طرز تهیه شله زرد 10 نفره

دوره مقدماتی php
طرز تهیه شله زرد 10 نفره
طرز تهیه شله زرد 10 نفره

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی گلرنگ است. ۱۳۹۶ © توسعه توسط گلرنگ سیستم

سیزده به در جزو آخرین آیین‌ها و مراسم نوروزی است، که پس از گذراندن آداب‌ورسوم‌های عید ازجمله خانه‌تکانی، چهارشنبه‌سوری، قاشق زنی، جشن تحویل سال، چیدن سفره هفت‌سین و دیدوبازدید انجام می‌شود. سیزده به در سال ۹۸ با روز سه‌شنبه مصادف شده است که هوای اکثر نقاط ایران نیمه‌ابری و بارانی است. اما بااین‌حال ایرانیان این روز را در خانه نمانده و در دامان طبیعت سر می‌کنند.

در سیزده به در ایرانیان در سرتاسر دنیا از صبح به خارج از خانه و در طبیعت رفته و با مراسمی شاد و به‌یادماندنی سیزده خود را به درمی‌کنند. گاهی ایرانیان تا پاسی از شب نیز در دامان طبیعت می‌مانند و این مراسم که قدمتی دیرینه دارد را به شایستگی برگزار می‌کنند.

در سیزده به در چند خانواده که معمولاً فامیل هستند،  باهم از شب قبل هماهنگ کرده و با درست کردن غذا مانند دمی باقالی، دمی بلغور  و مهیاکردن ملزومات سیزده به در ازجمله مابقی آجیل مانده از عید، میوه‌هایی که نخورده شده، شیرینی و …. به پیک‌نیک می‌روند. در سیزده به در به علت شلوغی پارک‌های جنگلی، پارک‌های محلی و اقامتگاه‌های تفریحی و روباز معمولاً برخی از خانواده‌ها از شب قبل جای می‌گیرند و اگر به‌موقع نجنبید سرتان برای گرفتن جاهای خوب کلاه می‌رود. سیزدهم فروردین، پارک‌ها و مناظر طبیعی اطراف شهر پذیرای میلیون‌ها زن و مردم و جوان و پیر و کودک است.

سیزده فروردین‌ماه آیین‌های ویژه‌ای ازجمله گره زدن سبزه، سبزه به رود سپردن، خوردن کاهو و سکنجبین و پختن غذاهای گوناگون به‌ویژه آش رشته دارد. آش رشته که باید از شب قبل، تمام حبوبات آن را پخته و آماده کرد تا آن را در دشت و بیابان روی آتش‌بار گذاشت. البته امروزه به سیخ کشیدن جوجه و کباب به علت راحتی و حمل آسان در داخل طبیعت باب شده و آقایان در این امر مهارت خاصی دارند.

طرز تهیه شله زرد 10 نفره

دوره مقدماتی php

در شهرهای مختلف غذاهایی که در سیزده به در درست می‌کنند متفاوت است. به‌طور مثال در خراسان آش محلی با سبزی‌های صحرایی، سمنو و حلوا درست می‌کنند. در شمال با قربانی کردن گوسفند، کباب برای آشنایان و فامیل درست می‌کنند و خانم‌ها انواع حلواها را در سر سفره می‌گذارند. در شهر بیجار کوفته می‌پزند. در بروجرد و فارس تخم‌مرغ را می‌پزند و برای هر نفر ۱۳ گردو با پلو می‌دهند و اگر غذای هر شخص باقی بماند در طبیعت غذا را رها کرده و اعتقاد بر این دارند که بردن غذا به خانه در روز چهاردهم باعث نحسی می‌شود.

در سیزده به در تنقلاتی مانند چیپس، پفک، تخمه، پاستیل، انواع نوشیدنی‌ها، انواع ترشیجات و شیرینی‌ها نیز خریداری می‌شود. خرید این محصولات به علت شلوغی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها شاید مقدور نباشد. یا بسیاری از مراکز خرید در این روز بسته هستند. بنابراین بهترین راه برای خرید تنقلات از سوپرمارکت‌های اینترنتی و آنلاین است که خرید شما را به موقع برای شما ارسال خواهند کرد.

یکی از آیین‌های این روز سبزه گره زدن است که بیش‌تر جوانان ازجمله دختران و حتی پسران دم بخت در سیزده به در این کار را انجام می‌دهند. برای بستن پیمان زناشویی نیت می‌کنند و علف گره می‌زنند.  گره زدن سبزه به معنای گره زدن زندگی با طبیعت است که همیشه‌ سبز و شاداب باقی بمانیم.

در کنار کسانی که سیزده را به درمی‌کنند، برخی دیگر از مردم ایران مانند اهالی خرم‌آباد و یا برخی دیگر از اقوام لر، به‌جای روز سیزدهم در روز چهاردهم فروردین به طبیعت می‌روند. آن‌ها معتقدند که باید در روز سیزدهم اهالی غیربومی به طبیعت رفته و آن‌ها که بومی هستند یک روز بعد باید شادی کنند. به‌این‌ترتیب روز سیزدهم را که به نام سیزده غریب نام‌گذاری کرده‌اند، در خانه می‌مانند. علاوه بر این رسم  بود که مردم خرم‌آباد اولین شنبه سال جدید را همانند سیزده ‌به در برگزار می‌کردند.

در این روز همه افراد یک روز بدون دغدغه را می‌گذرانند. با دوچرخه بازی، توپ‌بازی، هفت‌سنگ، استوپ هوایی و زو و بازی‌های قدیمی صبح خود را به شب می‌رسانند.

در این روز، رسمی به نام دروغ سیزده وجود دارد و برای مزاح و خنده خیلی از مردم به هم دروغ می‌گویند و پایان شب دروغ خود را فاش می‌کنند.

البته طبیعت همواره برای ایرانیان مقدس بوده و هست و می‌دانند زیبایی و طراوت حاصل طبیعت سالم و آباد است. به همین دلیل ایرانیان در هرکجا به شادی سیزده به در را سپری می‌کردند و به‌گونه‌ای با طبیعت برخورد دارند که اثری از آلودگی و آسیب به طبیعت  از آن‌ها باقی نماند. به این معنا که همان مکان را همان‌طور دست‌نخورده و بکر باقی می‌گذاشتند و روز را به پایان می‌رساندند.


Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه شله زرد 10 نفره

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

مواد لازم:نصف پیمانه برنجیک پیمانه شکرنصف پیمانه گلابیک پیمانه زعفران دم کردهخلال بادام به مقدار کمی کره و آب

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

شله زرد یکی از بهترین و دوست داشتنی دسرها است که می توانید آن را به کمک برنج و زعفران تهیه کنید, در ادامه با این دسر خوشمزه همراه ما باشید.

 شله زرد از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی ایرانی است، که در بعضی اعیاد و عزاداری‌ها تهیه می شود. شله‌زرد به خاطر وجود زعفران، زردرنگ و شیرین است و روی آن را با دارچین، خلال بادام یا پسته و دارچین تزیین می کنند،  شله‌زرد عموماً به یک طریق پخته می‌شود و به‌خصوص از آن در ماه رمضان برای افطار نیز استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه شله زرد برای 4 نفر را ارائه می دهیم.

خیلی از افراد شله زرد را به عنوان دسر و پیش غذا بر روی سفره افطار قرار می دهند، همچنین شیر برنج و فرنی با آرد از دیگر دسرهای ایده آلی هستند که در بین رده های سنی طرفداران زیادی دارند.

طرز تهیه شله زرد 10 نفره

 برای پخت شله زرد از برنج نیم دانه ایرانی استفاده کنید، برنج نیم دانه زمان کمتری برای پخت نیاز دارد، در صورت نداشتن برنج نیم دانه از برنج درسته هم می توانید استفاده کنید که زمان پخت و همچنین 2 لیوان آب بیشتر برای طبخ نیاز دارد. برنج را که از شب قبل خیس کرده اید داخل ظرفی ریخته و آب را به آن اضافه نمایید، شعله را روشن کرده و زمان دهید تا آب جوش آید شعله را کم کنید،

تا برنج با حرارت کم بجوشد و له شود، بعد از اینکه برنج له شد شکر را اضافه کنید، در مرحله بعد  زعفران و کره را اضافه کنید، و بگذارید شله زرد در روی حرارت کم بجوشد و خوب جا بیفتد،

سه ساعت زمان میبرد تا شله زرد جا افتد و آماده شود، وقتی که شله زرد خوب جوشید و غلظت مناسبی داشت، گلاب و هل را اضافه کرده و بعد از ده دقیقه شعله را خاموش کنید، شله زرد را در ظرف های تک نفری  و یا تمام شله زرد را داخل ظرف ریخته و بعد از سرد شدن روی آن ها را به وسیله خلال بادام ، پسته، دارچین و خشک شده گل محمدی تزیین کنید.

در این مطلب طرز تهیه شله زرد را برای شما همراهان گرامی ارائه دادیم، امیدواریم آن را در مراسم هایتان تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا


طرز تهیه شله زرد 10 نفره


55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

طرز تهیه شله زرد 10 نفره
طرز تهیه شله زرد 10 نفره
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *