طرز تهیه فرنی با شیر مادر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه فرنی با شیر مادر
طرز تهیه فرنی با شیر مادر

فرنی با شیر مادر اولین تغذیه نوزاد

 هیچ مادری روز اولی را که نی‌نی کوچولو شروع به غذا خوردن می‌کند، فراموش نخواهد کرد. دیدن صورت کوچولویش که بعد از خوردن اولین قاشق غذا غرق در لذت و شگفتی می‌شود، هر مادری را به پختن غذاهای خوشمزه، مقوی و سالم برای بچه‌هایی که تازه غذا خوردن را شروع کرده‌اند، تشویق می‌کند. پختن غذا برای بچه‌ها یکی از دغدغه‌های مادران است. این‌که غذا چطور باید باشد تا کوچولو آسیب نبیند، در چه ظرفی پخته شود و از چه موادی در آن استفاده شود، جزو نگرانی‌های مادران جوان و تازه‌کار است. در این شماره دستور درست کردن دو غذایی را که به گفته خیلی از دکترها، فرزند شما به عنوان غذای اول و دوم خود خواهد خورد، خواهید خواند. با کمک این دستورها با نگرانی کمتری غذای فرزندتان را آماده خواهید کرد.

فرنی با شیر مادر

مواد لازم:

اگر شیر مادر در دسترستان نیست می‌توانید از شیر پاستوریزه استفاده کنید. شیر پاستوریزه را 10 دقیقه بجوشانید و بعد بگذارید خنک شود. اگر از شیر مادر استفاده می‌کنید نیاز به جوشاندن آن نیست. آرد برنج را در شیر حل کنید و بعد آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. به تدریح همه آرد برنج و شکر ار اضافه کنید و به هم بزنید تا کمی قوام بیاید. سپس شعله را خاموش کنید و بگذارید تا فرنی سرد شود.

نکته:معمولا همه دکترها فرنی را به عنوان غذای اولی که شیرخوار باید در 6 ماهگی بخورد توصیه می‌کنند. فرنی باید با آرد برنج درست شود چون آرد برنج یکی از موادی است که امکان ایجاد حداقل آلرژی را برای کودک دارد. معمولا توصیه می‌شود فرنی را با شیر مادر درست کنید اما شما می‌توانید از شیر پاستوریزه هم برای درست کردن فرنی استفاده کنید.

دوره مقدماتی php


 سوپ پایه

مواد لازم:

چربی گوشت را کاملا جدا کنید و بگذارید با کمی آب بپزد. هویج را کاملا بشویید، پوست بکنید، خرد کنید و در نیمه پخت به گوشت اضافه کنید. برنج را هم پاک کنید و بشویید و به سوپ اضافه کنید. وقتی همه مواد خوب پخته و نرم شد، آن‌ها را در غذاساز بریزید تا کاملا صاف و یکدست شود.

نکته:این سوپ به عنوان اولین سوپ کودک تهیه می‌شود و از تمام سوپ‌هایی که در آینده برای کودکان درست می‌کنید، سبک‌تر است. معمولا این سوپ برای نیمه دوم 7 ماهگی توصیه می‌شود. دقت کنید موادی که برای درست کردن سوپ در نظر می‌گرید، کاملا شسته و ضدعفونی شده باشند.

کودکان خود را به خوردن غذاهای شور و همچنین شیرین عادت ندهید. عادت دادن بچه ها به مصرف غذاهای شیرین و یا شور یک اشتباه بزرگ است و می تواند در آینده آن ها را به بیماری دچار کند.  كودكانتان را به غذاهاي شور و پرنمك و يا غذاي همراه با شكر عادت ندهید تا از چاقي‌هاي کاذب، بروز برخي آلرژي‌ها و بيماري‌هاي التهابي روده در امان باشند.

رعايت اصول پيشگيري در سلامت كودكان و توجه به اصول تغذيه بسیار مهم است. در گذشته تنها سوءتغذيه در كودكان مطرح بود اما در حال حاضر چاقي نيز يكي از مسائل مهم مطرح در سلامت كودكان است.

اولين و مهمترين گام در بحث گوارش اطفال، تغذيه شيرخوار با شيرمادر و موضوع بعدي، رعايت اصول صحيح تغذيه کمکي براي کودک است.

طرز تهیه فرنی با شیر مادر

 

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست ، طوفان زده ام راه نجاتی بفرست ، فرمود که با زمزمه ی یا مهدی ، نذر گل نرگس صلواتی بفرست

تمامی حقوق این پایگاه متعلق به
معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد.

طرز تهیه فرنی با شیر مادر
طرز تهیه فرنی با شیر مادر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *