طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه
طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه

Завантаження…

Завантаження…

دوره مقدماتی php

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

مواد لازم:

تخم مرغ 5 عدد

شکر 5 قاشق غذاخوری

آرد 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه

وانیل یک سوم قاشق چایخوری

آب گرم 3 قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری

پودر کاکائوی الک شده 2 قاشق غذاخوری

خامه شیرین شده 250 تا 300 گرم

گردوی پودر شده یک دوم پیمانه *

پودر قند به مقدار لازم

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

خانه » اخبار و حوادث » علمی » چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

ممکن است شنیده باشید که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند و اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما می توانید تبدیل به یک نابغه فوق العاده شوید و یا قدرت‌های روانی مانند ذهن‌خوانی و حرکت اجسام با نیروی ذهن را به دست آورید.

این “افسانه ده درصد” الهام‌بخش منابع بسیاری در خیالپردازی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال، در فیلم لوسی محصول سال 2014 ، یک زن با مصرف مواد مخدر، 90 درصد از مغزش را که قبلا غیرقابل دسترس بوده را رها می‌کند و قدرت‌های خدامانند را در خود پرورش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات سال 2013 که توسط بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون انجام شد، بسیاری از مردم، ازجمله حدود 65 درصد آمریکایی‌ها این افسانه را باور دارند. در مطالعه دیگری که از دانشجویان پرسیده شد انسان‌ها از چند درصد مغزشان استفاده می‌کنند، حدود یک سوم دانشجویان رشته‌های روانشناسی، پاسخ دادند.”10 درصد”.طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه

با این حال، بر خلاف اسطوره ده درصد، دانشمندان نشان داده‌اند که انسان هر روز از تمام ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند.

چندین مورد از شواهد وجود دارد که افسانه ده درصد را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بازسازی سلولهای مغزی

اندازه مغز با میزان هوش چه ارتباطی دارد؟

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه 10 درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه 10 درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که 85 در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است” را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از 20 درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از 10 درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، ” چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم”، می‌گوید که فرد معمولی “تنها 10 درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد.” این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌”ساکت” مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه 1930، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت” مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با رمزگشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

آشپزی به زبان ساده برای تازه کارها


طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه

kheyli khobe.ama fekr konam man bayad advie ham ezaf konam ta be zaegham joor dar biad.baz ham az in ghazaha amoozesh bede,mamnoon.

man pishnahad mikonam ke kenaresh ye soup e tond ya sauce ya salad bezari ta inke adviye bezani. chon rangesh ro avaz mikone! albate meile khodete chon to qharare bekhorish!!!be nazare man ke khoobe chon khiyar shoor va felfel siah behesh ta’m dade bood!!!

felfele sefid ro man az ghorfeye Tabriz tooye namayeshgah e sanaaye’ dasti gereftam!!!! nemidoonam too bazar hast ya na!Chedar ro tooye hameye forooshgah ha ba marke Kraft peida mikoni.Parmezan ba marke Kaleh!!! inja nist ( khak bar sareshoon) Tehran peida mishe!

سلام.توی عکس آخر روش پنیرفتا کشیدی ؟

hahahaha na baba in noore flashe doorbine ke intorish karde :p age qharar bood panir dashte bashe tozih midadam!hamashoon mesle barf sefid mishand! chon faqhat morghe. bedoone adviye. tooye aks tebqhe ma’mool khoob nayoftade…vali kolan sefid o khoshgel mishe…ba oon sabz o naranji vasatesh kheili shik mishe! sharmande ke aksa ziyad khoob dar nemiyad! khoonamoon kheili tarike 🙁

salam tayebe joonambazam sharmandamoon kardiin yeki dige vaghean espeshalechoon alave bar ghiafash bara taranoom kaise ali bayad basheakhe be advie alaghe nadare

😀 baabe tab’e khodete mohandes!khosh halam khoshet oomade 😀 😀 😀

من عاشق وبلاگت شدم. کجا بودی تا حالاهوراااااااا

مخلصیم 🙂

آزادهسلام عزیزماز اینکه چنین وبلاگی رو راه اندازی کردی واسه خانمهایی که مثل من عاشق تنوع و چیزهای جدیدند خیلی متشکرم.اگه چند ساندویج وغذای سرد رو آموزش بدید ممنون میشم.

چشم حتما اینکار رو میکنم ولی لطفا کمی صبور باشید

خیلی عالیه!!!! منم با آزاده جون موافقم.

ممنون عالي بود

سلام طیبه خانم میشه بگین چرا عکسها دیده نمیشه من واقعا عاشق سایت شما هستم

@ elhamدوست عزیز،لطفا به لینکی که براتون می ذارم مراجعه کنید و شماره هیجده نوشته های من در قسمت کامنتها رو بخونید.امیدوارم تونسته باشم بهتون کمک کنم.http://cheftayebeh.blogspot.com/2010/09/blog-post_12.html

bebekhshid faghat yeki be man bege chejoori booy zokhme goosht ro gereftiD?!in ghaza ke na piaz dare va na Zardchoobe va na Sir?!?!? :ORasti!merccc Tayebe joon az inhame saligheeeeeeeeeeeee 🙂

یه نکته جالبی که توی آشپزی غربی هست اینه که ادویه نمیزنن. یه کم نمک و فلفل سیاه روش میپاشن و یالامن این رولت رو بارها توی مهمونی ها درست کردم و همه تعریف کردن. خودم هم پیش نیومده بوی بدی احساس کنم وگرنه یا دیگه درستش نمیکردم و یا یه ادویه ای چیزی بهش میزدماما با این حال دیدم افرادی هستند که به بوی مرغ بیشتر از سایرین حساسند. شما میتونید به سادگی قبل از رول کردن از هر ادویه ای که دوست دارید استفاده کنید. موفق باشید

سلام استاد عزیزمن این رولت رو درست کردم فقط برای مواد داخلش از ژامبون، گوجه فرنگی و خیارشور استفاده کردمخیلی خوشمزه بودانقد که آقای شوهر همشو تند تند خورد فقط تونستم از همین عکس بگیرم 🙂



طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه
طرز تهیه رولت شکلاتی شف طیبه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *