دسر باواریای وانیلی

دوره مقدماتی php
دسر باواریای وانیلی
دسر باواریای وانیلی

كرم باواريا (Crème bavaroise) يك دسر كلاسيك سوئيسي است كه اولين بار در قرن نوزدهم اختراع شد.

(عكس نهايي دسر از سايت ويژوال فوتو گرفته شده است.) شكر ………… 6-8 قاشق غذاخوري پودر ژلاتين ……………………. يك قاشق و نصفي ( غذاخوري) شير……………………………. 2 پيمانه و نصفي زرده تخم مرغ ……………….. 4 عدد خامه پرچرب …………………. 1 پيمانه وانيل ………………………….. نصف قاشق چايخوري

پودر ژلاتين را به روش بن ماري آماده مي كنيم. به اين صورت كه پودر ژلاتين را با مقداري آب جوش مخلوط و روي بخار كتري يا سماور مي گذاريم.

زرده تخم مرغ را از سفيده جدا مي كنيم.

سفيده را كناري گذاشته

دسر باواریای وانیلی

دوره مقدماتی php

زرده را برداشته در ظرفي ريخته

و با هم زن بزنيد.

سپس شكر را به آن اضافه كرده هم بزنيد.

شير را در شير جوش ريخته

بجوشانيد

وانيل را اضافه و هم بزنيد و سپس شير داغ را آرام آرام به مخلوط اضافه كرده هم بزنيد. سپس به مدت 2 دقيقه روي حرارت ملايم روي اجاق بگذاريد وسپس از روي اجاق برداريد.

خامه را به آن اضافه كرده هم بزنيد.

و در مرحله آخر ژلاتين را به آن اضافه كنيد و هم بزنيد. براي رنگي شدن اين كرم ميتوان از پودر كاكائو يا رنگ‌هاي خوراكي استفاده كرد.

سپس در ظرف مورد نظر ريخته و در يخچال بگذاريد تا ببندد.

مي توانيد به تعداد افراد در ظرف‌هاي كوچك اين كرم را ريخته و در يخچال بگذاريد و بعد از اينكه سفت شد، تزئين كنيد.

با سلام همونطور که به فرانسه دربالا ذکر کردید اسم صحیح این دسر کرم “باوارواز” است.ببخشید اینقدر فضولی کردم:)

سلام

از زحماتتون خیلی ممنونم

سایتتون واقعا جالبه

یه سایت دیگه هم هست که البته فارسی نیست ولی اونقدر به صورت گام به گام و با عکس های کامل توضیح داده که به نظرم یادگیری ازش سخت نیست

گفتم شاید برای شما هم جالب باشه

لطفا یه سری بهش بزنین

www.cookstepbystep.com

موفق باشید

برای داشتن قارچ های تازه و حفظ رنگ طبیعی، آنها را در کیسه های کاغذی نگهداری کنید

در این مطلب با روش تهیه نوعی دسر کلاسیک به نام کرم باواریا همراه شما هستیم. کرم باواریا بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد که در طرز تهیه دسر باواریا از ژلاتین بهره می گیرند.

کرم باواریا، نوعی دسر ژله ای محسوب می گردد که به عنوان یک دسر کلاسیک بسیار خوشمزه می توانید در میان وعده های غذایی خود و در مهمانی ها، مورد استفاده قرار دهید. روش تهیه ی دسر باواریا به سوئیسی ها نسبت داده شده است. اما تقریبا در همه جا روش آماده کردن  این دسر خوشمزه از خیلی وقت پیش رواج پیدا کرده است. در این مطلب با طرز تهیه دسر باواریا همراه شما هستیم.

کرم باواریا همچون موس قهوه و دسر پلمبیر یک دسر متفاوت محسوب می گردد و بسیار خوشمزه می باشد. این کرم با استفاده از ژلاتین غلیظ می شود که شما می توانید در آن از پودر ژلاتین یا ورق ژلاتین بهره بگیرید، با این تفاوت که ورق ژلاتین، دسر را شفاف می کند اما پودر ژلاتین کمی رنگ دسر را کدر می نماید. روش درست کردن دسر باواریا را در ادامه ملاحظه می فرمایید.

دسر باواریای وانیلی

برای تهیه کرم باواریا ابتدا نصف مقدار شکری که دارید را با خامه مخلوط کنید کمی با چنگال هم بزنید و در فریزر قرار دهید. بعد از بیست دقیقه از فریزر خارج کرده با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا فرم بگیرد. حالا این خامه فرم گرفته را تا زمان مصرف در یک ظرف در بسته داخل فریزر قرار دهید. حالا زرده ی تخم مرغ را که از سفیده جدا کرده اید با بقیه شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ و کشدار بدست آید.

در این مرحله از طرز تهیه دسر باواریا, شیر را بگذارید تا کاملا گرم شود سپس ابتدا مقداری از آن را در مخلوط شکر و زرده ی تخم مرغ ریخته و سریع با ویسک (همزن دستی استیل) هم می زنیم سپس کل شیر را اضافه کرده و ظرف را روی بخار آب با حرارت متوسط قرار می دهیم و به هم زدن ادامه می دهیم

این کار را تا زمانی ادامه می دهیم که یک لایه ضخیم از مواد، پشت قاشق را بگیرد، در این حین ژلاتین را با یک چهارم لیوان آب سرد مخلوط کنید و بگذارید روی بخار آب تا حل شود تا برای افزودن به مواد آماده گردد ( حدود 30 ثانیه). وقتی مخلوط شیر با دیگر مواد غلیظ گردید آن را از روی حرارت بردارید و ژلاتین و وانیل را در آن بریزید و با ویسک، خوب هم بزنید( اگر نتوانستید خوب هم بزنید و در مخلوط شما گلوله های ریزی وجود داشت، آن را از صافی عبور دهید).

حالا دمای کرم را باید با دمای محیط یکی کنید تا بتوانید خامه را به آن اضافه نمایید، برای این کار ظرف حاوی کرم را درون ظرفی که در آن یخ و نمک ریخته اید قرار دهید و شروع به هم زدن بکنید تا دمای آن پایین بیاید. با این کار دمای کرم با دمای محیط یکی می شود و شما می توانید در این مرحله خامه را به آن اضافه نمایید سپس  هم بزنید تا کرم یکدستی بدست آید.

در این مرحله از دستور تهیه دسر باواریا, کرم آماده شده را در قالب یا قالب های دلخواه خود قرار دهید و به مدت سه ساعت یا کمتر تا زمانی که کرم شما سفت شود درون یخچال بگذارید.

بعد از آن دسر شما آماده است و می توانید روی دسر باواریا را به دلخواه خود تزیین نمایید. همانطور که ملاحظه کردید طرز تهیه دسر باواریا بسیار راحت است و این دسر خوشمزه را می توانید به عنوان جایگزین مناسب کرم کارامل برای انواع مهمانی ها تهیه کنید.

 

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دسر باواریای وانیلی
دسر باواریای وانیلی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *