانه قرار دهید که در معرض هوا بوده ولی از بادهای شدید در امان باشد. تمیز و دور از گرد و غبار باشد. این بنسای نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد. در صورتی که پنجره ای آفتابگیر باشد در داخل ساختمان نزدیک پنجره می توان نگهداری کرد. همچنین اگر نور داخل ساختمان کم باشد می توان روزانه برای چند ساعت در جلوی نور در تراس و… قرار داده شود تا نور گیاه تامین شود. آبیاری: یکی از دلایل مرگ بیشتر درختان بونسای میوه ، کم آب دادن است. چون لایه خاک بسیار کم عمق است و مستعد خشک شدن بسیار سریع است. درختان بن سای میوه وقتی که لایه بالایی خاکشان خشک می شود, باید آبیاری شوند. بسته به فصل و دمای هوا و اندازه بن سای شاه توت میزان آبیاری متفاوت است و حتی می تواند روزی یک بار هم باشد. میزان آبیاری: به سیستم ریشه ای باید با آب اشباع شوند. برای اطمینان از اشباع مناسب, آبیاری را تا زمانی که آب از منافذ تخلیه بیرون بریزد, ادامه دهید. توجه: برای اینکه تنه بونسای محکم بماند. پس از هر بار آبیاری آب زیر گلدانی خالی شود. دما: دما… طرز نگهداری گل میخک هندی

    ادامه مطلب

    بونسای گل کاغذی بونسای گل کاغذی همیشه سبز ، گل ‌دار و خاردار است. این گیاه استوایی تا نیمه استوایی  و مناسب مناطق گرم است و در مقابل سرما تحمل زیادی ندارد. در طول فصل گل دهی، گل‌های کوچک آن به وسیله کاسبرگ‌های رنگی زیبا احاطه شده است. شاید تا به حال نمی‌دانستید اما قسمت رنگی که به صوت گل به نظر می‌آید در واقع برگهایی به نام براکت هستند که گل‌های حقیقی سفید رنگ کوچک داخل آن را محافظت و احاطه می‌نمایند. گل‌های آن بسته به گونه آن در انواع رنگ‌های صورتی، زرد، نارنجی و بنفش ممکن است دیده شود.این بن سای نیاز به هرس دارد و معمولا در اواسط زمستان باید نصف شاخه ها را کوتاه کرد و شاخه های ضعیف را به کلی حذف نمود. نام انگلیسی: Bougainvillea نام علمی: Bouguainvillea glabra خانواده: Nyetaginaceae شرایط نگهداری بونسای گل کاغذی نور: این گیاه نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد. حداقل۵ ساعت آفتاب مستقیم در روز نیاز دارد و در منزل نزدیک پنجره ی جنوبی جای مناسبی برای این بونسای است. آبیاری: این گیاه به مقدار متوسط آب آحتیاج دارد. بین دو آبیاری باید حتما خاک خشک شود وگرنه رشد رویشی زیاد شده و گل نمیدهد همچنین آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه های ظریف این گل میشود. کم آبی موجب زرد رنگ شدن برگ ها می شود. دما: حداقل دمای مناسب برای آن در زمستان ۱۶ تا ۱۹ و در تابستان حداکثر ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. تغذیه: گل کاغذی به کود نیاز دارد. هر سال در فصل بهار و اوایل تابستان باید کود دهی انجام دهید. مقدار ۲ گرم در لیتر کود کامل هر هفته به گیاه داده شود. خاک مناسب: بونسای گل کاغذی خاک های کمی قلیایی را دوست دارد که PH آن بین ۷ تا ۸ باشد. خاک های رسی آهکی را می پسندد. مخلوط…

    ادامه مطلب

    معرفی بونسای کاج دم روباهی بونسای کاج دم روباهی همیشه سبز و دارای برگ های سوزنی است و شکل کلی گیاه مانند دم روباه است و به همین دلیل به کاج دم روباهی معروف است. این گیاه از خانواده سرو میباشد و رشد نسبتا کمی دارد. زیبایی این گیاه در داشتن برگهای سوزنی سبز و زرد آن است. برای حفظ زیبای این گیاه سعی کنید از دستمالی کردن برگهای سوزنی و استفاده ازمواد براق کننده جلوگیری و با آب فشان رطوبت گیاه را تامین نمایید. بونسای دم روباهی علاوه بر اینکه خانه شما را زیبا می کند، میتواند به عنوان هدیه نیز برای عزیزانتان در نظر گرفته شود. مثلا هدیه تولد و یا هدیه سالگرد ازدواج و یا حتی بسیاری از مناسبت های تقویمی دیگر مانند کادو ولنتاین, هدیه روز مادر, هدیه کریسمس و … نام علمی : Juniperus media Plumosa Aurea نام های دیگر: کاج دم روباهی طلایی، سرو دم روباهی شرایط نگهداری بونسای کاج دم روباهی نور: بونسای دم روباهی برای رشد کافی نیاز به حداقل روزانه ۴ ساعت نور آفتاب دارد. در شرایط آپارتمانی نور غیر مستقیم پنجره های جنوبی برای رشد این گیاه کافی است. این بونسای رو در بالکن ، پاسیو، یا در حیاط زیر دختان میتوانید نگه داری کنید. آبیاری: در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان در ۷ تا ۱۰ روز یکبار آبیاری نما یید. خاک را همیشه مرطوب نگهدارید.برای طراوت هرچه بیشتر این گیاه و سبز ماندن برگهای زیبای آن لازم است روزی یکبار با آب پاش برگهای گیاه بویژه برگهای فوقانی آن را مرطوب نمایید. دما: در آپارتمان از نوسانات و افزایش دما پیشگیری کنید. تمامی درختان کاج در مناطق سرد سیر رشد بهتری خواهند داشت از این رو برای نگهداری کاج دم روباهی آنها را در مناطق خنک خانه قرار دهید. رطوبت: هفته‌اي يكبار در زمستان و هفته‌اي دوبار…

    ادامه مطلب

    تراریوم بنسای جنسینگ

    جنس ظرف: شیشه ای

    ابعاد: طول ۳۰ سانتیمتر و قطر آن ۱۷ سانتیمتر

    آدرس کارگاه استند سازی : تهران، بازار آهن شاداباد تهران، بهاران 2 ،بلوک 31 پلاک 48

  • مدل سارافون دخترانه شیک بچه گانه
  • تلفن و واتس اپ :09036984022
    email: golenaz1398@gmail.com

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سایت گل ناز است

    طراحی سایت و اجرا: اطلس وب

    بونسای میخک هندی برای باغ ها ومناطق ساحلی که آب و هوای متعادل تری نسبت به سایر نقاط دارند برای پرورش یافتن مناسب هستند. در این مناطق، گیاهان درخت گون مانند گل های بونسای نمای زیبایی می سازند و می توانند برای زیبا سازی خانه ی شما استفاده شوند. در اواخر بهار و اوایل تابستان گل های بنفش به شکل زنگوله و به صورت خوشه ای تشکیل می شوند که این گل ها دانه هایی قهوه ای رنگ نیز در کنار خود دارند. این نوع گل یک گیاه با رشد سریع تلقی می شود و از تیره گیاهان همیشه سبز است.

     میخک هندی بن سای نادر بود؛ اما امروزه بیشتر در دسترس است و نوعی میخک هندی وجود دارد که به ملکه ی برفی معروف است، این گل بر روی برگ های خود نشانه های سفیدی دارد که باعث شده است شبیه ملکه ای نقره ای -برفی شود. همچنین شاخ و برگ بونسای میخک هندی دوام زیادی دارد که باعث می شود گل ها ماندگاری بیش تری داشته باشند.

    بونسای میخک هندی از خانواده ی پیت اسپروم هاست که از منطقه ی چین و ژاپن به سایر مناطق راه پیدا کرده است. این گیاه، گیاهیست که به راحتی رشد پیدا می کند. بونسای میخک هندی می تواند تا یک متر ارتفاع بگیرد؛ اما می شود با گونه ای خاص از هرس کردن از ارتفاع گرفتن زیاد این گل جلو گیری کنید. میخک هندی ها سالانه چندین سانتیمتر در گلدان مناسب رشد می کنند.  و چرخه ی حیات آن ها دائمی است. بونسای میخک از 200 گونه بن سای همیشه سبز و درختان کوچک است.طرز نگهداری گل میخک هندی

    علت محبوبیت این گیاه شکل متفاوت و ویژگی همیشه سبزبودن آن است. این گیاهان آفتاب پسند و در تمام مناطق قابل نگهداری هستند؛ اما ادامه حیات در  مناطق سردسیر، ممکن است کمی برایش  سخت باشد و این نوع هوا را دوست نداشته باشد. حال به شرایط مناسب این گیاه می پردازیم که با رعایتشان گیاهتان عمر بیشتری را تجربه می کند.

    این گیاه آفتاب دوست برایش آفتاب درخشان مهم است. الخصوص برای فرم گیاه مهم است چگونه در مقابل نور دهی قرار می گیرد. بونسای میخک هندی در سایه نیز می تواند رشد پیدا کند؛ اما برگ های گیاه به رنگ سبزی یکنواخت در می آیند. اگر گلتان در نور باشد کمی برگ ها به همدیگر پیچ خورده اند و رنگ سبزی زیبا به خود می گیرند.

    در طول تابستان گل میخک هندی  باید در رطوبتی متعادل رشد یابد. در طول زمستان، گل شما باید در فضایی خنک و دمایی درحدود 50 درجه فارنهایت نگهداری شود. تنها در این شرایط است که گل شما شرایط مناسبی برای گل دهی را تجربه خواهد کرد.

    رطوبت برای این گل خیلی اهمیت بالایی ندارد؛ اما شما می توانید با اسپری کردن آب به گلتان، گرد و خاک را از گلتان بزدایید. بعضی از مردم برایشان مهم است که گلشان خیلی تمیز و براق باشد که می توانند از این روش برای تمییز کردن گل خود استفاده کنند.

    خاک زمین و یا باغچه می تواند برای این گیاه مناسب باشد. گل میخک هندی بن سای در مورد خاکش خیلی حساس نیست؛ اما اگر یک ترکیب مناسب برای گل خود می خواهید یک قسمت خاک باغ و یک قسمت از ماسه می تواند برای این گل مناسب باشد. مهم است که برای گل، زهکشی مناسبی را ایجاد کنید.

    به طور فراوان حواستان به آبیاری گیاه باشد،  یک بار در هفته در طول تابستان برای آبیاری بونسای میخک هندی کافیست. گل شما نیاز دارد که قبل از هر وعده آبیاری کمی خشک باشد. در طول زمستان، بیش تر از هر 8الی12 روز، نباید بیشتر آبیاری شود؛ اما در نهایت توجه کنید که خاک کاملا خشک نشود.

    از بهار تا پاییز می توانید یک بار در ماه به این گل کود بدهید. کود شما می توانید کودی مایع و یا کود آلی باشد؛ این گل نسبت به این نوع کود بسیار جواب می دهد و این نوع کود برایش مناسب است.

    در گیاهان جوان، سیستم ریشه های گیاه به این صورت هستند که به سرعت رشد می کنند؛ بنابراین تا سه سالگی گل بن سای خود نیاز است که هر ساله گلدان گیاهتان را عوض کنید و گلدان بزرگتری را تهیه کنید تا گیاهتان آسیبی نبیند. در گیاهان پیر بهتر است سالانه تا محدوده 5-6 متری خاک گیاه را عوض کنید تا گیاهتان رشد بهتری داشته باشد.

    مهم است که شرایط مناسبی را برای گیاهتان فراهم کنید. توجه داشته  باشید که در طول فصل بهار، گل شما شکوفه های خوش رنگ ، معطر و زیبایی را به وجود می آورد. خوب است بدانید که دانه های کنار شکوفه ها به ندرت تبدیل به میوه می شوند؛ پس بهتر است از شکوفه های گیاه لذت ببرید و منتظر میوه آن نمانید.

    قیمت گل میخک هندی در گل فروشی ها، چیزی بین 100تا300 هزار تومان، متفاوت است که گاها تنوع کم تری دارند؛ اما شما می توانید از گل فروشی آنلاین، بونسای میخک هندی خود را با مبلغی حدود150 الی260 هزار تومان سفارش دهید.

    شماره تمـاس:
    66369000 – 021 (98+)
    آدرس ایمیــل:
    info@gol.gift

    by Sepahan_Admin | Apr 18, 2018 | آموزشی, گل های آپارتمانی, گیاهان فصلی،باغچه ای و فضای باز |

    نام انگلیسی : Daphne odora

    خانواده : Pittosporaceae

    بومی : آسیای جنوب غربی (چین و ژاپن)

    گیاهی است کم توقع و مقاوم و همیشه سبز از خانواده پیتوسپوراسه ،همیشه سبز و به عنوان گل بریده مورد استفاده است،در زادگاهش در هوای آزاد ارتفاعش گاه به ده متر میرسد،برگها سبز کمرنگ با حاشیه زرد و یا سفید کرمی و مانند برگ گیلاس موج دار و درخشنده،گل خوشبو و میوه ریز آن زینتی است،جهت خوش فرم نگهداشتن این گیاه هر ساله قبل از بهار نیاز به هرس شدید دارد و طول شاخه ها را باید به یک سوم کاهش داد.طرز نگهداری گل میخک هندی

    نور:

    به نور کافی احتیاج دارد.در صورت تاریک بودن هوا برگها شروع به ریزش می نمایند.نور متسقیم افتاب به برگها صدمه میزنند.

    دما:

    مقاومت خوبی نسبت به درجه حرارت پائین دارد،تا حدود ۴ درجه سانتی گراد مقاومت میکند،بهترین درجه حرارت در تابستان ۲۴ است،به هوای مرطوب و مملو از اکسیژن نیاز دارد.

    آبیاری:

    در تابستان ۲-۳ بار در هفته و در زمستان یکبار در هفته ابیاری کنید،اگر درجه حرارت نزدیک به صفر است آبیاری را قطع کنید.

    رطوبت:

    در تابستان به غبارپاشی روزانه و در زمستان به یکبار در هفته نیاز دارد.

    تغذیه:

    گیاه را با کودهای مایع و جامد محلول در اب مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور هر دو هفته یکبار تغذیه کنید.

    خاک مناسب:

    به خاک تقریبا سنگین نیاز دارد(لیمونی سنگین).در صورتی که خاک سبک باشد گیاه قامت راست خود را از دست میدهد.

    تعویض گلدان:

    گیاه در حال رشد احتیاج به تعویض گلدان سالانه دارد،در صورت عدم امکان تعویض گلدان،خاک های سطحی را با خاک نو غنی از مواد غذایی عوض کنید.

    تکثیر:

    کاشت بذر بلافاصله پس از جمع آوری میوه ها در بهار،پیوند بر روی پایه های مقاوم در اواخر تابستان.

    عوارض و درمان:

    برگها زرد رنگ میشوند و سقوط میکنند:آبیاری بیش از اندازه است،اجازه دهید سطح خاک در فاصله بین دو آبیاری خشک شوذ و سپس آبیاری را با میزان کمتری شروع کنید.

    نقاط سوخته روی برگها مشاهده میشود:غبارپاشی در افتاب باعث آن است،عبور نور مستقیم آفتاب از قطرات به جا مانده به روی برگها مانند عبور نور از شیشه عمل میکند که صدماتی به برگها وارد میکند،غبارپاشی را در صبح یا عصر انجام دهید.

    برگ ها رنگ پریده اند و سطح زیرین آنها دارای تار عنکبوت است:کنه ریز قرمز عامل ان است،گیاه را با سم کنه کش هر دو هفته یکبار طبق دستور سمپاشی کنید،غبارپاشی در کاهش آفت موثر است.

    برگها چین و چروک دار و خشک میشوند:هوا خیلی گرم است،گیاه را به محل سردتری منتقل نموده،غبارپاشی روزانه را با آب ولرم و سبک فراموش نکنید.

    ۲۰,۰۰۰ تومان

    متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از طریق لیست پایین برگه، از کالاهای مشابه این کالا دیدن نمایید.

    میخک هندی

    کد محصول : 02264

    طرز نگهداری گل میخک هندی

    گیاه دائمی

    سایز : سطل 12

    نور : آفتاب کامل – نیمه سایه

    آب : متوسط

    نگهداری : آسان – مقاوم

    تولیدکننده : گل و گیاه منصوری

    خرید عمده 15 تا 30 درصد تخفیف را شامل خواهد شد.

    خرید فقط حضوری یا عمده .

    امکان ارسال گل و گیاه از طریق پست وجود ندارد.

    این گل در گلخانه منصوری گل موجود است .

    میخک هندی

    معرفی درختچه میخک هندی:

    میخک هندی با نام انگلیسی Winter daphneو نام علمی  Daphne odora از خانواده Thymelaeaceae ،گیاهی همیشه سبز و بومی چین و ژاپن است که برگهای آن تخم مرغی شکل، ضخیم، نوکدار و چرمی و براق است. پوست تنه درخت خاکستری رنگ و گلهای آن سفید، قرمز یا زرد رنگ و بسیار معطر است که در اواسط بهار شکوفا میشوند. این گیاه به دلیل حالت برگها و گلها، به عنوان یک گیاه زینتی زیبا در فضای سبز در نظر گرفته میشود.

    تکثیر:

    راههای تکثیر این گیاه عبارتند از:

    آبیاری:

    میخک هندی نیاز به آبیاری منظم دارد و بهترین زمان آبیاری برای آن وقتی است که سطح خاک کمی خشک شده باشد تا هم نیاز آبی آن فع شود و هم ماندگاری آب رخ ندهد.

     خاک:

    بستر رشدی آن باید غنی، با زهکش مناسب و خنثی تا کمی قلیایی باشد.

    دما:

    این گیاه به سرمای خشک و طولانی مدت حساس است و از طرفی گرمای زیاد را هم نمیتواند تحمل کند و فقط در مناطقی که تابستان خنک دارند میتوان آنها را در آفتاب کشت کرد البته بهترین مکان برای کاشت این درختچه در مکانی نیمه سایه است.

    نور:

    محل رشدی آن باید سایه روشن باشد و به خصوص در تابستانهای گرم باید در بعد از ظهر در سایه قرار گیرد و به دلیل شرایط خاصی که برای رشد نیاز دارد، میتوان آن را در باغهای صخره ای که گیاهان دیگر تحمل رشد ندارند در سایه کشت نمود و به خوبی رشد میکند.

    توجه:

    تمام قسمتهای این گیاه برای انسان و نیز برای حیوان سمی است پس در انتخاب محل کشت آن دقت شود که دور از دسترس کودکان و حیوانات باشد.!!!طرز نگهداری گل میخک هندی

         

    محصولی موجود نیست

    پرداخت

    نمایش تمامی تصاویر

    نحوه سفارش: فقط آنلاین

    کد محصول: GG-0008

    طرز نگهداری گل میخک هندی

    وضعیت: جدید

    میخک هندی برخلاف نامش بومی چین و هند می باشد. این گیاه به دلیل حالت برگها و گلها، به عنوان یک بونسای زینتی و زیبا مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است. ارتفاع این گیاه 27 سانتی متر است و تا 20 درصد با محصول دریافتی ممکن است اختلاف داشته باشد.

    جزییات بیشتر

    200,000 تومان

    – +

    افزودن به سبد خرید

    حداقل تعداد سفارش برای خرید محصول 1

    پرداخت

    ارسال رایگان

    تضمین قیمت

     

    بونسای هندی یا پتوس پروم برخلاف نامش بومی چین و هند می باشد. این گیاه گونه ای گلدار است و در فصل بهار گلهای سفید و معطر میدهد. گل دارای پنج گلبرگ سفید است که هر گلبرگ حدود یک سانت طول دارد.سپس از گل دهی گلها تبدیل به میوه هایی زالزالک مانند می شود. برگهای آن تخم مرغی شکل، ضخیم، نوکدار و چرمی و براق است. که اکثرا سبز رنگ هستند اما نمونه‌هایی ابلغ این گیاه با حاشیه‌های کرم، سفید نیز وجود دارد. این گیاه به دلیل حالت برگها و گلها، به عنوان یک بونسای زینتی و زیبا مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

     

       

         

     

     

    محل قرار دادن بونسای میخک هندی باید سایه روشن باشد و بتواند از نور غیر مستقیم خورشید استفاده کند (نور پشت پنجره). در تابستانهای گرم باید مکان بونسای سایه باشد تا گیاه به دلیل گرمای هوا و تابش نور آفتاب آسیب نبیند در غیر این صورت نوک و حاشیه برگها حالتی خشکیده و قهوه‌ای می‌شود. به همین دلیل بهترین مکان قرار دادن بونسای در طی تابستان جهت شرقی منزل است. در زمستان پنجره های جنوبی مکان بهتری برای نگهداری این بونسای هستند به دلیل داشتن نور بیشتر.

    میخک هندی نیاز به آبیاری منظم دارد. برای رشد مناسب این گیاه بهتر است زمانی که سطح خاک نسبتاً خشک شد آن را آبیاری کنیم  تا هم نیاز آبی آن رفع شود و هم ماندگاری آب رخ ندهد. در آبیاری این گیاه نباید زیاده روی کرد زیرا به مانده آبی در اطراف ریشه‌ها حساس است در نتیجه ابتدا برگهای زرد شده ریزش می‌کند و سپس به تدریج گیاه از بین خواهد رفت.

    نیاز به خاکی سبک با زهکش خوب و مناسب دارد. سنگین بودن بافت خاک و مانده آبی و عدم خروج آب اضافی از اطراف ریشه‌ها یکی از دلایل رشد ضعیف و از بین رفتن این گیاهان است. بنابراین وجود موادی همانند شن (با سایز ۲ میلیمتر) کوکوپیت، پرلایت، به زهکش بهتر خاک اطراف ریشه کمک می‌کند.

    این گیاه به سرمای زیاد و طولانی مدت حساس است و از طرفی گرمای زیاد را هم نمیتواند تحمل کند.در زمستان ها بونسای را کنار وسایل گرمای قرار ندهید.در تابستان ها در قسمت های خنک منزلتان این گیاه را نگه داری کنید.

    این گیاه از هرس پذیری خوبی برخوردار است. می‌توان با انجام عمل هرس اندازه و تا حدودی شکل آن را کنترل کرد. البته در پی هرس به شکل منظم به دلیل قطع پی در پی ساقه‌های انتهایی موجب کاهش احتمال شکل گیری گلها می‌شود.اگر گلدهی این گیاه مد نظر است می‌توان زمان هرس را به بعد از گلدهی موکول کرد.

     

    طرز نگهداری گل میخک هندی

    • در حال حاضر خدمات گلگونه تنها برای شهر تهران قابل ارائه می باشد.

     

    • لطفا در نظر بگیرید گل ها و گیاهان موجودات زنده هستند و محصول ساختگی و آماده نیستند، و اختلاف اندکی بین عکس وبسایت و محصول دریافتی وجود دارد. ولی تیم گلگونه تضمین میکند که محصولات مخصوص شما از تازه ترین، زیباترین و مرغوب ترن گل ها و گیاهان هستند.

     

    • گل های طبیعی با توجه به ماهیتشان عمر معینی دارند و از آنجا که گل ها طبق سفارش چیده می شود، امکان مرجوع کردن یک محصول در حالت عادی وجود ندارد. تنها در صورتی خرید شما مرجوع و مبلغ عودت داده می شود که محصول ارسالی با درخواست شما در وبسایت مطابقت نداشته باشد. یعنی محصولی که به دست شما رسیده به لحاظ اندازه، کیفیت، و جنس گل ها با سفارش موجود در سبد خرید حساب کاربری شما همسان نباشد.

     

    • گل های موجود در محصولات، صبح روز ارسال و به صورت مستقیم از مزرعه چیده می‌شوند. اطمینان داشته باشید تازه ترین گل ها از بهترین مزارع پرورش گل برای تمامی محصولات تهیه می شود.

     

    نوشتن دیدگاه

    میخک هندی برخلاف نامش بومی چین و هند می باشد. این گیاه به دلیل حالت برگها و گلها، به عنوان یک بونسای زینتی و زیبا مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است. ارتفاع این گیاه 27 سانتی متر است و تا 20 درصد با محصول دریافتی ممکن است اختلاف داشته باشد.

  • خواص دارچين
  • * فیلدهای مورد نیاز

    ارسال   یا  انصراف

    اولین نفری باشید که این محصول را بررسی می‌کند

    بونسای میخک هندی | سایز متوسط

    بونسای کاج ژنویه

    بونسای میخک هندی | متوسط

    بونسای کاج فربرزیلی

    بونسای مرجان وحشی

    بونسای سیکاس مینیاتور

    بونسای کاج نانا

    طرز نگهداری گل میخک هندی

    بونسای کاج کونیکا

    بونسای شمشاد توپی

    بونسای انار به همراه گلدان سفال

    بونسای انار به همراه گلدان سفال

    بونسای انار متوسط به همراه گلدان سفال

    فروشگاه آنلاين گل و گياه «گلگونه» بزرگترین مجموعه فروش آنلاین گل و گیاه و ملزومات مربوط به آنها و نگهداریشان، با پرسنل مجرب و کارشناسان خبره در زمینه گل و گیاه در خدمت شهروندان تهراني مي باشد.

    در حال حاضر به دلیل محدودیت های جابجایی مرسولات، خدمات وبسایت «گل گونه» محدود به شهر تهران می باشد و تلاش ما این است تا خدمات خود را به سراسر کشور توسعه دهیم. 

    هیچ محصولی در حراج نیست.

    با عضویت در خبرنامه، زودتر از دیگران از تخفیفات و جشنواره های گلگونه خبردار شوید.

    بدون محصول

    بونسای میخک هندی

    طرز نگهداری گل میخک هندی
    طرز نگهداری گل میخک هندی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *